Valt ProRail niet onder WOB?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een deel van de informatie is inderdaad achter gesloten deuren gezet, waaronder tijdwegdiagrammen en spoorbezettingsinformatie. Dit is waarschijnlijk om te voorkomen dat er allerlei mensen met die info aan de haal gaan, zoals bewonersorganisaties die gaan roepen "ZIE JE WEL, er kan daar en daar wel eens een trein komen te staan" als men een goederenpad inplant ofzo.
De basisinformatie over de infrastructuur (perronlengtes, afstanden, enz.) moet echter openbaar blijven. Er is één of andere EU-richtlijn die dat voorschrijft.
waarvoor dan?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:30 schreef icloud het volgende:
Wisten jullie trouwens al dat er volgend jaar waarschijnlijk een prive thalys naar zuid limburg komt?
Dat hele prorail moeten ze eens afschaffen, ik volg nu al weken de raadsvergaderingen van een gemeenteraad die ten einde raad is.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:38 schreef Kansenjongere het volgende:
Het lijkt me dat Wilma en de rechter daarin volkomen gelijk hebben, ProRail is immers geen bestuursorgaan.
De gemeente valkenburg wil een aantal tour bobos, burgemeesters, sponsoren en andere hoogwaardigheidsbekleders over laten komen tijdens de amstel gold race.quote:
Wat is de reden voor het weigeren dan? 1 trein per uur klinkt als een niet bijster spannend obstakel voor zoiets...quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:42 schreef icloud het volgende:
[..]
Prorail weigert een evenementen trein(thalys) in te plannen op een stukje van een paar kilometer, op het laatste stuk rijd maar een trein per uur.
Geen idee dat werd in de raadsvergadering niet duidelijk omdat de b en w een aantal documenten alleen onder geheimhouding wilde laten zien.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat is de reden voor het weigeren dan? 1 trein per uur klinkt als een niet bijster spannend obstakel voor zoiets...
Zolang de Thalys in Valkenburg aan het perron kan staan heeft ProRail er toch niets over te zeggen? Zeker niet als aan de rest van de voorwaarden voldaan wordt?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:44 schreef icloud het volgende:
[..]
De gemeente valkenburg wil een aantal tour bobos, burgemeesters, sponsoren en andere hoogwaardigheidsbekleders over laten komen tijdens de amstel gold race.
Maar dat vind prorail geen goed idee
Ik gok in maastricht, lijkt me dat valkenburg erg klein is.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zolang de Thalys in Valkenburg aan het perron kan staan heeft ProRail er toch niets over te zeggen? Zeker niet als aan de rest van de voorwaarden voldaan wordt?
Plannormen, wedden?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:49 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik weet helaas niet op welke punten prorail de aanvraag heeft geweigerd.
Plannormen?quote:
Alleen spoor 1 in Valkenburg kan de Thalys ontvangen. Een TGV is 200 meter lang, terwijl de perrons 2 en 3 daarvoor 10 meter tekort komen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:49 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik gok in maastricht, lijkt me dat valkenburg erg klein is.
Ik weet helaas niet op welke punten prorail de aanvraag heeft geweigerd.
Zou je die paar treinen van veolia niet kunnen afhandelen op spoor 2 en 3 voor een dag?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alleen spoor 1 in Valkenburg kan de Thalys ontvangen. Een TGV is 200 meter lang, terwijl de perrons 2 en 3 daarvoor 10 meter tekort komen.
Het kan best zijn dat ze het daarop willen laten struikelen, want het ding kan er niet blijven staan zonder de dienstregeling te hinderen en zou door moeten rijden naar Heerlen.
Als de bobo's terug willen wordt het helemaal een drama volgens de normen, want instappen kan immers alleen via perron 1. Dan moet de trein het hele stuk tussen Heerlen en Maastricht links rijden en dat mag niet
Stel je voor dat een andere netbeheerder er een station naast gaat bouwen met een perron dat 2 meter langer isquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:27 schreef Duvel het volgende:
Concurrentiegevoelige informatie natuurlijk.
Je kunt vanaf spoor 1 alleen linkerspoor terug naar Maastricht. Of je moet achter de inrijder vanuit Schin op Geul kop gaan maken en dan over spoor 2 terugrijden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:00 schreef icloud het volgende:
[..]
Zou je die paar treinen van veolia niet kunnen afhandelen op spoor 2 en 3 voor een dag?
Volgens de plannormen kom je dan met de sneltrein in de knoei en dat op een zeer drukke dag op die lijnquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:00 schreef icloud het volgende:
[..]
Zou je die paar treinen van veolia niet kunnen afhandelen op spoor 2 en 3 voor een dag?
Of halteert toch aan perron 2/3 maar dan moeten de autoriteiten een oogje dicht knijpen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens de plannormen kom je dan met de sneltrein in de knoei en dat op een zeer drukke dag op die lijn
Je bedoeld vanwege de overweg, tja dat is een probleem.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:08 schreef dennistd het volgende:
Als je graag een complete stremming van het baanvak voor een week door onderzoek van ILenT wilt hebben moet je dat doen ja
Zag vanochtend gewoon een Thalys uiterst rechts bij R'dam Stadion (ri zuiden) rijden. Ook mijn trein terug vanmiddag naar Dordt ging gewoon rechts rijden na de tunnel....dus kan me niet voorstellen dat de Thalys via conventioneel spoor naar R'daal ging.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:20 schreef Ireyon het volgende:
Die omgeleide Thalyssen (Thalysses? Thalyi?) hè, waarom zijn die eigenlijk niet gewoon naar Breda gestuurd om daar dan de HSL op te gaan? Hebben die spoorlui dan toch eindelijk door wat een nutteloze aansluiting dat daar is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |