Vier intercity's per uur (waarvan met name de twee naar Heerlen het grootste deel van de dag een lage bezettinsgraad hebben terwijl dat materieel elders wel nuttig ingezet zou kunnen worden) had sowieso niet gehoeven van mij. Laat die IC Schiphol - Heerlen maar gewoon weer in Eindhoven keren. Kan de IC Amsterdam - Maastricht weer standaard met 2x VIRM rijden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:43 schreef dcm360 het volgende:
Ah, reizen van en naar Limburg wordt dus gewoon overbodig.
Het is wel handig hoor, anders moet je 's ochtends met een voetpomp o.i.d. de stroomafnemer weer tegen de draad zetten als je daar weer onder geduwd bent door een rangeerloc.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En nog vele malen moeilijker is bedenken dat je voor opstelcapaciteit helemaal geen waslijn nodig hebt?
Wat wil je gaan opstellen in den helder? Behalve de eerste ochtend trein en automatisch de laatste.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Sinds de jaren 60 is er al een tekort aan opstelcapaciteit in Noord-Holland dusja..
Accuutje, dynamootje.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is wel handig hoor, anders moet je 's ochtends met een voetpomp o.i.d. de stroomafnemer weer tegen de draad zetten als je daar weer onder geduwd bent door een rangeerloc.
Meer dan nu, er gaan nu 's ochtends 2x 10 bakken VIRM leeg van Alkmaar naar Den Helder en er komt 10 bakken VIRM uit Haarlem naar Alkmaar en 10 VIRM uit Amsterdam naar Alkmaar. Verder nog een bak of 16 SLT wat aangevoerd wordt van buitenaf.. Al dat geschuif kost klauwen vol met geld..quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:08 schreef icloud het volgende:
[..]
Wat wil je gaan opstellen in den helder? Behalve de eerste ochtend trein en automatisch de laatste.
Prorail wilde dat industrie lijntje richting het marineterrein toch gedeeltelijk gaan gebruiken als opstelmogelijkheid?
Dat zijn toch zeker vier treinen. Verder is ook Alkmaar te klein, dus daarvan wil je wellicht ook wat in Den Helder stallen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:08 schreef icloud het volgende:
[..]
Wat wil je gaan opstellen in den helder? Behalve de eerste ochtend trein en automatisch de laatste.
Dat is alleen als uithaalspoor bedoeld dacht ik: dan kun je van de sporen 4, 5 en 6 naar perronspoor 3 komen zonder treinen op de hoofdbaan te hinderen.quote:Prorail wilde dat industrie lijntje richting het marineterrein toch gedeeltelijk gaan gebruiken als opstelmogelijkheid?
Waarom kunnen die twee keer tien bakken virm niet gewoon in dh blijven?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Meer dan nu, er gaan nu 's ochtends 2x 10 bakken VIRM leeg van Alkmaar naar Den Helder en er komt 10 bakken VIRM uit Haarlem naar Alkmaar en 10 VIRM uit Amsterdam naar Alkmaar. Verder nog een bak of 16 SLT wat aangevoerd wordt van buitenaf.. Al dat geschuif kost klauwen vol met geld..
Omdat daar dus geen plek voor isquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:13 schreef icloud het volgende:
[..]
Waarom kunnen die twee keer tien bakken virm niet gewoon in dh blijven?
Aan het station. S' avonds heeft dh maar een ingang, en een hek is goedkoper dan een compleet nieuwe opstelmogleijkheden.quote:
Langs het perron wordt ook al opgesteld.. En in Alkmaar ook.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:15 schreef icloud het volgende:
[..]
Aan het station. S' avonds heeft dh maar een ingang, en een hek is goedkoper dan een compleet nieuwe opstelmogleijkheden.
Ja tuurlijk, dat is maar 40 km verderopquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:13 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat zijn toch zeker vier treinen. Verder is ook Alkmaar te klein, dus daarvan wil je wellicht ook wat in Den Helder stallen.
Ik ben vooral teleurgesteld dat toen ik erop ging Google'n Limburgse wietvlaai helemaal niet blijkt te bestaanquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:49 schreef Regenjas het volgende:
Ze zijn knettergek in Limburg. Eerst met hun gehuil twee jaar geledendat er te veel intercity's zouden gaan rijden in Limburg, vervolgens met hun gehuil dat NS mee wou doen aan hun aanbesteding en nu met hun plannen voor een dienstregeling die op Limburg is gericht.
Nou, ik weet niet wat je wil hoor, maar de gehele dienstregeling van de treinen en de bussen is in Limburg als een kapstok opgehangen aan de intercity's uit Eindhoven naar Maastricht en Heerlen en andersom. Dat werkt perfect omdat je op alle vier de knooppunten in Limburg goede aansluitingen hebt tussen de verbindingen onderling. Een ander dienstregelingsconcept kan je niet anders kwalificeren dan een idee van iemand die high is geworden van een Limburgse wietvlaai.
Enne?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
nou is dh weer ergens anders dan net?Praat normaal.
ach het valt mee. Zo nu en dan stuurt de NS ook zomaar een VIRM-zesje als ledig materieel vanuit Roosendaal naar Onnen. Is maar een paar kilometer verderquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, dat is maar 40 km verderop
Idioot gedoe.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ach het valt mee. Zo nu en dan stuurt de NS ook zomaar een VIRM-zesje als ledig materieel vanuit Roosendaal naar Onnen. Is maar een paar kilometer verder
Dat is eeuwig zonde inderdaad.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik ben vooral teleurgesteld dat toen ik erop ging Google'n Limburgse wietvlaai helemaal niet blijkt te bestaan
Hoe kan arriva zoveel rangeerwerk hebben?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:26 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat is eeuwig zonde inderdaad.
Straks weer een nachtdienst. Rangeren, rangeren en nog eens rangeren.
onder meer tankenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:28 schreef icloud het volgende:
[..]
Hoe kan arriva zoveel rangeerwerk hebben?
Jawel, jij wilt ook in een warme trein stappen 's ochtends.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En nog vele malen moeilijker is bedenken dat je voor opstelcapaciteit helemaal geen waslijn nodig hebt?
De eerste treinen van Eindhoven richting Utrecht schijnen ook leeg uit Maastricht te komen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ach het valt mee. Zo nu en dan stuurt de NS ook zomaar een VIRM-zesje als ledig materieel vanuit Roosendaal naar Onnen. Is maar een paar kilometer verder
Dat zal meer zijn voor een doorgaande trein Luik - Aachen, 3kV - 1,5 kV - 15 kV..quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:53 schreef icloud het volgende:
Weeert hamont is het meest realistische project op de elektrificatie van de maaslijn na.
Een verdubbeling komt er de komende 20 jaar niet en via avantis ook niet.
In de nieuwe concessie is er niet voor niks opgenomen dat materiaal tricourant moet zijn.
Op vrijdag 29 augustus om 19:55 op Nederland 2:quote:4-seizoenen-special Nederland
Op donderdag 28 augustus neemt Rail Away vier seizoenen lang de trein door ons eigen land. Het Nederlandse spoor kent een grote gevarieerdheid, die fraai wordt weergegeven in deze vier-seizoenen-special. Op een onstuimige herfstdag begint de rit op station Ede-Wageningen en gaat via de Veluwezoom naar Dieren. In de winter reist de Arriva-trein van Leeuwarden door de berijpte weilanden van Friesland naar Stavoren. In de lente volgen er prachtige beelden uit de Betuwe: van Culemborg door de bloesemrijke boomgaarden naar Zetten-Andelst. In hartje zomer tenslotte een reis met de stoomtrein van de Zuid-Limburgse Stoomtrein Maatschappij (ZLSM) van Valkenburg over het legendarische Miljoenenlijntje naar station Simpelveld.
Bron: EOquote:De eerste trein in Nederland
De eerste trein reed 175 jaar geleden van Amsterdam naar Haarlem. Nu gaat Rail Away terug naar Amsterdam, de plek waar het begon met de Nederlandse spoorwegen. De rit gaat net als toen van Amsterdam naar Haarlem. Dan verder naar Rotterdam CS, een nieuw architectonisch hoogstandje. Maar ook in de beginjaren lieten de spoorwegpioniers zien dat ze er wat van konden. Dat moest ook wel, want er moesten spoorbruggen worden ontworpen, stations gebouwd en rails gelegd. Dat was in ons waterrijke land geen sinecure. Inmiddels telt ons land 7000 kilometer spoor en maken dagelijks honderdduizenden mensen gebruik van de trein. En dat allemaal dankzij die eerste pioniers.
Nee meer om zelfstandig eijsden te kunnen bedienen, maastricht-aachen-luik zal er niet snel komen ivm zlsm, er is in een heel ver verleden de mogelijkheid geopperd om heerlen-aachen west- luik te doen maar dat was meer een proefballonnetje niks meer van gehoord.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat zal meer zijn voor een doorgaande trein Luik - Aachen, 3kV - 1,5 kV - 15 kV..
ja. Je had volgens mij ook zoiets voor Vlissingen -> Roosendaal, Roosendaal -> Dordrecht, etc. Het is een soort van doorschuif volgens mij.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
De eerste treinen van Eindhoven richting Utrecht schijnen ook leeg uit Maastricht te komen.
Luik - Maastricht - Heerlen - Aken wordt het, gewoon via de Heuvellandlijn.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:59 schreef icloud het volgende:
[..]
Nee meer om zelfstandig eijsden te kunnen bedienen, maastricht-aachen-luik zal er niet snel komen ivm zlsm, er is in een heel ver verleden de mogelijkheid geopperd om heerlen-aachen west- luik te doen maar dat was meer een proefballonnetje niks meer van gehoord.
Tering dat word een lange rit.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:04 schreef J.B. het volgende:
[..]
Luik - Maastricht - Heerlen - Aken wordt het, gewoon via de Heuvellandlijn.
Daartoe is besloten na een verzoek van de Bond tegen Obesitas. De volgende stap wordt het uitschakelen van liften en roltrappen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:13 schreef hhh38 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom de IC's in Den Bosch altijd doorrijden tot na de roltrappen? Er is nooit een trein die tegelijkertijd stopt op hetzelfde spoor, waardoor de wissels naar het aangrenzende spoor gebruikt zouden moeten worden. Ik heb medelijden met de mensen die vanuit voorin de trein helemaal terug moeten lopen
Maar dat kan dan toch nog wel, maar dan halverwege gewoon de trein parkeren?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:14 schreef b2py het volgende:
KPI capaciteit daalt dan, plus dan kan je seintechnisch met 80 binnenscheuren, anders wordt het 40.
Maar je hoeft 200 meter minder lang door te rijden en reizigers hoeven gemiddeld minder ver te lopen, wat juist tijd bespaart.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:14 schreef b2py het volgende:
KPI capaciteit daalt dan, plus dan kan je seintechnisch met 80 binnenscheuren, anders wordt het 40.
Iedereen maakt kans, als men maar "nieuw" of echt nieuw mat. aanschaft. Al zie ik CXX of Syntus daar niet snel komen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:17 schreef icloud het volgende:
Ik zie trouwens dat de provincie wilt dat erop de maaslijn tot 2018 met dmu materiaal word gereden niet ouder dan 2000, daardoor maken alleen veolia en arriva kans.
Nee, want seintje 2108 geeft nu geel 8, wordt dan geel 4, en 2162 geeft nu geel 4 en wordt dan rood. Zie: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/vga-ht.gifquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar dat kan dan toch nog wel, maar dan halverwege gewoon de trein parkeren?
Zal de spreiding ten goede doen, en dat spaart in de spits zeker tijd. Zeker met dat kuddevolk hier in Nederland, die liever allemaal via dezelfde deur naar binnen willen gaan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:17 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Maar je hoeft 200 meter minder lang door te rijden en reizigers hoeven gemiddeld minder ver te lopen, wat juist tijd bespaart.
Welke maatschappij kan "nieuwe diesels" regelen tot 2018 en gaat dan investeren in elektrisch materiaal?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Iedereen maakt kans, als men maar "nieuw" of echt nieuw mat. aanschaft. Al zie ik CXX of Syntus daar niet snel komen.
Hoezo zou men 2162 rood moeten laten tonen? Als je halverwege staat, wil je helemaal niet dat de trein bij sein 2162 staat, maar gewoon 2 perronfases gebruikt, en dus door de wissels staat, en dus zou 2162 gewoon geel/geel-4 moeten blijven tonen, dunkt mij.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee, want seintje 2108 geeft nu geel 8, wordt dan geel 4, en 2162 geeft nu geel 4 en wordt dan rood. Zie: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/vga-ht.gif
Realistisch gezien idd. alleen Arriva en Veolia. Theoretisch zouden Syntus of CXX dat kunnen, maar ik verwacht niet dat zij daar komen te rijden. Voor die 2 bedrijven wordt het een hele grote investering.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:19 schreef icloud het volgende:
[..]
Welke maatschappij kan "nieuwe diesels" regelen tot 2018 en gaat dan investeren in elektrisch materiaal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |