ziggyziggyziggy | donderdag 28 november 2013 @ 21:40 | |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
| ||
ziggyziggyziggy | donderdag 28 november 2013 @ 21:40 | |
Wauw, ik heb nog nooit het nieuwe topic moeten openen! | ||
Duvel | donderdag 28 november 2013 @ 21:40 | |
Topickaper. | ||
Salatrel | donderdag 28 november 2013 @ 21:40 | |
dan wordt je nog steeds geacht zo ver mogelijk te reizen en krijg je vanaf daar een taxi ![]() ![]() | ||
Duvel | donderdag 28 november 2013 @ 21:41 | |
Oh nee, wacht ![]() | ||
greavy | donderdag 28 november 2013 @ 21:41 | |
Nog steeds via 429.8875 MHz ja. | ||
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 21:41 | |
Ja, sta je in de donderdagse uitgaansnacht in Utrecht te bedelen om een taxi die NS voor je gaat regelen zeker ![]() ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 28 november 2013 @ 21:43 | |
Ze behoren het toch te doen.... | ||
Salatrel | donderdag 28 november 2013 @ 21:43 | |
daar hebben ze gewoon contracten voor met taxicentrales ja ![]() | ||
Frozen-assassin | donderdag 28 november 2013 @ 21:47 | |
Ze zullen waarschijnlijk pas bellen als je een uur aan hun kop zeikt | ||
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 21:47 | |
Taxicentrales gaan echt geen hele vloot taxi's op reserve in de stal houden "voor het geval de NS belt" hoor. Op een uitgaansavond ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 28 november 2013 @ 21:48 | |
Wat weet jij nou van Utrecht man ![]() | ||
Salatrel | donderdag 28 november 2013 @ 21:48 | |
hij zal niet binnen 5 minuten voor je neus staan nee maar de kans dat ze in den helder een taxi voor je gaan regelen naar eindhoven is ook minimaal ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 21:50 | |
Kortom, je bent de lul ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 28 november 2013 @ 21:54 | |
Dan krijg je zoiets... http://www.dumpert.nl/mediabase/6544844/589db202/taxi_.html | ||
ReisT | donderdag 28 november 2013 @ 22:01 | |
Zomaar een plaatje, uit de hoogtijdagen van een verbinding die bijna weer geschiedenis is: | ||
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 22:05 | |
alleen morgen en zaterdag nog? | ||
Peterselieman | donderdag 28 november 2013 @ 22:06 | |
nee, nog een weekje | ||
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 22:13 | |
Amai, ik had nog graag Roermond willen bereiken. | ||
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 22:16 | |
Tof. Misschien zondag even meepikken dan. Als ik voor Almelo - Mariënberg ga voor die Vechtdallintjes ![]() | ||
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 22:18 | |
Die kwamen gisteravond nog door Deventer gedenderd toen ik een chick aan het playen was. | ||
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 22:19 | |
Geil. Of toch niet zo, dat je tijd had om op die lintjes te letten. | ||
Darkwing_Duck | donderdag 28 november 2013 @ 22:20 | |
Verkapte ik ben een chickmagneet post ![]() * Darkwing_Duck al jaren gelukkig en bewust vrijgezel is.... ![]() | ||
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 22:22 | |
Het waren GTW'tjes ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 22:37 | |
Dat waren dan niet de treinen waar ik het over had ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 28 november 2013 @ 22:37 | |
Jongens ik wil met een mattie op 27-12 naar Polen en ik ben dan in Berlijn dus afstand is niet zo'n probleem. Geld is niet een heel groot issue maar we moeten 's avonds gewoon weer in het hotel in Berlijn aankomen. Iemand suggesties die ons niet in een of ander nutteloos teringdorp laten eindigen waar we drie uur op de trein terug moeten wachten bij -203 C? | ||
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 22:37 | |
GTW rijdt toch op Vechtdallijnen? | ||
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 22:38 | |
En het liefst een IC, wel even bijzeggen muts! | ||
dennistd | donderdag 28 november 2013 @ 22:38 | |
De ritten zijn trouwens niet voor reizigers toegankelijk:
| ||
DeaDLocK2K | donderdag 28 november 2013 @ 22:38 | |
Oh jah, liefst een IC. | ||
Darkwing_Duck | donderdag 28 november 2013 @ 22:42 | |
Poznan? | ||
greavy | donderdag 28 november 2013 @ 22:43 | |
Vond 't al opmerkelijk, Syntus rijdt een uursdienst en precies het andere halfuur rijdt Arriva ertussen. Maar wel leuk, Syntus naast Arriva op de stations waar gekruist wordt ![]() | ||
dennistd | donderdag 28 november 2013 @ 22:45 | |
Inderdaad ![]() Wel hopen op een oud-rode Lint trouwens, dat is toch het eigenlijke materieel op die lijn. Afgelopen weekend reden er volgens de spots op somda de 39 (nieuw rood) en de 44 (oud rood) | ||
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 22:45 | |
ja momenteel ja. Maar komende zondag gaan de LINTJes in die kleuren debuteren op Almelo - Mariënberg. | ||
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 22:46 | |
En waar wordt er dan gekruist? | ||
dennistd | donderdag 28 november 2013 @ 22:46 | |
Wat ook wel leuk zou zijn: een materieelshowtje met de vier verschillende kleur-varianten bij elkaar: geel-wit oud rood nieuw rood blauw-wit | ||
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 22:46 | |
ja only move zo'n beetje he. in Rzepin is geen fuck te bleven. | ||
dennistd | donderdag 28 november 2013 @ 22:47 | |
Volgens mij afwisselend in Vroomshoop en Vriezenveen | ||
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 22:47 | |
regel dat ![]() Ik kom ook die kant op, meteen even de Grensland uitzwaaien. | ||
dennistd | donderdag 28 november 2013 @ 22:48 | |
Ik zou niet weten bij wie ik daarvoor zou moeten zijn. Als het nou Connexxion was zou het misschien wel lukken, maar bij Syntus ken ik niemand. ![]() | ||
greavy | donderdag 28 november 2013 @ 22:49 | |
Als je weet wat er zaterdag rijdt, heb je voor zondag nog maar 2 opties over waarvan Syntus er één inzet. | ||
dennistd | donderdag 28 november 2013 @ 22:54 | |
Het is zelfs nog makkelijker: het stel dat zaterdag 's avonds rijdt in de uursdienst (stel A) rijdt 's zondags niet. Deze komt namelijk na de laatste rit aan op 3b (zakspoor Almelo), combineert met het stel op 3a dat al eerder die avond klaar was (stel B), en met stel A voorop gaat het naar Hengelo. Daar wordt even getankt, maar stel A blijft aan de Enschedese kant. Op zondag wordt met het voorste stel aan de Almelose kant vertrokken, dus met stel B. | ||
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 22:56 | |
EC heen en EC terug. ¤136 sparpreis. | ||
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 22:57 | |
Oh well. Houden jullie dat ff in de gaten dan ![]() | ||
greavy | donderdag 28 november 2013 @ 23:01 | |
Hm, ik ben zaterdag niet in die buurt om die treinen te zien, zie het zondag wel. De Splitsing van Mariënberg zou ook wel leuk zijn met een Lint en GTW, maar dat zal wel niet lukken samen | ||
ReisT | donderdag 28 november 2013 @ 23:04 | |
8 december?! Omdat Syntus dan niet meer wil rijden? O wacht, zie al wat op de Arriva-site:
| ||
Peterselieman | donderdag 28 november 2013 @ 23:06 | |
het is een foutje in de oude concessie Twente. Datum had een week later moeten zijn en de zittende vervoerder wil natuurlijk geen dag langer rijden dan afgesproken | ||
dennistd | donderdag 28 november 2013 @ 23:12 | |
Ik heb de tijden voor zondag even ingevuld in een tijd-weg-diagram: ![]() Legenda: Groen: normale Syntus-ritten Rood: Arriva-ritten 's ochtends Blauw: Arriva-ritten 's middags | ||
bork | donderdag 28 november 2013 @ 23:13 | |
Szczecin (Stettin) geen gat, niet zo'n mooie stad, veel historie en goed te doen vanaf Berlijn. http://wikitravel.org/en/Szczecin#b | ||
Sandrvich | donderdag 28 november 2013 @ 23:19 | |
Szczecin en Poznan zijn inderdaad de enige reële opties. En als je per IC wilt wordt dat dus Poznan. In Centraal-Azië zijn ze trouwens lekker bezig met hun Talgo's; vanaf 2014 gaat er iedere dag ook een Talgo van het Kazachstaanse Almaty naar de Oezbeekse hoofdstad Tashkent. Het zal worden uitgevoerd met een Oezbeekse Talgo; dus dat wordt dan misschien wel met de Afrosiyob, wat betekent een internationale hogesnelheidstrein in Centraal-Azië. ![]() Dit is overigens de Afrosiyob: ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 23:23 | |
Wacht. En dat hele schema is 1 compleet uur? Dus je kunt op 3 van de 4 tussenstations een kruising fotograferen? | ||
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 23:37 | |
Poznan geboekt, wat een onderneming is dat boeken zeg. | ||
dennistd | donderdag 28 november 2013 @ 23:39 | |
Het schema is een uur ja, maar rood rijdt alleen 's morgens en blauw en groen alleen 's middags. Dus 's middags elk uur twee krusingen: een in Vriezenveen en een in vroomshoop 'S ochtends zijn er geen krusjngen | ||
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 23:50 | |
Heb je geen credit card? | ||
b2py | donderdag 28 november 2013 @ 23:51 | |
Jawel, maar al dat Duits. Jezus. | ||
Dr_Flash | donderdag 28 november 2013 @ 23:52 | |
Keimakkelijk. Al moet ik zeggen dat vakinhoudelijk duits wel pittig is. Festplatte wist ik wel. Maar Configuratiescherm, command script of ook maar "Afsluiten" verbaasden me wel ![]() | ||
b2py | vrijdag 29 november 2013 @ 00:06 | |
Wechsel, heel veel verder vakinhoudelijk kom ik niet. Kan niet eens puntstuk of dwarsligger vertalen. | ||
James1988 | vrijdag 29 november 2013 @ 00:06 | |
Bahn.de heeft een taalkeuzemogelijkheid hè ![]() Tevens: NS Hispät faalt weer eens bij het leven. Eergisteren zat in de Fyra een bak waarvan de verwarming het niet deed. Het rijdend personeel kwam door die bak gelopen, mensen adviserend om ergens anders te gaan zitten: "We kunnen het helaas zelf niet maken want we zijn niet zo technisch." Nouja, kan gebeuren, techniek kan het ook wel eens tijdens de rit laten afweten. Dan meld je dat en is het de bedoeling dat de onderhoudstak dat gaat repareren. Gisteren reed dat ding weer mee, en vandaag kwam ik wederom dezelfde bak tegen. Op een binnendeur was een briefje geplakt: "Rijtuig defect, verwarming stuk" Hoe de fuck krijg je het voor elkaar om zo'n bak 3 dagen achter elkaar de rijdende dienst in te sturen? ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 november 2013 @ 00:07 | |
En dat terwijl je een Weiche bedoelt ![]() | ||
Frozen-assassin | vrijdag 29 november 2013 @ 00:08 | |
Geen vervangend bak beschikbaar zeker ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 november 2013 @ 00:09 | |
Geen personeel kundig genoeg om bakken uit te wisselen ![]() | ||
James1988 | vrijdag 29 november 2013 @ 00:11 | |
Dat geldt dan vast ook voor de wasstraat, wat zijn die Fyra's smerig tegenwoordig ![]() | ||
b2py | vrijdag 29 november 2013 @ 00:17 | |
Daar ga je al ![]() | ||
KomtTijd... | vrijdag 29 november 2013 @ 09:17 | |
Volgens de conducteur ben ik nu op station Den Haag laan van Noord Oost Indonesië.![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 november 2013 @ 09:20 | |
Nivootjuuh. Heb je De Heek Duts Reel al gehad? ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 29 november 2013 @ 09:29 | |
Simpel..door het gewoon te doen en de passagiers de ongemakken maar voor lief te laten nemen. Zolang het rijdt,de weg op en de rest is onbelangrijk lijkt het wel. ![]() Tja...enige gêne is bij sommige instanties ver te zoeken. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2013 09:31:06 ] | ||
KomtTijd... | vrijdag 29 november 2013 @ 09:37 | |
daar kijk ik niet eens meer van op. | ||
greavy | vrijdag 29 november 2013 @ 09:48 | |
Veolia krijgt openbaar vervoer niet verkocht Het openbaar vervoer in Limburg blijft waarschijnlijk toch in Franse handen. Dat is noodgedwongen, omdat Veolia er maar niet in slaagt de Nederlandse vervoerstak te verkopen. Dat kan voor Limburg slecht uitpakken, waarschuwen vakbond FNV en de ondernemingsraad. Komende maand valt het besluit of Veolia Transport Nederland definitief uit de verkoop wordt gehaald, of dat de verkoop mogelijk op de lange baan wordt geschoven, bevestigt directeur Manu Lageirse. Onduidelijk blijft of er daadwerkelijk biedingen zijn uitgebracht. Wel was er volgens Lageirse interesse. Veolia Transport is sinds 2006 actief in Limburg. Het bedrijf valt tegenwoordig onder het Franse Veolia-Transdev, met de Franse staatsbank als grootste aandeelhouder. De joint venture kampt echter met forse schulden en hikt aan tegen de noodzakelijke investeringen in de vervoerswereld. In februari werden daarom diverse divisies door heel Europa in de etalage gezet. In andere landen verloopt de verkoop voorspoediger, schrijft de Europese ondernemingsraad aan de werknemers. Als Veolia-Transdev de Nederlandse tak niet verkoopt, komt een fusie met het Nederlandse zusterbedrijf Connexxion weer in beeld. De Limburger | ||
greavy | vrijdag 29 november 2013 @ 10:01 | |
![]() TGV in chocoladekleuren tbv een chocolade expo in de TGV. | ||
Peterselieman | vrijdag 29 november 2013 @ 10:03 | |
is geen verrassing. Er zitten bijna alleen maar concessies in die spoedig af gaan lopen, waardoor het niet loont om de vervoerstak over te nemen. | ||
greavy | vrijdag 29 november 2013 @ 10:10 | |
Uit de Metro van vandaag:
![]() | ||
b2py | vrijdag 29 november 2013 @ 10:44 | |
Ze doen dat jaarlijks ja? Kan me herinneren dat ik zoiets vorig jaar ook al gezien heb. | ||
greavy | vrijdag 29 november 2013 @ 10:46 | |
Vorig jaar was er ook al zo'n TGV ja, dit jaar weer ![]() Edit: En in 2011 ook al | ||
b2py | vrijdag 29 november 2013 @ 10:48 | |
In een interview in het NS personeelsblad stond dat Timo vooral in gaat zetten op betere communicatie naar reizigers. | ||
Duvel | vrijdag 29 november 2013 @ 10:54 | |
Dwarsligger = Schwelle. | ||
Litpho | vrijdag 29 november 2013 @ 11:40 | |
Daar zijn dan ook wel verbeterslagen te maken. Je creeërt veel meer begrip bij de reizigers als je ze tijdig en duidelijk vertelt wat er aan de hand is. Nu is het toch vaak struisvogelpolitiek: "Trein heeft vijftig kilometer verderop al een +10 met langzaam rijden, maar hey, wellicht rijdt hij het er nog uit, laten we vooral niet melden dat de trein wellicht vertraging zou hebben tot het moment van vertrek al voorbij is. En daarna ook zo optimistisch mogelijk melden, want klanten vinden het leuk om +5, +10, +15 en +20 achter elkaar te zien tot aan 'deze trein zal vandaag niet rijden' aan toe." | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 november 2013 @ 11:42 | |
En een wisselwachter is een Eisenbahnknotenpunkthinundherschieber ![]() | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 29 november 2013 @ 11:43 | |
Laatste keer dat ik met Nytår in Denemarken was hebben we naar de traditionele oudjaarsavondtoespraak van de Koningin zitten kijken waarin ze alle jernebanenknotenpunktermedarbejder bedankte dat ze doorwerkten van oud op nieuw ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 november 2013 @ 11:44 | |
Ja, want dat straalt ook totaal geen onkunde uit ![]() | ||
Ajaxfan | vrijdag 29 november 2013 @ 11:45 | |
Hilversum <> Utrecht is weer glibberen en glijden en dus minder treinen. Hoezo iedere keer op dat traject trouwens? | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 29 november 2013 @ 11:46 | |
Veel bomen. | ||
dennistd | vrijdag 29 november 2013 @ 11:55 | |
En alleen maar SLT wat daar rijdt, modern materieel met een mooie rustige loop (neem ik aan) en schijfremmen. Met blokremmen heb je veel minder problemen, de rotzooi heb je dan zo van de wielen af. | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 november 2013 @ 12:20 | |
Agent Orange ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 29 november 2013 @ 12:35 | |
Vannacht ook in het noorden een stukje glijden. Had niet geregend, vanaf Nieuweschans naar Martenshoek niets aan de hand, en bij vertrek kwam ik gewoon niet weg ![]() Minimale tractie, bak zand strooien en mondjesmaat ging het ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 29 november 2013 @ 12:37 | |
wat doe je als de trein onderweg in tweeën breekt? Juist, gewoon weer aan elkaar knopen en verder rijden http://www.20min.ch/schwe(...)d-der-Fahrt-21132608 | ||
James1988 | vrijdag 29 november 2013 @ 12:55 | |
Zeg Fles, een paar dagen terug hadden we het over 'naar Gibraltar met de trein', als je dat ooit nog eens wil doen:
![]() | ||
Duvel | vrijdag 29 november 2013 @ 13:01 | |
In het Deens spreken ze daar drie lettergrepen van uit, dus het valt allemaal best mee. | ||
DeaDLocK2K | vrijdag 29 november 2013 @ 13:05 | |
Dit spreken ze verbazingwekkend compleet uit. In tegenstelling tot hovedbanegarden inderdaad ![]() | ||
b2py | vrijdag 29 november 2013 @ 13:18 | |
Rangeerder is dat toch? ![]() | ||
Sandrvich | vrijdag 29 november 2013 @ 14:01 | |
Deurbeleid NS-treinen slecht ontvangen http://www.speld.nl/2013/(...)en-slecht-ontvangen/ De Speld is weer goed bezig. ![]() | ||
GekkeHaan | vrijdag 29 november 2013 @ 15:13 | |
Dan was je met een E-GTW nergens meer heen gegaan. Dat spul is nog lichter. | ||
#ANONIEM | vrijdag 29 november 2013 @ 15:15 | |
Klopt. Helemaal ellendig daar. Was 2 weken terug nog even een ritje mee vanaf Zwolle. Drama. Lijkt me niet prettig rijden. Je wordt er wel handig in trouwens. En met je wegbekendheid weet je wel waar het even extra opletten is op gladheid. Nou ja, nog een weekje of 2, dan is de gladheid weer voorbij ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 29 november 2013 @ 15:16 | |
hij is goed ![]() | ||
Salatrel | vrijdag 29 november 2013 @ 15:25 | |
15:38 vertrekt de eerste SPR weer van Rotterdam naar goverwelle. Met een 2 voor het gebruikelijke nummer en de toevoeging extra trein. Zal wel rustig zijn want op de stopstations hangen nog papieren dat die spitspendels tot 2-12 niet rijden | ||
boriq | vrijdag 29 november 2013 @ 15:27 | |
![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 29 november 2013 @ 15:28 | |
mooi dat het wissel nabij spoor 15 weer gerepareerd is, werd tijd ook | ||
GlenSpey | vrijdag 29 november 2013 @ 15:29 | |
En jij verwacht dat personeel dat 50 kilometer vantevoren al weet? ![]() | ||
GlenSpey | vrijdag 29 november 2013 @ 15:30 | |
Beroemd en berucht idd. Veenendaal de Klomp is er zo eentje, pas een paar keer zelf doorheen gereden maar toch weet ik nu al van diens reputatie ![]() ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 29 november 2013 @ 15:35 | |
voor een computer zou het mogelijk moeten zijn om uit te kunnen rekenen wat de beste volgorde van het afhandelen van treinen is als trein x op punt y vertraagd is. Dan zou je al een beetje in kunnen schatten wat de vertraging verderop in de route zal zijn | ||
Viezze | vrijdag 29 november 2013 @ 15:43 | |
De aangegeven vertraging op de reisplanner is meestal best wel nauwkeurig vind ik. | ||
#ANONIEM | vrijdag 29 november 2013 @ 15:51 | |
Hoe krijgen ze het bij de NS toch voor elkaar om de laatste tijd iedere vrijdagmiddag een VIRM-IV van Maastricht naar Schagen te laten rijden ![]() ![]() ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2013 16:06:58 ] | ||
b2py | vrijdag 29 november 2013 @ 15:53 | |
Er slingert vandaag ook ICR tussendoor ![]() | ||
b2py | vrijdag 29 november 2013 @ 15:54 | |
Het is benaderbaar, absoluut niet berekenbaar. | ||
#ANONIEM | vrijdag 29 november 2013 @ 16:11 | |
Diabolo plukt NMBS kaal De NMBS stuurt steeds meer treinen door de Diaboloverbinding naar de luchthaven. Niet omdat daar veel reizigers moeten zijn, wel omdat het spoor zich heeft laten vangen aan een wurgcontract met privépartner Northern Diabolo. Dat schrijft De Morgen. Experts ramen de mogelijke schade op een miljard euro. Het contract voor de Diabolo bevat strenge doelstellingen qua reizigersaantallen. Als die niet worden gehaald, is privépartner Northern Diabolo ingedekt door een aantal corrigerende mechanismen. Als de reizigersaantallen twee opeenvolgende semesters onder de 85 procent van de prognose blijven, kan de privépartner de NMBS verplichten om de reizigerstol te verhogen. Vandaag is dat 4,44 euro per persoon. Mogelijk wordt dat vanaf volgend jaar 5 euro per persoon. De NMBS blijft ook onder een tweede cruciale grens: die van 75 procent. Als de situatie in de tweede helft van 2013 niet drastisch verbetert, kan de privépartner de concessie opzeggen op het einde van dit jaar. In dat geval zou Infrabel de hele investeringskost moeten overnemen, net als de verwachte inkomsten van de komende 35 jaar. Een expert van het Rekenhof raamt de schade op 1 miljard euro. Daarom stuurt de NMBS nu zoveel mogelijk treinen door de Diaboloverbinding. Zo rijden sommige treinen van Mechelen naar Leuven via de luchthaven. | ||
DriekOplopers | vrijdag 29 november 2013 @ 16:14 | |
De bij dit artikel behorende brief aan Timo Huges lees je hier, inclusief uitvoerig verslag van de puinhoop van afgelopen weekend: http://www.voorbeterov.nl/page9.php | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 29 november 2013 @ 16:14 | |
De chcolade tgv komt terug http://feedly.com/k/1buGGTv ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 29 november 2013 @ 16:18 | |
Oh ik ben spuit 11 ![]() | ||
James1988 | vrijdag 29 november 2013 @ 16:18 | |
Moet je maar niet zoveel camembert vreten ![]() | ||
b2py | vrijdag 29 november 2013 @ 16:27 | |
Drie keer de melding tussen Zuid en Schiphol dat er mogelijk zakkenrollers aanwezig zijn in deze trein. Overload aan info. Engelse omroep is wel netjes overigens. | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 29 november 2013 @ 16:30 | |
Routelint? | ||
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 29 november 2013 @ 16:43 | |
Nog lichter? Ow, dan kunnen er best een paar passagiers helpen duwen! ![]() | ||
Litpho | vrijdag 29 november 2013 @ 17:15 | |
Rijdend personeel? Nee. Treindienstleiding? Zou je wel verwachten. Het is niet alsof het een technische onmogelijkheid is en als NS is het ook wel ok om te weten waar je materieel uithangt. Of de wil er is? Natuurlijk niet, niemand die er last van heeft dan reizigers. | ||
WhiteJoker | vrijdag 29 november 2013 @ 17:21 | |
Ik lees net een tweet van @ns_online dat het niet is toegestaan om als 2e klas reiziger in de 1e klas te STAAN. Dat vind ik eigenlijk te bizar voor woorden en het haakt aan bij Driek's kwestie over te korte treinen (tijdens werkzaamheden). Nu weet ik dat de NS een vervoersplicht heeft. Zitten daar ook kwaliteitseisen aan vast? | ||
#ANONIEM | vrijdag 29 november 2013 @ 17:22 | |
Op het moment dat de trein zo vol is dat staan in de 1e klas nodig is, komt de conducteur er toch niet meer doorheen ![]() *Wat fles al meld dus ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2013 17:23:44 ] | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 november 2013 @ 17:23 | |
Tsja. Dat zijn de regels he. Anders kun je als de conduc eraan komt snel opstaan en zeggen "nee hoor, staan in de 1e klas mag wel". Hoe strikt je die in de praktijk moet of kunt toepassen is een ander verhaal. Als het zo druk is dat men staat in de 1e klas, kan er ook geen conducteur meer doorheen om te controleren. Non-issue dus ![]() | ||
Litpho | vrijdag 29 november 2013 @ 17:23 | |
Lijkt er niet op en als ze er al zijn, vindt Wilma het vast zielig ze erop te wijzen. | ||
Litpho | vrijdag 29 november 2013 @ 17:24 | |
Terwijl je toch zou denken dat de 1e klas juist het enige was wat ze nog konden controleren ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 november 2013 @ 17:26 | |
Nee. Eerst de Sudoku-bundel afmaken. First things first. | ||
MPG | vrijdag 29 november 2013 @ 17:29 | |
Nee, die zit dan in de 1e klas met zijn collega's de stoelen warm te houden ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 29 november 2013 @ 17:47 | |
![]() | ||
Frozen-assassin | vrijdag 29 november 2013 @ 17:49 | |
Mag hopen voor de reizigers van Schiphol/A'dam CS richting Lelystad dat de treinserie na 15 december beetje losgeknipt wordt of wat meer marge krijgt hier en daar. Want vandaag om 15.30 (vertrek 15.37 vanaf CS) zag ik dat de IC al +10 aan zijn broek kreeg. Even later werd dat +15. Ik zie het wel dagelijks gebeuren, flink kloten voor de reizigers. Op de reisplanner staat dat de trein van 17.37 al +20 heeft, de trein van 18.07 heeft al +5 | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 november 2013 @ 18:01 | |
Ja wat wil je nou? Treinen rijden of reizigers informeren? Het is ook nooit goed. Allebei kan niet namelijk. Doei. | ||
Litpho | vrijdag 29 november 2013 @ 18:15 | |
Uiteraard kan Heisenberg niet toegepast worden op treinen. We weten tenslotte van het overgrote deel van de Fyra's zowel hun huidige snelheid én lokatie. | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 november 2013 @ 18:19 | |
ja maar niet PRECIES ![]() | ||
Litpho | vrijdag 29 november 2013 @ 18:21 | |
Ik durf toch wel een vrij precieze schatting te doen over de snelheid ![]() | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 29 november 2013 @ 18:32 | |
Het begint met een N en eindigt op UL? | ||
#ANONIEM | vrijdag 29 november 2013 @ 18:34 | |
Negerlul ? ![]() | ||
Litpho | vrijdag 29 november 2013 @ 18:46 | |
Snelheid, niet lengte. | ||
#ANONIEM | vrijdag 29 november 2013 @ 19:04 | |
Ah, daar ging ik de mist in ![]() | ||
James1988 | vrijdag 29 november 2013 @ 19:18 | |
Daar worden veel vrouwen volgens de verhalen heel blij van, in tegenstelling tot een Fyra. ![]() | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 29 november 2013 @ 19:26 | |
Ja maar, de mijne heeft ERTMS. | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 november 2013 @ 19:39 | |
Kinders ![]() | ||
ZwartmetSuiker | vrijdag 29 november 2013 @ 19:41 | |
Ik lees koffie! Worden er trouwens door één van jullie nog fototripjes gedaan of niet? | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 november 2013 @ 19:44 | |
Ja. Overmorgen toevallig ![]() | ||
ZwartmetSuiker | vrijdag 29 november 2013 @ 19:46 | |
Nice! Ben benieuwd. Waar ga je heen? | ||
ZwartmetSuiker | vrijdag 29 november 2013 @ 19:46 | |
Is Socios al gespot trouwens? | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 november 2013 @ 19:52 | |
Regio Twente. Overbrengingsritjes van de nieuwe Vechtdallintjes en afscheid van de Grensland-Expres. | ||
Duvel | vrijdag 29 november 2013 @ 20:00 | |
Of was dat dronningens Dansk? | ||
#ANONIEM | vrijdag 29 november 2013 @ 20:09 | |
Ik kreeg van een studiegenoot (jongen zit nu in laatste jaar opleiding voor machinist) een vraag mbt snelheid hernemen in een tunnel. Staat niets over in watervalschema (bij overdag en goed zicht enkel). Iemand die zich hier aan durft te wagen ? ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 29 november 2013 @ 20:12 | |
Er zit absoluut nog winst in. Door goed te kijken naar de afhandelvolgorde van treinen zou je bepaalde treinen verderop weer in hun pad kunnen krijgen, terwijl andere treinen hierdoor minimaal gehinderd worden. Klaasje postte hier van de week de statistiek dat 30% van de treinen last van elkaar heeft. Daarom kan het best lonen om naar dit aspect te kijken bij de afhandeling van de treinenloop. nah, niet zozeer Routelint, maar meer aan de walzijde waar nog winst te behalen valt. | ||
Peterselieman | vrijdag 29 november 2013 @ 20:14 | |
Ik denk dat je Klaasje even moet vragen. Hij weet er wel het eea van | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 november 2013 @ 20:14 | |
Ja, gewoon oe, oehoe oehoe, hoe oehoe oehoerend hard ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 29 november 2013 @ 20:16 | |
![]() Weet iemand toevallig een gewone dienstregeling te vinden van de Ouigo, ik kan er geen pijl op trekken.... Het was wel de trein waarvan ik dacht m nooit te gaan zien, omdat er maar 4 zijn... Maar ik zie m gewoon elke dag staan.... ![]() | ||
Socios | vrijdag 29 november 2013 @ 20:18 | |
Treinspotterspotters ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 november 2013 @ 20:21 | |
Altijd een spiegeltje op zak he ![]() | ||
dennistd | vrijdag 29 november 2013 @ 20:21 | |
Ik heb zondag nog een plekje vrij in mijn auto, dus als je ook langs de baan nog wat foto's wil maken moet je het maar zeggen | ||
Peterselieman | vrijdag 29 november 2013 @ 20:26 | |
Mooiste wat er is. Je ziet de treinspotters zich uitsloven voor de nummertjes en jij kijkt er van een afstandje met een grote glimlach naar en schud eens je hoofd | ||
Socios | vrijdag 29 november 2013 @ 20:27 | |
En een notitieblokje ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 29 november 2013 @ 20:28 | |
Dat van de nummertjes heb ik ook nooit begrepen. Ieder z'n ding overigens. Kan me wel voorstellen dat als er een bijzondere trein is, of een trein die normaal niet ergens komt dat je die wel leuk op de plaat wil zetten, maar het constant noteren van nummertjes heb ik nooit begrepen. | ||
GlenSpey | vrijdag 29 november 2013 @ 20:28 | |
Je beantwoord je eigen vraag: overdag én goed zicht. In een tunnel heb je geen van beide want er is geen daglicht en doordat de verlichting meestal niet heel sterk aanwezig is dus ook geen goed zicht. Maar hier staat inderdaad niks over in de handboeken, dus het is in feite ter eigen interpretatie ![]() | ||
Socios | vrijdag 29 november 2013 @ 20:28 | |
Hoezo? Vond het altijd mooi als ik later op Somda zag dat jij dezelfde trein gespot had als ik. Soms zelfs op hetzelfde station! | ||
#ANONIEM | vrijdag 29 november 2013 @ 20:30 | |
Klopt. Ik zei ook al tegen hem: Als het niet zou mogen in tunnels zou men dit in het watervalschema wel vermelden. Dus wanneer dit kan volgens je schema en het kan veilig, moet het gewoon kunnen, dus ook 's nachts! | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 29 november 2013 @ 20:32 | |
Leuk scrabblewoord ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 29 november 2013 @ 20:32 | |
Dom nummertjes invoeren is saai. Wat boeit het als het de ene keer stelletje Ubbo Emmius is of de andere keer Wim Duisenberg ofzo, zolang de trein maar op lengte is. Bijzondere inzetten zijn veel mooier ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 november 2013 @ 20:33 | |
Heb je weer een nieuwe?? ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 november 2013 @ 20:34 | |
Ik wil weleens op 1 dag allebei de Titus Brandsma's hebben ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 29 november 2013 @ 20:34 | |
en een linnen tasje ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 29 november 2013 @ 20:35 | |
Daar kan Somda wel goed bij helpen, want aan de hand van de spots weet je vrij goed of het Arriva-stel rond Leeuwarden of rond Groningen rijdt | ||
James1988 | vrijdag 29 november 2013 @ 20:45 | |
Misschien helpt dit je: http://www.kelbillet.com/(...)aires-des-tgv-ouigo/ | ||
Socios | vrijdag 29 november 2013 @ 20:52 | |
Ja, al een tijdje. ![]() | ||
Socios | vrijdag 29 november 2013 @ 20:53 | |
Als op ovtijden.com straks ook de treinstelnummers gekoppeld worden aan de treinsamenstelling heeft spotten heul geen zin meer. | ||
WhiteJoker | vrijdag 29 november 2013 @ 20:59 | |
NS filter die info, samen met wat andere info, helaas nog. In de revisies van het schema zie je dit ook staan. Documentatie geeft echter nog wel de XML met treinstelnummers, lengte en positie op perron (in cm vanaf uiteinde perron) | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 29 november 2013 @ 21:01 | |
Ja, dit klopt wel eigenlijk.... THX Maandag Vrijdag en Zaterdag is het altijd 1 grote gribusbende als ik het station MLV doorloop rond 9 a 10 uur ![]() | ||
James1988 | vrijdag 29 november 2013 @ 21:02 | |
Misschien omdat de info nog niet betrouwbaar genoeg is? | ||
WhiteJoker | vrijdag 29 november 2013 @ 21:14 | |
DVS (Digitale VertrekStaten, de info die OVTijden.com krijgt) krijgt z'n info direct uit de bronsystemen van NS, en dat is voor de materieelinzet de track & trace database. Je kan mij niet vertellen dat dit niet betrouwbaar is. Het NDOV-loket (de leverancier van OVTijden) heeft hierover nog vragen uitstaan bij NS. | ||
Socios | vrijdag 29 november 2013 @ 21:17 | |
Ben ook nog nooit een fout tegengekomen. | ||
_JdM_ | vrijdag 29 november 2013 @ 21:24 | |
Er mist regelmatig een heel treinstel (maar dat hoeft niet aan het de data te liggen, maar juist bij het treinstel) of juist extra (er is een voorbeeld van een sprinter die tussen Eindhoven en Boxtel met 12 bakken MAT64 reed) | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 29 november 2013 @ 21:40 | |
Vanaf welke baanvaksnelheid wordt er eigenlijk verkanting toegepast in het Nederlandse spoor? Ik ben nu Groningen-Onnen aan het leggen in TS, maar het is met verkanting en overgangsbogen achterlijk lastig om precies goed uit te komen op het volgende rechte stuk. | ||
greavy | vrijdag 29 november 2013 @ 21:48 | |
Ik één keer bij de vervangende Berlijntrein als pendel Amsterdam - Deventer laatst. Een ICM3 en ICM4 waren in DVS omgedraaid. | ||
greavy | vrijdag 29 november 2013 @ 21:52 | |
Dat nummertjes noteren en invoeren op Somda snap ik ook niet (meer). Ik fotografeer sommige treinen (behalve de saaie raampjestreinen*) en wil het bijgaande stel/locnummer wel hebben. Evt met rijtuignummers, maar dat is voor interne administratie. Meestal verwerk ik deze gegevens met foto's, maar soms noteer ik ze nog met pen en papier. * Raampjestrein = een trein met reizigers (Raampjestreinen hebben veel ramen ook nog). | ||
James1988 | vrijdag 29 november 2013 @ 21:55 | |
Specialo's zoals de CNL komen ook niet goed uit InfoPlus. | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 november 2013 @ 22:09 | |
Faalsysteem. Die trein RIJDT wel gewoon hoor. IEMAND moet daar vanaf weten ![]() | ||
Socios | vrijdag 29 november 2013 @ 22:10 | |
http://www.treinspoorboekje.nl/ Papieren treinkaartjes en papieren spoorboekjes ftw. ![]() | ||
James1988 | vrijdag 29 november 2013 @ 22:12 | |
Volgens InfoPlus rijdt die trein met alleen een loc ![]() | ||
greavy | vrijdag 29 november 2013 @ 22:13 | |
Het rijdt wel, maar volgens InfoPlus rijdt er alleen maar een locomotief. | ||
Peterselieman | vrijdag 29 november 2013 @ 22:16 | |
wel weer een kneiter van een d/t-fout op de site ... | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 november 2013 @ 22:23 | |
Wanneer bij de AKO? | ||
Socios | vrijdag 29 november 2013 @ 22:27 | |
Vanaf 6 december a.s. | ||
Frozen-assassin | vrijdag 29 november 2013 @ 22:36 | |
http://www.nu.nl/binnenla(...)phol-stilgelegd.html Gebeurt toch wel vrij vaak, blijven blijkbaar vaak dingen liggen op het spoor daar of dergelijke | ||
greavy | vrijdag 29 november 2013 @ 22:40 | |
Prijsstijgingen in Duitsland voor de regioaanbiedingen met ingang van de nieuwe dienstregeling: Met ¤2: •Schönes-Wochenende-Ticket (¤42 naar ¤44), •Quer-durchs-Land-Ticket (extra persoon van ¤6 naar ¤8). Met ¤1: •Baden-Württemberg-Ticket (¤22 naar ¤23), •Baden-Württemberg-Ticket Nacht (¤19 naar ¤20), •Bayern-Ticket (¤22 naar ¤23), •Bayern-Ticket Nacht (¤22 naar ¤23), •Sachsen-/Sachsen-Anhalt-/Thüringen-Ticket (extra persoon van ¤3 naar ¤4), •Rheinland-Pfalz-/Saarland-Ticket Nacht (¤19 naar ¤20), •Rheinland-Pfalz-/Saarland-Ticket (¤22 naar ¤23). | ||
greavy | vrijdag 29 november 2013 @ 22:42 | |
En dan de prijsverhogingen bij CityNightLine - een zitplaats wordt 50 cent duurder en verder worden alle toeslagen ~ 20% duurder tijdens het zomer hoogseizoen (01.07.2014 t/m 30.09.2014). De toeslagen voor InterRailers worden respectievelijk voor laagseizoen / hoogseizoen: Zitplaats compartiment: ¤12 / ¤13 Zitplaats slaapstoel: ¤17,50 / ¤19,50 Bc-6: ¤27,50 / ¤32,50 Bc-4: ¤37,50 / ¤42,50 T3: ¤55 / ¤65 Double: ¤75 / ¤90 Single: ¤115 / ¤140 (InterRailers betalen een toeslag bovenop het Aufpreistarief van ¤7,50 op zitplaatsen en ¤10 op couchettes en slaapwagens) | ||
WhiteJoker | vrijdag 29 november 2013 @ 22:48 | |
En dat is waarschijnlijk omdat die van NS is. De rijtuigen hoeven ze niet te tracken. | ||
greavy | vrijdag 29 november 2013 @ 22:49 | |
Diabolo plukt NMBS kaal De NMBS stuurt steeds meer treinen door de Diaboloverbinding naar de luchthaven. Niet omdat daar veel reizigers moeten zijn, wel omdat het spoor zich heeft laten vangen aan een wurgcontract met privépartner Northern Diabolo. Dat schrijft De Morgen. Experts ramen de mogelijke schade op een miljard euro. Het contract voor de Diabolo bevat strenge doelstellingen qua reizigersaantallen. Als die niet worden gehaald, is privépartner Northern Diabolo ingedekt door een aantal corrigerende mechanismen. Als de reizigersaantallen twee opeenvolgende semesters onder de 85 procent van de prognose blijven, kan de privépartner de NMBS verplichten om de reizigerstol te verhogen. Vandaag is dat 4,44 euro per persoon. Mogelijk wordt dat vanaf volgend jaar 5 euro per persoon. De NMBS blijft ook onder een tweede cruciale grens: die van 75 procent. Als de situatie in de tweede helft van 2013 niet drastisch verbetert, kan de privépartner de concessie opzeggen op het einde van dit jaar. In dat geval zou Infrabel de hele investeringskost moeten overnemen, net als de verwachte inkomsten van de komende 35 jaar. Een expert van het Rekenhof raamt de schade op 1 miljard euro. Daarom stuurt de NMBS nu zoveel mogelijk treinen door de Diaboloverbinding. Zo rijden sommige treinen van Mechelen naar Leuven via de luchthaven. HLN.be Tsja, als de toeslag nog hoger wordt, worden die treinen niet voller ... | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 november 2013 @ 22:54 | |
Oh okee. Als het maar niet is om informatie te kunnen geven. | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 29 november 2013 @ 22:59 | |
Fles zou jij dit jaar geen spoorboekje voor me kunnen kopen? | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 november 2013 @ 23:00 | |
ja hoor ![]() ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 29 november 2013 @ 23:02 | |
Nee, ik bin dit jaar zelf in het overgangsweekend op het Nederlandse Territorium, dus ik haal m zelf dit keer ![]() Zowiezo kon je bij de vorige editie binnen 2 weken al je reet afvegen met het Fyra katern... Maar wel leuk dat ie weer komt... Gaat iemand dat Thomas Cook ding nog bestelen? | ||
greavy | vrijdag 29 november 2013 @ 23:03 | |
Dat Thomas Cook-ding is wel interessant, ga hem wel eens bestellen. Heb 'm nog nooit gezien/bekeken enzo. | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 29 november 2013 @ 23:04 | |
Wil hem eigenlijk ook wel.. Is toch een soort HAFAS die na het seizoen toch nog wel nuttig kan zijn in de open haard of heb ik het mis? | ||
greavy | vrijdag 29 november 2013 @ 23:05 | |
Ja, veel lange-afstandstreinen staan erin enzo, IC-treinen. Nahverkehr enzo staat er volgens mij niet of nauwelijks in.![]() Is echt geen dun dingetje hoor. | ||
Peterselieman | vrijdag 29 november 2013 @ 23:05 | |
rokende blaadjes ![]() | ||
James1988 | vrijdag 29 november 2013 @ 23:06 | |
Ondertussen ligt Schiphol alweer anderhalf uur plat vanwege een brandmelding. Het zou gaan om rokende blaadjes. | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 november 2013 @ 23:07 | |
jaaaren geleden had ik hem eens. Stonden ook "geselecteerde" lijnen in bijv Afrika in geloof ik. Best leuk ![]() | ||
WhiteJoker | vrijdag 29 november 2013 @ 23:07 | |
Foei! Ook blaadjes mogen alleen roken bij de rookzuil... | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 november 2013 @ 23:07 | |
Ghiiiiihihi ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 29 november 2013 @ 23:09 | |
Iemand probeert van zn Thomas Cook superspoorboek (dat rijmt! ![]() ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 29 november 2013 @ 23:11 | |
Denkend dat het een Cookboek is ![]() ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 29 november 2013 @ 23:13 | |
Leuk hoor die Hema op schiphol. Maar zo vers hoeven de rookworsten nu ook weer niet ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 29 november 2013 @ 23:15 | |
maar als de Speno gaat slijpen wordt het alarm uit gezet, terwijl er dan toch wel rookwolken zijn ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 november 2013 @ 23:20 | |
Stavoren slaapt nog steeds ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 29 november 2013 @ 23:22 | |
de wind staat de andere kant uit ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 29 november 2013 @ 23:34 | |
Nu Pauw en Witteman.. NS Haat | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 november 2013 @ 23:42 | |
Ghihihihi ![]() ![]() | ||
James1988 | vrijdag 29 november 2013 @ 23:44 | |
Onder het motto "Ik heb niks te doen"? ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 november 2013 @ 23:44 | |
En waarom? Omdat ik dit jaar nog niet in Oostenrijk geweest was. Verder nergens om ![]() | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 29 november 2013 @ 23:49 | |
Nevermind. Heb net een BR101 met acht wagens geduwd tegen 160 door een bocht zonder verkanting gejaagd en dat ging goed. Ik doe het mooi zonder. | ||
ziggyziggyziggy | vrijdag 29 november 2013 @ 23:51 | |
Oh ja, heb mijn pampieren kaartjes voor 18 januari ook binnen. ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 29 november 2013 @ 23:54 | |
Jouw middelvinger staat bij elke Nieuwerkerk-aan-de-IJsseler op zijn voorhoofd getatoeëerd ![]() | ||
ziggyziggyziggy | zaterdag 30 november 2013 @ 00:00 | |
![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 30 november 2013 @ 00:20 | |
Ik heb zat te doen. De Connexxion waterbus zal doordeweeks moeten want mijn weekends zijn op dit jaar nu. | ||
Peterselieman | zaterdag 30 november 2013 @ 00:25 | |
voor Amsterdam - Velsen moet je snel zijn ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 30 november 2013 @ 00:25 | |
ja. Dat kan weleens dinsdag worden. | ||
bork | zaterdag 30 november 2013 @ 00:32 | |
De 10e? Dan wil en kan ik ook wel, 3e wordt moeilijk ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 30 november 2013 @ 00:33 | |
Wanneer gaatie voor het laatst? | ||
bork | zaterdag 30 november 2013 @ 00:34 | |
Site van connexxion is vaag, hebben het over 2014. (was afgelopen week toen ik keek). | ||
dennistd | zaterdag 30 november 2013 @ 00:35 | |
Er staat een dienstregeling online geldig t/m 31-12-2013, dus dat zal de einddatum wel zijn: http://water.connexxion.n(...)m=30112013&tijd=1228 | ||
greavy | zaterdag 30 november 2013 @ 07:58 | |
Rotterdam ligt volledig plat, uitloop van werkzaamheden. In geen enkele richting treinverkeer. Onbekend wanneer de prognose voorbij is. | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 30 november 2013 @ 08:03 | |
waarom gebeurt dat hier nou nooit? Ik bedoel, als zelfs die stokbroodvreters dat kunnen ![]() | ||
WhiteJoker | zaterdag 30 november 2013 @ 08:15 | |
De IC uit Amsterdam Centraal naar Nijmegen is vertraagd. In Arnhem wordt dus mooi de sprinter ervoor gegooid. Gelukkig had ik dat voorspeld. Ben alleen wel alsnog 10 minuten later, en ik zit in een Plan V. | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 30 november 2013 @ 08:18 | |
Volgens de planner zouden er kwart voor negen treinen Vlaardingen aandoen | ||
ziggyziggyziggy | zaterdag 30 november 2013 @ 08:41 | |
Pendolino breekt Pools snelheidsrecord met 291 km/h. | ||
Basp1 | zaterdag 30 november 2013 @ 09:07 | |
![]() Het station in Novosibirsk ![]() Wat treinen op dit station. | ||
Socios | zaterdag 30 november 2013 @ 09:08 | |
Die schaf ik (ieder jaar) aan bij de Treinreiswinkel in Amsterdam. Leuke meiden daar ![]() | ||
bork | zaterdag 30 november 2013 @ 09:08 | |
Er staat toch echt 281 km/h ![]() | ||
greavy | zaterdag 30 november 2013 @ 09:19 | |
kwart voor 9 werd het weer hervat inderdaad | ||
ziggyziggyziggy | zaterdag 30 november 2013 @ 09:22 | |
Volgens nieuwsberichten heeft hij eerst 291 gehaald en een dag later 293. http://www.globalrailnews(...)reaks-speed-records/ | ||
greavy | zaterdag 30 november 2013 @ 09:26 | |
Het stootjuk op spoor 4 in Gouda is nog niet opgeruimd. Het bord die erop stond (als zijnde rood sein) staat nu voor het kapotte juk. | ||
dennistd | zaterdag 30 november 2013 @ 09:28 | |
Die wordt gerepareerd kort voordat het spoortje opgebroken wordt verwacht ik | ||
bork | zaterdag 30 november 2013 @ 09:32 | |
Ik geloof het wel, beetje lullig voor de titel van het clipje ![]() Altijd fijn om SpoorTv te kijken, alleen dit feitje hadden ze nog niet ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 30-11-2013 09:38:04 ] | ||
greavy | zaterdag 30 november 2013 @ 09:46 | |
Je koppelt in Gouda de IC naar Enschede aanelkaar met ICM6 uit Rotterdam en ICM7 uit Den Haag. Het deel uit Rotterdam is druk bevolkt. En dan is het uitermate logisch dat je in Utrecht de 6 bakken uit Rotterdam aftrapt, als je NS mag geloven. Soms snap je het gewoon niet. | ||
Viezze | zaterdag 30 november 2013 @ 09:48 | |
Het deel uit Rotterdam stond dan waarschijnlijk ( in de rijrichting van Amersfoort) achteraan? Dan hebben ze niet echt een andere optie hè. | ||
greavy | zaterdag 30 november 2013 @ 09:54 | |
RET Service&Veiligheid heeft vanochtend de taken van NS verzorgd op diverse Rotterdamse stations. Treinreizigers adviezen geven voor metro, trein, tram enz ter alternatief. | ||
greavy | zaterdag 30 november 2013 @ 09:56 | |
doe het dan in Amersfoort ofzo. Daar heb je veel overstappers rg Zwolle. Nu is het drietje overbevolkt (aldus omroep), en het viertje heeft nog wel wat ruimte (maar ook erg druk). Mensen eerst al vertraging (geen bussen), en dan zulke taferelen. | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 30 november 2013 @ 10:18 | |
Is een beetje ver voor mij... | ||
dennistd | zaterdag 30 november 2013 @ 10:49 | |
Fles! Een nieuw soort van bordje: ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 30-11-2013 15:10:45 ] | ||
greavy | zaterdag 30 november 2013 @ 11:14 | |
De klok van je camera klopt niet? | ||
Dr_Flash | zaterdag 30 november 2013 @ 11:31 | |
Schraal ![]() | ||
dennistd | zaterdag 30 november 2013 @ 12:16 | |
Zojuist even op voorverkenning geweest: morgen rijdt de 45 op Almelo-Mariënberg | ||
greavy | zaterdag 30 november 2013 @ 12:30 | |
Treindienstleider Rotterdam faalde weer. De Benelux van 11:55 naar Antwerpen werd naar de HSL gestuurd. Trein staat nu gestrand en moet weggesleept worden. Terug naar Rotterdam, en wordt dan opgeheven. | ||
Dr_Flash | zaterdag 30 november 2013 @ 12:33 | |
Valt ook niet mee om die stortvloed aan verschillende mogelijkheden om naar België te komen, in goede banen te leiden. | ||
greavy | zaterdag 30 november 2013 @ 12:39 | |
Inmiddels wordt de trein teruggetrokken. Dat is nogal vlot, iets meer dan een halfuur heeft de trein stilgestaan. Een Fyra-loc heeft de rijtuigen in Rtd op sp4 achtergelaten, en de BNL weggetrokken [ Bericht 27% gewijzigd door greavy op 30-11-2013 12:46:37 ] | ||
Socios | zaterdag 30 november 2013 @ 12:44 | |
Hoezo? Een treinreis Paris Nord - Amsterdam Centraal duurt niet eens zo heel veel langer dan Leeuwarden - Amsterdam Centraal. ![]() | ||
Boomfluisteraar | zaterdag 30 november 2013 @ 12:57 | |
Zat vanochtend in een DDZ van Amersfoort naar Groningen (IC). Grappig, wist niet dat dat materiaal ook op deze lijn reed. Fijne treintjes trouwens. | ||
Dr_Flash | zaterdag 30 november 2013 @ 13:00 | |
Beetje resizen kan ook geen kwaad natuurlijk ![]() | ||
dennistd | zaterdag 30 november 2013 @ 14:43 | |
Met de telefoon gaat dat allemaal wat lastig | ||
ziggyziggyziggy | zaterdag 30 november 2013 @ 14:54 | |
In de url even een kleine L voor de punt van .jpg zetten. | ||
dennistd | zaterdag 30 november 2013 @ 15:12 | |
Dank je, is gefixt. Wie heeft de hoge Gouwebrug gesloopt trouwens? | ||
remcoP | zaterdag 30 november 2013 @ 15:39 | |
Ah, vandaar dat m'n trein daar gister linkerspoor reed. | ||
dennistd | zaterdag 30 november 2013 @ 15:46 | |
Hij is pas drie kwartier geleden gemeld in de verstoringen | ||
remcoP | zaterdag 30 november 2013 @ 15:51 | |
oh, dan is de storing weer terug ofzo? Of we gingen gewoon roestrijden dat kan ook. | ||
James1988 | zaterdag 30 november 2013 @ 16:05 | |
En de reizigers naar België konden zoals gebruikelijk de tering krijgen? | ||
Frozen-assassin | zaterdag 30 november 2013 @ 16:13 | |
NS: "Heu, welke reizigers? Het gaat om het schuiven met het ijzer!" | ||
James1988 | zaterdag 30 november 2013 @ 16:41 | |
Bron: RTL Nieuws / ANP | ||
Dr_Flash | zaterdag 30 november 2013 @ 17:06 | |
Tsja, bij dit soort berichten vraag ik me altijd af "Nou en?" | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 30 november 2013 @ 17:07 | |
Ik stap niet op in Parijs, ik stap op op Chessy TGV ![]() Mij een beetje voor Parijzenaar uitmaken ![]() | ||
KnightSolaire | zaterdag 30 november 2013 @ 17:09 | |
Dat de OV-chippalen nu 'Ingecheckt' weergeven was hier al genoemd, maar het viel me vandaag ook op dat de melding 'Overstap OK' er komt als je binnen 35 minuten na een check-uit weer incheckt (tezamen met informatie over je reisproduct etc.). | ||
Dr_Flash | zaterdag 30 november 2013 @ 17:10 | |
Dat heb ik nog nooit gezien trouwens. Dat tweede wel. | ||
Socios | zaterdag 30 november 2013 @ 17:10 | |
Leuke treinreis! Ook echt 'gewoon' 'de hele zondag' nog 'hebben'. Ik ga zelf zelden met nachttreinen, wellicht eens overwegen, maar ik durf niet zo goed. ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 30 november 2013 @ 17:11 | |
Ideaal man. Wat durf je er niet aan? ![]() | ||
KnightSolaire | zaterdag 30 november 2013 @ 17:11 | |
Oh, misschien is dat tweede dan niet nieuw ![]() Betreft trouwens de paaltjes van NS, hoe het bij andere vervoerders zit weet ik niet. Maar die palen zijn sowieso weinig gebruiksvriendelijk imo. | ||
James1988 | zaterdag 30 november 2013 @ 17:12 | |
De paaltjes van NS zijn inderdaad beter dan van de rest. Maar de rest wil die stinkchipkaart ook helemaal niet ![]() | ||
Socios | zaterdag 30 november 2013 @ 17:13 | |
Ik kan alleen thuis goed slapen. Bang dat ik de hele treinreis wakkerleg. ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 30 november 2013 @ 17:13 | |
Dat zijn hoerendingen idd. Reageren veel te traag, geen piepgeluidje, en ze reageren helemaal niet als je alleen je portemonnee ervoor houdt ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 30 november 2013 @ 17:13 | |
Nou ja wakker niet zo zeer, maar je komt wel enigszins verknetterd aan ja ![]() | ||
Socios | zaterdag 30 november 2013 @ 17:14 | |
OV-Chipkaart(palen) sowieso ![]() | ||
Socios | zaterdag 30 november 2013 @ 17:16 | |
Maar eens naar Basel SBB en dan met ICE International weer terug. ![]() | ||
KnightSolaire | zaterdag 30 november 2013 @ 17:23 | |
Volgens mij hoor je wel een piepje. Mits het doodstil is. Wat niet het geval is met die ronkende dieselmotor van de trein op de achtergrond ![]() | ||
James1988 | zaterdag 30 november 2013 @ 17:30 | |
Schweizerische Südostbahn (SOB): "Zeg Stadler, die FLIRTs van ons, kunnen we er daarvan eigenlijk ook 4 aan elkaar knopen?" Stadler: "Euhhh, goede vraag... weet ik zo niet. Zullen we het eens testen?" SOB: "Ok, gaan we doen!" Het resultaat? Gave plaatjes: ![]() ![]() ![]() | ||
Adrie072 | zaterdag 30 november 2013 @ 17:32 | |
Toppie! | ||
KnightSolaire | zaterdag 30 november 2013 @ 17:35 | |
Gave plaatjes inderdaad. Ik ben al onder de indruk als ik 3 VIRM's aan elkaar geknoopt zie ![]() | ||
Socios | zaterdag 30 november 2013 @ 17:38 | |
Vind 5 ICM's vetter ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 30 november 2013 @ 17:53 | |
Ik heb trouwens geregeld dat de trein van Arnhem naar Winterswijk langer is dan de trein van Deventer naar Arnhem. | ||
Dr_Flash | zaterdag 30 november 2013 @ 17:53 | |
Of 5 Plan V's, als IC van Maastricht naar Amsterdam. | ||
GekkeHaan | zaterdag 30 november 2013 @ 18:05 | |
Zou opzich geen probleem moeten zijn. Lijkt mij grotendeels aanpassing van de software aangezien die normaal maar 3 gecombineerde stellen toestaat. | ||
Dr_Flash | zaterdag 30 november 2013 @ 18:27 | |
NS word eens wakker zeg. Bij reisdetails van de Pimpel staat "Reisdetails: Reserveren buitenland aanbevolen , Bar/Buffet , Rolstoelplaatsen , Geen fietsen tot 15 maart 2013" December morgen ja. | ||
James1988 | zaterdag 30 november 2013 @ 18:36 | |
Ze zijn wakker geworden:
| ||
Dr_Flash | zaterdag 30 november 2013 @ 18:43 | |
Nee.![]() | ||
James1988 | zaterdag 30 november 2013 @ 18:45 | |
Ja. Wel treurig dat twee websites die uit dezelfde informatiebron zouden moeten putten toch andere informatie tonen... | ||
Dr_Flash | zaterdag 30 november 2013 @ 18:48 | |
Het vertrouwde gekluns dus weer ![]() ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 30 november 2013 @ 19:07 | |
Mooi. Regelen we dat zo dan? De 10e dus. | ||
James1988 | zaterdag 30 november 2013 @ 19:11 | |
Mooi verhaal weer over de service van SNCF door Jon Worth, iemand die zo vaak met nachttreinen reist dat het personeel hem herkent: A rail postcard from Hendaye | ||
Sandrvich | zaterdag 30 november 2013 @ 19:31 | |
Tof. Weet je toevallig waar die trein heen reed met Kazachstaanse rijtuigen? (die lichtblauwe). Want ik wist niet eens dat die tot in Novosibirsk kwamen. ![]() | ||
James1988 | zaterdag 30 november 2013 @ 19:49 | |
Wereldrecordpoging: een BR 101 trekken met mini-locomotieven van het type BR 182.![]() | ||
Ireyon | zaterdag 30 november 2013 @ 20:16 | |
Jezus zit ik 8 minuten te wachten om het ding in beweging te zien en dan tonen ze nog geen kloot. De fuck boeit mij het touwtje wat onder de loc hangt nou weer. | ||
Dr_Flash | zaterdag 30 november 2013 @ 20:25 | |
Dan spoel je toch door man ongestelde zure kut met je hormonen. | ||
Peterselieman | zaterdag 30 november 2013 @ 20:40 | |
wat wordt er weer lekker gefaald ![]() | ||
Frozen-assassin | zaterdag 30 november 2013 @ 21:01 | |
Zo kennen we NS weer ![]() | ||
dennistd | zondag 1 december 2013 @ 00:12 | |
Vanmiddag nog wel een aardige foto gemaakt in Woerden: Locon G1206 303001 komt met wat Speno-wagons door Woerden richting Harmelen aansluiting | ||
Dr_Flash | zondag 1 december 2013 @ 00:26 | |
...en door naar Stavoren ![]() | ||
Peter | zondag 1 december 2013 @ 00:33 | |
| ||
Dr_Flash | zondag 1 december 2013 @ 00:39 | |
Yeah. Sneek - Enkhuizen non-stop met Speno ![]() | ||
James1988 | zondag 1 december 2013 @ 00:40 | |
![]() | ||
greavy | zondag 1 december 2013 @ 09:07 | |
Die Speno ging naar Leeuwarden, dus de kans is aanwezig ![]() | ||
Darkwing_Duck | zondag 1 december 2013 @ 09:15 | |
Gare kutzooi gisterenavond ook weer op de stations van de RER A. Alle treinen in alle richtingen stonden als korte trein aangemerkt.... Dus iedereen stond netjes binnen de korte trein lijntjes op het perron, kwamen ze iedere keer met lange joekeloerissen aanrijden ![]() | ||
greavy | zondag 1 december 2013 @ 09:50 | |
![]() DE3 115 In de Eempolder passeert het dieseltreinstel 115 van de Stichting DE3 de fotograaf, en is opweg naar Zwolle via Naarden-Bussum en Lelystad. | ||
Peterselieman | zondag 1 december 2013 @ 10:18 | |
er stond al een kleine Speno in Leeuwarden ![]() | ||
Socios | zondag 1 december 2013 @ 10:22 | |
![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 1 december 2013 @ 10:32 | |
Godverdomme wat is het vroeg. Maar ik kom er aan hoor Dennis ![]() | ||
Socios | zondag 1 december 2013 @ 10:37 | |
Gaan jullie (ook) naar Geerdijk? Oh nee, een 'kruisstation' toch? Ben wellicht eerst even slagje Emmen. | ||
greavy | zondag 1 december 2013 @ 10:41 | |
ik ben over 5 minuten in Marienberg, dan ff naar de splitsing. Daarna mogelijk Vroomshoop en/of Vriezenveen en zeker Geerdijk | ||
Ajaxfan | zondag 1 december 2013 @ 10:55 | |
Volgende week weer genot voor VBOV met Schiphol wat plat ligt het hele weekend. |