Niemand geeft iets om die trein. De passagiers van toen zijn allang overleden en de jongetjes van toen die droomden om er ooit in te reizen zijn te druk met hun Mat '54, '57 en '64 treinstellen die wél rijden.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 18:28 schreef Peter het volgende:
Ik las iets over de wens om een Transportmuseum in Lelystad te beginnen en daar iets met de TEE te doen. Dezelfde voorzitter en dezelfde vertraging in iets doen als ik het zo zie.. jammer dat er geen capabele mensen opstaan en het overnemen van die man.
Niet zolang:quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 11:18 schreef b2py het volgende:
Je kan zeggen dat je eilanden krijgt zonder machinist?
Onveilig!!
Waarom is dat nodig?quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 11:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Niet zolang:
- Perrons niet zijn afgesloten met deuren
Het wordt een vereiste van de veiligheidsjihad. Trouwens, in alle 100% driverless-situaties is dit in de praktijk nu ook zo.quote:
Bij computers en met AI heb je evengoed te maken met reactietijd, die behoorlijk oploopt naarmate het aantal inputparameters omhoog gaat. Je hebt geen ongelijk hoor.quote:Een computer kan lijkt mij sneller gevaar detecteren en ingrijpen dan een mens. Als je het voertuig maar voorziet van de juiste sensoren. Bij een mens heb je immers altijd te maken met een reactietijd.
https://en.wikipedia.org/wiki/NP-hardness hier heeft het mee te maken, het reduceren van het aantal mogelijke incursies om een zo betrouwbaar mogelijke werking van de systemen te garanderen.quote:Dat vraagt natuurlijk wel enorm veel van de techniek. Maar waarom zou op het spoor iedere invloed 'van buiten' afgeschermd moeten worden?
In Kuala Lumpur viel me op dat de automatische metro’s boven de grond geen deuren hadden en eronder wel. Gemengd verkeer kan je programmeren en deuren kan je aanleggen!quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 11:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Niet zolang:
- Er gemengd verkeer is
- Perrons niet zijn afgesloten met deuren
Bron: https://www.wienerzeitung(...)hn-ist-ein-Witz.htmlquote:Gibt es schon einen Termin für die Einführung eines Nachtzuges von Wien nach Brüssel bzw. nach Amsterdam?
Wir planen ab Jänner 2020 einen Nightjet nach Brüssel und arbeiten mit Hochdruck daran. Eine Nachtzugverbindung nach Amsterdam soll ein Jahr darauf folgen.
quote:Andreas Matthä begann 1982 bei den Österreichischen Bundesbahnen, gleich nach dem Abschluss seiner HTL-Ausbildung (Tiefbau). Dort legte er eine stete Karriere im Bereich Infrastruktur bzw. Bau hin. Nebenbei schloss er an der Fachhochschule Wien einen Magister für Unternehmensführung ab. Seit 2016 ist er der Vorstandsvorsitzender der ÖBB.
Want machinisten kunnen wel op tijd stoppenquote:Op zaterdag 5 oktober 2019 11:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De vakbonden zijn het probleem helemaal niet en die kunnen hooguit een paar jaar vertragen. Big whoop. Zolang er overwegen zijn in Nederland zal er geen trein zonder machinist rijden, punt uit.
Gemengd verkeer kan prima, we hebben immers al ERTMS en ATB. Dus die trein stopt vanzelf wel als het nodig is.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 11:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Niet zolang:
- Er gemengd verkeer is
- Perrons niet zijn afgesloten met deuren
Als machinist-zijnde hoop ik dat je gelijk hebt.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 11:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De vakbonden zijn het probleem helemaal niet en die kunnen hooguit een paar jaar vertragen. Big whoop. Zolang er overwegen zijn in Nederland zal er geen trein zonder machinist rijden, punt uit.
Ja, maar capaciteit vergroten door middel van extra sporen is goedkoper dan het volledige spoorwegnet (op wat randen na zoals de Noordelijke Nevenlijnen, terwijl het nou verrassend genoeg juist op die lijnen technisch relatief eenvoudig te implementeren zou zijn) aan te passen aan de eisen van automatisch rijden.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 14:26 schreef b2py het volgende:
[..]
In Kuala Lumpur viel me op dat de automatische metro’s boven de grond geen deuren hadden en eronder wel. Gemengd verkeer kan je programmeren en deuren kan je aanleggen!
Zou dit wel kunnen als je de planregels zou baseren op het uitgangspunt dat alle machinisten gewoon stoppen voor een rood sein?quote:Op donderdag 3 oktober 2019 23:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
In theorie wel. In de praktijk zit het stuk Nijmegen-Arnhem zo stampvol met treinen dat ik er overdag niet eens een leegmatrit met 140 km/h tussendoor krijg. Geen optie dus.
Waarom zijn machinisten voor overwegen nodig? Met camera's is het ook mogelijk om te zien of de overwegen vrij zijn van verkeer. Bij een seinstoring kan een machinist op afstand de trein op (camera)zicht besturen. Bij vliegtuigen is bediening op afstand ook mogelijk, daar is men van plan om de co-piloot te vervangen door een op afstand.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 11:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De vakbonden zijn het probleem helemaal niet en die kunnen hooguit een paar jaar vertragen. Big whoop. Zolang er overwegen zijn in Nederland zal er geen trein zonder machinist rijden, punt uit.
Totaal zinloos zo lang er nog gevlogen mag worden.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 14:40 schreef James1988 het volgende:
ÖBB-chef Matthä over uitbreiding van het nightjet-netwerk:
[..]
Bron: https://www.wienerzeitung(...)hn-ist-ein-Witz.html
Vandaar dat de Docklands Lightrail zo'n groot fiasco is...quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 22:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Er is gewoon geen veiligheidsmarge. Het publiek pikt geen harde kille cijfers, die denken niet logisch na. Je komt er gewoon niet mee weg.
Omdat de complexiteit van alle omgevingsfactoren een klasse AI behelst die er nog niet is. Dat mensen in zwarte kleding in bepaalde weersomstandigheden in meer dan 50% van de gevallen niet gedetecteerd wordt is tekenend voor de issues die er zijn. Dat is ook waar afgesloten perrons geeist gaan worden.quote:Op zondag 6 oktober 2019 10:24 schreef DeGewoneMan het volgende:
[..]
Waarom zijn machinisten voor overwegen nodig? Met camera's is het ook mogelijk om te zien of de overwegen vrij zijn van verkeer. Bij een seinstoring kan een machinist op afstand de trein op (camera)zicht besturen. Bij vliegtuigen is bediening op afstand ook mogelijk, daar is men van plan om de co-piloot te vervangen door een op afstand.
Machinisten zien mensen in zwarte kleding wel en kunnen dan wel op tijd stoppen?quote:Op zondag 6 oktober 2019 12:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Omdat de complexiteit van alle omgevingsfactoren een klasse AI behelst die er nog niet is. Dat mensen in zwarte kleding in bepaalde weersomstandigheden in meer dan 50% van de gevallen niet gedetecteerd wordt is tekenend voor de issues die er zijn. Dat is ook waar afgesloten perrons geeist gaan worden.
De rekencapaciteit is er ook nog niet.
Net als met automatisch rijden; het gaat hier niet gebeuren op korte termijn zonder dat er een machinist in de cabine blijft, omdat het publiek het eist, omdat het vrij snel een keer mis gaat terwijl het met een mens voorkomen zou kunnen worden, omdat je een datacenter aan rekencapaciteit nodig hebt en altijd een gigantische bandbreedte moet kunnen garanderen. Ik zie het niet zo snel gebeuren.quote:Op zondag 6 oktober 2019 12:08 schreef Cothen het volgende:
[..]
Vandaar dat de Docklands Lightrail zo'n groot fiasco is...
Hoeveel "veiligheidsmarge" voegt een machinist toe dan?
Het publiek pikt het niet als een machine zoiets over het hoofd zou zien. En daarnaast wordt de capaciteit van zelfrijdende systemen schromelijk overdreven, vooral die van Tesla, maar ook van andere producenten.quote:Op zondag 6 oktober 2019 12:12 schreef Cothen het volgende:
[..]
Machinisten zien mensen in zwarte kleding wel en kunnen dan wel op tijd stoppen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |