abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143102161
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Voor die lijn verandert niks.
Jawel, het oorspronkelijke voorstel ging uit van het aanbesteden van alles onder weert(zowel infra als vervoerder.

Hierbij ging het om alle treinen, daarom verteld de gedeputeerde ook trots dat ns bijna weg is in limburg.
pi_143102199
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:23 schreef Igen het volgende:
Maar met een eigen infrabeheerder zou Limburg bijv. sneller een paar wissels kunnen neerleggen om die Thalys in Valkenburg te kunnen ontvangen, ipv. dat iemand van ProRail in een ivoren toren in de randstad moet gaan bedenken of dat nuttig is.
Dan toch maar liever die ivoren toren, een wissel aanleggen voor een kut trein is het andere uiterste.
pi_143102215
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:27 schreef icloud het volgende:

[..]

Jawel, het oorspronkelijke voorstel ging uit van het aanbesteden van alles onder weert(zowel infra als vervoerder.

Hierbij ging het om alle treinen, daarom verteld de gedeputeerde ook trots dat ns bijna weg is in limburg.
Oh ok. Sorry. Ja ik kom uit Groningen dus eigenlijk zou ik niet meer dan "Limburg :r " moeten zeggen. :P
pi_143102239
Ik zie trouwens dat het wel vaker voorkomt dat spoorlijnen een eigen infrabeheerder hebben. In het communistische China is de spoorlijn Kanton-Shenzhen bijv. ook een losstaand bedrijf. Je kan er op de beurs van New York zelfs aandelen van kopen. :D
pi_143102250
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:27 schreef icloud het volgende:

[..]

Jawel, het oorspronkelijke voorstel ging uit van het aanbesteden van alles onder weert(zowel infra als vervoerder.

Hierbij ging het om alle treinen, daarom verteld de gedeputeerde ook trots dat ns bijna weg is in limburg.
Vet handig, reizigers van/naar Limburg met een extra overstap opzadelen. Eilandjeeee...
pi_143102293
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:29 schreef Igen het volgende:
Ik zie trouwens dat het wel vaker voorkomt dat spoorlijnen een eigen infrabeheerder hebben. In het communistische China is de spoorlijn Kanton-Shenzhen bijv. ook een losstaand bedrijf. Je kan er op de beurs van New York zelfs aandelen van kopen. :D
In Japan zijn alle Shinkansen vervoerders ook beheerder van hun infrastructuur, stations maar ook ontwikkeling rondom stations. Of dat voor 'normale' vervoerders geldt weet ik niet..
pi_143102349
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Vet handig, reizigers van/naar Limburg met een extra overstap opzadelen. Eilandjeeee...
Het limburgs parlement gaat uit van een compleet eigen en zichzelf onderhoudend netwerk waarbij de relatie Venlo/nijmegen belangerijker word dan weert eindhoven.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:34:51 #58
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143102529
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:29 schreef Igen het volgende:
Ik zie trouwens dat het wel vaker voorkomt dat spoorlijnen een eigen infrabeheerder hebben. In het communistische China is de spoorlijn Kanton-Shenzhen bijv. ook een losstaand bedrijf. Je kan er op de beurs van New York zelfs aandelen van kopen. :D
Keyrail voor de Betuweroute, bijvoorbeeld?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_143102542
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:29 schreef Igen het volgende:
Ik zie trouwens dat het wel vaker voorkomt dat spoorlijnen een eigen infrabeheerder hebben. In het communistische China is de spoorlijn Kanton-Shenzhen bijv. ook een losstaand bedrijf. Je kan er op de beurs van New York zelfs aandelen van kopen. :D
Sterker nog, zo zijn de spoorwegen ooit begonnen.. Tig bedrijfjes met eigen lijnen en eigen exploitatie..
dag
pi_143102553
Thalys in Valkenburg, die is leuk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:35:26 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143102558
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:34 schreef Peter het volgende:

[..]

Sterker nog, zo zijn de spoorwegen ooit begonnen.. Tig bedrijfjes met eigen lijnen en eigen exploitatie..
Dit jaar vieren we 175 jaar spoorwegen in Nederland, we zijn gewoon retro aan het doen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_143102606
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Thalys in Valkenburg, die is leuk.
Heb je gelezen waarom?

Ik heb trouwens honderd posts geleden al gezegd dat hij waarschijnlijk in maastricht eindigd.
pi_143102644
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:31 schreef icloud het volgende:

[..]

Het limburgs parlement gaat uit van een compleet eigen en zichzelf onderhoudend netwerk waarbij de relatie Venlo/nijmegen belangerijker word dan weert eindhoven.
Ja, dat zeg ik. IJzerduwen doe je maar op de zolder. Het gaat erom wat de reiziger wil. Niet wat iemand in een bruin pak leuk vindt om "belangrijk te maken".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143102721

Randstedelijk tekort aan opstelruimte in beeld.. (Bakeenheden)
pi_143102727
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:30 schreef b2py het volgende:

[..]

In Japan zijn alle Shinkansen vervoerders ook beheerder van hun infrastructuur, stations maar ook ontwikkeling rondom stations. Of dat voor 'normale' vervoerders geldt weet ik niet..
Niet specifiek Shinkansen. Het hoofdrailnet is daar opgeknipt in zes regionale vervoerders die elk een eigen geīntegreerd spoorwegbedrijf (conventioneel spoor én Shinkansen, rails én treinen) zijn. Ze werken wel met elkaar samen en langeafstandstreinen laten ze natuurlijk doorrijden over elkaars sporen.

In de grote steden heb je dan ook nog de particuliere vervoerders en de gemeentelijke metrobedrijven. Die werken vaak ook samen, zodat private sneltreinen hoppakee de metrotunnels in kunnen.

Het model van vooral de particuliere vervoerders is geweest om een spoorlijn te bouwen en tegelijk ook vastgoedontwikkeling te doen. Woonwijken langs de lijn, winkelcentra en kantoorgebouwen bij de eindpunten. De feitelijke stadskernen zijn in de grote steden dus vaak ook precies de eindpunten van de spoorlijnen. :D
pi_143102728
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik. IJzerduwen doe je maar op de zolder. Het gaat erom wat de reiziger wil. Niet wat iemand in een bruin pak leuk vindt om "belangrijk te maken".
Limburg wil zelfstandigheid, een een compleet eigen netwerk, het netwerk moet zo sterk en aantrekkelijk worden dat de verbinding naar grens minder gebruikt gaat worden.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:39:21 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143102767
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:38 schreef icloud het volgende:

[..]

Limburg wil zelfstandigheid, een een compleet eigen netwerk, het netwerk moet zo sterk en aantrekkelijk worden dat de verbinding naar grens minder gebruikt gaat worden.
Prima, maar niet van mijn geld. Ga maar kolen delven of zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:39:33 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143102783
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:38 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Randstedelijk tekort aan opstelruimte in beeld.. (Bakeenheden)
Het wordt een mooie tijd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_143102821
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Prima, maar niet van mijn geld. Ga maar kolen delven of zo.
Geld is er niet zo heel veel nodig, vooral toestemming en een nieuwe naar binnen gekeerde dienstregeling.
pi_143102892
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:40 schreef icloud het volgende:

[..]

Geld is er niet zo heel veel nodig, vooral toestemming en een nieuwe naar binnen gekeerde dienstregeling.
Waar wil Limburg het geld voor onderhoud & vernieuwing vandaan halen dan? Geldboom?
Verder moeten die mensen die bij de netbeheerder werken ook betaald worden..
pi_143102973
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Waar wil Limburg het geld voor onderhoud & vernieuwing vandaan halen dan? Geldboom?
Verder moeten die mensen die bij de netbeheerder werken ook betaald worden..
Beide aanbestedingen moeten genoeg opleveren om dit te kunnen doen voor een acceptabel bedrag, wat ze zelf kunnen ophoesten.
pi_143102986
Ah, reizen van en naar Limburg wordt dus gewoon overbodig.
pi_143103041
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:43 schreef icloud het volgende:

[..]

Beide aanbestedingen moeten genoeg opleveren om dit te kunnen doen voor een acceptabel bedrag, wat ze zelf kunnen ophoesten.
Aanbestedingen van wat? Een aanbesteding doen voor een netbeheerder? :P
pi_143103124
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:38 schreef icloud het volgende:

[..]

Limburg wil zelfstandigheid, een een compleet eigen netwerk, het netwerk moet zo sterk en aantrekkelijk worden dat de verbinding naar grens minder gebruikt gaat worden.
Serieus, wat is dit voor onzin? Het spoor in Limburg moet zo "aantrekkelijk" worden dat mensen die in Eindhoven zouden gaan studeren, in Amsterdam op het vliegtuig stappen, in Utrecht vergaderen of in Köln gaan winkelen, besluiten om dat maar niet meer te doen? Wie bedenkt zoiets? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143103128
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Aanbestedingen van wat? Een aanbesteding doen voor een netbeheerder? :P
Ja de provincie wil het niet zelf op zich nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')