Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, vooral uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
dan wordt je nog steeds geacht zo ver mogelijk te reizen en krijg je vanaf daar een taxi en met vertrek 22:04 uit den helder kun je via Hoorn nog in utrecht komen
dan wordt je nog steeds geacht zo ver mogelijk te reizen en krijg je vanaf daar een taxi en met vertrek 22:04 uit den helder kun je via Hoorn nog in utrecht komen
Ja, sta je in de donderdagse uitgaansnacht in Utrecht te bedelen om een taxi die NS voor je gaat regelen zeker Welterusten
Jongens ik wil met een mattie op 27-12 naar Polen en ik ben dan in Berlijn dus afstand is niet zo'n probleem. Geld is niet een heel groot issue maar we moeten 's avonds gewoon weer in het hotel in Berlijn aankomen. Iemand suggesties die ons niet in een of ander nutteloos teringdorp laten eindigen waar we drie uur op de trein terug moeten wachten bij -203 C?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op donderdag 28 november 2013 22:37 schreef DeaDLocK2K het volgende: Jongens ik wil met een mattie op 27-12 naar Polen en ik ben dan in Berlijn dus afstand is niet zo'n probleem. Geld is niet een heel groot issue maar we moeten 's avonds gewoon weer in het hotel in Berlijn aankomen.
Vond 't al opmerkelijk, Syntus rijdt een uursdienst en precies het andere halfuur rijdt Arriva ertussen. Maar wel leuk, Syntus naast Arriva op de stations waar gekruist wordt
Inderdaad Wel hopen op een oud-rode Lint trouwens, dat is toch het eigenlijke materieel op die lijn. Afgelopen weekend reden er volgens de spots op somda de 39 (nieuw rood) en de 44 (oud rood)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vond 't al opmerkelijk, Syntus rijdt een uursdienst en precies het andere halfuur rijdt Arriva ertussen. Maar wel leuk, Syntus naast Arriva op de stations waar gekruist wordt
Op donderdag 28 november 2013 22:46 schreef dennistd het volgende: Wat ook wel leuk zou zijn: een materieelshowtje met de vier verschillende kleur-varianten bij elkaar: geel-wit oud rood nieuw rood blauw-wit
regel dat
Ik kom ook die kant op, meteen even de Grensland uitzwaaien.
Het is zelfs nog makkelijker: het stel dat zaterdag 's avonds rijdt in de uursdienst (stel A) rijdt 's zondags niet. Deze komt namelijk na de laatste rit aan op 3b (zakspoor Almelo), combineert met het stel op 3a dat al eerder die avond klaar was (stel B), en met stel A voorop gaat het naar Hengelo. Daar wordt even getankt, maar stel A blijft aan de Enschedese kant. Op zondag wordt met het voorste stel aan de Almelose kant vertrokken, dus met stel B.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 28 november 2013 22:54 schreef dennistd het volgende: Het is zelfs nog makkelijker: het stel dat zaterdag 's avonds rijdt in de uursdienst (stel A) rijdt 's zondags niet. Deze komt namelijk na de laatste rit aan op 3b (zakspoor Almelo), combineert met het stel op 3a dat al eerder die avond klaar was (stel B), en met stel A voorop gaat het naar Hengelo. Daar wordt even getankt, maar stel A blijft aan de Enschedese kant. Op zondag wordt met het voorste stel aan de Almelose kant vertrokken, dus met stel B.
Hm, ik ben zaterdag niet in die buurt om die treinen te zien, zie het zondag wel. De Splitsing van Mariënberg zou ook wel leuk zijn met een Lint en GTW, maar dat zal wel niet lukken samen
8 december?! Omdat Syntus dan niet meer wil rijden?
O wacht, zie al wat op de Arriva-site:
[..]
het is een foutje in de oude concessie Twente. Datum had een week later moeten zijn en de zittende vervoerder wil natuurlijk geen dag langer rijden dan afgesproken
Ik heb de tijden voor zondag even ingevuld in een tijd-weg-diagram: Legenda: Groen: normale Syntus-ritten Rood: Arriva-ritten 's ochtends Blauw: Arriva-ritten 's middags
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 28 november 2013 22:37 schreef DeaDLocK2K het volgende: Jongens ik wil met een mattie op 27-12 naar Polen en ik ben dan in Berlijn dus afstand is niet zo'n probleem. Geld is niet een heel groot issue maar we moeten 's avonds gewoon weer in het hotel in Berlijn aankomen. Iemand suggesties die ons niet in een of ander nutteloos teringdorp laten eindigen waar we drie uur op de trein terug moeten wachten bij -203 C?
Szczecin (Stettin) geen gat, niet zo'n mooie stad, veel historie en goed te doen vanaf Berlijn.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Szczecin en Poznan zijn inderdaad de enige reële opties. En als je per IC wilt wordt dat dus Poznan.
In Centraal-Azië zijn ze trouwens lekker bezig met hun Talgo's; vanaf 2014 gaat er iedere dag ook een Talgo van het Kazachstaanse Almaty naar de Oezbeekse hoofdstad Tashkent. Het zal worden uitgevoerd met een Oezbeekse Talgo; dus dat wordt dan misschien wel met de Afrosiyob, wat betekent een internationale hogesnelheidstrein in Centraal-Azië.
Ik heb de tijden voor zondag even ingevuld in een tijd-weg-diagram: [ afbeelding ] Legenda: Groen: normale Syntus-ritten Rood: Arriva-ritten 's ochtends Blauw: Arriva-ritten 's middags
Wacht. En dat hele schema is 1 compleet uur? Dus je kunt op 3 van de 4 tussenstations een kruising fotograferen?
Het schema is een uur ja, maar rood rijdt alleen 's morgens en blauw en groen alleen 's middags. Dus 's middags elk uur twee krusingen: een in Vriezenveen en een in vroomshoop 'S ochtends zijn er geen krusjngen
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Al moet ik zeggen dat vakinhoudelijk duits wel pittig is. Festplatte wist ik wel. Maar Configuratiescherm, command script of ook maar "Afsluiten" verbaasden me wel
Tevens: NS Hispät faalt weer eens bij het leven. Eergisteren zat in de Fyra een bak waarvan de verwarming het niet deed. Het rijdend personeel kwam door die bak gelopen, mensen adviserend om ergens anders te gaan zitten: "We kunnen het helaas zelf niet maken want we zijn niet zo technisch."
Nouja, kan gebeuren, techniek kan het ook wel eens tijdens de rit laten afweten. Dan meld je dat en is het de bedoeling dat de onderhoudstak dat gaat repareren. Gisteren reed dat ding weer mee, en vandaag kwam ik wederom dezelfde bak tegen. Op een binnendeur was een briefje geplakt: "Rijtuig defect, verwarming stuk"
Hoe de fuck krijg je het voor elkaar om zo'n bak 3 dagen achter elkaar de rijdende dienst in te sturen?
Op vrijdag 29 november 2013 00:06 schreef b2py het volgende: Wechsel, heel veel verder vakinhoudelijk kom ik niet. Kan niet eens puntstuk of dwarsligger vertalen.
Tevens: NS Hispät faalt weer eens bij het leven. Eergisteren zat in de Fyra een bak waarvan de verwarming het niet deed. Het rijdend personeel kwam door die bak gelopen, mensen adviserend om ergens anders te gaan zitten: "We kunnen het helaas zelf niet maken want we zijn niet zo technisch."
Nouja, kan gebeuren, techniek kan het ook wel eens tijdens de rit laten afweten. Dan meld je dat en is het de bedoeling dat de onderhoudstak dat gaat repareren. Gisteren reed dat ding weer mee, en vandaag kwam ik wederom dezelfde bak tegen. Op een binnendeur was een briefje geplakt: "Rijtuig defect, verwarming stuk"
Hoe de fuck krijg je het voor elkaar om zo'n bak 3 dagen achter elkaar de rijdende dienst in te sturen?
Tevens: NS Hispät faalt weer eens bij het leven. Eergisteren zat in de Fyra een bak waarvan de verwarming het niet deed. Het rijdend personeel kwam door die bak gelopen, mensen adviserend om ergens anders te gaan zitten: "We kunnen het helaas zelf niet maken want we zijn niet zo technisch."
Nouja, kan gebeuren, techniek kan het ook wel eens tijdens de rit laten afweten. Dan meld je dat en is het de bedoeling dat de onderhoudstak dat gaat repareren. Gisteren reed dat ding weer mee, en vandaag kwam ik wederom dezelfde bak tegen. Op een binnendeur was een briefje geplakt: "Rijtuig defect, verwarming stuk"
Hoe de fuck krijg je het voor elkaar om zo'n bak 3 dagen achter elkaar de rijdende dienst in te sturen?
Simpel..door het gewoon te doen en de passagiers de ongemakken maar voor lief te laten nemen. Zolang het rijdt,de weg op en de rest is onbelangrijk lijkt het wel.
Tja...enige gêne is bij sommige instanties ver te zoeken.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2013 09:31:06 ]
Het openbaar vervoer in Limburg blijft waarschijnlijk toch in Franse handen. Dat is noodgedwongen, omdat Veolia er maar niet in slaagt de Nederlandse vervoerstak te verkopen. Dat kan voor Limburg slecht uitpakken, waarschuwen vakbond FNV en de ondernemingsraad.
Komende maand valt het besluit of Veolia Transport Nederland definitief uit de verkoop wordt gehaald, of dat de verkoop mogelijk op de lange baan wordt geschoven, bevestigt directeur Manu Lageirse. Onduidelijk blijft of er daadwerkelijk biedingen zijn uitgebracht. Wel was er volgens Lageirse interesse. Veolia Transport is sinds 2006 actief in Limburg. Het bedrijf valt tegenwoordig onder het Franse Veolia-Transdev, met de Franse staatsbank als grootste aandeelhouder. De joint venture kampt echter met forse schulden en hikt aan tegen de noodzakelijke investeringen in de vervoerswereld. In februari werden daarom diverse divisies door heel Europa in de etalage gezet. In andere landen verloopt de verkoop voorspoediger, schrijft de Europese ondernemingsraad aan de werknemers. Als Veolia-Transdev de Nederlandse tak niet verkoopt, komt een fusie met het Nederlandse zusterbedrijf Connexxion weer in beeld. De Limburger
Het openbaar vervoer in Limburg blijft waarschijnlijk toch in Franse handen. Dat is noodgedwongen, omdat Veolia er maar niet in slaagt de Nederlandse vervoerstak te verkopen. Dat kan voor Limburg slecht uitpakken, waarschuwen vakbond FNV en de ondernemingsraad.
Komende maand valt het besluit of Veolia Transport Nederland definitief uit de verkoop wordt gehaald, of dat de verkoop mogelijk op de lange baan wordt geschoven, bevestigt directeur Manu Lageirse. Onduidelijk blijft of er daadwerkelijk biedingen zijn uitgebracht. Wel was er volgens Lageirse interesse. Veolia Transport is sinds 2006 actief in Limburg. Het bedrijf valt tegenwoordig onder het Franse Veolia-Transdev, met de Franse staatsbank als grootste aandeelhouder. De joint venture kampt echter met forse schulden en hikt aan tegen de noodzakelijke investeringen in de vervoerswereld. In februari werden daarom diverse divisies door heel Europa in de etalage gezet. In andere landen verloopt de verkoop voorspoediger, schrijft de Europese ondernemingsraad aan de werknemers. Als Veolia-Transdev de Nederlandse tak niet verkoopt, komt een fusie met het Nederlandse zusterbedrijf Connexxion weer in beeld. De Limburger
is geen verrassing. Er zitten bijna alleen maar concessies in die spoedig af gaan lopen, waardoor het niet loont om de vervoerstak over te nemen.
“Zet langere treinen in bij onderhoud aan het spoor” Reizigersorganisatie eist verbetering vervangend vervoer bij spoorwerkzaamheden
Ook bij lang van te voren geplande werkzaamheden aan het spoor, ontstaan geregeld chaotische situaties vanwege te korte treinen of te weinig vervangende bussen. Dat schrijft Maatschappij Voor Beter OV in een brief aan NS-topman Timo Huges. De reizigersorganisatie noemt recent spooronderhoud bij Haarlem en Utrecht plus tussen Leiden en Schiphol als voorbeelden. Reizigers die hun eindbestemming via een omweg probeerden te bereiken, zouden hierbij stuitten op te kleine treinen die daardoor overvol waren. Intercity’s die bij spoorwerk nog wel rijden zouden soms niet lang genoeg zijn om alle reizigers te kunnen meenemen.
Woordvoerder Rikus Spithorst spreekt van ‘ronduit chaotisch reizigersvervoer rond werkzaamheden aan het spoor’. “Afgelopen weekend heeft de politie in Leiden zelfs ingegrepen om zeer gevaarlijke situaties in te volle treinen te voorkomen. Hierdoor bleven mensen op het perron achter. Daarnaast wordt ook het flauwvallen van een passagier gemeld.” Spithorst zegt de NS-leiding er vaak op te hebben aangesproken. “Maar er gebeurt gewoon niets.” Hij vindt dat bij spooronderhoud soms ook te weinig vervangende bussen worden ingezet. Deze klachten waren het afgelopen weekend ook op Twitter te lezen naar aanleiding van het onderhoud bij Haarlem.
NS laat weten zich niet in het verwijt te herkennen. Het belooft de klachten wel nader te onderzoeken.
Op vrijdag 29 november 2013 10:48 schreef b2py het volgende: In een interview in het NS personeelsblad stond dat Timo vooral in gaat zetten op betere communicatie naar reizigers.
Daar zijn dan ook wel verbeterslagen te maken. Je creeërt veel meer begrip bij de reizigers als je ze tijdig en duidelijk vertelt wat er aan de hand is.
Nu is het toch vaak struisvogelpolitiek: "Trein heeft vijftig kilometer verderop al een +10 met langzaam rijden, maar hey, wellicht rijdt hij het er nog uit, laten we vooral niet melden dat de trein wellicht vertraging zou hebben tot het moment van vertrek al voorbij is. En daarna ook zo optimistisch mogelijk melden, want klanten vinden het leuk om +5, +10, +15 en +20 achter elkaar te zien tot aan 'deze trein zal vandaag niet rijden' aan toe."
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Laatste keer dat ik met Nytår in Denemarken was hebben we naar de traditionele oudjaarsavondtoespraak van de Koningin zitten kijken waarin ze alle jernebanenknotenpunktermedarbejder bedankte dat ze doorwerkten van oud op nieuw
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op vrijdag 29 november 2013 11:40 schreef Litpho het volgende:n daarna ook zo optimistisch mogelijk melden, want klanten vinden het leuk om +5, +10, +15 en +20 achter elkaar te zien tot aan 'deze trein zal vandaag niet rijden' aan toe."
En alleen maar SLT wat daar rijdt, modern materieel met een mooie rustige loop (neem ik aan) en schijfremmen. Met blokremmen heb je veel minder problemen, de rotzooi heb je dan zo van de wielen af.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vannacht ook in het noorden een stukje glijden. Had niet geregend, vanaf Nieuweschans naar Martenshoek niets aan de hand, en bij vertrek kwam ik gewoon niet weg Minimale tractie, bak zand strooien en mondjesmaat ging het
Zeg Fles, een paar dagen terug hadden we het over 'naar Gibraltar met de trein', als je dat ooit nog eens wil doen:
twitter:
Renfe twitterde op vrijdag 29-11-2013 om 12:00:03A partir del 15 diciembre en las conexiones Madrid- Algeciras, Almería y Granada viaja con un descuento del 60% gracias a la Tarifa 4 Mesa reageerretweet
Laatste keer dat ik met Nytår in Denemarken was hebben we naar de traditionele oudjaarsavondtoespraak van de Koningin zitten kijken waarin ze alle jernebanenknotenpunktermedarbejder bedankte dat ze doorwerkten van oud op nieuw
In het Deens spreken ze daar drie lettergrepen van uit, dus het valt allemaal best mee.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op vrijdag 29 november 2013 12:35 schreef Monopoly het volgende: Vannacht ook in het noorden een stukje glijden. Had niet geregend, vanaf Nieuweschans naar Martenshoek niets aan de hand, en bij vertrek kwam ik gewoon niet weg Minimale tractie, bak zand strooien en mondjesmaat ging het
Dan was je met een E-GTW nergens meer heen gegaan. Dat spul is nog lichter.
Dan was je met een E-GTW nergens meer heen gegaan. Dat spul is nog lichter.
Klopt. Helemaal ellendig daar. Was 2 weken terug nog even een ritje mee vanaf Zwolle. Drama. Lijkt me niet prettig rijden.
Je wordt er wel handig in trouwens. En met je wegbekendheid weet je wel waar het even extra opletten is op gladheid. Nou ja, nog een weekje of 2, dan is de gladheid weer voorbij
De NS stelt juist dat het deurbeleid veel voordelen heeft. “Eerste klas-reizigers krijgen een speciaal bandje, dat toegang geeft tot het VIP-deck. Railtender serveert hen champagne en toastjes gerookte zalm.”
Op vrijdag 29 november 2013 15:25 schreef Salatrel het volgende: 15:38 vertrekt de eerste SPR weer van Rotterdam naar goverwelle. Met een 2 voor het gebruikelijke nummer en de toevoeging extra trein.
Zal wel rustig zijn want op de stopstations hangen nog papieren dat die spitspendels tot 2-12 niet rijden
mooi dat het wissel nabij spoor 15 weer gerepareerd is, werd tijd ook
Daar zijn dan ook wel verbeterslagen te maken. Je creeërt veel meer begrip bij de reizigers als je ze tijdig en duidelijk vertelt wat er aan de hand is.
Nu is het toch vaak struisvogelpolitiek: "Trein heeft vijftig kilometer verderop al een +10 met langzaam rijden, maar hey, wellicht rijdt hij het er nog uit, laten we vooral niet melden dat de trein wellicht vertraging zou hebben tot het moment van vertrek al voorbij is. En daarna ook zo optimistisch mogelijk melden, want klanten vinden het leuk om +5, +10, +15 en +20 achter elkaar te zien tot aan 'deze trein zal vandaag niet rijden' aan toe."
En jij verwacht dat personeel dat 50 kilometer vantevoren al weet? Als een trein voor mij vertraging heeft dan weet ik dat pas op het moment dat de seinen een ander beeld tonen dan ze zouden moeten tonen. En zelfs dan weet ik het pas zeker nadat ik contact heb opgenomen met de treindienstleider (wat je doet op het moment dat je voor een rood sein stilstaat).
En met je wegbekendheid weet je wel waar het even extra opletten is op gladheid.
Beroemd en berucht idd. Veenendaal de Klomp is er zo eentje, pas een paar keer zelf doorheen gereden maar toch weet ik nu al van diens reputatie Heb daar vanmiddag nog drie snelremmingen meegemaakt (als passagier )
En jij verwacht dat personeel dat 50 kilometer vantevoren al weet? Als een trein voor mij vertraging heeft dan weet ik dat pas op het moment dat de seinen een ander beeld tonen dan ze zouden moeten tonen. En zelfs dan weet ik het pas zeker nadat ik contact heb opgenomen met de treindienstleider (wat je doet op het moment dat je voor een rood sein stilstaat).
voor een computer zou het mogelijk moeten zijn om uit te kunnen rekenen wat de beste volgorde van het afhandelen van treinen is als trein x op punt y vertraagd is. Dan zou je al een beetje in kunnen schatten wat de vertraging verderop in de route zal zijn
voor een computer zou het mogelijk moeten zijn om uit te kunnen rekenen wat de beste volgorde van het afhandelen van treinen is als trein x op punt y vertraagd is. Dan zou je al een beetje in kunnen schatten wat de vertraging verderop in de route zal zijn
De aangegeven vertraging op de reisplanner is meestal best wel nauwkeurig vind ik.
Hoe krijgen ze het bij de NS toch voor elkaar om de laatste tijd iedere vrijdagmiddag een VIRM-IV van Maastricht naar Schagen te laten rijden Eerder waren dat zesjes en die zaten al propvol, en nu is het al helemaal een drama
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2013 16:06:58 ]