abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143102161
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Voor die lijn verandert niks.
Jawel, het oorspronkelijke voorstel ging uit van het aanbesteden van alles onder weert(zowel infra als vervoerder.

Hierbij ging het om alle treinen, daarom verteld de gedeputeerde ook trots dat ns bijna weg is in limburg.
pi_143102199
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:23 schreef Igen het volgende:
Maar met een eigen infrabeheerder zou Limburg bijv. sneller een paar wissels kunnen neerleggen om die Thalys in Valkenburg te kunnen ontvangen, ipv. dat iemand van ProRail in een ivoren toren in de randstad moet gaan bedenken of dat nuttig is.
Dan toch maar liever die ivoren toren, een wissel aanleggen voor een kut trein is het andere uiterste.
pi_143102215
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:27 schreef icloud het volgende:

[..]

Jawel, het oorspronkelijke voorstel ging uit van het aanbesteden van alles onder weert(zowel infra als vervoerder.

Hierbij ging het om alle treinen, daarom verteld de gedeputeerde ook trots dat ns bijna weg is in limburg.
Oh ok. Sorry. Ja ik kom uit Groningen dus eigenlijk zou ik niet meer dan "Limburg :r " moeten zeggen. :P
pi_143102239
Ik zie trouwens dat het wel vaker voorkomt dat spoorlijnen een eigen infrabeheerder hebben. In het communistische China is de spoorlijn Kanton-Shenzhen bijv. ook een losstaand bedrijf. Je kan er op de beurs van New York zelfs aandelen van kopen. :D
pi_143102250
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:27 schreef icloud het volgende:

[..]

Jawel, het oorspronkelijke voorstel ging uit van het aanbesteden van alles onder weert(zowel infra als vervoerder.

Hierbij ging het om alle treinen, daarom verteld de gedeputeerde ook trots dat ns bijna weg is in limburg.
Vet handig, reizigers van/naar Limburg met een extra overstap opzadelen. Eilandjeeee...
pi_143102293
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:29 schreef Igen het volgende:
Ik zie trouwens dat het wel vaker voorkomt dat spoorlijnen een eigen infrabeheerder hebben. In het communistische China is de spoorlijn Kanton-Shenzhen bijv. ook een losstaand bedrijf. Je kan er op de beurs van New York zelfs aandelen van kopen. :D
In Japan zijn alle Shinkansen vervoerders ook beheerder van hun infrastructuur, stations maar ook ontwikkeling rondom stations. Of dat voor 'normale' vervoerders geldt weet ik niet..
pi_143102349
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Vet handig, reizigers van/naar Limburg met een extra overstap opzadelen. Eilandjeeee...
Het limburgs parlement gaat uit van een compleet eigen en zichzelf onderhoudend netwerk waarbij de relatie Venlo/nijmegen belangerijker word dan weert eindhoven.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:34:51 #58
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143102529
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:29 schreef Igen het volgende:
Ik zie trouwens dat het wel vaker voorkomt dat spoorlijnen een eigen infrabeheerder hebben. In het communistische China is de spoorlijn Kanton-Shenzhen bijv. ook een losstaand bedrijf. Je kan er op de beurs van New York zelfs aandelen van kopen. :D
Keyrail voor de Betuweroute, bijvoorbeeld?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_143102542
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:29 schreef Igen het volgende:
Ik zie trouwens dat het wel vaker voorkomt dat spoorlijnen een eigen infrabeheerder hebben. In het communistische China is de spoorlijn Kanton-Shenzhen bijv. ook een losstaand bedrijf. Je kan er op de beurs van New York zelfs aandelen van kopen. :D
Sterker nog, zo zijn de spoorwegen ooit begonnen.. Tig bedrijfjes met eigen lijnen en eigen exploitatie..
dag
pi_143102553
Thalys in Valkenburg, die is leuk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:35:26 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143102558
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:34 schreef Peter het volgende:

[..]

Sterker nog, zo zijn de spoorwegen ooit begonnen.. Tig bedrijfjes met eigen lijnen en eigen exploitatie..
Dit jaar vieren we 175 jaar spoorwegen in Nederland, we zijn gewoon retro aan het doen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_143102606
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Thalys in Valkenburg, die is leuk.
Heb je gelezen waarom?

Ik heb trouwens honderd posts geleden al gezegd dat hij waarschijnlijk in maastricht eindigd.
pi_143102644
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:31 schreef icloud het volgende:

[..]

Het limburgs parlement gaat uit van een compleet eigen en zichzelf onderhoudend netwerk waarbij de relatie Venlo/nijmegen belangerijker word dan weert eindhoven.
Ja, dat zeg ik. IJzerduwen doe je maar op de zolder. Het gaat erom wat de reiziger wil. Niet wat iemand in een bruin pak leuk vindt om "belangrijk te maken".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143102721

Randstedelijk tekort aan opstelruimte in beeld.. (Bakeenheden)
pi_143102727
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:30 schreef b2py het volgende:

[..]

In Japan zijn alle Shinkansen vervoerders ook beheerder van hun infrastructuur, stations maar ook ontwikkeling rondom stations. Of dat voor 'normale' vervoerders geldt weet ik niet..
Niet specifiek Shinkansen. Het hoofdrailnet is daar opgeknipt in zes regionale vervoerders die elk een eigen geīntegreerd spoorwegbedrijf (conventioneel spoor én Shinkansen, rails én treinen) zijn. Ze werken wel met elkaar samen en langeafstandstreinen laten ze natuurlijk doorrijden over elkaars sporen.

In de grote steden heb je dan ook nog de particuliere vervoerders en de gemeentelijke metrobedrijven. Die werken vaak ook samen, zodat private sneltreinen hoppakee de metrotunnels in kunnen.

Het model van vooral de particuliere vervoerders is geweest om een spoorlijn te bouwen en tegelijk ook vastgoedontwikkeling te doen. Woonwijken langs de lijn, winkelcentra en kantoorgebouwen bij de eindpunten. De feitelijke stadskernen zijn in de grote steden dus vaak ook precies de eindpunten van de spoorlijnen. :D
pi_143102728
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik. IJzerduwen doe je maar op de zolder. Het gaat erom wat de reiziger wil. Niet wat iemand in een bruin pak leuk vindt om "belangrijk te maken".
Limburg wil zelfstandigheid, een een compleet eigen netwerk, het netwerk moet zo sterk en aantrekkelijk worden dat de verbinding naar grens minder gebruikt gaat worden.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:39:21 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143102767
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:38 schreef icloud het volgende:

[..]

Limburg wil zelfstandigheid, een een compleet eigen netwerk, het netwerk moet zo sterk en aantrekkelijk worden dat de verbinding naar grens minder gebruikt gaat worden.
Prima, maar niet van mijn geld. Ga maar kolen delven of zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:39:33 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143102783
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:38 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Randstedelijk tekort aan opstelruimte in beeld.. (Bakeenheden)
Het wordt een mooie tijd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_143102821
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Prima, maar niet van mijn geld. Ga maar kolen delven of zo.
Geld is er niet zo heel veel nodig, vooral toestemming en een nieuwe naar binnen gekeerde dienstregeling.
pi_143102892
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:40 schreef icloud het volgende:

[..]

Geld is er niet zo heel veel nodig, vooral toestemming en een nieuwe naar binnen gekeerde dienstregeling.
Waar wil Limburg het geld voor onderhoud & vernieuwing vandaan halen dan? Geldboom?
Verder moeten die mensen die bij de netbeheerder werken ook betaald worden..
pi_143102973
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Waar wil Limburg het geld voor onderhoud & vernieuwing vandaan halen dan? Geldboom?
Verder moeten die mensen die bij de netbeheerder werken ook betaald worden..
Beide aanbestedingen moeten genoeg opleveren om dit te kunnen doen voor een acceptabel bedrag, wat ze zelf kunnen ophoesten.
pi_143102986
Ah, reizen van en naar Limburg wordt dus gewoon overbodig.
pi_143103041
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:43 schreef icloud het volgende:

[..]

Beide aanbestedingen moeten genoeg opleveren om dit te kunnen doen voor een acceptabel bedrag, wat ze zelf kunnen ophoesten.
Aanbestedingen van wat? Een aanbesteding doen voor een netbeheerder? :P
pi_143103124
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:38 schreef icloud het volgende:

[..]

Limburg wil zelfstandigheid, een een compleet eigen netwerk, het netwerk moet zo sterk en aantrekkelijk worden dat de verbinding naar grens minder gebruikt gaat worden.
Serieus, wat is dit voor onzin? Het spoor in Limburg moet zo "aantrekkelijk" worden dat mensen die in Eindhoven zouden gaan studeren, in Amsterdam op het vliegtuig stappen, in Utrecht vergaderen of in Köln gaan winkelen, besluiten om dat maar niet meer te doen? Wie bedenkt zoiets? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143103128
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Aanbestedingen van wat? Een aanbesteding doen voor een netbeheerder? :P
Ja de provincie wil het niet zelf op zich nemen.
pi_143103166
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:43 schreef icloud het volgende:
een acceptabel bedrag, wat ze zelf kunnen ophoesten.
Ah okee, we hebben het toch over een baantje op een zolder ^O^ Nee dan snap ik het weer :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:46:52 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143103171
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:38 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Randstedelijk tekort aan opstelruimte in beeld.. (Bakeenheden)
Heerhugowaard en Castricum ontwikkelen zal voor de noordelijke Randstad al schelen. Rotterdam lost zichzelf deels wel op met het vermetroën van de Hoekse Lijn. Breda kan mooi bij de CSM. Eventueel in combinatie met Dordrecht. Verder zou je bij Lunetten nog een opstelterrein kunnen ontwikkelen, waardoor je weer een deel af kunt vangen. Ook op de Meer is nog iets ruimte om extra spoor bij te leggen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143103197
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Serieus, wat is dit voor onzin? Het spoor in Limburg moet zo "aantrekkelijk" worden dat mensen die in Eindhoven zouden gaan studeren, in Amsterdam op het vliegtuig stappen, in Utrecht vergaderen of in Köln gaan winkelen, besluiten om dat maar niet meer te doen? Wie bedenkt zoiets? 8)7
Nee want ze willen meer afstand tot nederland niet minder.

Studeren in aachen, vliegen via niederrein, keulen of frankfurt maastricht. en vergaderen in wursselen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:48:00 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143103229
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:47 schreef icloud het volgende:

[..]

Nee want ze willen meer afstand tot nederland niet minder.

Studeren in aachen, vliegen via niederrein, keulen of frankfurt en vergaderen in aachen.
Afsteken en weg laten drijven :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143103262
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heerhugowaard en Castricum ontwikkelen zal voor de noordelijke Randstad al schelen. Rotterdam lost zichzelf deels wel op met het vermetroën van de Hoekse Lijn. Breda kan mooi bij de CSM. Eventueel in combinatie met Dordrecht. Verder zou je bij Lunetten nog een opstelterrein kunnen ontwikkelen, waardoor je weer een deel af kunt vangen. Ook op de Meer is nog iets ruimte om extra spoor bij te leggen :P
Bij Den Bosch hebben ze net heel enthousiast godweethoeveel spoor opgebroken bij het oude poststation :') "En nu komen we opstelruimte te kort" Hoe zou dat toch komen? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143103298
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:47 schreef icloud het volgende:

[..]

Nee want ze willen meer afstand tot nederland niet minder.

Studeren in aachen, vliegen via niederrein, keulen of frankfurt maastricht. en vergaderen in wursselen.

Bom d'r op en plat asfalteren. Zijn ze nou helemaal gek geworden daar :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:49:20 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143103307
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bij Den Bosch hebben ze net heel enthousiast godweethoeveel spoor opgebroken bij het oude poststation :') "En nu komen we opstelruimte te kort" Hoe zou dat toch komen? :')
mja, daar hing geen waslijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143103320
Ze zijn knettergek in Limburg. Eerst met hun gehuil twee jaar geledendat er te veel intercity's zouden gaan rijden in Limburg, vervolgens met hun gehuil dat NS mee wou doen aan hun aanbesteding en nu met hun plannen voor een dienstregeling die op Limburg is gericht.

Nou, ik weet niet wat je wil hoor, maar de gehele dienstregeling van de treinen en de bussen is in Limburg als een kapstok opgehangen aan de intercity's uit Eindhoven naar Maastricht en Heerlen en andersom. Dat werkt perfect omdat je op alle vier de knooppunten in Limburg goede aansluitingen hebt tussen de verbindingen onderling. Een ander dienstregelingsconcept kan je niet anders kwalificeren dan een idee van iemand die high is geworden van een Limburgse wietvlaai.
pi_143103329
Was iCloud trouwens niet gebanned vanwege teveel trollen?
pi_143103332
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bom d'r op en plat asfalteren. Zijn ze nou helemaal gek geworden daar :{w
Patrick van der broeck is best wel een serieuze.
pi_143103369
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, daar hing geen waslijn
Nou en?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143103389
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:49 schreef icloud het volgende:

[..]

Patrick van der broeck is best wel een serieuze.
Serieus lijp ja. Van mijn geld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143103415
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:49 schreef b2py het volgende:
Was iCloud trouwens niet gebanned vanwege teveel trollen?
Ja, maandje was alweer om. Time passes quickly :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143103422
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:49 schreef b2py het volgende:
Was iCloud trouwens niet gebanned vanwege teveel trollen?
Nee hoor, ik had een modje op zijn teentjes getrapt.
pi_143103471
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:49 schreef Regenjas het volgende:
Ze zijn knettergek in Limburg. Eerst met hun gehuil twee jaar geledendat er te veel intercity's zouden gaan rijden in Limburg, vervolgens met hun gehuil dat NS mee wou doen aan hun aanbesteding en nu met hun plannen voor een dienstregeling die op Limburg is gericht.

Nou, ik weet niet wat je wil hoor, maar de gehele dienstregeling van de treinen en de bussen is in Limburg als een kapstok opgehangen aan de intercity's uit Eindhoven naar Maastricht en Heerlen en andersom. Dat werkt perfect omdat je op alle vier de knooppunten in Limburg goede aansluitingen hebt tussen de verbindingen onderling. Een ander dienstregelingsconcept kan je niet anders kwalificeren dan een idee van iemand die high is geworden van een Limburgse wietvlaai.
Ik verwacht dat in hun plannen maastricht/heerlen naar weert als backbone blijft dienen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:52:50 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143103500
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou en?
Je denkt toch niet serieus dat ze gingen bedenken dat boven dat spoor ook wel waslijn kon wanneer weghalen makkelijker was?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143103506
Bijna de helft van de reizigers uit de Randstad stapt niet in Eindhoven uit maar reist door naar Limburg, en bijna de helft van alle reizigers uit Limburg stapt niet in Eindhoven uit maar reist door naar de Randstad.

Dat is veel meer dan bijv. het aantal doorgaande reizigers tussen de Randstad en Drenthe/Groningen.

Nou kan dat betekenen dat Eindhoven gewoon een kutstad is waar niemand naartoe wil, maar het lijkt me logischer dat Limburg gewoon best wel geīntegreerd is met de rest van Nederland.

Edit: O ja, bron: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-140089.pdf

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2014 21:53:25 ]
pi_143103521
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bij Den Bosch hebben ze net heel enthousiast godweethoeveel spoor opgebroken bij het oude poststation :') "En nu komen we opstelruimte te kort" Hoe zou dat toch komen? :')
Over de verbouwing van Den Bosch is dan ook bij voorbaat al een klacht ingediend door NS dat er te weinig opstelcapaciteit zou zijn. Ik geloof niet dat ProRail er serieus iets mee heeft gedaan. Men heeft daar ook de kruiswissels eruit getikt in een poging het netwerk te standaardiseren. Met zo'n netwerkbeheerder als vriend heb je geen vijanden meer nodig.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:01:02 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143103889
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:38 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Randstedelijk tekort aan opstelruimte in beeld.. (Bakeenheden)
54 bakeenheden opstelcapaciteit te weinig in Breda? Wat willen ze daar allemaal gaan parkeren dan?
pi_143103941
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

54 bakeenheden opstelcapaciteit te weinig in Breda? Wat willen ze daar allemaal gaan parkeren dan?
Ik verbaas me eerder over den helder
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:02:46 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143103979
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

54 bakeenheden opstelcapaciteit te weinig in Breda? Wat willen ze daar allemaal gaan parkeren dan?
Benelux min en wat andere meuk die over de HSL kan? En waarschijnlijk wat IC of sprintermaterieel dat nu nog elders vandaan moet komen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:03:21 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143104015
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:02 schreef icloud het volgende:

[..]

Ik verbaas me eerder over den helder
ik vooral dat Hoorn niet in het lijstje staat en dat Uitgeest zo groot is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143104084
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:02 schreef icloud het volgende:

[..]

Ik verbaas me eerder over den helder
Sinds de jaren 60 is er al een tekort aan opstelcapaciteit in Noord-Holland dusja.. :P
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:06:02 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143104163
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Benelux min en wat andere meuk die over de HSL kan? En waarschijnlijk wat IC of sprintermaterieel dat nu nog elders vandaan moet komen
Ah, op zo'n manier. Inderdaad een beetje vreemd dat er drie kerende treinseries zijn maar dat er geen enkele plek is om treinen te stallen gedurende de nacht.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:06:46 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143104199
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je denkt toch niet serieus dat ze gingen bedenken dat boven dat spoor ook wel waslijn kon wanneer weghalen makkelijker was?
En nog vele malen moeilijker is bedenken dat je voor opstelcapaciteit helemaal geen waslijn nodig hebt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')