Albanië kan nog wel wat gebruikenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ah, juist. Nou, iets soortgelijks kunnen ze ook doen met hun DMU's. Die kan de leasemaatschappij wel weer slijten aan een ander land waar ze jong dieselmaterieel zoeken.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je beste gok is bij de infrabeheerder (ÖBB Infra). Iedere infraboer is verplicht om een netverklaring op te stellen, en bij alle netverklaringen die ik heb gezien zaten ook documenten met informatie over lengtes van trajecten.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Op Jizdenzka is het ook wel te vinden, maar soms klopt het niet helemaal.
http://jizdenka.idos.cz/IT.aspx
Danke, Jizdenka werkt net niet mee maar doet het nu wel opeens..quote:
Hier deed ie het gewoon, afgelopen zomer toch een ruime 5000 km afgelegdquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:55 schreef b2py het volgende:
[..]
[..]
[..]
Danke, Jizdenka werkt net niet mee maar doet het nu wel opeens..
Als veolia niet wint dan zullen ze de d-gtws gewoon verkopen aan de nieuwe partij indien deze ze wilt. Die kan er namelijk ook voor kiezen om zelf d-gtws te bestellen en alvast een optie op het vervangen van de powerpacks in 2017, of ander mat...quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:47 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik ooit eens heb iets heb gelezen dat ze elektrisch materiaal makkelijk konden verlease en dar het met diesel materiaal een groot probleem was, maar het fijne weet ik niet.
Railpool wilde het niet hebben.
De andere kant op (Eindhoven -> Utrecht) is nog veel erger. De afstand van laatste deur tot roltrap, daar past nog makkelijk een viertje tussen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:41 schreef bork het volgende:
[..]
Ik heb maandagmiddag Utrecht CS - Den Bosch gedaan (treinstel richting Heerlen) en ik zat in de laatste bak bij de achterste deur (i.v.m. overstap Utrecht CS vanaf Overvecht via Sijpensteinse tunnel). Die stopt dus niet bij de trappen in Den Bosch. Je moet nog een stuk lopen naar de trappen en onze bak was nog het dichtste bij, het lijkt alsof ze per se helemaal aan dat heeeele lange perron vooraan moeten staan
Dat kan je wel zo bijdehand zeggen, dat iedereen maar kuddevolk is. De NS kweekt dat zelf. Ik kom vaak genoeg tegen dat men een stuk terug moet lopen omdat de trein veel korter is dan normaal of korter dan de overstaptrein op het andere deel van het perron. Hilversum is van dat laatste een goed voorbeeld. (Sprinter richting Amersfoort -> sprinter richting Utrecht)quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar om nou als kuddevolk allemaal bij 2 of 3 deuren te gaan instappen, als je bij het binnenrijden al ziet dat je een lange trein (bijv VIRM8) hebt ofzo, is gewoon dom. Dan kan je ook gewoon ff iets doorlopen. Vervolgens klaagt men wel steen en been over staanplaatsen, terwijl in de voorste 3 bakken nog genoeg zitplaatsen beschikbaar zijn.
Dat heb ik ook wel eens, volgens mij luisteren ze echt niet naar elkaar. Soms gebeurt het zelfs dat er een omroep over een andere omroep heen gaatquote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:06 schreef Toekito het volgende:
Zit ik nou altijd in een trein met raar personeel of jullie ook?
Eerst begint Peppi een heel verhaal over een rood sein. Minuut later Kokki....serieus man overleg anders ff met elkaar.
Het verbaasde me dat de ICE's over het algemeen muisstil zijn. Ik zat ook in zo'n ICE Sprinter, ik was met mijn maten de enige die wat zeiden... En we zaten niet eens stilte..quote:Op woensdag 6 augustus 2014 07:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Heel bijzonder eigenlijk, hoe hele volksstammen denken dat het in een stiltecoupé alleen stil hoeft te zijn als de trein niet stil staat
Stil zijn in de trein is in het buitenland veel gebruikelijker dan in Nederland. In Frankrijk wordt je zowat gelyncht als je gaat bellen in een TGV en je dat niet op het balkon doet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Het verbaasde me dat de ICE's over het algemeen muisstil zijn. Ik zat ook in zo'n ICE Sprinter, ik was met mijn maten de enige die wat zeiden... En we zaten niet eens stilte..
In Noorwegen is dat ook zo, zelfs het gebruik van laptops is niet toegestaan in de stiltecoupé ('NSB Stille')quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:38 schreef greavy het volgende:
In de Railjet mag je in de stiltecoupé niet eens een koptelefoon op hebben. Oortjes zijn dan helemaal not-done
En terecht, als je behoefte aan rust hebt dan is een van de meest irritante dingen dat iemand achter je op z'n laptop gaat rammen wat én lawaai maakt én je stoel laat schudden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
In Noorwegen is dat ook zo, zelfs het gebruik van laptops is niet toegestaan in de stiltecoupé ('NSB Stille')
Terecht, meestal kun je duidelijk horen naar wat voor herrie ze luisterenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:38 schreef greavy het volgende:
In de Railjet mag je in de stiltecoupé niet eens een koptelefoon op hebben. Oortjes zijn dan helemaal not-done
twitter:RailAwayTV twitterde op woensdag 06-08-2014 om 09:29:11Rail Away heeft in NL gefilmd! Uitzending 28+29 augustus, 19:55 u, Ned. 2 http://t.co/MVSP9w3JDI reageer retweet
De Noorse nazipartij heette trouwens NS. Dus we kunnen ons netjes spiegelen aan de Noren.quote:
Je moet je bek houden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat stiltecoupé gedoe moet eens afgelopen zijn, daar komt alleen maar ellende van. Sowieso heb ik een hekel aan mensen die andere mensen vertellen wat ze moeten doen of laten.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:09 schreef Ajaxfan het volgende:
Misschien oud nieuws:twitter:RailAwayTV twitterde op woensdag 06-08-2014 om 09:29:11Rail Away heeft in NL gefilmd! Uitzending 28+29 augustus, 19:55 u, Ned. 2 http://t.co/MVSP9w3JDI reageer retweet
twitter:Miljoenenlijn twitterde op woensdag 06-08-2014 om 09:19:09Op 28/8 speelt de #Miljoenenlijn een hoofdrol in een aflevering van @RailAwayTV Kijken dus! http://t.co/1iBs72k6v4 http://t.co/3CP79oPpDm reageer retweet
Dat zijn aso's die hun oortjes op volume mega-doof hebben staan. Met een koptelefoon op en een zacht volume zou het geen probleem moeten zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Terecht, meestal kun je duidelijk houden naar wat voor herrie ze luisteren
http://www.nu.nl/opmerkel(...)ij-beknelde-man.htmlquote:
Als je dat gewicht met 50 man gekanteld krijgt is het wel vermeldenswaardig.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/opmerkel(...)ij-beknelde-man.html
Het 10.000 ton wegende gevaarte![]()
Zal het 100 ton geweest zijn, houdt het wel op.
Achterlijke regel eigenlijk, van in-ears heeft niemand last. Als ze zo gefocust zijn op anti-lawaai dan is volgens diezelfde logica ook het lezen van een boek verboden. Constante geritsel van het omslaan van bladzijden is gelijk een drilboor.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:38 schreef greavy het volgende:
In de Railjet mag je in de stiltecoupé niet eens een koptelefoon op hebben. Oortjes zijn dan helemaal not-done
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |