Volgens sporenplan.nl kan dat inderdaad niet, maar had het wel moeten kunnen om 'm verkeerd spoor de HSL op te sturen, want iets voorbij Rotterdam zouden overloopwissels moeten liggen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:33 schreef James1988 het volgende:
Begrijp ik hieruit goed dat het niet mogelijk is om vanaf spoor 2 te Blaak uit te komen op de HSL? En dat de Thalys dus noodgedwongen wordt omgeleid via Roosendaal?
Niet wachten tot de Steam-sale.quote:Op maandag 4 augustus 2014 10:55 schreef Ireyon het volgende:
Ja leuk. Eerst TS 2015 aanschaffen voor een euro of 30. En dan voor elke trein die je daar ziet nog eens 30 euro per stuk. 35 euro voor de speciale liverei edities. Afzetterige kutreeks, heel dat Train Simulator.
"Willen jullie meer of minder wissels?"quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:33 schreef James1988 het volgende:
Begrijp ik hieruit goed dat het niet mogelijk is om vanaf spoor 2 te Blaak uit te komen op de HSL? En dat de Thalys dus noodgedwongen wordt omgeleid via Roosendaal?
Je zegt het alsof omgeleid worden via Roosendaal nadelig is. Die toon van jou staat me niet zo aan.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:33 schreef James1988 het volgende:
Begrijp ik hieruit goed dat het niet mogelijk is om vanaf spoor 2 te Blaak uit te komen op de HSL? En dat de Thalys dus noodgedwongen wordt omgeleid via Roosendaal?
Er is een nog trager pad dan de Benelux verzonnen. En daar moet je een premiumprijs voor betalen. Nou joepiequote:Op maandag 4 augustus 2014 14:31 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je zegt het alsof omgeleid worden via Roosendaal nadelig is. Die toon van jou staat me niet zo aan.
je hebt wel langer plezier van hetgeen je voor betaald hebtquote:Op maandag 4 augustus 2014 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er is een nog trager pad dan de Benelux verzonnen. En daar moet je een premiumprijs voor betalen. Nou joepie
Nou, wat was ik blij dat ik meer dan 4 uur kon reizen afgelopen vrijdag voor de prijs van 2 uur reizen...quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:47 schreef Salatrel het volgende:
[..]
je hebt wel langer plezier van hetgeen je voor betaald hebt
Wacht maar, die prijs trekken ze in de toekomst ook nog wel rechtquote:Op maandag 4 augustus 2014 15:34 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Nou, wat was ik blij dat ik meer dan 4 uur kon reizen afgelopen vrijdag voor de prijs van 2 uur reizen...
Ha fijn, morgen weer 30.000 verse bijen voor de spoorfietsersquote:Op maandag 4 augustus 2014 18:42 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Een imker wist de bijen weer te vervangen.
quote:Op maandag 4 augustus 2014 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ha fijn, morgen weer 30.000 verse bijen voor de spoorfietsers
Hmm, goede vraag. Ik ben geneigd om te zeggen "door de verbouwing zijn er niet genoeg vrije sporen in Breda voor de keeractie," maar de ICd rijdt niet tussen Rotterdam en Breda. Keren zou dus op zich moeten kunnen op spoor 4.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:20 schreef Ireyon het volgende:
Die omgeleide Thalyssen (Thalysses? Thalyi?) hè, waarom zijn die eigenlijk niet gewoon naar Breda gestuurd om daar dan de HSL op te gaan? Hebben die spoorlui dan toch eindelijk door wat een nutteloze aansluiting dat daar is?
Geen ruimte momenteel in het station voor nog een kerende trein.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:20 schreef Ireyon het volgende:
Die omgeleide Thalyssen (Thalysses? Thalyi?) hè, waarom zijn die eigenlijk niet gewoon naar Breda gestuurd om daar dan de HSL op te gaan? Hebben die spoorlui dan toch eindelijk door wat een nutteloze aansluiting dat daar is?
Onwil. CSM-terrein prima plekkie voor een keerlusquote:Op maandag 4 augustus 2014 20:36 schreef JDude het volgende:
[..]
Geen ruimte momenteel in het station voor nog een kerende trein.
Ik stem voor.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onwil. CSM-terrein prima plekkie voor een keerlus
Achtbaan die is aangesloten op het hoofdspoor. Lekker zwaaien, zwieren en door een looping gaan in een VIRM.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onwil. CSM-terrein prima plekkie voor een keerlus
volgens mij 3quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Over Virm gesproken, hoeveel tractiemotoren heeft een zesje? We werden vanochtend ook door de machinist gewaarschuwd dat het allemaal wat langzamer zou gaan omdat we een motor misten (try that in an airplane) maar we waren perfect op tijd in Den Haag
Lol. Vergeet de Tilburgse kermis, bij de Schommelboot Experience mojje weze.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Achtbaan die is aangesloten op het hoofdspoor. Lekker zwaaien, zwieren en door een looping gaan in een VIRM.
Die boemel bereikt Antwerpen tien minuten vóór de Thalys daar aan hoort te komen. Dat moet het probleem niet zijn.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft men berekend dat doorrijden via Roosendaal (inclusief stop) net wat sneller is dan het ommetje via Breda. Dat, of het past niet in België. Wellicht zou de Thalys dan achter de Noorderkempenboemel komen te hangen en daardoor z'n pad door de tunnel in Brussel missen.
Geen wegbekendheid machinisten voor stukje fly-over - Breda..quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:20 schreef Ireyon het volgende:
Die omgeleide Thalyssen (Thalysses? Thalyi?) hè, waarom zijn die eigenlijk niet gewoon naar Breda gestuurd om daar dan de HSL op te gaan? Hebben die spoorlui dan toch eindelijk door wat een nutteloze aansluiting dat daar is?
Mooi man, een stuk spoor bouwen en er nooit iemand wegbekendheid op laten doen. DAN MAG HET NIET en ja dan moet het over 10 jaar weer voor heel erg veel geld gesloopt worden want ja regels bla blaquote:Op maandag 4 augustus 2014 21:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Geen wegbekendheid machinisten voor stukje fly-over - Breda..
Dan stuur je toch een loods mee?quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Geen wegbekendheid machinisten voor stukje fly-over - Breda..
Achja, keren te Breda zal ook wel een minuut of 10 extra kosten, nog kutter pad wellicht ivm cargo's en weet ik veel meer. En tsja, Thalys blijft een privaatje, en die treinen zullen heus wel vol zitten dus wat boeit het hunquote:Op maandag 4 augustus 2014 21:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan stuur je toch een loods mee?
Ook weer waar.quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Achja, keren te Breda zal ook wel een minuut of 10 extra kosten, nog kutter pad wellicht ivm cargo's en weet ik veel meer. En tsja, Thalys blijft een privaatje, en die treinen zullen heus wel vol zitten dus wat boeit het hun
Zou het? Ik dacht dat machinisten van internationale treinen wel zo'n beetje alle mogelijke omleidingen kenden. Ik geniet wel van die fratsen als Den Haag HS - Roosendaal via Rotterdam (Blijdorp) - Utrecht - Den Bosch - Breda.quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Geen wegbekendheid machinisten voor stukje fly-over - Breda..
Al die bogen worden ook vrijwel nooit gebruikt. Alleen als er weer ergens gezeik is. En dan kunnen ze er dus inderdaad niet rijden.quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi man, een stuk spoor bouwen en er nooit iemand wegbekendheid op laten doen. DAN MAG HET NIET en ja dan moet het over 10 jaar weer voor heel erg veel geld gesloopt worden want ja regels bla bla
Hee weet je, je kunt als NS, prorail of whatever ook gewoon ZEGGEN dat je het niet wiltquote:Op maandag 4 augustus 2014 21:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Achja, keren te Breda zal ook wel een minuut of 10 extra kosten, nog kutter pad wellicht ivm cargo's en weet ik veel meer. En tsja, Thalys blijft een privaatje, en die treinen zullen heus wel vol zitten dus wat boeit het hun
Voor zover ik weet word dat ding alleen gebruikt door Speno, Infraspeed & Eurailscout..quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Zou het? Ik dacht dat machinisten van internationale treinen wel zo'n beetje alle mogelijke omleidingen kenden. Ik geniet wel van die fratsen als Den Haag HS - Roosendaal via Rotterdam (Blijdorp) - Utrecht - Den Bosch - Breda.
Dat is Utrecht - den Bosch - Breda - Antwerpen, het gaat nu over het stukje Zevenbergschen Hoek - Prinsenbeek - Breda.quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:17 schreef ReisT het volgende:
Thalys heeft weleens vaker via Breda gereden (als ze niet via Rotterdam konden) ging dat dan niet via die boog?!
Zes motoren, drie tractie-installaties. Per aangedreven as één motor.quote:Op maandag 4 augustus 2014 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Over Virm gesproken, hoeveel tractiemotoren heeft een zesje? We werden vanochtend ook door de machinist gewaarschuwd dat het allemaal wat langzamer zou gaan omdat we een motor misten (try that in an airplane) maar we waren perfect op tijd in Den Haag
Dan denk ik dat ie bedoelde dat we een tractie-installatie misten. In dat geval is het verlies van 1 motor namelijk niet vermeldenswaardquote:Op maandag 4 augustus 2014 22:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zes motoren, drie tractie-installaties. Per aangedreven as één motor.
Voor de viertjes: vier motoren, twee tractie-installaties.
Wellicht staan de motoren zelfs in serie, dan kun je er niet eentje missen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan denk ik dat ie bedoelde dat we een tractie-installatie misten. In dat geval is het verlies van 1 motor namelijk niet vermeldenswaard
Nee maar dan hadden we niet kunnen rijden ookquote:Op maandag 4 augustus 2014 22:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wellicht staan de motoren zelfs in serie, dan kun je er niet eentje missen.
Tuurlijk wel. 3 series van 2, goofyquote:Op maandag 4 augustus 2014 23:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee maar dan hadden we niet kunnen rijden ook
quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:11 schreef Ajaxfan het volgende:
Iemand die weet waarom dat Ontario treinstel al jaren stof staat te happen bij Watergraafsmeer niet bijvoorbeeld gerestoreerd word?
Waarschijnlijk een centenkwestie, maar de Stichting TEE leeft nog wel. Laatste bericht was van eind juni. Toen kondigden ze aan in vergevorderde onderhandelingen te zijn met twee partijen die hen wel wilden sponsoren.quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:11 schreef Ajaxfan het volgende:
Iemand die weet waarom dat Ontario treinstel al jaren stof staat te happen bij Watergraafsmeer niet bijvoorbeeld gerestoreerd word?
Vage kuthaspels daar bij de planners. Want pas 6 minuten na aankomst van de Thalys vertrekt de Benelux naar België, en daar weer 5 minuten achteraan gaat de Thalys. Men had toch kunnen plannen dat de Thalys vóór de Benny kwam?quote:Op maandag 4 augustus 2014 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er is een nog trager pad dan de Benelux verzonnen. En daar moet je een premiumprijs voor betalen. Nou joepie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |