abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143109403
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ah, juist. Nou, iets soortgelijks kunnen ze ook doen met hun DMU's. Die kan de leasemaatschappij wel weer slijten aan een ander land waar ze jong dieselmaterieel zoeken.
Albanië kan nog wel wat gebruiken :P
pi_143109560
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Je beste gok is bij de infrabeheerder (ÖBB Infra). Iedere infraboer is verplicht om een netverklaring op te stellen, en bij alle netverklaringen die ik heb gezien zaten ook documenten met informatie over lengtes van trajecten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:35 schreef greavy het volgende:

[..]

Op Jizdenzka is het ook wel te vinden, maar soms klopt het niet helemaal.
http://jizdenka.idos.cz/IT.aspx
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:36 schreef GlennQuagmire het volgende:
jizdenka Doet het toch gewoon?
Danke, Jizdenka werkt net niet mee maar doet het nu wel opeens..
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:04:58 #189
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_143109977
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:55 schreef b2py het volgende:

[..]

[..]

[..]

Danke, Jizdenka werkt net niet mee maar doet het nu wel opeens..
Hier deed ie het gewoon, afgelopen zomer toch een ruime 5000 km afgelegd *O*
[edit] totale vertraging was 3 uur en 40 minuten, waarvan 3 uur en 10 minuten door DB Fernverkehr is veroorzaakt. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door GlennQuagmire op 06-08-2014 00:33:43 ]
pi_143110248
Ik had wat meer slagen Keulen - Frankfurt flughafen Fernbahnhof moeten maken :')
Ik heb het nog niet opgeteld, evenals de vertraging..
pi_143112259
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:47 schreef icloud het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik ooit eens heb iets heb gelezen dat ze elektrisch materiaal makkelijk konden verlease en dar het met diesel materiaal een groot probleem was, maar het fijne weet ik niet.


Railpool wilde het niet hebben.
Als veolia niet wint dan zullen ze de d-gtws gewoon verkopen aan de nieuwe partij indien deze ze wilt. Die kan er namelijk ook voor kiezen om zelf d-gtws te bestellen en alvast een optie op het vervangen van de powerpacks in 2017, of ander mat...
pi_143112904
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:41 schreef bork het volgende:

[..]

Ik heb maandagmiddag Utrecht CS - Den Bosch gedaan (treinstel richting Heerlen) en ik zat in de laatste bak bij de achterste deur (i.v.m. overstap Utrecht CS vanaf Overvecht via Sijpensteinse tunnel). Die stopt dus niet bij de trappen in Den Bosch. Je moet nog een stuk lopen naar de trappen en onze bak was nog het dichtste bij ;) , het lijkt alsof ze per se helemaal aan dat heeeele lange perron vooraan moeten staan
De andere kant op (Eindhoven -> Utrecht) is nog veel erger. De afstand van laatste deur tot roltrap, daar past nog makkelijk een viertje tussen.
pi_143114158
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:30 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar om nou als kuddevolk allemaal bij 2 of 3 deuren te gaan instappen, als je bij het binnenrijden al ziet dat je een lange trein (bijv VIRM8) hebt ofzo, is gewoon dom. Dan kan je ook gewoon ff iets doorlopen. Vervolgens klaagt men wel steen en been over staanplaatsen, terwijl in de voorste 3 bakken nog genoeg zitplaatsen beschikbaar zijn.
Dat kan je wel zo bijdehand zeggen, dat iedereen maar kuddevolk is. De NS kweekt dat zelf. Ik kom vaak genoeg tegen dat men een stuk terug moet lopen omdat de trein veel korter is dan normaal of korter dan de overstaptrein op het andere deel van het perron. Hilversum is van dat laatste een goed voorbeeld. (Sprinter richting Amersfoort -> sprinter richting Utrecht)
pi_143114243
Heel bijzonder eigenlijk, hoe hele volksstammen denken dat het in een stiltecoupé alleen stil hoeft te zijn als de trein niet stil staat :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 augustus 2014 @ 09:06:41 #195
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_143115048
Zit ik nou altijd in een trein met raar personeel of jullie ook?

Eerst begint Peppi een heel verhaal over een rood sein. Minuut later Kokki....serieus man overleg anders ff met elkaar.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  woensdag 6 augustus 2014 @ 09:15:44 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143115195
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:06 schreef Toekito het volgende:
Zit ik nou altijd in een trein met raar personeel of jullie ook?

Eerst begint Peppi een heel verhaal over een rood sein. Minuut later Kokki....serieus man overleg anders ff met elkaar.
Dat heb ik ook wel eens, volgens mij luisteren ze echt niet naar elkaar. Soms gebeurt het zelfs dat er een omroep over een andere omroep heen gaat _O-

Ik vermoed dat de eerste omroep de conducteur is die z'n vaste riedeltje afdraait, en dat daarna de machinist (die vanuit zijn cabine wellicht niet altijd de omroep hoort) er nog eens een schepje bovenop doet.

---
Noord/Zuidlijn: geen WiFi, wel 4G
pi_143115280
Lekker ouderwets met +5 vertrekken van Schiphol en het lijkt erop dat de trein op tijd in Zwolle gaat aankomen.

HALLO NEDERLAND <3
Bier.
pi_143115495
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 07:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Heel bijzonder eigenlijk, hoe hele volksstammen denken dat het in een stiltecoupé alleen stil hoeft te zijn als de trein niet stil staat :D
Het verbaasde me dat de ICE's over het algemeen muisstil zijn. Ik zat ook in zo'n ICE Sprinter, ik was met mijn maten de enige die wat zeiden... En we zaten niet eens stilte.. :')
  woensdag 6 augustus 2014 @ 09:35:59 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143115540
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Het verbaasde me dat de ICE's over het algemeen muisstil zijn. Ik zat ook in zo'n ICE Sprinter, ik was met mijn maten de enige die wat zeiden... En we zaten niet eens stilte.. :')
Stil zijn in de trein is in het buitenland veel gebruikelijker dan in Nederland. In Frankrijk wordt je zowat gelyncht als je gaat bellen in een TGV en je dat niet op het balkon doet.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 09:38:58 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143115606
In de Railjet mag je in de stiltecoupé niet eens een koptelefoon op hebben. Oortjes zijn dan helemaal not-done :')
  woensdag 6 augustus 2014 @ 09:39:45 #201
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_143115633
Wel mooi dat ze op de trajecten die ik neem in de zomer met langere treinen rijden dan normaal.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  woensdag 6 augustus 2014 @ 09:40:16 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143115645
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:38 schreef greavy het volgende:
In de Railjet mag je in de stiltecoupé niet eens een koptelefoon op hebben. Oortjes zijn dan helemaal not-done :')
In Noorwegen is dat ook zo, zelfs het gebruik van laptops is niet toegestaan in de stiltecoupé ('NSB Stille')

  woensdag 6 augustus 2014 @ 09:50:19 #203
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143115887
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

('NSB Stille')
Met recht stiltenazi's.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 6 augustus 2014 @ 09:53:57 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143115964
quote:
3s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:50 schreef Duvel het volgende:

[..]

Met recht stiltenazi's.
:D _O-
pi_143116253
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

In Noorwegen is dat ook zo, zelfs het gebruik van laptops is niet toegestaan in de stiltecoupé ('NSB Stille')

En terecht, als je behoefte aan rust hebt dan is een van de meest irritante dingen dat iemand achter je op z'n laptop gaat rammen wat én lawaai maakt én je stoel laat schudden.
  Moderator woensdag 6 augustus 2014 @ 10:09:17 #206
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_143116301
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:38 schreef greavy het volgende:
In de Railjet mag je in de stiltecoupé niet eens een koptelefoon op hebben. Oortjes zijn dan helemaal not-done :')
Terecht, meestal kun je duidelijk horen naar wat voor herrie ze luisteren

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 06-08-2014 15:07:53 ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 6 augustus 2014 @ 10:09:54 #207
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_143116320
Misschien oud nieuws:

RailAwayTV twitterde op woensdag 06-08-2014 om 09:29:11 Rail Away heeft in NL gefilmd! Uitzending 28+29 augustus, 19:55 u, Ned. 2 http://t.co/MVSP9w3JDI reageer retweet
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  woensdag 6 augustus 2014 @ 10:10:12 #208
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143116325
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:53 schreef James1988 het volgende:

[..]

:D _O-
De Noorse nazipartij heette trouwens NS. Dus we kunnen ons netjes spiegelen aan de Noren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_143116769
Dat stiltecoupé gedoe moet eens afgelopen zijn, daar komt alleen maar ellende van. Sowieso heb ik een hekel aan mensen die andere mensen vertellen wat ze moeten doen of laten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 augustus 2014 @ 10:28:37 #210
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143116785
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat stiltecoupé gedoe moet eens afgelopen zijn, daar komt alleen maar ellende van. Sowieso heb ik een hekel aan mensen die andere mensen vertellen wat ze moeten doen of laten.
Je moet je bek houden.

Vooral in de stiltecoupé.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 6 augustus 2014 @ 10:47:15 #211
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_143117252
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_143117421
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:09 schreef Ajaxfan het volgende:
Misschien oud nieuws:

RailAwayTV twitterde op woensdag 06-08-2014 om 09:29:11 Rail Away heeft in NL gefilmd! Uitzending 28+29 augustus, 19:55 u, Ned. 2 http://t.co/MVSP9w3JDI reageer retweet
Miljoenenlijn twitterde op woensdag 06-08-2014 om 09:19:09 Op 28/8 speelt de #Miljoenenlijn een hoofdrol in een aflevering van @RailAwayTV Kijken dus! http://t.co/1iBs72k6v4 http://t.co/3CP79oPpDm reageer retweet
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 10:58:59 #213
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143117549
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Terecht, meestal kun je duidelijk houden naar wat voor herrie ze luisteren
Dat zijn aso's die hun oortjes op volume mega-doof hebben staan. Met een koptelefoon op en een zacht volume zou het geen probleem moeten zijn.
Ja, ik snap wel dat men zegt: Geen muziek, want stilte. Dan vermijd je die discussies ook met mensen die het volume wel op mega-doof hebben staan.
pi_143118095
quote:
http://www.nu.nl/opmerkel(...)ij-beknelde-man.html

Het 10.000 ton wegende gevaarte :'(

Zal het 100 ton geweest zijn, houdt het wel op.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143118216
Ruim 2,5 week interrailen, de statistiekjes:

Kilometers: 3309
Geplande reisduur: 36 uur en 9 minuten
Totale vertraging: 4 uur en 25 minuten
Grootste vertraging: Wenen West - Budapest Keleti-pu (90 min)
Aantal foto's met iets met treinen: 21
Aantal bezochte steden/dorpjes (Buiten NL): 9
Gecollecteerde reiseplan boekjes: 5


Op Amsterdam Centraal staat een ICE-3M stel klaar om mij en mijn reisgezelschap van Amsterdam naar Düsseldorf te brengen, daar wacht een overstap op een ICE van Düsseldorf naar München. Opvallend contrast tussen deze moderne trein is het oude logo van de spoorwegen, bovenop linker kap.


Te München Hbf staat deze ES64 U2 1116 230 gereed om een railjet stam uit Frankfurt naar Budapest te brengen. Het eindstation voor deze reizigers is Wenen Westbahnhof.


Op Praha hlavní nádraží is zojuist deze loc met vier rijtuigen gearriveerd, en zal zo worden afgerangeerd. Rechts een aantal mensen die wachten op EC378 naar Berlijn, het is nog erg rustig, slechts 13 minuten voor vertrek verscheen het vertrekperron op de borden in de centrale hal.


Vlak na vertrek te Praha staat hier een ČD Taurus in Railjet Livery te rusten. Eind 2014 heeft ČD zeven stammen tot zijn beschikken voor de verbinding Praag - Brno - Wenen - Graz.


Vlak na vertrek te Praag strandden wij in een tunnel, technisch defect aan de locomotief. Er wordt doorgereden naar het volgende station, Praha Hole¨ovice waar ook nog gestopt moest worden. Er zou vanuit hlavní nádraží een nieuwe locomotief komen en dat zou ongeveer 30 minuten kosten. Hier op de foto de defecte locomotief, uiteindelijk zou een locomotief komen van hetzelfde type als twee foto's hierboven, uiteindelijk met 40 minuten vertraging onderweg.


Matige foto van de ICE1 die mij van Berlin Hbf (Tief) naar Frankfurt (Main) Hbf heeft gebracht. Vertrokken met +10 uit Berlijn omdat 15 min voor vertrek duidelijk werd dat we niet van hoog maar van laag gingen vertrekken. Chaos alom.


Willekeurige locomotief in Frankfurt, zag er wel bejaard uit dus een foto van gemaakt. Rechts de ICE die mij van Frankfurt naar Mannheim zou brengen, en dan verder zou gaan naar Paris Est.


Arriverende ICE2 te Köln Hbf uit Berlijn. Onze ICE naar Amsterdam had 20 minuten vertraging door een hoog opgelopen vertraging op de heenreis vanuit Amsterdam. Uiteindelijk was dit opgelopen tot 50 minuten bij aankomst te Utrecht. Overstapstation voor ondergetekende op de sprinter naar Oostvaarders.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 11:29:58 #216
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_143118334
quote:
9s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/opmerkel(...)ij-beknelde-man.html

Het 10.000 ton wegende gevaarte :'(

Zal het 100 ton geweest zijn, houdt het wel op.
Als je dat gewicht met 50 man gekanteld krijgt is het wel vermeldenswaardig.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_143118747
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:38 schreef greavy het volgende:
In de Railjet mag je in de stiltecoupé niet eens een koptelefoon op hebben. Oortjes zijn dan helemaal not-done :')
Achterlijke regel eigenlijk, van in-ears heeft niemand last. Als ze zo gefocust zijn op anti-lawaai dan is volgens diezelfde logica ook het lezen van een boek verboden. Constante geritsel van het omslaan van bladzijden is gelijk een drilboor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')