Het is benaderbaar, absoluut niet berekenbaar.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
voor een computer zou het mogelijk moeten zijn om uit te kunnen rekenen wat de beste volgorde van het afhandelen van treinen is als trein x op punt y vertraagd is. Dan zou je al een beetje in kunnen schatten wat de vertraging verderop in de route zal zijn
De bij dit artikel behorende brief aan Timo Huges lees je hier, inclusief uitvoerig verslag van de puinhoop van afgelopen weekend:quote:
Routelint?quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
voor een computer zou het mogelijk moeten zijn om uit te kunnen rekenen wat de beste volgorde van het afhandelen van treinen is als trein x op punt y vertraagd is. Dan zou je al een beetje in kunnen schatten wat de vertraging verderop in de route zal zijn
quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:35 schreef Monopoly het volgende:
Vannacht ook in het noorden een stukje glijden. Had niet geregend, vanaf Nieuweschans naar Martenshoek niets aan de hand, en bij vertrek kwam ik gewoon niet weg
Minimale tractie, bak zand strooien en mondjesmaat ging het
Nog lichter? Ow, dan kunnen er best een paar passagiers helpen duwen!quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:13 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Dan was je met een E-GTW nergens meer heen gegaan. Dat spul is nog lichter.
Rijdend personeel? Nee. Treindienstleiding? Zou je wel verwachten. Het is niet alsof het een technische onmogelijkheid is en als NS is het ook wel ok om te weten waar je materieel uithangt.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:29 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
En jij verwacht dat personeel dat 50 kilometer vantevoren al weet?
Tsja. Dat zijn de regels he. Anders kun je als de conduc eraan komt snel opstaan en zeggen "nee hoor, staan in de 1e klas mag wel".quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:21 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik lees net een tweet van @ns_online dat het niet is toegestaan om als 2e klas reiziger in de 1e klas te STAAN. Dat vind ik eigenlijk te bizar voor woorden en het haakt aan bij Driek's kwestie over te korte treinen (tijdens werkzaamheden).
Nu weet ik dat de NS een vervoersplicht heeft. Zitten daar ook kwaliteitseisen aan vast?
Lijkt er niet op en als ze er al zijn, vindt Wilma het vast zielig ze erop te wijzen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:21 schreef WhiteJoker het volgende:
Nu weet ik dat de NS een vervoersplicht heeft. Zitten daar ook kwaliteitseisen aan vast?
Terwijl je toch zou denken dat de 1e klas juist het enige was wat ze nog konden controlerenquote:Op vrijdag 29 november 2013 17:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe strikt je die in de praktijk moet of kunt toepassen is een ander verhaal. Als het zo druk is dat men staat in de 1e klas, kan er ook geen conducteur meer doorheen om te controleren. Non-issue dus
Nee. Eerst de Sudoku-bundel afmaken. First things first.quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:24 schreef Litpho het volgende:
[..]
Terwijl je toch zou denken dat de 1e klas juist het enige was wat ze nog konden controleren.
Nee, die zit dan in de 1e klas met zijn collega's de stoelen warm te houdenquote:Op vrijdag 29 november 2013 17:22 schreef CrashO het volgende:
Op het moment dat de trein zo vol is dat staan in de 1e klas nodig is, komt de conducteur er toch niet meer doorheen
*Wat fles al meld dus![]()
quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Eerst de Sudoku-bundel afmaken. First things first.
Uiteraard kan Heisenberg niet toegepast worden op treinen. We weten tenslotte van het overgrote deel van de Fyra's zowel hun huidige snelheid én lokatie.quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja wat wil je nou? Treinen rijden of reizigers informeren? Het is ook nooit goed. Allebei kan niet namelijk. Doei.
ja maar niet PRECIESquote:Op vrijdag 29 november 2013 18:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
Uiteraard kan Heisenberg niet toegepast worden op treinen. We weten tenslotte van het overgrote deel van de Fyra's zowel hun huidige snelheid én lokatie.
Ik durf toch wel een vrij precieze schatting te doen over de snelheidquote:
Het begint met een N en eindigt op UL?quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik durf toch wel een vrij precieze schatting te doen over de snelheid
Negerlul ?quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het begint met een N en eindigt op UL?
Ja maar, de mijne heeft ERTMS.quote:Op vrijdag 29 november 2013 19:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar worden veel vrouwen volgens de verhalen heel blij van, in tegenstelling tot een Fyra.
Ja. Overmorgen toevalligquote:Op vrijdag 29 november 2013 19:41 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik lees koffie!
Worden er trouwens door één van jullie nog fototripjes gedaan of niet?
Nice! Ben benieuwd. Waar ga je heen?quote:
Regio Twente. Overbrengingsritjes van de nieuwe Vechtdallintjes en afscheid van de Grensland-Expres.quote:Op vrijdag 29 november 2013 19:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Nice! Ben benieuwd. Waar ga je heen?
Of was dat dronningens Dansk?quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dit spreken ze verbazingwekkend compleet uit. In tegenstelling tot hovedbanegarden inderdaad
Er zit absoluut nog winst in. Door goed te kijken naar de afhandelvolgorde van treinen zou je bepaalde treinen verderop weer in hun pad kunnen krijgen, terwijl andere treinen hierdoor minimaal gehinderd worden. Klaasje postte hier van de week de statistiek dat 30% van de treinen last van elkaar heeft. Daarom kan het best lonen om naar dit aspect te kijken bij de afhandeling van de treinenloop.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Het is benaderbaar, absoluut niet berekenbaar.
nah, niet zozeer Routelint, maar meer aan de walzijde waar nog winst te behalen valt.quote:
Ik denk dat je Klaasje even moet vragen. Hij weet er wel het eea vanquote:Op vrijdag 29 november 2013 20:09 schreef Monopoly het volgende:
Ik kreeg van een studiegenoot (jongen zit nu in laatste jaar opleiding voor machinist) een vraag mbt snelheid hernemen in een tunnel.
Staat niets over in watervalschema (bij overdag en goed zicht enkel).
Iemand die zich hier aan durft te wagen ?
Ja, gewoon oe, oehoe oehoe, hoe oehoe oehoerend hardquote:Op vrijdag 29 november 2013 20:09 schreef Monopoly het volgende:
Ik kreeg van een studiegenoot (jongen zit nu in laatste jaar opleiding voor machinist) een vraag mbt snelheid hernemen in een tunnel.
quote:Op vrijdag 29 november 2013 16:18 schreef James1988 het volgende:
Moet je maar niet zoveel camembert vreten
Ik heb zondag nog een plekje vrij in mijn auto, dus als je ook langs de baan nog wat foto's wil maken moet je het maar zeggenquote:Op vrijdag 29 november 2013 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Regio Twente. Overbrengingsritjes van de nieuwe Vechtdallintjes en afscheid van de Grensland-Expres.
Mooiste wat er is. Je ziet de treinspotters zich uitsloven voor de nummertjes en jij kijkt er van een afstandje met een grote glimlach naar en schud eens je hoofdquote:
Je beantwoord je eigen vraag: overdag én goed zicht. In een tunnel heb je geen van beide want er is geen daglicht en doordat de verlichting meestal niet heel sterk aanwezig is dus ook geen goed zicht.quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:09 schreef Monopoly het volgende:
Hoezo? Vond het altijd mooi als ik later op Somda zag dat jij dezelfde trein gespot had als ik. Soms zelfs op hetzelfde station!quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mooiste wat er is. Je ziet de treinspotters zich uitsloven voor de nummertjes en jij kijkt er van een afstandje met een grote glimlach naar en schud eens je hoofd
Klopt.quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:28 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Je beantwoord je eigen vraag: overdag én goed zicht. In een tunnel heb je geen van beide want er is geen daglicht en doordat de verlichting meestal niet heel sterk aanwezig is dus ook geen goed zicht.
Maar hier staat inderdaad niks over in de handboeken, dus het is in feite ter eigen interpretatie
Leuk scrabblewoordquote:Op vrijdag 29 november 2013 20:30 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Klopt.
Ik zei ook al tegen hem: Als het niet zou mogen in tunnels zou men dit in het watervalschema wel vermelden. Dus wanneer dit kan volgens je schema en het kan veilig, moet het gewoon kunnen, dus ook 's nachts!
Dom nummertjes invoeren is saai. Wat boeit het als het de ene keer stelletje Ubbo Emmius is of de andere keer Wim Duisenberg ofzo, zolang de trein maar op lengte is. Bijzondere inzetten zijn veel mooierquote:Op vrijdag 29 november 2013 20:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Hoezo? Vond het altijd mooi als ik later op Somda zag dat jij dezelfde trein gespot had als ik. Soms zelfs op hetzelfde station!
Ik wil weleens op 1 dag allebei de Titus Brandsma's hebbenquote:Op vrijdag 29 november 2013 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
Dom nummertjes invoeren is saai. Wat boeit het als het de ene keer stelletje Ubbo Emmius is of de andere keer Wim Duisenberg ofzo,
Daar kan Somda wel goed bij helpen, want aan de hand van de spots weet je vrij goed of het Arriva-stel rond Leeuwarden of rond Groningen rijdtquote:Op vrijdag 29 november 2013 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik wil weleens op 1 dag allebei de Titus Brandsma's hebben
Misschien helpt dit je: http://www.kelbillet.com/(...)aires-des-tgv-ouigo/quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]![]()
Weet iemand toevallig een gewone dienstregeling te vinden van de Ouigo, ik kan er geen pijl op trekken....
Het was wel de trein waarvan ik dacht m nooit te gaan zien, omdat er maar 4 zijn... Maar ik zie m gewoon elke dag staan....
Als op ovtijden.com straks ook de treinstelnummers gekoppeld worden aan de treinsamenstelling heeft spotten heul geen zin meer.quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dom nummertjes invoeren is saai. Wat boeit het als het de ene keer stelletje Ubbo Emmius is of de andere keer Wim Duisenberg ofzo, zolang de trein maar op lengte is. Bijzondere inzetten zijn veel mooier
NS filter die info, samen met wat andere info, helaas nog. In de revisies van het schema zie je dit ook staan. Documentatie geeft echter nog wel de XML met treinstelnummers, lengte en positie op perron (in cm vanaf uiteinde perron)quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:53 schreef Socios het volgende:
[..]
Als op ovtijden.com straks ook de treinstelnummers gekoppeld worden aan de treinsamenstelling heeft spotten heul geen zin meer.
Ja, dit klopt wel eigenlijk.... THXquote:Op vrijdag 29 november 2013 20:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien helpt dit je: http://www.kelbillet.com/(...)aires-des-tgv-ouigo/
Misschien omdat de info nog niet betrouwbaar genoeg is?quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:59 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
NS filter die info, samen met wat andere info, helaas nog. In de revisies van het schema zie je dit ook staan. Documentatie geeft echter nog wel de XML met treinstelnummers, lengte en positie op perron (in cm vanaf uiteinde perron)
DVS (Digitale VertrekStaten, de info die OVTijden.com krijgt) krijgt z'n info direct uit de bronsystemen van NS, en dat is voor de materieelinzet de track & trace database. Je kan mij niet vertellen dat dit niet betrouwbaar is.quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien omdat de info nog niet betrouwbaar genoeg is?
Ik één keer bij de vervangende Berlijntrein als pendel Amsterdam - Deventer laatst. Een ICM3 en ICM4 waren in DVS omgedraaid.quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:17 schreef Socios het volgende:
Ben ook nog nooit een fout tegengekomen.
Dat nummertjes noteren en invoeren op Somda snap ik ook niet (meer). Ik fotografeer sommige treinen (behalve de saaie raampjestreinen*) en wil het bijgaande stel/locnummer wel hebben. Evt met rijtuignummers, maar dat is voor interne administratie. Meestal verwerk ik deze gegevens met foto's, maar soms noteer ik ze nog met pen en papier.quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:28 schreef Socios het volgende:
[..]
Hoezo? Vond het altijd mooi als ik later op Somda zag dat jij dezelfde trein gespot had als ik. Soms zelfs op hetzelfde station!
Specialo's zoals de CNL komen ook niet goed uit InfoPlus.quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik één keer bij de vervangende Berlijntrein als pendel Amsterdam - Deventer laatst. Een ICM3 en ICM4 waren in DVS omgedraaid.
Faalsysteem. Die trein RIJDT wel gewoon hoor. IEMAND moet daar vanaf wetenquote:Op vrijdag 29 november 2013 21:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Specialo's zoals de CNL komen ook niet goed uit InfoPlus.
Volgens InfoPlus rijdt die trein met alleen een locquote:Op vrijdag 29 november 2013 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Faalsysteem. Die trein RIJDT wel gewoon hoor. IEMAND moet daar vanaf weten
Het rijdt wel, maar volgens InfoPlus rijdt er alleen maar een locomotief.quote:Op vrijdag 29 november 2013 22:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Faalsysteem. Die trein RIJDT wel gewoon hoor. IEMAND moet daar vanaf weten
wel weer een kneiter van een d/t-fout op de site ...quote:Op vrijdag 29 november 2013 22:10 schreef Socios het volgende:
http://www.treinspoorboekje.nl/
Papieren treinkaartjes en papieren spoorboekjes ftw.
Wanneer bij de AKO?quote:Op vrijdag 29 november 2013 22:10 schreef Socios het volgende:
http://www.treinspoorboekje.nl/
Papieren treinkaartjes en papieren spoorboekjes ftw.
En dat is waarschijnlijk omdat die van NS is. De rijtuigen hoeven ze niet te tracken.quote:Op vrijdag 29 november 2013 22:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens InfoPlus rijdt die trein met alleen een loc
Oh okee. Als het maar niet is om informatie te kunnen geven.quote:Op vrijdag 29 november 2013 22:48 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
En dat is waarschijnlijk omdat die van NS is. De rijtuigen hoeven ze niet te tracken.
ja hoorquote:Op vrijdag 29 november 2013 22:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Fles zou jij dit jaar geen spoorboekje voor me kunnen kopen?
Nee, ik bin dit jaar zelf in het overgangsweekend op het Nederlandse Territorium, dus ik haal m zelf dit keerquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja hoorJe hebt er toch geen flikker aan natuurlijk
Wil hem eigenlijk ook wel.. Is toch een soort HAFAS die na het seizoen toch nog wel nuttig kan zijn in de open haard of heb ik het mis?quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:03 schreef greavy het volgende:
Dat Thomas Cook-ding is wel interessant, ga hem wel eens bestellen. Heb 'm nog nooit gezien/bekeken enzo.
rokende blaadjesquote:Op vrijdag 29 november 2013 22:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)phol-stilgelegd.html
Gebeurt toch wel vrij vaak, blijven blijkbaar vaak dingen liggen op het spoor daar of dergelijke
jaaaren geleden had ik hem eens. Stonden ook "geselecteerde" lijnen in bijv Afrika in geloof ik. Best leukquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:03 schreef greavy het volgende:
Dat Thomas Cook-ding is wel interessant, ga hem wel eens bestellen. Heb 'm nog nooit gezien/bekeken enzo.
quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
een soort HAFAS die na het seizoen toch nog wel nuttig kan zijn in de open haard of heb ik het mis?
Ghiiiiihihiquote:
Iemand probeert van zn Thomas Cook superspoorboek (dat rijmt!quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:06 schreef James1988 het volgende:
Ondertussen ligt Schiphol alweer anderhalf uur plat vanwege een brandmelding. Het zou gaan om rokende blaadjes.
Denkend dat het een Cookboek isquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Iemand probeerd van zn Thomas Cook superspoorboek (dat rijmt!) af te komen?
Leuk hoor die Hema op schiphol. Maar zo vers hoeven de rookworsten nu ook weer nietquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Denkend dat het een Cookboek is![]()
Stavoren slaapt nog steedsquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
maar als de Speno gaat slijpen wordt het alarm uit gezet, terwijl er dan toch wel rookwolken zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |