abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:39:14 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_143105728
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ach het valt mee. Zo nu en dan stuurt de NS ook zomaar een VIRM-zesje als ledig materieel vanuit Roosendaal naar Onnen. Is maar een paar kilometer verder ;)
De eerste treinen van Eindhoven richting Utrecht schijnen ook leeg uit Maastricht te komen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:43:38 #127
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_143105962
Gaat het hier nou echt al drie pagina's over dat gereutel van die dorpsgek?
pi_143106009
Jullie snappen wel dat dit soort posts ook sfeerbepalend zijn hè?
pi_143106186
Ik denk dat Limburg zelf graag de infrastructuur zou willen beheren omdat er nogal het gevoel leeft dat al het geld naar de Randstad gaat. Dat terwijl op bijvoorbeeld de Maaslijn de treinen uitpuilen maar er geen geld wordt vrijgemaakt voor een verdubbeling (nu wel eindelijk elektrificatie) en de provincie de sterke wens heeft om grensoverschrijdende spoorlijnen te verbeteren. Dan doel ik voornamelijk op Heerlen - Herzogenrath en Maastricht - Luik, en in mindere mate op Weert - Hamont. Over die eerste 2 trajecten wordt al jaren gesproken over een IC gesproken, desondanks wordt telkens enkel vastgelegd dat de NS zich moet 'inspannen' voor die 2 IC's.
De wens tot zelfstandigheid zal gedeeltelijk ook nog wel te maken hebben met de veronderstelde verwaarlozing na de sluiting van de mijnen, een beetje hetzelfde gevoel als de Groningers met hun gas hebben.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-08-2014 22:52:36 ]
pi_143106434
Weeert hamont is het meest realistische project op de elektrificatie van de maaslijn na.

Een verdubbeling komt er de komende 20 jaar niet en via avantis ook niet.


In de nieuwe concessie is er niet voor niks opgenomen dat materiaal tricourant moet zijn.
pi_143106531
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:53 schreef icloud het volgende:
Weeert hamont is het meest realistische project op de elektrificatie van de maaslijn na.

Een verdubbeling komt er de komende 20 jaar niet en via avantis ook niet.

In de nieuwe concessie is er niet voor niks opgenomen dat materiaal tricourant moet zijn.
Dat zal meer zijn voor een doorgaande trein Luik - Aachen, 3kV - 1,5 kV - 15 kV..
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:58:44 #132
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143106715
Op 20 september 1839 - 175 jaar geleden - reed de eerste trein in Nederland vanuit Amsterdam naar Haarlem. In bijna 20 jaar reisde Rail Away per trein de verste uithoeken van de wereld af, maar nog niet veel afleveringen kwamen uit Nederland. Nu, voor dit 175-jarig jubileum zendt Rail Away twee afleveringen uit die de geschiedenis en de diversiteit van het Nederlandse spoor in beeld brengen.

Op donderdag 28 augustus om 19:55 op Nederland 2:
quote:
4-seizoenen-special Nederland
Op donderdag 28 augustus neemt Rail Away vier seizoenen lang de trein door ons eigen land. Het Nederlandse spoor kent een grote gevarieerdheid, die fraai wordt weergegeven in deze vier-seizoenen-special. Op een onstuimige herfstdag begint de rit op station Ede-Wageningen en gaat via de Veluwezoom naar Dieren. In de winter reist de Arriva-trein van Leeuwarden door de berijpte weilanden van Friesland naar Stavoren. In de lente volgen er prachtige beelden uit de Betuwe: van Culemborg door de bloesemrijke boomgaarden naar Zetten-Andelst. In hartje zomer tenslotte een reis met de stoomtrein van de Zuid-Limburgse Stoomtrein Maatschappij (ZLSM) van Valkenburg over het legendarische Miljoenenlijntje naar station Simpelveld.
Op vrijdag 29 augustus om 19:55 op Nederland 2:
quote:
De eerste trein in Nederland
De eerste trein reed 175 jaar geleden van Amsterdam naar Haarlem. Nu gaat Rail Away terug naar Amsterdam, de plek waar het begon met de Nederlandse spoorwegen. De rit gaat net als toen van Amsterdam naar Haarlem. Dan verder naar Rotterdam CS, een nieuw architectonisch hoogstandje. Maar ook in de beginjaren lieten de spoorwegpioniers zien dat ze er wat van konden. Dat moest ook wel, want er moesten spoorbruggen worden ontworpen, stations gebouwd en rails gelegd. Dat was in ons waterrijke land geen sinecure. Inmiddels telt ons land 7000 kilometer spoor en maken dagelijks honderdduizenden mensen gebruik van de trein. En dat allemaal dankzij die eerste pioniers.
Bron: EO
pi_143106763
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat zal meer zijn voor een doorgaande trein Luik - Aachen, 3kV - 1,5 kV - 15 kV..
Nee meer om zelfstandig eijsden te kunnen bedienen, maastricht-aachen-luik zal er niet snel komen ivm zlsm, er is in een heel ver verleden de mogelijkheid geopperd om heerlen-aachen west- luik te doen maar dat was meer een proefballonnetje niks meer van gehoord.
pi_143106843
Weet iemand waar je afstanden kan vinden van spoor in Oostenrijk & Hongarije?
Ik ben op zoek naar München - Wenen, Wenen - Budapest en Budapest - Bratislava..

bvd.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:01:19 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_143106850
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

De eerste treinen van Eindhoven richting Utrecht schijnen ook leeg uit Maastricht te komen.
ja. Je had volgens mij ook zoiets voor Vlissingen -> Roosendaal, Roosendaal -> Dordrecht, etc. Het is een soort van doorschuif volgens mij.

Een deel voor Rotterdam komt vanaf Den Haag. Altijd lekker als er een storing tussen de beide plaatsen is. Gelijk een aantal spitstreinen opgeheven :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_143107004
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:59 schreef icloud het volgende:

[..]

Nee meer om zelfstandig eijsden te kunnen bedienen, maastricht-aachen-luik zal er niet snel komen ivm zlsm, er is in een heel ver verleden de mogelijkheid geopperd om heerlen-aachen west- luik te doen maar dat was meer een proefballonnetje niks meer van gehoord.
Luik - Maastricht - Heerlen - Aken wordt het, gewoon via de Heuvellandlijn.
pi_143107195
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:04 schreef J.B. het volgende:

[..]

Luik - Maastricht - Heerlen - Aken wordt het, gewoon via de Heuvellandlijn.
Tering dat word een lange rit.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:13:04 #138
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_143107409
Kan iemand mij vertellen waarom de IC's in Den Bosch altijd doorrijden tot na de roltrappen? Er is nooit een trein die tegelijkertijd stopt op hetzelfde spoor, waardoor de wissels naar het aangrenzende spoor gebruikt zouden moeten worden. Ik heb medelijden met de mensen die vanuit voorin de trein helemaal terug moeten lopen ;)
pi_143107468
KPI capaciteit daalt dan, plus dan kan je seintechnisch met 80 binnenscheuren, anders wordt het 40.
pi_143107585
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:13 schreef hhh38 het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom de IC's in Den Bosch altijd doorrijden tot na de roltrappen? Er is nooit een trein die tegelijkertijd stopt op hetzelfde spoor, waardoor de wissels naar het aangrenzende spoor gebruikt zouden moeten worden. Ik heb medelijden met de mensen die vanuit voorin de trein helemaal terug moeten lopen ;)
Daartoe is besloten na een verzoek van de Bond tegen Obesitas. De volgende stap wordt het uitschakelen van liften en roltrappen.
pi_143107609
Ik zie trouwens dat de provincie wilt dat erop de maaslijn tot 2018 met dmu materiaal word gereden niet ouder dan 2000, daardoor maken alleen veolia en arriva kans.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:17:11 #142
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143107618
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:14 schreef b2py het volgende:
KPI capaciteit daalt dan, plus dan kan je seintechnisch met 80 binnenscheuren, anders wordt het 40.
Maar dat kan dan toch nog wel, maar dan halverwege gewoon de trein parkeren?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:17:17 #143
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_143107626
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:14 schreef b2py het volgende:
KPI capaciteit daalt dan, plus dan kan je seintechnisch met 80 binnenscheuren, anders wordt het 40.
Maar je hoeft 200 meter minder lang door te rijden en reizigers hoeven gemiddeld minder ver te lopen, wat juist tijd bespaart.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:17:52 #144
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143107655
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:17 schreef icloud het volgende:
Ik zie trouwens dat de provincie wilt dat erop de maaslijn tot 2018 met dmu materiaal word gereden niet ouder dan 2000, daardoor maken alleen veolia en arriva kans.
Iedereen maakt kans, als men maar "nieuw" of echt nieuw mat. aanschaft. Al zie ik CXX of Syntus daar niet snel komen.
pi_143107694
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:17 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar dat kan dan toch nog wel, maar dan halverwege gewoon de trein parkeren?
Nee, want seintje 2108 geeft nu geel 8, wordt dan geel 4, en 2162 geeft nu geel 4 en wordt dan rood. Zie: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/vga-ht.gif
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:18:42 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143107702
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:17 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Maar je hoeft 200 meter minder lang door te rijden en reizigers hoeven gemiddeld minder ver te lopen, wat juist tijd bespaart.
Zal de spreiding ten goede doen, en dat spaart in de spits zeker tijd. Zeker met dat kuddevolk hier in Nederland, die liever allemaal via dezelfde deur naar binnen willen gaan.
pi_143107724
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:17 schreef greavy het volgende:

[..]

Iedereen maakt kans, als men maar "nieuw" of echt nieuw mat. aanschaft. Al zie ik CXX of Syntus daar niet snel komen.
Welke maatschappij kan "nieuwe diesels" regelen tot 2018 en gaat dan investeren in elektrisch materiaal?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:20:33 #148
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143107776
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Nee, want seintje 2108 geeft nu geel 8, wordt dan geel 4, en 2162 geeft nu geel 4 en wordt dan rood. Zie: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/vga-ht.gif
Hoezo zou men 2162 rood moeten laten tonen? Als je halverwege staat, wil je helemaal niet dat de trein bij sein 2162 staat, maar gewoon 2 perronfases gebruikt, en dus door de wissels staat, en dus zou 2162 gewoon geel/geel-4 moeten blijven tonen, dunkt mij.
pi_143107846
Oh, nu begrijp ik je. Uhm, goede vraag. Kan me echt alleen vrijhouden van de andere fase bedenken..
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:21:58 #150
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_143107852
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:19 schreef icloud het volgende:

[..]

Welke maatschappij kan "nieuwe diesels" regelen tot 2018 en gaat dan investeren in elektrisch materiaal?
Realistisch gezien idd. alleen Arriva en Veolia. Theoretisch zouden Syntus of CXX dat kunnen, maar ik verwacht niet dat zij daar komen te rijden. Voor die 2 bedrijven wordt het een hele grote investering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')