Volgens mij rijden ALLE IC's in Den Bosch door naar het achterste deel van het perron. Utrecht>Eindhoven, Eindhoven>Utrecht, Roosendaal>Zwolle en Zwolle>Roosendaal, zelfs als het VIRM 10 of ICR7(/10?) is.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:28 schreef greavy het volgende:
[..]
Richting Utrecht durf ik het niet echt te zeggen, maar volgens mij wel. De IC Roosendaal-Zwolle staat daarentegen wel weer geheel op het A-deel volgens mij.
tsja, dan moeten ze het zelf ook maar weten, maar het is oliedom om de overgang niet goed te regelenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:35 schreef icloud het volgende:
[..]
Volgens de huidige stand van zaken is de provincie dat niet van plan, dus veolia kan prima gaan bokken als ze willen.
Om de treinen Nijmegen-Roermond goed op lengte te kunnen rijden zouden er wellicht wat Lintjes uit Duitsland gehaald kunnen worden (volgens mij zijn er daar wel wat over). Die kun je dan als middelste stel inzetten, aangezien die geen ATB hebben.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, dat gaat men nooit redden. Nu rijden er op de Maaslijn al setjes van 2 of 3 stellen rond (volgens mij 6 en 8 bakken in de spits?). En dan heb je ook nog mat. voor de spitstrein nodig, bijvoorbeeld.
Veolia heeft halverwege de concessie ook een paar dagen alle buurtbussen en ander niet lijn materiaal aan de kant gehouden zogenaamde vanwege materiaalpech, paar dagen later werd er een compensatieregeling voorgesteld in het parlement(vanwege oplopende brandstof kosten).quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tsja, dan moeten ze het zelf ook maar weten, maar het is oliedom om de overgang niet goed te regelen
Ik heb maandagmiddag Utrecht CS - Den Bosch gedaan (treinstel richting Heerlen) en ik zat in de laatste bak bij de achterste deur (i.v.m. overstap Utrecht CS vanaf Overvecht via Sijpensteinse tunnel). Die stopt dus niet bij de trappen in Den Bosch. Je moet nog een stuk lopen naar de trappen en onze bak was nog het dichtste bijquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:36 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgens mij rijden ALLE IC's in Den Bosch door naar het achterste deel van het perron. Utrecht>Eindhoven, Eindhoven>Utrecht, Roosendaal>Zwolle en Zwolle>Roosendaal, zelfs als het VIRM 10 of ICR7(/10?) is.
Ik denk eigenlijk niet dat dat Veolia ene zak uitmaakt. De E-GTW's waar zij hun rondjes mee maken op de Heuvellandlijn zijn eigendom van Railpool, ik denk dat ze voor de DMU's eenzelfde constructie hebben geregeld met een andere leasemaatschappij.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:29 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik denk niet dat veolia zijn bestaanden materiaal zal verkopen.
Ik dacht dat ze dat alleen voor elektrisch materiaal hadden geregeld?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk niet dat dat Veolia ene zak uitmaakt. De E-GTW's waar zij hun rondjes mee maken op de Heuvellandlijn zijn eigendom van Railpool, ik denk dat ze voor de DMU's eenzelfde constructie hebben geregeld met een andere leasemaatschappij.
De D-GTW's zijn volgens mij wel door hunzelf nog in bezit. Enkel E-GTW heeft Veolia aan Railpool verkocht en teruggeleased.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk niet dat dat Veolia ene zak uitmaakt. De E-GTW's waar zij hun rondjes mee maken op de Heuvellandlijn zijn eigendom van Railpool, ik denk dat ze voor de DMU's eenzelfde constructie hebben geregeld met een andere leasemaatschappij.
Ah, juist. Nou, iets soortgelijks kunnen ze ook doen met hun DMU's. Die kan de leasemaatschappij wel weer slijten aan een ander land waar ze jong dieselmaterieel zoeken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:43 schreef greavy het volgende:
[..]
De D-GTW's zijn volgens mij wel door hunzelf nog in bezit. Enkel E-GTW heeft Veolia aan Railpool verkocht en teruggeleased.
Ik geloof dat ik ooit eens heb iets heb gelezen dat ze elektrisch materiaal makkelijk konden verlease en dar het met diesel materiaal een groot probleem was, maar het fijne weet ik niet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ah, juist. Nou, iets soortgelijks kunnen ze ook doen met hun DMU's. Die kan de leasemaatschappij wel weer slijten aan een ander land waar ze jong dieselmaterieel zoeken.
Albanië kan nog wel wat gebruikenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ah, juist. Nou, iets soortgelijks kunnen ze ook doen met hun DMU's. Die kan de leasemaatschappij wel weer slijten aan een ander land waar ze jong dieselmaterieel zoeken.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je beste gok is bij de infrabeheerder (ÖBB Infra). Iedere infraboer is verplicht om een netverklaring op te stellen, en bij alle netverklaringen die ik heb gezien zaten ook documenten met informatie over lengtes van trajecten.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:35 schreef greavy het volgende:
[..]
Op Jizdenzka is het ook wel te vinden, maar soms klopt het niet helemaal.
http://jizdenka.idos.cz/IT.aspx
Danke, Jizdenka werkt net niet mee maar doet het nu wel opeens..quote:
Hier deed ie het gewoon, afgelopen zomer toch een ruime 5000 km afgelegdquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:55 schreef b2py het volgende:
[..]
[..]
[..]
Danke, Jizdenka werkt net niet mee maar doet het nu wel opeens..
Als veolia niet wint dan zullen ze de d-gtws gewoon verkopen aan de nieuwe partij indien deze ze wilt. Die kan er namelijk ook voor kiezen om zelf d-gtws te bestellen en alvast een optie op het vervangen van de powerpacks in 2017, of ander mat...quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:47 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik ooit eens heb iets heb gelezen dat ze elektrisch materiaal makkelijk konden verlease en dar het met diesel materiaal een groot probleem was, maar het fijne weet ik niet.
Railpool wilde het niet hebben.
De andere kant op (Eindhoven -> Utrecht) is nog veel erger. De afstand van laatste deur tot roltrap, daar past nog makkelijk een viertje tussen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:41 schreef bork het volgende:
[..]
Ik heb maandagmiddag Utrecht CS - Den Bosch gedaan (treinstel richting Heerlen) en ik zat in de laatste bak bij de achterste deur (i.v.m. overstap Utrecht CS vanaf Overvecht via Sijpensteinse tunnel). Die stopt dus niet bij de trappen in Den Bosch. Je moet nog een stuk lopen naar de trappen en onze bak was nog het dichtste bij, het lijkt alsof ze per se helemaal aan dat heeeele lange perron vooraan moeten staan
Dat kan je wel zo bijdehand zeggen, dat iedereen maar kuddevolk is. De NS kweekt dat zelf. Ik kom vaak genoeg tegen dat men een stuk terug moet lopen omdat de trein veel korter is dan normaal of korter dan de overstaptrein op het andere deel van het perron. Hilversum is van dat laatste een goed voorbeeld. (Sprinter richting Amersfoort -> sprinter richting Utrecht)quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar om nou als kuddevolk allemaal bij 2 of 3 deuren te gaan instappen, als je bij het binnenrijden al ziet dat je een lange trein (bijv VIRM8) hebt ofzo, is gewoon dom. Dan kan je ook gewoon ff iets doorlopen. Vervolgens klaagt men wel steen en been over staanplaatsen, terwijl in de voorste 3 bakken nog genoeg zitplaatsen beschikbaar zijn.
Dat heb ik ook wel eens, volgens mij luisteren ze echt niet naar elkaar. Soms gebeurt het zelfs dat er een omroep over een andere omroep heen gaatquote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:06 schreef Toekito het volgende:
Zit ik nou altijd in een trein met raar personeel of jullie ook?
Eerst begint Peppi een heel verhaal over een rood sein. Minuut later Kokki....serieus man overleg anders ff met elkaar.
Het verbaasde me dat de ICE's over het algemeen muisstil zijn. Ik zat ook in zo'n ICE Sprinter, ik was met mijn maten de enige die wat zeiden... En we zaten niet eens stilte..quote:Op woensdag 6 augustus 2014 07:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Heel bijzonder eigenlijk, hoe hele volksstammen denken dat het in een stiltecoupé alleen stil hoeft te zijn als de trein niet stil staat
Stil zijn in de trein is in het buitenland veel gebruikelijker dan in Nederland. In Frankrijk wordt je zowat gelyncht als je gaat bellen in een TGV en je dat niet op het balkon doet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:33 schreef b2py het volgende:
[..]
Het verbaasde me dat de ICE's over het algemeen muisstil zijn. Ik zat ook in zo'n ICE Sprinter, ik was met mijn maten de enige die wat zeiden... En we zaten niet eens stilte..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |