Het is wel handig hoor, anders moet je 's ochtends met een voetpomp o.i.d. de stroomafnemer weer tegen de draad zetten als je daar weer onder geduwd bent door een rangeerloc.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En nog vele malen moeilijker is bedenken dat je voor opstelcapaciteit helemaal geen waslijn nodig hebt?
Wat wil je gaan opstellen in den helder? Behalve de eerste ochtend trein en automatisch de laatste.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Sinds de jaren 60 is er al een tekort aan opstelcapaciteit in Noord-Holland dusja..
Accuutje, dynamootje.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is wel handig hoor, anders moet je 's ochtends met een voetpomp o.i.d. de stroomafnemer weer tegen de draad zetten als je daar weer onder geduwd bent door een rangeerloc.
Meer dan nu, er gaan nu 's ochtends 2x 10 bakken VIRM leeg van Alkmaar naar Den Helder en er komt 10 bakken VIRM uit Haarlem naar Alkmaar en 10 VIRM uit Amsterdam naar Alkmaar. Verder nog een bak of 16 SLT wat aangevoerd wordt van buitenaf.. Al dat geschuif kost klauwen vol met geld..quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:08 schreef icloud het volgende:
[..]
Wat wil je gaan opstellen in den helder? Behalve de eerste ochtend trein en automatisch de laatste.
Prorail wilde dat industrie lijntje richting het marineterrein toch gedeeltelijk gaan gebruiken als opstelmogelijkheid?
Dat zijn toch zeker vier treinen. Verder is ook Alkmaar te klein, dus daarvan wil je wellicht ook wat in Den Helder stallen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:08 schreef icloud het volgende:
[..]
Wat wil je gaan opstellen in den helder? Behalve de eerste ochtend trein en automatisch de laatste.
Dat is alleen als uithaalspoor bedoeld dacht ik: dan kun je van de sporen 4, 5 en 6 naar perronspoor 3 komen zonder treinen op de hoofdbaan te hinderen.quote:Prorail wilde dat industrie lijntje richting het marineterrein toch gedeeltelijk gaan gebruiken als opstelmogelijkheid?
Waarom kunnen die twee keer tien bakken virm niet gewoon in dh blijven?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Meer dan nu, er gaan nu 's ochtends 2x 10 bakken VIRM leeg van Alkmaar naar Den Helder en er komt 10 bakken VIRM uit Haarlem naar Alkmaar en 10 VIRM uit Amsterdam naar Alkmaar. Verder nog een bak of 16 SLT wat aangevoerd wordt van buitenaf.. Al dat geschuif kost klauwen vol met geld..
Omdat daar dus geen plek voor isquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:13 schreef icloud het volgende:
[..]
Waarom kunnen die twee keer tien bakken virm niet gewoon in dh blijven?
Aan het station. S' avonds heeft dh maar een ingang, en een hek is goedkoper dan een compleet nieuwe opstelmogleijkheden.quote:
Langs het perron wordt ook al opgesteld.. En in Alkmaar ook.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:15 schreef icloud het volgende:
[..]
Aan het station. S' avonds heeft dh maar een ingang, en een hek is goedkoper dan een compleet nieuwe opstelmogleijkheden.
Ja tuurlijk, dat is maar 40 km verderopquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:13 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat zijn toch zeker vier treinen. Verder is ook Alkmaar te klein, dus daarvan wil je wellicht ook wat in Den Helder stallen.
Ik ben vooral teleurgesteld dat toen ik erop ging Google'n Limburgse wietvlaai helemaal niet blijkt te bestaanquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:49 schreef Regenjas het volgende:
Ze zijn knettergek in Limburg. Eerst met hun gehuil twee jaar geledendat er te veel intercity's zouden gaan rijden in Limburg, vervolgens met hun gehuil dat NS mee wou doen aan hun aanbesteding en nu met hun plannen voor een dienstregeling die op Limburg is gericht.
Nou, ik weet niet wat je wil hoor, maar de gehele dienstregeling van de treinen en de bussen is in Limburg als een kapstok opgehangen aan de intercity's uit Eindhoven naar Maastricht en Heerlen en andersom. Dat werkt perfect omdat je op alle vier de knooppunten in Limburg goede aansluitingen hebt tussen de verbindingen onderling. Een ander dienstregelingsconcept kan je niet anders kwalificeren dan een idee van iemand die high is geworden van een Limburgse wietvlaai.
Enne?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
nou is dh weer ergens anders dan net?Praat normaal.
ach het valt mee. Zo nu en dan stuurt de NS ook zomaar een VIRM-zesje als ledig materieel vanuit Roosendaal naar Onnen. Is maar een paar kilometer verderquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, dat is maar 40 km verderop
Idioot gedoe.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ach het valt mee. Zo nu en dan stuurt de NS ook zomaar een VIRM-zesje als ledig materieel vanuit Roosendaal naar Onnen. Is maar een paar kilometer verder
Dat is eeuwig zonde inderdaad.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik ben vooral teleurgesteld dat toen ik erop ging Google'n Limburgse wietvlaai helemaal niet blijkt te bestaan
Hoe kan arriva zoveel rangeerwerk hebben?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:26 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat is eeuwig zonde inderdaad.
Straks weer een nachtdienst. Rangeren, rangeren en nog eens rangeren.
onder meer tankenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:28 schreef icloud het volgende:
[..]
Hoe kan arriva zoveel rangeerwerk hebben?
Jawel, jij wilt ook in een warme trein stappen 's ochtends.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En nog vele malen moeilijker is bedenken dat je voor opstelcapaciteit helemaal geen waslijn nodig hebt?
De eerste treinen van Eindhoven richting Utrecht schijnen ook leeg uit Maastricht te komen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ach het valt mee. Zo nu en dan stuurt de NS ook zomaar een VIRM-zesje als ledig materieel vanuit Roosendaal naar Onnen. Is maar een paar kilometer verder
Dat zal meer zijn voor een doorgaande trein Luik - Aachen, 3kV - 1,5 kV - 15 kV..quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:53 schreef icloud het volgende:
Weeert hamont is het meest realistische project op de elektrificatie van de maaslijn na.
Een verdubbeling komt er de komende 20 jaar niet en via avantis ook niet.
In de nieuwe concessie is er niet voor niks opgenomen dat materiaal tricourant moet zijn.
Op vrijdag 29 augustus om 19:55 op Nederland 2:quote:4-seizoenen-special Nederland
Op donderdag 28 augustus neemt Rail Away vier seizoenen lang de trein door ons eigen land. Het Nederlandse spoor kent een grote gevarieerdheid, die fraai wordt weergegeven in deze vier-seizoenen-special. Op een onstuimige herfstdag begint de rit op station Ede-Wageningen en gaat via de Veluwezoom naar Dieren. In de winter reist de Arriva-trein van Leeuwarden door de berijpte weilanden van Friesland naar Stavoren. In de lente volgen er prachtige beelden uit de Betuwe: van Culemborg door de bloesemrijke boomgaarden naar Zetten-Andelst. In hartje zomer tenslotte een reis met de stoomtrein van de Zuid-Limburgse Stoomtrein Maatschappij (ZLSM) van Valkenburg over het legendarische Miljoenenlijntje naar station Simpelveld.
Bron: EOquote:De eerste trein in Nederland
De eerste trein reed 175 jaar geleden van Amsterdam naar Haarlem. Nu gaat Rail Away terug naar Amsterdam, de plek waar het begon met de Nederlandse spoorwegen. De rit gaat net als toen van Amsterdam naar Haarlem. Dan verder naar Rotterdam CS, een nieuw architectonisch hoogstandje. Maar ook in de beginjaren lieten de spoorwegpioniers zien dat ze er wat van konden. Dat moest ook wel, want er moesten spoorbruggen worden ontworpen, stations gebouwd en rails gelegd. Dat was in ons waterrijke land geen sinecure. Inmiddels telt ons land 7000 kilometer spoor en maken dagelijks honderdduizenden mensen gebruik van de trein. En dat allemaal dankzij die eerste pioniers.
Nee meer om zelfstandig eijsden te kunnen bedienen, maastricht-aachen-luik zal er niet snel komen ivm zlsm, er is in een heel ver verleden de mogelijkheid geopperd om heerlen-aachen west- luik te doen maar dat was meer een proefballonnetje niks meer van gehoord.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat zal meer zijn voor een doorgaande trein Luik - Aachen, 3kV - 1,5 kV - 15 kV..
ja. Je had volgens mij ook zoiets voor Vlissingen -> Roosendaal, Roosendaal -> Dordrecht, etc. Het is een soort van doorschuif volgens mij.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
De eerste treinen van Eindhoven richting Utrecht schijnen ook leeg uit Maastricht te komen.
Luik - Maastricht - Heerlen - Aken wordt het, gewoon via de Heuvellandlijn.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:59 schreef icloud het volgende:
[..]
Nee meer om zelfstandig eijsden te kunnen bedienen, maastricht-aachen-luik zal er niet snel komen ivm zlsm, er is in een heel ver verleden de mogelijkheid geopperd om heerlen-aachen west- luik te doen maar dat was meer een proefballonnetje niks meer van gehoord.
Tering dat word een lange rit.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:04 schreef J.B. het volgende:
[..]
Luik - Maastricht - Heerlen - Aken wordt het, gewoon via de Heuvellandlijn.
Daartoe is besloten na een verzoek van de Bond tegen Obesitas. De volgende stap wordt het uitschakelen van liften en roltrappen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:13 schreef hhh38 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom de IC's in Den Bosch altijd doorrijden tot na de roltrappen? Er is nooit een trein die tegelijkertijd stopt op hetzelfde spoor, waardoor de wissels naar het aangrenzende spoor gebruikt zouden moeten worden. Ik heb medelijden met de mensen die vanuit voorin de trein helemaal terug moeten lopen
Maar dat kan dan toch nog wel, maar dan halverwege gewoon de trein parkeren?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:14 schreef b2py het volgende:
KPI capaciteit daalt dan, plus dan kan je seintechnisch met 80 binnenscheuren, anders wordt het 40.
Maar je hoeft 200 meter minder lang door te rijden en reizigers hoeven gemiddeld minder ver te lopen, wat juist tijd bespaart.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:14 schreef b2py het volgende:
KPI capaciteit daalt dan, plus dan kan je seintechnisch met 80 binnenscheuren, anders wordt het 40.
Iedereen maakt kans, als men maar "nieuw" of echt nieuw mat. aanschaft. Al zie ik CXX of Syntus daar niet snel komen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:17 schreef icloud het volgende:
Ik zie trouwens dat de provincie wilt dat erop de maaslijn tot 2018 met dmu materiaal word gereden niet ouder dan 2000, daardoor maken alleen veolia en arriva kans.
Nee, want seintje 2108 geeft nu geel 8, wordt dan geel 4, en 2162 geeft nu geel 4 en wordt dan rood. Zie: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/vga-ht.gifquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar dat kan dan toch nog wel, maar dan halverwege gewoon de trein parkeren?
Zal de spreiding ten goede doen, en dat spaart in de spits zeker tijd. Zeker met dat kuddevolk hier in Nederland, die liever allemaal via dezelfde deur naar binnen willen gaan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:17 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Maar je hoeft 200 meter minder lang door te rijden en reizigers hoeven gemiddeld minder ver te lopen, wat juist tijd bespaart.
Welke maatschappij kan "nieuwe diesels" regelen tot 2018 en gaat dan investeren in elektrisch materiaal?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Iedereen maakt kans, als men maar "nieuw" of echt nieuw mat. aanschaft. Al zie ik CXX of Syntus daar niet snel komen.
Hoezo zou men 2162 rood moeten laten tonen? Als je halverwege staat, wil je helemaal niet dat de trein bij sein 2162 staat, maar gewoon 2 perronfases gebruikt, en dus door de wissels staat, en dus zou 2162 gewoon geel/geel-4 moeten blijven tonen, dunkt mij.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee, want seintje 2108 geeft nu geel 8, wordt dan geel 4, en 2162 geeft nu geel 4 en wordt dan rood. Zie: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/vga-ht.gif
Realistisch gezien idd. alleen Arriva en Veolia. Theoretisch zouden Syntus of CXX dat kunnen, maar ik verwacht niet dat zij daar komen te rijden. Voor die 2 bedrijven wordt het een hele grote investering.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:19 schreef icloud het volgende:
[..]
Welke maatschappij kan "nieuwe diesels" regelen tot 2018 en gaat dan investeren in elektrisch materiaal?
Nouja realistisch gezien alleen veolia, ik zou niet weten waar arriva het vandaan zou moeten toveren.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Realistisch gezien idd. alleen Arriva en Veolia. Theoretisch zouden Syntus of CXX dat kunnen, maar ik verwacht niet dat zij daar komen te rijden. Voor die 2 bedrijven wordt het een hele grote investering.
Ja, dat snap ik. Maar die andere fase is eigenlijk altijd op dat moment gewoon leeg. Bij een verstoring ofzo kan je altijd nog spoorwijzigen naar de andere fase. Nu moet je met VIRM8/10/12 of whatever een pokke-eind lopen als je voorin zitquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:21 schreef b2py het volgende:
Oh, nu begrijp ik je. Uhm, goede vraag. Kan me echt alleen vrijhouden van de andere fase bedenken..
Nee ook nietquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:23 schreef dennistd het volgende:
Kan Arriva wel even voor een paar jaar een heleboel dieselstellen regelen dan? Volgens mij kan alleen Veolia dat, met de huidige vloot.
Vanuit Eindhoven kan ik het nog begrijpen, omdat daar juist vooral voorin wordt ingestapt. Als in Den Bosch dan iedereen achterin instapt is de drukte goed gespreid. Maar vanuit Utrecht is het gewoon zwaar overbodig.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Zal de spreiding ten goede doen, en dat spaart in de spits zeker tijd. Zeker met dat kuddevolk hier in Nederland, die liever allemaal via dezelfde deur naar binnen willen gaan.
NS heeft destijds Veolia uit de brand geholpen met Wadslopers, pay-back time!quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:23 schreef dennistd het volgende:
Kan Arriva wel even voor een paar jaar een heleboel dieselstellen regelen dan? Volgens mij kan alleen Veolia dat, met de huidige vloot.
In Hengelo staat ook alles op één fase gepland, terwijl de IC gewoon de A en B gebruiktquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar die andere fase is eigenlijk altijd op dat moment gewoon leeg. Bij een verstoring ofzo kan je altijd nog spoorwijzigen naar de andere fase. Nu moet je met VIRM8/10/12 of whatever een pokke-eind lopen als je voorin zit
En de achterste 2 bakken in Den Bosch worden altijd bomvol. Precies hetzelfde geval op spoor 3/4 volgens mij met een paar treintjes.
Klinkt een beetje als de situatie 'blauwe lamp' te Utrecht bij 11/12 (Uit mijn hoofd, klopt dat?) dat de trein ook altijd puntje perron staat. Maar in mijn geheugen staat dat er in Den Bosch wel degelijk bakbordjes staan om de trein in het midden te parkeren..quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar die andere fase is eigenlijk altijd op dat moment gewoon leeg. Bij een verstoring ofzo kan je altijd nog spoorwijzigen naar de andere fase. Nu moet je met VIRM8/10/12 of whatever een pokke-eind lopen als je voorin zit
En de achterste 2 bakken in Den Bosch worden altijd bomvol. Precies hetzelfde geval op spoor 3/4 volgens mij met een paar treintjes.
Tsja, doorlopen naar een rustiger gedeelte en er dan achter komen dat de NS te weinig materieel heeft ingezet waardoor je weer terug moet lopen en alsnog achteraan mag sluiten bij die ene deur is ook niet alles.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Zal de spreiding ten goede doen, en dat spaart in de spits zeker tijd. Zeker met dat kuddevolk hier in Nederland, die liever allemaal via dezelfde deur naar binnen willen gaan.
Zat daar geen tien jarige huurcontract aan vast? Wat veolia weigerde te tekenenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
NS heeft destijds Veolia uit de brand geholpen met Wadslopers, pay-back time!
nee, dat was DM'90quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:26 schreef icloud het volgende:
[..]
Zat daar geen tien jarige huurcontract aan vast? Wat veolia weigerde te tekenen
Richting Utrecht durf ik het niet echt te zeggen, maar volgens mij wel. De IC Roosendaal-Zwolle staat daarentegen wel weer geheel op het A-deel volgens mij.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als de situatie 'blauwe lamp' te Utrecht bij 11/12 (Uit mijn hoofd, klopt dat?) dat de trein ook altijd puntje perron staat. Maar in mijn geheugen staat dat er in Den Bosch wel degelijk bakbordjes staan om de trein in het midden te parkeren..
huidige vloot mag toch blijven rijden tot de elektrificatie? Ombouw mag helaas niet, maar dat zou verreweg de beste optie zijn geweest. Nu moet je 13 jaar oud mat elders gaan slijtenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:23 schreef dennistd het volgende:
Kan Arriva wel even voor een paar jaar een heleboel dieselstellen regelen dan? Volgens mij kan alleen Veolia dat, met de huidige vloot.
Ik denk niet dat veolia zijn bestaanden materiaal zal verkopen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
huidige vloot mag toch blijven rijden tot de elektrificatie? Ombouw mag helaas niet, maar dat zou verreweg de beste optie zijn geweest. Nu moet je 13 jaar oud mat elders gaan slijten
Maar om nou als kuddevolk allemaal bij 2 of 3 deuren te gaan instappen, als je bij het binnenrijden al ziet dat je een lange trein (bijv VIRM8) hebt ofzo, is gewoon dom. Dan kan je ook gewoon ff iets doorlopen. Vervolgens klaagt men wel steen en been over staanplaatsen, terwijl in de voorste 3 bakken nog genoeg zitplaatsen beschikbaar zijn.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:25 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Tsja, doorlopen naar een rustiger gedeelte en er dan achter komen dat de NS te weinig materieel heeft ingezet waardoor je weer terug moet lopen en alsnog achteraan mag sluiten bij die ene deur is ook niet alles.
Enige tijd geleden werd in Den Bosch bij een of meer sporen met schermen aangegeven welke treinstellen waar zouden stoppen om dat probleem tegen te gaan. Weet iemand of dat breed uitgerold gaat worden?
Waar gaat men dat dan inzetten? In de rimboe?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:29 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik denk niet dat veolia zijn bestaanden materiaal zal verkopen.
Gtw is universeel he, en veolia/transdev/connexion is natuurlijk groter dan limburg.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Waar gaat men dat dan inzetten? In de rimboe?
hoeft ook niet. Je kunt prima overgangstermijnen regelenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:29 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik denk niet dat veolia zijn bestaanden materiaal zal verkopen.
Even gerekend: de omlooptijd is 3 uur, en halfuursdienst met dubbele stellen kost je dan al 12 stellen. Buiten de spits wil dat wel, maar in de spits kom je hopeloos in de knel (je kunt ook geen extra treinen meer rijden namelijk).quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:31 schreef dennistd het volgende:
Zou je het met 13 Lintjes kunnen redden op de Maaslijn? Zoveel staan er nog aan de kant volgens mij, en die zijn ook van na 2000.
Nee, dat gaat men nooit redden. Nu rijden er op de Maaslijn al setjes van 2 of 3 stellen rond (volgens mij 6 en 8 bakken in de spits?). En dan heb je ook nog mat. voor de spitstrein nodig, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:31 schreef dennistd het volgende:
Zou je het met 13 Lintjes kunnen redden op de Maaslijn? Zoveel staan er nog aan de kant volgens mij, en die zijn ook van na 2000.
Je beste gok is bij de infrabeheerder (ÖBB Infra). Iedere infraboer is verplicht om een netverklaring op te stellen, en bij alle netverklaringen die ik heb gezien zaten ook documenten met informatie over lengtes van trajecten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:01 schreef b2py het volgende:
Weet iemand waar je afstanden kan vinden van spoor in Oostenrijk & Hongarije?
Ik ben op zoek naar München - Wenen, Wenen - Budapest en Budapest - Bratislava..
bvd.
Volgens de huidige stand van zaken is de provincie dat niet van plan, dus veolia kan prima gaan bokken als ze willen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoeft ook niet. Je kunt prima overgangstermijnen regelen
Op Jizdenzka is het ook wel te vinden, maar soms klopt het niet helemaal.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je beste gok is bij de infrabeheerder (ÖBB Infra). Iedere infraboer is verplicht om een netverklaring op te stellen, en bij alle netverklaringen die ik heb gezien zaten ook documenten met informatie over lengtes van trajecten.
Volgens mij rijden ALLE IC's in Den Bosch door naar het achterste deel van het perron. Utrecht>Eindhoven, Eindhoven>Utrecht, Roosendaal>Zwolle en Zwolle>Roosendaal, zelfs als het VIRM 10 of ICR7(/10?) is.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Richting Utrecht durf ik het niet echt te zeggen, maar volgens mij wel. De IC Roosendaal-Zwolle staat daarentegen wel weer geheel op het A-deel volgens mij.
tsja, dan moeten ze het zelf ook maar weten, maar het is oliedom om de overgang niet goed te regelenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:35 schreef icloud het volgende:
[..]
Volgens de huidige stand van zaken is de provincie dat niet van plan, dus veolia kan prima gaan bokken als ze willen.
Om de treinen Nijmegen-Roermond goed op lengte te kunnen rijden zouden er wellicht wat Lintjes uit Duitsland gehaald kunnen worden (volgens mij zijn er daar wel wat over). Die kun je dan als middelste stel inzetten, aangezien die geen ATB hebben.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, dat gaat men nooit redden. Nu rijden er op de Maaslijn al setjes van 2 of 3 stellen rond (volgens mij 6 en 8 bakken in de spits?). En dan heb je ook nog mat. voor de spitstrein nodig, bijvoorbeeld.
Veolia heeft halverwege de concessie ook een paar dagen alle buurtbussen en ander niet lijn materiaal aan de kant gehouden zogenaamde vanwege materiaalpech, paar dagen later werd er een compensatieregeling voorgesteld in het parlement(vanwege oplopende brandstof kosten).quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tsja, dan moeten ze het zelf ook maar weten, maar het is oliedom om de overgang niet goed te regelen
Ik heb maandagmiddag Utrecht CS - Den Bosch gedaan (treinstel richting Heerlen) en ik zat in de laatste bak bij de achterste deur (i.v.m. overstap Utrecht CS vanaf Overvecht via Sijpensteinse tunnel). Die stopt dus niet bij de trappen in Den Bosch. Je moet nog een stuk lopen naar de trappen en onze bak was nog het dichtste bijquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:36 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgens mij rijden ALLE IC's in Den Bosch door naar het achterste deel van het perron. Utrecht>Eindhoven, Eindhoven>Utrecht, Roosendaal>Zwolle en Zwolle>Roosendaal, zelfs als het VIRM 10 of ICR7(/10?) is.
Ik denk eigenlijk niet dat dat Veolia ene zak uitmaakt. De E-GTW's waar zij hun rondjes mee maken op de Heuvellandlijn zijn eigendom van Railpool, ik denk dat ze voor de DMU's eenzelfde constructie hebben geregeld met een andere leasemaatschappij.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:29 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik denk niet dat veolia zijn bestaanden materiaal zal verkopen.
Ik dacht dat ze dat alleen voor elektrisch materiaal hadden geregeld?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk niet dat dat Veolia ene zak uitmaakt. De E-GTW's waar zij hun rondjes mee maken op de Heuvellandlijn zijn eigendom van Railpool, ik denk dat ze voor de DMU's eenzelfde constructie hebben geregeld met een andere leasemaatschappij.
De D-GTW's zijn volgens mij wel door hunzelf nog in bezit. Enkel E-GTW heeft Veolia aan Railpool verkocht en teruggeleased.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk niet dat dat Veolia ene zak uitmaakt. De E-GTW's waar zij hun rondjes mee maken op de Heuvellandlijn zijn eigendom van Railpool, ik denk dat ze voor de DMU's eenzelfde constructie hebben geregeld met een andere leasemaatschappij.
Ah, juist. Nou, iets soortgelijks kunnen ze ook doen met hun DMU's. Die kan de leasemaatschappij wel weer slijten aan een ander land waar ze jong dieselmaterieel zoeken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:43 schreef greavy het volgende:
[..]
De D-GTW's zijn volgens mij wel door hunzelf nog in bezit. Enkel E-GTW heeft Veolia aan Railpool verkocht en teruggeleased.
Ik geloof dat ik ooit eens heb iets heb gelezen dat ze elektrisch materiaal makkelijk konden verlease en dar het met diesel materiaal een groot probleem was, maar het fijne weet ik niet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ah, juist. Nou, iets soortgelijks kunnen ze ook doen met hun DMU's. Die kan de leasemaatschappij wel weer slijten aan een ander land waar ze jong dieselmaterieel zoeken.
Albanië kan nog wel wat gebruikenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ah, juist. Nou, iets soortgelijks kunnen ze ook doen met hun DMU's. Die kan de leasemaatschappij wel weer slijten aan een ander land waar ze jong dieselmaterieel zoeken.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je beste gok is bij de infrabeheerder (ÖBB Infra). Iedere infraboer is verplicht om een netverklaring op te stellen, en bij alle netverklaringen die ik heb gezien zaten ook documenten met informatie over lengtes van trajecten.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Op Jizdenzka is het ook wel te vinden, maar soms klopt het niet helemaal.
http://jizdenka.idos.cz/IT.aspx
Danke, Jizdenka werkt net niet mee maar doet het nu wel opeens..quote:
Hier deed ie het gewoon, afgelopen zomer toch een ruime 5000 km afgelegdquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:55 schreef b2py het volgende:
[..]
[..]
[..]
Danke, Jizdenka werkt net niet mee maar doet het nu wel opeens..
Als veolia niet wint dan zullen ze de d-gtws gewoon verkopen aan de nieuwe partij indien deze ze wilt. Die kan er namelijk ook voor kiezen om zelf d-gtws te bestellen en alvast een optie op het vervangen van de powerpacks in 2017, of ander mat...quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:47 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik ooit eens heb iets heb gelezen dat ze elektrisch materiaal makkelijk konden verlease en dar het met diesel materiaal een groot probleem was, maar het fijne weet ik niet.
Railpool wilde het niet hebben.
De andere kant op (Eindhoven -> Utrecht) is nog veel erger. De afstand van laatste deur tot roltrap, daar past nog makkelijk een viertje tussen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:41 schreef bork het volgende:
[..]
Ik heb maandagmiddag Utrecht CS - Den Bosch gedaan (treinstel richting Heerlen) en ik zat in de laatste bak bij de achterste deur (i.v.m. overstap Utrecht CS vanaf Overvecht via Sijpensteinse tunnel). Die stopt dus niet bij de trappen in Den Bosch. Je moet nog een stuk lopen naar de trappen en onze bak was nog het dichtste bij, het lijkt alsof ze per se helemaal aan dat heeeele lange perron vooraan moeten staan
Dat kan je wel zo bijdehand zeggen, dat iedereen maar kuddevolk is. De NS kweekt dat zelf. Ik kom vaak genoeg tegen dat men een stuk terug moet lopen omdat de trein veel korter is dan normaal of korter dan de overstaptrein op het andere deel van het perron. Hilversum is van dat laatste een goed voorbeeld. (Sprinter richting Amersfoort -> sprinter richting Utrecht)quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar om nou als kuddevolk allemaal bij 2 of 3 deuren te gaan instappen, als je bij het binnenrijden al ziet dat je een lange trein (bijv VIRM8) hebt ofzo, is gewoon dom. Dan kan je ook gewoon ff iets doorlopen. Vervolgens klaagt men wel steen en been over staanplaatsen, terwijl in de voorste 3 bakken nog genoeg zitplaatsen beschikbaar zijn.
Dat heb ik ook wel eens, volgens mij luisteren ze echt niet naar elkaar. Soms gebeurt het zelfs dat er een omroep over een andere omroep heen gaatquote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:06 schreef Toekito het volgende:
Zit ik nou altijd in een trein met raar personeel of jullie ook?
Eerst begint Peppi een heel verhaal over een rood sein. Minuut later Kokki....serieus man overleg anders ff met elkaar.
Het verbaasde me dat de ICE's over het algemeen muisstil zijn. Ik zat ook in zo'n ICE Sprinter, ik was met mijn maten de enige die wat zeiden... En we zaten niet eens stilte..quote:Op woensdag 6 augustus 2014 07:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Heel bijzonder eigenlijk, hoe hele volksstammen denken dat het in een stiltecoupé alleen stil hoeft te zijn als de trein niet stil staat
Stil zijn in de trein is in het buitenland veel gebruikelijker dan in Nederland. In Frankrijk wordt je zowat gelyncht als je gaat bellen in een TGV en je dat niet op het balkon doet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Het verbaasde me dat de ICE's over het algemeen muisstil zijn. Ik zat ook in zo'n ICE Sprinter, ik was met mijn maten de enige die wat zeiden... En we zaten niet eens stilte..
In Noorwegen is dat ook zo, zelfs het gebruik van laptops is niet toegestaan in de stiltecoupé ('NSB Stille')quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:38 schreef greavy het volgende:
In de Railjet mag je in de stiltecoupé niet eens een koptelefoon op hebben. Oortjes zijn dan helemaal not-done
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |