Jawel, het oorspronkelijke voorstel ging uit van het aanbesteden van alles onder weert(zowel infra als vervoerder.quote:
Dan toch maar liever die ivoren toren, een wissel aanleggen voor een kut trein is het andere uiterste.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:23 schreef Igen het volgende:
Maar met een eigen infrabeheerder zou Limburg bijv. sneller een paar wissels kunnen neerleggen om die Thalys in Valkenburg te kunnen ontvangen, ipv. dat iemand van ProRail in een ivoren toren in de randstad moet gaan bedenken of dat nuttig is.
Oh ok. Sorry. Ja ik kom uit Groningen dus eigenlijk zou ik niet meer dan "Limburgquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:27 schreef icloud het volgende:
[..]
Jawel, het oorspronkelijke voorstel ging uit van het aanbesteden van alles onder weert(zowel infra als vervoerder.
Hierbij ging het om alle treinen, daarom verteld de gedeputeerde ook trots dat ns bijna weg is in limburg.
Vet handig, reizigers van/naar Limburg met een extra overstap opzadelen. Eilandjeeee...quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:27 schreef icloud het volgende:
[..]
Jawel, het oorspronkelijke voorstel ging uit van het aanbesteden van alles onder weert(zowel infra als vervoerder.
Hierbij ging het om alle treinen, daarom verteld de gedeputeerde ook trots dat ns bijna weg is in limburg.
In Japan zijn alle Shinkansen vervoerders ook beheerder van hun infrastructuur, stations maar ook ontwikkeling rondom stations. Of dat voor 'normale' vervoerders geldt weet ik niet..quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:29 schreef Igen het volgende:
Ik zie trouwens dat het wel vaker voorkomt dat spoorlijnen een eigen infrabeheerder hebben. In het communistische China is de spoorlijn Kanton-Shenzhen bijv. ook een losstaand bedrijf. Je kan er op de beurs van New York zelfs aandelen van kopen.
Het limburgs parlement gaat uit van een compleet eigen en zichzelf onderhoudend netwerk waarbij de relatie Venlo/nijmegen belangerijker word dan weert eindhoven.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Vet handig, reizigers van/naar Limburg met een extra overstap opzadelen. Eilandjeeee...
Keyrail voor de Betuweroute, bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:29 schreef Igen het volgende:
Ik zie trouwens dat het wel vaker voorkomt dat spoorlijnen een eigen infrabeheerder hebben. In het communistische China is de spoorlijn Kanton-Shenzhen bijv. ook een losstaand bedrijf. Je kan er op de beurs van New York zelfs aandelen van kopen.
Sterker nog, zo zijn de spoorwegen ooit begonnen.. Tig bedrijfjes met eigen lijnen en eigen exploitatie..quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:29 schreef Igen het volgende:
Ik zie trouwens dat het wel vaker voorkomt dat spoorlijnen een eigen infrabeheerder hebben. In het communistische China is de spoorlijn Kanton-Shenzhen bijv. ook een losstaand bedrijf. Je kan er op de beurs van New York zelfs aandelen van kopen.
Dit jaar vieren we 175 jaar spoorwegen in Nederland, we zijn gewoon retro aan het doen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:34 schreef Peter het volgende:
[..]
Sterker nog, zo zijn de spoorwegen ooit begonnen.. Tig bedrijfjes met eigen lijnen en eigen exploitatie..
Heb je gelezen waarom?quote:
Ja, dat zeg ik. IJzerduwen doe je maar op de zolder. Het gaat erom wat de reiziger wil. Niet wat iemand in een bruin pak leuk vindt om "belangrijk te maken".quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:31 schreef icloud het volgende:
[..]
Het limburgs parlement gaat uit van een compleet eigen en zichzelf onderhoudend netwerk waarbij de relatie Venlo/nijmegen belangerijker word dan weert eindhoven.
Niet specifiek Shinkansen. Het hoofdrailnet is daar opgeknipt in zes regionale vervoerders die elk een eigen geīntegreerd spoorwegbedrijf (conventioneel spoor én Shinkansen, rails én treinen) zijn. Ze werken wel met elkaar samen en langeafstandstreinen laten ze natuurlijk doorrijden over elkaars sporen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:30 schreef b2py het volgende:
[..]
In Japan zijn alle Shinkansen vervoerders ook beheerder van hun infrastructuur, stations maar ook ontwikkeling rondom stations. Of dat voor 'normale' vervoerders geldt weet ik niet..
Limburg wil zelfstandigheid, een een compleet eigen netwerk, het netwerk moet zo sterk en aantrekkelijk worden dat de verbinding naar grens minder gebruikt gaat worden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik. IJzerduwen doe je maar op de zolder. Het gaat erom wat de reiziger wil. Niet wat iemand in een bruin pak leuk vindt om "belangrijk te maken".
Prima, maar niet van mijn geld. Ga maar kolen delven of zo.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:38 schreef icloud het volgende:
[..]
Limburg wil zelfstandigheid, een een compleet eigen netwerk, het netwerk moet zo sterk en aantrekkelijk worden dat de verbinding naar grens minder gebruikt gaat worden.
Het wordt een mooie tijd.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:38 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Randstedelijk tekort aan opstelruimte in beeld.. (Bakeenheden)
Geld is er niet zo heel veel nodig, vooral toestemming en een nieuwe naar binnen gekeerde dienstregeling.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Prima, maar niet van mijn geld. Ga maar kolen delven of zo.
Waar wil Limburg het geld voor onderhoud & vernieuwing vandaan halen dan? Geldboom?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:40 schreef icloud het volgende:
[..]
Geld is er niet zo heel veel nodig, vooral toestemming en een nieuwe naar binnen gekeerde dienstregeling.
Beide aanbestedingen moeten genoeg opleveren om dit te kunnen doen voor een acceptabel bedrag, wat ze zelf kunnen ophoesten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Waar wil Limburg het geld voor onderhoud & vernieuwing vandaan halen dan? Geldboom?
Verder moeten die mensen die bij de netbeheerder werken ook betaald worden..
Aanbestedingen van wat? Een aanbesteding doen voor een netbeheerder?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:43 schreef icloud het volgende:
[..]
Beide aanbestedingen moeten genoeg opleveren om dit te kunnen doen voor een acceptabel bedrag, wat ze zelf kunnen ophoesten.
Serieus, wat is dit voor onzin? Het spoor in Limburg moet zo "aantrekkelijk" worden dat mensen die in Eindhoven zouden gaan studeren, in Amsterdam op het vliegtuig stappen, in Utrecht vergaderen of in Köln gaan winkelen, besluiten om dat maar niet meer te doen? Wie bedenkt zoiets?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:38 schreef icloud het volgende:
[..]
Limburg wil zelfstandigheid, een een compleet eigen netwerk, het netwerk moet zo sterk en aantrekkelijk worden dat de verbinding naar grens minder gebruikt gaat worden.
Ja de provincie wil het niet zelf op zich nemen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Aanbestedingen van wat? Een aanbesteding doen voor een netbeheerder?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |