abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 november 2013 @ 21:40:04 #1
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133724320
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
thuinslang.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 28 november 2013 @ 21:40:42 #2
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133724357
Wauw, ik heb nog nooit het nieuwe topic moeten openen!
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 28 november 2013 @ 21:40:45 #3
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133724361
Topickaper.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_133724364
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

22.04 niet meer :P
dan wordt je nog steeds geacht zo ver mogelijk te reizen en krijg je vanaf daar een taxi :P en met vertrek 22:04 uit den helder kun je via Hoorn nog in utrecht komen :P
  donderdag 28 november 2013 @ 21:41:19 #5
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133724396
quote:
8s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:40 schreef Duvel het volgende:
Topickaper.
Oh nee, wacht :D
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 28 november 2013 @ 21:41:37 #6
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133724411
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

_O- _O-

Gebeurt trouwens alle communicatie tussen HC en MC nog steeds op de 429.8875 MHz landelijk? Analoog?
Nog steeds via 429.8875 MHz ja.
pi_133724418
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:40 schreef Salatrel het volgende:

[..]

dan wordt je nog steeds geacht zo ver mogelijk te reizen en krijg je vanaf daar een taxi :P en met vertrek 22:04 uit den helder kun je via Hoorn nog in utrecht komen :P
Ja, sta je in de donderdagse uitgaansnacht in Utrecht te bedelen om een taxi die NS voor je gaat regelen zeker :') Welterusten :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 28 november 2013 @ 21:43:09 #8
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_133724492
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, sta je in de donderdagse uitgaansnacht in Utrecht te bedelen om een taxi die NS voor je gaat regelen zeker :') Welterusten :W
Ze behoren het toch te doen....
pi_133724498
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, sta je in de donderdagse uitgaansnacht in Utrecht te bedelen om een taxi die NS voor je gaat regelen zeker :') Welterusten :W
daar hebben ze gewoon contracten voor met taxicentrales ja :)
pi_133724752
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:43 schreef Salatrel het volgende:

[..]

daar hebben ze gewoon contracten voor met taxicentrales ja :)
Ze zullen waarschijnlijk pas bellen als je een uur aan hun kop zeikt
pi_133724785
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:43 schreef Salatrel het volgende:

[..]

daar hebben ze gewoon contracten voor met taxicentrales ja :)
Taxicentrales gaan echt geen hele vloot taxi's op reserve in de stal houden "voor het geval de NS belt" hoor. Op een uitgaansavond :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 28 november 2013 @ 21:48:51 #12
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_133724847
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Taxicentrales gaan echt geen hele vloot taxi's op reserve in de stal houden "voor het geval de NS belt" hoor. Op een uitgaansavond :')
Wat weet jij nou van Utrecht man :{w
pi_133724850
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Taxicentrales gaan echt geen hele vloot taxi's op reserve in de stal houden "voor het geval de NS belt" hoor. Op een uitgaansavond :')
hij zal niet binnen 5 minuten voor je neus staan nee maar de kans dat ze in den helder een taxi voor je gaan regelen naar eindhoven is ook minimaal :P
pi_133724973
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:48 schreef Salatrel het volgende:

[..]

hij zal niet binnen 5 minuten voor je neus staan nee maar de kans dat ze in den helder een taxi voor je gaan regelen naar eindhoven is ook minimaal :P
Kortom, je bent de lul :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 28 november 2013 @ 21:54:54 #15
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
  donderdag 28 november 2013 @ 22:01:48 #16
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133725609
Zomaar een plaatje, uit de hoogtijdagen van een verbinding die bijna weer geschiedenis is:

pi_133725804
alleen morgen en zaterdag nog?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 november 2013 @ 22:06:44 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133725873
quote:
5s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:05 schreef Dr_Flash het volgende:
alleen morgen en zaterdag nog?
nee, nog een weekje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133726269
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:37 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

22.04 niet meer :P
Amai, ik had nog graag Roermond willen bereiken.
pi_133726402
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee, nog een weekje
Tof. Misschien zondag even meepikken dan. Als ik voor Almelo - Mariënberg ga voor die Vechtdallintjes :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133726559
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tof. Misschien zondag even meepikken dan. Als ik voor Almelo - Mariënberg ga voor die Vechtdallintjes :)
Die kwamen gisteravond nog door Deventer gedenderd toen ik een chick aan het playen was.
pi_133726645
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Die kwamen gisteravond nog door Deventer gedenderd toen ik een chick aan het playen was.
Geil. Of toch niet zo, dat je tijd had om op die lintjes te letten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 28 november 2013 @ 22:20:22 #23
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_133726717
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Die kwamen gisteravond nog door Deventer gedenderd toen ik een chick aan het playen was.
Verkapte ik ben een chickmagneet post :{w

* Darkwing_Duck al jaren gelukkig en bewust vrijgezel is.... :Y
pi_133726863
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Geil. Of toch niet zo, dat je tijd had om op die lintjes te letten.
Het waren GTW'tjes :@
pi_133727662
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Het waren GTW'tjes :@
Dat waren dan niet de treinen waar ik het over had :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133727676
Jongens ik wil met een mattie op 27-12 naar Polen en ik ben dan in Berlijn dus afstand is niet zo'n probleem. Geld is niet een heel groot issue maar we moeten 's avonds gewoon weer in het hotel in Berlijn aankomen. Iemand suggesties die ons niet in een of ander nutteloos teringdorp laten eindigen waar we drie uur op de trein terug moeten wachten bij -203 C?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_133727680
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat waren dan niet de treinen waar ik het over had :N
GTW rijdt toch op Vechtdallijnen?
pi_133727694
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Jongens ik wil met een mattie op 27-12 naar Polen en ik ben dan in Berlijn dus afstand is niet zo'n probleem. Geld is niet een heel groot issue maar we moeten 's avonds gewoon weer in het hotel in Berlijn aankomen.
En het liefst een IC, wel even bijzeggen muts!
  Redactie Sport donderdag 28 november 2013 @ 22:38:27 #29
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133727708
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tof. Misschien zondag even meepikken dan. Als ik voor Almelo - Mariënberg ga voor die Vechtdallintjes :)
De ritten zijn trouwens niet voor reizigers toegankelijk:
dennistd twitterde op woensdag 27-11-2013 om 19:16:40 @Arriva_NL Zijn deze ritten ook voor reizigers toegankelijk? reageer retweet
Arriva_NL twitterde op donderdag 28-11-2013 om 09:20:53 @dennistd Nee dit zijn testritten. Vanaf 8 december kunt u meereizen op deze lijn. reageer retweet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_133727710
Oh jah, liefst een IC.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 28 november 2013 @ 22:42:40 #31
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_133727941
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh jah, liefst een IC.
Poznan?
  donderdag 28 november 2013 @ 22:43:19 #32
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133727980
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:38 schreef dennistd het volgende:

[..]

De ritten zijn trouwens niet voor reizigers toegankelijk:
dennistd twitterde op woensdag 27-11-2013 om 19:16:40 @Arriva_NL Zijn deze ritten ook voor reizigers toegankelijk? reageer retweet
Arriva_NL twitterde op donderdag 28-11-2013 om 09:20:53 @dennistd Nee dit zijn testritten. Vanaf 8 december kunt u meereizen op deze lijn. reageer retweet
Vond 't al opmerkelijk, Syntus rijdt een uursdienst en precies het andere halfuur rijdt Arriva ertussen. Maar wel leuk, Syntus naast Arriva op de stations waar gekruist wordt :)
  Redactie Sport donderdag 28 november 2013 @ 22:45:38 #33
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133728091
Inderdaad :Y
Wel hopen op een oud-rode Lint trouwens, dat is toch het eigenlijke materieel op die lijn.
Afgelopen weekend reden er volgens de spots op somda de 39 (nieuw rood) en de 44 (oud rood)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_133728093
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:37 schreef b2py het volgende:

[..]

GTW rijdt toch op Vechtdallijnen?
ja momenteel ja. Maar komende zondag gaan de LINTJes in die kleuren debuteren op Almelo - Mariënberg.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133728118
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:43 schreef greavy het volgende:

[..]

Vond 't al opmerkelijk, Syntus rijdt een uursdienst en precies het andere halfuur rijdt Arriva ertussen. Maar wel leuk, Syntus naast Arriva op de stations waar gekruist wordt :)
En waar wordt er dan gekruist?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 28 november 2013 @ 22:46:49 #36
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133728143
Wat ook wel leuk zou zijn: een materieelshowtje met de vier verschillende kleur-varianten bij elkaar:
geel-wit
oud rood
nieuw rood
blauw-wit
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_133728154
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Poznan?
ja only move zo'n beetje he. in Rzepin is geen fuck te bleven.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 28 november 2013 @ 22:47:14 #38
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133728168
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En waar wordt er dan gekruist?
Volgens mij afwisselend in Vroomshoop en Vriezenveen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_133728183
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:46 schreef dennistd het volgende:
Wat ook wel leuk zou zijn: een materieelshowtje met de vier verschillende kleur-varianten bij elkaar:
geel-wit
oud rood
nieuw rood
blauw-wit
regel dat :P

Ik kom ook die kant op, meteen even de Grensland uitzwaaien.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 28 november 2013 @ 22:48:22 #40
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133728226
Ik zou niet weten bij wie ik daarvoor zou moeten zijn. Als het nou Connexxion was zou het misschien wel lukken, maar bij Syntus ken ik niemand. ;(
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 28 november 2013 @ 22:49:31 #41
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133728266
Als je weet wat er zaterdag rijdt, heb je voor zondag nog maar 2 opties over waarvan Syntus er één inzet.
  Redactie Sport donderdag 28 november 2013 @ 22:54:34 #42
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133728522
Het is zelfs nog makkelijker: het stel dat zaterdag 's avonds rijdt in de uursdienst (stel A) rijdt 's zondags niet. Deze komt namelijk na de laatste rit aan op 3b (zakspoor Almelo), combineert met het stel op 3a dat al eerder die avond klaar was (stel B), en met stel A voorop gaat het naar Hengelo. Daar wordt even getankt, maar stel A blijft aan de Enschedese kant. Op zondag wordt met het voorste stel aan de Almelose kant vertrokken, dus met stel B.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_133728643
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja only move zo'n beetje he. in Rzepin is geen fuck te bleven.
EC heen en EC terug. ¤136 sparpreis.
pi_133728647
Oh well. Houden jullie dat ff in de gaten dan :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 28 november 2013 @ 23:01:30 #45
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133728843
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:54 schreef dennistd het volgende:
Het is zelfs nog makkelijker: het stel dat zaterdag 's avonds rijdt in de uursdienst (stel A) rijdt 's zondags niet. Deze komt namelijk na de laatste rit aan op 3b (zakspoor Almelo), combineert met het stel op 3a dat al eerder die avond klaar was (stel B), en met stel A voorop gaat het naar Hengelo. Daar wordt even getankt, maar stel A blijft aan de Enschedese kant. Op zondag wordt met het voorste stel aan de Almelose kant vertrokken, dus met stel B.
Hm, ik ben zaterdag niet in die buurt om die treinen te zien, zie het zondag wel.
De Splitsing van Mariënberg zou ook wel leuk zijn met een Lint en GTW, maar dat zal wel niet lukken samen
  donderdag 28 november 2013 @ 23:04:29 #46
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133728974
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:38 schreef dennistd het volgende:
Arriva_NL twitterde op donderdag 28-11-2013 om 09:20:53 @dennistd Nee dit zijn testritten. Vanaf 8 december kunt u meereizen op deze lijn. reageer retweet
8 december?! Omdat Syntus dan niet meer wil rijden?

O wacht, zie al wat op de Arriva-site:
quote:
Met ingang van 8 december rijdt Arriva ook het traject tussen Almelo en Mariënberg. Vanaf 15 december gaat voor deze lijn de nieuwe dienstregeling in.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 november 2013 @ 23:06:30 #47
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133729086
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:04 schreef ReisT het volgende:

[..]

8 december?! Omdat Syntus dan niet meer wil rijden?

O wacht, zie al wat op de Arriva-site:

[..]

het is een foutje in de oude concessie Twente. Datum had een week later moeten zijn en de zittende vervoerder wil natuurlijk geen dag langer rijden dan afgesproken
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 28 november 2013 @ 23:12:43 #48
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133729370
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh well. Houden jullie dat ff in de gaten dan :P
Ik heb de tijden voor zondag even ingevuld in een tijd-weg-diagram:

Legenda:
Groen: normale Syntus-ritten
Rood: Arriva-ritten 's ochtends
Blauw: Arriva-ritten 's middags
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 28 november 2013 @ 23:13:24 #49
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133729395
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Jongens ik wil met een mattie op 27-12 naar Polen en ik ben dan in Berlijn dus afstand is niet zo'n probleem. Geld is niet een heel groot issue maar we moeten 's avonds gewoon weer in het hotel in Berlijn aankomen. Iemand suggesties die ons niet in een of ander nutteloos teringdorp laten eindigen waar we drie uur op de trein terug moeten wachten bij -203 C?
Szczecin (Stettin) geen gat, niet zo'n mooie stad, veel historie en goed te doen vanaf Berlijn.

http://wikitravel.org/en/Szczecin#b
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_133729710
Szczecin en Poznan zijn inderdaad de enige reële opties. En als je per IC wilt wordt dat dus Poznan.

In Centraal-Azië zijn ze trouwens lekker bezig met hun Talgo's; vanaf 2014 gaat er iedere dag ook een Talgo van het Kazachstaanse Almaty naar de Oezbeekse hoofdstad Tashkent. Het zal worden uitgevoerd met een Oezbeekse Talgo; dus dat wordt dan misschien wel met de Afrosiyob, wat betekent een internationale hogesnelheidstrein in Centraal-Azië. :)

Dit is overigens de Afrosiyob:
pi_133729915
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:12 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik heb de tijden voor zondag even ingevuld in een tijd-weg-diagram:
[ afbeelding ]
Legenda:
Groen: normale Syntus-ritten
Rood: Arriva-ritten 's ochtends
Blauw: Arriva-ritten 's middags
Wacht. En dat hele schema is 1 compleet uur? Dus je kunt op 3 van de 4 tussenstations een kruising fotograferen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133730556
Poznan geboekt, wat een onderneming is dat boeken zeg.
  Redactie Sport donderdag 28 november 2013 @ 23:39:04 #53
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133730614
Het schema is een uur ja, maar rood rijdt alleen 's morgens en blauw en groen alleen 's middags. Dus 's middags elk uur twee krusingen: een in Vriezenveen en een in vroomshoop
'S ochtends zijn er geen krusjngen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_133731115
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:37 schreef b2py het volgende:
Poznan geboekt, wat een onderneming is dat boeken zeg.
Heb je geen credit card?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133731139
Jawel, maar al dat Duits. Jezus.
pi_133731208
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:51 schreef b2py het volgende:
Jawel, maar al dat Duits. Jezus.
Keimakkelijk.

Al moet ik zeggen dat vakinhoudelijk duits wel pittig is. Festplatte wist ik wel. Maar Configuratiescherm, command script of ook maar "Afsluiten" verbaasden me wel :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133731675
Wechsel, heel veel verder vakinhoudelijk kom ik niet. Kan niet eens puntstuk of dwarsligger vertalen.
  vrijdag 29 november 2013 @ 00:06:54 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133731697
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:51 schreef b2py het volgende:
Jawel, maar al dat Duits. Jezus.
Bahn.de heeft een taalkeuzemogelijkheid hè ;)

Tevens: NS Hispät faalt weer eens bij het leven. Eergisteren zat in de Fyra een bak waarvan de verwarming het niet deed. Het rijdend personeel kwam door die bak gelopen, mensen adviserend om ergens anders te gaan zitten: "We kunnen het helaas zelf niet maken want we zijn niet zo technisch."

Nouja, kan gebeuren, techniek kan het ook wel eens tijdens de rit laten afweten. Dan meld je dat en is het de bedoeling dat de onderhoudstak dat gaat repareren. Gisteren reed dat ding weer mee, en vandaag kwam ik wederom dezelfde bak tegen. Op een binnendeur was een briefje geplakt: "Rijtuig defect, verwarming stuk"

Hoe de fuck krijg je het voor elkaar om zo'n bak 3 dagen achter elkaar de rijdende dienst in te sturen? :(
pi_133731705
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:06 schreef b2py het volgende:
Wechsel, heel veel verder vakinhoudelijk kom ik niet. Kan niet eens puntstuk of dwarsligger vertalen.
En dat terwijl je een Weiche bedoelt _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133731743
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bahn.de heeft een taalkeuzemogelijkheid hè ;)

Tevens: NS Hispät faalt weer eens bij het leven. Eergisteren zat in de Fyra een bak waarvan de verwarming het niet deed. Het rijdend personeel kwam door die bak gelopen, mensen adviserend om ergens anders te gaan zitten: "We kunnen het helaas zelf niet maken want we zijn niet zo technisch."

Nouja, kan gebeuren, techniek kan het ook wel eens tijdens de rit laten afweten. Dan meld je dat en is het de bedoeling dat de onderhoudstak dat gaat repareren. Gisteren reed dat ding weer mee, en vandaag kwam ik wederom dezelfde bak tegen. Op een binnendeur was een briefje geplakt: "Rijtuig defect, verwarming stuk"

Hoe de fuck krijg je het voor elkaar om zo'n bak 3 dagen achter elkaar de rijdende dienst in te sturen? :(
Geen vervangend bak beschikbaar zeker :')
pi_133731768
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Geen vervangend bak beschikbaar zeker :')
Geen personeel kundig genoeg om bakken uit te wisselen :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 november 2013 @ 00:11:38 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133731831
Dat geldt dan vast ook voor de wasstraat, wat zijn die Fyra's smerig tegenwoordig :X
pi_133731996
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En dat terwijl je een Weiche bedoelt _O-
Daar ga je al :X
pi_133735374
Volgens de conducteur ben ik nu op station Den Haag laan van Noord Oost Indonesië.

:')
pi_133735435
Nivootjuuh. Heb je De Heek Duts Reel al gehad? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133735580
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:06 schreef James1988 het volgende:

Bahn.de heeft een taalkeuzemogelijkheid hè ;)

Tevens: NS Hispät faalt weer eens bij het leven. Eergisteren zat in de Fyra een bak waarvan de verwarming het niet deed. Het rijdend personeel kwam door die bak gelopen, mensen adviserend om ergens anders te gaan zitten: "We kunnen het helaas zelf niet maken want we zijn niet zo technisch."

Nouja, kan gebeuren, techniek kan het ook wel eens tijdens de rit laten afweten. Dan meld je dat en is het de bedoeling dat de onderhoudstak dat gaat repareren. Gisteren reed dat ding weer mee, en vandaag kwam ik wederom dezelfde bak tegen. Op een binnendeur was een briefje geplakt: "Rijtuig defect, verwarming stuk"

Hoe de fuck krijg je het voor elkaar om zo'n bak 3 dagen achter elkaar de rijdende dienst in te sturen? :(
Simpel..door het gewoon te doen en de passagiers de ongemakken maar voor lief te laten nemen.
Zolang het rijdt,de weg op en de rest is onbelangrijk lijkt het wel. :{

Tja...enige gêne is bij sommige instanties ver te zoeken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2013 09:31:06 ]
pi_133735712
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2013 09:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Nivootjuuh. Heb je De Heek Duts Reel al gehad? :')
daar kijk ik niet eens meer van op.
  vrijdag 29 november 2013 @ 09:48:03 #68
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133735905
Veolia krijgt openbaar vervoer niet verkocht

Het openbaar vervoer in Limburg blijft waarschijnlijk toch in Franse handen. Dat is noodgedwongen, omdat Veolia er maar niet in slaagt de Nederlandse vervoerstak te verkopen. Dat kan voor Limburg slecht uitpakken, waarschuwen vakbond FNV en de ondernemingsraad.

Komende maand valt het besluit of Veolia Transport Nederland definitief uit de verkoop wordt gehaald, of dat de verkoop mogelijk op de lange baan wordt geschoven, bevestigt directeur Manu Lageirse. Onduidelijk blijft of er daadwerkelijk biedingen zijn uitgebracht. Wel was er volgens Lageirse interesse. Veolia Transport is sinds 2006 actief in Limburg. Het bedrijf valt tegenwoordig onder het Franse Veolia-Transdev, met de Franse staatsbank als grootste aandeelhouder. De joint venture kampt echter met forse schulden en hikt aan tegen de noodzakelijke investeringen in de vervoerswereld. In februari werden daarom diverse divisies door heel Europa in de etalage gezet. In andere landen verloopt de verkoop voorspoediger, schrijft de Europese ondernemingsraad aan de werknemers. Als Veolia-Transdev de Nederlandse tak niet verkoopt, komt een fusie met het Nederlandse zusterbedrijf Connexxion weer in beeld.
De Limburger
  vrijdag 29 november 2013 @ 10:01:58 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133736199

TGV in chocoladekleuren tbv een chocolade expo in de TGV.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 november 2013 @ 10:03:59 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133736240
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 09:48 schreef greavy het volgende:
Veolia krijgt openbaar vervoer niet verkocht

Het openbaar vervoer in Limburg blijft waarschijnlijk toch in Franse handen. Dat is noodgedwongen, omdat Veolia er maar niet in slaagt de Nederlandse vervoerstak te verkopen. Dat kan voor Limburg slecht uitpakken, waarschuwen vakbond FNV en de ondernemingsraad.

Komende maand valt het besluit of Veolia Transport Nederland definitief uit de verkoop wordt gehaald, of dat de verkoop mogelijk op de lange baan wordt geschoven, bevestigt directeur Manu Lageirse. Onduidelijk blijft of er daadwerkelijk biedingen zijn uitgebracht. Wel was er volgens Lageirse interesse. Veolia Transport is sinds 2006 actief in Limburg. Het bedrijf valt tegenwoordig onder het Franse Veolia-Transdev, met de Franse staatsbank als grootste aandeelhouder. De joint venture kampt echter met forse schulden en hikt aan tegen de noodzakelijke investeringen in de vervoerswereld. In februari werden daarom diverse divisies door heel Europa in de etalage gezet. In andere landen verloopt de verkoop voorspoediger, schrijft de Europese ondernemingsraad aan de werknemers. Als Veolia-Transdev de Nederlandse tak niet verkoopt, komt een fusie met het Nederlandse zusterbedrijf Connexxion weer in beeld.
De Limburger
is geen verrassing. Er zitten bijna alleen maar concessies in die spoedig af gaan lopen, waardoor het niet loont om de vervoerstak over te nemen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 29 november 2013 @ 10:10:08 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133736364
Uit de Metro van vandaag:

quote:
“Zet langere treinen in bij onderhoud aan het spoor”
Reizigersorganisatie eist verbetering vervangend vervoer bij spoorwerkzaamheden

Ook bij lang van te voren geplande werkzaamheden aan het spoor, ontstaan geregeld chaotische situaties vanwege te korte treinen of te weinig vervangende bussen. Dat schrijft Maatschappij Voor Beter OV in een brief aan NS-topman Timo Huges. De reizigersorganisatie noemt recent spooronderhoud bij Haarlem en Utrecht plus tussen Leiden en Schiphol als voorbeelden. Reizigers die hun eindbestemming via een omweg probeerden te bereiken, zouden hierbij stuitten op te kleine treinen die daardoor overvol waren. Intercity’s die bij spoorwerk nog wel rijden zouden soms niet lang genoeg zijn om alle reizigers te kunnen meenemen.

Woordvoerder Rikus Spithorst spreekt van ‘ronduit chaotisch reizigersvervoer rond werkzaamheden aan het spoor’. “Afgelopen weekend heeft de politie in Leiden zelfs ingegrepen om zeer gevaarlijke situaties in te volle treinen te voorkomen. Hierdoor bleven mensen op het perron achter. Daarnaast wordt ook het flauwvallen van een passagier gemeld.” Spithorst zegt de NS-leiding er vaak op te hebben aangesproken. “Maar er gebeurt gewoon niets.” Hij vindt dat bij spooronderhoud soms ook te weinig vervangende bussen worden ingezet. Deze klachten waren het afgelopen weekend ook op Twitter te lezen naar aanleiding van het onderhoud bij Haarlem.

NS laat weten zich niet in het verwijt te herkennen. Het belooft de klachten wel nader te onderzoeken.
:D
pi_133737126
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 10:01 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
TGV in chocoladekleuren tbv een chocolade expo in de TGV.
Ze doen dat jaarlijks ja? Kan me herinneren dat ik zoiets vorig jaar ook al gezien heb.
  vrijdag 29 november 2013 @ 10:46:56 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133737169
Vorig jaar was er ook al zo'n TGV ja, dit jaar weer :D
Edit: En in 2011 ook al
pi_133737198
In een interview in het NS personeelsblad stond dat Timo vooral in gaat zetten op betere communicatie naar reizigers.
  vrijdag 29 november 2013 @ 10:54:32 #75
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133737339
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Daar ga je al :X
Dwarsligger = Schwelle.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_133738425
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 10:48 schreef b2py het volgende:
In een interview in het NS personeelsblad stond dat Timo vooral in gaat zetten op betere communicatie naar reizigers.
Daar zijn dan ook wel verbeterslagen te maken. Je creeërt veel meer begrip bij de reizigers als je ze tijdig en duidelijk vertelt wat er aan de hand is.

Nu is het toch vaak struisvogelpolitiek: "Trein heeft vijftig kilometer verderop al een +10 met langzaam rijden, maar hey, wellicht rijdt hij het er nog uit, laten we vooral niet melden dat de trein wellicht vertraging zou hebben tot het moment van vertrek al voorbij is. En daarna ook zo optimistisch mogelijk melden, want klanten vinden het leuk om +5, +10, +15 en +20 achter elkaar te zien tot aan 'deze trein zal vandaag niet rijden' aan toe."
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_133738461
En een wisselwachter is een Eisenbahnknotenpunkthinundherschieber :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133738526
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2013 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
En een wisselwachter is een Eisenbahnknotenpunkthinundherschieber :)
Laatste keer dat ik met Nytår in Denemarken was hebben we naar de traditionele oudjaarsavondtoespraak van de Koningin zitten kijken waarin ze alle jernebanenknotenpunktermedarbejder bedankte dat ze doorwerkten van oud op nieuw :)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_133738537
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2013 11:40 schreef Litpho het volgende:n daarna ook zo optimistisch mogelijk melden, want klanten vinden het leuk om +5, +10, +15 en +20 achter elkaar te zien tot aan 'deze trein zal vandaag niet rijden' aan toe."
Ja, want dat straalt ook totaal geen onkunde uit :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 29 november 2013 @ 11:45:12 #80
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_133738568
Hilversum <> Utrecht is weer glibberen en glijden en dus minder treinen. Hoezo iedere keer op dat traject trouwens?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_133738614
Veel bomen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport vrijdag 29 november 2013 @ 11:55:44 #82
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133738836
En alleen maar SLT wat daar rijdt, modern materieel met een mooie rustige loop (neem ik aan) en schijfremmen. Met blokremmen heb je veel minder problemen, de rotzooi heb je dan zo van de wielen af.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_133739406
Agent Orange :7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133739746
Vannacht ook in het noorden een stukje glijden. Had niet geregend, vanaf Nieuweschans naar Martenshoek niets aan de hand, en bij vertrek kwam ik gewoon niet weg :')
Minimale tractie, bak zand strooien en mondjesmaat ging het :')
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 november 2013 @ 12:37:09 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133739806
wat doe je als de trein onderweg in tweeën breekt? Juist, gewoon weer aan elkaar knopen en verder rijden

http://www.20min.ch/schwe(...)d-der-Fahrt-21132608
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 29 november 2013 @ 12:55:17 #86
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133740276
Zeg Fles, een paar dagen terug hadden we het over 'naar Gibraltar met de trein', als je dat ooit nog eens wil doen:

Renfe twitterde op vrijdag 29-11-2013 om 12:00:03 A partir del 15 diciembre en las conexiones Madrid- Algeciras, Almería y Granada viaja con un descuento del 60% gracias a la Tarifa 4 Mesa reageer retweet
:s)
  vrijdag 29 november 2013 @ 13:01:26 #87
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133740421
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 11:43 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Laatste keer dat ik met Nytår in Denemarken was hebben we naar de traditionele oudjaarsavondtoespraak van de Koningin zitten kijken waarin ze alle jernebanenknotenpunktermedarbejder bedankte dat ze doorwerkten van oud op nieuw :)
In het Deens spreken ze daar drie lettergrepen van uit, dus het valt allemaal best mee.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_133740529
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 november 2013 13:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

In het Deens spreken ze daar drie lettergrepen van uit, dus het valt allemaal best mee.
Dit spreken ze verbazingwekkend compleet uit. In tegenstelling tot hovedbanegarden inderdaad ;)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_133740811
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2013 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
En een wisselwachter is een Eisenbahnknotenpunkthinundherschieber :)
Rangeerder is dat toch? :P
pi_133741816
Deurbeleid NS-treinen slecht ontvangen
http://www.speld.nl/2013/(...)en-slecht-ontvangen/

De Speld is weer goed bezig. _O-
pi_133743832
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:35 schreef Monopoly het volgende:
Vannacht ook in het noorden een stukje glijden. Had niet geregend, vanaf Nieuweschans naar Martenshoek niets aan de hand, en bij vertrek kwam ik gewoon niet weg :')
Minimale tractie, bak zand strooien en mondjesmaat ging het :')
Dan was je met een E-GTW nergens meer heen gegaan. Dat spul is nog lichter.
pi_133743877
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:13 schreef GekkeHaan het volgende:

[..]

Dan was je met een E-GTW nergens meer heen gegaan. Dat spul is nog lichter.
Klopt. Helemaal ellendig daar. Was 2 weken terug nog even een ritje mee vanaf Zwolle.
Drama. Lijkt me niet prettig rijden.

Je wordt er wel handig in trouwens. En met je wegbekendheid weet je wel waar het even extra opletten is op gladheid.
Nou ja, nog een weekje of 2, dan is de gladheid weer voorbij :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 november 2013 @ 15:16:58 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133743930
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:01 schreef Sandrvich het volgende:
Deurbeleid NS-treinen slecht ontvangen
http://www.speld.nl/2013/(...)en-slecht-ontvangen/

De Speld is weer goed bezig. _O-
hij is goed _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133744191
15:38 vertrekt de eerste SPR weer van Rotterdam naar goverwelle. Met een 2 voor het gebruikelijke nummer en de toevoeging extra trein.

Zal wel rustig zijn want op de stopstations hangen nog papieren dat die spitspendels tot 2-12 niet rijden
  vrijdag 29 november 2013 @ 15:27:14 #95
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_133744232
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:01 schreef Sandrvich het volgende:
Deurbeleid NS-treinen slecht ontvangen
http://www.speld.nl/2013/(...)en-slecht-ontvangen/

De Speld is weer goed bezig. _O-
quote:
De NS stelt juist dat het deurbeleid veel voordelen heeft. “Eerste klas-reizigers krijgen een speciaal bandje, dat toegang geeft tot het VIP-deck. Railtender serveert hen champagne en toastjes gerookte zalm.”
_O-
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 november 2013 @ 15:28:24 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133744266
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:25 schreef Salatrel het volgende:
15:38 vertrekt de eerste SPR weer van Rotterdam naar goverwelle. Met een 2 voor het gebruikelijke nummer en de toevoeging extra trein.

Zal wel rustig zijn want op de stopstations hangen nog papieren dat die spitspendels tot 2-12 niet rijden
mooi dat het wissel nabij spoor 15 weer gerepareerd is, werd tijd ook
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133744294
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2013 11:40 schreef Litpho het volgende:

[..]

Daar zijn dan ook wel verbeterslagen te maken. Je creeërt veel meer begrip bij de reizigers als je ze tijdig en duidelijk vertelt wat er aan de hand is.

Nu is het toch vaak struisvogelpolitiek: "Trein heeft vijftig kilometer verderop al een +10 met langzaam rijden, maar hey, wellicht rijdt hij het er nog uit, laten we vooral niet melden dat de trein wellicht vertraging zou hebben tot het moment van vertrek al voorbij is. En daarna ook zo optimistisch mogelijk melden, want klanten vinden het leuk om +5, +10, +15 en +20 achter elkaar te zien tot aan 'deze trein zal vandaag niet rijden' aan toe."
En jij verwacht dat personeel dat 50 kilometer vantevoren al weet? :') Als een trein voor mij vertraging heeft dan weet ik dat pas op het moment dat de seinen een ander beeld tonen dan ze zouden moeten tonen. En zelfs dan weet ik het pas zeker nadat ik contact heb opgenomen met de treindienstleider (wat je doet op het moment dat je voor een rood sein stilstaat).
pi_133744343
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:15 schreef Monopoly het volgende:

En met je wegbekendheid weet je wel waar het even extra opletten is op gladheid.
Beroemd en berucht idd. Veenendaal de Klomp is er zo eentje, pas een paar keer zelf doorheen gereden maar toch weet ik nu al van diens reputatie :P Heb daar vanmiddag nog drie snelremmingen meegemaakt (als passagier ;) )
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 november 2013 @ 15:35:10 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133744482
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:29 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

En jij verwacht dat personeel dat 50 kilometer vantevoren al weet? :') Als een trein voor mij vertraging heeft dan weet ik dat pas op het moment dat de seinen een ander beeld tonen dan ze zouden moeten tonen. En zelfs dan weet ik het pas zeker nadat ik contact heb opgenomen met de treindienstleider (wat je doet op het moment dat je voor een rood sein stilstaat).
voor een computer zou het mogelijk moeten zijn om uit te kunnen rekenen wat de beste volgorde van het afhandelen van treinen is als trein x op punt y vertraagd is. Dan zou je al een beetje in kunnen schatten wat de vertraging verderop in de route zal zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133744720
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

voor een computer zou het mogelijk moeten zijn om uit te kunnen rekenen wat de beste volgorde van het afhandelen van treinen is als trein x op punt y vertraagd is. Dan zou je al een beetje in kunnen schatten wat de vertraging verderop in de route zal zijn
De aangegeven vertraging op de reisplanner is meestal best wel nauwkeurig vind ik.
pi_133744952
Hoe krijgen ze het bij de NS toch voor elkaar om de laatste tijd iedere vrijdagmiddag een VIRM-IV van Maastricht naar Schagen te laten rijden :') Eerder waren dat zesjes en die zaten al propvol, en nu is het al helemaal een drama :( :r

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2013 16:06:58 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')