icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:14 |
Goeie tt ![]() Afijn. Alles is genormeerd in Nederland. Uit 2007: Er zou dus zelfs binnen deze kadernormen nog ruimte moeten zijn om bij het toepassen van meer specifieke normen zo nu en dan maatwerk te leveren waar dat een relatief gering risico met zich meebrengt. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:15 |
Dat gaat dus niet gebeuren. De treinen hebben even nodig om de wissels te bereiken, dan moeten die nog omgezet worden, waarna de volgende trein pas kan rijden. Recept voor flinke vertragingen op drukke dagen | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:15 |
TT ![]() | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:17 |
Der is wat weggevallen, de conciërge is op de hoogte. | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:18 |
Je moet wat over hebben om de startplaats van de tour te mogen zijn in 2018/2019/2020/2021. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:20 |
Ja ja. Die zogenaamde normen zijn door eoa goochelpiet nogal nattevinger uit de lucht gegrepen dus, maar ze gelden als de Hoogst Denkbare Waarheid. Hmmm. | |
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:21 |
Heeft ProRail geen boodschap aan. Dat zetelt immers in Utrecht ![]() | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:23 |
Limburg is nog bezig met een lobby om een eigen infra beheerder te mogen aanstellen | |
Duvel | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:24 |
Grand Depart 2015, zegt een groot spandoek bij het binnenrijden van Utrecht Centraal. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:26 |
En met welk doel? | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:28 |
Zelfstandigheid, het Limburgs parlement is er trots op dat ze ns grotendeels weg heeft gejaagd en wil graag alle limburgse sporen in eigendom krijgen en kunnen aanbesteden. | |
AIex | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:30 |
Zie http://www.telegraaf.nl/b(...)il_buitenspel__.html Maar aangezien dat in jan '13 speelde gok ik dat ze bot hebben gevangen. Van der broeck is sowieso een vreemde vogel. | |
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:30 |
Abellio/Qbuzz gaat de aanbesteding in Limburg winnen, let maar op | |
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:31 |
Vergeet de passer niet! En de bomgevaarlijke grafische rekenmachine! | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:32 |
Nee het limburgs parlement heeft in maart een voortgangsraportage ontvangen over de lobby, opnieuw geld vrijgemaakt. | |
AIex | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:32 |
Heb je daar leesvoer over? | |
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:33 |
Straks wil Limburg ook nog als enige over naar 15kV 16 2/3 hz ofzo ![]() Onbewoond eiland dat het is ![]() | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:34 |
Zou vast wel ergens op de website staan, ik heb zelf niet het document gezien. | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:35 |
Limburg is zeer tevreden over veolia(andersom niet) en ik heb het gevoel dat hun een handje worden geholpen en de winnaar zullen zijn. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:36 |
ja ja, hun pikkies poetsen op taxpayer's kosten. En de reiziger? Wie zegt u? ![]() | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:37 |
Je kunt veel zeggen maar veolia heeft een enorme kwaliteitsupgrade doorgevoerd op beide lijnen en het zeer goed gedaan. | |
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:37 |
welnee. Meterspoor en 750 V | |
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:39 |
mag niet en bovendien zal Veolia niet inschrijven lijkt me. Eerder xx met een van haar dochterbedrijven. Abellio/Qbuzz en Arriva maken denk ik een betere kans | |
Duvel | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:39 |
Dat is wel des Limburgs ja. | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:39 |
De vlaamse kusttram rijd ook op meterspoor dus dat past goed. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:41 |
Zeker. Die dingen donderen namelijk van ellende uit elkaar | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:42 |
Ja ik weet het, vorig jaar nog ingezeten | |
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:45 |
ja. En waarom moeten we dan nu het risico gaan introduceren dat er 2 netbeheerders naar elkaar gaan wijzen als er tussen Eindhoven en Weert wat aan de hand is? Welk doel is daarmee gediend? ![]() | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:47 |
Weert-einhoven blijft prorail gebied. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:48 |
Weert is toch Limburg? | |
Ireyon | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:48 |
Eerst Limburg zelfstandig. dan Zeeland. dan Noord-Brabant want hè het ligt er toch. Vervolgens onafhankelijk verklaren van Nederland en samen met Vlaanderen het prachtige nieuwe land "Brabant" vormen. Een wereldgrootmacht is geboren. | |
Anne | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:49 |
![]() | |
dcm360 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:49 |
Alsof de Zeeuwen daarop zitten te wachten. | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:49 |
Ja maar omdat de lijn grensoverschrijdend is blijft dat bij prorail. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:49 |
Of willen ze alleen een "eigen netbeheerder" voor die 2 kutlijntjes waar ze het zo goed doen? ![]() Dient geen enkel functioneel doel, modeltreintjes spelen doet men maar op zolder. Dit is volslagen onzinnig. | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:51 |
De plannen zijn voor weert-vise Roermond-nijmegen Sittard-heerlen Maastricht-heerlen Weert-hamont | |
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:57 |
Nou, ik mag hopen dat iemand daar nadenkt en er een streep door haalt. Hoewel, nadenken... het blijft wel Limburg natuurlijk. | |
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:57 |
ach, van een oud vrouwtje geweest. Past op zich wel bij het karakter van Limburg | |
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:58 |
Lijntjes genoeg daar ![]() | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:58 |
Why? | |
dcm360 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:08 |
Zijn er dan nog voordelen aan naast het prestigegehalte? | |
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:09 |
DB shrinks City Night Line network Lees ik dit verkeerd en verliest Amsterdam al zijn nachtelijke verbindingen of? | |
James1988 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:12 |
Er blijft geloof ik nog wel wat van Amsterdam richting Duitsland rijden, maar dus niet meer direct naar Polen. Denemarken verliest zelfs helemaal de nachtverbinding, tot groot verdriet van mensen die die trein met enige regelmat gebruiken. | |
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:13 |
Naar München dan denk ik? | |
James1988 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:15 |
Denk het, ja. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:16 |
Meer maatwerk, minder ivoren toren. | |
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:17 |
Want? Ze zitten nog steeds vast aan de IC's uit de randstad.. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:20 |
Voor die lijn verandert niks. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:23 |
Maar met een eigen infrabeheerder zou Limburg bijv. sneller een paar wissels kunnen neerleggen om die Thalys in Valkenburg te kunnen ontvangen, ipv. dat iemand van ProRail in een ivoren toren in de randstad moet gaan bedenken of dat nuttig is. | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:27 |
Jawel, het oorspronkelijke voorstel ging uit van het aanbesteden van alles onder weert(zowel infra als vervoerder. Hierbij ging het om alle treinen, daarom verteld de gedeputeerde ook trots dat ns bijna weg is in limburg. | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:28 |
Dan toch maar liever die ivoren toren, een wissel aanleggen voor een kut trein is het andere uiterste. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:28 |
Oh ok. Sorry. Ja ik kom uit Groningen dus eigenlijk zou ik niet meer dan "Limburg ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:29 |
Ik zie trouwens dat het wel vaker voorkomt dat spoorlijnen een eigen infrabeheerder hebben. In het communistische China is de spoorlijn Kanton-Shenzhen bijv. ook een losstaand bedrijf. Je kan er op de beurs van New York zelfs aandelen van kopen. ![]() | |
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:29 |
Vet handig, reizigers van/naar Limburg met een extra overstap opzadelen. Eilandjeeee... | |
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:30 |
In Japan zijn alle Shinkansen vervoerders ook beheerder van hun infrastructuur, stations maar ook ontwikkeling rondom stations. Of dat voor 'normale' vervoerders geldt weet ik niet.. | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:31 |
Het limburgs parlement gaat uit van een compleet eigen en zichzelf onderhoudend netwerk waarbij de relatie Venlo/nijmegen belangerijker word dan weert eindhoven. | |
Duvel | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:34 |
Keyrail voor de Betuweroute, bijvoorbeeld? | |
Peter | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:34 |
Sterker nog, zo zijn de spoorwegen ooit begonnen.. Tig bedrijfjes met eigen lijnen en eigen exploitatie.. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:35 |
Thalys in Valkenburg, die is leuk. | |
Duvel | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:35 |
Dit jaar vieren we 175 jaar spoorwegen in Nederland, we zijn gewoon retro aan het doen. | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:36 |
Heb je gelezen waarom? Ik heb trouwens honderd posts geleden al gezegd dat hij waarschijnlijk in maastricht eindigd. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:37 |
Ja, dat zeg ik. IJzerduwen doe je maar op de zolder. Het gaat erom wat de reiziger wil. Niet wat iemand in een bruin pak leuk vindt om "belangrijk te maken". | |
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:38 |
![]() Randstedelijk tekort aan opstelruimte in beeld.. (Bakeenheden) | |
#ANONIEM | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:38 |
Niet specifiek Shinkansen. Het hoofdrailnet is daar opgeknipt in zes regionale vervoerders die elk een eigen geïntegreerd spoorwegbedrijf (conventioneel spoor én Shinkansen, rails én treinen) zijn. Ze werken wel met elkaar samen en langeafstandstreinen laten ze natuurlijk doorrijden over elkaars sporen. In de grote steden heb je dan ook nog de particuliere vervoerders en de gemeentelijke metrobedrijven. Die werken vaak ook samen, zodat private sneltreinen hoppakee de metrotunnels in kunnen. Het model van vooral de particuliere vervoerders is geweest om een spoorlijn te bouwen en tegelijk ook vastgoedontwikkeling te doen. Woonwijken langs de lijn, winkelcentra en kantoorgebouwen bij de eindpunten. De feitelijke stadskernen zijn in de grote steden dus vaak ook precies de eindpunten van de spoorlijnen. ![]() | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:38 |
Limburg wil zelfstandigheid, een een compleet eigen netwerk, het netwerk moet zo sterk en aantrekkelijk worden dat de verbinding naar grens minder gebruikt gaat worden. | |
Duvel | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:39 |
Prima, maar niet van mijn geld. Ga maar kolen delven of zo. | |
Duvel | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:39 |
Het wordt een mooie tijd. | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:40 |
Geld is er niet zo heel veel nodig, vooral toestemming en een nieuwe naar binnen gekeerde dienstregeling. | |
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:41 |
Waar wil Limburg het geld voor onderhoud & vernieuwing vandaan halen dan? Geldboom? Verder moeten die mensen die bij de netbeheerder werken ook betaald worden.. | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:43 |
Beide aanbestedingen moeten genoeg opleveren om dit te kunnen doen voor een acceptabel bedrag, wat ze zelf kunnen ophoesten. | |
dcm360 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:43 |
Ah, reizen van en naar Limburg wordt dus gewoon overbodig. | |
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:44 |
Aanbestedingen van wat? Een aanbesteding doen voor een netbeheerder? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:45 |
Serieus, wat is dit voor onzin? Het spoor in Limburg moet zo "aantrekkelijk" worden dat mensen die in Eindhoven zouden gaan studeren, in Amsterdam op het vliegtuig stappen, in Utrecht vergaderen of in Köln gaan winkelen, besluiten om dat maar niet meer te doen? Wie bedenkt zoiets? ![]() | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:45 |
Ja de provincie wil het niet zelf op zich nemen. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:46 |
Ah okee, we hebben het toch over een baantje op een zolder ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:46 |
Heerhugowaard en Castricum ontwikkelen zal voor de noordelijke Randstad al schelen. Rotterdam lost zichzelf deels wel op met het vermetroën van de Hoekse Lijn. Breda kan mooi bij de CSM. Eventueel in combinatie met Dordrecht. Verder zou je bij Lunetten nog een opstelterrein kunnen ontwikkelen, waardoor je weer een deel af kunt vangen. Ook op de Meer is nog iets ruimte om extra spoor bij te leggen ![]() | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:47 |
Nee want ze willen meer afstand tot nederland niet minder. Studeren in aachen, vliegen via niederrein, keulen of frankfurt maastricht. en vergaderen in wursselen. | |
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:48 |
Afsteken en weg laten drijven ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:48 |
Bij Den Bosch hebben ze net heel enthousiast godweethoeveel spoor opgebroken bij het oude poststation ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:49 |
Bom d'r op en plat asfalteren. Zijn ze nou helemaal gek geworden daar ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:49 |
mja, daar hing geen waslijn | |
Regenjas | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:49 |
Ze zijn knettergek in Limburg. Eerst met hun gehuil twee jaar geledendat er te veel intercity's zouden gaan rijden in Limburg, vervolgens met hun gehuil dat NS mee wou doen aan hun aanbesteding en nu met hun plannen voor een dienstregeling die op Limburg is gericht. Nou, ik weet niet wat je wil hoor, maar de gehele dienstregeling van de treinen en de bussen is in Limburg als een kapstok opgehangen aan de intercity's uit Eindhoven naar Maastricht en Heerlen en andersom. Dat werkt perfect omdat je op alle vier de knooppunten in Limburg goede aansluitingen hebt tussen de verbindingen onderling. Een ander dienstregelingsconcept kan je niet anders kwalificeren dan een idee van iemand die high is geworden van een Limburgse wietvlaai. | |
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:49 |
Was iCloud trouwens niet gebanned vanwege teveel trollen? | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:49 |
Patrick van der broeck is best wel een serieuze. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:50 |
Nou en? | |
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:50 |
Serieus lijp ja. Van mijn geld. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:51 |
Ja, maandje was alweer om. Time passes quickly ![]() | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:51 |
Nee hoor, ik had een modje op zijn teentjes getrapt. | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:52 |
Ik verwacht dat in hun plannen maastricht/heerlen naar weert als backbone blijft dienen. | |
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:52 |
Je denkt toch niet serieus dat ze gingen bedenken dat boven dat spoor ook wel waslijn kon wanneer weghalen makkelijker was? | |
#ANONIEM | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:52 |
Bijna de helft van de reizigers uit de Randstad stapt niet in Eindhoven uit maar reist door naar Limburg, en bijna de helft van alle reizigers uit Limburg stapt niet in Eindhoven uit maar reist door naar de Randstad. Dat is veel meer dan bijv. het aantal doorgaande reizigers tussen de Randstad en Drenthe/Groningen. Nou kan dat betekenen dat Eindhoven gewoon een kutstad is waar niemand naartoe wil, maar het lijkt me logischer dat Limburg gewoon best wel geïntegreerd is met de rest van Nederland. Edit: O ja, bron: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-140089.pdf [ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2014 21:53:25 ] | |
Regenjas | dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:53 |
Over de verbouwing van Den Bosch is dan ook bij voorbaat al een klacht ingediend door NS dat er te weinig opstelcapaciteit zou zijn. Ik geloof niet dat ProRail er serieus iets mee heeft gedaan. Men heeft daar ook de kruiswissels eruit getikt in een poging het netwerk te standaardiseren. Met zo'n netwerkbeheerder als vriend heb je geen vijanden meer nodig. | |
James1988 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:01 |
54 bakeenheden opstelcapaciteit te weinig in Breda? Wat willen ze daar allemaal gaan parkeren dan? | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:02 |
Ik verbaas me eerder over den helder | |
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:02 |
Benelux min en wat andere meuk die over de HSL kan? En waarschijnlijk wat IC of sprintermaterieel dat nu nog elders vandaan moet komen | |
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:03 |
ik vooral dat Hoorn niet in het lijstje staat en dat Uitgeest zo groot is | |
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:04 |
Sinds de jaren 60 is er al een tekort aan opstelcapaciteit in Noord-Holland dusja.. ![]() | |
James1988 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:06 |
Ah, op zo'n manier. Inderdaad een beetje vreemd dat er drie kerende treinseries zijn maar dat er geen enkele plek is om treinen te stallen gedurende de nacht. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:06 |
En nog vele malen moeilijker is bedenken dat je voor opstelcapaciteit helemaal geen waslijn nodig hebt? | |
KnightSolaire | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:07 |
Vier intercity's per uur (waarvan met name de twee naar Heerlen het grootste deel van de dag een lage bezettinsgraad hebben terwijl dat materieel elders wel nuttig ingezet zou kunnen worden) had sowieso niet gehoeven van mij. Laat die IC Schiphol - Heerlen maar gewoon weer in Eindhoven keren. Kan de IC Amsterdam - Maastricht weer standaard met 2x VIRM rijden. | |
dennistd | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:08 |
Het is wel handig hoor, anders moet je 's ochtends met een voetpomp o.i.d. de stroomafnemer weer tegen de draad zetten als je daar weer onder geduwd bent door een rangeerloc. | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:08 |
Wat wil je gaan opstellen in den helder? Behalve de eerste ochtend trein en automatisch de laatste. Prorail wilde dat industrie lijntje richting het marineterrein toch gedeeltelijk gaan gebruiken als opstelmogelijkheid? | |
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:09 |
Accuutje, dynamootje. | |
James1988 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:10 |
Gewoon de bodem openmaken, Flintstonetrein van maken ![]() | |
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:12 |
Meer dan nu, er gaan nu 's ochtends 2x 10 bakken VIRM leeg van Alkmaar naar Den Helder en er komt 10 bakken VIRM uit Haarlem naar Alkmaar en 10 VIRM uit Amsterdam naar Alkmaar. Verder nog een bak of 16 SLT wat aangevoerd wordt van buitenaf.. Al dat geschuif kost klauwen vol met geld.. | |
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:12 |
Met de katapult onder de waslijn schieten ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:12 |
Laat maar, die maffe fries zit weer te trollen. | |
dennistd | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:13 |
Dat zijn toch zeker vier treinen. Verder is ook Alkmaar te klein, dus daarvan wil je wellicht ook wat in Den Helder stallen. Dat is alleen als uithaalspoor bedoeld dacht ik: dan kun je van de sporen 4, 5 en 6 naar perronspoor 3 komen zonder treinen op de hoofdbaan te hinderen. | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:13 |
Waarom kunnen die twee keer tien bakken virm niet gewoon in dh blijven? | |
dennistd | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:14 |
Omdat daar dus geen plek voor is ![]() | |
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:14 |
Danku. | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:15 |
Aan het station. S' avonds heeft dh maar een ingang, en een hek is goedkoper dan een compleet nieuwe opstelmogleijkheden. | |
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:15 |
Langs het perron wordt ook al opgesteld.. En in Alkmaar ook. | |
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:17 |
Ja tuurlijk, dat is maar 40 km verderop ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:17 |
nou is dh weer ergens anders dan net? ![]() | |
Ireyon | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:18 |
Ik ben vooral teleurgesteld dat toen ik erop ging Google'n Limburgse wietvlaai helemaal niet blijkt te bestaan ![]() | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:18 |
Enne? | |
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:21 |
ach het valt mee. Zo nu en dan stuurt de NS ook zomaar een VIRM-zesje als ledig materieel vanuit Roosendaal naar Onnen. Is maar een paar kilometer verder ![]() | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:26 |
Idioot gedoe. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:26 |
Dat is eeuwig zonde inderdaad. Straks weer een nachtdienst. Rangeren, rangeren en nog eens rangeren. | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:28 |
Hoe kan arriva zoveel rangeerwerk hebben? | |
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:29 |
onder meer tanken ![]() | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:30 |
Tja dat was ik vergeten, ouderwetse treinen. | |
Duvel | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:37 |
Jawel, jij wilt ook in een warme trein stappen 's ochtends. | |
Duvel | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:39 |
De eerste treinen van Eindhoven richting Utrecht schijnen ook leeg uit Maastricht te komen. | |
JDude | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:43 |
Gaat het hier nou echt al drie pagina's over dat gereutel van die dorpsgek? | |
Anne | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:44 |
Jullie snappen wel dat dit soort posts ook sfeerbepalend zijn hè? | |
#ANONIEM | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:48 |
Ik denk dat Limburg zelf graag de infrastructuur zou willen beheren omdat er nogal het gevoel leeft dat al het geld naar de Randstad gaat. Dat terwijl op bijvoorbeeld de Maaslijn de treinen uitpuilen maar er geen geld wordt vrijgemaakt voor een verdubbeling (nu wel eindelijk elektrificatie) en de provincie de sterke wens heeft om grensoverschrijdende spoorlijnen te verbeteren. Dan doel ik voornamelijk op Heerlen - Herzogenrath en Maastricht - Luik, en in mindere mate op Weert - Hamont. Over die eerste 2 trajecten wordt al jaren gesproken over een IC gesproken, desondanks wordt telkens enkel vastgelegd dat de NS zich moet 'inspannen' voor die 2 IC's. De wens tot zelfstandigheid zal gedeeltelijk ook nog wel te maken hebben met de veronderstelde verwaarlozing na de sluiting van de mijnen, een beetje hetzelfde gevoel als de Groningers met hun gas hebben. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2014 22:52:36 ] | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:53 |
Weeert hamont is het meest realistische project op de elektrificatie van de maaslijn na. Een verdubbeling komt er de komende 20 jaar niet en via avantis ook niet. In de nieuwe concessie is er niet voor niks opgenomen dat materiaal tricourant moet zijn. | |
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:55 |
Dat zal meer zijn voor een doorgaande trein Luik - Aachen, 3kV - 1,5 kV - 15 kV.. | |
greavy | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:58 |
Op 20 september 1839 - 175 jaar geleden - reed de eerste trein in Nederland vanuit Amsterdam naar Haarlem. In bijna 20 jaar reisde Rail Away per trein de verste uithoeken van de wereld af, maar nog niet veel afleveringen kwamen uit Nederland. Nu, voor dit 175-jarig jubileum zendt Rail Away twee afleveringen uit die de geschiedenis en de diversiteit van het Nederlandse spoor in beeld brengen. Op donderdag 28 augustus om 19:55 op Nederland 2: Op vrijdag 29 augustus om 19:55 op Nederland 2: Bron: EO | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:59 |
Nee meer om zelfstandig eijsden te kunnen bedienen, maastricht-aachen-luik zal er niet snel komen ivm zlsm, er is in een heel ver verleden de mogelijkheid geopperd om heerlen-aachen west- luik te doen maar dat was meer een proefballonnetje niks meer van gehoord. | |
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:01 |
Weet iemand waar je afstanden kan vinden van spoor in Oostenrijk & Hongarije? Ik ben op zoek naar München - Wenen, Wenen - Budapest en Budapest - Bratislava.. bvd. | |
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:01 |
ja. Je had volgens mij ook zoiets voor Vlissingen -> Roosendaal, Roosendaal -> Dordrecht, etc. Het is een soort van doorschuif volgens mij. Een deel voor Rotterdam komt vanaf Den Haag. Altijd lekker als er een storing tussen de beide plaatsen is. Gelijk een aantal spitstreinen opgeheven ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:04 |
Luik - Maastricht - Heerlen - Aken wordt het, gewoon via de Heuvellandlijn. | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:09 |
Tering dat word een lange rit. | |
hhh38 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:13 |
Kan iemand mij vertellen waarom de IC's in Den Bosch altijd doorrijden tot na de roltrappen? Er is nooit een trein die tegelijkertijd stopt op hetzelfde spoor, waardoor de wissels naar het aangrenzende spoor gebruikt zouden moeten worden. Ik heb medelijden met de mensen die vanuit voorin de trein helemaal terug moeten lopen ![]() | |
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:14 |
KPI capaciteit daalt dan, plus dan kan je seintechnisch met 80 binnenscheuren, anders wordt het 40. | |
Kansenjongere | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:16 |
Daartoe is besloten na een verzoek van de Bond tegen Obesitas. De volgende stap wordt het uitschakelen van liften en roltrappen. | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:17 |
Ik zie trouwens dat de provincie wilt dat erop de maaslijn tot 2018 met dmu materiaal word gereden niet ouder dan 2000, daardoor maken alleen veolia en arriva kans. | |
greavy | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:17 |
Maar dat kan dan toch nog wel, maar dan halverwege gewoon de trein parkeren? | |
hhh38 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:17 |
Maar je hoeft 200 meter minder lang door te rijden en reizigers hoeven gemiddeld minder ver te lopen, wat juist tijd bespaart. | |
greavy | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:17 |
Iedereen maakt kans, als men maar "nieuw" of echt nieuw mat. aanschaft. Al zie ik CXX of Syntus daar niet snel komen. | |
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:18 |
Nee, want seintje 2108 geeft nu geel 8, wordt dan geel 4, en 2162 geeft nu geel 4 en wordt dan rood. Zie: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/vga-ht.gif | |
greavy | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:18 |
Zal de spreiding ten goede doen, en dat spaart in de spits zeker tijd. Zeker met dat kuddevolk hier in Nederland, die liever allemaal via dezelfde deur naar binnen willen gaan. | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:19 |
Welke maatschappij kan "nieuwe diesels" regelen tot 2018 en gaat dan investeren in elektrisch materiaal? | |
greavy | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:20 |
Hoezo zou men 2162 rood moeten laten tonen? Als je halverwege staat, wil je helemaal niet dat de trein bij sein 2162 staat, maar gewoon 2 perronfases gebruikt, en dus door de wissels staat, en dus zou 2162 gewoon geel/geel-4 moeten blijven tonen, dunkt mij. | |
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:21 |
Oh, nu begrijp ik je. Uhm, goede vraag. Kan me echt alleen vrijhouden van de andere fase bedenken.. | |
greavy | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:21 |
Realistisch gezien idd. alleen Arriva en Veolia. Theoretisch zouden Syntus of CXX dat kunnen, maar ik verwacht niet dat zij daar komen te rijden. Voor die 2 bedrijven wordt het een hele grote investering. | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:23 |
Nouja realistisch gezien alleen veolia, ik zou niet weten waar arriva het vandaan zou moeten toveren. | |
dennistd | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:23 |
Kan Arriva wel even voor een paar jaar een heleboel dieselstellen regelen dan? Volgens mij kan alleen Veolia dat, met de huidige vloot. | |
greavy | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:23 |
Ja, dat snap ik. Maar die andere fase is eigenlijk altijd op dat moment gewoon leeg. Bij een verstoring ofzo kan je altijd nog spoorwijzigen naar de andere fase. Nu moet je met VIRM8/10/12 of whatever een pokke-eind lopen als je voorin zit ![]() En de achterste 2 bakken in Den Bosch worden altijd bomvol. Precies hetzelfde geval op spoor 3/4 volgens mij met een paar treintjes. | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:24 |
Nee ook niet | |
hhh38 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:24 |
Vanuit Eindhoven kan ik het nog begrijpen, omdat daar juist vooral voorin wordt ingestapt. Als in Den Bosch dan iedereen achterin instapt is de drukte goed gespreid. Maar vanuit Utrecht is het gewoon zwaar overbodig. | |
Duvel | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:24 |
NS heeft destijds Veolia uit de brand geholpen met Wadslopers, pay-back time! | |
dennistd | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:25 |
In Hengelo staat ook alles op één fase gepland, terwijl de IC gewoon de A en B gebruikt | |
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:25 |
Klinkt een beetje als de situatie 'blauwe lamp' te Utrecht bij 11/12 (Uit mijn hoofd, klopt dat?) dat de trein ook altijd puntje perron staat. Maar in mijn geheugen staat dat er in Den Bosch wel degelijk bakbordjes staan om de trein in het midden te parkeren.. | |
Kansenjongere | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:25 |
Tsja, doorlopen naar een rustiger gedeelte en er dan achter komen dat de NS te weinig materieel heeft ingezet waardoor je weer terug moet lopen en alsnog achteraan mag sluiten bij die ene deur is ook niet alles. Enige tijd geleden werd in Den Bosch bij een of meer sporen met schermen aangegeven welke treinstellen waar zouden stoppen om dat probleem tegen te gaan. Weet iemand of dat breed uitgerold gaat worden? | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:26 |
Zat daar geen tien jarige huurcontract aan vast? Wat veolia weigerde te tekenen | |
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:26 |
nee, dat was DM'90 | |
greavy | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:28 |
Richting Utrecht durf ik het niet echt te zeggen, maar volgens mij wel. De IC Roosendaal-Zwolle staat daarentegen wel weer geheel op het A-deel volgens mij. | |
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:28 |
huidige vloot mag toch blijven rijden tot de elektrificatie? Ombouw mag helaas niet, maar dat zou verreweg de beste optie zijn geweest. Nu moet je 13 jaar oud mat elders gaan slijten ![]() | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:29 |
Ik denk niet dat veolia zijn bestaanden materiaal zal verkopen. | |
greavy | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:30 |
Maar om nou als kuddevolk allemaal bij 2 of 3 deuren te gaan instappen, als je bij het binnenrijden al ziet dat je een lange trein (bijv VIRM8) hebt ofzo, is gewoon dom. Dan kan je ook gewoon ff iets doorlopen. Vervolgens klaagt men wel steen en been over staanplaatsen, terwijl in de voorste 3 bakken nog genoeg zitplaatsen beschikbaar zijn. | |
greavy | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:30 |
Waar gaat men dat dan inzetten? In de rimboe? | |
dennistd | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:31 |
Zou je het met 13 Lintjes kunnen redden op de Maaslijn? Zoveel staan er nog aan de kant volgens mij, en die zijn ook van na 2000. | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:31 |
Gtw is universeel he, en veolia/transdev/connexion is natuurlijk groter dan limburg. | |
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:32 |
hoeft ook niet. Je kunt prima overgangstermijnen regelen | |
dennistd | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:34 |
Even gerekend: de omlooptijd is 3 uur, en halfuursdienst met dubbele stellen kost je dan al 12 stellen. Buiten de spits wil dat wel, maar in de spits kom je hopeloos in de knel (je kunt ook geen extra treinen meer rijden namelijk). | |
greavy | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:34 |
Nee, dat gaat men nooit redden. Nu rijden er op de Maaslijn al setjes van 2 of 3 stellen rond (volgens mij 6 en 8 bakken in de spits?). En dan heb je ook nog mat. voor de spitstrein nodig, bijvoorbeeld. | |
James1988 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:34 |
Je beste gok is bij de infrabeheerder (ÖBB Infra). Iedere infraboer is verplicht om een netverklaring op te stellen, en bij alle netverklaringen die ik heb gezien zaten ook documenten met informatie over lengtes van trajecten. | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:35 |
Volgens de huidige stand van zaken is de provincie dat niet van plan, dus veolia kan prima gaan bokken als ze willen. | |
greavy | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:35 |
Op Jizdenzka is het ook wel te vinden, maar soms klopt het niet helemaal. http://jizdenka.idos.cz/IT.aspx | |
GlennQuagmire | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:36 |
jizdenka Doet het toch gewoon? | |
hhh38 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:36 |
Volgens mij rijden ALLE IC's in Den Bosch door naar het achterste deel van het perron. Utrecht>Eindhoven, Eindhoven>Utrecht, Roosendaal>Zwolle en Zwolle>Roosendaal, zelfs als het VIRM 10 of ICR7(/10?) is. | |
Peterselieman | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:37 |
tsja, dan moeten ze het zelf ook maar weten, maar het is oliedom om de overgang niet goed te regelen | |
dennistd | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:38 |
Om de treinen Nijmegen-Roermond goed op lengte te kunnen rijden zouden er wellicht wat Lintjes uit Duitsland gehaald kunnen worden (volgens mij zijn er daar wel wat over). Die kun je dan als middelste stel inzetten, aangezien die geen ATB hebben. | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:39 |
Veolia heeft halverwege de concessie ook een paar dagen alle buurtbussen en ander niet lijn materiaal aan de kant gehouden zogenaamde vanwege materiaalpech, paar dagen later werd er een compensatieregeling voorgesteld in het parlement(vanwege oplopende brandstof kosten). | |
greavy | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:40 |
Of gewoon met een diesellok met 5 Dosto's (getrokken rijtuigen) uit Duitsland halen ![]() Oh, shit. Da's wel weer te oud zeker ![]() | |
bork | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:41 |
Ik heb maandagmiddag Utrecht CS - Den Bosch gedaan (treinstel richting Heerlen) en ik zat in de laatste bak bij de achterste deur (i.v.m. overstap Utrecht CS vanaf Overvecht via Sijpensteinse tunnel). Die stopt dus niet bij de trappen in Den Bosch. Je moet nog een stuk lopen naar de trappen en onze bak was nog het dichtste bij ![]() | |
James1988 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:41 |
Ik denk eigenlijk niet dat dat Veolia ene zak uitmaakt. De E-GTW's waar zij hun rondjes mee maken op de Heuvellandlijn zijn eigendom van Railpool, ik denk dat ze voor de DMU's eenzelfde constructie hebben geregeld met een andere leasemaatschappij. | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:42 |
Ik dacht dat ze dat alleen voor elektrisch materiaal hadden geregeld? Het materiaal op de heuvellandlijn mag trouwens gewoon blijven, na 2016. | |
greavy | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:43 |
De D-GTW's zijn volgens mij wel door hunzelf nog in bezit. Enkel E-GTW heeft Veolia aan Railpool verkocht en teruggeleased. | |
James1988 | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:45 |
Ah, juist. Nou, iets soortgelijks kunnen ze ook doen met hun DMU's. Die kan de leasemaatschappij wel weer slijten aan een ander land waar ze jong dieselmaterieel zoeken. | |
icloud | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:47 |
Ik geloof dat ik ooit eens heb iets heb gelezen dat ze elektrisch materiaal makkelijk konden verlease en dar het met diesel materiaal een groot probleem was, maar het fijne weet ik niet. Railpool wilde het niet hebben. | |
#ANONIEM | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:51 |
Albanië kan nog wel wat gebruiken ![]() | |
b2py | dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:55 |
Danke, Jizdenka werkt net niet mee maar doet het nu wel opeens.. | |
GlennQuagmire | woensdag 6 augustus 2014 @ 00:04 |
Hier deed ie het gewoon, afgelopen zomer toch een ruime 5000 km afgelegd ![]() [edit] totale vertraging was 3 uur en 40 minuten, waarvan 3 uur en 10 minuten door DB Fernverkehr is veroorzaakt. ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door GlennQuagmire op 06-08-2014 00:33:43 ] | |
b2py | woensdag 6 augustus 2014 @ 00:12 |
Ik had wat meer slagen Keulen - Frankfurt flughafen Fernbahnhof moeten maken ![]() Ik heb het nog niet opgeteld, evenals de vertraging.. | |
AIex | woensdag 6 augustus 2014 @ 01:35 |
Als veolia niet wint dan zullen ze de d-gtws gewoon verkopen aan de nieuwe partij indien deze ze wilt. Die kan er namelijk ook voor kiezen om zelf d-gtws te bestellen en alvast een optie op het vervangen van de powerpacks in 2017, of ander mat... | |
Ireyon | woensdag 6 augustus 2014 @ 02:22 |
De andere kant op (Eindhoven -> Utrecht) is nog veel erger. De afstand van laatste deur tot roltrap, daar past nog makkelijk een viertje tussen. | |
Fixers | woensdag 6 augustus 2014 @ 07:33 |
Dat kan je wel zo bijdehand zeggen, dat iedereen maar kuddevolk is. De NS kweekt dat zelf. Ik kom vaak genoeg tegen dat men een stuk terug moet lopen omdat de trein veel korter is dan normaal of korter dan de overstaptrein op het andere deel van het perron. Hilversum is van dat laatste een goed voorbeeld. (Sprinter richting Amersfoort -> sprinter richting Utrecht) | |
Dr_Flash | woensdag 6 augustus 2014 @ 07:45 |
Heel bijzonder eigenlijk, hoe hele volksstammen denken dat het in een stiltecoupé alleen stil hoeft te zijn als de trein niet stil staat ![]() | |
Toekito | woensdag 6 augustus 2014 @ 09:06 |
Zit ik nou altijd in een trein met raar personeel of jullie ook? Eerst begint Peppi een heel verhaal over een rood sein. Minuut later Kokki....serieus man overleg anders ff met elkaar. | |
James1988 | woensdag 6 augustus 2014 @ 09:15 |
Dat heb ik ook wel eens, volgens mij luisteren ze echt niet naar elkaar. Soms gebeurt het zelfs dat er een omroep over een andere omroep heen gaat ![]() Ik vermoed dat de eerste omroep de conducteur is die z'n vaste riedeltje afdraait, en dat daarna de machinist (die vanuit zijn cabine wellicht niet altijd de omroep hoort) er nog eens een schepje bovenop doet. --- Noord/Zuidlijn: geen WiFi, wel 4G | |
DeaDLocK2K | woensdag 6 augustus 2014 @ 09:21 |
Lekker ouderwets met +5 vertrekken van Schiphol en het lijkt erop dat de trein op tijd in Zwolle gaat aankomen. HALLO NEDERLAND <3 | |
b2py | woensdag 6 augustus 2014 @ 09:33 |
Het verbaasde me dat de ICE's over het algemeen muisstil zijn. Ik zat ook in zo'n ICE Sprinter, ik was met mijn maten de enige die wat zeiden... En we zaten niet eens stilte.. ![]() | |
James1988 | woensdag 6 augustus 2014 @ 09:35 |
Stil zijn in de trein is in het buitenland veel gebruikelijker dan in Nederland. In Frankrijk wordt je zowat gelyncht als je gaat bellen in een TGV en je dat niet op het balkon doet. | |
greavy | woensdag 6 augustus 2014 @ 09:38 |
In de Railjet mag je in de stiltecoupé niet eens een koptelefoon op hebben. Oortjes zijn dan helemaal not-done ![]() | |
Ajaxfan | woensdag 6 augustus 2014 @ 09:39 |
Wel mooi dat ze op de trajecten die ik neem in de zomer met langere treinen rijden dan normaal. | |
James1988 | woensdag 6 augustus 2014 @ 09:40 |
In Noorwegen is dat ook zo, zelfs het gebruik van laptops is niet toegestaan in de stiltecoupé ('NSB Stille') | |
Duvel | woensdag 6 augustus 2014 @ 09:50 |
Met recht stiltenazi's. | |
James1988 | woensdag 6 augustus 2014 @ 09:53 |
![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 6 augustus 2014 @ 10:07 |
En terecht, als je behoefte aan rust hebt dan is een van de meest irritante dingen dat iemand achter je op z'n laptop gaat rammen wat én lawaai maakt én je stoel laat schudden. | |
derLudolf | woensdag 6 augustus 2014 @ 10:09 |
Terecht, meestal kun je duidelijk horen naar wat voor herrie ze luisteren [ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 06-08-2014 15:07:53 ] | |
Ajaxfan | woensdag 6 augustus 2014 @ 10:09 |
Misschien oud nieuws:
| |
Duvel | woensdag 6 augustus 2014 @ 10:10 |
De Noorse nazipartij heette trouwens NS. Dus we kunnen ons netjes spiegelen aan de Noren. | |
Dr_Flash | woensdag 6 augustus 2014 @ 10:28 |
Dat stiltecoupé gedoe moet eens afgelopen zijn, daar komt alleen maar ellende van. Sowieso heb ik een hekel aan mensen die andere mensen vertellen wat ze moeten doen of laten. | |
Duvel | woensdag 6 augustus 2014 @ 10:28 |
Je moet je bek houden. Vooral in de stiltecoupé. | |
Ajaxfan | woensdag 6 augustus 2014 @ 10:47 |
_serial_ | woensdag 6 augustus 2014 @ 10:53 |
| |
greavy | woensdag 6 augustus 2014 @ 10:58 |
Dat zijn aso's die hun oortjes op volume mega-doof hebben staan. Met een koptelefoon op en een zacht volume zou het geen probleem moeten zijn. Ja, ik snap wel dat men zegt: Geen muziek, want stilte. Dan vermijd je die discussies ook met mensen die het volume wel op mega-doof hebben staan. | |
Dr_Flash | woensdag 6 augustus 2014 @ 11:19 |
http://www.nu.nl/opmerkel(...)ij-beknelde-man.html Het 10.000 ton wegende gevaarte ![]() Zal het 100 ton geweest zijn, houdt het wel op. | |
b2py | woensdag 6 augustus 2014 @ 11:24 |
Ruim 2,5 week interrailen, de statistiekjes: Kilometers: 3309 Geplande reisduur: 36 uur en 9 minuten Totale vertraging: 4 uur en 25 minuten Grootste vertraging: Wenen West - Budapest Keleti-pu (90 min) Aantal foto's met iets met treinen: 21 Aantal bezochte steden/dorpjes (Buiten NL): 9 Gecollecteerde reiseplan boekjes: 5 ![]() Op Amsterdam Centraal staat een ICE-3M stel klaar om mij en mijn reisgezelschap van Amsterdam naar Düsseldorf te brengen, daar wacht een overstap op een ICE van Düsseldorf naar München. Opvallend contrast tussen deze moderne trein is het oude logo van de spoorwegen, bovenop linker kap. ![]() Te München Hbf staat deze ES64 U2 1116 230 gereed om een railjet stam uit Frankfurt naar Budapest te brengen. Het eindstation voor deze reizigers is Wenen Westbahnhof. ![]() Op Praha hlavní nádraží is zojuist deze loc met vier rijtuigen gearriveerd, en zal zo worden afgerangeerd. Rechts een aantal mensen die wachten op EC378 naar Berlijn, het is nog erg rustig, slechts 13 minuten voor vertrek verscheen het vertrekperron op de borden in de centrale hal. ![]() Vlak na vertrek te Praha staat hier een ČD Taurus in Railjet Livery te rusten. Eind 2014 heeft ČD zeven stammen tot zijn beschikken voor de verbinding Praag - Brno - Wenen - Graz. ![]() Vlak na vertrek te Praag strandden wij in een tunnel, technisch defect aan de locomotief. Er wordt doorgereden naar het volgende station, Praha Hole¨ovice waar ook nog gestopt moest worden. Er zou vanuit hlavní nádraží een nieuwe locomotief komen en dat zou ongeveer 30 minuten kosten. Hier op de foto de defecte locomotief, uiteindelijk zou een locomotief komen van hetzelfde type als twee foto's hierboven, uiteindelijk met 40 minuten vertraging onderweg. ![]() Matige foto van de ICE1 die mij van Berlin Hbf (Tief) naar Frankfurt (Main) Hbf heeft gebracht. Vertrokken met +10 uit Berlijn omdat 15 min voor vertrek duidelijk werd dat we niet van hoog maar van laag gingen vertrekken. Chaos alom. ![]() Willekeurige locomotief in Frankfurt, zag er wel bejaard uit dus een foto van gemaakt. Rechts de ICE die mij van Frankfurt naar Mannheim zou brengen, en dan verder zou gaan naar Paris Est. ![]() Arriverende ICE2 te Köln Hbf uit Berlijn. Onze ICE naar Amsterdam had 20 minuten vertraging door een hoog opgelopen vertraging op de heenreis vanuit Amsterdam. Uiteindelijk was dit opgelopen tot 50 minuten bij aankomst te Utrecht. Overstapstation voor ondergetekende op de sprinter naar Oostvaarders. | |
Ajaxfan | woensdag 6 augustus 2014 @ 11:29 |
Als je dat gewicht met 50 man gekanteld krijgt is het wel vermeldenswaardig. | |
Ireyon | woensdag 6 augustus 2014 @ 11:44 |
Achterlijke regel eigenlijk, van in-ears heeft niemand last. Als ze zo gefocust zijn op anti-lawaai dan is volgens diezelfde logica ook het lezen van een boek verboden. Constante geritsel van het omslaan van bladzijden is gelijk een drilboor. | |
dennistd | woensdag 6 augustus 2014 @ 12:08 |
Regelmatig zitten mensen bij mij in de bus nog achter de achterdeur en dan hoor ik nog steeds bonk-bonk-bonk voorin... | |
b2py | woensdag 6 augustus 2014 @ 12:08 |
Bussen zijn anders. | |
dennistd | woensdag 6 augustus 2014 @ 12:14 |
In bussen is het geluid ineens 6 meter verder te horen dan in een trein? | |
GlennQuagmire | woensdag 6 augustus 2014 @ 12:20 |
Oh echt? Wij zat op vakantie met z'n vieren in de Railjet stiltecoupé gewoon te praten. Niemand die daar iets van zei. | |
Ireyon | woensdag 6 augustus 2014 @ 12:21 |
Weet je zeker dat dat in-ears zijn? Vrijwel alle lawaaiige koptelefoons zijn van dit type: ![]() Die moeten niet alleen worden verboden, maar ook gewoon massaal vernietigd wegens geluidsverkrachting. Dit zijn in-ears: ![]() Ik hoor bij de mijne al niks meer zodra ik m'n vinger op de opening houdt, kan me niet voorstellen dat het geluid wordt versterkt qua range zodra-tie in m'n oor zit. | |
DeaDLocK2K | woensdag 6 augustus 2014 @ 12:23 |
Er zijn redelijk veel goede kleine oordopjes te koop die het geluid niet verkrachten en ook de omgeving niet bijzonder veel overlast veroorzaken, net zoals er hoofdtelefoons verkrijgbaar zijn die eigenlijk bedoeld zijn voor de studio waarbij het niet uitmaakt dat er veel lekt en ook al komt er heel goed en hard geluid uit, ze zijn niet bedoeld voor in de trein waarbij het buiten de koptelefoon net zo hard is als aan de binnenkant ![]() | |
b2py | woensdag 6 augustus 2014 @ 12:26 |
Bussen maken uit zichzelf al meer herrie dan een gemiddelde kleuter.. | |
greavy | woensdag 6 augustus 2014 @ 12:32 |
Ik ben er toen over aangesproken door het personeel, die toevallig daar kwam controleren toen ik in Leoben was ingestapt. Maar sowieso. Waarom gaat men in een stiltecoupé zitten, en dan toch praten? | |
Anne | woensdag 6 augustus 2014 @ 12:35 |
Zouden ze de hulp-vraag hebben omgeroepen in de trein ![]() | |
GlennQuagmire | woensdag 6 augustus 2014 @ 12:36 |
Geen reservering en dit waren de eerste ongereserveerde stoelen tegenover elkaar. Pas daarna kwamen we erachter dat we in de stiltecoupé zaten ![]() | |
b2py | woensdag 6 augustus 2014 @ 12:37 |
Ik kwam gereserveerd in de stiltecoupe, terwijl ik er niet om had gevraagd. | |
dennistd | woensdag 6 augustus 2014 @ 12:37 |
Dat bewijst maar hoe hard de muziek staat van sommige mensen, als ik het nog boven het geluid van de bus uit hoor komen... | |
b2py | woensdag 6 augustus 2014 @ 12:47 |
Zijn dat ook niet toevallig van die tokkies met hun telefoon op speaker? ![]() Bij de weg, ik kom jouw kant op. Uni is een feit! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 6 augustus 2014 @ 12:59 |
sowieso hypocriet van de spoorwegen. Alsof die treinen zo stil zijn ![]() | |
dennistd | woensdag 6 augustus 2014 @ 13:01 |
Nee, daarvoor gaat zelfs de bus aan de kant om ze aan te spreken. Achterlijk gedrag ![]() Altijd goed nieuws dat er mensen hier komen studeren, daarvan worden de bussen namelijk weer wat voller ![]() Ik hoor het wel als je hier bent. Ga je op de campus wonen of in de stad? | |
b2py | woensdag 6 augustus 2014 @ 13:08 |
haha, goed bezig. In de stad waarschijnlijk ![]() | |
_JdM_ | woensdag 6 augustus 2014 @ 13:40 |
Goed antwoord ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 6 augustus 2014 @ 13:51 |
gekanteld ![]() ![]() 228 ton Virm met 5 man over een stroomloze brug heen douwen kan ook ![]() Media maken er graag een opgeblazen sensatieverhaal van. | |
dcm360 | woensdag 6 augustus 2014 @ 13:55 |
Zit nog wel aardig verschil tussen 228 en 10000 ton hoor ![]() Al is het gewicht toch maar verwijderd uit het artikel. | |
b2py | woensdag 6 augustus 2014 @ 14:05 |
Plus, ze hoefden maar 1 rijtuig.. | |
dennistd | woensdag 6 augustus 2014 @ 14:16 |
Volgens de Telegraaf zitten er tegenwoordig NS-conducteurs bij Arriva of Breng op de trein:
| |
b2py | woensdag 6 augustus 2014 @ 14:29 |
Kunnen er niet toeristen treinen gaan rijden naar Schiphol ofzo, de tering. | |
ReisT | woensdag 6 augustus 2014 @ 14:33 |
Als de Telegraaf een andere naam dan NS noemt snapt de doelgroep niks van zo'n nieuwsbericht. | |
#ANONIEM | woensdag 6 augustus 2014 @ 14:35 |
Dit. Telegraaf is een kankergezwel binnen het medialandschap. Toch is er vraag naar. Blijft me keer op keer verbazen. | |
Peterselieman | woensdag 6 augustus 2014 @ 14:40 |
Ik zou zo'n krant dan ook niet missen als deze zou verdwijnen | |
ziggyziggyziggy | woensdag 6 augustus 2014 @ 14:48 |
Dat treintje ken ik wel, heb ik wel eens in gezeten. Redelijk lightrail/metro idd. Overigens hoefden ze de wielen niet los te krijgen, alleen de vering wat in te drukken. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 6 augustus 2014 @ 14:49 |
Helaas gebeurt het tegenovergestelde. Volgens de geruchten zou TMG zelfs NRC willen overnemen. Dat is alsof SBS de VPRO koopt... | |
Peterselieman | woensdag 6 augustus 2014 @ 14:51 |
ja ... De kwaliteit wordt er niet beter op | |
b2py | woensdag 6 augustus 2014 @ 15:07 |
Fox heeft Time Warner ook uiteindelijk niet gekocht, er is nog hoop. | |
bork | woensdag 6 augustus 2014 @ 15:21 |
Leuke foto's b2py, krijg er ook zin van/in. ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 6 augustus 2014 @ 15:57 |
Praten we dan over SLT Bakeenheden? | |
icloud | woensdag 6 augustus 2014 @ 16:31 |
Sinds vandaag ben ik er van overtuigd dat de eerste klasse een afgesloten ruimte moet worden met alleen een deurtje voor de conducteur. Daarnaast mot gehad met een waalse conducteur die met alle geweld het digitale gedeelte van mijn ov chipkaart wilde uitlezen met die enorm tablets die ze bij zich dragen, het resultaat hoef ik niet te zeggen. | |
JDude | woensdag 6 augustus 2014 @ 16:41 |
Nu m'n GtbV van 28 juli al binnen. Keurig juiste bedrag en alles. Het kán dus wel. | |
Dr_Flash | woensdag 6 augustus 2014 @ 16:47 |
Bijzonder. Met name dat "juiste bedrag" is bij mij de laatste tijd ineens vreselijk moeilijk ![]() | |
Ajaxfan | woensdag 6 augustus 2014 @ 16:48 |
Benieuwd welke plek dat dan precies moet zijn en wat er op het spoor loopt. | |
ReisT | woensdag 6 augustus 2014 @ 17:00 |
Welke plek, dat zie je natuurlijk aan de hashtag: ergens bij Amsterdam Muiderpoort in de buurt. ![]() | |
Ireyon | woensdag 6 augustus 2014 @ 17:01 |
Iemand bij Artis een deur open laten staan? | |
Peterselieman | woensdag 6 augustus 2014 @ 17:02 |
Er zijn een paar Fyra's ontsnapt ![]() | |
b2py | woensdag 6 augustus 2014 @ 17:38 |
Neuh, zal wel standaard 26 meter zijn. Vraagje, ik wil een pass navigo. Kan ik die als buitenlander alleen in Parijs halen? | |
arkkey | woensdag 6 augustus 2014 @ 17:49 |
Hoe staat het daar eigenlijk mee, staan die nog weg te rotten bij watergraafsmeer of zijn die al retour maffialand? | |
Peterselieman | woensdag 6 augustus 2014 @ 17:52 |
Die staan er nog. Af en toe rolt er wat van Dijksgracht naar de Watergraafsmeer en andersom. | |
Dr_Flash | woensdag 6 augustus 2014 @ 18:29 |
Duck regelt er wel eentje voor je. | |
#ANONIEM | woensdag 6 augustus 2014 @ 19:02 |
Ze doen toch ook nog af en toe van die ontroestingsritten naar Maarn Goederen? Of is dat ook alweer gestopt? | |
icloud | woensdag 6 augustus 2014 @ 19:34 |
Zijn er nooit plannen geweest om het spoorknooppunt bij vise compleet te maken? Zodat maastricht wat meer verbonden word. | |
Dr_Flash | woensdag 6 augustus 2014 @ 19:39 |
Cargo only he. Voor de rest overstappen in Luik. Hoe zit het met die tram naar Lanaken inmiddels? | |
icloud | woensdag 6 augustus 2014 @ 19:41 |
De lijn word ook gebruikt voor passagiers, dus eventueel zou je de bogen bij vise al ingebruik kunnen gaan nemen voor passagierstreinen, en later het knooppunt compleet maken. | |
icloud | woensdag 6 augustus 2014 @ 19:45 |
Volgens een vriend rijd er wekelijks een passagiertrein van tongeren naar montzen, over verdere bediening weet ik niks. | |
Dr_Flash | woensdag 6 augustus 2014 @ 19:45 |
ja ik had het meer over die Moresnetlijn. Dat is cargo only, en "de andere helft" van dat visé knooppunt waar jij op doelt. Denk niet dat er veel vraag is naar reizigersvervoer op dat stuk, aangezien er al genoeg rijdt op Luik - Aachen | |
icloud | woensdag 6 augustus 2014 @ 19:49 |
Ja dat klopt, ik zie de verbinding tongeren montzen ook niet in de boekjes, zou ook raar zijn voor een gesloten station. Ik doelde uiteindelijk op de relaties maastricht-aachen en maastricht-tongeren(ipv die dtinkbus). | |
Peterselieman | woensdag 6 augustus 2014 @ 19:58 |
Bij mijn weten zijn die al weer gestopt | |
Maegrim | woensdag 6 augustus 2014 @ 20:13 |
NedTrain mocht ze een tijdje niet aanraken, dat is recentelijk weer ingetrokken | |
b2py | woensdag 6 augustus 2014 @ 20:58 |
Wisselstoring Schiphol, geen treinverkeer van/naar Amsterdam C.. | |
Dr_Flash | woensdag 6 augustus 2014 @ 21:10 |
NOU EN ![]() Ik ben blij man ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 6 augustus 2014 @ 21:11 |
Fissa!!!!! | |
Dr_Flash | woensdag 6 augustus 2014 @ 21:14 |
127.0.0.1 fissa ja ![]() | |
b2py | woensdag 6 augustus 2014 @ 21:15 |
Hahahah | |
Dr_Flash | woensdag 6 augustus 2014 @ 21:20 |
Ik moet hier iets mee doen, een rijweg instellen tot VER buiten de comfort zone. Maar ja, wat moet, dat moet. | |
b2py | woensdag 6 augustus 2014 @ 21:21 |
Wisselstoring, u moet terug naar start en ontvangt geen GtbV. | |
Dr_Flash | woensdag 6 augustus 2014 @ 21:43 |
Ik zeg niet al te verstandige dingen vanavond. Heb daar voor deze keer maar een beetje begrip voor ![]() | |
Duvel | woensdag 6 augustus 2014 @ 21:49 |
Bier? | |
Dr_Flash | woensdag 6 augustus 2014 @ 21:50 |
dat matcht niet met "voor deze keer" | |
Duvel | woensdag 6 augustus 2014 @ 21:51 |
![]() | |
bork | woensdag 6 augustus 2014 @ 22:23 |
http://www.ns.nl/calamite(...)n-9-17-augustus.html Nou, we verlaten op tijd het zinkende schip, morgen weg en na de 17e weer terug ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 6 augustus 2014 @ 22:41 |
Ik denk dat ik gewoon iedere dag ga omreizen via Schiphol. | |
Dr_Flash | woensdag 6 augustus 2014 @ 22:44 |
Of via Enkhuizen en Zandvoort. Kan mij het de bliksem schelen ook ![]() | |
b2py | woensdag 6 augustus 2014 @ 22:44 |
Of gewoon in Utrecht werken? | |
Dr_Flash | woensdag 6 augustus 2014 @ 22:46 |
Ja wie weet wie er op goed geluk op bezoek komt ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 6 augustus 2014 @ 22:47 |
Echt als ze dat nog een keer flikt knuffel ik r helemaal tot moes ![]() | |
ReisT | woensdag 6 augustus 2014 @ 22:48 |
Een mooi overzichtskaartje, of desnoods alleen een opsomming van de getroffen trajecten was toch een kleine moeite geweest... En ik wil het nu graag weten, niet kort van tevoren pas. Doordeweeks welgeteld één traject. Het valt dus eigenlijk wel mee allemaal... | |
Kansenjongere | woensdag 6 augustus 2014 @ 22:50 |
Ik vind het ook nogal karig allemaal, ook niets van folders op het station of zo, terwijl ze maanden voor de uitvoerige werkzaamheden in Den Bosch al boekjes aan het uitdelen waren in de treinen met de gevolgen voor de verschillende trajecten. | |
Peterselieman | woensdag 6 augustus 2014 @ 22:56 |
Voor mij relevant is dat ze in de herfstvakantie de sporen tussen Veenwouden en De Westereen door gaan zagen. Spoor 5 dagen gestremd vanwege het inschuiven van een viaduct. | |
Ajaxfan | woensdag 6 augustus 2014 @ 23:02 |
Weert plat door een aanrijding met een persoon en ook Hilversum > Naarden en Hilversum > Overvecht door een aanrijding. Het is nog te vroeg voor een herfstdepressie bij mensen toch? | |
b2py | woensdag 6 augustus 2014 @ 23:04 |
Wel eens naar buiten gekeken? ![]() | |
Salatrel | woensdag 6 augustus 2014 @ 23:04 |
#YOLO | |
Tochjo | woensdag 6 augustus 2014 @ 23:07 |
Ik begrijp niet waarom de rode link op www.ns.nl naar die vier regels tekst leidt, en niet naar deze pagina. Die is toch al enige tijd beschikbaar. Sinds april al zie ik, want in dit persbericht wordt ernaar verwezen. Op diverse stations in de omgeving van Utrecht heb ik overigens wel aankondigingen van deze werkzaamheden gezien, bijvoorbeeld op Utrecht Terwijde, Culemborg en Amersfoort. | |
Ajaxfan | woensdag 6 augustus 2014 @ 23:08 |
Ja maar het is vreemd hoe je echt 'vlagen' hebt waarin er veel aanrijdingen zijn. [ Bericht 0% gewijzigd door Ajaxfan op 06-08-2014 23:22:38 ] | |
ReisT | woensdag 6 augustus 2014 @ 23:10 |
Maffe Friezen die een Nederlandse naam vervangen door een naam die Nederlands klinkt, zodat ik niet doorheb dat het Fries is, zodat ik eerst moet googelen waar dat gehucht mag liggen, om er achter te komen dat het gewoon over Zwaagwesteinde gaat. | |
Kansenjongere | woensdag 6 augustus 2014 @ 23:11 |
Bedankt! Dat is inderdaad precies wat ik zocht. | |
Dr_Flash | woensdag 6 augustus 2014 @ 23:13 |
is maar 18 km om hoor ![]() | |
Salatrel | woensdag 6 augustus 2014 @ 23:19 |
ik doelde eigenlijk op de hoeveelheid verstoringen rond Schiphol en niet zozeer afstand ![]() | |
b2py | woensdag 6 augustus 2014 @ 23:35 |
Vraag me af of er een statistische correlatie is, ook met zonnig weer zijn er vlagen.. | |
b2py | woensdag 6 augustus 2014 @ 23:36 |
Hilversum Woensdag 6 Augustus 22:57 Oorzaak Tussen Hilversum en Amersfoort/Naarden-Bussum/Overvecht rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon. Verwachting De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting 08 augustus rond 2:00 uur verholpen. Reisadvies Deze persoon heeft nogal wat schade aangericht zo te zien.. | |
Dr_Flash | woensdag 6 augustus 2014 @ 23:36 |
Reis ik desnoods om via Alkmaar of Roosendaal. Kan mij het verrekken ![]() | |
b2py | woensdag 6 augustus 2014 @ 23:43 |
Vol. |