abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143025322
BoZ? Bgn? Ik ken het alleen maar als Kutkrabbenstad

Zeeland is trouwens wel mooi met de trein hoor, over de dijken enzo. Maar uitstappen in Middelburg want Vlissingen is lelijk en kut en pauper en moet onderhand eens in de zee verdwijnen.
  zondag 3 augustus 2014 @ 20:35:51 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143027281
Heel zeeland is geen klote te beleven. Ik moet nog steeds dat stoomlijntje daar een keer doen maar het is gewoon zo ellendig ver weg... :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 3 augustus 2014 @ 22:06:33 #103
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143031670
Als je uiterlijk 30 september bij DB een InterRail Global Pass boekt krijg je 15% korting op de aanschafprijs. Hierbij maakt het verder niet uit welke Pass je koopt.

Voorwaarden:
- Aanschaf: 15% korting vanaf nu t/m 30 september.
- Reizen: eerste geldigheidsdag tussen 15-09-2014 en 29-12-2014

Prijzen van de verschillende passen:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
+--------------------------------+-----------------------+----------------------+----------------------+
|                                | InterRail Jugendliche | InterRail Erwachsene | InterRail Senioren   |
+--------------------------------+-----------------------+----------------------+----------------------+
| 5 Tage innerhalb von 10 Tagen  | 156 Euro (2. Klasse)  | 239 Euro (2. Klasse) | 215 Euro (2. Klasse) |
|                                | -                     | 375 Euro (1. Klasse) | 337 Euro (1. Klasse) |
+--------------------------------+-----------------------+----------------------+----------------------+
| 10 Tage innerhalb von 22 Tagen | 229 Euro (2. Klasse)  | 339 Euro (2. Klasse) | 306 Euro (2. Klasse) |
|                                |                       | 534 Euro (1. Klasse) | 480 Euro (1. Klasse) |
+--------------------------------+-----------------------+----------------------+----------------------+
| 15 Tage                        | 265 Euro (2. Klasse)  | 376 Euro (2. Klasse) | 338 Euro (2. Klasse) |
|                                |                       | 590 Euro (1. Klasse) | 532 Euro (1. Klasse) |
+--------------------------------+-----------------------+----------------------+----------------------+
| 22 Tage                        | 293 Euro (2. Klasse)  | 439 Euro (2. Klasse) | 396 Euro (2. Klasse) |
|                                |                       | 690 Euro (1. Klasse) | 622 Euro (1. Klasse) |
+--------------------------------+-----------------------+----------------------+----------------------+
| 1 Monat                        | 376 Euro (2. Klasse)  | 568 Euro (2. Klasse) | 512 Euro (2. Klasse) |
|                                |                       | 893 Euro (1. Klasse) | 804 Euro (1. Klasse) |
+--------------------------------+-----------------------+----------------------+----------------------+


[ Bericht 45% gewijzigd door James1988 op 03-08-2014 22:13:19 ]
  zondag 3 augustus 2014 @ 22:10:36 #104
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143031882
Stoomloc MIJSM 21 by Durk Houtsma., on Flickr
Sinds enige weken staat in Marrum een tweede loc geparkeerd voor het oude stationsgebouw, die echter nog in zeer desolate staat geparkeerd staat, en nog een uiterlijke opknapbeurt zou gaan krijgen.

De MIJSM staat voor de Marrumer IJzeren Spoorweg Maatschappij, wat eigenlijk nooit zo bestaan heeft, maar juist zo bedacht is door de initiatiefnemers als "lokale spoorwegmaatschappij" weer iets te laten lijken.

Deze locomotief is in 1914 gebouwd in Keulen voor de Köln-Frechten-Benzelrather Eisenbahn (KFBE), en is in 1969 buiten dienst gesteld en bij de Kölner Eisenbahnclub (KEC) terechtgekomen, waarna het nog van 1986 tot 1989 bij de Museumsbahn Paderborn is verbleven, en tot 2014 bij het Eisenbahnmuseum Dieringhausen. Heden staat deze stoomloc bij het station van Marrum-Westernijkerk, en zal ter zijner tijd nog optisch worden opgeknapt.

De oplettende kijker ziet hier nog een locomotief staan. Dat is de Sik 320, die hier al wat langer bivakkeert, en na een gele huisstijl hier in de groene huisstijl is gebracht.
Deze Sik is nog rijvaardig, en heeft bij het plaatsen van de stoomloc zelfs nog de loc op zijn plek gesleept, want de dieplader kon de loc niet ver genoeg afladen ivm het perron.
  zondag 3 augustus 2014 @ 22:13:21 #105
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143032051
quote:
2s.gif Op zondag 3 augustus 2014 22:06 schreef James1988 het volgende:
Als je uiterlijk 30 september bij DB een InterRail Global Pass boekt krijg je 15% korting op de aanschafprijs. Hierbij maakt het verder niet uit welke Pass je koopt.

Voorwaarden:
- Aanschaf: 15% korting vanaf nu t/m 30 september.
- Reizen: eerste geldigheidsdag tussen 15-09-2014 en 29-12-2014
Deze korting geldt niet alleen bij DB, maar die nazomerse korting krijg je bij alle verkooppunten, dus ook gewoon de Treinreiswinkel oid als het goed is.
  zondag 3 augustus 2014 @ 22:17:45 #106
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143032285
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 16:05 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Dit gevaarte rolt nu Amsterdam in als sprinter naar Hoofddorp...
Je ziet weer veel treinen met tekst. Teken dat er een materieeltekort is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 3 augustus 2014 @ 22:18:34 #107
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143032330
quote:
2s.gif Op zondag 3 augustus 2014 22:06 schreef James1988 het volgende:
Als je uiterlijk 30 september bij DB een InterRail Global Pass boekt krijg je 15% korting op de aanschafprijs. Hierbij maakt het verder niet uit welke Pass je koopt.

Voorwaarden:
- Aanschaf: 15% korting vanaf nu t/m 30 september.
- Reizen: eerste geldigheidsdag tussen 15-09-2014 en 29-12-2014

Prijzen van de verschillende passen:
[ code verwijderd ]

Nog ff gekeken: Volgens interrail is het via alle verkooppunten, zoals ook bij de voorjaarsaanbieding was. Zie http://nl.interrail.eu/sd(...)nterrail-global-pass
  zondag 3 augustus 2014 @ 22:20:27 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143032430
quote:
3s.gif Op zondag 3 augustus 2014 22:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je ziet weer veel treinen met tekst. Teken dat er een materieeltekort is.
Of een schoonmaakpersoneeltekort. Materieeltekort is er namelijk niet in de ZOMERVAKANTIE natuurlijk. Ik weet niet hoeveel man onze snijbloemenmagnaat er inmiddels uitgeflikkerd heeft, maar het gaat duidelijk de verkeerde kant op. Zie ook de behandeling van GtbV's. Aan alles kun je het gewoon zien.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 3 augustus 2014 @ 22:22:11 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143032526
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 22:18 schreef greavy het volgende:

[..]

Nog ff gekeken: Volgens interrail is het via alle verkooppunten, zoals ook bij de voorjaarsaanbieding was. Zie http://nl.interrail.eu/sd(...)nterrail-global-pass
Ahja. Ik zag het bij DB voorbijkomen, vandaar :)

Overigens weer lekker knullig dit:
quote:
To travel with a discounted pass, you must select a start date on or after 15 September, 2014. Je kunt de ingangsdatum invullen tijdens de betaalprocedure. If you would like to start your trip on or before 14 September, you can order a standard pass.
  zondag 3 augustus 2014 @ 22:23:18 #110
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143032580
Ja, want de pagina is in het Engels, maar men ziet dat je uit Nederland komt.
Een volledig Nederlandse vertaling heeft men weer niet :')
  zondag 3 augustus 2014 @ 22:26:51 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143032768
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 22:23 schreef greavy het volgende:
Ja, want de pagina is in het Engels, maar men ziet dat je uit Nederland komt.
Een volledig Nederlandse vertaling heeft men weer niet :')
Geklungel van de bovenste plank :D

Moet inmiddels een flinke plank wezen trouwens ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143033064
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 22:13 schreef greavy het volgende:

[..]

Deze korting geldt niet alleen bij DB, maar die nazomerse korting krijg je bij alle verkooppunten, dus ook gewoon de Treinreiswinkel oid als het goed is.
Ja zo is de theorie. NS Hispeedinternational doet er natuurlijk niet aan mee in de praktijk. ^O^
  zondag 3 augustus 2014 @ 22:33:01 #113
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143033081
Oja, nog zoiets: Men vraagt daar serieus nog:
quote:
Wilt u onze website in het Nederlands bekijken?
Het is serieus gefaal, want het nieuwsbericht is vanaf het (sub)domein nl.interrail.eu aangeroepen, maar het nieuwsbericht is vervolgens alleen beschikbaar met de Engelse taal, waarbij door de Nederlandse landkeuze juist weer een deel wordt vertaald. Bagger ingericht zegmaar.
  zondag 3 augustus 2014 @ 22:37:02 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143033297
Ik heb het vermoeden dat het bericht dat jij hebt gevonden afkomstig is van de stagingomgeving van InterRail (gezien het /sdstage/-gedeelte in het adres). Een staging-omgeving is een soort testomgeving, die eigenlijk niet bedoeld is voor mensen die niet aan de site werken.

Als je vanaf het nieuwsbericht de link naar de homepage volgt kom je uit op http://nl.interrail.eu/sdstage/dinterrail/ (weer /sdstage/), waar de helft van de pagina in het Engels is. Wanneer je zelf naar http://nl.interrail.eu/ gaat krijg je vervolgens wel een volledig vertaalde pagina voorgeschoteld.
  zondag 3 augustus 2014 @ 22:47:40 #115
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143033879
Ja, dat kan ook. Dit was bijna het enige wat ik kon vinden.
  zondag 3 augustus 2014 @ 22:52:31 #116
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143034110
Vet. Gegoogled en het enige wat je kunt vinden is de testomgeving _O_

Testomgevingen die aan het internet hangen sowieso _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 3 augustus 2014 @ 22:56:40 #117
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143034305
Ik zie nu dat de datum van het bericht dat greavy heeft gevonden op 5 augustus staat, dat verklaart wel waarom het niet op de echte website te vinden is. :')
  zondag 3 augustus 2014 @ 22:57:15 #118
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143034329
Ohja, dat zie ik nu ook. Dinsdag staat het dus overal op het publieke web van Interrail, zullen we maar hopen?
  zondag 3 augustus 2014 @ 23:25:54 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143035645
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 22:57 schreef greavy het volgende:
Ohja, dat zie ik nu ook. Dinsdag staat het dus overal op het publieke web van Interrail, zullen we maar hopen?
Als ze het goede knopje weten te vinden :D
pi_143039728


Minder dan twee treinen per dag. Dagelijks naar New York en drie keer per week naar Los Angeles, maar het station van New Orleans heeft wel dit mooie Pullmanrijtuig staan.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  maandag 4 augustus 2014 @ 07:34:41 #121
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143042542
"In verband met op last van de politie" (sic) rijdt de sprinter naar Apeldoorn niet. Er is blijkbaar achter Deventer wat gebeurd, want als Intercity naar het westen kwam, veel te vroeg ook, een virm zesje. En ondanks dat er volgens omroep tot Amersfoort geen HC aan boord is, rijdt er tenminste wat :)

Al ben ik waarschijnlijk de enige aan boord die weet wat een HC is, maar dat terzijde :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 augustus 2014 @ 07:41:57 #122
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_143042587
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 07:34 schreef Dr_Flash het volgende:
"In verband met op last van de politie" (sic) rijdt de sprinter naar Apeldoorn niet. Er is blijkbaar achter Deventer wat gebeurd, want als Intercity naar het westen kwam, veel te vroeg ook, een virm zesje. En ondanks dat er volgens omroep tot Amersfoort geen HC aan boord is, rijdt er tenminste wat :)

Al ben ik waarschijnlijk de enige aan boord die weet wat een HC is, maar dat terzijde :)
Heeft te maken met dit denk ik:

quote:
PRIO 1 AANRIJDING LETSEL SPOOR: GRINTKOLKENWEG : ZENDEREN 1331 3171 DYNAOVD
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_143043142
Ik hoor inmiddels wat klachten dat er toch wel erg krappe treintjes rijden vanaf Rotterdam (bij de werkzaamheden) even gespiekt, en er reed in elk geval een 4tje VIRM vanaf Rotterdam naar Amsterdam om 8.22, en een 4tje VIRM naar vlissingen om 8.12
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_143043353
alles 12 bakken! :)
  maandag 4 augustus 2014 @ 09:10:33 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143043377
Virm tussen Utrecht en Gouda. Top-idee :N :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 augustus 2014 @ 09:11:04 #126
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143043387
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 08:51 schreef _serial_ het volgende:
Ik hoor inmiddels wat klachten dat er toch wel erg krappe treintjes rijden vanaf Rotterdam (bij de werkzaamheden) even gespiekt, en er reed in elk geval een 4tje VIRM vanaf Rotterdam naar Amsterdam om 8.22, en een 4tje VIRM naar vlissingen om 8.12
Het is inderdaad weer een teringbende. Er rijdt zelfs een solo (!!!) ICM4 naar Lelydorp, en werd te Roosendaal niet uitgewisseld .... Ook vandaag veel losse VIRM'en, weinig echt verlengd (6 van de 11 treinen).

Ook het weekend was het een oude vertrouwde bende qua materieelinzet: 2 van de 11 treinen, en dan nog presteren de treinen korter dan gepland te laten rijden. Men reed zelfs met losse VIRM4 en VIRM6'en, maar ook VIRM8 en VIRM10 kwam er voorbij, terwijl alles integraal VIRM12 gepland was.
  maandag 4 augustus 2014 @ 09:12:18 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143043405
Helft van de sprinters Den Haag -Rotterdam rijdt ook niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 4 augustus 2014 @ 09:13:01 #128
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143043424
Ja, klopt. 2 ipv 4 sprinters. Dat zijn al 2 van de 5 opgeheven treinen. ICd rijdt niet, en de Benelux niet.
pi_143043434
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:11 schreef greavy het volgende:

Ook het weekend was het een oude vertrouwde bende qua materieelinzet: 2 van de 11 treinen, en dan nog presteren de treinen korter dan gepland te laten rijden. Men reed zelfs met losse VIRM4 en VIRM6'en, maar ook VIRM8 en VIRM10 kwam er voorbij, terwijl alles integraal VIRM12 gepland was.
Klopt, ik heb dit weekend 2x gependeld tussen Dordrecht en Rotterdam, 1x was het een 6je en 1x een 4tje, op dat tijdstip ging het welliswaar, maar het hield niet echt over.

Als je de helft van de treinen laat rijden, lijkt het mij geen rakkettechniek om deze te koppelen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 4 augustus 2014 @ 09:15:27 #130
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143043466
De HELFT? Veel minder dan de helft. De PLANNING was VIRM12 (en een enkel vroeg/laat treintje VIRM10), maar zeer weinig treinen hebben zich hieraan gehouden. En de bijsturing? Die hebben niks bijgestuurd.
pi_143043506
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:15 schreef greavy het volgende:
De HELFT? Veel minder dan de helft. De PLANNING was VIRM12 (en een enkel vroeg/laat treintje VIRM10), maar zeer weinig treinen hebben zich hieraan gehouden. En de bijsturing? Die hebben niks bijgestuurd.
Eens ! En dan is het nu nog maandag, met iets minder reizigers, ik hou mijn hart vast voor de avondspits, en dinsdag....
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 4 augustus 2014 @ 09:21:55 #132
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143043574
Vandaag waren de treinen anders gepland als het weekend, want er rijden 2 IC's en 2 sprinters per uur extra. Maar uiteraard, ook deze inzet komt slecht overeen met de planning. Zoals we uiteraard gewend zijn van de NS.
  maandag 4 augustus 2014 @ 09:36:15 #133
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143043767
Ah, NS leest mee zeker ... ICM4 wordt te Rotterdam dan eindelijk uitgewisseld voor een VIRM6.
pi_143044723
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:15 schreef greavy het volgende:
De HELFT? Veel minder dan de helft. De PLANNING was VIRM12 (en een enkel vroeg/laat treintje VIRM10), maar zeer weinig treinen hebben zich hieraan gehouden. En de bijsturing? Die hebben niks bijgestuurd.
De bijsturing krijgt geen directe melding als de lengte van trein x niet overeenkomt met de geplande lengte van trein x hoor.. Dat gaat allemaal via HC's of andere mensen..
  maandag 4 augustus 2014 @ 10:27:42 #135
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143044737
Dat weet ik ja. Maar iedere kip zonder kop kan bedenken dat men geen solo VIRM4 moet inzetten als er VIRM10/12 gepland is....
pi_143044850
Uiteraard, maar iedereen weet toch dat ze het niet kunnen, en de diverse verstoringen zullen ook niet geholpen hebben..
  maandag 4 augustus 2014 @ 10:36:26 #137
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143044885
Als men het plant, en vanaf de allereerste trein die je laat rijden die dag gaat het al mis, dan doet men iets niet goed. Wat voor verstoring er ook geweest moge zijn, dat is hierin geen excuus.
Dat men even een uurtje geen treinen tussen Dordrecht en Rotterdam kon rijden vanwege een stroomstoring, dat hoeft niet te betekenen dat je treinen te kort laat rijden, want die treinen hadden om 7 uur ook al op lengte moeten zijn.

Zeker als er maar 2 van de 11 treinen rijden, is het tegenover de reiziger niet uit te leggen dat men te korte treinen laat rijden. Dan is het ook te idioot dat NS zich achter een verstoring gaat verschuilen, of welke andere kutsmoes dan ook maar bedenkt om een krappe 30% van de benodigde capaciteit aan te bieden.
pi_143045030
DOVETAIL GAMES ANNOUNCES TRAIN SIMULATOR 2015 FOR SEPTEMBER 18



Dovetail Games, publisher and developer of the leading train simulation game Train Simulator, has today announced the next installment in the series. In the development of Train Simulator 2015 (TS2015), Dovetail Games has worked closely with train builders Hitachi Rail Europe Ltd to include a highly accurate recreation of their new Class 800/801 trains.

As part of the Intercity Express Programme (IEP) Hitachi Rail Europe will provide new electric and bi-mode trains for the Great Western Main Line and East Coast Main Line. These are expected to go into passenger service in 2018, but thanks to Train Simulator 2015, rail fans can get behind the controls and start driving them right away.

“We’re delighted to be working with Dovetail Games and excited to see how they have brought the Class 800/801 to life in their software.” Said Andy Barr, Chief Operating Officer from Hitachi Rail Europe, “As leaders in innovation we’re always looking for partners that share our passion for design and technology and we can’t wait to see how Train Simulator 2015 users enjoy the experience of driving our train.”

Bron en meer
pi_143045251
Ja leuk. Eerst TS 2015 aanschaffen voor een euro of 30. En dan voor elke trein die je daar ziet nog eens 30 euro per stuk. 35 euro voor de speciale liverei edities. Afzetterige kutreeks, heel dat Train Simulator.
  maandag 4 augustus 2014 @ 11:22:38 #140
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143045865
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:13 schreef greavy het volgende:
Ja, klopt. 2 ipv 4 sprinters. Dat zijn al 2 van de 5 opgeheven treinen. ICd rijdt niet, en de Benelux niet.
De 1900 (Den Haag - Venlo) rijdt ook niet tussen Dordrecht en Den Haag.
  maandag 4 augustus 2014 @ 11:24:33 #141
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143045928
Oja, die ook nog ja. Op ma-di rijden er 6 van de 13, had maar 2 sprinters ipv 4 geteld.
  maandag 4 augustus 2014 @ 11:55:48 #142
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_143046939
De alternatieve dienstregeling van de Thalys is ook een leuke. Via Roosendaal, maar dan in een nóg trager pad dan de Benelux.

Dat geeft wel opmerkelijke reisadviezen in de reisplanner: Rotterdam-Antwerpen is het snelste als je met de Thalys naar Roosendaal reist en dan overstap op de IC...
  maandag 4 augustus 2014 @ 11:59:30 #143
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143047053
Stopt die Thalys ook in Roosendaal? :o
  maandag 4 augustus 2014 @ 12:01:17 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143047122
Oja, ik zie het. Vage dienstregeling ja. De ene richting:

9328 Amsterdam Centraal 08.18
9328 Schiphol 08.34 08.35
9328 Rotterdam Centraal 09.02 09.09
9328 Roosendaal 09.48 09.59
9328 Antwerpen-Centraal 10.31 10.33
9328 Brussel-Zuid/Midi 11.08 11.13
9328 Paris-Nord 12.35
Logisch dattie zo traag is dus, want hij staat 11 minuten in Roosendaal, maar eerst al 7 in Rotterdam, zodat in Roosendaal de Benelux even voor kan piepen.

Terug lijkt hij wél over de HSL te gaan, want daar kan men gewoon via de fly-over op spoor 1/2 bij Blaak komen.

[ Bericht 9% gewijzigd door greavy op 04-08-2014 12:07:50 ]
pi_143047401
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 16:05 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Dit gevaarte rolt nu Amsterdam in als sprinter naar Hoofddorp...
Nice
pi_143047443
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Heel zeeland is geen klote te beleven. Ik moet nog steeds dat stoomlijntje daar een keer doen maar het is gewoon zo ellendig ver weg... :N
:')

quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 16:07 schreef zeefje het volgende:
Zeeland leuk per treim?
Volgens mij rijdt er in Zeeland alleen de ic van Lelystad-Vlissingen of Nog meer?
Vanaf station Vlissingen zit je op de boulevard en het strand. Middelburg is een leuke stad.
  Redactie Sport maandag 4 augustus 2014 @ 12:10:24 #147
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_143047473
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:01 schreef greavy het volgende:
Terug lijkt hij wél over de HSL te gaan, want daar kan men gewoon via de fly-over op spoor 1/2 bij Blaak komen.
Er liggen op de HSL net voor de flyover overloopwissels volgens sporenplan. Richting Antwerpen via de flyover en overloopwissels zal dan wel niet kunnen omdat er te lang links gereden moet worden?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 4 augustus 2014 @ 12:23:53 #148
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143047890
Vanuit Rotterdam naar Antwerpen wordt problematisch, want je moet direct na Rotterdam Zuid al helemaal naar links (terwijl je over spoor 2 rijdt), en dan hinder je al het verkeer richting Rotterdam. Vervolgens kan je in de tunnel bij Barendrecht terugwisselen. Op de HSL is het géén probleem, want alleen de Thalys rijdt daar. Het probleem zit hem dus rondom Rotterdam Zuid/stadion. Ik denk dat het gewoon erg lastig is in te leggen, want je komt daar gegarandeerd een trein tegen.

Spoor 3/4 liggen eruit tussen Zuid en Centraal, alles gaat dus over spoor 1 Dordrecht > Rotterdam en spoor 2 Rotterdam > Dordrecht.
pi_143047940
Via Somda kwam ik bij het onderstaande filmpje. NedTrain businessplan tot 2017.


(En ohja, er zit nog wat vrouwelijk schoon in :P )
  maandag 4 augustus 2014 @ 12:33:48 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143048163
Begrijp ik hieruit goed dat het niet mogelijk is om vanaf spoor 2 te Blaak uit te komen op de HSL? En dat de Thalys dus noodgedwongen wordt omgeleid via Roosendaal? :|W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')