Volgens sporenplan.nl kan dat inderdaad niet, maar had het wel moeten kunnen om 'm verkeerd spoor de HSL op te sturen, want iets voorbij Rotterdam zouden overloopwissels moeten liggen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:33 schreef James1988 het volgende:
Begrijp ik hieruit goed dat het niet mogelijk is om vanaf spoor 2 te Blaak uit te komen op de HSL? En dat de Thalys dus noodgedwongen wordt omgeleid via Roosendaal?
Niet wachten tot de Steam-sale.quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:55 schreef Ireyon het volgende:
Ja leuk. Eerst TS 2015 aanschaffen voor een euro of 30. En dan voor elke trein die je daar ziet nog eens 30 euro per stuk. 35 euro voor de speciale liverei edities. Afzetterige kutreeks, heel dat Train Simulator.
"Willen jullie meer of minder wissels?"quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:33 schreef James1988 het volgende:
Begrijp ik hieruit goed dat het niet mogelijk is om vanaf spoor 2 te Blaak uit te komen op de HSL? En dat de Thalys dus noodgedwongen wordt omgeleid via Roosendaal?
Je zegt het alsof omgeleid worden via Roosendaal nadelig is. Die toon van jou staat me niet zo aan.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:33 schreef James1988 het volgende:
Begrijp ik hieruit goed dat het niet mogelijk is om vanaf spoor 2 te Blaak uit te komen op de HSL? En dat de Thalys dus noodgedwongen wordt omgeleid via Roosendaal?
Er is een nog trager pad dan de Benelux verzonnen. En daar moet je een premiumprijs voor betalen. Nou joepiequote:Op maandag 4 augustus 2014 14:31 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je zegt het alsof omgeleid worden via Roosendaal nadelig is. Die toon van jou staat me niet zo aan.
je hebt wel langer plezier van hetgeen je voor betaald hebtquote:Op maandag 4 augustus 2014 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er is een nog trager pad dan de Benelux verzonnen. En daar moet je een premiumprijs voor betalen. Nou joepie
Nou, wat was ik blij dat ik meer dan 4 uur kon reizen afgelopen vrijdag voor de prijs van 2 uur reizen...quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:47 schreef Salatrel het volgende:
[..]
je hebt wel langer plezier van hetgeen je voor betaald hebt
Wacht maar, die prijs trekken ze in de toekomst ook nog wel rechtquote:Op maandag 4 augustus 2014 15:34 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Nou, wat was ik blij dat ik meer dan 4 uur kon reizen afgelopen vrijdag voor de prijs van 2 uur reizen...
Ha fijn, morgen weer 30.000 verse bijen voor de spoorfietsersquote:Op maandag 4 augustus 2014 18:42 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Een imker wist de bijen weer te vervangen.
quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ha fijn, morgen weer 30.000 verse bijen voor de spoorfietsers
Hmm, goede vraag. Ik ben geneigd om te zeggen "door de verbouwing zijn er niet genoeg vrije sporen in Breda voor de keeractie," maar de ICd rijdt niet tussen Rotterdam en Breda. Keren zou dus op zich moeten kunnen op spoor 4.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:20 schreef Ireyon het volgende:
Die omgeleide Thalyssen (Thalysses? Thalyi?) hč, waarom zijn die eigenlijk niet gewoon naar Breda gestuurd om daar dan de HSL op te gaan? Hebben die spoorlui dan toch eindelijk door wat een nutteloze aansluiting dat daar is?
Geen ruimte momenteel in het station voor nog een kerende trein.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:20 schreef Ireyon het volgende:
Die omgeleide Thalyssen (Thalysses? Thalyi?) hč, waarom zijn die eigenlijk niet gewoon naar Breda gestuurd om daar dan de HSL op te gaan? Hebben die spoorlui dan toch eindelijk door wat een nutteloze aansluiting dat daar is?
Onwil. CSM-terrein prima plekkie voor een keerlusquote:Op maandag 4 augustus 2014 20:36 schreef JDude het volgende:
[..]
Geen ruimte momenteel in het station voor nog een kerende trein.
Ik stem voor.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onwil. CSM-terrein prima plekkie voor een keerlus
Achtbaan die is aangesloten op het hoofdspoor. Lekker zwaaien, zwieren en door een looping gaan in een VIRM.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onwil. CSM-terrein prima plekkie voor een keerlus
volgens mij 3quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Over Virm gesproken, hoeveel tractiemotoren heeft een zesje? We werden vanochtend ook door de machinist gewaarschuwd dat het allemaal wat langzamer zou gaan omdat we een motor misten (try that in an airplane) maar we waren perfect op tijd in Den Haag
Lol. Vergeet de Tilburgse kermis, bij de Schommelboot Experience mojje weze.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Achtbaan die is aangesloten op het hoofdspoor. Lekker zwaaien, zwieren en door een looping gaan in een VIRM.
Die boemel bereikt Antwerpen tien minuten vķķr de Thalys daar aan hoort te komen. Dat moet het probleem niet zijn.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft men berekend dat doorrijden via Roosendaal (inclusief stop) net wat sneller is dan het ommetje via Breda. Dat, of het past niet in België. Wellicht zou de Thalys dan achter de Noorderkempenboemel komen te hangen en daardoor z'n pad door de tunnel in Brussel missen.
Geen wegbekendheid machinisten voor stukje fly-over - Breda..quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:20 schreef Ireyon het volgende:
Die omgeleide Thalyssen (Thalysses? Thalyi?) hč, waarom zijn die eigenlijk niet gewoon naar Breda gestuurd om daar dan de HSL op te gaan? Hebben die spoorlui dan toch eindelijk door wat een nutteloze aansluiting dat daar is?
Mooi man, een stuk spoor bouwen en er nooit iemand wegbekendheid op laten doen. DAN MAG HET NIET en ja dan moet het over 10 jaar weer voor heel erg veel geld gesloopt worden want ja regels bla blaquote:Op maandag 4 augustus 2014 21:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Geen wegbekendheid machinisten voor stukje fly-over - Breda..
Dan stuur je toch een loods mee?quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Geen wegbekendheid machinisten voor stukje fly-over - Breda..
Achja, keren te Breda zal ook wel een minuut of 10 extra kosten, nog kutter pad wellicht ivm cargo's en weet ik veel meer. En tsja, Thalys blijft een privaatje, en die treinen zullen heus wel vol zitten dus wat boeit het hunquote:Op maandag 4 augustus 2014 21:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan stuur je toch een loods mee?
Ook weer waar.quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Achja, keren te Breda zal ook wel een minuut of 10 extra kosten, nog kutter pad wellicht ivm cargo's en weet ik veel meer. En tsja, Thalys blijft een privaatje, en die treinen zullen heus wel vol zitten dus wat boeit het hun
Zou het? Ik dacht dat machinisten van internationale treinen wel zo'n beetje alle mogelijke omleidingen kenden. Ik geniet wel van die fratsen als Den Haag HS - Roosendaal via Rotterdam (Blijdorp) - Utrecht - Den Bosch - Breda.quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Geen wegbekendheid machinisten voor stukje fly-over - Breda..
Al die bogen worden ook vrijwel nooit gebruikt. Alleen als er weer ergens gezeik is. En dan kunnen ze er dus inderdaad niet rijden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi man, een stuk spoor bouwen en er nooit iemand wegbekendheid op laten doen. DAN MAG HET NIET en ja dan moet het over 10 jaar weer voor heel erg veel geld gesloopt worden want ja regels bla bla
Hee weet je, je kunt als NS, prorail of whatever ook gewoon ZEGGEN dat je het niet wiltquote:Op maandag 4 augustus 2014 21:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Achja, keren te Breda zal ook wel een minuut of 10 extra kosten, nog kutter pad wellicht ivm cargo's en weet ik veel meer. En tsja, Thalys blijft een privaatje, en die treinen zullen heus wel vol zitten dus wat boeit het hun
Voor zover ik weet word dat ding alleen gebruikt door Speno, Infraspeed & Eurailscout..quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zou het? Ik dacht dat machinisten van internationale treinen wel zo'n beetje alle mogelijke omleidingen kenden. Ik geniet wel van die fratsen als Den Haag HS - Roosendaal via Rotterdam (Blijdorp) - Utrecht - Den Bosch - Breda.
Dat is Utrecht - den Bosch - Breda - Antwerpen, het gaat nu over het stukje Zevenbergschen Hoek - Prinsenbeek - Breda.quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:17 schreef ReisT het volgende:
Thalys heeft weleens vaker via Breda gereden (als ze niet via Rotterdam konden) ging dat dan niet via die boog?!
Zes motoren, drie tractie-installaties. Per aangedreven as één motor.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Over Virm gesproken, hoeveel tractiemotoren heeft een zesje? We werden vanochtend ook door de machinist gewaarschuwd dat het allemaal wat langzamer zou gaan omdat we een motor misten (try that in an airplane) maar we waren perfect op tijd in Den Haag
Dan denk ik dat ie bedoelde dat we een tractie-installatie misten. In dat geval is het verlies van 1 motor namelijk niet vermeldenswaardquote:Op maandag 4 augustus 2014 22:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zes motoren, drie tractie-installaties. Per aangedreven as één motor.
Voor de viertjes: vier motoren, twee tractie-installaties.
Wellicht staan de motoren zelfs in serie, dan kun je er niet eentje missen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan denk ik dat ie bedoelde dat we een tractie-installatie misten. In dat geval is het verlies van 1 motor namelijk niet vermeldenswaard
Nee maar dan hadden we niet kunnen rijden ookquote:Op maandag 4 augustus 2014 22:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wellicht staan de motoren zelfs in serie, dan kun je er niet eentje missen.
Tuurlijk wel. 3 series van 2, goofyquote:Op maandag 4 augustus 2014 23:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee maar dan hadden we niet kunnen rijden ook
quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:11 schreef Ajaxfan het volgende:
Iemand die weet waarom dat Ontario treinstel al jaren stof staat te happen bij Watergraafsmeer niet bijvoorbeeld gerestoreerd word?
Waarschijnlijk een centenkwestie, maar de Stichting TEE leeft nog wel. Laatste bericht was van eind juni. Toen kondigden ze aan in vergevorderde onderhandelingen te zijn met twee partijen die hen wel wilden sponsoren.quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:11 schreef Ajaxfan het volgende:
Iemand die weet waarom dat Ontario treinstel al jaren stof staat te happen bij Watergraafsmeer niet bijvoorbeeld gerestoreerd word?
Vage kuthaspels daar bij de planners. Want pas 6 minuten na aankomst van de Thalys vertrekt de Benelux naar België, en daar weer 5 minuten achteraan gaat de Thalys. Men had toch kunnen plannen dat de Thalys vķķr de Benny kwam?quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er is een nog trager pad dan de Benelux verzonnen. En daar moet je een premiumprijs voor betalen. Nou joepie
Op de Dijksgracht mag men niet sleutelen, en ze hebben nog geen andere locatie ook.quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een centenkwestie, maar de Stichting TEE leeft nog wel. Laatste bericht was van eind juni. Toen kondigden ze aan in vergevorderde onderhandelingen te zijn met twee partijen die hen wel wilden sponsoren.
quote:
Mwoah. Bijna alle viermotorige vliegtuigen kunnen prima op drie motoren vliegen.quote:
ja, of 2.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 00:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mwoah. Bijna alle viermotorige vliegtuigen kunnen prima op drie motoren vliegen.
Vanwege het uitvallen van enige motoren zal deze vlucht gesplitst worden...quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 00:49 schreef Salatrel het volgende:
Wegens het uitvallen van de motoren vliegt deze vlucht niet verder?
Bijna alle tweemotorige ook op één trouwens.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 00:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mwoah. Bijna alle viermotorige vliegtuigen kunnen prima op drie motoren vliegen.
Las ik het nou goed dat dit treinstel eigenlijk nog eigendom is van Ontario maar daar alleen gestald is eigenlijk?quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een centenkwestie, maar de Stichting TEE leeft nog wel. Laatste bericht was van eind juni. Toen kondigden ze aan in vergevorderde onderhandelingen te zijn met twee partijen die hen wel wilden sponsoren.
Gezien de oplossingstijd geen aanrijding met een persoon (gelukkig), maar waarmee dan wel?quote:Rotterdam C.-Delft
Message dinsdag 5 augustus 2014, 09:09 :
Reason: aanrijding
Tussen Schiedam C. en Delft rijden geen treinen door een aanrijding.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 10:00 uur verholpen.
Reizigers tussen Rotterdam C. en Den Haag C. reizen via Gouda.
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 05-08-2014 om 09:37:07Schiedam-Delft: verstoring voorbij, treinverkeer wordt hervat. http://t.co/axyyfHsO3W #SdmDt reageer retweet
Ik was het niet!quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:30 schreef b2py het volgende:
Object ofzo, stalen buis oid. Of een groot vogeltje..
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 05-08-2014 om 10:25:04Van en naar Schiphol: minder treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsO3W #Shl reageer retweet
Dat kan niet want beide treinen stoppen op hetzelfde spoor in Antwerpen waar de Benny als eerste hoort te vertrekken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 00:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Vage kuthaspels daar bij de planners. Want pas 6 minuten na aankomst van de Thalys vertrekt de Benelux naar België, en daar weer 5 minuten achteraan gaat de Thalys. Men had toch kunnen plannen dat de Thalys vķķr de Benny kwam?
Hebben ze geen wissels in België?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:52 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat kan niet want beide treinen stoppen op hetzelfde spoor in Antwerpen waar de Benny als eerste hoort te vertrekken.
De andere sporen op niveau -2 zijn op dat moment bezet met kerende treinen, geloof ik.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hebben ze geen wissels in België?
Nee, dat is niet mogelijk, met dank aan de firma DUOquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 12:26 schreef Ireyon het volgende:
Weet hier toevallig iemand of het mogelijk is een OV-studenten abo op een persoonlijke kaart van NS te zetten? Aangezien die laatste maar 2 euro kost en die kneuzen van OV-Chipkaart 7 euro 50 vragen.
Daarom "kan" dat dus nietquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 12:26 schreef Ireyon het volgende:
Weet hier toevallig iemand of het mogelijk is een OV-studenten abo op een persoonlijke kaart van NS te zetten? Aangezien die laatste maar 2 euro kost en die kneuzen van OV-Chipkaart 7 euro 50 vragen.
Dat snap ik niet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 12:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee, dat is niet mogelijk, met dank aan de firma DUO
Heb je uitgecheckt op Den Haag HS ?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 12:53 schreef dcm360 het volgende:
Hm, hoe maak ik de NS-site nu weer wijs dat ik geld terug wil vanwege vertraging op Middelburg-Rijswijk via Den Haag HS... Ik kan alleen Middelburg-Den Haag HS aanvragen en Den Haag HS-Rijswijk.
Die reisroute had je sowieso niet mogen nemen want je reist je vertrek- of aankomststation voorbij.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:09 schreef dcm360 het volgende:
Tja, de vertraging was op Middelburg-HS, waardoor de overstap op HS niet meer kon (ook echt pas opgelopen na vertrek uit Delft, anders had ik daar wel overgestapt).
Jammer voor je. Ik zou niet weten waarom dit van NS uit gezien in aanmerking zou moeten komen voor GtbVquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:12 schreef dcm360 het volgende:
Dat klopt, vandaar netjes in- en uitchecken op HS. En de route die ik nam zou zonder vertraging overigens sneller zijn geweest dan overtappen in Delft.
Oftewel: ik betaal iets meer om sneller op de bestemming te zijn, en dat is verprutst.
Overigens reis ik altijd naar Rijswijk met de tram vanuit Den Haag HS, tot nu toe is dat altijd sneller geweestquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:12 schreef dcm360 het volgende:
Dat klopt, vandaar netjes in- en uitchecken op HS. En de route die ik nam zou zonder vertraging overigens sneller zijn geweest dan overtappen in Delft.
Oftewel: ik betaal iets meer om sneller op de bestemming te zijn, en dat is verprutst.
Alleen is een "vervangende OV-chipkaart" bedoeld voor wanneer je kaart defect, verloren of gestolen is.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 12:54 schreef _serial_ het volgende:
Op de NS site staat het volgende :
Deelname aan de actie staat open voor iedereen die een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart aanschaft. Deelname is niet mogelijk als u een vervangende OV-chipkaart wilt aanschaffen. Het is namelijk niet mogelijk om uw bestaande reisproducten over te zetten op deze OV-chipkaart.
Gewoon papier invullen inderdaadquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 12:57 schreef dcm360 het volgende:
Uiteraard, want ik reis het laatste stukje terug naar mijn vertrekstation. Als ik de NS-site overigens nu zo lees mag ik gewoon lekker ouderwets een papieren formulier opsturen.
De bovenzijde van het vliegtuig zal doorvliegen naar Amsterdam, terwijl voor de onderzijde Brussel de eindbestemming wordtquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 07:04 schreef Litpho het volgende:
[..]
Vanwege het uitvallen van enige motoren zal deze vlucht gesplitst worden....
Is echt jammer. Amersfoort zit al vol en andere locaties zijn er momenteel niet. Op zich zou Lelydorp Opstel wel een redelijke locatie zijn om aan museummeuk te werken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 00:22 schreef greavy het volgende:
[..]
Op de Dijksgracht mag men niet sleutelen, en ze hebben nog geen andere locatie ook.
Dat kan. Met de actie van NS bestel je inderdaad gewoon een persoonlijke OV-chipkaart. Het enige verschil met de kaarten die je via OV-chipkaart.nl bestelt, afgezien van de prijs, is het plaatje op de voorkant.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 12:26 schreef Ireyon het volgende:
Weet hier toevallig iemand of het mogelijk is een OV-studenten abo op een persoonlijke kaart van NS te zetten? Aangezien die laatste maar 2 euro kost en die kneuzen van OV-Chipkaart 7 euro 50 vragen.
Halloquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Gezien de oplossingstijd geen aanrijding met een persoon (gelukkig), maar waarmee dan wel?
Klopt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:24 schreef b2py het volgende:
Dode dieren worden over het algemeen door de aannemer verwijderd, voor de dierenambulance is het dan namelijk vaak al te laat..
Aha, weer wat geleerd, thanks !quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:24 schreef b2py het volgende:
Dode dieren worden over het algemeen door de aannemer verwijderd, voor de dierenambulance is het dan namelijk vaak al te laat..
Maar ja, mag een spooraannemer de dood van een dier vaststellen?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:24 schreef b2py het volgende:
Dode dieren worden over het algemeen door de aannemer verwijderd, voor de dierenambulance is het dan namelijk vaak al te laat..
hier in DH doet de dierenambulance de afvoer van kadavers (b.v. allerlei gevogelte dat door botsing met OV dood is) voor de gemeente, dus opzich is het geen hele gekke gedachte imho..quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:24 schreef b2py het volgende:
Dode dieren worden over het algemeen door de aannemer verwijderd, voor de dierenambulance is het dan namelijk vaak al te laat..
Vaak is het melding van machinist 'dood dier in spoor' en die wordt door aannemer verwijderd. Of ze wel of niet mogen vaststellen of wat er met de rest wordt gedaan weet ik niet..quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar ja, mag een spooraannemer de dood van een dier vaststellen?
Den Hout?quote:
Ik ga uit van Den Haagquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 18:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Den Hout?
Den Hoorn?
Den Helder?
Dinther-Heeswijk?
Jij denkt zeker ook dat je van CS naar HS kunt lopen in een kwartiertjequote:
Hmm als je erop googeld krijg je alleen een dode pdfquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:18 schreef GlennQuagmire het volgende:
275 meter
Hier is een excel met de perronlengtes https://www.prorail.nl/vervoerders/infrastructuur
Kan kloppen, want dat document is dus verplaatst naar de plek waar GlennQuagmire naar linkte. En het is nu een Excelsheet, wat makkelijk te filteren isquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:20 schreef icloud het volgende:
[..]
Hmm als je erop googeld krijg je alleen een dode pdf
Kan te maken hebben met de plaatsing van seinen en wissels.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:24 schreef Ireyon het volgende:
Heh, grappig dat dezelfde perrons in AB en BA richting verschillende lengtes hebben
Een deel van de informatie is inderdaad achter gesloten deuren gezet, waaronder tijdwegdiagrammen en spoorbezettingsinformatie. Dit is waarschijnlijk om te voorkomen dat er allerlei mensen met die info aan de haal gaan, zoals bewonersorganisaties die gaan roepen "ZIE JE WEL, er kan daar en daar wel eens een trein komen te staan" als men een goederenpad inplant ofzo.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:25 schreef b2py het volgende:
ProRail is bezig om zoveel mogelijk documenten achter een vervoerdersportal te plaatsen, het zal niet lang meer duren voor de perronlengtes daar ook naar toe zijn. Want.. [vul zelf wat leuks in].
Het is en blijft Nederland, waar we rekening houden met iedereen die zich mogelijk benadeeld voelt...quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:29 schreef b2py het volgende:
Want Network Rail heeft veel last van klagende bewoners omdat die het er wel opzetten? Ik vind het erg raar in ieder geval..
Hef de reiziger dan maar op, daar houdt toch niemand rekening mee in spoorlandquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is en blijft Nederland, waar we rekening houden met iedereen die zich mogelijk benadeeld voelt...
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Hef de reiziger dan maar op, daar houdt toch niemand rekening mee in spoorland
Valt ProRail niet onder WOB?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een deel van de informatie is inderdaad achter gesloten deuren gezet, waaronder tijdwegdiagrammen en spoorbezettingsinformatie. Dit is waarschijnlijk om te voorkomen dat er allerlei mensen met die info aan de haal gaan, zoals bewonersorganisaties die gaan roepen "ZIE JE WEL, er kan daar en daar wel eens een trein komen te staan" als men een goederenpad inplant ofzo.
De basisinformatie over de infrastructuur (perronlengtes, afstanden, enz.) moet echter openbaar blijven. Er is één of andere EU-richtlijn die dat voorschrijft.
waarvoor dan?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:30 schreef icloud het volgende:
Wisten jullie trouwens al dat er volgend jaar waarschijnlijk een prive thalys naar zuid limburg komt?
Dat hele prorail moeten ze eens afschaffen, ik volg nu al weken de raadsvergaderingen van een gemeenteraad die ten einde raad is.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:38 schreef Kansenjongere het volgende:
Het lijkt me dat Wilma en de rechter daarin volkomen gelijk hebben, ProRail is immers geen bestuursorgaan.
De gemeente valkenburg wil een aantal tour bobos, burgemeesters, sponsoren en andere hoogwaardigheidsbekleders over laten komen tijdens de amstel gold race.quote:
Wat is de reden voor het weigeren dan? 1 trein per uur klinkt als een niet bijster spannend obstakel voor zoiets...quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:42 schreef icloud het volgende:
[..]
Prorail weigert een evenementen trein(thalys) in te plannen op een stukje van een paar kilometer, op het laatste stuk rijd maar een trein per uur.
Geen idee dat werd in de raadsvergadering niet duidelijk omdat de b en w een aantal documenten alleen onder geheimhouding wilde laten zien.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat is de reden voor het weigeren dan? 1 trein per uur klinkt als een niet bijster spannend obstakel voor zoiets...
Zolang de Thalys in Valkenburg aan het perron kan staan heeft ProRail er toch niets over te zeggen? Zeker niet als aan de rest van de voorwaarden voldaan wordt?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:44 schreef icloud het volgende:
[..]
De gemeente valkenburg wil een aantal tour bobos, burgemeesters, sponsoren en andere hoogwaardigheidsbekleders over laten komen tijdens de amstel gold race.
Maar dat vind prorail geen goed idee
Ik gok in maastricht, lijkt me dat valkenburg erg klein is.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zolang de Thalys in Valkenburg aan het perron kan staan heeft ProRail er toch niets over te zeggen? Zeker niet als aan de rest van de voorwaarden voldaan wordt?
Plannormen, wedden?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:49 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik weet helaas niet op welke punten prorail de aanvraag heeft geweigerd.
Plannormen?quote:
Alleen spoor 1 in Valkenburg kan de Thalys ontvangen. Een TGV is 200 meter lang, terwijl de perrons 2 en 3 daarvoor 10 meter tekort komen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:49 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik gok in maastricht, lijkt me dat valkenburg erg klein is.
Ik weet helaas niet op welke punten prorail de aanvraag heeft geweigerd.
Zou je die paar treinen van veolia niet kunnen afhandelen op spoor 2 en 3 voor een dag?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alleen spoor 1 in Valkenburg kan de Thalys ontvangen. Een TGV is 200 meter lang, terwijl de perrons 2 en 3 daarvoor 10 meter tekort komen.
Het kan best zijn dat ze het daarop willen laten struikelen, want het ding kan er niet blijven staan zonder de dienstregeling te hinderen en zou door moeten rijden naar Heerlen.
Als de bobo's terug willen wordt het helemaal een drama volgens de normen, want instappen kan immers alleen via perron 1. Dan moet de trein het hele stuk tussen Heerlen en Maastricht links rijden en dat mag niet
Stel je voor dat een andere netbeheerder er een station naast gaat bouwen met een perron dat 2 meter langer isquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:27 schreef Duvel het volgende:
Concurrentiegevoelige informatie natuurlijk.
Je kunt vanaf spoor 1 alleen linkerspoor terug naar Maastricht. Of je moet achter de inrijder vanuit Schin op Geul kop gaan maken en dan over spoor 2 terugrijden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:00 schreef icloud het volgende:
[..]
Zou je die paar treinen van veolia niet kunnen afhandelen op spoor 2 en 3 voor een dag?
Volgens de plannormen kom je dan met de sneltrein in de knoei en dat op een zeer drukke dag op die lijnquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:00 schreef icloud het volgende:
[..]
Zou je die paar treinen van veolia niet kunnen afhandelen op spoor 2 en 3 voor een dag?
Of halteert toch aan perron 2/3 maar dan moeten de autoriteiten een oogje dicht knijpen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens de plannormen kom je dan met de sneltrein in de knoei en dat op een zeer drukke dag op die lijn
Je bedoeld vanwege de overweg, tja dat is een probleem.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:08 schreef dennistd het volgende:
Als je graag een complete stremming van het baanvak voor een week door onderzoek van ILenT wilt hebben moet je dat doen ja
Zag vanochtend gewoon een Thalys uiterst rechts bij R'dam Stadion (ri zuiden) rijden. Ook mijn trein terug vanmiddag naar Dordt ging gewoon rechts rijden na de tunnel....dus kan me niet voorstellen dat de Thalys via conventioneel spoor naar R'daal ging.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:20 schreef Ireyon het volgende:
Die omgeleide Thalyssen (Thalysses? Thalyi?) hč, waarom zijn die eigenlijk niet gewoon naar Breda gestuurd om daar dan de HSL op te gaan? Hebben die spoorlui dan toch eindelijk door wat een nutteloze aansluiting dat daar is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |