abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143048345
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:33 schreef James1988 het volgende:
Begrijp ik hieruit goed dat het niet mogelijk is om vanaf spoor 2 te Blaak uit te komen op de HSL? En dat de Thalys dus noodgedwongen wordt omgeleid via Roosendaal? :|W
Volgens sporenplan.nl kan dat inderdaad niet, maar had het wel moeten kunnen om 'm verkeerd spoor de HSL op te sturen, want iets voorbij Rotterdam zouden overloopwissels moeten liggen.
  maandag 4 augustus 2014 @ 12:41:42 #152
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143048392
Het kan wel, maar dan moet je t/m de Barendrecht-tunnel op het verkeerde spoor rijden, en daar de overloopwissels gebruiken. Het grootste probleem is dat je tussen Rotterdam Zuid en de fly-over op het meeste linkse spoor moet rijden, maar daar rijden al de nog rijdende treinen. Je hebt gegarandeerd daar dus conflicten met de IC's.
pi_143048573

Smile! De nieuwe DB Regio NRW trainsets.

Via
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:07:22 #154
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_143049048
http://www.nrcq.nl/2014/08/04/wij

Over de twitterafdeling van de NS.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:46:51 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143050400
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:55 schreef Ireyon het volgende:
Ja leuk. Eerst TS 2015 aanschaffen voor een euro of 30. En dan voor elke trein die je daar ziet nog eens 30 euro per stuk. 35 euro voor de speciale liverei edities. Afzetterige kutreeks, heel dat Train Simulator.
Niet wachten tot de Steam-sale. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:48:41 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143050463
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:33 schreef James1988 het volgende:
Begrijp ik hieruit goed dat het niet mogelijk is om vanaf spoor 2 te Blaak uit te komen op de HSL? En dat de Thalys dus noodgedwongen wordt omgeleid via Roosendaal? :|W
"Willen jullie meer of minder wissels?"
- "Minder! Minder! Minder!"
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_143051810
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:33 schreef James1988 het volgende:
Begrijp ik hieruit goed dat het niet mogelijk is om vanaf spoor 2 te Blaak uit te komen op de HSL? En dat de Thalys dus noodgedwongen wordt omgeleid via Roosendaal? :|W
Je zegt het alsof omgeleid worden via Roosendaal nadelig is. Die toon van jou staat me niet zo aan.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 augustus 2014 @ 14:43:37 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143052164
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:31 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Je zegt het alsof omgeleid worden via Roosendaal nadelig is. Die toon van jou staat me niet zo aan.
Er is een nog trager pad dan de Benelux verzonnen. En daar moet je een premiumprijs voor betalen. Nou joepie -O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143052331
quote:
15s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er is een nog trager pad dan de Benelux verzonnen. En daar moet je een premiumprijs voor betalen. Nou joepie -O-
je hebt wel langer plezier van hetgeen je voor betaald hebt :P
pi_143053866
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:47 schreef Salatrel het volgende:

[..]

je hebt wel langer plezier van hetgeen je voor betaald hebt :P
Nou, wat was ik blij dat ik meer dan 4 uur kon reizen afgelopen vrijdag voor de prijs van 2 uur reizen...
pi_143057008
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:34 schreef dcm360 het volgende:

[..]

Nou, wat was ik blij dat ik meer dan 4 uur kon reizen afgelopen vrijdag voor de prijs van 2 uur reizen...
Wacht maar, die prijs trekken ze in de toekomst ook nog wel recht :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_143060159
:o

Pas nog gedaan geen bijen gezien gelukkig :o

Bijen steken spoorfietsers
KRANENBURG -

Gebruikers van de spoorfietslijn Grenzland-Draisine zijn afgelopen zaterdag aangevallen door bijen. Het ging om een zwerm van circa 30.000 bijen.

Volgens dagblad De Gelderlander zijn 40 spoorfietsers gestoken. Twee van hen moesten naar het ziekenhuis.

Een imker wist de bijen weer te vervangen. Hij vermoedt dat een collega niet doorhad dat een bijenkoningin en haar volk waren uitgevlogen.

Bron;

http://www.telegraaf.nl/b(...)spoorfietsers__.html
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:16:26 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143061233
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:42 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

Een imker wist de bijen weer te vervangen.
Ha fijn, morgen weer 30.000 verse bijen voor de spoorfietsers :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:18:16 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143061282
quote:
10s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ha fijn, morgen weer 30.000 verse bijen voor de spoorfietsers :P
:D
pi_143063617
Die omgeleide Thalyssen (Thalysses? Thalyi?) hč, waarom zijn die eigenlijk niet gewoon naar Breda gestuurd om daar dan de HSL op te gaan? Hebben die spoorlui dan toch eindelijk door wat een nutteloze aansluiting dat daar is?
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:25:10 #166
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143063811
Die toon bevalt me niet hoe jij over Breda praat.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143064058
Thalys Tussenstand:

Roosendaal 12 - Breda 0
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:36:55 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143064325
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:20 schreef Ireyon het volgende:
Die omgeleide Thalyssen (Thalysses? Thalyi?) hč, waarom zijn die eigenlijk niet gewoon naar Breda gestuurd om daar dan de HSL op te gaan? Hebben die spoorlui dan toch eindelijk door wat een nutteloze aansluiting dat daar is?
Hmm, goede vraag. Ik ben geneigd om te zeggen "door de verbouwing zijn er niet genoeg vrije sporen in Breda voor de keeractie," maar de ICd rijdt niet tussen Rotterdam en Breda. Keren zou dus op zich moeten kunnen op spoor 4.

Waarschijnlijk heeft men berekend dat doorrijden via Roosendaal (inclusief stop) net wat sneller is dan het ommetje via Breda. Dat, of het past niet in België. Wellicht zou de Thalys dan achter de Noorderkempenboemel komen te hangen en daardoor z'n pad door de tunnel in Brussel missen.
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:36:58 #169
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_143064327
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:20 schreef Ireyon het volgende:
Die omgeleide Thalyssen (Thalysses? Thalyi?) hč, waarom zijn die eigenlijk niet gewoon naar Breda gestuurd om daar dan de HSL op te gaan? Hebben die spoorlui dan toch eindelijk door wat een nutteloze aansluiting dat daar is?
Geen ruimte momenteel in het station voor nog een kerende trein.

Oh wacht, James weet het beter 8-).
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:38:55 #170
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143064405
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:36 schreef JDude het volgende:

[..]

Geen ruimte momenteel in het station voor nog een kerende trein.

Onwil. CSM-terrein prima plekkie voor een keerlus O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:44:00 #171
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_143064625
quote:
6s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Onwil. CSM-terrein prima plekkie voor een keerlus O+
Ik stem voor.
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:47:09 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143064757
quote:
6s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Onwil. CSM-terrein prima plekkie voor een keerlus O+
Achtbaan die is aangesloten op het hoofdspoor. Lekker zwaaien, zwieren en door een looping gaan in een VIRM.
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:49:28 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143064841
Over Virm gesproken, hoeveel tractiemotoren heeft een zesje? We werden vanochtend ook door de machinist gewaarschuwd dat het allemaal wat langzamer zou gaan omdat we een motor misten (try that in an airplane *) ) maar we waren perfect op tijd in Den Haag :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 augustus 2014 @ 20:52:07 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143064960
quote:
11s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Over Virm gesproken, hoeveel tractiemotoren heeft een zesje? We werden vanochtend ook door de machinist gewaarschuwd dat het allemaal wat langzamer zou gaan omdat we een motor misten (try that in an airplane *) ) maar we waren perfect op tijd in Den Haag :)
volgens mij 3
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:53:20 #175
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_143065009
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Achtbaan die is aangesloten op het hoofdspoor. Lekker zwaaien, zwieren en door een looping gaan in een VIRM.
Lol. Vergeet de Tilburgse kermis, bij de Schommelboot Experience mojje weze.
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:55:22 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143065087
Een zesje heeft 3 tractiemotoreninstallaties inderdaad.

Ik zat een keer in een viertje (met 2 motoren installaties) waarvan er onderweg eentje was uitgevallen. Met dikke vertraging (minstens +10) kwamen we aan in Utrecht (eerstvolgende station) en daar werd de trein (die onderweg was naar Schiphol) opgeheven.

Reden: er was te weinig tractievermogen over om de rit te mogen doen, daarvoor is minimaal iets van 66% tractie vereist en daar zat de trein dus onder.

[ Bericht 14% gewijzigd door James1988 op 04-08-2014 22:09:20 ]
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:10:36 #177
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_143065693
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heeft men berekend dat doorrijden via Roosendaal (inclusief stop) net wat sneller is dan het ommetje via Breda. Dat, of het past niet in België. Wellicht zou de Thalys dan achter de Noorderkempenboemel komen te hangen en daardoor z'n pad door de tunnel in Brussel missen.
Die boemel bereikt Antwerpen tien minuten vķķr de Thalys daar aan hoort te komen. Dat moet het probleem niet zijn.
En zelfs als je daar wel achteraan moet hoeft dat nog geen groot probleem te zijn.

Ter vergelijking: ik zat vrijdag nog in een Thalys die op het Belgische deel van de HSL niet harder reed dan 180, maar toch stipt op tijd in Antwerpen arriveerde...
pi_143065716
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:20 schreef Ireyon het volgende:
Die omgeleide Thalyssen (Thalysses? Thalyi?) hč, waarom zijn die eigenlijk niet gewoon naar Breda gestuurd om daar dan de HSL op te gaan? Hebben die spoorlui dan toch eindelijk door wat een nutteloze aansluiting dat daar is?
Geen wegbekendheid machinisten voor stukje fly-over - Breda..
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:12:25 #179
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143065770
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Geen wegbekendheid machinisten voor stukje fly-over - Breda..
Mooi man, een stuk spoor bouwen en er nooit iemand wegbekendheid op laten doen. DAN MAG HET NIET en ja dan moet het over 10 jaar weer voor heel erg veel geld gesloopt worden want ja regels bla bla
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:13:01 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143065796
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Geen wegbekendheid machinisten voor stukje fly-over - Breda..
Dan stuur je toch een loods mee? :|W
pi_143065851
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dan stuur je toch een loods mee? :|W
Achja, keren te Breda zal ook wel een minuut of 10 extra kosten, nog kutter pad wellicht ivm cargo's en weet ik veel meer. En tsja, Thalys blijft een privaatje, en die treinen zullen heus wel vol zitten dus wat boeit het hun ;)
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:15:40 #182
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143065903
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Achja, keren te Breda zal ook wel een minuut of 10 extra kosten, nog kutter pad wellicht ivm cargo's en weet ik veel meer. En tsja, Thalys blijft een privaatje, en die treinen zullen heus wel vol zitten dus wat boeit het hun ;)
Ook weer waar. :Y
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:17:28 #183
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_143065989
Thalys heeft weleens vaker via Breda gereden (als ze niet via Rotterdam konden) ging dat dan niet via die boog?!
pi_143066012
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Geen wegbekendheid machinisten voor stukje fly-over - Breda..
Zou het? Ik dacht dat machinisten van internationale treinen wel zo'n beetje alle mogelijke omleidingen kenden. Ik geniet wel van die fratsen als Den Haag HS - Roosendaal via Rotterdam (Blijdorp) - Utrecht - Den Bosch - Breda.
  PR/Manusje van alles maandag 4 augustus 2014 @ 21:22:05 #185
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_143066144
quote:
10s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mooi man, een stuk spoor bouwen en er nooit iemand wegbekendheid op laten doen. DAN MAG HET NIET en ja dan moet het over 10 jaar weer voor heel erg veel geld gesloopt worden want ja regels bla bla
Al die bogen worden ook vrijwel nooit gebruikt. Alleen als er weer ergens gezeik is. En dan kunnen ze er dus inderdaad niet rijden. 8)7
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:23:17 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143066185
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Achja, keren te Breda zal ook wel een minuut of 10 extra kosten, nog kutter pad wellicht ivm cargo's en weet ik veel meer. En tsja, Thalys blijft een privaatje, en die treinen zullen heus wel vol zitten dus wat boeit het hun ;)
Hee weet je, je kunt als NS, prorail of whatever ook gewoon ZEGGEN dat je het niet wilt :Y

Hallo, leg maar aan die hanzelijn of die HSL, maar wij hebben er jeuk aan om er overheen te rijden :{w

Kan gewoon he :Y ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143066271
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:18 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Zou het? Ik dacht dat machinisten van internationale treinen wel zo'n beetje alle mogelijke omleidingen kenden. Ik geniet wel van die fratsen als Den Haag HS - Roosendaal via Rotterdam (Blijdorp) - Utrecht - Den Bosch - Breda.
Voor zover ik weet word dat ding alleen gebruikt door Speno, Infraspeed & Eurailscout..
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:26:17 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143066303
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:17 schreef ReisT het volgende:
Thalys heeft weleens vaker via Breda gereden (als ze niet via Rotterdam konden) ging dat dan niet via die boog?!
Dat is Utrecht - den Bosch - Breda - Antwerpen, het gaat nu over het stukje Zevenbergschen Hoek - Prinsenbeek - Breda.
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:28:43 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143066389
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:25 schreef b2py het volgende:

[..]

Voor zover ik weet
Stopte daar met lezen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143068142
quote:
10s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Stopte daar met lezen :P
Gelukkig maar.
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:08:20 #191
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143068262
quote:
11s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Over Virm gesproken, hoeveel tractiemotoren heeft een zesje? We werden vanochtend ook door de machinist gewaarschuwd dat het allemaal wat langzamer zou gaan omdat we een motor misten (try that in an airplane *) ) maar we waren perfect op tijd in Den Haag :)
Zes motoren, drie tractie-installaties. Per aangedreven as één motor.

Voor de viertjes: vier motoren, twee tractie-installaties.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:13:19 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143068489
quote:
3s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zes motoren, drie tractie-installaties. Per aangedreven as één motor.

Voor de viertjes: vier motoren, twee tractie-installaties.
Dan denk ik dat ie bedoelde dat we een tractie-installatie misten. In dat geval is het verlies van 1 motor namelijk niet vermeldenswaard :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 augustus 2014 @ 22:31:24 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143069235
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan denk ik dat ie bedoelde dat we een tractie-installatie misten. In dat geval is het verlies van 1 motor namelijk niet vermeldenswaard :)
Wellicht staan de motoren zelfs in serie, dan kun je er niet eentje missen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 4 augustus 2014 @ 23:05:56 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143070915
quote:
3s.gif Op maandag 4 augustus 2014 22:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wellicht staan de motoren zelfs in serie, dan kun je er niet eentje missen.
Nee maar dan hadden we niet kunnen rijden ook :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 augustus 2014 @ 23:10:42 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143071122
quote:
10s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee maar dan hadden we niet kunnen rijden ook :)
Tuurlijk wel. 3 series van 2, goofy :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 augustus 2014 @ 23:11:57 #196
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_143071164
Iemand die weet waarom dat Ontario treinstel al jaren stof staat te happen bij Watergraafsmeer niet bijvoorbeeld gerestoreerd word?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  maandag 4 augustus 2014 @ 23:14:37 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143071263
quote:
11s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:11 schreef Ajaxfan het volgende:
Iemand die weet waarom dat Ontario treinstel al jaren stof staat te happen bij Watergraafsmeer niet bijvoorbeeld gerestoreerd word?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 4 augustus 2014 @ 23:15:21 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143071283
quote:
11s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:11 schreef Ajaxfan het volgende:
Iemand die weet waarom dat Ontario treinstel al jaren stof staat te happen bij Watergraafsmeer niet bijvoorbeeld gerestoreerd word?
Waarschijnlijk een centenkwestie, maar de Stichting TEE leeft nog wel. Laatste bericht was van eind juni. Toen kondigden ze aan in vergevorderde onderhandelingen te zijn met twee partijen die hen wel wilden sponsoren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 4 augustus 2014 @ 23:59:59 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143073104
ik snap er de tering meer van.

Claim 1: ik heb recht op 7,86, krijg 6,75
Claim 2: ik heb recht op 15,72, ik krijg 15,38
Claim 3: Ik heb recht op 7,86, ik krijg 10,45.

Samen heb ik recht op 31,44 maar ik krijg 32,58.

Als iemand me de logica hiervan kan uitleggen dan hoor ik het graag. Ja ook jullie @NS_Online meelezers :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 00:19:42 #200
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143073893
quote:
15s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er is een nog trager pad dan de Benelux verzonnen. En daar moet je een premiumprijs voor betalen. Nou joepie -O-
Vage kuthaspels daar bij de planners. Want pas 6 minuten na aankomst van de Thalys vertrekt de Benelux naar België, en daar weer 5 minuten achteraan gaat de Thalys. Men had toch kunnen plannen dat de Thalys vķķr de Benny kwam?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 00:22:36 #201
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143073972
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een centenkwestie, maar de Stichting TEE leeft nog wel. Laatste bericht was van eind juni. Toen kondigden ze aan in vergevorderde onderhandelingen te zijn met twee partijen die hen wel wilden sponsoren.
Op de Dijksgracht mag men niet sleutelen, en ze hebben nog geen andere locatie ook.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 00:29:29 #202
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_143074200
Vandaag teruggekomen uit Parijs. Eerste keer Thalys viel me tegen, vooral het treinstel op de heenreis leek al minstens 15 jaar niet opgeknapt en het landschap is extreem saai. Al met al toch een leuke ervaring, maar ik prefereer de ICE.

De metro's in Parijs zonder bestuurder waren wel fascinerend, is hiervoor potentie op het spoor of is dit te ingewikkeld?

Weinig last gehad van de werkzaamheden vandaag. De Thalys was gewoon op tijd en de aansluitingen in Rotterdam en Dordrecht waren krap maar haalbaar, waardoor het 0 vertraging heeft opgeleverd ^O^
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 00:31:52 #203
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_143074286
quote:
*O*

Iedere vermelding van ABBA dient per definitie te worden gevierd met een jompelsmiley.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 00:33:33 #204
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_143074347
quote:
11s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
(try that in an airplane *) )
Mwoah. Bijna alle viermotorige vliegtuigen kunnen prima op drie motoren vliegen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 00:48:15 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143074822
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 00:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Mwoah. Bijna alle viermotorige vliegtuigen kunnen prima op drie motoren vliegen.
ja, of 2.

Maar maak dat je reizigers maar eens wijs op 33k ft ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143074876
Wegens het uitvallen van de motoren vliegt deze vlucht niet verder?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 00:51:27 #207
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143074922
HKX had laatst defecte Taurussen, waardoor tractie werd ingehuurd bij Boxxpress. De geleverde tractie was echter geen Taurus, maar een Vectron:
pi_143078044
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 00:49 schreef Salatrel het volgende:
Wegens het uitvallen van de motoren vliegt deze vlucht niet verder?
Vanwege het uitvallen van enige motoren zal deze vlucht gesplitst worden... :X.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_143078658
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 00:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Mwoah. Bijna alle viermotorige vliegtuigen kunnen prima op drie motoren vliegen.
Bijna alle tweemotorige ook op één trouwens.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 08:44:09 #210
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_143078752
Stukje over de koaham-shuttle op http://www.bbc.com/travel(...)t-hidden-rail-trip/1



Mocht je in de buurt van Vancouver zijn is dit een leuk ritje voor een paar dollar.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 08:57:25 #211
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143078924
Let op: Drempels!
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:10:42 #212
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_143079120
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 23:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een centenkwestie, maar de Stichting TEE leeft nog wel. Laatste bericht was van eind juni. Toen kondigden ze aan in vergevorderde onderhandelingen te zijn met twee partijen die hen wel wilden sponsoren.
Las ik het nou goed dat dit treinstel eigenlijk nog eigendom is van Ontario maar daar alleen gestald is eigenlijk?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:27:23 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143079325
quote:
Rotterdam C.-Delft
Message dinsdag 5 augustus 2014, 09:09 :
Reason: aanrijding

Tussen Schiedam C. en Delft rijden geen treinen door een aanrijding.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 10:00 uur verholpen.
Reizigers tussen Rotterdam C. en Den Haag C. reizen via Gouda.
Gezien de oplossingstijd geen aanrijding met een persoon (gelukkig), maar waarmee dan wel? :?
pi_143079356
Object ofzo, stalen buis oid. Of een groot vogeltje..
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:38:03 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143079475
Denk het ook:

NS_online twitterde op dinsdag 05-08-2014 om 09:37:07 Schiedam-Delft: verstoring voorbij, treinverkeer wordt hervat. http://t.co/axyyfHsO3W #SdmDt reageer retweet
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:40:22 #216
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_143079518
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 09:30 schreef b2py het volgende:
Object ofzo, stalen buis oid. Of een groot vogeltje..
Ik was het niet!
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:46:38 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143079634
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 09:40 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Ik was het niet!
:D
pi_143079812
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 09:40 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Ik was het niet!
:D _O-
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 10:27:21 #219
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_143080454
Is het een keer niet de tunnel die tegen werkt.

NS_online twitterde op dinsdag 05-08-2014 om 10:25:04 Van en naar Schiphol: minder treinen door een seinstoring. http://t.co/axyyfHsO3W #Shl reageer retweet
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 10:52:47 #220
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_143081019
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 00:19 schreef greavy het volgende:

[..]

Vage kuthaspels daar bij de planners. Want pas 6 minuten na aankomst van de Thalys vertrekt de Benelux naar België, en daar weer 5 minuten achteraan gaat de Thalys. Men had toch kunnen plannen dat de Thalys vķķr de Benny kwam?
Dat kan niet want beide treinen stoppen op hetzelfde spoor in Antwerpen waar de Benny als eerste hoort te vertrekken.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 10:54:29 #221
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_143081071
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:52 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat kan niet want beide treinen stoppen op hetzelfde spoor in Antwerpen waar de Benny als eerste hoort te vertrekken.
Hebben ze geen wissels in België?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:05:41 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143083137
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Hebben ze geen wissels in België?
De andere sporen op niveau -2 zijn op dat moment bezet met kerende treinen, geloof ik.

De aanrijding waar ik hier vanochtend iets over schreef was trouwens met een hond.
pi_143083769
Weet hier toevallig iemand of het mogelijk is een OV-studenten abo op een persoonlijke kaart van NS te zetten? Aangezien die laatste maar 2 euro kost en die kneuzen van OV-Chipkaart 7 euro 50 vragen.
pi_143083897
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:26 schreef Ireyon het volgende:
Weet hier toevallig iemand of het mogelijk is een OV-studenten abo op een persoonlijke kaart van NS te zetten? Aangezien die laatste maar 2 euro kost en die kneuzen van OV-Chipkaart 7 euro 50 vragen.
Nee, dat is niet mogelijk, met dank aan de firma DUO
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:32:51 #225
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143083960
Waarom niet? Je moet tegenwoordig toch gewoon een persoonlijke kaart hebben voor een studentenproduct? Volgens mij is de persoonlijke kaart van NS gewoon één van de vele die door de vervoersbedrijven in omloop gebracht zijn.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:35:01 #226
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143084038
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:26 schreef Ireyon het volgende:
Weet hier toevallig iemand of het mogelijk is een OV-studenten abo op een persoonlijke kaart van NS te zetten? Aangezien die laatste maar 2 euro kost en die kneuzen van OV-Chipkaart 7 euro 50 vragen.
Daarom "kan" dat dus niet :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143084189
Beste manier om te kijken of het werkt is overigens: gewoon proberen. Maar de NS-kaart is een 'gewone' persoonlijke kaart, dus waarom het niet zou werken... Of zou ik het ook niet kunnen zetten op de persoonlijke chipkaart die ik van de provincie heb dan?
pi_143084263
Je kan overigens wel tijdelijk reisrecht op de andere kaart zetten volgens mij.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_143084449
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:30 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee, dat is niet mogelijk, met dank aan de firma DUO
Dat snap ik niet.

- Ik heb een Studentenreisproduct
- Mijn huidige persoonlijke OV-Chipkaart verloopt binnen 6 weken.

A) Ik kan een nieuwe persoonlijke OV-Chipkaart aanschaffen via OV-Chipkaart.nl voor ¤7,50
B) Ik kan een nieuwe persoonlijke OV-Chipkaart aanschaffen via NS.nl voor ¤2,-

- De kaarten van zowel optie A als B zijn identieke producten, namelijk Persoonlijke OV-Chipkaarten.

- Mijn Studentenreisproduct kan wel op de nieuwe kaart van optie A worden gezet.
- Mijn Studentenreisproduct kan niet op de nieuwe kaart van optie B worden gezet.

Iets klopt hier niet.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:48:12 #230
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_143084490
Ik kon bij het aanvragen wel aangeven dat ik al een kaart had, gewoon naar de automaat lopen en SOV stond erop. Zou dus niet weten waarom dit niet zou kunnen
pi_143084715
Hm, hoe maak ik de NS-site nu weer wijs dat ik geld terug wil vanwege vertraging op Middelburg-Rijswijk via Den Haag HS... Ik kan alleen Middelburg-Den Haag HS aanvragen en Den Haag HS-Rijswijk.
pi_143084731
Op de NS site staat het volgende :

Deelname aan de actie staat open voor iedereen die een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart aanschaft. Deelname is niet mogelijk als u een vervangende OV-chipkaart wilt aanschaffen. Het is namelijk niet mogelijk om uw bestaande reisproducten over te zetten op deze OV-chipkaart.

Iemand die andere ervaringen heeft wellicht ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_143084756
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:53 schreef dcm360 het volgende:
Hm, hoe maak ik de NS-site nu weer wijs dat ik geld terug wil vanwege vertraging op Middelburg-Rijswijk via Den Haag HS... Ik kan alleen Middelburg-Den Haag HS aanvragen en Den Haag HS-Rijswijk.
Heb je uitgecheckt op Den Haag HS ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_143084838
Uiteraard, want ik reis het laatste stukje terug naar mijn vertrekstation. Als ik de NS-site overigens nu zo lees mag ik gewoon lekker ouderwets een papieren formulier opsturen.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:02:26 #235
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_143085014
Volgens mij kan je alleen geld terug krijgen op het traject waar de vertraging zich voordeed. Dus of Middelburg - HS of HS - Rijswijk
pi_143085308
Als je op hs - Rijswijk een half uur vertraging oploopt had je beter kunnen gaan lopen :P
pi_143085319
Tja, de vertraging was op Middelburg-HS, waardoor de overstap op HS niet meer kon (ook echt pas opgelopen na vertrek uit Delft, anders had ik daar wel overgestapt).
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:11:07 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143085366
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:09 schreef dcm360 het volgende:
Tja, de vertraging was op Middelburg-HS, waardoor de overstap op HS niet meer kon (ook echt pas opgelopen na vertrek uit Delft, anders had ik daar wel overgestapt).
Die reisroute had je sowieso niet mogen nemen want je reist je vertrek- of aankomststation voorbij.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143085418
Dat klopt, vandaar netjes in- en uitchecken op HS. En de route die ik nam zou zonder vertraging overigens sneller zijn geweest dan overtappen in Delft.
Oftewel: ik betaal iets meer om sneller op de bestemming te zijn, en dat is verprutst.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:15:11 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143085495
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:12 schreef dcm360 het volgende:
Dat klopt, vandaar netjes in- en uitchecken op HS. En de route die ik nam zou zonder vertraging overigens sneller zijn geweest dan overtappen in Delft.
Oftewel: ik betaal iets meer om sneller op de bestemming te zijn, en dat is verprutst.
Jammer voor je. Ik zou niet weten waarom dit van NS uit gezien in aanmerking zou moeten komen voor GtbV :N

Van NS uit gezien he ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143085510
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:12 schreef dcm360 het volgende:
Dat klopt, vandaar netjes in- en uitchecken op HS. En de route die ik nam zou zonder vertraging overigens sneller zijn geweest dan overtappen in Delft.
Oftewel: ik betaal iets meer om sneller op de bestemming te zijn, en dat is verprutst.
Overigens reis ik altijd naar Rijswijk met de tram vanuit Den Haag HS, tot nu toe is dat altijd sneller geweest :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_143085632
Ik loop sneller naar het station dan naar de dichtstbijzijnde tramhalte. De trein is dus sneller, als die overstap van 6 minuten lukt dan.

Maargoed, formulier is op de post en ik merk het wel.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:55:12 #243
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_143086847
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:54 schreef _serial_ het volgende:
Op de NS site staat het volgende :

Deelname aan de actie staat open voor iedereen die een nieuwe persoonlijke OV-chipkaart aanschaft. Deelname is niet mogelijk als u een vervangende OV-chipkaart wilt aanschaffen. Het is namelijk niet mogelijk om uw bestaande reisproducten over te zetten op deze OV-chipkaart.
Alleen is een "vervangende OV-chipkaart" bedoeld voor wanneer je kaart defect, verloren of gestolen is.
Of het ook zo gaat als je kaart verloopt wordt hier niet duidelijk.
  Redactie Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:33:41 #244
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143088124
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:57 schreef dcm360 het volgende:
Uiteraard, want ik reis het laatste stukje terug naar mijn vertrekstation. Als ik de NS-site overigens nu zo lees mag ik gewoon lekker ouderwets een papieren formulier opsturen.
Gewoon papier invullen inderdaad
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:51:25 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143088681
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 07:04 schreef Litpho het volgende:

[..]

Vanwege het uitvallen van enige motoren zal deze vlucht gesplitst worden... :X.
De bovenzijde van het vliegtuig zal doorvliegen naar Amsterdam, terwijl voor de onderzijde Brussel de eindbestemming wordt :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:52:51 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143088729
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 00:22 schreef greavy het volgende:

[..]

Op de Dijksgracht mag men niet sleutelen, en ze hebben nog geen andere locatie ook.
Is echt jammer. Amersfoort zit al vol en andere locaties zijn er momenteel niet. Op zich zou Lelydorp Opstel wel een redelijke locatie zijn om aan museummeuk te werken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143089584
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:26 schreef Ireyon het volgende:
Weet hier toevallig iemand of het mogelijk is een OV-studenten abo op een persoonlijke kaart van NS te zetten? Aangezien die laatste maar 2 euro kost en die kneuzen van OV-Chipkaart 7 euro 50 vragen.
Dat kan. Met de actie van NS bestel je inderdaad gewoon een persoonlijke OV-chipkaart. Het enige verschil met de kaarten die je via OV-chipkaart.nl bestelt, afgezien van de prijs, is het plaatje op de voorkant.

Maar jij wil een nieuwe kaart na verlopen van je oude kaart, zie ik, en ik weet niet hoe dat in zijn werk gaat.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:54:13 #248
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_143090607
Als je een kaart vernieuwt via ov-chipkaart.nl worden abonnementen automatisch overgezet.
Als je gewoon een losse kaart bestelt niet.
pi_143090727
Onbekenden gooien glasplaat tegen trein

DEN DOLDER - Een trein is maandagavond ter hoogte van station Den Dolder beschadigd geraakt nadat onbekenden een glasplaat tegen het voertuig hadden gegooid. Volgens de politie was de schade dusdanig dat de trein niet verder kon rijden. Niemand raakte gewond.



Het ging om de intercity Leeuwarden naar Utrecht die net uit Amersfoort was vertrokken. De trein strandde tussen Den Dolder en Bilthoven. Voor de passagiers werd vervangend vervoer geregeld.
Aanvankelijk werd gemeld dat er een aanrijding was geweest met een persoon. Uit onderzoek bleek dat er was gegooid met een glasplaat afkomstig van het perron van station Den Dolder.
De politie is op zoek naar getuigen om te achterhalen wie verantwoordelijk is voor het vandalisme.

Bron
pi_143092797
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 09:27 schreef James1988 het volgende:

[..]

Gezien de oplossingstijd geen aanrijding met een persoon (gelukkig), maar waarmee dan wel? :?
Hallo :)

Ik kan het mysterie waarmee de Sprinter deze ochtend in botsing kwam denk ik oplossen...ik was een van de vele reizigers in de trein. Sprinter van 08:47 vanuit R'dam CS.

Trein stopte nogal abrupt zo'n 200-300 meter denk ik van station Delft Zuid. Eerst dacht ik dat er misschien iemand aan de noodrem had gehangen..maar dan is het echt een noodstop...al vrij snel kwam de conducteur met de mededeling dat de trein een hond had aangereden...
Tussen Schiedam en Delft Zuid is een natuurgebied met veel fietsers, wandelaars, etc..het is ook wel eens voorgekomen dat er een koe of schaap bij de rails liepen en er stapvoets gereden moest worden..
Conducteur en machinist zijn naar buiten gegaan om de hond -die het niet had overleefd - af te dekken, daarna in conclaaf met de verkeersleiding wat te doen...uiteindelijk met een vertraging van ongeveer 30 minuten weer richting Den Haag gekacheld. Conducteur was goed met de communicatie en hield ons uitgereid op de hoogte qua acties en vertraging.

Geen idee eigenlijk wat er nu met het honden kadaver is gebeurd..laten liggen of zouden ze het hebben meegenomen uiteindelijk om het door de Dieren ambulance te laten afvoeren ?

Groet,
Furry
Jozef Kiprich...de Tovenaar van Tatabanya....
pi_143093516
Dode dieren worden over het algemeen door de aannemer verwijderd, voor de dierenambulance is het dan namelijk vaak al te laat..
pi_143093733
Grand Paris funding

FRANCE: Société du Grand Paris approved ¤3ˇ49bn for the Grand Paris project last month. The investment will go towards construction of Lines 16 between Noisy-Champs and Saint-Denis-Pleyel, as well as Line 17 South from Le Bourget RER station to Triangle-de-Gonesse and Line 14 North from Mairie de Saint-Ouen to Saint-Denis-Pleyel.

The 29 km of underground automated metro lines would include nine stations, including seven interchanges with RER, metro or tram lines. Rolling stock will be funded separately, with a decision expected in late 2015.

A public inquiry will be held later this year, with construction due to start in 2016. Lines 16 and 17 would open in 2023.

Bron
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:37:57 #253
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_143093962
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:24 schreef b2py het volgende:
Dode dieren worden over het algemeen door de aannemer verwijderd, voor de dierenambulance is het dan namelijk vaak al te laat..
Klopt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_143094530
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:24 schreef b2py het volgende:
Dode dieren worden over het algemeen door de aannemer verwijderd, voor de dierenambulance is het dan namelijk vaak al te laat..
Aha, weer wat geleerd, thanks ! :)
Jozef Kiprich...de Tovenaar van Tatabanya....
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:04:29 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143094794
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:24 schreef b2py het volgende:
Dode dieren worden over het algemeen door de aannemer verwijderd, voor de dierenambulance is het dan namelijk vaak al te laat..
Maar ja, mag een spooraannemer de dood van een dier vaststellen? :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143094888
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:24 schreef b2py het volgende:
Dode dieren worden over het algemeen door de aannemer verwijderd, voor de dierenambulance is het dan namelijk vaak al te laat..
hier in DH doet de dierenambulance de afvoer van kadavers (b.v. allerlei gevogelte dat door botsing met OV dood is) voor de gemeente, dus opzich is het geen hele gekke gedachte imho..
pi_143095094
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar ja, mag een spooraannemer de dood van een dier vaststellen? :X
Vaak is het melding van machinist 'dood dier in spoor' en die wordt door aannemer verwijderd. Of ze wel of niet mogen vaststellen of wat er met de rest wordt gedaan weet ik niet..
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:19:11 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143095258
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:08 schreef mschol het volgende:

[..]

hier in DH
Den Hout?
Den Hoorn?
Den Helder?
Dinther-Heeswijk?

:?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143095274
Rotterdam Nesselande denk ik.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_143095282
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Den Hout?
Den Hoorn?
Den Helder?
Dinther-Heeswijk?

:?
Ik ga uit van Den Haag :P
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:20:19 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143095310
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Rotterdam Nesselande denk ik.
Oh natuurlijk ja, dat moet hem zijn :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:56:15 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143096370
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik ga uit van Den Haag :P
Jij denkt zeker ook dat je van CS naar HS kunt lopen in een kwartiertje :D simpele ziel :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143097013
Weet iemand hoe lang het perron in den helder is? Prorail had ooit een pdfje met nuttige perronlengtes online staat, maar die geeft nu een mooie 404.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:18:09 #264
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_143097089
275 meter
Hier is een excel met de perronlengtes https://www.prorail.nl/vervoerders/infrastructuur
pi_143097167
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:18 schreef GlennQuagmire het volgende:
275 meter
Hier is een excel met de perronlengtes https://www.prorail.nl/vervoerders/infrastructuur
Hmm als je erop googeld krijg je alleen een dode pdf
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:22:16 #266
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143097220
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:20 schreef icloud het volgende:

[..]

Hmm als je erop googeld krijg je alleen een dode pdf
Kan kloppen, want dat document is dus verplaatst naar de plek waar GlennQuagmire naar linkte. En het is nu een Excelsheet, wat makkelijk te filteren is :s)
pi_143097312
Heh, grappig dat dezelfde perrons in AB en BA richting verschillende lengtes hebben
pi_143097330
ProRail is bezig om zoveel mogelijk documenten achter een vervoerdersportal te plaatsen, het zal niet lang meer duren voor de perronlengtes daar ook naar toe zijn. Want.. [vul zelf wat leuks in].
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:27:30 #269
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143097409
Concurrentiegevoelige informatie natuurlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:28:03 #270
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143097429
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:24 schreef Ireyon het volgende:
Heh, grappig dat dezelfde perrons in AB en BA richting verschillende lengtes hebben
Kan te maken hebben met de plaatsing van seinen en wissels. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:25 schreef b2py het volgende:
ProRail is bezig om zoveel mogelijk documenten achter een vervoerdersportal te plaatsen, het zal niet lang meer duren voor de perronlengtes daar ook naar toe zijn. Want.. [vul zelf wat leuks in].
Een deel van de informatie is inderdaad achter gesloten deuren gezet, waaronder tijdwegdiagrammen en spoorbezettingsinformatie. Dit is waarschijnlijk om te voorkomen dat er allerlei mensen met die info aan de haal gaan, zoals bewonersorganisaties die gaan roepen "ZIE JE WEL, er kan daar en daar wel eens een trein komen te staan" als men een goederenpad inplant ofzo.

De basisinformatie over de infrastructuur (perronlengtes, afstanden, enz.) moet echter openbaar blijven. Er is één of andere EU-richtlijn die dat voorschrijft.
pi_143097491
Want Network Rail heeft veel last van klagende bewoners omdat die het er wel opzetten? Ik vind het erg raar in ieder geval..
pi_143097532
Wisten jullie trouwens al dat er volgend jaar waarschijnlijk een prive thalys naar zuid limburg komt?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:32:26 #273
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143097606
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:29 schreef b2py het volgende:
Want Network Rail heeft veel last van klagende bewoners omdat die het er wel opzetten? Ik vind het erg raar in ieder geval..
Het is en blijft Nederland, waar we rekening houden met iedereen die zich mogelijk benadeeld voelt...
pi_143097681
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het is en blijft Nederland, waar we rekening houden met iedereen die zich mogelijk benadeeld voelt...
Hef de reiziger dan maar op, daar houdt toch niemand rekening mee in spoorland :')
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:35:56 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143097710
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:34 schreef b2py het volgende:

[..]

Hef de reiziger dan maar op, daar houdt toch niemand rekening mee in spoorland :')
:D
pi_143097728
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Een deel van de informatie is inderdaad achter gesloten deuren gezet, waaronder tijdwegdiagrammen en spoorbezettingsinformatie. Dit is waarschijnlijk om te voorkomen dat er allerlei mensen met die info aan de haal gaan, zoals bewonersorganisaties die gaan roepen "ZIE JE WEL, er kan daar en daar wel eens een trein komen te staan" als men een goederenpad inplant ofzo.

De basisinformatie over de infrastructuur (perronlengtes, afstanden, enz.) moet echter openbaar blijven. Er is één of andere EU-richtlijn die dat voorschrijft.
Valt ProRail niet onder WOB?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:37:12 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143097758
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Valt ProRail niet onder WOB?
Wilma en de rechter zijn van mening van niet.
pi_143097815
Het lijkt me dat Wilma en de rechter daarin volkomen gelijk hebben, ProRail is immers geen bestuursorgaan.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:41:23 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143097885
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:30 schreef icloud het volgende:
Wisten jullie trouwens al dat er volgend jaar waarschijnlijk een prive thalys naar zuid limburg komt?
waarvoor dan?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:41:54 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143097901
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

waarvoor dan?
icloud heeft er eentje gecharterd, duhhh :P
pi_143097925
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:38 schreef Kansenjongere het volgende:
Het lijkt me dat Wilma en de rechter daarin volkomen gelijk hebben, ProRail is immers geen bestuursorgaan.
Dat hele prorail moeten ze eens afschaffen, ik volg nu al weken de raadsvergaderingen van een gemeenteraad die ten einde raad is.

Prorail weigert een evenementen trein(thalys) in te plannen op een stukje van een paar kilometer, op het laatste stuk rijd maar een trein per uur.
pi_143097929
Aha: http://www.vbk.nl/kennis-(...)ormatie-van-prorail/

Toch apart, dat de overheid de Wob kan omzeilen door taken uit te besteden aan een monopolistisch overheidsbedrijf.

Of wil het oordeel zeggen dat Wilma eigenlijk totaal geen controle over ProRail heeft en het een soort ongeleid projectiel is?

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2014 19:44:26 ]
pi_143097995
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

waarvoor dan?
De gemeente valkenburg wil een aantal tour bobos, burgemeesters, sponsoren en andere hoogwaardigheidsbekleders over laten komen tijdens de amstel gold race.

Maar dat vind prorail geen goed idee
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:45:11 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143098023
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:42 schreef icloud het volgende:

[..]

Prorail weigert een evenementen trein(thalys) in te plannen op een stukje van een paar kilometer, op het laatste stuk rijd maar een trein per uur.
Wat is de reden voor het weigeren dan? 1 trein per uur klinkt als een niet bijster spannend obstakel voor zoiets...
pi_143098095
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat is de reden voor het weigeren dan? 1 trein per uur klinkt als een niet bijster spannend obstakel voor zoiets...
Geen idee dat werd in de raadsvergadering niet duidelijk omdat de b en w een aantal documenten alleen onder geheimhouding wilde laten zien.

Zover ik begrepen heb, heeft ns charters al maanden geleden de handdoek in de ring gegooid en zijn ze nu bezig met de nmbs.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:47:48 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143098108
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:44 schreef icloud het volgende:

[..]

De gemeente valkenburg wil een aantal tour bobos, burgemeesters, sponsoren en andere hoogwaardigheidsbekleders over laten komen tijdens de amstel gold race.

Maar dat vind prorail geen goed idee
Zolang de Thalys in Valkenburg aan het perron kan staan heeft ProRail er toch niets over te zeggen? Zeker niet als aan de rest van de voorwaarden voldaan wordt?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143098170
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zolang de Thalys in Valkenburg aan het perron kan staan heeft ProRail er toch niets over te zeggen? Zeker niet als aan de rest van de voorwaarden voldaan wordt?
Ik gok in maastricht, lijkt me dat valkenburg erg klein is.

Ik weet helaas niet op welke punten prorail de aanvraag heeft geweigerd.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:50:09 #288
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143098195
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:49 schreef icloud het volgende:

[..]

Ik weet helaas niet op welke punten prorail de aanvraag heeft geweigerd.
Plannormen, wedden? :')
pi_143098243
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:50 schreef James1988 het volgende:

[..]

Plannormen, wedden? :')
Plannormen?

Kijk tussen randwyck en vise grens rijd een trein per uur, dat kan niet de oorzaak zijn.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:56:58 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143098443
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:49 schreef icloud het volgende:

[..]

Ik gok in maastricht, lijkt me dat valkenburg erg klein is.

Ik weet helaas niet op welke punten prorail de aanvraag heeft geweigerd.
Alleen spoor 1 in Valkenburg kan de Thalys ontvangen. Een TGV is 200 meter lang, terwijl de perrons 2 en 3 daarvoor 10 meter tekort komen.

Het kan best zijn dat ze het daarop willen laten struikelen, want het ding kan er niet blijven staan zonder de dienstregeling te hinderen en zou door moeten rijden naar Heerlen.

Als de bobo's terug willen wordt het helemaal een drama volgens de normen, want instappen kan immers alleen via perron 1. Dan moet de trein het hele stuk tussen Heerlen en Maastricht links rijden en dat mag niet :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143098535
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Alleen spoor 1 in Valkenburg kan de Thalys ontvangen. Een TGV is 200 meter lang, terwijl de perrons 2 en 3 daarvoor 10 meter tekort komen.

Het kan best zijn dat ze het daarop willen laten struikelen, want het ding kan er niet blijven staan zonder de dienstregeling te hinderen en zou door moeten rijden naar Heerlen.

Als de bobo's terug willen wordt het helemaal een drama volgens de normen, want instappen kan immers alleen via perron 1. Dan moet de trein het hele stuk tussen Heerlen en Maastricht links rijden en dat mag niet :+
Zou je die paar treinen van veolia niet kunnen afhandelen op spoor 2 en 3 voor een dag?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:02:56 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143098650
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:27 schreef Duvel het volgende:
Concurrentiegevoelige informatie natuurlijk.
Stel je voor dat een andere netbeheerder er een station naast gaat bouwen met een perron dat 2 meter langer is :o Dat kan natuurlijk niet :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:04:16 #293
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143098696
We zijn niet ver meer van de dag dat reizigers preventief gefouilleerd worden. Op meetlinten en duimstokken. Voor een geodriehoek moet je een ontheffing aanvragen. Nee die kan niet "Bij je studentenreisproduct op de kaart gezet worden" :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:04:34 #294
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143098704
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:00 schreef icloud het volgende:

[..]

Zou je die paar treinen van veolia niet kunnen afhandelen op spoor 2 en 3 voor een dag?
Je kunt vanaf spoor 1 alleen linkerspoor terug naar Maastricht. Of je moet achter de inrijder vanuit Schin op Geul kop gaan maken en dan over spoor 2 terugrijden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:04:44 #295
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143098711
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:00 schreef icloud het volgende:

[..]

Zou je die paar treinen van veolia niet kunnen afhandelen op spoor 2 en 3 voor een dag?
Volgens de plannormen kom je dan met de sneltrein in de knoei en dat op een zeer drukke dag op die lijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143098792
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens de plannormen kom je dan met de sneltrein in de knoei en dat op een zeer drukke dag op die lijn
Of halteert toch aan perron 2/3 maar dan moeten de autoriteiten een oogje dicht knijpen.
  Redactie Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:08:32 #297
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143098836
Als je graag een complete stremming van het baanvak voor een week door onderzoek van ILenT wilt hebben moet je dat doen ja _O-
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_143098903
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:08 schreef dennistd het volgende:
Als je graag een complete stremming van het baanvak voor een week door onderzoek van ILenT wilt hebben moet je dat doen ja _O-
Je bedoeld vanwege de overweg, tja dat is een probleem.
pi_143098926
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:20 schreef Ireyon het volgende:
Die omgeleide Thalyssen (Thalysses? Thalyi?) hč, waarom zijn die eigenlijk niet gewoon naar Breda gestuurd om daar dan de HSL op te gaan? Hebben die spoorlui dan toch eindelijk door wat een nutteloze aansluiting dat daar is?
Zag vanochtend gewoon een Thalys uiterst rechts bij R'dam Stadion (ri zuiden) rijden. Ook mijn trein terug vanmiddag naar Dordt ging gewoon rechts rijden na de tunnel....dus kan me niet voorstellen dat de Thalys via conventioneel spoor naar R'daal ging.
Take on the situation, but not the torment ...
  Redactie Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:11:25 #300
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143098933
Nee, überhaupt een te kort perron is daar inmiddels alleen de reden al wel van
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')