Hoezo? Vond het altijd mooi als ik later op Somda zag dat jij dezelfde trein gespot had als ik. Soms zelfs op hetzelfde station!quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mooiste wat er is. Je ziet de treinspotters zich uitsloven voor de nummertjes en jij kijkt er van een afstandje met een grote glimlach naar en schud eens je hoofd
Klopt.quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:28 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Je beantwoord je eigen vraag: overdag én goed zicht. In een tunnel heb je geen van beide want er is geen daglicht en doordat de verlichting meestal niet heel sterk aanwezig is dus ook geen goed zicht.
Maar hier staat inderdaad niks over in de handboeken, dus het is in feite ter eigen interpretatie
Leuk scrabblewoordquote:Op vrijdag 29 november 2013 20:30 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Klopt.
Ik zei ook al tegen hem: Als het niet zou mogen in tunnels zou men dit in het watervalschema wel vermelden. Dus wanneer dit kan volgens je schema en het kan veilig, moet het gewoon kunnen, dus ook 's nachts!
Dom nummertjes invoeren is saai. Wat boeit het als het de ene keer stelletje Ubbo Emmius is of de andere keer Wim Duisenberg ofzo, zolang de trein maar op lengte is. Bijzondere inzetten zijn veel mooierquote:Op vrijdag 29 november 2013 20:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Hoezo? Vond het altijd mooi als ik later op Somda zag dat jij dezelfde trein gespot had als ik. Soms zelfs op hetzelfde station!
Ik wil weleens op 1 dag allebei de Titus Brandsma's hebbenquote:Op vrijdag 29 november 2013 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
Dom nummertjes invoeren is saai. Wat boeit het als het de ene keer stelletje Ubbo Emmius is of de andere keer Wim Duisenberg ofzo,
Daar kan Somda wel goed bij helpen, want aan de hand van de spots weet je vrij goed of het Arriva-stel rond Leeuwarden of rond Groningen rijdtquote:Op vrijdag 29 november 2013 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wil weleens op 1 dag allebei de Titus Brandsma's hebben
Misschien helpt dit je: http://www.kelbillet.com/(...)aires-des-tgv-ouigo/quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]![]()
Weet iemand toevallig een gewone dienstregeling te vinden van de Ouigo, ik kan er geen pijl op trekken....
Het was wel de trein waarvan ik dacht m nooit te gaan zien, omdat er maar 4 zijn... Maar ik zie m gewoon elke dag staan....
Als op ovtijden.com straks ook de treinstelnummers gekoppeld worden aan de treinsamenstelling heeft spotten heul geen zin meer.quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dom nummertjes invoeren is saai. Wat boeit het als het de ene keer stelletje Ubbo Emmius is of de andere keer Wim Duisenberg ofzo, zolang de trein maar op lengte is. Bijzondere inzetten zijn veel mooier
NS filter die info, samen met wat andere info, helaas nog. In de revisies van het schema zie je dit ook staan. Documentatie geeft echter nog wel de XML met treinstelnummers, lengte en positie op perron (in cm vanaf uiteinde perron)quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:53 schreef Socios het volgende:
[..]
Als op ovtijden.com straks ook de treinstelnummers gekoppeld worden aan de treinsamenstelling heeft spotten heul geen zin meer.
Ja, dit klopt wel eigenlijk.... THXquote:Op vrijdag 29 november 2013 20:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien helpt dit je: http://www.kelbillet.com/(...)aires-des-tgv-ouigo/
Misschien omdat de info nog niet betrouwbaar genoeg is?quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:59 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
NS filter die info, samen met wat andere info, helaas nog. In de revisies van het schema zie je dit ook staan. Documentatie geeft echter nog wel de XML met treinstelnummers, lengte en positie op perron (in cm vanaf uiteinde perron)
DVS (Digitale VertrekStaten, de info die OVTijden.com krijgt) krijgt z'n info direct uit de bronsystemen van NS, en dat is voor de materieelinzet de track & trace database. Je kan mij niet vertellen dat dit niet betrouwbaar is.quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien omdat de info nog niet betrouwbaar genoeg is?
Ik één keer bij de vervangende Berlijntrein als pendel Amsterdam - Deventer laatst. Een ICM3 en ICM4 waren in DVS omgedraaid.quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:17 schreef Socios het volgende:
Ben ook nog nooit een fout tegengekomen.
Dat nummertjes noteren en invoeren op Somda snap ik ook niet (meer). Ik fotografeer sommige treinen (behalve de saaie raampjestreinen*) en wil het bijgaande stel/locnummer wel hebben. Evt met rijtuignummers, maar dat is voor interne administratie. Meestal verwerk ik deze gegevens met foto's, maar soms noteer ik ze nog met pen en papier.quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Hoezo? Vond het altijd mooi als ik later op Somda zag dat jij dezelfde trein gespot had als ik. Soms zelfs op hetzelfde station!
Specialo's zoals de CNL komen ook niet goed uit InfoPlus.quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik één keer bij de vervangende Berlijntrein als pendel Amsterdam - Deventer laatst. Een ICM3 en ICM4 waren in DVS omgedraaid.
Faalsysteem. Die trein RIJDT wel gewoon hoor. IEMAND moet daar vanaf wetenquote:Op vrijdag 29 november 2013 21:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Specialo's zoals de CNL komen ook niet goed uit InfoPlus.
Volgens InfoPlus rijdt die trein met alleen een locquote:Op vrijdag 29 november 2013 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Faalsysteem. Die trein RIJDT wel gewoon hoor. IEMAND moet daar vanaf weten
Het rijdt wel, maar volgens InfoPlus rijdt er alleen maar een locomotief.quote:Op vrijdag 29 november 2013 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Faalsysteem. Die trein RIJDT wel gewoon hoor. IEMAND moet daar vanaf weten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |