abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143090727
Onbekenden gooien glasplaat tegen trein

DEN DOLDER - Een trein is maandagavond ter hoogte van station Den Dolder beschadigd geraakt nadat onbekenden een glasplaat tegen het voertuig hadden gegooid. Volgens de politie was de schade dusdanig dat de trein niet verder kon rijden. Niemand raakte gewond.



Het ging om de intercity Leeuwarden naar Utrecht die net uit Amersfoort was vertrokken. De trein strandde tussen Den Dolder en Bilthoven. Voor de passagiers werd vervangend vervoer geregeld.
Aanvankelijk werd gemeld dat er een aanrijding was geweest met een persoon. Uit onderzoek bleek dat er was gegooid met een glasplaat afkomstig van het perron van station Den Dolder.
De politie is op zoek naar getuigen om te achterhalen wie verantwoordelijk is voor het vandalisme.

Bron
pi_143092797
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 09:27 schreef James1988 het volgende:

[..]

Gezien de oplossingstijd geen aanrijding met een persoon (gelukkig), maar waarmee dan wel? :?
Hallo :)

Ik kan het mysterie waarmee de Sprinter deze ochtend in botsing kwam denk ik oplossen...ik was een van de vele reizigers in de trein. Sprinter van 08:47 vanuit R'dam CS.

Trein stopte nogal abrupt zo'n 200-300 meter denk ik van station Delft Zuid. Eerst dacht ik dat er misschien iemand aan de noodrem had gehangen..maar dan is het echt een noodstop...al vrij snel kwam de conducteur met de mededeling dat de trein een hond had aangereden...
Tussen Schiedam en Delft Zuid is een natuurgebied met veel fietsers, wandelaars, etc..het is ook wel eens voorgekomen dat er een koe of schaap bij de rails liepen en er stapvoets gereden moest worden..
Conducteur en machinist zijn naar buiten gegaan om de hond -die het niet had overleefd - af te dekken, daarna in conclaaf met de verkeersleiding wat te doen...uiteindelijk met een vertraging van ongeveer 30 minuten weer richting Den Haag gekacheld. Conducteur was goed met de communicatie en hield ons uitgereid op de hoogte qua acties en vertraging.

Geen idee eigenlijk wat er nu met het honden kadaver is gebeurd..laten liggen of zouden ze het hebben meegenomen uiteindelijk om het door de Dieren ambulance te laten afvoeren ?

Groet,
Furry
Jozef Kiprich...de Tovenaar van Tatabanya....
pi_143093516
Dode dieren worden over het algemeen door de aannemer verwijderd, voor de dierenambulance is het dan namelijk vaak al te laat..
pi_143093733
Grand Paris funding

FRANCE: Société du Grand Paris approved ¤3·49bn for the Grand Paris project last month. The investment will go towards construction of Lines 16 between Noisy-Champs and Saint-Denis-Pleyel, as well as Line 17 South from Le Bourget RER station to Triangle-de-Gonesse and Line 14 North from Mairie de Saint-Ouen to Saint-Denis-Pleyel.

The 29 km of underground automated metro lines would include nine stations, including seven interchanges with RER, metro or tram lines. Rolling stock will be funded separately, with a decision expected in late 2015.

A public inquiry will be held later this year, with construction due to start in 2016. Lines 16 and 17 would open in 2023.

Bron
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:37:57 #253
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_143093962
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:24 schreef b2py het volgende:
Dode dieren worden over het algemeen door de aannemer verwijderd, voor de dierenambulance is het dan namelijk vaak al te laat..
Klopt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_143094530
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:24 schreef b2py het volgende:
Dode dieren worden over het algemeen door de aannemer verwijderd, voor de dierenambulance is het dan namelijk vaak al te laat..
Aha, weer wat geleerd, thanks ! :)
Jozef Kiprich...de Tovenaar van Tatabanya....
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:04:29 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143094794
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:24 schreef b2py het volgende:
Dode dieren worden over het algemeen door de aannemer verwijderd, voor de dierenambulance is het dan namelijk vaak al te laat..
Maar ja, mag een spooraannemer de dood van een dier vaststellen? :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143094888
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:24 schreef b2py het volgende:
Dode dieren worden over het algemeen door de aannemer verwijderd, voor de dierenambulance is het dan namelijk vaak al te laat..
hier in DH doet de dierenambulance de afvoer van kadavers (b.v. allerlei gevogelte dat door botsing met OV dood is) voor de gemeente, dus opzich is het geen hele gekke gedachte imho..
pi_143095094
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar ja, mag een spooraannemer de dood van een dier vaststellen? :X
Vaak is het melding van machinist 'dood dier in spoor' en die wordt door aannemer verwijderd. Of ze wel of niet mogen vaststellen of wat er met de rest wordt gedaan weet ik niet..
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:19:11 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143095258
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:08 schreef mschol het volgende:

[..]

hier in DH
Den Hout?
Den Hoorn?
Den Helder?
Dinther-Heeswijk?

:?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143095274
Rotterdam Nesselande denk ik.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_143095282
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Den Hout?
Den Hoorn?
Den Helder?
Dinther-Heeswijk?

:?
Ik ga uit van Den Haag :P
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:20:19 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143095310
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Rotterdam Nesselande denk ik.
Oh natuurlijk ja, dat moet hem zijn :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:56:15 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_143096370
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik ga uit van Den Haag :P
Jij denkt zeker ook dat je van CS naar HS kunt lopen in een kwartiertje :D simpele ziel :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_143097013
Weet iemand hoe lang het perron in den helder is? Prorail had ooit een pdfje met nuttige perronlengtes online staat, maar die geeft nu een mooie 404.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:18:09 #264
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_143097089
275 meter
Hier is een excel met de perronlengtes https://www.prorail.nl/vervoerders/infrastructuur
pi_143097167
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:18 schreef GlennQuagmire het volgende:
275 meter
Hier is een excel met de perronlengtes https://www.prorail.nl/vervoerders/infrastructuur
Hmm als je erop googeld krijg je alleen een dode pdf
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:22:16 #266
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143097220
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:20 schreef icloud het volgende:

[..]

Hmm als je erop googeld krijg je alleen een dode pdf
Kan kloppen, want dat document is dus verplaatst naar de plek waar GlennQuagmire naar linkte. En het is nu een Excelsheet, wat makkelijk te filteren is :s)
pi_143097312
Heh, grappig dat dezelfde perrons in AB en BA richting verschillende lengtes hebben
pi_143097330
ProRail is bezig om zoveel mogelijk documenten achter een vervoerdersportal te plaatsen, het zal niet lang meer duren voor de perronlengtes daar ook naar toe zijn. Want.. [vul zelf wat leuks in].
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:27:30 #269
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143097409
Concurrentiegevoelige informatie natuurlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:28:03 #270
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143097429
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:24 schreef Ireyon het volgende:
Heh, grappig dat dezelfde perrons in AB en BA richting verschillende lengtes hebben
Kan te maken hebben met de plaatsing van seinen en wissels. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:25 schreef b2py het volgende:
ProRail is bezig om zoveel mogelijk documenten achter een vervoerdersportal te plaatsen, het zal niet lang meer duren voor de perronlengtes daar ook naar toe zijn. Want.. [vul zelf wat leuks in].
Een deel van de informatie is inderdaad achter gesloten deuren gezet, waaronder tijdwegdiagrammen en spoorbezettingsinformatie. Dit is waarschijnlijk om te voorkomen dat er allerlei mensen met die info aan de haal gaan, zoals bewonersorganisaties die gaan roepen "ZIE JE WEL, er kan daar en daar wel eens een trein komen te staan" als men een goederenpad inplant ofzo.

De basisinformatie over de infrastructuur (perronlengtes, afstanden, enz.) moet echter openbaar blijven. Er is één of andere EU-richtlijn die dat voorschrijft.
pi_143097491
Want Network Rail heeft veel last van klagende bewoners omdat die het er wel opzetten? Ik vind het erg raar in ieder geval..
pi_143097532
Wisten jullie trouwens al dat er volgend jaar waarschijnlijk een prive thalys naar zuid limburg komt?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:32:26 #273
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143097606
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:29 schreef b2py het volgende:
Want Network Rail heeft veel last van klagende bewoners omdat die het er wel opzetten? Ik vind het erg raar in ieder geval..
Het is en blijft Nederland, waar we rekening houden met iedereen die zich mogelijk benadeeld voelt...
pi_143097681
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het is en blijft Nederland, waar we rekening houden met iedereen die zich mogelijk benadeeld voelt...
Hef de reiziger dan maar op, daar houdt toch niemand rekening mee in spoorland :')
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:35:56 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143097710
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:34 schreef b2py het volgende:

[..]

Hef de reiziger dan maar op, daar houdt toch niemand rekening mee in spoorland :')
:D
pi_143097728
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Een deel van de informatie is inderdaad achter gesloten deuren gezet, waaronder tijdwegdiagrammen en spoorbezettingsinformatie. Dit is waarschijnlijk om te voorkomen dat er allerlei mensen met die info aan de haal gaan, zoals bewonersorganisaties die gaan roepen "ZIE JE WEL, er kan daar en daar wel eens een trein komen te staan" als men een goederenpad inplant ofzo.

De basisinformatie over de infrastructuur (perronlengtes, afstanden, enz.) moet echter openbaar blijven. Er is één of andere EU-richtlijn die dat voorschrijft.
Valt ProRail niet onder WOB?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:37:12 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_143097758
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Valt ProRail niet onder WOB?
Wilma en de rechter zijn van mening van niet.
pi_143097815
Het lijkt me dat Wilma en de rechter daarin volkomen gelijk hebben, ProRail is immers geen bestuursorgaan.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:41:23 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143097885
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:30 schreef icloud het volgende:
Wisten jullie trouwens al dat er volgend jaar waarschijnlijk een prive thalys naar zuid limburg komt?
waarvoor dan?
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')