ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Afijn. Alles is genormeerd in Nederland. Uit 2007:
quote:
- Aantal doden per mld. reizigerskilometers norm: 0,15 Het 5-jaarsgemiddelde was in 2006 0,06 en ligt daarmee onder de norm - Aantal dodelijke slachtoffers overweggebruikers per jaar norm: 24 Er is een dalende trend zichtbaar, waardoor 2004 voor het eerst onder de norm uitkomt. Aantal doden in 2006 bedraagt 12 Aantal dodelijke slachtoffers onbevoegden per jaar norm: 1,5 In 2006 was er sprake van 2 doden langs het spoor Aantal zelfdodingen per jaar norm: ALARP (As low As Reasonable Possible) Er is sprake van een stabiele situatie, in 2006 190 zelfdodingen Aantal dodelijke slachtoffers onder spoorwegwerkers per 10.000 fte norm: 1 In 2006 valt 1 dode onder spoorwegwerkers
Er zou dus zelfs binnen deze kadernormen nog ruimte moeten zijn om bij het toepassen van meer specifieke normen zo nu en dan maatwerk te leveren waar dat een relatief gering risico met zich meebrengt.
Of halteert toch aan perron 2/3 maar dan moeten de autoriteiten een oogje dicht knijpen.
Dat gaat dus niet gebeuren. De treinen hebben even nodig om de wissels te bereiken, dan moeten die nog omgezet worden, waarna de volgende trein pas kan rijden. Recept voor flinke vertragingen op drukke dagen
Dat gaat dus niet gebeuren. De treinen hebben even nodig om de wissels te bereiken, dan moeten die nog omgezet worden, waarna de volgende trein pas kan rijden. Recept voor flinke vertragingen op drukke dagen
Je moet wat over hebben om de startplaats van de tour te mogen zijn in 2018/2019/2020/2021.
Afijn. Alles is genormeerd in Nederland. Uit 2007:
[..]
Er zou dus zelfs binnen deze kadernormen nog ruimte moeten zijn om bij het toepassen van meer specifieke normen zo nu en dan maatwerk te leveren waar dat een relatief gering risico met zich meebrengt.
Ja ja. Die zogenaamde normen zijn door eoa goochelpiet nogal nattevinger uit de lucht gegrepen dus, maar ze gelden als de Hoogst Denkbare Waarheid. Hmmm.
Zelfstandigheid, het Limburgs parlement is er trots op dat ze ns grotendeels weg heeft gejaagd en wil graag alle limburgse sporen in eigendom krijgen en kunnen aanbesteden.
Zelfstandigheid, het Limburgs parlement is er trots op dat ze ns grotendeels weg heeft gejaagd en wil graag alle limburgse sporen in eigendom krijgen en kunnen aanbesteden.
Abellio/Qbuzz gaat de aanbesteding in Limburg winnen, let maar op
Op dinsdag 5 augustus 2014 20:04 schreef Dr_Flash het volgende: We zijn niet ver meer van de dag dat reizigers preventief gefouilleerd worden. Op meetlinten en duimstokken. Voor een geodriehoek moet je een ontheffing aanvragen. Nee die kan niet "Bij je studentenreisproduct op de kaart gezet worden"
Vergeet de passer niet! En de bomgevaarlijke grafische rekenmachine!
Op dinsdag 5 augustus 2014 20:28 schreef icloud het volgende: Zelfstandigheid, het Limburgs parlement is er trots op dat ze ns grotendeels weg heeft gejaagd en wil graag alle limburgse sporen in eigendom krijgen en kunnen aanbesteden.
ja ja, hun pikkies poetsen op taxpayer's kosten. En de reiziger? Wie zegt u?
Op dinsdag 5 augustus 2014 20:33 schreef b2py het volgende: Straks wil Limburg ook nog als enige over naar 15kV 16 2/3 hz ofzo Onbewoond eiland dat het is
Limburg is zeer tevreden over veolia(andersom niet) en ik heb het gevoel dat hun een handje worden geholpen en de winnaar zullen zijn.
mag niet en bovendien zal Veolia niet inschrijven lijkt me. Eerder xx met een van haar dochterbedrijven. Abellio/Qbuzz en Arriva maken denk ik een betere kans
Je kunt veel zeggen maar veolia heeft een enorme kwaliteitsupgrade doorgevoerd op beide lijnen en het zeer goed gedaan.
ja.
En waarom moeten we dan nu het risico gaan introduceren dat er 2 netbeheerders naar elkaar gaan wijzen als er tussen Eindhoven en Weert wat aan de hand is? Welk doel is daarmee gediend?
En waarom moeten we dan nu het risico gaan introduceren dat er 2 netbeheerders naar elkaar gaan wijzen als er tussen Eindhoven en Weert wat aan de hand is? Welk doel is daarmee gediend?
Eerst Limburg zelfstandig. dan Zeeland. dan Noord-Brabant want hč het ligt er toch. Vervolgens onafhankelijk verklaren van Nederland en samen met Vlaanderen het prachtige nieuwe land "Brabant" vormen. Een wereldgrootmacht is geboren.
Op dinsdag 5 augustus 2014 20:49 schreef Dr_Flash het volgende: Of willen ze alleen een "eigen netbeheerder" voor die 2 kutlijntjes waar ze het zo goed doen?
Dient geen enkel functioneel doel, modeltreintjes spelen doet men maar op zolder. Dit is volslagen onzinnig.
Op dinsdag 5 augustus 2014 20:57 schreef Dr_Flash het volgende: Nou, ik mag hopen dat iemand daar nadenkt en er een streep door haalt. Hoewel, nadenken... het blijft wel Limburg natuurlijk.
Op dinsdag 5 augustus 2014 20:57 schreef Dr_Flash het volgende: Nou, ik mag hopen dat iemand daar nadenkt en er een streep door haalt. Hoewel, nadenken... het blijft wel Limburg natuurlijk.
Lees ik dit verkeerd en verliest Amsterdam al zijn nachtelijke verbindingen of?
Er blijft geloof ik nog wel wat van Amsterdam richting Duitsland rijden, maar dus niet meer direct naar Polen. Denemarken verliest zelfs helemaal de nachtverbinding, tot groot verdriet van mensen die die trein met enige regelmat gebruiken.
Er blijft geloof ik nog wel wat van Amsterdam richting Duitsland rijden, maar dus niet meer direct naar Polen. Denemarken verliest zelfs helemaal de nachtverbinding, tot groot verdriet van mensen die die trein met enige regelmat gebruiken.
Maar met een eigen infrabeheerder zou Limburg bijv. sneller een paar wissels kunnen neerleggen om die Thalys in Valkenburg te kunnen ontvangen, ipv. dat iemand van ProRail in een ivoren toren in de randstad moet gaan bedenken of dat nuttig is.
Op dinsdag 5 augustus 2014 21:23 schreef Igen het volgende: Maar met een eigen infrabeheerder zou Limburg bijv. sneller een paar wissels kunnen neerleggen om die Thalys in Valkenburg te kunnen ontvangen, ipv. dat iemand van ProRail in een ivoren toren in de randstad moet gaan bedenken of dat nuttig is.
Dan toch maar liever die ivoren toren, een wissel aanleggen voor een kut trein is het andere uiterste.
Ik zie trouwens dat het wel vaker voorkomt dat spoorlijnen een eigen infrabeheerder hebben. In het communistische China is de spoorlijn Kanton-Shenzhen bijv. ook een losstaand bedrijf. Je kan er op de beurs van New York zelfs aandelen van kopen.
Op dinsdag 5 augustus 2014 21:29 schreef Igen het volgende: Ik zie trouwens dat het wel vaker voorkomt dat spoorlijnen een eigen infrabeheerder hebben. In het communistische China is de spoorlijn Kanton-Shenzhen bijv. ook een losstaand bedrijf. Je kan er op de beurs van New York zelfs aandelen van kopen.
In Japan zijn alle Shinkansen vervoerders ook beheerder van hun infrastructuur, stations maar ook ontwikkeling rondom stations. Of dat voor 'normale' vervoerders geldt weet ik niet..
Vet handig, reizigers van/naar Limburg met een extra overstap opzadelen. Eilandjeeee...
Het limburgs parlement gaat uit van een compleet eigen en zichzelf onderhoudend netwerk waarbij de relatie Venlo/nijmegen belangerijker word dan weert eindhoven.
Op dinsdag 5 augustus 2014 21:29 schreef Igen het volgende: Ik zie trouwens dat het wel vaker voorkomt dat spoorlijnen een eigen infrabeheerder hebben. In het communistische China is de spoorlijn Kanton-Shenzhen bijv. ook een losstaand bedrijf. Je kan er op de beurs van New York zelfs aandelen van kopen.
Keyrail voor de Betuweroute, bijvoorbeeld?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op dinsdag 5 augustus 2014 21:29 schreef Igen het volgende: Ik zie trouwens dat het wel vaker voorkomt dat spoorlijnen een eigen infrabeheerder hebben. In het communistische China is de spoorlijn Kanton-Shenzhen bijv. ook een losstaand bedrijf. Je kan er op de beurs van New York zelfs aandelen van kopen.
Sterker nog, zo zijn de spoorwegen ooit begonnen.. Tig bedrijfjes met eigen lijnen en eigen exploitatie..
Het limburgs parlement gaat uit van een compleet eigen en zichzelf onderhoudend netwerk waarbij de relatie Venlo/nijmegen belangerijker word dan weert eindhoven.
Ja, dat zeg ik. IJzerduwen doe je maar op de zolder. Het gaat erom wat de reiziger wil. Niet wat iemand in een bruin pak leuk vindt om "belangrijk te maken".
In Japan zijn alle Shinkansen vervoerders ook beheerder van hun infrastructuur, stations maar ook ontwikkeling rondom stations. Of dat voor 'normale' vervoerders geldt weet ik niet..
Niet specifiek Shinkansen. Het hoofdrailnet is daar opgeknipt in zes regionale vervoerders die elk een eigen geīntegreerd spoorwegbedrijf (conventioneel spoor én Shinkansen, rails én treinen) zijn. Ze werken wel met elkaar samen en langeafstandstreinen laten ze natuurlijk doorrijden over elkaars sporen.
In de grote steden heb je dan ook nog de particuliere vervoerders en de gemeentelijke metrobedrijven. Die werken vaak ook samen, zodat private sneltreinen hoppakee de metrotunnels in kunnen.
Het model van vooral de particuliere vervoerders is geweest om een spoorlijn te bouwen en tegelijk ook vastgoedontwikkeling te doen. Woonwijken langs de lijn, winkelcentra en kantoorgebouwen bij de eindpunten. De feitelijke stadskernen zijn in de grote steden dus vaak ook precies de eindpunten van de spoorlijnen.
Ja, dat zeg ik. IJzerduwen doe je maar op de zolder. Het gaat erom wat de reiziger wil. Niet wat iemand in een bruin pak leuk vindt om "belangrijk te maken".
Limburg wil zelfstandigheid, een een compleet eigen netwerk, het netwerk moet zo sterk en aantrekkelijk worden dat de verbinding naar grens minder gebruikt gaat worden.
Limburg wil zelfstandigheid, een een compleet eigen netwerk, het netwerk moet zo sterk en aantrekkelijk worden dat de verbinding naar grens minder gebruikt gaat worden.
Prima, maar niet van mijn geld. Ga maar kolen delven of zo.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Geld is er niet zo heel veel nodig, vooral toestemming en een nieuwe naar binnen gekeerde dienstregeling.
Waar wil Limburg het geld voor onderhoud & vernieuwing vandaan halen dan? Geldboom? Verder moeten die mensen die bij de netbeheerder werken ook betaald worden..
Waar wil Limburg het geld voor onderhoud & vernieuwing vandaan halen dan? Geldboom? Verder moeten die mensen die bij de netbeheerder werken ook betaald worden..
Beide aanbestedingen moeten genoeg opleveren om dit te kunnen doen voor een acceptabel bedrag, wat ze zelf kunnen ophoesten.
Limburg wil zelfstandigheid, een een compleet eigen netwerk, het netwerk moet zo sterk en aantrekkelijk worden dat de verbinding naar grens minder gebruikt gaat worden.
Serieus, wat is dit voor onzin? Het spoor in Limburg moet zo "aantrekkelijk" worden dat mensen die in Eindhoven zouden gaan studeren, in Amsterdam op het vliegtuig stappen, in Utrecht vergaderen of in Köln gaan winkelen, besluiten om dat maar niet meer te doen? Wie bedenkt zoiets?
Heerhugowaard en Castricum ontwikkelen zal voor de noordelijke Randstad al schelen. Rotterdam lost zichzelf deels wel op met het vermetroën van de Hoekse Lijn. Breda kan mooi bij de CSM. Eventueel in combinatie met Dordrecht. Verder zou je bij Lunetten nog een opstelterrein kunnen ontwikkelen, waardoor je weer een deel af kunt vangen. Ook op de Meer is nog iets ruimte om extra spoor bij te leggen
Serieus, wat is dit voor onzin? Het spoor in Limburg moet zo "aantrekkelijk" worden dat mensen die in Eindhoven zouden gaan studeren, in Amsterdam op het vliegtuig stappen, in Utrecht vergaderen of in Köln gaan winkelen, besluiten om dat maar niet meer te doen? Wie bedenkt zoiets?
Nee want ze willen meer afstand tot nederland niet minder.
Studeren in aachen, vliegen via niederrein, keulen of frankfurt maastricht. en vergaderen in wursselen.
Heerhugowaard en Castricum ontwikkelen zal voor de noordelijke Randstad al schelen. Rotterdam lost zichzelf deels wel op met het vermetroën van de Hoekse Lijn. Breda kan mooi bij de CSM. Eventueel in combinatie met Dordrecht. Verder zou je bij Lunetten nog een opstelterrein kunnen ontwikkelen, waardoor je weer een deel af kunt vangen. Ook op de Meer is nog iets ruimte om extra spoor bij te leggen
Bij Den Bosch hebben ze net heel enthousiast godweethoeveel spoor opgebroken bij het oude poststation "En nu komen we opstelruimte te kort" Hoe zou dat toch komen?
Bij Den Bosch hebben ze net heel enthousiast godweethoeveel spoor opgebroken bij het oude poststation "En nu komen we opstelruimte te kort" Hoe zou dat toch komen?
Ze zijn knettergek in Limburg. Eerst met hun gehuil twee jaar geledendat er te veel intercity's zouden gaan rijden in Limburg, vervolgens met hun gehuil dat NS mee wou doen aan hun aanbesteding en nu met hun plannen voor een dienstregeling die op Limburg is gericht.
Nou, ik weet niet wat je wil hoor, maar de gehele dienstregeling van de treinen en de bussen is in Limburg als een kapstok opgehangen aan de intercity's uit Eindhoven naar Maastricht en Heerlen en andersom. Dat werkt perfect omdat je op alle vier de knooppunten in Limburg goede aansluitingen hebt tussen de verbindingen onderling. Een ander dienstregelingsconcept kan je niet anders kwalificeren dan een idee van iemand die high is geworden van een Limburgse wietvlaai.
Op dinsdag 5 augustus 2014 21:49 schreef Regenjas het volgende: Ze zijn knettergek in Limburg. Eerst met hun gehuil twee jaar geledendat er te veel intercity's zouden gaan rijden in Limburg, vervolgens met hun gehuil dat NS mee wou doen aan hun aanbesteding en nu met hun plannen voor een dienstregeling die op Limburg is gericht.
Nou, ik weet niet wat je wil hoor, maar de gehele dienstregeling van de treinen en de bussen is in Limburg als een kapstok opgehangen aan de intercity's uit Eindhoven naar Maastricht en Heerlen en andersom. Dat werkt perfect omdat je op alle vier de knooppunten in Limburg goede aansluitingen hebt tussen de verbindingen onderling. Een ander dienstregelingsconcept kan je niet anders kwalificeren dan een idee van iemand die high is geworden van een Limburgse wietvlaai.
Ik verwacht dat in hun plannen maastricht/heerlen naar weert als backbone blijft dienen.
Bijna de helft van de reizigers uit de Randstad stapt niet in Eindhoven uit maar reist door naar Limburg, en bijna de helft van alle reizigers uit Limburg stapt niet in Eindhoven uit maar reist door naar de Randstad.
Dat is veel meer dan bijv. het aantal doorgaande reizigers tussen de Randstad en Drenthe/Groningen.
Nou kan dat betekenen dat Eindhoven gewoon een kutstad is waar niemand naartoe wil, maar het lijkt me logischer dat Limburg gewoon best wel geīntegreerd is met de rest van Nederland.
Bij Den Bosch hebben ze net heel enthousiast godweethoeveel spoor opgebroken bij het oude poststation "En nu komen we opstelruimte te kort" Hoe zou dat toch komen?
Over de verbouwing van Den Bosch is dan ook bij voorbaat al een klacht ingediend door NS dat er te weinig opstelcapaciteit zou zijn. Ik geloof niet dat ProRail er serieus iets mee heeft gedaan. Men heeft daar ook de kruiswissels eruit getikt in een poging het netwerk te standaardiseren. Met zo'n netwerkbeheerder als vriend heb je geen vijanden meer nodig.
Benelux min en wat andere meuk die over de HSL kan? En waarschijnlijk wat IC of sprintermaterieel dat nu nog elders vandaan moet komen
Ah, op zo'n manier. Inderdaad een beetje vreemd dat er drie kerende treinseries zijn maar dat er geen enkele plek is om treinen te stallen gedurende de nacht.
Vier intercity's per uur (waarvan met name de twee naar Heerlen het grootste deel van de dag een lage bezettinsgraad hebben terwijl dat materieel elders wel nuttig ingezet zou kunnen worden) had sowieso niet gehoeven van mij. Laat die IC Schiphol - Heerlen maar gewoon weer in Eindhoven keren. Kan de IC Amsterdam - Maastricht weer standaard met 2x VIRM rijden.
En nog vele malen moeilijker is bedenken dat je voor opstelcapaciteit helemaal geen waslijn nodig hebt?
Het is wel handig hoor, anders moet je 's ochtends met een voetpomp o.i.d. de stroomafnemer weer tegen de draad zetten als je daar weer onder geduwd bent door een rangeerloc.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het is wel handig hoor, anders moet je 's ochtends met een voetpomp o.i.d. de stroomafnemer weer tegen de draad zetten als je daar weer onder geduwd bent door een rangeerloc.
Wat wil je gaan opstellen in den helder? Behalve de eerste ochtend trein en automatisch de laatste.
Prorail wilde dat industrie lijntje richting het marineterrein toch gedeeltelijk gaan gebruiken als opstelmogelijkheid?
Meer dan nu, er gaan nu 's ochtends 2x 10 bakken VIRM leeg van Alkmaar naar Den Helder en er komt 10 bakken VIRM uit Haarlem naar Alkmaar en 10 VIRM uit Amsterdam naar Alkmaar. Verder nog een bak of 16 SLT wat aangevoerd wordt van buitenaf.. Al dat geschuif kost klauwen vol met geld..
Wat wil je gaan opstellen in den helder? Behalve de eerste ochtend trein en automatisch de laatste.
Dat zijn toch zeker vier treinen. Verder is ook Alkmaar te klein, dus daarvan wil je wellicht ook wat in Den Helder stallen.
quote:
Prorail wilde dat industrie lijntje richting het marineterrein toch gedeeltelijk gaan gebruiken als opstelmogelijkheid?
Dat is alleen als uithaalspoor bedoeld dacht ik: dan kun je van de sporen 4, 5 en 6 naar perronspoor 3 komen zonder treinen op de hoofdbaan te hinderen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Meer dan nu, er gaan nu 's ochtends 2x 10 bakken VIRM leeg van Alkmaar naar Den Helder en er komt 10 bakken VIRM uit Haarlem naar Alkmaar en 10 VIRM uit Amsterdam naar Alkmaar. Verder nog een bak of 16 SLT wat aangevoerd wordt van buitenaf.. Al dat geschuif kost klauwen vol met geld..
Waarom kunnen die twee keer tien bakken virm niet gewoon in dh blijven?
Op dinsdag 5 augustus 2014 21:49 schreef Regenjas het volgende: Ze zijn knettergek in Limburg. Eerst met hun gehuil twee jaar geledendat er te veel intercity's zouden gaan rijden in Limburg, vervolgens met hun gehuil dat NS mee wou doen aan hun aanbesteding en nu met hun plannen voor een dienstregeling die op Limburg is gericht.
Nou, ik weet niet wat je wil hoor, maar de gehele dienstregeling van de treinen en de bussen is in Limburg als een kapstok opgehangen aan de intercity's uit Eindhoven naar Maastricht en Heerlen en andersom. Dat werkt perfect omdat je op alle vier de knooppunten in Limburg goede aansluitingen hebt tussen de verbindingen onderling. Een ander dienstregelingsconcept kan je niet anders kwalificeren dan een idee van iemand die high is geworden van een Limburgse wietvlaai.
Ik ben vooral teleurgesteld dat toen ik erop ging Google'n Limburgse wietvlaai helemaal niet blijkt te bestaan
ach het valt mee. Zo nu en dan stuurt de NS ook zomaar een VIRM-zesje als ledig materieel vanuit Roosendaal naar Onnen. Is maar een paar kilometer verder
ach het valt mee. Zo nu en dan stuurt de NS ook zomaar een VIRM-zesje als ledig materieel vanuit Roosendaal naar Onnen. Is maar een paar kilometer verder
ach het valt mee. Zo nu en dan stuurt de NS ook zomaar een VIRM-zesje als ledig materieel vanuit Roosendaal naar Onnen. Is maar een paar kilometer verder
De eerste treinen van Eindhoven richting Utrecht schijnen ook leeg uit Maastricht te komen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Gaat het hier nou echt al drie pagina's over dat gereutel van die dorpsgek?
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik denk dat Limburg zelf graag de infrastructuur zou willen beheren omdat er nogal het gevoel leeft dat al het geld naar de Randstad gaat. Dat terwijl op bijvoorbeeld de Maaslijn de treinen uitpuilen maar er geen geld wordt vrijgemaakt voor een verdubbeling (nu wel eindelijk elektrificatie) en de provincie de sterke wens heeft om grensoverschrijdende spoorlijnen te verbeteren. Dan doel ik voornamelijk op Heerlen - Herzogenrath en Maastricht - Luik, en in mindere mate op Weert - Hamont. Over die eerste 2 trajecten wordt al jaren gesproken over een IC gesproken, desondanks wordt telkens enkel vastgelegd dat de NS zich moet 'inspannen' voor die 2 IC's. De wens tot zelfstandigheid zal gedeeltelijk ook nog wel te maken hebben met de veronderstelde verwaarlozing na de sluiting van de mijnen, een beetje hetzelfde gevoel als de Groningers met hun gas hebben.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2014 22:52:36 ]
Op 20 september 1839 - 175 jaar geleden - reed de eerste trein in Nederland vanuit Amsterdam naar Haarlem. In bijna 20 jaar reisde Rail Away per trein de verste uithoeken van de wereld af, maar nog niet veel afleveringen kwamen uit Nederland. Nu, voor dit 175-jarig jubileum zendt Rail Away twee afleveringen uit die de geschiedenis en de diversiteit van het Nederlandse spoor in beeld brengen.
Op donderdag 28 augustus om 19:55 op Nederland 2:
quote:
4-seizoenen-special Nederland Op donderdag 28 augustus neemt Rail Away vier seizoenen lang de trein door ons eigen land. Het Nederlandse spoor kent een grote gevarieerdheid, die fraai wordt weergegeven in deze vier-seizoenen-special. Op een onstuimige herfstdag begint de rit op station Ede-Wageningen en gaat via de Veluwezoom naar Dieren. In de winter reist de Arriva-trein van Leeuwarden door de berijpte weilanden van Friesland naar Stavoren. In de lente volgen er prachtige beelden uit de Betuwe: van Culemborg door de bloesemrijke boomgaarden naar Zetten-Andelst. In hartje zomer tenslotte een reis met de stoomtrein van de Zuid-Limburgse Stoomtrein Maatschappij (ZLSM) van Valkenburg over het legendarische Miljoenenlijntje naar station Simpelveld.
Op vrijdag 29 augustus om 19:55 op Nederland 2:
quote:
De eerste trein in Nederland De eerste trein reed 175 jaar geleden van Amsterdam naar Haarlem. Nu gaat Rail Away terug naar Amsterdam, de plek waar het begon met de Nederlandse spoorwegen. De rit gaat net als toen van Amsterdam naar Haarlem. Dan verder naar Rotterdam CS, een nieuw architectonisch hoogstandje. Maar ook in de beginjaren lieten de spoorwegpioniers zien dat ze er wat van konden. Dat moest ook wel, want er moesten spoorbruggen worden ontworpen, stations gebouwd en rails gelegd. Dat was in ons waterrijke land geen sinecure. Inmiddels telt ons land 7000 kilometer spoor en maken dagelijks honderdduizenden mensen gebruik van de trein. En dat allemaal dankzij die eerste pioniers.
Dat zal meer zijn voor een doorgaande trein Luik - Aachen, 3kV - 1,5 kV - 15 kV..
Nee meer om zelfstandig eijsden te kunnen bedienen, maastricht-aachen-luik zal er niet snel komen ivm zlsm, er is in een heel ver verleden de mogelijkheid geopperd om heerlen-aachen west- luik te doen maar dat was meer een proefballonnetje niks meer van gehoord.
Weet iemand waar je afstanden kan vinden van spoor in Oostenrijk & Hongarije? Ik ben op zoek naar München - Wenen, Wenen - Budapest en Budapest - Bratislava..
Nee meer om zelfstandig eijsden te kunnen bedienen, maastricht-aachen-luik zal er niet snel komen ivm zlsm, er is in een heel ver verleden de mogelijkheid geopperd om heerlen-aachen west- luik te doen maar dat was meer een proefballonnetje niks meer van gehoord.
Luik - Maastricht - Heerlen - Aken wordt het, gewoon via de Heuvellandlijn.
Kan iemand mij vertellen waarom de IC's in Den Bosch altijd doorrijden tot na de roltrappen? Er is nooit een trein die tegelijkertijd stopt op hetzelfde spoor, waardoor de wissels naar het aangrenzende spoor gebruikt zouden moeten worden. Ik heb medelijden met de mensen die vanuit voorin de trein helemaal terug moeten lopen
Op dinsdag 5 augustus 2014 23:13 schreef hhh38 het volgende: Kan iemand mij vertellen waarom de IC's in Den Bosch altijd doorrijden tot na de roltrappen? Er is nooit een trein die tegelijkertijd stopt op hetzelfde spoor, waardoor de wissels naar het aangrenzende spoor gebruikt zouden moeten worden. Ik heb medelijden met de mensen die vanuit voorin de trein helemaal terug moeten lopen
Daartoe is besloten na een verzoek van de Bond tegen Obesitas. De volgende stap wordt het uitschakelen van liften en roltrappen.
Ik zie trouwens dat de provincie wilt dat erop de maaslijn tot 2018 met dmu materiaal word gereden niet ouder dan 2000, daardoor maken alleen veolia en arriva kans.
Op dinsdag 5 augustus 2014 23:14 schreef b2py het volgende: KPI capaciteit daalt dan, plus dan kan je seintechnisch met 80 binnenscheuren, anders wordt het 40.
Maar dat kan dan toch nog wel, maar dan halverwege gewoon de trein parkeren?
Op dinsdag 5 augustus 2014 23:14 schreef b2py het volgende: KPI capaciteit daalt dan, plus dan kan je seintechnisch met 80 binnenscheuren, anders wordt het 40.
Maar je hoeft 200 meter minder lang door te rijden en reizigers hoeven gemiddeld minder ver te lopen, wat juist tijd bespaart.
Op dinsdag 5 augustus 2014 23:17 schreef icloud het volgende: Ik zie trouwens dat de provincie wilt dat erop de maaslijn tot 2018 met dmu materiaal word gereden niet ouder dan 2000, daardoor maken alleen veolia en arriva kans.
Iedereen maakt kans, als men maar "nieuw" of echt nieuw mat. aanschaft. Al zie ik CXX of Syntus daar niet snel komen.
Maar je hoeft 200 meter minder lang door te rijden en reizigers hoeven gemiddeld minder ver te lopen, wat juist tijd bespaart.
Zal de spreiding ten goede doen, en dat spaart in de spits zeker tijd. Zeker met dat kuddevolk hier in Nederland, die liever allemaal via dezelfde deur naar binnen willen gaan.
Hoezo zou men 2162 rood moeten laten tonen? Als je halverwege staat, wil je helemaal niet dat de trein bij sein 2162 staat, maar gewoon 2 perronfases gebruikt, en dus door de wissels staat, en dus zou 2162 gewoon geel/geel-4 moeten blijven tonen, dunkt mij.
Welke maatschappij kan "nieuwe diesels" regelen tot 2018 en gaat dan investeren in elektrisch materiaal?
Realistisch gezien idd. alleen Arriva en Veolia. Theoretisch zouden Syntus of CXX dat kunnen, maar ik verwacht niet dat zij daar komen te rijden. Voor die 2 bedrijven wordt het een hele grote investering.
Realistisch gezien idd. alleen Arriva en Veolia. Theoretisch zouden Syntus of CXX dat kunnen, maar ik verwacht niet dat zij daar komen te rijden. Voor die 2 bedrijven wordt het een hele grote investering.
Nouja realistisch gezien alleen veolia, ik zou niet weten waar arriva het vandaan zou moeten toveren.