abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189279456
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 18:28 schreef Peter het volgende:
Ik las iets over de wens om een Transportmuseum in Lelystad te beginnen en daar iets met de TEE te doen. Dezelfde voorzitter en dezelfde vertraging in iets doen als ik het zo zie.. jammer dat er geen capabele mensen opstaan en het overnemen van die man.
Niemand geeft iets om die trein. De passagiers van toen zijn allang overleden en de jongetjes van toen die droomden om er ooit in te reizen zijn te druk met hun Mat '54, '57 en '64 treinstellen die wél rijden.
So we just called him Fred too
pi_189279633
EINDELIJK: https://nieuws.ns.nl/ns-test-automatische-treinpiloot/
Nu de vakbonden nog aan de kant
pi_189279778
De vakbonden zijn het probleem helemaal niet en die kunnen hooguit een paar jaar vertragen. Big whoop. Zolang er overwegen zijn in Nederland zal er geen trein zonder machinist rijden, punt uit.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189279841
Je kan zeggen dat je eilanden krijgt zonder machinist? :Y
Onveilig!!
pi_189279923
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:18 schreef b2py het volgende:
Je kan zeggen dat je eilanden krijgt zonder machinist? :Y
Onveilig!!
Niet zolang:
- Er gemengd verkeer is
- Perrons niet zijn afgesloten met deuren
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:35:11 #231
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_189281582
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Niet zolang:
- Perrons niet zijn afgesloten met deuren
Waarom is dat nodig? :?

Een computer kan lijkt mij sneller gevaar detecteren en ingrijpen dan een mens. Als je het voertuig maar voorziet van de juiste sensoren. Bij een mens heb je immers altijd te maken met een reactietijd.

Dat vraagt natuurlijk wel enorm veel van de techniek. Maar waarom zou op het spoor iedere invloed 'van buiten' afgeschermd moeten worden?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_189281740
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:35 schreef Eix het volgende:

[..]

Waarom is dat nodig? :?
Het wordt een vereiste van de veiligheidsjihad. Trouwens, in alle 100% driverless-situaties is dit in de praktijk nu ook zo.

quote:
Een computer kan lijkt mij sneller gevaar detecteren en ingrijpen dan een mens. Als je het voertuig maar voorziet van de juiste sensoren. Bij een mens heb je immers altijd te maken met een reactietijd.
Bij computers en met AI heb je evengoed te maken met reactietijd, die behoorlijk oploopt naarmate het aantal inputparameters omhoog gaat. Je hebt geen ongelijk hoor.

quote:
Dat vraagt natuurlijk wel enorm veel van de techniek. Maar waarom zou op het spoor iedere invloed 'van buiten' afgeschermd moeten worden?
https://en.wikipedia.org/wiki/NP-hardness hier heeft het mee te maken, het reduceren van het aantal mogelijke incursies om een zo betrouwbaar mogelijke werking van de systemen te garanderen.

AI "vrij" treinen laten rijden zijn we nog zeker een jaar of 100 vanaf zonder andere grote doorbraken.

En zo ver is AI nog niet ook: https://www.dailymail.co.(...)-car-technology.html
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189281751
Ik snap daarom ook niet dat men wil inzetten op de techniek, of erger nog, combinatie van, waarbij een machinist in de cabine zit en ingrijpt. Euh, laat die beste persoon dan gewoon rijden ofzo.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:50:04 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189281771
combinatie van is niet goed inderdaad. Dan gaan ze op elkaar vertrouwen. Dan gaat het ZEKER mis.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189282212
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Niet zolang:
- Er gemengd verkeer is
- Perrons niet zijn afgesloten met deuren
In Kuala Lumpur viel me op dat de automatische metro’s boven de grond geen deuren hadden en eronder wel. Gemengd verkeer kan je programmeren en deuren kan je aanleggen!
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:40:40 #236
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_189282342
ÖBB-chef Matthä over uitbreiding van het nightjet-netwerk:

quote:
Gibt es schon einen Termin für die Einführung eines Nachtzuges von Wien nach Brüssel bzw. nach Amsterdam?

Wir planen ab Jänner 2020 einen Nightjet nach Brüssel und arbeiten mit Hochdruck daran. Eine Nachtzugverbindung nach Amsterdam soll ein Jahr darauf folgen.
Bron: https://www.wienerzeitung(...)hn-ist-ein-Witz.html
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:12:36 #237
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189283279
zou leuk zijn. Ben benieuwd :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:01:01 #238
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189284939
Oh wauw, iemand aan de top die echt verstand heeft van de spoorwegen.
quote:
Andreas Matthä begann 1982 bei den Österreichischen Bundesbahnen, gleich nach dem Abschluss seiner HTL-Ausbildung (Tiefbau). Dort legte er eine stete Karriere im Bereich Infrastruktur bzw. Bau hin. Nebenbei schloss er an der Fachhochschule Wien einen Magister für Unternehmensführung ab. Seit 2016 ist er der Vorstandsvorsitzender der ÖBB.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189287857
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De vakbonden zijn het probleem helemaal niet en die kunnen hooguit een paar jaar vertragen. Big whoop. Zolang er overwegen zijn in Nederland zal er geen trein zonder machinist rijden, punt uit.
Want machinisten kunnen wel op tijd stoppen :?
So we just called him Fred too
pi_189287990
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Niet zolang:
- Er gemengd verkeer is
- Perrons niet zijn afgesloten met deuren
Gemengd verkeer kan prima, we hebben immers al ERTMS en ATB. Dus die trein stopt vanzelf wel als het nodig is.

En aangezien treinen niet zelf bepalen op welk spoor ze rijden gaan ze ook niet spontaan naar links of rechts.

Spoorwegen gaan ook al vanzelf open en dicht. Dus als het wegverkeer gewoon stopt voor een rood licht is er geen vuiltje aan de lucht.
So we just called him Fred too
pi_189289406
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De vakbonden zijn het probleem helemaal niet en die kunnen hooguit een paar jaar vertragen. Big whoop. Zolang er overwegen zijn in Nederland zal er geen trein zonder machinist rijden, punt uit.
Als machinist-zijnde hoop ik dat je gelijk hebt.

In the end zal het gewoon op een rekensommetje neerkomen. Hoeveel gaat de inbouw van die rotzooi en de sanering van overwegen/aanpassingen van baanstructuren etc. kosten en hoe verhoud dat zich tegenover de winsten die men kan maken na het saneren van enkele duizenden banen. Ja hiep hoi, we mogen straks heel misschien nog een tijdje toezichthoudertje blijven spelen, zo'n zoethoudertje voor een paar jaar om het te kunnen verantwoorden tegenover vakbonden en media tot men er na een paar jaar zogenaamd achterkomt dat dat eigenlijk ook helemaal niet nodig meer is. ''Het werk verdwijnt niet, het veranderd alleen'' :') :') !

:r

[ Bericht 4% gewijzigd door GlenSpey op 05-10-2019 22:07:48 ]
pi_189289673
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 14:26 schreef b2py het volgende:

[..]

In Kuala Lumpur viel me op dat de automatische metro’s boven de grond geen deuren hadden en eronder wel. Gemengd verkeer kan je programmeren en deuren kan je aanleggen!
Ja, maar capaciteit vergroten door middel van extra sporen is goedkoper dan het volledige spoorwegnet (op wat randen na zoals de Noordelijke Nevenlijnen, terwijl het nou verrassend genoeg juist op die lijnen technisch relatief eenvoudig te implementeren zou zijn) aan te passen aan de eisen van automatisch rijden.

Er is gewoon geen veiligheidsmarge. Het publiek pikt geen harde kille cijfers, die denken niet logisch na. Je komt er gewoon niet mee weg.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 6 oktober 2019 @ 09:20:29 #243
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_189294132
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 23:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

In theorie wel. In de praktijk zit het stuk Nijmegen-Arnhem zo stampvol met treinen dat ik er overdag niet eens een leegmatrit met 140 km/h tussendoor krijg. Geen optie dus.
Zou dit wel kunnen als je de planregels zou baseren op het uitgangspunt dat alle machinisten gewoon stoppen voor een rood sein?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_189294779
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:14 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De vakbonden zijn het probleem helemaal niet en die kunnen hooguit een paar jaar vertragen. Big whoop. Zolang er overwegen zijn in Nederland zal er geen trein zonder machinist rijden, punt uit.
Waarom zijn machinisten voor overwegen nodig? Met camera's is het ook mogelijk om te zien of de overwegen vrij zijn van verkeer. Bij een seinstoring kan een machinist op afstand de trein op (camera)zicht besturen. Bij vliegtuigen is bediening op afstand ook mogelijk, daar is men van plan om de co-piloot te vervangen door een op afstand.
pi_189295895
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 14:40 schreef James1988 het volgende:
ÖBB-chef Matthä over uitbreiding van het nightjet-netwerk:
[..]

Bron: https://www.wienerzeitung(...)hn-ist-ein-Witz.html
Totaal zinloos zo lang er nog gevlogen mag worden.

Van de week weer eens naar frankfurt geboemeld, 5 uur onderweg, wat een ellende. Vliegend ben je er in 50 minuten.
  zondag 6 oktober 2019 @ 12:08:57 #246
204633 Fred2
Kritisch
pi_189296079
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 22:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Er is gewoon geen veiligheidsmarge. Het publiek pikt geen harde kille cijfers, die denken niet logisch na. Je komt er gewoon niet mee weg.
Vandaar dat de Docklands Lightrail zo'n groot fiasco is...

Hoeveel "veiligheidsmarge" voegt een machinist toe dan?
So we just called him Fred too
pi_189296089
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 10:24 schreef DeGewoneMan het volgende:

[..]

Waarom zijn machinisten voor overwegen nodig? Met camera's is het ook mogelijk om te zien of de overwegen vrij zijn van verkeer. Bij een seinstoring kan een machinist op afstand de trein op (camera)zicht besturen. Bij vliegtuigen is bediening op afstand ook mogelijk, daar is men van plan om de co-piloot te vervangen door een op afstand.
Omdat de complexiteit van alle omgevingsfactoren een klasse AI behelst die er nog niet is. Dat mensen in zwarte kleding in bepaalde weersomstandigheden in meer dan 50% van de gevallen niet gedetecteerd wordt is tekenend voor de issues die er zijn. Dat is ook waar afgesloten perrons geeist gaan worden.

De rekencapaciteit is er ook nog niet.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  zondag 6 oktober 2019 @ 12:12:26 #248
204633 Fred2
Kritisch
pi_189296124
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Omdat de complexiteit van alle omgevingsfactoren een klasse AI behelst die er nog niet is. Dat mensen in zwarte kleding in bepaalde weersomstandigheden in meer dan 50% van de gevallen niet gedetecteerd wordt is tekenend voor de issues die er zijn. Dat is ook waar afgesloten perrons geeist gaan worden.

De rekencapaciteit is er ook nog niet.
Machinisten zien mensen in zwarte kleding wel en kunnen dan wel op tijd stoppen?
So we just called him Fred too
pi_189296132
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:08 schreef Cothen het volgende:

[..]

Vandaar dat de Docklands Lightrail zo'n groot fiasco is...

Hoeveel "veiligheidsmarge" voegt een machinist toe dan?
Net als met automatisch rijden; het gaat hier niet gebeuren op korte termijn zonder dat er een machinist in de cabine blijft, omdat het publiek het eist, omdat het vrij snel een keer mis gaat terwijl het met een mens voorkomen zou kunnen worden, omdat je een datacenter aan rekencapaciteit nodig hebt en altijd een gigantische bandbreedte moet kunnen garanderen. Ik zie het niet zo snel gebeuren.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_189296144
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 12:12 schreef Cothen het volgende:

[..]

Machinisten zien mensen in zwarte kleding wel en kunnen dan wel op tijd stoppen?
Het publiek pikt het niet als een machine zoiets over het hoofd zou zien. En daarnaast wordt de capaciteit van zelfrijdende systemen schromelijk overdreven, vooral die van Tesla, maar ook van andere producenten.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')