Jawel, het oorspronkelijke voorstel ging uit van het aanbesteden van alles onder weert(zowel infra als vervoerder.quote:
Dan toch maar liever die ivoren toren, een wissel aanleggen voor een kut trein is het andere uiterste.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:23 schreef Igen het volgende:
Maar met een eigen infrabeheerder zou Limburg bijv. sneller een paar wissels kunnen neerleggen om die Thalys in Valkenburg te kunnen ontvangen, ipv. dat iemand van ProRail in een ivoren toren in de randstad moet gaan bedenken of dat nuttig is.
Oh ok. Sorry. Ja ik kom uit Groningen dus eigenlijk zou ik niet meer dan "Limburgquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:27 schreef icloud het volgende:
[..]
Jawel, het oorspronkelijke voorstel ging uit van het aanbesteden van alles onder weert(zowel infra als vervoerder.
Hierbij ging het om alle treinen, daarom verteld de gedeputeerde ook trots dat ns bijna weg is in limburg.
Vet handig, reizigers van/naar Limburg met een extra overstap opzadelen. Eilandjeeee...quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:27 schreef icloud het volgende:
[..]
Jawel, het oorspronkelijke voorstel ging uit van het aanbesteden van alles onder weert(zowel infra als vervoerder.
Hierbij ging het om alle treinen, daarom verteld de gedeputeerde ook trots dat ns bijna weg is in limburg.
In Japan zijn alle Shinkansen vervoerders ook beheerder van hun infrastructuur, stations maar ook ontwikkeling rondom stations. Of dat voor 'normale' vervoerders geldt weet ik niet..quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:29 schreef Igen het volgende:
Ik zie trouwens dat het wel vaker voorkomt dat spoorlijnen een eigen infrabeheerder hebben. In het communistische China is de spoorlijn Kanton-Shenzhen bijv. ook een losstaand bedrijf. Je kan er op de beurs van New York zelfs aandelen van kopen.
Het limburgs parlement gaat uit van een compleet eigen en zichzelf onderhoudend netwerk waarbij de relatie Venlo/nijmegen belangerijker word dan weert eindhoven.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Vet handig, reizigers van/naar Limburg met een extra overstap opzadelen. Eilandjeeee...
Keyrail voor de Betuweroute, bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:29 schreef Igen het volgende:
Ik zie trouwens dat het wel vaker voorkomt dat spoorlijnen een eigen infrabeheerder hebben. In het communistische China is de spoorlijn Kanton-Shenzhen bijv. ook een losstaand bedrijf. Je kan er op de beurs van New York zelfs aandelen van kopen.
Sterker nog, zo zijn de spoorwegen ooit begonnen.. Tig bedrijfjes met eigen lijnen en eigen exploitatie..quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:29 schreef Igen het volgende:
Ik zie trouwens dat het wel vaker voorkomt dat spoorlijnen een eigen infrabeheerder hebben. In het communistische China is de spoorlijn Kanton-Shenzhen bijv. ook een losstaand bedrijf. Je kan er op de beurs van New York zelfs aandelen van kopen.
Dit jaar vieren we 175 jaar spoorwegen in Nederland, we zijn gewoon retro aan het doen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:34 schreef Peter het volgende:
[..]
Sterker nog, zo zijn de spoorwegen ooit begonnen.. Tig bedrijfjes met eigen lijnen en eigen exploitatie..
Heb je gelezen waarom?quote:
Ja, dat zeg ik. IJzerduwen doe je maar op de zolder. Het gaat erom wat de reiziger wil. Niet wat iemand in een bruin pak leuk vindt om "belangrijk te maken".quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:31 schreef icloud het volgende:
[..]
Het limburgs parlement gaat uit van een compleet eigen en zichzelf onderhoudend netwerk waarbij de relatie Venlo/nijmegen belangerijker word dan weert eindhoven.
Niet specifiek Shinkansen. Het hoofdrailnet is daar opgeknipt in zes regionale vervoerders die elk een eigen geīntegreerd spoorwegbedrijf (conventioneel spoor én Shinkansen, rails én treinen) zijn. Ze werken wel met elkaar samen en langeafstandstreinen laten ze natuurlijk doorrijden over elkaars sporen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:30 schreef b2py het volgende:
[..]
In Japan zijn alle Shinkansen vervoerders ook beheerder van hun infrastructuur, stations maar ook ontwikkeling rondom stations. Of dat voor 'normale' vervoerders geldt weet ik niet..
Limburg wil zelfstandigheid, een een compleet eigen netwerk, het netwerk moet zo sterk en aantrekkelijk worden dat de verbinding naar grens minder gebruikt gaat worden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik. IJzerduwen doe je maar op de zolder. Het gaat erom wat de reiziger wil. Niet wat iemand in een bruin pak leuk vindt om "belangrijk te maken".
Prima, maar niet van mijn geld. Ga maar kolen delven of zo.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:38 schreef icloud het volgende:
[..]
Limburg wil zelfstandigheid, een een compleet eigen netwerk, het netwerk moet zo sterk en aantrekkelijk worden dat de verbinding naar grens minder gebruikt gaat worden.
Het wordt een mooie tijd.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:38 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Randstedelijk tekort aan opstelruimte in beeld.. (Bakeenheden)
Geld is er niet zo heel veel nodig, vooral toestemming en een nieuwe naar binnen gekeerde dienstregeling.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Prima, maar niet van mijn geld. Ga maar kolen delven of zo.
Waar wil Limburg het geld voor onderhoud & vernieuwing vandaan halen dan? Geldboom?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:40 schreef icloud het volgende:
[..]
Geld is er niet zo heel veel nodig, vooral toestemming en een nieuwe naar binnen gekeerde dienstregeling.
Beide aanbestedingen moeten genoeg opleveren om dit te kunnen doen voor een acceptabel bedrag, wat ze zelf kunnen ophoesten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Waar wil Limburg het geld voor onderhoud & vernieuwing vandaan halen dan? Geldboom?
Verder moeten die mensen die bij de netbeheerder werken ook betaald worden..
Aanbestedingen van wat? Een aanbesteding doen voor een netbeheerder?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:43 schreef icloud het volgende:
[..]
Beide aanbestedingen moeten genoeg opleveren om dit te kunnen doen voor een acceptabel bedrag, wat ze zelf kunnen ophoesten.
Serieus, wat is dit voor onzin? Het spoor in Limburg moet zo "aantrekkelijk" worden dat mensen die in Eindhoven zouden gaan studeren, in Amsterdam op het vliegtuig stappen, in Utrecht vergaderen of in Köln gaan winkelen, besluiten om dat maar niet meer te doen? Wie bedenkt zoiets?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:38 schreef icloud het volgende:
[..]
Limburg wil zelfstandigheid, een een compleet eigen netwerk, het netwerk moet zo sterk en aantrekkelijk worden dat de verbinding naar grens minder gebruikt gaat worden.
Ja de provincie wil het niet zelf op zich nemen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Aanbestedingen van wat? Een aanbesteding doen voor een netbeheerder?
Ah okee, we hebben het toch over een baantje op een zolderquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:43 schreef icloud het volgende:
een acceptabel bedrag, wat ze zelf kunnen ophoesten.
Heerhugowaard en Castricum ontwikkelen zal voor de noordelijke Randstad al schelen. Rotterdam lost zichzelf deels wel op met het vermetroën van de Hoekse Lijn. Breda kan mooi bij de CSM. Eventueel in combinatie met Dordrecht. Verder zou je bij Lunetten nog een opstelterrein kunnen ontwikkelen, waardoor je weer een deel af kunt vangen. Ook op de Meer is nog iets ruimte om extra spoor bij te leggenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:38 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Randstedelijk tekort aan opstelruimte in beeld.. (Bakeenheden)
Nee want ze willen meer afstand tot nederland niet minder.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Serieus, wat is dit voor onzin? Het spoor in Limburg moet zo "aantrekkelijk" worden dat mensen die in Eindhoven zouden gaan studeren, in Amsterdam op het vliegtuig stappen, in Utrecht vergaderen of in Köln gaan winkelen, besluiten om dat maar niet meer te doen? Wie bedenkt zoiets?
Afsteken en weg laten drijvenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:47 schreef icloud het volgende:
[..]
Nee want ze willen meer afstand tot nederland niet minder.
Studeren in aachen, vliegen via niederrein, keulen of frankfurt en vergaderen in aachen.
Bij Den Bosch hebben ze net heel enthousiast godweethoeveel spoor opgebroken bij het oude poststationquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Heerhugowaard en Castricum ontwikkelen zal voor de noordelijke Randstad al schelen. Rotterdam lost zichzelf deels wel op met het vermetroën van de Hoekse Lijn. Breda kan mooi bij de CSM. Eventueel in combinatie met Dordrecht. Verder zou je bij Lunetten nog een opstelterrein kunnen ontwikkelen, waardoor je weer een deel af kunt vangen. Ook op de Meer is nog iets ruimte om extra spoor bij te leggen
Bom d'r op en plat asfalteren. Zijn ze nou helemaal gek geworden daarquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:47 schreef icloud het volgende:
[..]
Nee want ze willen meer afstand tot nederland niet minder.
Studeren in aachen, vliegen via niederrein, keulen of frankfurt maastricht. en vergaderen in wursselen.
mja, daar hing geen waslijnquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bij Den Bosch hebben ze net heel enthousiast godweethoeveel spoor opgebroken bij het oude poststation"En nu komen we opstelruimte te kort" Hoe zou dat toch komen?
Patrick van der broeck is best wel een serieuze.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bom d'r op en plat asfalteren. Zijn ze nou helemaal gek geworden daar
Serieus lijp ja. Van mijn geld.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:49 schreef icloud het volgende:
[..]
Patrick van der broeck is best wel een serieuze.
Ja, maandje was alweer om. Time passes quicklyquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:49 schreef b2py het volgende:
Was iCloud trouwens niet gebanned vanwege teveel trollen?
Nee hoor, ik had een modje op zijn teentjes getrapt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:49 schreef b2py het volgende:
Was iCloud trouwens niet gebanned vanwege teveel trollen?
Ik verwacht dat in hun plannen maastricht/heerlen naar weert als backbone blijft dienen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:49 schreef Regenjas het volgende:
Ze zijn knettergek in Limburg. Eerst met hun gehuil twee jaar geledendat er te veel intercity's zouden gaan rijden in Limburg, vervolgens met hun gehuil dat NS mee wou doen aan hun aanbesteding en nu met hun plannen voor een dienstregeling die op Limburg is gericht.
Nou, ik weet niet wat je wil hoor, maar de gehele dienstregeling van de treinen en de bussen is in Limburg als een kapstok opgehangen aan de intercity's uit Eindhoven naar Maastricht en Heerlen en andersom. Dat werkt perfect omdat je op alle vier de knooppunten in Limburg goede aansluitingen hebt tussen de verbindingen onderling. Een ander dienstregelingsconcept kan je niet anders kwalificeren dan een idee van iemand die high is geworden van een Limburgse wietvlaai.
Je denkt toch niet serieus dat ze gingen bedenken dat boven dat spoor ook wel waslijn kon wanneer weghalen makkelijker was?quote:
Over de verbouwing van Den Bosch is dan ook bij voorbaat al een klacht ingediend door NS dat er te weinig opstelcapaciteit zou zijn. Ik geloof niet dat ProRail er serieus iets mee heeft gedaan. Men heeft daar ook de kruiswissels eruit getikt in een poging het netwerk te standaardiseren. Met zo'n netwerkbeheerder als vriend heb je geen vijanden meer nodig.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bij Den Bosch hebben ze net heel enthousiast godweethoeveel spoor opgebroken bij het oude poststation"En nu komen we opstelruimte te kort" Hoe zou dat toch komen?
54 bakeenheden opstelcapaciteit te weinig in Breda? Wat willen ze daar allemaal gaan parkeren dan?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:38 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Randstedelijk tekort aan opstelruimte in beeld.. (Bakeenheden)
Ik verbaas me eerder over den helderquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
54 bakeenheden opstelcapaciteit te weinig in Breda? Wat willen ze daar allemaal gaan parkeren dan?
Benelux min en wat andere meuk die over de HSL kan? En waarschijnlijk wat IC of sprintermaterieel dat nu nog elders vandaan moet komenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
54 bakeenheden opstelcapaciteit te weinig in Breda? Wat willen ze daar allemaal gaan parkeren dan?
ik vooral dat Hoorn niet in het lijstje staat en dat Uitgeest zo groot isquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:02 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik verbaas me eerder over den helder
Sinds de jaren 60 is er al een tekort aan opstelcapaciteit in Noord-Holland dusja..quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:02 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik verbaas me eerder over den helder
Ah, op zo'n manier. Inderdaad een beetje vreemd dat er drie kerende treinseries zijn maar dat er geen enkele plek is om treinen te stallen gedurende de nacht.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Benelux min en wat andere meuk die over de HSL kan? En waarschijnlijk wat IC of sprintermaterieel dat nu nog elders vandaan moet komen
En nog vele malen moeilijker is bedenken dat je voor opstelcapaciteit helemaal geen waslijn nodig hebt?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je denkt toch niet serieus dat ze gingen bedenken dat boven dat spoor ook wel waslijn kon wanneer weghalen makkelijker was?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |