abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143107930
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:21 schreef greavy het volgende:

[..]

Realistisch gezien idd. alleen Arriva en Veolia. Theoretisch zouden Syntus of CXX dat kunnen, maar ik verwacht niet dat zij daar komen te rijden. Voor die 2 bedrijven wordt het een hele grote investering.
Nouja realistisch gezien alleen veolia, ik zou niet weten waar arriva het vandaan zou moeten toveren.
  Redactie Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:23:47 #152
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143107948
Kan Arriva wel even voor een paar jaar een heleboel dieselstellen regelen dan? Volgens mij kan alleen Veolia dat, met de huidige vloot.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:23:48 #153
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143107950
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:21 schreef b2py het volgende:
Oh, nu begrijp ik je. Uhm, goede vraag. Kan me echt alleen vrijhouden van de andere fase bedenken..
Ja, dat snap ik. Maar die andere fase is eigenlijk altijd op dat moment gewoon leeg. Bij een verstoring ofzo kan je altijd nog spoorwijzigen naar de andere fase. Nu moet je met VIRM8/10/12 of whatever een pokke-eind lopen als je voorin zit :')
En de achterste 2 bakken in Den Bosch worden altijd bomvol. Precies hetzelfde geval op spoor 3/4 volgens mij met een paar treintjes.
pi_143107990
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:23 schreef dennistd het volgende:
Kan Arriva wel even voor een paar jaar een heleboel dieselstellen regelen dan? Volgens mij kan alleen Veolia dat, met de huidige vloot.
Nee ook niet
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:24:29 #155
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_143107992
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:18 schreef greavy het volgende:

[..]

Zal de spreiding ten goede doen, en dat spaart in de spits zeker tijd. Zeker met dat kuddevolk hier in Nederland, die liever allemaal via dezelfde deur naar binnen willen gaan.
Vanuit Eindhoven kan ik het nog begrijpen, omdat daar juist vooral voorin wordt ingestapt. Als in Den Bosch dan iedereen achterin instapt is de drukte goed gespreid. Maar vanuit Utrecht is het gewoon zwaar overbodig.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:24:59 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143108014
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:23 schreef dennistd het volgende:
Kan Arriva wel even voor een paar jaar een heleboel dieselstellen regelen dan? Volgens mij kan alleen Veolia dat, met de huidige vloot.
NS heeft destijds Veolia uit de brand geholpen met Wadslopers, pay-back time!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:25:17 #157
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143108034
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:23 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Maar die andere fase is eigenlijk altijd op dat moment gewoon leeg. Bij een verstoring ofzo kan je altijd nog spoorwijzigen naar de andere fase. Nu moet je met VIRM8/10/12 of whatever een pokke-eind lopen als je voorin zit :')
En de achterste 2 bakken in Den Bosch worden altijd bomvol. Precies hetzelfde geval op spoor 3/4 volgens mij met een paar treintjes.
In Hengelo staat ook alles op één fase gepland, terwijl de IC gewoon de A en B gebruikt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_143108038
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:23 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Maar die andere fase is eigenlijk altijd op dat moment gewoon leeg. Bij een verstoring ofzo kan je altijd nog spoorwijzigen naar de andere fase. Nu moet je met VIRM8/10/12 of whatever een pokke-eind lopen als je voorin zit :')
En de achterste 2 bakken in Den Bosch worden altijd bomvol. Precies hetzelfde geval op spoor 3/4 volgens mij met een paar treintjes.
Klinkt een beetje als de situatie 'blauwe lamp' te Utrecht bij 11/12 (Uit mijn hoofd, klopt dat?) dat de trein ook altijd puntje perron staat. Maar in mijn geheugen staat dat er in Den Bosch wel degelijk bakbordjes staan om de trein in het midden te parkeren..
pi_143108079
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:18 schreef greavy het volgende:

[..]

Zal de spreiding ten goede doen, en dat spaart in de spits zeker tijd. Zeker met dat kuddevolk hier in Nederland, die liever allemaal via dezelfde deur naar binnen willen gaan.
Tsja, doorlopen naar een rustiger gedeelte en er dan achter komen dat de NS te weinig materieel heeft ingezet waardoor je weer terug moet lopen en alsnog achteraan mag sluiten bij die ene deur is ook niet alles.
Enige tijd geleden werd in Den Bosch bij een of meer sporen met schermen aangegeven welke treinstellen waar zouden stoppen om dat probleem tegen te gaan. Weet iemand of dat breed uitgerold gaat worden?
pi_143108096
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

NS heeft destijds Veolia uit de brand geholpen met Wadslopers, pay-back time!
Zat daar geen tien jarige huurcontract aan vast? Wat veolia weigerde te tekenen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:26:49 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143108133
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:26 schreef icloud het volgende:

[..]

Zat daar geen tien jarige huurcontract aan vast? Wat veolia weigerde te tekenen
nee, dat was DM'90
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:28:41 #162
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143108232
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Klinkt een beetje als de situatie 'blauwe lamp' te Utrecht bij 11/12 (Uit mijn hoofd, klopt dat?) dat de trein ook altijd puntje perron staat. Maar in mijn geheugen staat dat er in Den Bosch wel degelijk bakbordjes staan om de trein in het midden te parkeren..
Richting Utrecht durf ik het niet echt te zeggen, maar volgens mij wel. De IC Roosendaal-Zwolle staat daarentegen wel weer geheel op het A-deel volgens mij.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:28:42 #163
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143108234
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:23 schreef dennistd het volgende:
Kan Arriva wel even voor een paar jaar een heleboel dieselstellen regelen dan? Volgens mij kan alleen Veolia dat, met de huidige vloot.
huidige vloot mag toch blijven rijden tot de elektrificatie? Ombouw mag helaas niet, maar dat zou verreweg de beste optie zijn geweest. Nu moet je 13 jaar oud mat elders gaan slijten :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143108293
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

huidige vloot mag toch blijven rijden tot de elektrificatie? Ombouw mag helaas niet, maar dat zou verreweg de beste optie zijn geweest. Nu moet je 13 jaar oud mat elders gaan slijten :')
Ik denk niet dat veolia zijn bestaanden materiaal zal verkopen.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:30:14 #165
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143108322
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Tsja, doorlopen naar een rustiger gedeelte en er dan achter komen dat de NS te weinig materieel heeft ingezet waardoor je weer terug moet lopen en alsnog achteraan mag sluiten bij die ene deur is ook niet alles.
Enige tijd geleden werd in Den Bosch bij een of meer sporen met schermen aangegeven welke treinstellen waar zouden stoppen om dat probleem tegen te gaan. Weet iemand of dat breed uitgerold gaat worden?
Maar om nou als kuddevolk allemaal bij 2 of 3 deuren te gaan instappen, als je bij het binnenrijden al ziet dat je een lange trein (bijv VIRM8) hebt ofzo, is gewoon dom. Dan kan je ook gewoon ff iets doorlopen. Vervolgens klaagt men wel steen en been over staanplaatsen, terwijl in de voorste 3 bakken nog genoeg zitplaatsen beschikbaar zijn.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:30:55 #166
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143108365
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:29 schreef icloud het volgende:

[..]

Ik denk niet dat veolia zijn bestaanden materiaal zal verkopen.
Waar gaat men dat dan inzetten? In de rimboe?
  Redactie Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:31:46 #167
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143108414
Zou je het met 13 Lintjes kunnen redden op de Maaslijn? Zoveel staan er nog aan de kant volgens mij, en die zijn ook van na 2000.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_143108421
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:30 schreef greavy het volgende:

[..]

Waar gaat men dat dan inzetten? In de rimboe?
Gtw is universeel he, en veolia/transdev/connexion is natuurlijk groter dan limburg.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:32:42 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143108476
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:29 schreef icloud het volgende:

[..]

Ik denk niet dat veolia zijn bestaanden materiaal zal verkopen.
hoeft ook niet. Je kunt prima overgangstermijnen regelen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:34:02 #170
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143108536
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:31 schreef dennistd het volgende:
Zou je het met 13 Lintjes kunnen redden op de Maaslijn? Zoveel staan er nog aan de kant volgens mij, en die zijn ook van na 2000.
Even gerekend: de omlooptijd is 3 uur, en halfuursdienst met dubbele stellen kost je dan al 12 stellen. Buiten de spits wil dat wel, maar in de spits kom je hopeloos in de knel (je kunt ook geen extra treinen meer rijden namelijk).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:34:16 #171
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143108551
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:31 schreef dennistd het volgende:
Zou je het met 13 Lintjes kunnen redden op de Maaslijn? Zoveel staan er nog aan de kant volgens mij, en die zijn ook van na 2000.
Nee, dat gaat men nooit redden. Nu rijden er op de Maaslijn al setjes van 2 of 3 stellen rond (volgens mij 6 en 8 bakken in de spits?). En dan heb je ook nog mat. voor de spitstrein nodig, bijvoorbeeld.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:34:27 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143108560
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:01 schreef b2py het volgende:
Weet iemand waar je afstanden kan vinden van spoor in Oostenrijk & Hongarije?
Ik ben op zoek naar München - Wenen, Wenen - Budapest en Budapest - Bratislava..

bvd.
Je beste gok is bij de infrabeheerder (ÖBB Infra). Iedere infraboer is verplicht om een netverklaring op te stellen, en bij alle netverklaringen die ik heb gezien zaten ook documenten met informatie over lengtes van trajecten.
pi_143108616
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

hoeft ook niet. Je kunt prima overgangstermijnen regelen
Volgens de huidige stand van zaken is de provincie dat niet van plan, dus veolia kan prima gaan bokken als ze willen.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:35:22 #174
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143108618
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Je beste gok is bij de infrabeheerder (ÖBB Infra). Iedere infraboer is verplicht om een netverklaring op te stellen, en bij alle netverklaringen die ik heb gezien zaten ook documenten met informatie over lengtes van trajecten.
Op Jizdenzka is het ook wel te vinden, maar soms klopt het niet helemaal.
http://jizdenka.idos.cz/IT.aspx
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:36:14 #175
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_143108670
jizdenka Doet het toch gewoon?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:36:15 #176
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_143108672
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:28 schreef greavy het volgende:

[..]

Richting Utrecht durf ik het niet echt te zeggen, maar volgens mij wel. De IC Roosendaal-Zwolle staat daarentegen wel weer geheel op het A-deel volgens mij.
Volgens mij rijden ALLE IC's in Den Bosch door naar het achterste deel van het perron. Utrecht>Eindhoven, Eindhoven>Utrecht, Roosendaal>Zwolle en Zwolle>Roosendaal, zelfs als het VIRM 10 of ICR7(/10?) is.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:37:25 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143108721
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:35 schreef icloud het volgende:

[..]

Volgens de huidige stand van zaken is de provincie dat niet van plan, dus veolia kan prima gaan bokken als ze willen.
tsja, dan moeten ze het zelf ook maar weten, maar het is oliedom om de overgang niet goed te regelen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:38:22 #178
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143108782
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:34 schreef greavy het volgende:

[..]

Nee, dat gaat men nooit redden. Nu rijden er op de Maaslijn al setjes van 2 of 3 stellen rond (volgens mij 6 en 8 bakken in de spits?). En dan heb je ook nog mat. voor de spitstrein nodig, bijvoorbeeld.
Om de treinen Nijmegen-Roermond goed op lengte te kunnen rijden zouden er wellicht wat Lintjes uit Duitsland gehaald kunnen worden (volgens mij zijn er daar wel wat over). Die kun je dan als middelste stel inzetten, aangezien die geen ATB hebben.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_143108841
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

tsja, dan moeten ze het zelf ook maar weten, maar het is oliedom om de overgang niet goed te regelen
Veolia heeft halverwege de concessie ook een paar dagen alle buurtbussen en ander niet lijn materiaal aan de kant gehouden zogenaamde vanwege materiaalpech, paar dagen later werd er een compensatieregeling voorgesteld in het parlement(vanwege oplopende brandstof kosten).
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:40:43 #180
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143108899
Of gewoon met een diesellok met 5 Dosto's (getrokken rijtuigen) uit Duitsland halen O+

Oh, shit. Da's wel weer te oud zeker :')
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:41:02 #181
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_143108924
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:36 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Volgens mij rijden ALLE IC's in Den Bosch door naar het achterste deel van het perron. Utrecht>Eindhoven, Eindhoven>Utrecht, Roosendaal>Zwolle en Zwolle>Roosendaal, zelfs als het VIRM 10 of ICR7(/10?) is.
Ik heb maandagmiddag Utrecht CS - Den Bosch gedaan (treinstel richting Heerlen) en ik zat in de laatste bak bij de achterste deur (i.v.m. overstap Utrecht CS vanaf Overvecht via Sijpensteinse tunnel). Die stopt dus niet bij de trappen in Den Bosch. Je moet nog een stuk lopen naar de trappen en onze bak was nog het dichtste bij ;) , het lijkt alsof ze per se helemaal aan dat heeeele lange perron vooraan moeten staan
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:41:03 #182
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143108926
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:29 schreef icloud het volgende:

[..]

Ik denk niet dat veolia zijn bestaanden materiaal zal verkopen.
Ik denk eigenlijk niet dat dat Veolia ene zak uitmaakt. De E-GTW's waar zij hun rondjes mee maken op de Heuvellandlijn zijn eigendom van Railpool, ik denk dat ze voor de DMU's eenzelfde constructie hebben geregeld met een andere leasemaatschappij.
pi_143108999
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk niet dat dat Veolia ene zak uitmaakt. De E-GTW's waar zij hun rondjes mee maken op de Heuvellandlijn zijn eigendom van Railpool, ik denk dat ze voor de DMU's eenzelfde constructie hebben geregeld met een andere leasemaatschappij.
Ik dacht dat ze dat alleen voor elektrisch materiaal hadden geregeld?

Het materiaal op de heuvellandlijn mag trouwens gewoon blijven, na 2016.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:43:53 #184
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143109086
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk niet dat dat Veolia ene zak uitmaakt. De E-GTW's waar zij hun rondjes mee maken op de Heuvellandlijn zijn eigendom van Railpool, ik denk dat ze voor de DMU's eenzelfde constructie hebben geregeld met een andere leasemaatschappij.
De D-GTW's zijn volgens mij wel door hunzelf nog in bezit. Enkel E-GTW heeft Veolia aan Railpool verkocht en teruggeleased.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:45:44 #185
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143109163
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:43 schreef greavy het volgende:

[..]

De D-GTW's zijn volgens mij wel door hunzelf nog in bezit. Enkel E-GTW heeft Veolia aan Railpool verkocht en teruggeleased.
Ah, juist. Nou, iets soortgelijks kunnen ze ook doen met hun DMU's. Die kan de leasemaatschappij wel weer slijten aan een ander land waar ze jong dieselmaterieel zoeken.
pi_143109227
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ah, juist. Nou, iets soortgelijks kunnen ze ook doen met hun DMU's. Die kan de leasemaatschappij wel weer slijten aan een ander land waar ze jong dieselmaterieel zoeken.
Ik geloof dat ik ooit eens heb iets heb gelezen dat ze elektrisch materiaal makkelijk konden verlease en dar het met diesel materiaal een groot probleem was, maar het fijne weet ik niet.


Railpool wilde het niet hebben.
pi_143109403
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ah, juist. Nou, iets soortgelijks kunnen ze ook doen met hun DMU's. Die kan de leasemaatschappij wel weer slijten aan een ander land waar ze jong dieselmaterieel zoeken.
Albanië kan nog wel wat gebruiken :P
pi_143109560
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Je beste gok is bij de infrabeheerder (ÖBB Infra). Iedere infraboer is verplicht om een netverklaring op te stellen, en bij alle netverklaringen die ik heb gezien zaten ook documenten met informatie over lengtes van trajecten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:35 schreef greavy het volgende:

[..]

Op Jizdenzka is het ook wel te vinden, maar soms klopt het niet helemaal.
http://jizdenka.idos.cz/IT.aspx
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:36 schreef GlennQuagmire het volgende:
jizdenka Doet het toch gewoon?
Danke, Jizdenka werkt net niet mee maar doet het nu wel opeens..
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:04:58 #189
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_143109977
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:55 schreef b2py het volgende:

[..]

[..]

[..]

Danke, Jizdenka werkt net niet mee maar doet het nu wel opeens..
Hier deed ie het gewoon, afgelopen zomer toch een ruime 5000 km afgelegd *O*
[edit] totale vertraging was 3 uur en 40 minuten, waarvan 3 uur en 10 minuten door DB Fernverkehr is veroorzaakt. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door GlennQuagmire op 06-08-2014 00:33:43 ]
pi_143110248
Ik had wat meer slagen Keulen - Frankfurt flughafen Fernbahnhof moeten maken :')
Ik heb het nog niet opgeteld, evenals de vertraging..
pi_143112259
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:47 schreef icloud het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik ooit eens heb iets heb gelezen dat ze elektrisch materiaal makkelijk konden verlease en dar het met diesel materiaal een groot probleem was, maar het fijne weet ik niet.


Railpool wilde het niet hebben.
Als veolia niet wint dan zullen ze de d-gtws gewoon verkopen aan de nieuwe partij indien deze ze wilt. Die kan er namelijk ook voor kiezen om zelf d-gtws te bestellen en alvast een optie op het vervangen van de powerpacks in 2017, of ander mat...
pi_143112904
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:41 schreef bork het volgende:

[..]

Ik heb maandagmiddag Utrecht CS - Den Bosch gedaan (treinstel richting Heerlen) en ik zat in de laatste bak bij de achterste deur (i.v.m. overstap Utrecht CS vanaf Overvecht via Sijpensteinse tunnel). Die stopt dus niet bij de trappen in Den Bosch. Je moet nog een stuk lopen naar de trappen en onze bak was nog het dichtste bij ;) , het lijkt alsof ze per se helemaal aan dat heeeele lange perron vooraan moeten staan
De andere kant op (Eindhoven -> Utrecht) is nog veel erger. De afstand van laatste deur tot roltrap, daar past nog makkelijk een viertje tussen.
pi_143114158
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:30 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar om nou als kuddevolk allemaal bij 2 of 3 deuren te gaan instappen, als je bij het binnenrijden al ziet dat je een lange trein (bijv VIRM8) hebt ofzo, is gewoon dom. Dan kan je ook gewoon ff iets doorlopen. Vervolgens klaagt men wel steen en been over staanplaatsen, terwijl in de voorste 3 bakken nog genoeg zitplaatsen beschikbaar zijn.
Dat kan je wel zo bijdehand zeggen, dat iedereen maar kuddevolk is. De NS kweekt dat zelf. Ik kom vaak genoeg tegen dat men een stuk terug moet lopen omdat de trein veel korter is dan normaal of korter dan de overstaptrein op het andere deel van het perron. Hilversum is van dat laatste een goed voorbeeld. (Sprinter richting Amersfoort -> sprinter richting Utrecht)
pi_143114243
Heel bijzonder eigenlijk, hoe hele volksstammen denken dat het in een stiltecoupé alleen stil hoeft te zijn als de trein niet stil staat :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 augustus 2014 @ 09:06:41 #195
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_143115048
Zit ik nou altijd in een trein met raar personeel of jullie ook?

Eerst begint Peppi een heel verhaal over een rood sein. Minuut later Kokki....serieus man overleg anders ff met elkaar.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  woensdag 6 augustus 2014 @ 09:15:44 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143115195
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:06 schreef Toekito het volgende:
Zit ik nou altijd in een trein met raar personeel of jullie ook?

Eerst begint Peppi een heel verhaal over een rood sein. Minuut later Kokki....serieus man overleg anders ff met elkaar.
Dat heb ik ook wel eens, volgens mij luisteren ze echt niet naar elkaar. Soms gebeurt het zelfs dat er een omroep over een andere omroep heen gaat _O-

Ik vermoed dat de eerste omroep de conducteur is die z'n vaste riedeltje afdraait, en dat daarna de machinist (die vanuit zijn cabine wellicht niet altijd de omroep hoort) er nog eens een schepje bovenop doet.

---
Noord/Zuidlijn: geen WiFi, wel 4G
pi_143115280
Lekker ouderwets met +5 vertrekken van Schiphol en het lijkt erop dat de trein op tijd in Zwolle gaat aankomen.

HALLO NEDERLAND <3
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_143115495
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 07:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Heel bijzonder eigenlijk, hoe hele volksstammen denken dat het in een stiltecoupé alleen stil hoeft te zijn als de trein niet stil staat :D
Het verbaasde me dat de ICE's over het algemeen muisstil zijn. Ik zat ook in zo'n ICE Sprinter, ik was met mijn maten de enige die wat zeiden... En we zaten niet eens stilte.. :')
  woensdag 6 augustus 2014 @ 09:35:59 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143115540
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Het verbaasde me dat de ICE's over het algemeen muisstil zijn. Ik zat ook in zo'n ICE Sprinter, ik was met mijn maten de enige die wat zeiden... En we zaten niet eens stilte.. :')
Stil zijn in de trein is in het buitenland veel gebruikelijker dan in Nederland. In Frankrijk wordt je zowat gelyncht als je gaat bellen in een TGV en je dat niet op het balkon doet.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 09:38:58 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143115606
In de Railjet mag je in de stiltecoupé niet eens een koptelefoon op hebben. Oortjes zijn dan helemaal not-done :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')