quote:Op vrijdag 29 november 2013 14:01 schreef Sandrvich het volgende:
Deurbeleid NS-treinen slecht ontvangen
http://www.speld.nl/2013/(...)en-slecht-ontvangen/
De Speld is weer goed bezig.
quote:De NS stelt juist dat het deurbeleid veel voordelen heeft. “Eerste klas-reizigers krijgen een speciaal bandje, dat toegang geeft tot het VIP-deck. Railtender serveert hen champagne en toastjes gerookte zalm.”
mooi dat het wissel nabij spoor 15 weer gerepareerd is, werd tijd ookquote:Op vrijdag 29 november 2013 15:25 schreef Salatrel het volgende:
15:38 vertrekt de eerste SPR weer van Rotterdam naar goverwelle. Met een 2 voor het gebruikelijke nummer en de toevoeging extra trein.
Zal wel rustig zijn want op de stopstations hangen nog papieren dat die spitspendels tot 2-12 niet rijden
En jij verwacht dat personeel dat 50 kilometer vantevoren al weet?quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:40 schreef Litpho het volgende:
[..]
Daar zijn dan ook wel verbeterslagen te maken. Je creeërt veel meer begrip bij de reizigers als je ze tijdig en duidelijk vertelt wat er aan de hand is.
Nu is het toch vaak struisvogelpolitiek: "Trein heeft vijftig kilometer verderop al een +10 met langzaam rijden, maar hey, wellicht rijdt hij het er nog uit, laten we vooral niet melden dat de trein wellicht vertraging zou hebben tot het moment van vertrek al voorbij is. En daarna ook zo optimistisch mogelijk melden, want klanten vinden het leuk om +5, +10, +15 en +20 achter elkaar te zien tot aan 'deze trein zal vandaag niet rijden' aan toe."
Beroemd en berucht idd. Veenendaal de Klomp is er zo eentje, pas een paar keer zelf doorheen gereden maar toch weet ik nu al van diens reputatiequote:Op vrijdag 29 november 2013 15:15 schreef Monopoly het volgende:
En met je wegbekendheid weet je wel waar het even extra opletten is op gladheid.
voor een computer zou het mogelijk moeten zijn om uit te kunnen rekenen wat de beste volgorde van het afhandelen van treinen is als trein x op punt y vertraagd is. Dan zou je al een beetje in kunnen schatten wat de vertraging verderop in de route zal zijnquote:Op vrijdag 29 november 2013 15:29 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
En jij verwacht dat personeel dat 50 kilometer vantevoren al weet?Als een trein voor mij vertraging heeft dan weet ik dat pas op het moment dat de seinen een ander beeld tonen dan ze zouden moeten tonen. En zelfs dan weet ik het pas zeker nadat ik contact heb opgenomen met de treindienstleider (wat je doet op het moment dat je voor een rood sein stilstaat).
De aangegeven vertraging op de reisplanner is meestal best wel nauwkeurig vind ik.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
voor een computer zou het mogelijk moeten zijn om uit te kunnen rekenen wat de beste volgorde van het afhandelen van treinen is als trein x op punt y vertraagd is. Dan zou je al een beetje in kunnen schatten wat de vertraging verderop in de route zal zijn
Het is benaderbaar, absoluut niet berekenbaar.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
voor een computer zou het mogelijk moeten zijn om uit te kunnen rekenen wat de beste volgorde van het afhandelen van treinen is als trein x op punt y vertraagd is. Dan zou je al een beetje in kunnen schatten wat de vertraging verderop in de route zal zijn
De bij dit artikel behorende brief aan Timo Huges lees je hier, inclusief uitvoerig verslag van de puinhoop van afgelopen weekend:quote:
Routelint?quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:35 schreef Monopoly het volgende:
Vannacht ook in het noorden een stukje glijden. Had niet geregend, vanaf Nieuweschans naar Martenshoek niets aan de hand, en bij vertrek kwam ik gewoon niet weg
Minimale tractie, bak zand strooien en mondjesmaat ging het
Nog lichter? Ow, dan kunnen er best een paar passagiers helpen duwen!quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:13 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Dan was je met een E-GTW nergens meer heen gegaan. Dat spul is nog lichter.
Rijdend personeel? Nee. Treindienstleiding? Zou je wel verwachten. Het is niet alsof het een technische onmogelijkheid is en als NS is het ook wel ok om te weten waar je materieel uithangt.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:29 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
En jij verwacht dat personeel dat 50 kilometer vantevoren al weet?
Tsja. Dat zijn de regels he. Anders kun je als de conduc eraan komt snel opstaan en zeggen "nee hoor, staan in de 1e klas mag wel".quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:21 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik lees net een tweet van @ns_online dat het niet is toegestaan om als 2e klas reiziger in de 1e klas te STAAN. Dat vind ik eigenlijk te bizar voor woorden en het haakt aan bij Driek's kwestie over te korte treinen (tijdens werkzaamheden).
Nu weet ik dat de NS een vervoersplicht heeft. Zitten daar ook kwaliteitseisen aan vast?
Lijkt er niet op en als ze er al zijn, vindt Wilma het vast zielig ze erop te wijzen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:21 schreef WhiteJoker het volgende:
Nu weet ik dat de NS een vervoersplicht heeft. Zitten daar ook kwaliteitseisen aan vast?
Terwijl je toch zou denken dat de 1e klas juist het enige was wat ze nog konden controlerenquote:Op vrijdag 29 november 2013 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe strikt je die in de praktijk moet of kunt toepassen is een ander verhaal. Als het zo druk is dat men staat in de 1e klas, kan er ook geen conducteur meer doorheen om te controleren. Non-issue dus
Nee. Eerst de Sudoku-bundel afmaken. First things first.quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:24 schreef Litpho het volgende:
[..]
Terwijl je toch zou denken dat de 1e klas juist het enige was wat ze nog konden controleren.
Nee, die zit dan in de 1e klas met zijn collega's de stoelen warm te houdenquote:Op vrijdag 29 november 2013 17:22 schreef CrashO het volgende:
Op het moment dat de trein zo vol is dat staan in de 1e klas nodig is, komt de conducteur er toch niet meer doorheen
*Wat fles al meld dus![]()
quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Eerst de Sudoku-bundel afmaken. First things first.
Uiteraard kan Heisenberg niet toegepast worden op treinen. We weten tenslotte van het overgrote deel van de Fyra's zowel hun huidige snelheid én lokatie.quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja wat wil je nou? Treinen rijden of reizigers informeren? Het is ook nooit goed. Allebei kan niet namelijk. Doei.
ja maar niet PRECIESquote:Op vrijdag 29 november 2013 18:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
Uiteraard kan Heisenberg niet toegepast worden op treinen. We weten tenslotte van het overgrote deel van de Fyra's zowel hun huidige snelheid én lokatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |