Ruim 2,5 week interrailen, de statistiekjes:
Kilometers: 3309
Geplande reisduur: 36 uur en 9 minuten
Totale vertraging: 4 uur en 25 minuten
Grootste vertraging: Wenen West - Budapest Keleti-pu (90 min)
Aantal foto's met iets met treinen: 21
Aantal bezochte steden/dorpjes (Buiten NL): 9
Gecollecteerde reiseplan boekjes: 5
![asLkQvw.jpg?1]()
Op Amsterdam Centraal staat een ICE-3M stel klaar om mij en mijn reisgezelschap van Amsterdam naar Düsseldorf te brengen, daar wacht een overstap op een ICE van Düsseldorf naar München. Opvallend contrast tussen deze moderne trein is het oude logo van de spoorwegen, bovenop linker kap.
![6hsfZmE.jpg?1]()
Te München Hbf staat deze ES64 U2 1116 230 gereed om een railjet stam uit Frankfurt naar Budapest te brengen. Het eindstation voor deze reizigers is Wenen Westbahnhof.
![W27nGu6.jpg?1]()
Op Praha hlavní nádraží is zojuist deze loc met vier rijtuigen gearriveerd, en zal zo worden afgerangeerd. Rechts een aantal mensen die wachten op EC378 naar Berlijn, het is nog erg rustig, slechts 13 minuten voor vertrek verscheen het vertrekperron op de borden in de centrale hal.
![nwJhSR8.jpg?1]()
Vlak na vertrek te Praha staat hier een ČD Taurus in Railjet Livery te rusten. Eind 2014 heeft ČD zeven stammen tot zijn beschikken voor de verbinding Praag - Brno - Wenen - Graz.
![QVjREIk.jpg?1]()
Vlak na vertrek te Praag strandden wij in een tunnel, technisch defect aan de locomotief. Er wordt doorgereden naar het volgende station, Praha Hole¨ovice waar ook nog gestopt moest worden. Er zou vanuit hlavní nádraží een nieuwe locomotief komen en dat zou ongeveer 30 minuten kosten. Hier op de foto de defecte locomotief, uiteindelijk zou een locomotief komen van hetzelfde type als twee foto's hierboven, uiteindelijk met 40 minuten vertraging onderweg.
![3I7wsgb.jpg?1]()
Matige foto van de ICE1 die mij van Berlin Hbf (Tief) naar Frankfurt (Main) Hbf heeft gebracht. Vertrokken met +10 uit Berlijn omdat 15 min voor vertrek duidelijk werd dat we niet van hoog maar van laag gingen vertrekken. Chaos alom.
![PW9aVQc.jpg?1]()
Willekeurige locomotief in Frankfurt, zag er wel bejaard uit dus een foto van gemaakt. Rechts de ICE die mij van Frankfurt naar Mannheim zou brengen, en dan verder zou gaan naar Paris Est.
![xihmBy0.jpg?1]()
Arriverende ICE2 te Köln Hbf uit Berlijn. Onze ICE naar Amsterdam had 20 minuten vertraging door een hoog opgelopen vertraging op de heenreis vanuit Amsterdam. Uiteindelijk was dit opgelopen tot 50 minuten bij aankomst te Utrecht. Overstapstation voor ondergetekende op de sprinter naar Oostvaarders.