Nouja realistisch gezien alleen veolia, ik zou niet weten waar arriva het vandaan zou moeten toveren.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Realistisch gezien idd. alleen Arriva en Veolia. Theoretisch zouden Syntus of CXX dat kunnen, maar ik verwacht niet dat zij daar komen te rijden. Voor die 2 bedrijven wordt het een hele grote investering.
Ja, dat snap ik. Maar die andere fase is eigenlijk altijd op dat moment gewoon leeg. Bij een verstoring ofzo kan je altijd nog spoorwijzigen naar de andere fase. Nu moet je met VIRM8/10/12 of whatever een pokke-eind lopen als je voorin zitquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:21 schreef b2py het volgende:
Oh, nu begrijp ik je. Uhm, goede vraag. Kan me echt alleen vrijhouden van de andere fase bedenken..
Nee ook nietquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:23 schreef dennistd het volgende:
Kan Arriva wel even voor een paar jaar een heleboel dieselstellen regelen dan? Volgens mij kan alleen Veolia dat, met de huidige vloot.
Vanuit Eindhoven kan ik het nog begrijpen, omdat daar juist vooral voorin wordt ingestapt. Als in Den Bosch dan iedereen achterin instapt is de drukte goed gespreid. Maar vanuit Utrecht is het gewoon zwaar overbodig.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Zal de spreiding ten goede doen, en dat spaart in de spits zeker tijd. Zeker met dat kuddevolk hier in Nederland, die liever allemaal via dezelfde deur naar binnen willen gaan.
NS heeft destijds Veolia uit de brand geholpen met Wadslopers, pay-back time!quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:23 schreef dennistd het volgende:
Kan Arriva wel even voor een paar jaar een heleboel dieselstellen regelen dan? Volgens mij kan alleen Veolia dat, met de huidige vloot.
In Hengelo staat ook alles op één fase gepland, terwijl de IC gewoon de A en B gebruiktquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar die andere fase is eigenlijk altijd op dat moment gewoon leeg. Bij een verstoring ofzo kan je altijd nog spoorwijzigen naar de andere fase. Nu moet je met VIRM8/10/12 of whatever een pokke-eind lopen als je voorin zit
En de achterste 2 bakken in Den Bosch worden altijd bomvol. Precies hetzelfde geval op spoor 3/4 volgens mij met een paar treintjes.
Klinkt een beetje als de situatie 'blauwe lamp' te Utrecht bij 11/12 (Uit mijn hoofd, klopt dat?) dat de trein ook altijd puntje perron staat. Maar in mijn geheugen staat dat er in Den Bosch wel degelijk bakbordjes staan om de trein in het midden te parkeren..quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar die andere fase is eigenlijk altijd op dat moment gewoon leeg. Bij een verstoring ofzo kan je altijd nog spoorwijzigen naar de andere fase. Nu moet je met VIRM8/10/12 of whatever een pokke-eind lopen als je voorin zit
En de achterste 2 bakken in Den Bosch worden altijd bomvol. Precies hetzelfde geval op spoor 3/4 volgens mij met een paar treintjes.
Tsja, doorlopen naar een rustiger gedeelte en er dan achter komen dat de NS te weinig materieel heeft ingezet waardoor je weer terug moet lopen en alsnog achteraan mag sluiten bij die ene deur is ook niet alles.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Zal de spreiding ten goede doen, en dat spaart in de spits zeker tijd. Zeker met dat kuddevolk hier in Nederland, die liever allemaal via dezelfde deur naar binnen willen gaan.
Zat daar geen tien jarige huurcontract aan vast? Wat veolia weigerde te tekenenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
NS heeft destijds Veolia uit de brand geholpen met Wadslopers, pay-back time!
nee, dat was DM'90quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:26 schreef icloud het volgende:
[..]
Zat daar geen tien jarige huurcontract aan vast? Wat veolia weigerde te tekenen
Richting Utrecht durf ik het niet echt te zeggen, maar volgens mij wel. De IC Roosendaal-Zwolle staat daarentegen wel weer geheel op het A-deel volgens mij.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als de situatie 'blauwe lamp' te Utrecht bij 11/12 (Uit mijn hoofd, klopt dat?) dat de trein ook altijd puntje perron staat. Maar in mijn geheugen staat dat er in Den Bosch wel degelijk bakbordjes staan om de trein in het midden te parkeren..
huidige vloot mag toch blijven rijden tot de elektrificatie? Ombouw mag helaas niet, maar dat zou verreweg de beste optie zijn geweest. Nu moet je 13 jaar oud mat elders gaan slijtenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:23 schreef dennistd het volgende:
Kan Arriva wel even voor een paar jaar een heleboel dieselstellen regelen dan? Volgens mij kan alleen Veolia dat, met de huidige vloot.
Ik denk niet dat veolia zijn bestaanden materiaal zal verkopen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
huidige vloot mag toch blijven rijden tot de elektrificatie? Ombouw mag helaas niet, maar dat zou verreweg de beste optie zijn geweest. Nu moet je 13 jaar oud mat elders gaan slijten
Maar om nou als kuddevolk allemaal bij 2 of 3 deuren te gaan instappen, als je bij het binnenrijden al ziet dat je een lange trein (bijv VIRM8) hebt ofzo, is gewoon dom. Dan kan je ook gewoon ff iets doorlopen. Vervolgens klaagt men wel steen en been over staanplaatsen, terwijl in de voorste 3 bakken nog genoeg zitplaatsen beschikbaar zijn.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:25 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Tsja, doorlopen naar een rustiger gedeelte en er dan achter komen dat de NS te weinig materieel heeft ingezet waardoor je weer terug moet lopen en alsnog achteraan mag sluiten bij die ene deur is ook niet alles.
Enige tijd geleden werd in Den Bosch bij een of meer sporen met schermen aangegeven welke treinstellen waar zouden stoppen om dat probleem tegen te gaan. Weet iemand of dat breed uitgerold gaat worden?
Waar gaat men dat dan inzetten? In de rimboe?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:29 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik denk niet dat veolia zijn bestaanden materiaal zal verkopen.
Gtw is universeel he, en veolia/transdev/connexion is natuurlijk groter dan limburg.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Waar gaat men dat dan inzetten? In de rimboe?
hoeft ook niet. Je kunt prima overgangstermijnen regelenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:29 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik denk niet dat veolia zijn bestaanden materiaal zal verkopen.
Even gerekend: de omlooptijd is 3 uur, en halfuursdienst met dubbele stellen kost je dan al 12 stellen. Buiten de spits wil dat wel, maar in de spits kom je hopeloos in de knel (je kunt ook geen extra treinen meer rijden namelijk).quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:31 schreef dennistd het volgende:
Zou je het met 13 Lintjes kunnen redden op de Maaslijn? Zoveel staan er nog aan de kant volgens mij, en die zijn ook van na 2000.
Nee, dat gaat men nooit redden. Nu rijden er op de Maaslijn al setjes van 2 of 3 stellen rond (volgens mij 6 en 8 bakken in de spits?). En dan heb je ook nog mat. voor de spitstrein nodig, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:31 schreef dennistd het volgende:
Zou je het met 13 Lintjes kunnen redden op de Maaslijn? Zoveel staan er nog aan de kant volgens mij, en die zijn ook van na 2000.
Je beste gok is bij de infrabeheerder (ÖBB Infra). Iedere infraboer is verplicht om een netverklaring op te stellen, en bij alle netverklaringen die ik heb gezien zaten ook documenten met informatie over lengtes van trajecten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:01 schreef b2py het volgende:
Weet iemand waar je afstanden kan vinden van spoor in Oostenrijk & Hongarije?
Ik ben op zoek naar München - Wenen, Wenen - Budapest en Budapest - Bratislava..
bvd.
Volgens de huidige stand van zaken is de provincie dat niet van plan, dus veolia kan prima gaan bokken als ze willen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoeft ook niet. Je kunt prima overgangstermijnen regelen
Op Jizdenzka is het ook wel te vinden, maar soms klopt het niet helemaal.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je beste gok is bij de infrabeheerder (ÖBB Infra). Iedere infraboer is verplicht om een netverklaring op te stellen, en bij alle netverklaringen die ik heb gezien zaten ook documenten met informatie over lengtes van trajecten.
Volgens mij rijden ALLE IC's in Den Bosch door naar het achterste deel van het perron. Utrecht>Eindhoven, Eindhoven>Utrecht, Roosendaal>Zwolle en Zwolle>Roosendaal, zelfs als het VIRM 10 of ICR7(/10?) is.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Richting Utrecht durf ik het niet echt te zeggen, maar volgens mij wel. De IC Roosendaal-Zwolle staat daarentegen wel weer geheel op het A-deel volgens mij.
tsja, dan moeten ze het zelf ook maar weten, maar het is oliedom om de overgang niet goed te regelenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:35 schreef icloud het volgende:
[..]
Volgens de huidige stand van zaken is de provincie dat niet van plan, dus veolia kan prima gaan bokken als ze willen.
Om de treinen Nijmegen-Roermond goed op lengte te kunnen rijden zouden er wellicht wat Lintjes uit Duitsland gehaald kunnen worden (volgens mij zijn er daar wel wat over). Die kun je dan als middelste stel inzetten, aangezien die geen ATB hebben.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, dat gaat men nooit redden. Nu rijden er op de Maaslijn al setjes van 2 of 3 stellen rond (volgens mij 6 en 8 bakken in de spits?). En dan heb je ook nog mat. voor de spitstrein nodig, bijvoorbeeld.
Veolia heeft halverwege de concessie ook een paar dagen alle buurtbussen en ander niet lijn materiaal aan de kant gehouden zogenaamde vanwege materiaalpech, paar dagen later werd er een compensatieregeling voorgesteld in het parlement(vanwege oplopende brandstof kosten).quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tsja, dan moeten ze het zelf ook maar weten, maar het is oliedom om de overgang niet goed te regelen
Ik heb maandagmiddag Utrecht CS - Den Bosch gedaan (treinstel richting Heerlen) en ik zat in de laatste bak bij de achterste deur (i.v.m. overstap Utrecht CS vanaf Overvecht via Sijpensteinse tunnel). Die stopt dus niet bij de trappen in Den Bosch. Je moet nog een stuk lopen naar de trappen en onze bak was nog het dichtste bijquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:36 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgens mij rijden ALLE IC's in Den Bosch door naar het achterste deel van het perron. Utrecht>Eindhoven, Eindhoven>Utrecht, Roosendaal>Zwolle en Zwolle>Roosendaal, zelfs als het VIRM 10 of ICR7(/10?) is.
Ik denk eigenlijk niet dat dat Veolia ene zak uitmaakt. De E-GTW's waar zij hun rondjes mee maken op de Heuvellandlijn zijn eigendom van Railpool, ik denk dat ze voor de DMU's eenzelfde constructie hebben geregeld met een andere leasemaatschappij.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:29 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik denk niet dat veolia zijn bestaanden materiaal zal verkopen.
Ik dacht dat ze dat alleen voor elektrisch materiaal hadden geregeld?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk niet dat dat Veolia ene zak uitmaakt. De E-GTW's waar zij hun rondjes mee maken op de Heuvellandlijn zijn eigendom van Railpool, ik denk dat ze voor de DMU's eenzelfde constructie hebben geregeld met een andere leasemaatschappij.
De D-GTW's zijn volgens mij wel door hunzelf nog in bezit. Enkel E-GTW heeft Veolia aan Railpool verkocht en teruggeleased.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk niet dat dat Veolia ene zak uitmaakt. De E-GTW's waar zij hun rondjes mee maken op de Heuvellandlijn zijn eigendom van Railpool, ik denk dat ze voor de DMU's eenzelfde constructie hebben geregeld met een andere leasemaatschappij.
Ah, juist. Nou, iets soortgelijks kunnen ze ook doen met hun DMU's. Die kan de leasemaatschappij wel weer slijten aan een ander land waar ze jong dieselmaterieel zoeken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:43 schreef greavy het volgende:
[..]
De D-GTW's zijn volgens mij wel door hunzelf nog in bezit. Enkel E-GTW heeft Veolia aan Railpool verkocht en teruggeleased.
Ik geloof dat ik ooit eens heb iets heb gelezen dat ze elektrisch materiaal makkelijk konden verlease en dar het met diesel materiaal een groot probleem was, maar het fijne weet ik niet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ah, juist. Nou, iets soortgelijks kunnen ze ook doen met hun DMU's. Die kan de leasemaatschappij wel weer slijten aan een ander land waar ze jong dieselmaterieel zoeken.
Albanië kan nog wel wat gebruikenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ah, juist. Nou, iets soortgelijks kunnen ze ook doen met hun DMU's. Die kan de leasemaatschappij wel weer slijten aan een ander land waar ze jong dieselmaterieel zoeken.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je beste gok is bij de infrabeheerder (ÖBB Infra). Iedere infraboer is verplicht om een netverklaring op te stellen, en bij alle netverklaringen die ik heb gezien zaten ook documenten met informatie over lengtes van trajecten.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Op Jizdenzka is het ook wel te vinden, maar soms klopt het niet helemaal.
http://jizdenka.idos.cz/IT.aspx
Danke, Jizdenka werkt net niet mee maar doet het nu wel opeens..quote:
Hier deed ie het gewoon, afgelopen zomer toch een ruime 5000 km afgelegdquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:55 schreef b2py het volgende:
[..]
[..]
[..]
Danke, Jizdenka werkt net niet mee maar doet het nu wel opeens..
Als veolia niet wint dan zullen ze de d-gtws gewoon verkopen aan de nieuwe partij indien deze ze wilt. Die kan er namelijk ook voor kiezen om zelf d-gtws te bestellen en alvast een optie op het vervangen van de powerpacks in 2017, of ander mat...quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:47 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik ooit eens heb iets heb gelezen dat ze elektrisch materiaal makkelijk konden verlease en dar het met diesel materiaal een groot probleem was, maar het fijne weet ik niet.
Railpool wilde het niet hebben.
De andere kant op (Eindhoven -> Utrecht) is nog veel erger. De afstand van laatste deur tot roltrap, daar past nog makkelijk een viertje tussen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:41 schreef bork het volgende:
[..]
Ik heb maandagmiddag Utrecht CS - Den Bosch gedaan (treinstel richting Heerlen) en ik zat in de laatste bak bij de achterste deur (i.v.m. overstap Utrecht CS vanaf Overvecht via Sijpensteinse tunnel). Die stopt dus niet bij de trappen in Den Bosch. Je moet nog een stuk lopen naar de trappen en onze bak was nog het dichtste bij, het lijkt alsof ze per se helemaal aan dat heeeele lange perron vooraan moeten staan
Dat kan je wel zo bijdehand zeggen, dat iedereen maar kuddevolk is. De NS kweekt dat zelf. Ik kom vaak genoeg tegen dat men een stuk terug moet lopen omdat de trein veel korter is dan normaal of korter dan de overstaptrein op het andere deel van het perron. Hilversum is van dat laatste een goed voorbeeld. (Sprinter richting Amersfoort -> sprinter richting Utrecht)quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar om nou als kuddevolk allemaal bij 2 of 3 deuren te gaan instappen, als je bij het binnenrijden al ziet dat je een lange trein (bijv VIRM8) hebt ofzo, is gewoon dom. Dan kan je ook gewoon ff iets doorlopen. Vervolgens klaagt men wel steen en been over staanplaatsen, terwijl in de voorste 3 bakken nog genoeg zitplaatsen beschikbaar zijn.
Dat heb ik ook wel eens, volgens mij luisteren ze echt niet naar elkaar. Soms gebeurt het zelfs dat er een omroep over een andere omroep heen gaatquote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:06 schreef Toekito het volgende:
Zit ik nou altijd in een trein met raar personeel of jullie ook?
Eerst begint Peppi een heel verhaal over een rood sein. Minuut later Kokki....serieus man overleg anders ff met elkaar.
Het verbaasde me dat de ICE's over het algemeen muisstil zijn. Ik zat ook in zo'n ICE Sprinter, ik was met mijn maten de enige die wat zeiden... En we zaten niet eens stilte..quote:Op woensdag 6 augustus 2014 07:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Heel bijzonder eigenlijk, hoe hele volksstammen denken dat het in een stiltecoupé alleen stil hoeft te zijn als de trein niet stil staat
Stil zijn in de trein is in het buitenland veel gebruikelijker dan in Nederland. In Frankrijk wordt je zowat gelyncht als je gaat bellen in een TGV en je dat niet op het balkon doet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Het verbaasde me dat de ICE's over het algemeen muisstil zijn. Ik zat ook in zo'n ICE Sprinter, ik was met mijn maten de enige die wat zeiden... En we zaten niet eens stilte..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |