abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143099004



danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant O+).
fokplaat.jpg DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant O+).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant O+).


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.

pi_143099049
Goeie tt :?

Afijn. Alles is genormeerd in Nederland. Uit 2007:
quote:
- Aantal doden per mld. reizigerskilometers norm: 0,15 Het 5-jaarsgemiddelde was in 2006 0,06 en ligt daarmee onder de norm
- Aantal dodelijke slachtoffers overweggebruikers per jaar norm: 24 Er is een dalende trend zichtbaar, waardoor 2004 voor het eerst onder de norm uitkomt. Aantal doden in 2006 bedraagt 12
Aantal dodelijke slachtoffers onbevoegden per jaar norm: 1,5 In 2006 was er sprake van 2 doden langs het spoor
Aantal zelfdodingen per jaar norm: ALARP (As low As Reasonable Possible) Er is sprake van een stabiele situatie, in 2006 190 zelfdodingen
Aantal dodelijke slachtoffers onder spoorwegwerkers per 10.000 fte norm: 1 In 2006 valt 1 dode onder spoorwegwerkers
Er zou dus zelfs binnen deze kadernormen nog ruimte moeten zijn om bij het toepassen van meer specifieke normen zo nu en dan maatwerk te leveren waar dat een relatief gering risico met zich meebrengt.
:P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:15:38 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143099092
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:07 schreef icloud het volgende:

[..]

Of halteert toch aan perron 2/3 maar dan moeten de autoriteiten een oogje dicht knijpen.
Dat gaat dus niet gebeuren. De treinen hebben even nodig om de wissels te bereiken, dan moeten die nog omgezet worden, waarna de volgende trein pas kan rijden. Recept voor flinke vertragingen op drukke dagen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:15:57 #4
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_143099104
TT ^O^
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_143099156
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
TT ^O^
Der is wat weggevallen, de conciërge is op de hoogte.
pi_143099181
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat gaat dus niet gebeuren. De treinen hebben even nodig om de wissels te bereiken, dan moeten die nog omgezet worden, waarna de volgende trein pas kan rijden. Recept voor flinke vertragingen op drukke dagen
Je moet wat over hebben om de startplaats van de tour te mogen zijn in 2018/2019/2020/2021.
pi_143099263
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:14 schreef Igen het volgende:
Goeie tt :?

Afijn. Alles is genormeerd in Nederland. Uit 2007:

[..]

Er zou dus zelfs binnen deze kadernormen nog ruimte moeten zijn om bij het toepassen van meer specifieke normen zo nu en dan maatwerk te leveren waar dat een relatief gering risico met zich meebrengt.
:P
Ja ja. Die zogenaamde normen zijn door eoa goochelpiet nogal nattevinger uit de lucht gegrepen dus, maar ze gelden als de Hoogst Denkbare Waarheid. Hmmm.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:21:50 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143099319
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:18 schreef icloud het volgende:

[..]

Je moet wat over hebben om de startplaats van de tour te mogen zijn in 2018/2019/2020/2021.
Heeft ProRail geen boodschap aan. Dat zetelt immers in Utrecht ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143099388
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heeft ProRail geen boodschap aan. Dat zetelt immers in Utrecht ;)
Limburg is nog bezig met een lobby om een eigen infra beheerder te mogen aanstellen
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:24:02 #10
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143099412
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heeft ProRail geen boodschap aan. Dat zetelt immers in Utrecht ;)
Grand Depart 2015, zegt een groot spandoek bij het binnenrijden van Utrecht Centraal.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_143099536
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:23 schreef icloud het volgende:

[..]

Limburg is nog bezig met een lobby om een eigen infra beheerder te mogen aanstellen
En met welk doel?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143099591
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En met welk doel?
Zelfstandigheid, het Limburgs parlement is er trots op dat ze ns grotendeels weg heeft gejaagd en wil graag alle limburgse sporen in eigendom krijgen en kunnen aanbesteden.
pi_143099674
Zie http://www.telegraaf.nl/b(...)il_buitenspel__.html

Maar aangezien dat in jan '13 speelde gok ik dat ze bot hebben gevangen.

Van der broeck is sowieso een vreemde vogel.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:30:55 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143099684
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:28 schreef icloud het volgende:

[..]

Zelfstandigheid, het Limburgs parlement is er trots op dat ze ns grotendeels weg heeft gejaagd en wil graag alle limburgse sporen in eigendom krijgen en kunnen aanbesteden.
Abellio/Qbuzz gaat de aanbesteding in Limburg winnen, let maar op
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143099687
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:04 schreef Dr_Flash het volgende:
We zijn niet ver meer van de dag dat reizigers preventief gefouilleerd worden. Op meetlinten en duimstokken. Voor een geodriehoek moet je een ontheffing aanvragen. Nee die kan niet "Bij je studentenreisproduct op de kaart gezet worden" :N
Vergeet de passer niet! En de bomgevaarlijke grafische rekenmachine!
pi_143099728
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:30 schreef AIex het volgende:
Zie http://www.telegraaf.nl/b(...)il_buitenspel__.html

Maar aangezien dat in jan '13 speelde gok ik dat ze bot hebben gevangen.

Van der broeck is sowieso een vreemde vogel.
Nee het limburgs parlement heeft in maart een voortgangsraportage ontvangen over de lobby, opnieuw geld vrijgemaakt.
pi_143099759
Heb je daar leesvoer over?
pi_143099768
Straks wil Limburg ook nog als enige over naar 15kV 16 2/3 hz ofzo :')
Onbewoond eiland dat het is :')
pi_143099800
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:32 schreef AIex het volgende:
Heb je daar leesvoer over?
Zou vast wel ergens op de website staan, ik heb zelf niet het document gezien.
pi_143099840
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Abellio/Qbuzz gaat de aanbesteding in Limburg winnen, let maar op
Limburg is zeer tevreden over veolia(andersom niet) en ik heb het gevoel dat hun een handje worden geholpen en de winnaar zullen zijn.
pi_143099881
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:28 schreef icloud het volgende:
Zelfstandigheid, het Limburgs parlement is er trots op dat ze ns grotendeels weg heeft gejaagd en wil graag alle limburgse sporen in eigendom krijgen en kunnen aanbesteden.
ja ja, hun pikkies poetsen op taxpayer's kosten. En de reiziger? Wie zegt u? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143099931
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja ja, hun pikkies poetsen op taxpayer's kosten. En de reiziger? Wie zegt u? :D
Je kunt veel zeggen maar veolia heeft een enorme kwaliteitsupgrade doorgevoerd op beide lijnen en het zeer goed gedaan.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:37:48 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143099946
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:33 schreef b2py het volgende:
Straks wil Limburg ook nog als enige over naar 15kV 16 2/3 hz ofzo :')
Onbewoond eiland dat het is :')
welnee. Meterspoor en 750 V
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:39:04 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143099989
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:35 schreef icloud het volgende:

[..]

Limburg is zeer tevreden over veolia(andersom niet) en ik heb het gevoel dat hun een handje worden geholpen en de winnaar zullen zijn.
mag niet en bovendien zal Veolia niet inschrijven lijkt me. Eerder xx met een van haar dochterbedrijven. Abellio/Qbuzz en Arriva maken denk ik een betere kans
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:39:12 #25
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143099996
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:35 schreef icloud het volgende:

[..]

Limburg is zeer tevreden over veolia(andersom niet) en ik heb het gevoel dat hun een handje worden geholpen en de winnaar zullen zijn.
Dat is wel des Limburgs ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_143100009
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

welnee. Meterspoor en 750 V
De vlaamse kusttram rijd ook op meterspoor dus dat past goed. :6
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:41:43 #27
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143100090
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:39 schreef icloud het volgende:

[..]

De vlaamse kusttram rijd ook op meterspoor dus dat past goed. :6
Zeker. Die dingen donderen namelijk van ellende uit elkaar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143100113
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zeker. Die dingen donderen namelijk van ellende uit elkaar
Ja ik weet het, vorig jaar nog ingezeten
pi_143100238
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:37 schreef icloud het volgende:

[..]

Je kunt veel zeggen maar veolia heeft een enorme kwaliteitsupgrade doorgevoerd op beide lijnen en het zeer goed gedaan.
ja.

En waarom moeten we dan nu het risico gaan introduceren dat er 2 netbeheerders naar elkaar gaan wijzen als er tussen Eindhoven en Weert wat aan de hand is? Welk doel is daarmee gediend? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143100347
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja.

En waarom moeten we dan nu het risico gaan introduceren dat er 2 netbeheerders naar elkaar gaan wijzen als er tussen Eindhoven en Weert wat aan de hand is? Welk doel is daarmee gediend? 8)7
Weert-einhoven blijft prorail gebied.
pi_143100376
Weert is toch Limburg?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143100382
Eerst Limburg zelfstandig. dan Zeeland. dan Noord-Brabant want hč het ligt er toch. Vervolgens onafhankelijk verklaren van Nederland en samen met Vlaanderen het prachtige nieuwe land "Brabant" vormen. Een wereldgrootmacht is geboren.
pi_143100411
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Weert is toch Limburg?
:Y.
pi_143100422
Alsof de Zeeuwen daarop zitten te wachten.
pi_143100429
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Weert is toch Limburg?
Ja maar omdat de lijn grensoverschrijdend is blijft dat bij prorail.
pi_143100433
Of willen ze alleen een "eigen netbeheerder" voor die 2 kutlijntjes waar ze het zo goed doen? :')

Dient geen enkel functioneel doel, modeltreintjes spelen doet men maar op zolder. Dit is volslagen onzinnig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143100515
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Of willen ze alleen een "eigen netbeheerder" voor die 2 kutlijntjes waar ze het zo goed doen? :')

Dient geen enkel functioneel doel, modeltreintjes spelen doet men maar op zolder. Dit is volslagen onzinnig.
De plannen zijn voor

weert-vise
Roermond-nijmegen
Sittard-heerlen
Maastricht-heerlen
Weert-hamont
pi_143100746
Nou, ik mag hopen dat iemand daar nadenkt en er een streep door haalt. Hoewel, nadenken... het blijft wel Limburg natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:57:40 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143100755
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:42 schreef icloud het volgende:

[..]

Ja ik weet het, vorig jaar nog ingezeten
ach, van een oud vrouwtje geweest. Past op zich wel bij het karakter van Limburg
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:58:06 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143100770
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, ik mag hopen dat iemand daar nadenkt en er een streep door haalt. Hoewel, nadenken... het blijft wel Limburg natuurlijk.
Lijntjes genoeg daar ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143100778
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, ik mag hopen dat iemand daar nadenkt en er een streep door haalt. Hoewel, nadenken... het blijft wel Limburg natuurlijk.
Why?
pi_143101243
Zijn er dan nog voordelen aan naast het prestigegehalte?
pi_143101276
DB shrinks City Night Line network

Lees ik dit verkeerd en verliest Amsterdam al zijn nachtelijke verbindingen of?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:12:40 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143101455
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:09 schreef b2py het volgende:
DB shrinks City Night Line network

Lees ik dit verkeerd en verliest Amsterdam al zijn nachtelijke verbindingen of?
Er blijft geloof ik nog wel wat van Amsterdam richting Duitsland rijden, maar dus niet meer direct naar Polen. Denemarken verliest zelfs helemaal de nachtverbinding, tot groot verdriet van mensen die die trein met enige regelmat gebruiken.
pi_143101481
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Er blijft geloof ik nog wel wat van Amsterdam richting Duitsland rijden, maar dus niet meer direct naar Polen. Denemarken verliest zelfs helemaal de nachtverbinding, tot groot verdriet van mensen die die trein met enige regelmat gebruiken.
Naar München dan denk ik?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:15:03 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143101548
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Naar München dan denk ik?
Denk het, ja.
pi_143101590
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:08 schreef dcm360 het volgende:
Zijn er dan nog voordelen aan naast het prestigegehalte?
Meer maatwerk, minder ivoren toren.
pi_143101664
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Meer maatwerk, minder ivoren toren.
Want? Ze zitten nog steeds vast aan de IC's uit de randstad..
pi_143101782
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Want? Ze zitten nog steeds vast aan de IC's uit de randstad..
Voor die lijn verandert niks.
pi_143101967
Maar met een eigen infrabeheerder zou Limburg bijv. sneller een paar wissels kunnen neerleggen om die Thalys in Valkenburg te kunnen ontvangen, ipv. dat iemand van ProRail in een ivoren toren in de randstad moet gaan bedenken of dat nuttig is.
pi_143102161
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Voor die lijn verandert niks.
Jawel, het oorspronkelijke voorstel ging uit van het aanbesteden van alles onder weert(zowel infra als vervoerder.

Hierbij ging het om alle treinen, daarom verteld de gedeputeerde ook trots dat ns bijna weg is in limburg.
pi_143102199
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:23 schreef Igen het volgende:
Maar met een eigen infrabeheerder zou Limburg bijv. sneller een paar wissels kunnen neerleggen om die Thalys in Valkenburg te kunnen ontvangen, ipv. dat iemand van ProRail in een ivoren toren in de randstad moet gaan bedenken of dat nuttig is.
Dan toch maar liever die ivoren toren, een wissel aanleggen voor een kut trein is het andere uiterste.
pi_143102215
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:27 schreef icloud het volgende:

[..]

Jawel, het oorspronkelijke voorstel ging uit van het aanbesteden van alles onder weert(zowel infra als vervoerder.

Hierbij ging het om alle treinen, daarom verteld de gedeputeerde ook trots dat ns bijna weg is in limburg.
Oh ok. Sorry. Ja ik kom uit Groningen dus eigenlijk zou ik niet meer dan "Limburg :r " moeten zeggen. :P
pi_143102239
Ik zie trouwens dat het wel vaker voorkomt dat spoorlijnen een eigen infrabeheerder hebben. In het communistische China is de spoorlijn Kanton-Shenzhen bijv. ook een losstaand bedrijf. Je kan er op de beurs van New York zelfs aandelen van kopen. :D
pi_143102250
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:27 schreef icloud het volgende:

[..]

Jawel, het oorspronkelijke voorstel ging uit van het aanbesteden van alles onder weert(zowel infra als vervoerder.

Hierbij ging het om alle treinen, daarom verteld de gedeputeerde ook trots dat ns bijna weg is in limburg.
Vet handig, reizigers van/naar Limburg met een extra overstap opzadelen. Eilandjeeee...
pi_143102293
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:29 schreef Igen het volgende:
Ik zie trouwens dat het wel vaker voorkomt dat spoorlijnen een eigen infrabeheerder hebben. In het communistische China is de spoorlijn Kanton-Shenzhen bijv. ook een losstaand bedrijf. Je kan er op de beurs van New York zelfs aandelen van kopen. :D
In Japan zijn alle Shinkansen vervoerders ook beheerder van hun infrastructuur, stations maar ook ontwikkeling rondom stations. Of dat voor 'normale' vervoerders geldt weet ik niet..
pi_143102349
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Vet handig, reizigers van/naar Limburg met een extra overstap opzadelen. Eilandjeeee...
Het limburgs parlement gaat uit van een compleet eigen en zichzelf onderhoudend netwerk waarbij de relatie Venlo/nijmegen belangerijker word dan weert eindhoven.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:34:51 #58
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143102529
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:29 schreef Igen het volgende:
Ik zie trouwens dat het wel vaker voorkomt dat spoorlijnen een eigen infrabeheerder hebben. In het communistische China is de spoorlijn Kanton-Shenzhen bijv. ook een losstaand bedrijf. Je kan er op de beurs van New York zelfs aandelen van kopen. :D
Keyrail voor de Betuweroute, bijvoorbeeld?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_143102542
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:29 schreef Igen het volgende:
Ik zie trouwens dat het wel vaker voorkomt dat spoorlijnen een eigen infrabeheerder hebben. In het communistische China is de spoorlijn Kanton-Shenzhen bijv. ook een losstaand bedrijf. Je kan er op de beurs van New York zelfs aandelen van kopen. :D
Sterker nog, zo zijn de spoorwegen ooit begonnen.. Tig bedrijfjes met eigen lijnen en eigen exploitatie..
dag
pi_143102553
Thalys in Valkenburg, die is leuk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:35:26 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143102558
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:34 schreef Peter het volgende:

[..]

Sterker nog, zo zijn de spoorwegen ooit begonnen.. Tig bedrijfjes met eigen lijnen en eigen exploitatie..
Dit jaar vieren we 175 jaar spoorwegen in Nederland, we zijn gewoon retro aan het doen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_143102606
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Thalys in Valkenburg, die is leuk.
Heb je gelezen waarom?

Ik heb trouwens honderd posts geleden al gezegd dat hij waarschijnlijk in maastricht eindigd.
pi_143102644
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:31 schreef icloud het volgende:

[..]

Het limburgs parlement gaat uit van een compleet eigen en zichzelf onderhoudend netwerk waarbij de relatie Venlo/nijmegen belangerijker word dan weert eindhoven.
Ja, dat zeg ik. IJzerduwen doe je maar op de zolder. Het gaat erom wat de reiziger wil. Niet wat iemand in een bruin pak leuk vindt om "belangrijk te maken".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143102721

Randstedelijk tekort aan opstelruimte in beeld.. (Bakeenheden)
pi_143102727
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:30 schreef b2py het volgende:

[..]

In Japan zijn alle Shinkansen vervoerders ook beheerder van hun infrastructuur, stations maar ook ontwikkeling rondom stations. Of dat voor 'normale' vervoerders geldt weet ik niet..
Niet specifiek Shinkansen. Het hoofdrailnet is daar opgeknipt in zes regionale vervoerders die elk een eigen geīntegreerd spoorwegbedrijf (conventioneel spoor én Shinkansen, rails én treinen) zijn. Ze werken wel met elkaar samen en langeafstandstreinen laten ze natuurlijk doorrijden over elkaars sporen.

In de grote steden heb je dan ook nog de particuliere vervoerders en de gemeentelijke metrobedrijven. Die werken vaak ook samen, zodat private sneltreinen hoppakee de metrotunnels in kunnen.

Het model van vooral de particuliere vervoerders is geweest om een spoorlijn te bouwen en tegelijk ook vastgoedontwikkeling te doen. Woonwijken langs de lijn, winkelcentra en kantoorgebouwen bij de eindpunten. De feitelijke stadskernen zijn in de grote steden dus vaak ook precies de eindpunten van de spoorlijnen. :D
pi_143102728
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik. IJzerduwen doe je maar op de zolder. Het gaat erom wat de reiziger wil. Niet wat iemand in een bruin pak leuk vindt om "belangrijk te maken".
Limburg wil zelfstandigheid, een een compleet eigen netwerk, het netwerk moet zo sterk en aantrekkelijk worden dat de verbinding naar grens minder gebruikt gaat worden.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:39:21 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143102767
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:38 schreef icloud het volgende:

[..]

Limburg wil zelfstandigheid, een een compleet eigen netwerk, het netwerk moet zo sterk en aantrekkelijk worden dat de verbinding naar grens minder gebruikt gaat worden.
Prima, maar niet van mijn geld. Ga maar kolen delven of zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:39:33 #68
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143102783
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:38 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Randstedelijk tekort aan opstelruimte in beeld.. (Bakeenheden)
Het wordt een mooie tijd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_143102821
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Prima, maar niet van mijn geld. Ga maar kolen delven of zo.
Geld is er niet zo heel veel nodig, vooral toestemming en een nieuwe naar binnen gekeerde dienstregeling.
pi_143102892
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:40 schreef icloud het volgende:

[..]

Geld is er niet zo heel veel nodig, vooral toestemming en een nieuwe naar binnen gekeerde dienstregeling.
Waar wil Limburg het geld voor onderhoud & vernieuwing vandaan halen dan? Geldboom?
Verder moeten die mensen die bij de netbeheerder werken ook betaald worden..
pi_143102973
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Waar wil Limburg het geld voor onderhoud & vernieuwing vandaan halen dan? Geldboom?
Verder moeten die mensen die bij de netbeheerder werken ook betaald worden..
Beide aanbestedingen moeten genoeg opleveren om dit te kunnen doen voor een acceptabel bedrag, wat ze zelf kunnen ophoesten.
pi_143102986
Ah, reizen van en naar Limburg wordt dus gewoon overbodig.
pi_143103041
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:43 schreef icloud het volgende:

[..]

Beide aanbestedingen moeten genoeg opleveren om dit te kunnen doen voor een acceptabel bedrag, wat ze zelf kunnen ophoesten.
Aanbestedingen van wat? Een aanbesteding doen voor een netbeheerder? :P
pi_143103124
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:38 schreef icloud het volgende:

[..]

Limburg wil zelfstandigheid, een een compleet eigen netwerk, het netwerk moet zo sterk en aantrekkelijk worden dat de verbinding naar grens minder gebruikt gaat worden.
Serieus, wat is dit voor onzin? Het spoor in Limburg moet zo "aantrekkelijk" worden dat mensen die in Eindhoven zouden gaan studeren, in Amsterdam op het vliegtuig stappen, in Utrecht vergaderen of in Köln gaan winkelen, besluiten om dat maar niet meer te doen? Wie bedenkt zoiets? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143103128
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Aanbestedingen van wat? Een aanbesteding doen voor een netbeheerder? :P
Ja de provincie wil het niet zelf op zich nemen.
pi_143103166
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:43 schreef icloud het volgende:
een acceptabel bedrag, wat ze zelf kunnen ophoesten.
Ah okee, we hebben het toch over een baantje op een zolder ^O^ Nee dan snap ik het weer :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:46:52 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143103171
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:38 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Randstedelijk tekort aan opstelruimte in beeld.. (Bakeenheden)
Heerhugowaard en Castricum ontwikkelen zal voor de noordelijke Randstad al schelen. Rotterdam lost zichzelf deels wel op met het vermetroën van de Hoekse Lijn. Breda kan mooi bij de CSM. Eventueel in combinatie met Dordrecht. Verder zou je bij Lunetten nog een opstelterrein kunnen ontwikkelen, waardoor je weer een deel af kunt vangen. Ook op de Meer is nog iets ruimte om extra spoor bij te leggen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143103197
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Serieus, wat is dit voor onzin? Het spoor in Limburg moet zo "aantrekkelijk" worden dat mensen die in Eindhoven zouden gaan studeren, in Amsterdam op het vliegtuig stappen, in Utrecht vergaderen of in Köln gaan winkelen, besluiten om dat maar niet meer te doen? Wie bedenkt zoiets? 8)7
Nee want ze willen meer afstand tot nederland niet minder.

Studeren in aachen, vliegen via niederrein, keulen of frankfurt maastricht. en vergaderen in wursselen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:48:00 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143103229
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:47 schreef icloud het volgende:

[..]

Nee want ze willen meer afstand tot nederland niet minder.

Studeren in aachen, vliegen via niederrein, keulen of frankfurt en vergaderen in aachen.
Afsteken en weg laten drijven :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143103262
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Heerhugowaard en Castricum ontwikkelen zal voor de noordelijke Randstad al schelen. Rotterdam lost zichzelf deels wel op met het vermetroën van de Hoekse Lijn. Breda kan mooi bij de CSM. Eventueel in combinatie met Dordrecht. Verder zou je bij Lunetten nog een opstelterrein kunnen ontwikkelen, waardoor je weer een deel af kunt vangen. Ook op de Meer is nog iets ruimte om extra spoor bij te leggen :P
Bij Den Bosch hebben ze net heel enthousiast godweethoeveel spoor opgebroken bij het oude poststation :') "En nu komen we opstelruimte te kort" Hoe zou dat toch komen? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143103298
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:47 schreef icloud het volgende:

[..]

Nee want ze willen meer afstand tot nederland niet minder.

Studeren in aachen, vliegen via niederrein, keulen of frankfurt maastricht. en vergaderen in wursselen.

Bom d'r op en plat asfalteren. Zijn ze nou helemaal gek geworden daar :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:49:20 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143103307
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bij Den Bosch hebben ze net heel enthousiast godweethoeveel spoor opgebroken bij het oude poststation :') "En nu komen we opstelruimte te kort" Hoe zou dat toch komen? :')
mja, daar hing geen waslijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143103320
Ze zijn knettergek in Limburg. Eerst met hun gehuil twee jaar geledendat er te veel intercity's zouden gaan rijden in Limburg, vervolgens met hun gehuil dat NS mee wou doen aan hun aanbesteding en nu met hun plannen voor een dienstregeling die op Limburg is gericht.

Nou, ik weet niet wat je wil hoor, maar de gehele dienstregeling van de treinen en de bussen is in Limburg als een kapstok opgehangen aan de intercity's uit Eindhoven naar Maastricht en Heerlen en andersom. Dat werkt perfect omdat je op alle vier de knooppunten in Limburg goede aansluitingen hebt tussen de verbindingen onderling. Een ander dienstregelingsconcept kan je niet anders kwalificeren dan een idee van iemand die high is geworden van een Limburgse wietvlaai.
pi_143103329
Was iCloud trouwens niet gebanned vanwege teveel trollen?
pi_143103332
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bom d'r op en plat asfalteren. Zijn ze nou helemaal gek geworden daar :{w
Patrick van der broeck is best wel een serieuze.
pi_143103369
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, daar hing geen waslijn
Nou en?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143103389
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:49 schreef icloud het volgende:

[..]

Patrick van der broeck is best wel een serieuze.
Serieus lijp ja. Van mijn geld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143103415
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:49 schreef b2py het volgende:
Was iCloud trouwens niet gebanned vanwege teveel trollen?
Ja, maandje was alweer om. Time passes quickly :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143103422
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:49 schreef b2py het volgende:
Was iCloud trouwens niet gebanned vanwege teveel trollen?
Nee hoor, ik had een modje op zijn teentjes getrapt.
pi_143103471
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:49 schreef Regenjas het volgende:
Ze zijn knettergek in Limburg. Eerst met hun gehuil twee jaar geledendat er te veel intercity's zouden gaan rijden in Limburg, vervolgens met hun gehuil dat NS mee wou doen aan hun aanbesteding en nu met hun plannen voor een dienstregeling die op Limburg is gericht.

Nou, ik weet niet wat je wil hoor, maar de gehele dienstregeling van de treinen en de bussen is in Limburg als een kapstok opgehangen aan de intercity's uit Eindhoven naar Maastricht en Heerlen en andersom. Dat werkt perfect omdat je op alle vier de knooppunten in Limburg goede aansluitingen hebt tussen de verbindingen onderling. Een ander dienstregelingsconcept kan je niet anders kwalificeren dan een idee van iemand die high is geworden van een Limburgse wietvlaai.
Ik verwacht dat in hun plannen maastricht/heerlen naar weert als backbone blijft dienen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:52:50 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143103500
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou en?
Je denkt toch niet serieus dat ze gingen bedenken dat boven dat spoor ook wel waslijn kon wanneer weghalen makkelijker was?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143103506
Bijna de helft van de reizigers uit de Randstad stapt niet in Eindhoven uit maar reist door naar Limburg, en bijna de helft van alle reizigers uit Limburg stapt niet in Eindhoven uit maar reist door naar de Randstad.

Dat is veel meer dan bijv. het aantal doorgaande reizigers tussen de Randstad en Drenthe/Groningen.

Nou kan dat betekenen dat Eindhoven gewoon een kutstad is waar niemand naartoe wil, maar het lijkt me logischer dat Limburg gewoon best wel geīntegreerd is met de rest van Nederland.

Edit: O ja, bron: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-140089.pdf

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2014 21:53:25 ]
pi_143103521
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bij Den Bosch hebben ze net heel enthousiast godweethoeveel spoor opgebroken bij het oude poststation :') "En nu komen we opstelruimte te kort" Hoe zou dat toch komen? :')
Over de verbouwing van Den Bosch is dan ook bij voorbaat al een klacht ingediend door NS dat er te weinig opstelcapaciteit zou zijn. Ik geloof niet dat ProRail er serieus iets mee heeft gedaan. Men heeft daar ook de kruiswissels eruit getikt in een poging het netwerk te standaardiseren. Met zo'n netwerkbeheerder als vriend heb je geen vijanden meer nodig.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:01:02 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143103889
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:38 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Randstedelijk tekort aan opstelruimte in beeld.. (Bakeenheden)
54 bakeenheden opstelcapaciteit te weinig in Breda? Wat willen ze daar allemaal gaan parkeren dan?
pi_143103941
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

54 bakeenheden opstelcapaciteit te weinig in Breda? Wat willen ze daar allemaal gaan parkeren dan?
Ik verbaas me eerder over den helder
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:02:46 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143103979
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

54 bakeenheden opstelcapaciteit te weinig in Breda? Wat willen ze daar allemaal gaan parkeren dan?
Benelux min en wat andere meuk die over de HSL kan? En waarschijnlijk wat IC of sprintermaterieel dat nu nog elders vandaan moet komen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:03:21 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143104015
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:02 schreef icloud het volgende:

[..]

Ik verbaas me eerder over den helder
ik vooral dat Hoorn niet in het lijstje staat en dat Uitgeest zo groot is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143104084
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:02 schreef icloud het volgende:

[..]

Ik verbaas me eerder over den helder
Sinds de jaren 60 is er al een tekort aan opstelcapaciteit in Noord-Holland dusja.. :P
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:06:02 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143104163
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Benelux min en wat andere meuk die over de HSL kan? En waarschijnlijk wat IC of sprintermaterieel dat nu nog elders vandaan moet komen
Ah, op zo'n manier. Inderdaad een beetje vreemd dat er drie kerende treinseries zijn maar dat er geen enkele plek is om treinen te stallen gedurende de nacht.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:06:46 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143104199
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je denkt toch niet serieus dat ze gingen bedenken dat boven dat spoor ook wel waslijn kon wanneer weghalen makkelijker was?
En nog vele malen moeilijker is bedenken dat je voor opstelcapaciteit helemaal geen waslijn nodig hebt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143104238
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:43 schreef dcm360 het volgende:
Ah, reizen van en naar Limburg wordt dus gewoon overbodig.
Vier intercity's per uur (waarvan met name de twee naar Heerlen het grootste deel van de dag een lage bezettinsgraad hebben terwijl dat materieel elders wel nuttig ingezet zou kunnen worden) had sowieso niet gehoeven van mij. Laat die IC Schiphol - Heerlen maar gewoon weer in Eindhoven keren. Kan de IC Amsterdam - Maastricht weer standaard met 2x VIRM rijden.
  Redactie Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:08:27 #102
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143104298
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En nog vele malen moeilijker is bedenken dat je voor opstelcapaciteit helemaal geen waslijn nodig hebt?
Het is wel handig hoor, anders moet je 's ochtends met een voetpomp o.i.d. de stroomafnemer weer tegen de draad zetten als je daar weer onder geduwd bent door een rangeerloc.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_143104309
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Sinds de jaren 60 is er al een tekort aan opstelcapaciteit in Noord-Holland dusja.. :P
Wat wil je gaan opstellen in den helder? Behalve de eerste ochtend trein en automatisch de laatste.

Prorail wilde dat industrie lijntje richting het marineterrein toch gedeeltelijk gaan gebruiken als opstelmogelijkheid?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:09:45 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143104364
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:08 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het is wel handig hoor, anders moet je 's ochtends met een voetpomp o.i.d. de stroomafnemer weer tegen de draad zetten als je daar weer onder geduwd bent door een rangeerloc.
Accuutje, dynamootje.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:10:36 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143104405
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Accuutje, dynamootje.
Gewoon de bodem openmaken, Flintstonetrein van maken :P
pi_143104481
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:08 schreef icloud het volgende:

[..]

Wat wil je gaan opstellen in den helder? Behalve de eerste ochtend trein en automatisch de laatste.

Prorail wilde dat industrie lijntje richting het marineterrein toch gedeeltelijk gaan gebruiken als opstelmogelijkheid?
Meer dan nu, er gaan nu 's ochtends 2x 10 bakken VIRM leeg van Alkmaar naar Den Helder en er komt 10 bakken VIRM uit Haarlem naar Alkmaar en 10 VIRM uit Amsterdam naar Alkmaar. Verder nog een bak of 16 SLT wat aangevoerd wordt van buitenaf.. Al dat geschuif kost klauwen vol met geld..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:12:11 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143104485
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Accuutje, dynamootje.
Met de katapult onder de waslijn schieten :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:12:48 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143104519
Laat maar, die maffe fries zit weer te trollen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:13:18 #109
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143104543
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:08 schreef icloud het volgende:

[..]

Wat wil je gaan opstellen in den helder? Behalve de eerste ochtend trein en automatisch de laatste.
Dat zijn toch zeker vier treinen. Verder is ook Alkmaar te klein, dus daarvan wil je wellicht ook wat in Den Helder stallen.
quote:
Prorail wilde dat industrie lijntje richting het marineterrein toch gedeeltelijk gaan gebruiken als opstelmogelijkheid?
Dat is alleen als uithaalspoor bedoeld dacht ik: dan kun je van de sporen 4, 5 en 6 naar perronspoor 3 komen zonder treinen op de hoofdbaan te hinderen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_143104556
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Meer dan nu, er gaan nu 's ochtends 2x 10 bakken VIRM leeg van Alkmaar naar Den Helder en er komt 10 bakken VIRM uit Haarlem naar Alkmaar en 10 VIRM uit Amsterdam naar Alkmaar. Verder nog een bak of 16 SLT wat aangevoerd wordt van buitenaf.. Al dat geschuif kost klauwen vol met geld..
Waarom kunnen die twee keer tien bakken virm niet gewoon in dh blijven?
  Redactie Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:14:06 #111
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143104589
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:13 schreef icloud het volgende:

[..]

Waarom kunnen die twee keer tien bakken virm niet gewoon in dh blijven?
Omdat daar dus geen plek voor is 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_143104606
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:14 schreef dennistd het volgende:

[..]

Omdat daar dus geen plek voor is 8)7
Danku.
pi_143104633
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:14 schreef dennistd het volgende:

[..]

Omdat daar dus geen plek voor is 8)7
Aan het station. S' avonds heeft dh maar een ingang, en een hek is goedkoper dan een compleet nieuwe opstelmogleijkheden.
pi_143104656
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:15 schreef icloud het volgende:

[..]

Aan het station. S' avonds heeft dh maar een ingang, en een hek is goedkoper dan een compleet nieuwe opstelmogleijkheden.
Langs het perron wordt ook al opgesteld.. En in Alkmaar ook.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:17:10 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143104738
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:13 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat zijn toch zeker vier treinen. Verder is ook Alkmaar te klein, dus daarvan wil je wellicht ook wat in Den Helder stallen.
Ja tuurlijk, dat is maar 40 km verderop :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:17:54 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143104770
nou is dh weer ergens anders dan net? 8)7 Praat normaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143104777
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:49 schreef Regenjas het volgende:
Ze zijn knettergek in Limburg. Eerst met hun gehuil twee jaar geledendat er te veel intercity's zouden gaan rijden in Limburg, vervolgens met hun gehuil dat NS mee wou doen aan hun aanbesteding en nu met hun plannen voor een dienstregeling die op Limburg is gericht.

Nou, ik weet niet wat je wil hoor, maar de gehele dienstregeling van de treinen en de bussen is in Limburg als een kapstok opgehangen aan de intercity's uit Eindhoven naar Maastricht en Heerlen en andersom. Dat werkt perfect omdat je op alle vier de knooppunten in Limburg goede aansluitingen hebt tussen de verbindingen onderling. Een ander dienstregelingsconcept kan je niet anders kwalificeren dan een idee van iemand die high is geworden van een Limburgse wietvlaai.
Ik ben vooral teleurgesteld dat toen ik erop ging Google'n Limburgse wietvlaai helemaal niet blijkt te bestaan :N
pi_143104814
quote:
13s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
nou is dh weer ergens anders dan net? 8)7 Praat normaal.
Enne?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:21:36 #119
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143104929
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, dat is maar 40 km verderop :{
ach het valt mee. Zo nu en dan stuurt de NS ook zomaar een VIRM-zesje als ledig materieel vanuit Roosendaal naar Onnen. Is maar een paar kilometer verder ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143105120
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ach het valt mee. Zo nu en dan stuurt de NS ook zomaar een VIRM-zesje als ledig materieel vanuit Roosendaal naar Onnen. Is maar een paar kilometer verder ;)
Idioot gedoe.
pi_143105139
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:18 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik ben vooral teleurgesteld dat toen ik erop ging Google'n Limburgse wietvlaai helemaal niet blijkt te bestaan :N
Dat is eeuwig zonde inderdaad.
Straks weer een nachtdienst. Rangeren, rangeren en nog eens rangeren.
pi_143105220
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:26 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat is eeuwig zonde inderdaad.
Straks weer een nachtdienst. Rangeren, rangeren en nog eens rangeren.
Hoe kan arriva zoveel rangeerwerk hebben?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:29:37 #123
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143105274
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:28 schreef icloud het volgende:

[..]

Hoe kan arriva zoveel rangeerwerk hebben?
onder meer tanken ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143105304
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

onder meer tanken ;)
Tja dat was ik vergeten, ouderwetse treinen.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:37:40 #125
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143105636
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En nog vele malen moeilijker is bedenken dat je voor opstelcapaciteit helemaal geen waslijn nodig hebt?
Jawel, jij wilt ook in een warme trein stappen 's ochtends.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:39:14 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143105728
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ach het valt mee. Zo nu en dan stuurt de NS ook zomaar een VIRM-zesje als ledig materieel vanuit Roosendaal naar Onnen. Is maar een paar kilometer verder ;)
De eerste treinen van Eindhoven richting Utrecht schijnen ook leeg uit Maastricht te komen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:43:38 #127
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_143105962
Gaat het hier nou echt al drie pagina's over dat gereutel van die dorpsgek?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_143106009
Jullie snappen wel dat dit soort posts ook sfeerbepalend zijn hč?
pi_143106186
Ik denk dat Limburg zelf graag de infrastructuur zou willen beheren omdat er nogal het gevoel leeft dat al het geld naar de Randstad gaat. Dat terwijl op bijvoorbeeld de Maaslijn de treinen uitpuilen maar er geen geld wordt vrijgemaakt voor een verdubbeling (nu wel eindelijk elektrificatie) en de provincie de sterke wens heeft om grensoverschrijdende spoorlijnen te verbeteren. Dan doel ik voornamelijk op Heerlen - Herzogenrath en Maastricht - Luik, en in mindere mate op Weert - Hamont. Over die eerste 2 trajecten wordt al jaren gesproken over een IC gesproken, desondanks wordt telkens enkel vastgelegd dat de NS zich moet 'inspannen' voor die 2 IC's.
De wens tot zelfstandigheid zal gedeeltelijk ook nog wel te maken hebben met de veronderstelde verwaarlozing na de sluiting van de mijnen, een beetje hetzelfde gevoel als de Groningers met hun gas hebben.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2014 22:52:36 ]
pi_143106434
Weeert hamont is het meest realistische project op de elektrificatie van de maaslijn na.

Een verdubbeling komt er de komende 20 jaar niet en via avantis ook niet.


In de nieuwe concessie is er niet voor niks opgenomen dat materiaal tricourant moet zijn.
pi_143106531
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:53 schreef icloud het volgende:
Weeert hamont is het meest realistische project op de elektrificatie van de maaslijn na.

Een verdubbeling komt er de komende 20 jaar niet en via avantis ook niet.

In de nieuwe concessie is er niet voor niks opgenomen dat materiaal tricourant moet zijn.
Dat zal meer zijn voor een doorgaande trein Luik - Aachen, 3kV - 1,5 kV - 15 kV..
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:58:44 #132
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143106715
Op 20 september 1839 - 175 jaar geleden - reed de eerste trein in Nederland vanuit Amsterdam naar Haarlem. In bijna 20 jaar reisde Rail Away per trein de verste uithoeken van de wereld af, maar nog niet veel afleveringen kwamen uit Nederland. Nu, voor dit 175-jarig jubileum zendt Rail Away twee afleveringen uit die de geschiedenis en de diversiteit van het Nederlandse spoor in beeld brengen.

Op donderdag 28 augustus om 19:55 op Nederland 2:
quote:
4-seizoenen-special Nederland
Op donderdag 28 augustus neemt Rail Away vier seizoenen lang de trein door ons eigen land. Het Nederlandse spoor kent een grote gevarieerdheid, die fraai wordt weergegeven in deze vier-seizoenen-special. Op een onstuimige herfstdag begint de rit op station Ede-Wageningen en gaat via de Veluwezoom naar Dieren. In de winter reist de Arriva-trein van Leeuwarden door de berijpte weilanden van Friesland naar Stavoren. In de lente volgen er prachtige beelden uit de Betuwe: van Culemborg door de bloesemrijke boomgaarden naar Zetten-Andelst. In hartje zomer tenslotte een reis met de stoomtrein van de Zuid-Limburgse Stoomtrein Maatschappij (ZLSM) van Valkenburg over het legendarische Miljoenenlijntje naar station Simpelveld.
Op vrijdag 29 augustus om 19:55 op Nederland 2:
quote:
De eerste trein in Nederland
De eerste trein reed 175 jaar geleden van Amsterdam naar Haarlem. Nu gaat Rail Away terug naar Amsterdam, de plek waar het begon met de Nederlandse spoorwegen. De rit gaat net als toen van Amsterdam naar Haarlem. Dan verder naar Rotterdam CS, een nieuw architectonisch hoogstandje. Maar ook in de beginjaren lieten de spoorwegpioniers zien dat ze er wat van konden. Dat moest ook wel, want er moesten spoorbruggen worden ontworpen, stations gebouwd en rails gelegd. Dat was in ons waterrijke land geen sinecure. Inmiddels telt ons land 7000 kilometer spoor en maken dagelijks honderdduizenden mensen gebruik van de trein. En dat allemaal dankzij die eerste pioniers.
Bron: EO
pi_143106763
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat zal meer zijn voor een doorgaande trein Luik - Aachen, 3kV - 1,5 kV - 15 kV..
Nee meer om zelfstandig eijsden te kunnen bedienen, maastricht-aachen-luik zal er niet snel komen ivm zlsm, er is in een heel ver verleden de mogelijkheid geopperd om heerlen-aachen west- luik te doen maar dat was meer een proefballonnetje niks meer van gehoord.
pi_143106843
Weet iemand waar je afstanden kan vinden van spoor in Oostenrijk & Hongarije?
Ik ben op zoek naar München - Wenen, Wenen - Budapest en Budapest - Bratislava..

bvd.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:01:19 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143106850
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

De eerste treinen van Eindhoven richting Utrecht schijnen ook leeg uit Maastricht te komen.
ja. Je had volgens mij ook zoiets voor Vlissingen -> Roosendaal, Roosendaal -> Dordrecht, etc. Het is een soort van doorschuif volgens mij.

Een deel voor Rotterdam komt vanaf Den Haag. Altijd lekker als er een storing tussen de beide plaatsen is. Gelijk een aantal spitstreinen opgeheven :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143107004
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:59 schreef icloud het volgende:

[..]

Nee meer om zelfstandig eijsden te kunnen bedienen, maastricht-aachen-luik zal er niet snel komen ivm zlsm, er is in een heel ver verleden de mogelijkheid geopperd om heerlen-aachen west- luik te doen maar dat was meer een proefballonnetje niks meer van gehoord.
Luik - Maastricht - Heerlen - Aken wordt het, gewoon via de Heuvellandlijn.
pi_143107195
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:04 schreef J.B. het volgende:

[..]

Luik - Maastricht - Heerlen - Aken wordt het, gewoon via de Heuvellandlijn.
Tering dat word een lange rit.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:13:04 #138
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_143107409
Kan iemand mij vertellen waarom de IC's in Den Bosch altijd doorrijden tot na de roltrappen? Er is nooit een trein die tegelijkertijd stopt op hetzelfde spoor, waardoor de wissels naar het aangrenzende spoor gebruikt zouden moeten worden. Ik heb medelijden met de mensen die vanuit voorin de trein helemaal terug moeten lopen ;)
pi_143107468
KPI capaciteit daalt dan, plus dan kan je seintechnisch met 80 binnenscheuren, anders wordt het 40.
pi_143107585
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:13 schreef hhh38 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom de IC's in Den Bosch altijd doorrijden tot na de roltrappen? Er is nooit een trein die tegelijkertijd stopt op hetzelfde spoor, waardoor de wissels naar het aangrenzende spoor gebruikt zouden moeten worden. Ik heb medelijden met de mensen die vanuit voorin de trein helemaal terug moeten lopen ;)
Daartoe is besloten na een verzoek van de Bond tegen Obesitas. De volgende stap wordt het uitschakelen van liften en roltrappen.
pi_143107609
Ik zie trouwens dat de provincie wilt dat erop de maaslijn tot 2018 met dmu materiaal word gereden niet ouder dan 2000, daardoor maken alleen veolia en arriva kans.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:17:11 #142
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143107618
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:14 schreef b2py het volgende:
KPI capaciteit daalt dan, plus dan kan je seintechnisch met 80 binnenscheuren, anders wordt het 40.
Maar dat kan dan toch nog wel, maar dan halverwege gewoon de trein parkeren?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:17:17 #143
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_143107626
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:14 schreef b2py het volgende:
KPI capaciteit daalt dan, plus dan kan je seintechnisch met 80 binnenscheuren, anders wordt het 40.
Maar je hoeft 200 meter minder lang door te rijden en reizigers hoeven gemiddeld minder ver te lopen, wat juist tijd bespaart.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:17:52 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143107655
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:17 schreef icloud het volgende:
Ik zie trouwens dat de provincie wilt dat erop de maaslijn tot 2018 met dmu materiaal word gereden niet ouder dan 2000, daardoor maken alleen veolia en arriva kans.
Iedereen maakt kans, als men maar "nieuw" of echt nieuw mat. aanschaft. Al zie ik CXX of Syntus daar niet snel komen.
pi_143107694
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:17 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar dat kan dan toch nog wel, maar dan halverwege gewoon de trein parkeren?
Nee, want seintje 2108 geeft nu geel 8, wordt dan geel 4, en 2162 geeft nu geel 4 en wordt dan rood. Zie: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/vga-ht.gif
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:18:42 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143107702
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:17 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Maar je hoeft 200 meter minder lang door te rijden en reizigers hoeven gemiddeld minder ver te lopen, wat juist tijd bespaart.
Zal de spreiding ten goede doen, en dat spaart in de spits zeker tijd. Zeker met dat kuddevolk hier in Nederland, die liever allemaal via dezelfde deur naar binnen willen gaan.
pi_143107724
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:17 schreef greavy het volgende:

[..]

Iedereen maakt kans, als men maar "nieuw" of echt nieuw mat. aanschaft. Al zie ik CXX of Syntus daar niet snel komen.
Welke maatschappij kan "nieuwe diesels" regelen tot 2018 en gaat dan investeren in elektrisch materiaal?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:20:33 #148
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143107776
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Nee, want seintje 2108 geeft nu geel 8, wordt dan geel 4, en 2162 geeft nu geel 4 en wordt dan rood. Zie: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/vga-ht.gif
Hoezo zou men 2162 rood moeten laten tonen? Als je halverwege staat, wil je helemaal niet dat de trein bij sein 2162 staat, maar gewoon 2 perronfases gebruikt, en dus door de wissels staat, en dus zou 2162 gewoon geel/geel-4 moeten blijven tonen, dunkt mij.
pi_143107846
Oh, nu begrijp ik je. Uhm, goede vraag. Kan me echt alleen vrijhouden van de andere fase bedenken..
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:21:58 #150
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143107852
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:19 schreef icloud het volgende:

[..]

Welke maatschappij kan "nieuwe diesels" regelen tot 2018 en gaat dan investeren in elektrisch materiaal?
Realistisch gezien idd. alleen Arriva en Veolia. Theoretisch zouden Syntus of CXX dat kunnen, maar ik verwacht niet dat zij daar komen te rijden. Voor die 2 bedrijven wordt het een hele grote investering.
pi_143107930
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:21 schreef greavy het volgende:

[..]

Realistisch gezien idd. alleen Arriva en Veolia. Theoretisch zouden Syntus of CXX dat kunnen, maar ik verwacht niet dat zij daar komen te rijden. Voor die 2 bedrijven wordt het een hele grote investering.
Nouja realistisch gezien alleen veolia, ik zou niet weten waar arriva het vandaan zou moeten toveren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')