Nouja realistisch gezien alleen veolia, ik zou niet weten waar arriva het vandaan zou moeten toveren.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Realistisch gezien idd. alleen Arriva en Veolia. Theoretisch zouden Syntus of CXX dat kunnen, maar ik verwacht niet dat zij daar komen te rijden. Voor die 2 bedrijven wordt het een hele grote investering.
Ja, dat snap ik. Maar die andere fase is eigenlijk altijd op dat moment gewoon leeg. Bij een verstoring ofzo kan je altijd nog spoorwijzigen naar de andere fase. Nu moet je met VIRM8/10/12 of whatever een pokke-eind lopen als je voorin zitquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:21 schreef b2py het volgende:
Oh, nu begrijp ik je. Uhm, goede vraag. Kan me echt alleen vrijhouden van de andere fase bedenken..
Nee ook nietquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:23 schreef dennistd het volgende:
Kan Arriva wel even voor een paar jaar een heleboel dieselstellen regelen dan? Volgens mij kan alleen Veolia dat, met de huidige vloot.
Vanuit Eindhoven kan ik het nog begrijpen, omdat daar juist vooral voorin wordt ingestapt. Als in Den Bosch dan iedereen achterin instapt is de drukte goed gespreid. Maar vanuit Utrecht is het gewoon zwaar overbodig.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Zal de spreiding ten goede doen, en dat spaart in de spits zeker tijd. Zeker met dat kuddevolk hier in Nederland, die liever allemaal via dezelfde deur naar binnen willen gaan.
NS heeft destijds Veolia uit de brand geholpen met Wadslopers, pay-back time!quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:23 schreef dennistd het volgende:
Kan Arriva wel even voor een paar jaar een heleboel dieselstellen regelen dan? Volgens mij kan alleen Veolia dat, met de huidige vloot.
In Hengelo staat ook alles op één fase gepland, terwijl de IC gewoon de A en B gebruiktquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar die andere fase is eigenlijk altijd op dat moment gewoon leeg. Bij een verstoring ofzo kan je altijd nog spoorwijzigen naar de andere fase. Nu moet je met VIRM8/10/12 of whatever een pokke-eind lopen als je voorin zit
En de achterste 2 bakken in Den Bosch worden altijd bomvol. Precies hetzelfde geval op spoor 3/4 volgens mij met een paar treintjes.
Klinkt een beetje als de situatie 'blauwe lamp' te Utrecht bij 11/12 (Uit mijn hoofd, klopt dat?) dat de trein ook altijd puntje perron staat. Maar in mijn geheugen staat dat er in Den Bosch wel degelijk bakbordjes staan om de trein in het midden te parkeren..quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar die andere fase is eigenlijk altijd op dat moment gewoon leeg. Bij een verstoring ofzo kan je altijd nog spoorwijzigen naar de andere fase. Nu moet je met VIRM8/10/12 of whatever een pokke-eind lopen als je voorin zit
En de achterste 2 bakken in Den Bosch worden altijd bomvol. Precies hetzelfde geval op spoor 3/4 volgens mij met een paar treintjes.
Tsja, doorlopen naar een rustiger gedeelte en er dan achter komen dat de NS te weinig materieel heeft ingezet waardoor je weer terug moet lopen en alsnog achteraan mag sluiten bij die ene deur is ook niet alles.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Zal de spreiding ten goede doen, en dat spaart in de spits zeker tijd. Zeker met dat kuddevolk hier in Nederland, die liever allemaal via dezelfde deur naar binnen willen gaan.
Zat daar geen tien jarige huurcontract aan vast? Wat veolia weigerde te tekenenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
NS heeft destijds Veolia uit de brand geholpen met Wadslopers, pay-back time!
nee, dat was DM'90quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:26 schreef icloud het volgende:
[..]
Zat daar geen tien jarige huurcontract aan vast? Wat veolia weigerde te tekenen
Richting Utrecht durf ik het niet echt te zeggen, maar volgens mij wel. De IC Roosendaal-Zwolle staat daarentegen wel weer geheel op het A-deel volgens mij.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als de situatie 'blauwe lamp' te Utrecht bij 11/12 (Uit mijn hoofd, klopt dat?) dat de trein ook altijd puntje perron staat. Maar in mijn geheugen staat dat er in Den Bosch wel degelijk bakbordjes staan om de trein in het midden te parkeren..
huidige vloot mag toch blijven rijden tot de elektrificatie? Ombouw mag helaas niet, maar dat zou verreweg de beste optie zijn geweest. Nu moet je 13 jaar oud mat elders gaan slijtenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:23 schreef dennistd het volgende:
Kan Arriva wel even voor een paar jaar een heleboel dieselstellen regelen dan? Volgens mij kan alleen Veolia dat, met de huidige vloot.
Ik denk niet dat veolia zijn bestaanden materiaal zal verkopen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
huidige vloot mag toch blijven rijden tot de elektrificatie? Ombouw mag helaas niet, maar dat zou verreweg de beste optie zijn geweest. Nu moet je 13 jaar oud mat elders gaan slijten
Maar om nou als kuddevolk allemaal bij 2 of 3 deuren te gaan instappen, als je bij het binnenrijden al ziet dat je een lange trein (bijv VIRM8) hebt ofzo, is gewoon dom. Dan kan je ook gewoon ff iets doorlopen. Vervolgens klaagt men wel steen en been over staanplaatsen, terwijl in de voorste 3 bakken nog genoeg zitplaatsen beschikbaar zijn.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:25 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Tsja, doorlopen naar een rustiger gedeelte en er dan achter komen dat de NS te weinig materieel heeft ingezet waardoor je weer terug moet lopen en alsnog achteraan mag sluiten bij die ene deur is ook niet alles.
Enige tijd geleden werd in Den Bosch bij een of meer sporen met schermen aangegeven welke treinstellen waar zouden stoppen om dat probleem tegen te gaan. Weet iemand of dat breed uitgerold gaat worden?
Waar gaat men dat dan inzetten? In de rimboe?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:29 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik denk niet dat veolia zijn bestaanden materiaal zal verkopen.
Gtw is universeel he, en veolia/transdev/connexion is natuurlijk groter dan limburg.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Waar gaat men dat dan inzetten? In de rimboe?
hoeft ook niet. Je kunt prima overgangstermijnen regelenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:29 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik denk niet dat veolia zijn bestaanden materiaal zal verkopen.
Even gerekend: de omlooptijd is 3 uur, en halfuursdienst met dubbele stellen kost je dan al 12 stellen. Buiten de spits wil dat wel, maar in de spits kom je hopeloos in de knel (je kunt ook geen extra treinen meer rijden namelijk).quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:31 schreef dennistd het volgende:
Zou je het met 13 Lintjes kunnen redden op de Maaslijn? Zoveel staan er nog aan de kant volgens mij, en die zijn ook van na 2000.
Nee, dat gaat men nooit redden. Nu rijden er op de Maaslijn al setjes van 2 of 3 stellen rond (volgens mij 6 en 8 bakken in de spits?). En dan heb je ook nog mat. voor de spitstrein nodig, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:31 schreef dennistd het volgende:
Zou je het met 13 Lintjes kunnen redden op de Maaslijn? Zoveel staan er nog aan de kant volgens mij, en die zijn ook van na 2000.
Je beste gok is bij de infrabeheerder (ÖBB Infra). Iedere infraboer is verplicht om een netverklaring op te stellen, en bij alle netverklaringen die ik heb gezien zaten ook documenten met informatie over lengtes van trajecten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:01 schreef b2py het volgende:
Weet iemand waar je afstanden kan vinden van spoor in Oostenrijk & Hongarije?
Ik ben op zoek naar München - Wenen, Wenen - Budapest en Budapest - Bratislava..
bvd.
Volgens de huidige stand van zaken is de provincie dat niet van plan, dus veolia kan prima gaan bokken als ze willen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoeft ook niet. Je kunt prima overgangstermijnen regelen
Op Jizdenzka is het ook wel te vinden, maar soms klopt het niet helemaal.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je beste gok is bij de infrabeheerder (ÖBB Infra). Iedere infraboer is verplicht om een netverklaring op te stellen, en bij alle netverklaringen die ik heb gezien zaten ook documenten met informatie over lengtes van trajecten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |