abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189203199
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 21:58 schreef derLudolf het volgende:
Rolweerstand van staal op staal is 0,0010. Zesje weegt 350 ton. Oftewel 350kg wat je in beweging moet krijgen.
Das wel alleen als er dus geen vierkante wielen zijn!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:12:10 #157
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_189203480
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 17:46 schreef b2py het volgende:
Geen kruisend verkeer voor IC's te The Hague Dutch Rail, hogere frequenties op de metrosporen (hogere reistijd door lagere snelheid?), tariefintegratie en zeggenschap over dienstregeling zonder afhankelijk te zijn van sporen 200km verderop
Je kan hetzelfde bereiken met afgescheiden sprintersporen. Wat voegt het inzetten van smallere voertuigen met een lagere bovenleidingsspanning toe aan deze opsomming?
(Hoge snelheden haal je nauwelijks meer met zo veel extra tussenstops, voor de reistijd zal het weinig uitmaken.)
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:20:16 #158
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_189204539
Het grootste issue is de inpassing op het tunneltraject in Rotterdam. Er is nu de werkwijze dat goederentreinen als veilig worden beschouwd als ze het tunnelspoor van begin tot eind voor zichzelf hebben. Daardoor zitten de buitenste sporen nu al vol met alleen de HSL-treinen en de goederentreinen. De binnenste sporen wikkelen de reizigerstreinen van de oude lijn af. Twee sporen vrijspelen om met metrootjes te spelen levert nogal wat capaciteitsissues op.
pi_189205373
Vorige maand had ik een mailtje ontvangen dat ik een uitcheck verkeerd had gedaan en dat er automatische correctie zou plaatsvinden. Volgens NS was ik naar Almere gereisd ipv Lelystad. Dat klopt volgens mij, en volgens mijn reishistorie ook, maar nu heb ik Lelijkstad-Almere dus twee keer in m'n overzicht, eentje met instaptarief en eentje zonder.

Toen ik telefonisch contact met NS opnam zou het allemaal automatisch geregeld worden en ik hoefde me nergens zorgen over te maken.

Kom op NS, het is maar een beetje data.....
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189212134
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het grootste issue is de inpassing op het tunneltraject in Rotterdam. Er is nu de werkwijze dat goederentreinen als veilig worden beschouwd als ze het tunnelspoor van begin tot eind voor zichzelf hebben. Daardoor zitten de buitenste sporen nu al vol met alleen de HSL-treinen en de goederentreinen. De binnenste sporen wikkelen de reizigerstreinen van de oude lijn af. Twee sporen vrijspelen om met metrootjes te spelen levert nogal wat capaciteitsissues op.
Welke cargo gaat er eigenlijk door de tunnel? Richting Gouda/Weeps?
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:09:09 #161
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_189213147
Richting Oldenzaal grens en Noord Nederland inderdaad. In theorie kan die eerste groep ook via Elst en kopmaken op Deventer Goederen.. in de praktijk duurt dat langer en kost het meer moeite.
pi_189213543
Ik snap de wens van de RET wel hoor, waarom hebben ze problemen in het stadstedelijke vervoer vanwege issues in Deventer..
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:35:21 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189213551
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 18:34 schreef b2py het volgende:
Ik snap de wens van de RET wel hoor, waarom hebben ze problemen in het stadstedelijke vervoer vanwege issues in Deventer..
wat :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189216729
quote:
Uiteindelijk gaat de Hoekse Lijn in de spits op sommige stukken twaalf keer per uur rijden. Tot 2017 maakten zestienduizend reizigers dagelijks gebruik van de trein. Na een periode van "gewenning" moet dat aantal met 40 procent (tot ruim 22.000 reizigers per dag) zijn gestegen, aldus Unck.
Eerste 'werkdag' Hoekse Lijn:

RETRotterdam twitterde op dinsdag 01-10-2019 om 15:46:07 Op de eerste dag maakten 23.000 reizigers (in- en uitstappers) gebruik van de verlengde metrolijn B (bekend als de Hoekse Lijn). #retrotterdam #aardigonderweg https://t.co/nvoVTtXBLR reageer retweet
Hier en daar vast wat overdreven door mensen die nieuwsgierig zijn maar veelbelovende hoeveelheden
  woensdag 2 oktober 2019 @ 10:35:12 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189223514
Is er al eens iemand recentelijk van of naar Brussel-Luchthaven gereisd? Hoe ligt het station tov de aankomsthal? Staan er genoeg automaten? Kun je daar ook kaartjes naar Roosendaal of Breda uit halen? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189223642
quote:
5s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 10:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er al eens iemand recentelijk van of naar Brussel-Luchthaven gereisd? Hoe ligt het station tov de aankomsthal? Staan er genoeg automaten? Kun je daar ook kaartjes naar Roosendaal of Breda uit halen? :?
Kaartjes naar Roosendaal sowieso. Breda kun je niet uit Belgische automaten halen, daarvoor zul je langs het loket moeten. Ik zou aanraden om online een ticket te kopen en via je telefoon te scannen, want die NMBS tickets kun je gewoon op je telefoon laten zien en scannen.
  woensdag 2 oktober 2019 @ 12:20:41 #167
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189224973
Ja die naar Breda kun je zelfs prijzen voor krijgen zonder meteen te boeken, wauw _O_ Dat was tot voor kort echt ON DENK BAAR. Gaat wel goedkomen dit ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 2 oktober 2019 @ 13:54:27 #168
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_189226363
Zo te zien maken veel Duitsers er een lang weekend (in Nederland) van omdat het morgen Tag der Deutschen Einheit is:

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 2 oktober 2019 @ 15:34:19 #169
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189227907
quote:
Dinner Train maakt doorstart
’s-Hertogenbosch, 1 oktober 2019

Train Charter Events B.V. heeft overeenstemming bereikt met de curator over een doorstart van Dinner Train die op 6 augustus failliet ging.

Voor het faillissement vertrok de Dinner Train vanuit 37 verschillende steden om haar gasten een 4-gangen menu aan te bieden in samenwerking met een aantal vaste horeca partners.

Op dit moment staan er weer 15 verschillende steden gepland als vertrekpunt. De uitgangspunten van het concept blijven onveranderd. Een rondrit begeleid door een diner. Wel is er gesleuteld aan een aantal aspecten zoals onder andere service, inhoud van het menu en het aantal ritten dat per week gereden gaan worden.

Met de nieuwe eigenaar is een overeenkomst gesloten over alle voorraden, inventaris, intellectueel eigendom en een groot deel van de lopende contracten.

Tim Beltz, bestuurder van Train Charter Events B.V.: “De overname van Dinner Train is een mooie nieuwe stap. Met de aangebrachte wijzigingen aan het concept voorzie ik een verbetering van het concept wat in de basis al erg aantrekkelijk was. Wij hopen dan ook weer veel nieuwe gasten te mogen verwelkomen voor een unieke beleving.“

De doorstart van Dinner Train is niet alleen goed nieuws voor het personeel maar natuurlijk ook voor de consumenten die reeds een ticket of cadeaubon hebben gekocht. Met ingang van vandaag kunnen gasten bij de nieuwe eigenaar hun tickets gebruiken om opnieuw een boekingscode te ontvangen tegen een minimale vergoeding.

Voor meer informatie over de nieuwe planning en de manier waarop de tickets ingewisseld kunnen worden kunt u een e-mail sturen naar: backontrack@dinnertrain.eu
De website van de Dinner Train is ook weer in de lucht, https://dinnertrain.eu/
  woensdag 2 oktober 2019 @ 16:01:08 #170
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_189228292
DB wil nog eens 90 ICE's bestellen, deze moeten ook in Nederland, Belgie en Frankrijk kunnen rijden: https://railcolornews.com(...)0-high-speed-trains/
  woensdag 2 oktober 2019 @ 16:02:36 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189228313
quote:
Another condition is the possibility to couple the new units with existing Class 407 ICE high-speed units to operate as one train. (...) Interested companies shall submit their bids by 18 Oct 2019.
Nou, daar zullen veel reacties op komen. :')
pi_189229980
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 13:54 schreef dennistd het volgende:
Zo te zien maken veel Duitsers er een lang weekend (in Nederland) van omdat het morgen Tag der Deutschen Einheit is:

[ afbeelding ]
Je mag ook gewoon dag van de Duitse Eenheid schrijven hoor.
Moffen waren ook alweer overbevolkt op de wegen naar de kust en bij iedere druppel het anker uit. Mafkezen.
pi_189230002
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:01 schreef GlennQuagmire het volgende:
DB wil nog eens 90 ICE's bestellen, deze moeten ook in Nederland, Belgie en Frankrijk kunnen rijden: https://railcolornews.com(...)0-high-speed-trains/
Is dat hetzelfde bericht als vorige week waarin 30 treinen werden aangekondigd dat nu verhoogd is naar 90?
  woensdag 2 oktober 2019 @ 18:01:29 #174
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_189230054
Lees beide berichten opnieuw. Lees dan je eigen bericht en pas aan indien nodig.
pi_189230103
Que pasa? Zelfde leverantievoorwaarden, 2022 in dienst, koppelbaar met 407. Was slechts een vraag he, 90 of 90+30.
Sterker nog, 2 weken terug was een 'intention to tender 30 HST' en nu is de tender daadwerkelijk uitgevraagd met blijkbaar een ophoging van 60. Ook mogelijkheid tot 400 locomotieven trouwens: https://www.railjournal.c(...)-90-high-speed-emus/
  woensdag 2 oktober 2019 @ 18:15:15 #176
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_189230228
Minimaal 30 en maximaal 90. Dat is wat alleen al in het laatste artikel staat.
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 18:39:16 #177
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189230562
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 18:05 schreef b2py het volgende:
Que pasa? Zelfde leverantievoorwaarden, 2022 in dienst, koppelbaar met 407. Was slechts een vraag he, 90 of 90+30.
Sterker nog, 2 weken terug was een 'intention to tender 30 HST' en nu is de tender daadwerkelijk uitgevraagd met blijkbaar een ophoging van 60. Ook mogelijkheid tot 400 locomotieven trouwens: https://www.railjournal.c(...)-90-high-speed-emus/
400 locs? Voor DB Cargo of blijven ze met getrokken materieel rijden?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189230580
Niet gespecificeerd in gelinkte artikel
  Moderator woensdag 2 oktober 2019 @ 18:42:32 #179
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189230602
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 16:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nou, daar zullen veel reacties op komen. :')
Een is genoeg ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 2 oktober 2019 @ 23:30:18 #180
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_189237895
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 18:40 schreef b2py het volgende:
Niet gespecificeerd in gelinkte artikel
Dit is niet specifiek?
quote:
DB Cargo has issued a call for tenders for a framework agreement to supply up to 400 dual-mode locomotives
pi_189238020
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 23:30 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dit is niet specifiek?
[..]

b2py is een wandelend voorbeeld van dit :P ;) <3
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 05:59:38 #182
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_189239689
Nu dus in Canada. Gister haalde ik een trein in, en kon ik hem verderop klikken. Vandaag ook weer een trein geklikt. 2 zelfs. Inmiddels al 4000km gereden, en amper halverwege in kilometers, maar de trip zelf zit nu op dag 10 van 42.

1 Oktober 2019 - Tijdens mijn roadtrip door Canada, passeerde ik op de Yellowhead Highway, oftewel Highway 16, deze lange keteltrein. Even verderop was een farmers driveway, en werd een pitstop gemaakt voor een foto.
De trein bestond uit 102(!) ketelwagens, ik had het vermoeden lege van ruwe aardolie, gezien de kenmerken op de wagens.

2 Oktober 2019 - Vandaag ging de roadtrip door Canada van Yorkton naar Edmonton, een rit van bijna 900 kilometer. Even kilometers maken, want ik wil morgen (lees, Donderdag 3 oktober) in de Canadese Rockies arriveren.
Een heel groot stuk van de route ligt de CP-line parallel aan Highway 16, ook wel de Yellowhead Highway genoemd. In die 900 kilometer moest ik alleen bij 3 steden even van de Highway af omdat die onderbroken is, maar verder knallen maar..
Toen ik bij Wynyard passeerde, zag ik net buiten het dorp een BNSF-loc met lange keteltrein stilstaan, en gezien er maar één loc voor zat even gekeerd. In Wynyard vertrokken deze 7 locs (5 in opzending) net vanaf een zijspoor, dus snel werd 8km verder gereden, maar na een uur nog geen trein. En deze was toch vertrokken, en BNSF stond te wachten (die had ook een draaiende motor en frontjes aan incl personeel). Teruggekeerd naar Wynyard, en daar waren deze 7 locs bezig met rangeren. Men had dus wagens, die over 7 sporen verdeeld stonden, herverdeeld op bestemming. Duidelijk, maar waarom BNSF tussendoor niet weg kon? Geen idee. Dat heet het Canadese treinsysteem, geen touw aan vast te knopen. Namelijk geen dienstregelingen.
Hier waren ze net klaar met de eerste vertrekkende trein in de richting van Yorkton, maar in plaats van vertrekken duwden ze de trein naar het "doorgaande" spoor, en werd er naasst het CP-gebouw geparkeerd. Frontjes gingen uit en de machinist stapte af. Volgens een rangeerder die ik even aansprak, zou de trein hier nog minstens 5u staan wachten tot er "ruimte" was. BNSF bleef minstens dezelfde tijd staan. Tevreden na deze klik werd dus weer verder naar Edmonton vertrokken..

2 Oktober 2019 - Inmiddels alweer een eindje verder gereden, kwam van voren een goederentrein aangereden. Het zonnetje scheen, de trein goed voor de zon. Er werd verderop een U-turn gemaakt op de Highway (een 2-baansweg zonder middenberm), en even verderop kon de trein vastgelegd worden. Helaas een fotowolkje.. Maar dat mag de pret niet drukken.
De trein heeft hier 148 (nee, geen grap!) wagens aan de haak...
pi_189239768
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 23:30 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dit is niet specifiek?
[..]

Volgens mij staat er niet of het voor cargo of getrokken materieel is, wat de vraag is.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 06:25:48 #184
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_189239833
Staat toch DB Cargo?
DB Cargo is niet reizigers
  donderdag 3 oktober 2019 @ 06:56:12 #185
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189240007
Tof verslag Greavy.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 05:59 schreef greavy het volgende:.
De trein bestond uit 102(!) ketelwagens,

[...]

De trein heeft hier 148 (nee, geen grap!) wagens aan de haak...
De grap is dat jij telkens staat te tellen en er maar geen einde aan komt. :D :P
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_189240049
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 06:25 schreef greavy het volgende:
Staat toch DB Cargo?
DB Cargo is niet reizigers
Tering het is vroeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')