abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:08:27 #102
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143104298
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En nog vele malen moeilijker is bedenken dat je voor opstelcapaciteit helemaal geen waslijn nodig hebt?
Het is wel handig hoor, anders moet je 's ochtends met een voetpomp o.i.d. de stroomafnemer weer tegen de draad zetten als je daar weer onder geduwd bent door een rangeerloc.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_143104309
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Sinds de jaren 60 is er al een tekort aan opstelcapaciteit in Noord-Holland dusja.. :P
Wat wil je gaan opstellen in den helder? Behalve de eerste ochtend trein en automatisch de laatste.

Prorail wilde dat industrie lijntje richting het marineterrein toch gedeeltelijk gaan gebruiken als opstelmogelijkheid?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:09:45 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143104364
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:08 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het is wel handig hoor, anders moet je 's ochtends met een voetpomp o.i.d. de stroomafnemer weer tegen de draad zetten als je daar weer onder geduwd bent door een rangeerloc.
Accuutje, dynamootje.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:10:36 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143104405
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Accuutje, dynamootje.
Gewoon de bodem openmaken, Flintstonetrein van maken :P
pi_143104481
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:08 schreef icloud het volgende:

[..]

Wat wil je gaan opstellen in den helder? Behalve de eerste ochtend trein en automatisch de laatste.

Prorail wilde dat industrie lijntje richting het marineterrein toch gedeeltelijk gaan gebruiken als opstelmogelijkheid?
Meer dan nu, er gaan nu 's ochtends 2x 10 bakken VIRM leeg van Alkmaar naar Den Helder en er komt 10 bakken VIRM uit Haarlem naar Alkmaar en 10 VIRM uit Amsterdam naar Alkmaar. Verder nog een bak of 16 SLT wat aangevoerd wordt van buitenaf.. Al dat geschuif kost klauwen vol met geld..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:12:11 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143104485
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Accuutje, dynamootje.
Met de katapult onder de waslijn schieten :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:12:48 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143104519
Laat maar, die maffe fries zit weer te trollen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:13:18 #109
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143104543
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:08 schreef icloud het volgende:

[..]

Wat wil je gaan opstellen in den helder? Behalve de eerste ochtend trein en automatisch de laatste.
Dat zijn toch zeker vier treinen. Verder is ook Alkmaar te klein, dus daarvan wil je wellicht ook wat in Den Helder stallen.
quote:
Prorail wilde dat industrie lijntje richting het marineterrein toch gedeeltelijk gaan gebruiken als opstelmogelijkheid?
Dat is alleen als uithaalspoor bedoeld dacht ik: dan kun je van de sporen 4, 5 en 6 naar perronspoor 3 komen zonder treinen op de hoofdbaan te hinderen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_143104556
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Meer dan nu, er gaan nu 's ochtends 2x 10 bakken VIRM leeg van Alkmaar naar Den Helder en er komt 10 bakken VIRM uit Haarlem naar Alkmaar en 10 VIRM uit Amsterdam naar Alkmaar. Verder nog een bak of 16 SLT wat aangevoerd wordt van buitenaf.. Al dat geschuif kost klauwen vol met geld..
Waarom kunnen die twee keer tien bakken virm niet gewoon in dh blijven?
  Redactie Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:14:06 #111
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143104589
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:13 schreef icloud het volgende:

[..]

Waarom kunnen die twee keer tien bakken virm niet gewoon in dh blijven?
Omdat daar dus geen plek voor is 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_143104606
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:14 schreef dennistd het volgende:

[..]

Omdat daar dus geen plek voor is 8)7
Danku.
pi_143104633
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:14 schreef dennistd het volgende:

[..]

Omdat daar dus geen plek voor is 8)7
Aan het station. S' avonds heeft dh maar een ingang, en een hek is goedkoper dan een compleet nieuwe opstelmogleijkheden.
pi_143104656
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:15 schreef icloud het volgende:

[..]

Aan het station. S' avonds heeft dh maar een ingang, en een hek is goedkoper dan een compleet nieuwe opstelmogleijkheden.
Langs het perron wordt ook al opgesteld.. En in Alkmaar ook.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:17:10 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143104738
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:13 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat zijn toch zeker vier treinen. Verder is ook Alkmaar te klein, dus daarvan wil je wellicht ook wat in Den Helder stallen.
Ja tuurlijk, dat is maar 40 km verderop :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:17:54 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143104770
nou is dh weer ergens anders dan net? 8)7 Praat normaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143104777
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:49 schreef Regenjas het volgende:
Ze zijn knettergek in Limburg. Eerst met hun gehuil twee jaar geledendat er te veel intercity's zouden gaan rijden in Limburg, vervolgens met hun gehuil dat NS mee wou doen aan hun aanbesteding en nu met hun plannen voor een dienstregeling die op Limburg is gericht.

Nou, ik weet niet wat je wil hoor, maar de gehele dienstregeling van de treinen en de bussen is in Limburg als een kapstok opgehangen aan de intercity's uit Eindhoven naar Maastricht en Heerlen en andersom. Dat werkt perfect omdat je op alle vier de knooppunten in Limburg goede aansluitingen hebt tussen de verbindingen onderling. Een ander dienstregelingsconcept kan je niet anders kwalificeren dan een idee van iemand die high is geworden van een Limburgse wietvlaai.
Ik ben vooral teleurgesteld dat toen ik erop ging Google'n Limburgse wietvlaai helemaal niet blijkt te bestaan :N
pi_143104814
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
nou is dh weer ergens anders dan net? 8)7 Praat normaal.
Enne?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:21:36 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143104929
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, dat is maar 40 km verderop :{
ach het valt mee. Zo nu en dan stuurt de NS ook zomaar een VIRM-zesje als ledig materieel vanuit Roosendaal naar Onnen. Is maar een paar kilometer verder ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143105120
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ach het valt mee. Zo nu en dan stuurt de NS ook zomaar een VIRM-zesje als ledig materieel vanuit Roosendaal naar Onnen. Is maar een paar kilometer verder ;)
Idioot gedoe.
pi_143105139
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:18 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik ben vooral teleurgesteld dat toen ik erop ging Google'n Limburgse wietvlaai helemaal niet blijkt te bestaan :N
Dat is eeuwig zonde inderdaad.
Straks weer een nachtdienst. Rangeren, rangeren en nog eens rangeren.
pi_143105220
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:26 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat is eeuwig zonde inderdaad.
Straks weer een nachtdienst. Rangeren, rangeren en nog eens rangeren.
Hoe kan arriva zoveel rangeerwerk hebben?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:29:37 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143105274
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:28 schreef icloud het volgende:

[..]

Hoe kan arriva zoveel rangeerwerk hebben?
onder meer tanken ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143105304
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

onder meer tanken ;)
Tja dat was ik vergeten, ouderwetse treinen.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:37:40 #125
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143105636
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En nog vele malen moeilijker is bedenken dat je voor opstelcapaciteit helemaal geen waslijn nodig hebt?
Jawel, jij wilt ook in een warme trein stappen 's ochtends.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:39:14 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143105728
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ach het valt mee. Zo nu en dan stuurt de NS ook zomaar een VIRM-zesje als ledig materieel vanuit Roosendaal naar Onnen. Is maar een paar kilometer verder ;)
De eerste treinen van Eindhoven richting Utrecht schijnen ook leeg uit Maastricht te komen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:43:38 #127
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_143105962
Gaat het hier nou echt al drie pagina's over dat gereutel van die dorpsgek?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_143106009
Jullie snappen wel dat dit soort posts ook sfeerbepalend zijn hč?
pi_143106186
Ik denk dat Limburg zelf graag de infrastructuur zou willen beheren omdat er nogal het gevoel leeft dat al het geld naar de Randstad gaat. Dat terwijl op bijvoorbeeld de Maaslijn de treinen uitpuilen maar er geen geld wordt vrijgemaakt voor een verdubbeling (nu wel eindelijk elektrificatie) en de provincie de sterke wens heeft om grensoverschrijdende spoorlijnen te verbeteren. Dan doel ik voornamelijk op Heerlen - Herzogenrath en Maastricht - Luik, en in mindere mate op Weert - Hamont. Over die eerste 2 trajecten wordt al jaren gesproken over een IC gesproken, desondanks wordt telkens enkel vastgelegd dat de NS zich moet 'inspannen' voor die 2 IC's.
De wens tot zelfstandigheid zal gedeeltelijk ook nog wel te maken hebben met de veronderstelde verwaarlozing na de sluiting van de mijnen, een beetje hetzelfde gevoel als de Groningers met hun gas hebben.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2014 22:52:36 ]
pi_143106434
Weeert hamont is het meest realistische project op de elektrificatie van de maaslijn na.

Een verdubbeling komt er de komende 20 jaar niet en via avantis ook niet.


In de nieuwe concessie is er niet voor niks opgenomen dat materiaal tricourant moet zijn.
pi_143106531
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:53 schreef icloud het volgende:
Weeert hamont is het meest realistische project op de elektrificatie van de maaslijn na.

Een verdubbeling komt er de komende 20 jaar niet en via avantis ook niet.

In de nieuwe concessie is er niet voor niks opgenomen dat materiaal tricourant moet zijn.
Dat zal meer zijn voor een doorgaande trein Luik - Aachen, 3kV - 1,5 kV - 15 kV..
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:58:44 #132
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143106715
Op 20 september 1839 - 175 jaar geleden - reed de eerste trein in Nederland vanuit Amsterdam naar Haarlem. In bijna 20 jaar reisde Rail Away per trein de verste uithoeken van de wereld af, maar nog niet veel afleveringen kwamen uit Nederland. Nu, voor dit 175-jarig jubileum zendt Rail Away twee afleveringen uit die de geschiedenis en de diversiteit van het Nederlandse spoor in beeld brengen.

Op donderdag 28 augustus om 19:55 op Nederland 2:
quote:
4-seizoenen-special Nederland
Op donderdag 28 augustus neemt Rail Away vier seizoenen lang de trein door ons eigen land. Het Nederlandse spoor kent een grote gevarieerdheid, die fraai wordt weergegeven in deze vier-seizoenen-special. Op een onstuimige herfstdag begint de rit op station Ede-Wageningen en gaat via de Veluwezoom naar Dieren. In de winter reist de Arriva-trein van Leeuwarden door de berijpte weilanden van Friesland naar Stavoren. In de lente volgen er prachtige beelden uit de Betuwe: van Culemborg door de bloesemrijke boomgaarden naar Zetten-Andelst. In hartje zomer tenslotte een reis met de stoomtrein van de Zuid-Limburgse Stoomtrein Maatschappij (ZLSM) van Valkenburg over het legendarische Miljoenenlijntje naar station Simpelveld.
Op vrijdag 29 augustus om 19:55 op Nederland 2:
quote:
De eerste trein in Nederland
De eerste trein reed 175 jaar geleden van Amsterdam naar Haarlem. Nu gaat Rail Away terug naar Amsterdam, de plek waar het begon met de Nederlandse spoorwegen. De rit gaat net als toen van Amsterdam naar Haarlem. Dan verder naar Rotterdam CS, een nieuw architectonisch hoogstandje. Maar ook in de beginjaren lieten de spoorwegpioniers zien dat ze er wat van konden. Dat moest ook wel, want er moesten spoorbruggen worden ontworpen, stations gebouwd en rails gelegd. Dat was in ons waterrijke land geen sinecure. Inmiddels telt ons land 7000 kilometer spoor en maken dagelijks honderdduizenden mensen gebruik van de trein. En dat allemaal dankzij die eerste pioniers.
Bron: EO
pi_143106763
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat zal meer zijn voor een doorgaande trein Luik - Aachen, 3kV - 1,5 kV - 15 kV..
Nee meer om zelfstandig eijsden te kunnen bedienen, maastricht-aachen-luik zal er niet snel komen ivm zlsm, er is in een heel ver verleden de mogelijkheid geopperd om heerlen-aachen west- luik te doen maar dat was meer een proefballonnetje niks meer van gehoord.
pi_143106843
Weet iemand waar je afstanden kan vinden van spoor in Oostenrijk & Hongarije?
Ik ben op zoek naar München - Wenen, Wenen - Budapest en Budapest - Bratislava..

bvd.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:01:19 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143106850
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

De eerste treinen van Eindhoven richting Utrecht schijnen ook leeg uit Maastricht te komen.
ja. Je had volgens mij ook zoiets voor Vlissingen -> Roosendaal, Roosendaal -> Dordrecht, etc. Het is een soort van doorschuif volgens mij.

Een deel voor Rotterdam komt vanaf Den Haag. Altijd lekker als er een storing tussen de beide plaatsen is. Gelijk een aantal spitstreinen opgeheven :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143107004
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:59 schreef icloud het volgende:

[..]

Nee meer om zelfstandig eijsden te kunnen bedienen, maastricht-aachen-luik zal er niet snel komen ivm zlsm, er is in een heel ver verleden de mogelijkheid geopperd om heerlen-aachen west- luik te doen maar dat was meer een proefballonnetje niks meer van gehoord.
Luik - Maastricht - Heerlen - Aken wordt het, gewoon via de Heuvellandlijn.
pi_143107195
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:04 schreef J.B. het volgende:

[..]

Luik - Maastricht - Heerlen - Aken wordt het, gewoon via de Heuvellandlijn.
Tering dat word een lange rit.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:13:04 #138
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_143107409
Kan iemand mij vertellen waarom de IC's in Den Bosch altijd doorrijden tot na de roltrappen? Er is nooit een trein die tegelijkertijd stopt op hetzelfde spoor, waardoor de wissels naar het aangrenzende spoor gebruikt zouden moeten worden. Ik heb medelijden met de mensen die vanuit voorin de trein helemaal terug moeten lopen ;)
pi_143107468
KPI capaciteit daalt dan, plus dan kan je seintechnisch met 80 binnenscheuren, anders wordt het 40.
pi_143107585
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:13 schreef hhh38 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom de IC's in Den Bosch altijd doorrijden tot na de roltrappen? Er is nooit een trein die tegelijkertijd stopt op hetzelfde spoor, waardoor de wissels naar het aangrenzende spoor gebruikt zouden moeten worden. Ik heb medelijden met de mensen die vanuit voorin de trein helemaal terug moeten lopen ;)
Daartoe is besloten na een verzoek van de Bond tegen Obesitas. De volgende stap wordt het uitschakelen van liften en roltrappen.
pi_143107609
Ik zie trouwens dat de provincie wilt dat erop de maaslijn tot 2018 met dmu materiaal word gereden niet ouder dan 2000, daardoor maken alleen veolia en arriva kans.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:17:11 #142
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143107618
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:14 schreef b2py het volgende:
KPI capaciteit daalt dan, plus dan kan je seintechnisch met 80 binnenscheuren, anders wordt het 40.
Maar dat kan dan toch nog wel, maar dan halverwege gewoon de trein parkeren?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:17:17 #143
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_143107626
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:14 schreef b2py het volgende:
KPI capaciteit daalt dan, plus dan kan je seintechnisch met 80 binnenscheuren, anders wordt het 40.
Maar je hoeft 200 meter minder lang door te rijden en reizigers hoeven gemiddeld minder ver te lopen, wat juist tijd bespaart.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:17:52 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143107655
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:17 schreef icloud het volgende:
Ik zie trouwens dat de provincie wilt dat erop de maaslijn tot 2018 met dmu materiaal word gereden niet ouder dan 2000, daardoor maken alleen veolia en arriva kans.
Iedereen maakt kans, als men maar "nieuw" of echt nieuw mat. aanschaft. Al zie ik CXX of Syntus daar niet snel komen.
pi_143107694
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:17 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar dat kan dan toch nog wel, maar dan halverwege gewoon de trein parkeren?
Nee, want seintje 2108 geeft nu geel 8, wordt dan geel 4, en 2162 geeft nu geel 4 en wordt dan rood. Zie: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/vga-ht.gif
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:18:42 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143107702
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:17 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Maar je hoeft 200 meter minder lang door te rijden en reizigers hoeven gemiddeld minder ver te lopen, wat juist tijd bespaart.
Zal de spreiding ten goede doen, en dat spaart in de spits zeker tijd. Zeker met dat kuddevolk hier in Nederland, die liever allemaal via dezelfde deur naar binnen willen gaan.
pi_143107724
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:17 schreef greavy het volgende:

[..]

Iedereen maakt kans, als men maar "nieuw" of echt nieuw mat. aanschaft. Al zie ik CXX of Syntus daar niet snel komen.
Welke maatschappij kan "nieuwe diesels" regelen tot 2018 en gaat dan investeren in elektrisch materiaal?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:20:33 #148
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143107776
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Nee, want seintje 2108 geeft nu geel 8, wordt dan geel 4, en 2162 geeft nu geel 4 en wordt dan rood. Zie: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/vga-ht.gif
Hoezo zou men 2162 rood moeten laten tonen? Als je halverwege staat, wil je helemaal niet dat de trein bij sein 2162 staat, maar gewoon 2 perronfases gebruikt, en dus door de wissels staat, en dus zou 2162 gewoon geel/geel-4 moeten blijven tonen, dunkt mij.
pi_143107846
Oh, nu begrijp ik je. Uhm, goede vraag. Kan me echt alleen vrijhouden van de andere fase bedenken..
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:21:58 #150
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143107852
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:19 schreef icloud het volgende:

[..]

Welke maatschappij kan "nieuwe diesels" regelen tot 2018 en gaat dan investeren in elektrisch materiaal?
Realistisch gezien idd. alleen Arriva en Veolia. Theoretisch zouden Syntus of CXX dat kunnen, maar ik verwacht niet dat zij daar komen te rijden. Voor die 2 bedrijven wordt het een hele grote investering.
pi_143107930
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:21 schreef greavy het volgende:

[..]

Realistisch gezien idd. alleen Arriva en Veolia. Theoretisch zouden Syntus of CXX dat kunnen, maar ik verwacht niet dat zij daar komen te rijden. Voor die 2 bedrijven wordt het een hele grote investering.
Nouja realistisch gezien alleen veolia, ik zou niet weten waar arriva het vandaan zou moeten toveren.
  Redactie Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:23:47 #152
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143107948
Kan Arriva wel even voor een paar jaar een heleboel dieselstellen regelen dan? Volgens mij kan alleen Veolia dat, met de huidige vloot.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:23:48 #153
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143107950
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:21 schreef b2py het volgende:
Oh, nu begrijp ik je. Uhm, goede vraag. Kan me echt alleen vrijhouden van de andere fase bedenken..
Ja, dat snap ik. Maar die andere fase is eigenlijk altijd op dat moment gewoon leeg. Bij een verstoring ofzo kan je altijd nog spoorwijzigen naar de andere fase. Nu moet je met VIRM8/10/12 of whatever een pokke-eind lopen als je voorin zit :')
En de achterste 2 bakken in Den Bosch worden altijd bomvol. Precies hetzelfde geval op spoor 3/4 volgens mij met een paar treintjes.
pi_143107990
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:23 schreef dennistd het volgende:
Kan Arriva wel even voor een paar jaar een heleboel dieselstellen regelen dan? Volgens mij kan alleen Veolia dat, met de huidige vloot.
Nee ook niet
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:24:29 #155
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_143107992
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:18 schreef greavy het volgende:

[..]

Zal de spreiding ten goede doen, en dat spaart in de spits zeker tijd. Zeker met dat kuddevolk hier in Nederland, die liever allemaal via dezelfde deur naar binnen willen gaan.
Vanuit Eindhoven kan ik het nog begrijpen, omdat daar juist vooral voorin wordt ingestapt. Als in Den Bosch dan iedereen achterin instapt is de drukte goed gespreid. Maar vanuit Utrecht is het gewoon zwaar overbodig.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:24:59 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143108014
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:23 schreef dennistd het volgende:
Kan Arriva wel even voor een paar jaar een heleboel dieselstellen regelen dan? Volgens mij kan alleen Veolia dat, met de huidige vloot.
NS heeft destijds Veolia uit de brand geholpen met Wadslopers, pay-back time!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:25:17 #157
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143108034
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:23 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Maar die andere fase is eigenlijk altijd op dat moment gewoon leeg. Bij een verstoring ofzo kan je altijd nog spoorwijzigen naar de andere fase. Nu moet je met VIRM8/10/12 of whatever een pokke-eind lopen als je voorin zit :')
En de achterste 2 bakken in Den Bosch worden altijd bomvol. Precies hetzelfde geval op spoor 3/4 volgens mij met een paar treintjes.
In Hengelo staat ook alles op één fase gepland, terwijl de IC gewoon de A en B gebruikt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_143108038
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:23 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Maar die andere fase is eigenlijk altijd op dat moment gewoon leeg. Bij een verstoring ofzo kan je altijd nog spoorwijzigen naar de andere fase. Nu moet je met VIRM8/10/12 of whatever een pokke-eind lopen als je voorin zit :')
En de achterste 2 bakken in Den Bosch worden altijd bomvol. Precies hetzelfde geval op spoor 3/4 volgens mij met een paar treintjes.
Klinkt een beetje als de situatie 'blauwe lamp' te Utrecht bij 11/12 (Uit mijn hoofd, klopt dat?) dat de trein ook altijd puntje perron staat. Maar in mijn geheugen staat dat er in Den Bosch wel degelijk bakbordjes staan om de trein in het midden te parkeren..
pi_143108079
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:18 schreef greavy het volgende:

[..]

Zal de spreiding ten goede doen, en dat spaart in de spits zeker tijd. Zeker met dat kuddevolk hier in Nederland, die liever allemaal via dezelfde deur naar binnen willen gaan.
Tsja, doorlopen naar een rustiger gedeelte en er dan achter komen dat de NS te weinig materieel heeft ingezet waardoor je weer terug moet lopen en alsnog achteraan mag sluiten bij die ene deur is ook niet alles.
Enige tijd geleden werd in Den Bosch bij een of meer sporen met schermen aangegeven welke treinstellen waar zouden stoppen om dat probleem tegen te gaan. Weet iemand of dat breed uitgerold gaat worden?
pi_143108096
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

NS heeft destijds Veolia uit de brand geholpen met Wadslopers, pay-back time!
Zat daar geen tien jarige huurcontract aan vast? Wat veolia weigerde te tekenen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:26:49 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143108133
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:26 schreef icloud het volgende:

[..]

Zat daar geen tien jarige huurcontract aan vast? Wat veolia weigerde te tekenen
nee, dat was DM'90
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:28:41 #162
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143108232
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Klinkt een beetje als de situatie 'blauwe lamp' te Utrecht bij 11/12 (Uit mijn hoofd, klopt dat?) dat de trein ook altijd puntje perron staat. Maar in mijn geheugen staat dat er in Den Bosch wel degelijk bakbordjes staan om de trein in het midden te parkeren..
Richting Utrecht durf ik het niet echt te zeggen, maar volgens mij wel. De IC Roosendaal-Zwolle staat daarentegen wel weer geheel op het A-deel volgens mij.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:28:42 #163
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143108234
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:23 schreef dennistd het volgende:
Kan Arriva wel even voor een paar jaar een heleboel dieselstellen regelen dan? Volgens mij kan alleen Veolia dat, met de huidige vloot.
huidige vloot mag toch blijven rijden tot de elektrificatie? Ombouw mag helaas niet, maar dat zou verreweg de beste optie zijn geweest. Nu moet je 13 jaar oud mat elders gaan slijten :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143108293
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

huidige vloot mag toch blijven rijden tot de elektrificatie? Ombouw mag helaas niet, maar dat zou verreweg de beste optie zijn geweest. Nu moet je 13 jaar oud mat elders gaan slijten :')
Ik denk niet dat veolia zijn bestaanden materiaal zal verkopen.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:30:14 #165
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143108322
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:25 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Tsja, doorlopen naar een rustiger gedeelte en er dan achter komen dat de NS te weinig materieel heeft ingezet waardoor je weer terug moet lopen en alsnog achteraan mag sluiten bij die ene deur is ook niet alles.
Enige tijd geleden werd in Den Bosch bij een of meer sporen met schermen aangegeven welke treinstellen waar zouden stoppen om dat probleem tegen te gaan. Weet iemand of dat breed uitgerold gaat worden?
Maar om nou als kuddevolk allemaal bij 2 of 3 deuren te gaan instappen, als je bij het binnenrijden al ziet dat je een lange trein (bijv VIRM8) hebt ofzo, is gewoon dom. Dan kan je ook gewoon ff iets doorlopen. Vervolgens klaagt men wel steen en been over staanplaatsen, terwijl in de voorste 3 bakken nog genoeg zitplaatsen beschikbaar zijn.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:30:55 #166
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143108365
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:29 schreef icloud het volgende:

[..]

Ik denk niet dat veolia zijn bestaanden materiaal zal verkopen.
Waar gaat men dat dan inzetten? In de rimboe?
  Redactie Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:31:46 #167
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143108414
Zou je het met 13 Lintjes kunnen redden op de Maaslijn? Zoveel staan er nog aan de kant volgens mij, en die zijn ook van na 2000.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_143108421
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:30 schreef greavy het volgende:

[..]

Waar gaat men dat dan inzetten? In de rimboe?
Gtw is universeel he, en veolia/transdev/connexion is natuurlijk groter dan limburg.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:32:42 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143108476
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:29 schreef icloud het volgende:

[..]

Ik denk niet dat veolia zijn bestaanden materiaal zal verkopen.
hoeft ook niet. Je kunt prima overgangstermijnen regelen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:34:02 #170
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143108536
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:31 schreef dennistd het volgende:
Zou je het met 13 Lintjes kunnen redden op de Maaslijn? Zoveel staan er nog aan de kant volgens mij, en die zijn ook van na 2000.
Even gerekend: de omlooptijd is 3 uur, en halfuursdienst met dubbele stellen kost je dan al 12 stellen. Buiten de spits wil dat wel, maar in de spits kom je hopeloos in de knel (je kunt ook geen extra treinen meer rijden namelijk).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:34:16 #171
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143108551
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:31 schreef dennistd het volgende:
Zou je het met 13 Lintjes kunnen redden op de Maaslijn? Zoveel staan er nog aan de kant volgens mij, en die zijn ook van na 2000.
Nee, dat gaat men nooit redden. Nu rijden er op de Maaslijn al setjes van 2 of 3 stellen rond (volgens mij 6 en 8 bakken in de spits?). En dan heb je ook nog mat. voor de spitstrein nodig, bijvoorbeeld.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:34:27 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143108560
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:01 schreef b2py het volgende:
Weet iemand waar je afstanden kan vinden van spoor in Oostenrijk & Hongarije?
Ik ben op zoek naar München - Wenen, Wenen - Budapest en Budapest - Bratislava..

bvd.
Je beste gok is bij de infrabeheerder (ÖBB Infra). Iedere infraboer is verplicht om een netverklaring op te stellen, en bij alle netverklaringen die ik heb gezien zaten ook documenten met informatie over lengtes van trajecten.
pi_143108616
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

hoeft ook niet. Je kunt prima overgangstermijnen regelen
Volgens de huidige stand van zaken is de provincie dat niet van plan, dus veolia kan prima gaan bokken als ze willen.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:35:22 #174
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143108618
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Je beste gok is bij de infrabeheerder (ÖBB Infra). Iedere infraboer is verplicht om een netverklaring op te stellen, en bij alle netverklaringen die ik heb gezien zaten ook documenten met informatie over lengtes van trajecten.
Op Jizdenzka is het ook wel te vinden, maar soms klopt het niet helemaal.
http://jizdenka.idos.cz/IT.aspx
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:36:14 #175
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_143108670
jizdenka Doet het toch gewoon?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:36:15 #176
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_143108672
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:28 schreef greavy het volgende:

[..]

Richting Utrecht durf ik het niet echt te zeggen, maar volgens mij wel. De IC Roosendaal-Zwolle staat daarentegen wel weer geheel op het A-deel volgens mij.
Volgens mij rijden ALLE IC's in Den Bosch door naar het achterste deel van het perron. Utrecht>Eindhoven, Eindhoven>Utrecht, Roosendaal>Zwolle en Zwolle>Roosendaal, zelfs als het VIRM 10 of ICR7(/10?) is.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:37:25 #177
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143108721
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:35 schreef icloud het volgende:

[..]

Volgens de huidige stand van zaken is de provincie dat niet van plan, dus veolia kan prima gaan bokken als ze willen.
tsja, dan moeten ze het zelf ook maar weten, maar het is oliedom om de overgang niet goed te regelen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:38:22 #178
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143108782
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:34 schreef greavy het volgende:

[..]

Nee, dat gaat men nooit redden. Nu rijden er op de Maaslijn al setjes van 2 of 3 stellen rond (volgens mij 6 en 8 bakken in de spits?). En dan heb je ook nog mat. voor de spitstrein nodig, bijvoorbeeld.
Om de treinen Nijmegen-Roermond goed op lengte te kunnen rijden zouden er wellicht wat Lintjes uit Duitsland gehaald kunnen worden (volgens mij zijn er daar wel wat over). Die kun je dan als middelste stel inzetten, aangezien die geen ATB hebben.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_143108841
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

tsja, dan moeten ze het zelf ook maar weten, maar het is oliedom om de overgang niet goed te regelen
Veolia heeft halverwege de concessie ook een paar dagen alle buurtbussen en ander niet lijn materiaal aan de kant gehouden zogenaamde vanwege materiaalpech, paar dagen later werd er een compensatieregeling voorgesteld in het parlement(vanwege oplopende brandstof kosten).
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:40:43 #180
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143108899
Of gewoon met een diesellok met 5 Dosto's (getrokken rijtuigen) uit Duitsland halen O+

Oh, shit. Da's wel weer te oud zeker :')
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:41:02 #181
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_143108924
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:36 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Volgens mij rijden ALLE IC's in Den Bosch door naar het achterste deel van het perron. Utrecht>Eindhoven, Eindhoven>Utrecht, Roosendaal>Zwolle en Zwolle>Roosendaal, zelfs als het VIRM 10 of ICR7(/10?) is.
Ik heb maandagmiddag Utrecht CS - Den Bosch gedaan (treinstel richting Heerlen) en ik zat in de laatste bak bij de achterste deur (i.v.m. overstap Utrecht CS vanaf Overvecht via Sijpensteinse tunnel). Die stopt dus niet bij de trappen in Den Bosch. Je moet nog een stuk lopen naar de trappen en onze bak was nog het dichtste bij ;) , het lijkt alsof ze per se helemaal aan dat heeeele lange perron vooraan moeten staan
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:41:03 #182
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143108926
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:29 schreef icloud het volgende:

[..]

Ik denk niet dat veolia zijn bestaanden materiaal zal verkopen.
Ik denk eigenlijk niet dat dat Veolia ene zak uitmaakt. De E-GTW's waar zij hun rondjes mee maken op de Heuvellandlijn zijn eigendom van Railpool, ik denk dat ze voor de DMU's eenzelfde constructie hebben geregeld met een andere leasemaatschappij.
pi_143108999
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk niet dat dat Veolia ene zak uitmaakt. De E-GTW's waar zij hun rondjes mee maken op de Heuvellandlijn zijn eigendom van Railpool, ik denk dat ze voor de DMU's eenzelfde constructie hebben geregeld met een andere leasemaatschappij.
Ik dacht dat ze dat alleen voor elektrisch materiaal hadden geregeld?

Het materiaal op de heuvellandlijn mag trouwens gewoon blijven, na 2016.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:43:53 #184
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143109086
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk niet dat dat Veolia ene zak uitmaakt. De E-GTW's waar zij hun rondjes mee maken op de Heuvellandlijn zijn eigendom van Railpool, ik denk dat ze voor de DMU's eenzelfde constructie hebben geregeld met een andere leasemaatschappij.
De D-GTW's zijn volgens mij wel door hunzelf nog in bezit. Enkel E-GTW heeft Veolia aan Railpool verkocht en teruggeleased.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:45:44 #185
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143109163
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:43 schreef greavy het volgende:

[..]

De D-GTW's zijn volgens mij wel door hunzelf nog in bezit. Enkel E-GTW heeft Veolia aan Railpool verkocht en teruggeleased.
Ah, juist. Nou, iets soortgelijks kunnen ze ook doen met hun DMU's. Die kan de leasemaatschappij wel weer slijten aan een ander land waar ze jong dieselmaterieel zoeken.
pi_143109227
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ah, juist. Nou, iets soortgelijks kunnen ze ook doen met hun DMU's. Die kan de leasemaatschappij wel weer slijten aan een ander land waar ze jong dieselmaterieel zoeken.
Ik geloof dat ik ooit eens heb iets heb gelezen dat ze elektrisch materiaal makkelijk konden verlease en dar het met diesel materiaal een groot probleem was, maar het fijne weet ik niet.


Railpool wilde het niet hebben.
pi_143109403
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ah, juist. Nou, iets soortgelijks kunnen ze ook doen met hun DMU's. Die kan de leasemaatschappij wel weer slijten aan een ander land waar ze jong dieselmaterieel zoeken.
Albanië kan nog wel wat gebruiken :P
pi_143109560
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Je beste gok is bij de infrabeheerder (ÖBB Infra). Iedere infraboer is verplicht om een netverklaring op te stellen, en bij alle netverklaringen die ik heb gezien zaten ook documenten met informatie over lengtes van trajecten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:35 schreef greavy het volgende:

[..]

Op Jizdenzka is het ook wel te vinden, maar soms klopt het niet helemaal.
http://jizdenka.idos.cz/IT.aspx
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:36 schreef GlennQuagmire het volgende:
jizdenka Doet het toch gewoon?
Danke, Jizdenka werkt net niet mee maar doet het nu wel opeens..
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:04:58 #189
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_143109977
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:55 schreef b2py het volgende:

[..]

[..]

[..]

Danke, Jizdenka werkt net niet mee maar doet het nu wel opeens..
Hier deed ie het gewoon, afgelopen zomer toch een ruime 5000 km afgelegd *O*
[edit] totale vertraging was 3 uur en 40 minuten, waarvan 3 uur en 10 minuten door DB Fernverkehr is veroorzaakt. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door GlennQuagmire op 06-08-2014 00:33:43 ]
pi_143110248
Ik had wat meer slagen Keulen - Frankfurt flughafen Fernbahnhof moeten maken :')
Ik heb het nog niet opgeteld, evenals de vertraging..
pi_143112259
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:47 schreef icloud het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik ooit eens heb iets heb gelezen dat ze elektrisch materiaal makkelijk konden verlease en dar het met diesel materiaal een groot probleem was, maar het fijne weet ik niet.


Railpool wilde het niet hebben.
Als veolia niet wint dan zullen ze de d-gtws gewoon verkopen aan de nieuwe partij indien deze ze wilt. Die kan er namelijk ook voor kiezen om zelf d-gtws te bestellen en alvast een optie op het vervangen van de powerpacks in 2017, of ander mat...
pi_143112904
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:41 schreef bork het volgende:

[..]

Ik heb maandagmiddag Utrecht CS - Den Bosch gedaan (treinstel richting Heerlen) en ik zat in de laatste bak bij de achterste deur (i.v.m. overstap Utrecht CS vanaf Overvecht via Sijpensteinse tunnel). Die stopt dus niet bij de trappen in Den Bosch. Je moet nog een stuk lopen naar de trappen en onze bak was nog het dichtste bij ;) , het lijkt alsof ze per se helemaal aan dat heeeele lange perron vooraan moeten staan
De andere kant op (Eindhoven -> Utrecht) is nog veel erger. De afstand van laatste deur tot roltrap, daar past nog makkelijk een viertje tussen.
pi_143114158
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:30 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar om nou als kuddevolk allemaal bij 2 of 3 deuren te gaan instappen, als je bij het binnenrijden al ziet dat je een lange trein (bijv VIRM8) hebt ofzo, is gewoon dom. Dan kan je ook gewoon ff iets doorlopen. Vervolgens klaagt men wel steen en been over staanplaatsen, terwijl in de voorste 3 bakken nog genoeg zitplaatsen beschikbaar zijn.
Dat kan je wel zo bijdehand zeggen, dat iedereen maar kuddevolk is. De NS kweekt dat zelf. Ik kom vaak genoeg tegen dat men een stuk terug moet lopen omdat de trein veel korter is dan normaal of korter dan de overstaptrein op het andere deel van het perron. Hilversum is van dat laatste een goed voorbeeld. (Sprinter richting Amersfoort -> sprinter richting Utrecht)
pi_143114243
Heel bijzonder eigenlijk, hoe hele volksstammen denken dat het in een stiltecoupé alleen stil hoeft te zijn als de trein niet stil staat :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 augustus 2014 @ 09:06:41 #195
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_143115048
Zit ik nou altijd in een trein met raar personeel of jullie ook?

Eerst begint Peppi een heel verhaal over een rood sein. Minuut later Kokki....serieus man overleg anders ff met elkaar.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  woensdag 6 augustus 2014 @ 09:15:44 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143115195
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:06 schreef Toekito het volgende:
Zit ik nou altijd in een trein met raar personeel of jullie ook?

Eerst begint Peppi een heel verhaal over een rood sein. Minuut later Kokki....serieus man overleg anders ff met elkaar.
Dat heb ik ook wel eens, volgens mij luisteren ze echt niet naar elkaar. Soms gebeurt het zelfs dat er een omroep over een andere omroep heen gaat _O-

Ik vermoed dat de eerste omroep de conducteur is die z'n vaste riedeltje afdraait, en dat daarna de machinist (die vanuit zijn cabine wellicht niet altijd de omroep hoort) er nog eens een schepje bovenop doet.

---
Noord/Zuidlijn: geen WiFi, wel 4G
pi_143115280
Lekker ouderwets met +5 vertrekken van Schiphol en het lijkt erop dat de trein op tijd in Zwolle gaat aankomen.

HALLO NEDERLAND <3
Bier.
pi_143115495
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 07:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Heel bijzonder eigenlijk, hoe hele volksstammen denken dat het in een stiltecoupé alleen stil hoeft te zijn als de trein niet stil staat :D
Het verbaasde me dat de ICE's over het algemeen muisstil zijn. Ik zat ook in zo'n ICE Sprinter, ik was met mijn maten de enige die wat zeiden... En we zaten niet eens stilte.. :')
  woensdag 6 augustus 2014 @ 09:35:59 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143115540
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:33 schreef b2py het volgende:

[..]

Het verbaasde me dat de ICE's over het algemeen muisstil zijn. Ik zat ook in zo'n ICE Sprinter, ik was met mijn maten de enige die wat zeiden... En we zaten niet eens stilte.. :')
Stil zijn in de trein is in het buitenland veel gebruikelijker dan in Nederland. In Frankrijk wordt je zowat gelyncht als je gaat bellen in een TGV en je dat niet op het balkon doet.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 09:38:58 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143115606
In de Railjet mag je in de stiltecoupé niet eens een koptelefoon op hebben. Oortjes zijn dan helemaal not-done :')
  woensdag 6 augustus 2014 @ 09:39:45 #201
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_143115633
Wel mooi dat ze op de trajecten die ik neem in de zomer met langere treinen rijden dan normaal.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  woensdag 6 augustus 2014 @ 09:40:16 #202
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143115645
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 09:38 schreef greavy het volgende:
In de Railjet mag je in de stiltecoupé niet eens een koptelefoon op hebben. Oortjes zijn dan helemaal not-done :')
In Noorwegen is dat ook zo, zelfs het gebruik van laptops is niet toegestaan in de stiltecoupé ('NSB Stille')

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')