Vier intercity's per uur (waarvan met name de twee naar Heerlen het grootste deel van de dag een lage bezettinsgraad hebben terwijl dat materieel elders wel nuttig ingezet zou kunnen worden) had sowieso niet gehoeven van mij. Laat die IC Schiphol - Heerlen maar gewoon weer in Eindhoven keren. Kan de IC Amsterdam - Maastricht weer standaard met 2x VIRM rijden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:43 schreef dcm360 het volgende:
Ah, reizen van en naar Limburg wordt dus gewoon overbodig.
Het is wel handig hoor, anders moet je 's ochtends met een voetpomp o.i.d. de stroomafnemer weer tegen de draad zetten als je daar weer onder geduwd bent door een rangeerloc.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En nog vele malen moeilijker is bedenken dat je voor opstelcapaciteit helemaal geen waslijn nodig hebt?
Wat wil je gaan opstellen in den helder? Behalve de eerste ochtend trein en automatisch de laatste.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Sinds de jaren 60 is er al een tekort aan opstelcapaciteit in Noord-Holland dusja..
Accuutje, dynamootje.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is wel handig hoor, anders moet je 's ochtends met een voetpomp o.i.d. de stroomafnemer weer tegen de draad zetten als je daar weer onder geduwd bent door een rangeerloc.
Meer dan nu, er gaan nu 's ochtends 2x 10 bakken VIRM leeg van Alkmaar naar Den Helder en er komt 10 bakken VIRM uit Haarlem naar Alkmaar en 10 VIRM uit Amsterdam naar Alkmaar. Verder nog een bak of 16 SLT wat aangevoerd wordt van buitenaf.. Al dat geschuif kost klauwen vol met geld..quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:08 schreef icloud het volgende:
[..]
Wat wil je gaan opstellen in den helder? Behalve de eerste ochtend trein en automatisch de laatste.
Prorail wilde dat industrie lijntje richting het marineterrein toch gedeeltelijk gaan gebruiken als opstelmogelijkheid?
Dat zijn toch zeker vier treinen. Verder is ook Alkmaar te klein, dus daarvan wil je wellicht ook wat in Den Helder stallen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:08 schreef icloud het volgende:
[..]
Wat wil je gaan opstellen in den helder? Behalve de eerste ochtend trein en automatisch de laatste.
Dat is alleen als uithaalspoor bedoeld dacht ik: dan kun je van de sporen 4, 5 en 6 naar perronspoor 3 komen zonder treinen op de hoofdbaan te hinderen.quote:Prorail wilde dat industrie lijntje richting het marineterrein toch gedeeltelijk gaan gebruiken als opstelmogelijkheid?
Waarom kunnen die twee keer tien bakken virm niet gewoon in dh blijven?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Meer dan nu, er gaan nu 's ochtends 2x 10 bakken VIRM leeg van Alkmaar naar Den Helder en er komt 10 bakken VIRM uit Haarlem naar Alkmaar en 10 VIRM uit Amsterdam naar Alkmaar. Verder nog een bak of 16 SLT wat aangevoerd wordt van buitenaf.. Al dat geschuif kost klauwen vol met geld..
Omdat daar dus geen plek voor isquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:13 schreef icloud het volgende:
[..]
Waarom kunnen die twee keer tien bakken virm niet gewoon in dh blijven?
Aan het station. S' avonds heeft dh maar een ingang, en een hek is goedkoper dan een compleet nieuwe opstelmogleijkheden.quote:
Langs het perron wordt ook al opgesteld.. En in Alkmaar ook.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:15 schreef icloud het volgende:
[..]
Aan het station. S' avonds heeft dh maar een ingang, en een hek is goedkoper dan een compleet nieuwe opstelmogleijkheden.
Ja tuurlijk, dat is maar 40 km verderopquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:13 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat zijn toch zeker vier treinen. Verder is ook Alkmaar te klein, dus daarvan wil je wellicht ook wat in Den Helder stallen.
Ik ben vooral teleurgesteld dat toen ik erop ging Google'n Limburgse wietvlaai helemaal niet blijkt te bestaanquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:49 schreef Regenjas het volgende:
Ze zijn knettergek in Limburg. Eerst met hun gehuil twee jaar geledendat er te veel intercity's zouden gaan rijden in Limburg, vervolgens met hun gehuil dat NS mee wou doen aan hun aanbesteding en nu met hun plannen voor een dienstregeling die op Limburg is gericht.
Nou, ik weet niet wat je wil hoor, maar de gehele dienstregeling van de treinen en de bussen is in Limburg als een kapstok opgehangen aan de intercity's uit Eindhoven naar Maastricht en Heerlen en andersom. Dat werkt perfect omdat je op alle vier de knooppunten in Limburg goede aansluitingen hebt tussen de verbindingen onderling. Een ander dienstregelingsconcept kan je niet anders kwalificeren dan een idee van iemand die high is geworden van een Limburgse wietvlaai.
Enne?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
nou is dh weer ergens anders dan net?Praat normaal.
ach het valt mee. Zo nu en dan stuurt de NS ook zomaar een VIRM-zesje als ledig materieel vanuit Roosendaal naar Onnen. Is maar een paar kilometer verderquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, dat is maar 40 km verderop
Idioot gedoe.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ach het valt mee. Zo nu en dan stuurt de NS ook zomaar een VIRM-zesje als ledig materieel vanuit Roosendaal naar Onnen. Is maar een paar kilometer verder
Dat is eeuwig zonde inderdaad.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik ben vooral teleurgesteld dat toen ik erop ging Google'n Limburgse wietvlaai helemaal niet blijkt te bestaan
Hoe kan arriva zoveel rangeerwerk hebben?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:26 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat is eeuwig zonde inderdaad.
Straks weer een nachtdienst. Rangeren, rangeren en nog eens rangeren.
onder meer tankenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:28 schreef icloud het volgende:
[..]
Hoe kan arriva zoveel rangeerwerk hebben?
Jawel, jij wilt ook in een warme trein stappen 's ochtends.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En nog vele malen moeilijker is bedenken dat je voor opstelcapaciteit helemaal geen waslijn nodig hebt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |