Dat lijkt me alleen in de spitsuren nuttig te zijn. Daarbuiten niet.quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:33 schreef ReisT het volgende:
IC Amsterdam-Haarlem-Dordrecht kan je prima verlengen tot Breda. En er waren toch ook nog steeds plannen voor 4 IC's tussen Breda en Eindhoven?
Daar wordt stiekem wel wat over gefluisterd, maar echt officieel is er niets over bekendquote:Over rijtuigen opknappen: waarom niet gewoon DDM-1 her-reactiveren?
klopt, maar nu is ook duidelijk wanneer. Het is enkele jaren later dan ik had verwacht. Had zelf ingezet op eind 2018, begin 2019quote:Dat is dus geen nieuws, dat was NS al langer van plan.
waarom niet? tot 2012 reden ze toch ook door naar breda?quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat lijkt me alleen in de spitsuren nuttig te zijn. Daarbuiten niet.
quote:Plannen NS/NMBS voor verbindingen op de HSL
Thalys vanuit Amsterdam groeit naar 14 keer per dag in 2017. Hiervan hebben er twee Lille als begin/eindpunt.
Eurostar vanaf 2017 2 keer per dag; NAAR London in verband met grensformaliteiten met overstap te Brussel Zuid; naar Amsterdam overstapvrij.
Amsterdam Breda 32 keer per dag met Traxxloc en Prio rijtuigen. Vanaf 2021 met IC 200. Toeslag tussen Schiphol en Rotterdam.
Amsterdam Rotterdam groeit naar 32 keer per dag naar beschikbaar komen van materieel. Ook hier volgt later de inzet van IC 200. Toeslag tussen Schiphol en Rotterdam.
Benelux 2014 12 keer per dag Den Haag Roosendaal - Brussel - Zuid met Traxxloc en ICR. Geen reserveren en toeslag.
Benelux 2015 en 2016 16 keer per dag Amsterdam Roosendaal Brussel Zuid met Traxxloc en ICR. Geen reserveren en toeslag.
Benelux 2017 en later 16 keer per dag Amsterdam Rotterdam HSL Zuid (of Dordrecht) Breda - Brussel Nat Luchth - Brussel Zuid met Traxxloc en ICR. Geen reserveren en toeslag. De reistijd Rotterdam Antwerpen zal door de wijziging van het tracé niet (veel) veranderen; kopmaken in Breda kost meer tijd dan een gewoon stationnement èn er wordt ook nog gestopt in Noorderkempen (en Luchtbal???).
Ook de Nederlandse Intercity serie 1900 Den Haag Breda Eindhoven gaat in 2015 of later via de HSL rijden. Ook hier met Traxxloc en Prio rijtuigen. In een later stadium volgt ook hier IC 200.
Tenslotte blijft tussen Roosendaal en Antwerpen alleen de L trein over
okquote:Op vrijdag 27 september 2013 12:02 schreef James1988 het volgende:
Nee, "IC200" is een benaming voor "een nader te definiëren intercity met een Vmax van 200 km/h"
Eindelijk weer een topic-waardige titelquote:Het grote treinentopic #634: Een palet dat geen palet bleek
Ook goedemorgenquote:
Dat de Tweede Kamer geen representatieve afspiegeling van de maatschappij was had geen extra bewijs nodig, wel?quote:Op vrijdag 27 september 2013 14:18 schreef James1988 het volgende:
80% van de ondervraagden bedoel je, ik denk niet dat je 80% meerderheid gaat vinden in de tweede kamer.
je kunt met het slim opstellen van de vraag en de antwoorden de uitkomsten manipuleren, zonder dat de mensen het door hebbenquote:Op vrijdag 27 september 2013 14:34 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat een soortgelijke enquête heel andere resultaten gaat opleveren als je 'm laat invullen door lezers van Trouw of NRC.
twitter:politiek24 twitterde op vrijdag 27-09-2013 om 15:32:36VRIJDAG LIVE: Vanaf 15.45 uur persco @MinPres over #ministerraad op http://t.co/eZ24hzSnPn. Aansl. staatssecretaris Mansveld over #Fyra. reageer retweet
welke is dat?quote:Dit kwam langs in een ander topic hier op FOK!
MEN / [Streetview] Raad de Straat, World Edition #29: Vanuit Polen verderquote:Op vrijdag 27 september 2013 16:09 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
welke is dat?
Fantastisch mooi station, pomp daar eens wat geld in, leer-werk plek, werkloze, dat soort dingen. Kan inspirerend werken lijkt me dunkt...
Het was zelfs een Alert waardquote:Op vrijdag 27 september 2013 16:04 schreef remcoP het volgende:
http://nos.nl/artikel/556023-beneluxtrein-vervangt-fyra.html
Want die heeft natuurlijk wel een oplossing binnen drie jaar voor dit probleem. Puur hypotetisch als ze NS de laan uit weten te krijgen. Ik denk dat die concessie 2025 al afgelopen is voordat kartelvorming rechtszaak is geweest.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:08 schreef DriekOplopers het volgende:
Dat dus.
Voor Beter OV gaat naar Europese Kartelpolitie:
http://www.voorbeterov.nl/130923.php
...kortom vanaf 2016 zijn we eindelijk weer ongeveer terug bij af?quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:21 schreef James1988 het volgende:
Hier een hip plaatje:
[ afbeelding ]
Zo ongeveer wel ja. We hebben een Eurostar erbij, maar dat is het dan ook wel...quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:35 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
...kortom vanaf 2016 zijn we eindelijk weer ongeveer terug bij af?
In dit nieuwe plan niet?quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:39 schreef James1988 het volgende:
Nou, nee.
Eurostar schijnt niet te willen.
Veel gehoorde wens dat hij weer door gaat naar Amsterdam zit er wel in. Wat wil je nou? De benelux terug via Den Haag of Den Haag overslaan en via de HSL?quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:31 schreef James1988 het volgende:
Wat er nu is gepresenteerd is ook niks: de tijdwinst op de noordsectie wordt in z'n geheel niet gebruikt (want die trein gaat via Den Haag) en op de zuidsectie heb je er ook geen kut aan omdat die trein naar Breda gaat om daar te gaan kopmaken.
Hoera enzo.
quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:39 schreef James1988 het volgende:
Nou, nee.
Eurostar schijnt niet te willen.
Voor hoeverre zouden de Belgen daar aandeel in hebben? Als men per se geen concurrerende trein naast de Thalys wil is het snel exit als je samen moet werken. Ik ben het eens dat het prut met peren is. 200 km/h Amsterdam-Schiphol-Rotterdam-Noorderkempen-Antwerpen-Mechelen-Brussel was wat mij betreft prima geweest. Dit plan lijkt vooral de oren te laten hangen naar de Belgen, Den Haag en Breda en niet zozeer naar klantwensen of wat voor NS economisch optimaal is.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:26 schreef James1988 het volgende:
Wat een stel schoften (pardon my french). Amsterdam - Rotterdam via Den Haag en Zaventem om Arriva in de wielen te rijden.
Wat dacht je van gewoon de Beneluxtrein de Beneluxtrein houden, en een aanvullende hoge(re) snelheidstrein via de HSL?quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Veel gehoorde wens dat hij weer door gaat naar Amsterdam zit er wel in. Wat wil je nou? De benelux terug via Den Haag of Den Haag overslaan en via de HSL?
Uh, wat!?quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:39 schreef James1988 het volgende:
Nou, nee.
Eurostar schijnt niet te willen.
twitter:AlexMedia twitterde op vrijdag 27-09-2013 om 16:23:13@jonworth @seatsixtyone @philrichardsuk Here is the proposal for Fyra replacement services from december 2016... http://t.co/sRG7YHBz9v reageer retweet
twitter:jonworth twitterde op vrijdag 27-09-2013 om 16:25:00@AlexMedia @seatsixtyone @philrichardsuk Yeah, great timing on day when @eurostar announces it won’t do any through services! @McWhirterAlex reageer retweet
De HSL is aangelegd om sneller tussen Amsterdam, Rotterdam en België te reizen. Als je de noordsectie niet gebruikt en op de zuidsectie een tussenstop maakt in Breda had je die HSL niet hoeven aanleggen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Veel gehoorde wens dat hij weer door gaat naar Amsterdam zit er wel in. Wat wil je nou? De benelux terug via Den Haag of Den Haag overslaan en via de HSL?
Ah, dus net als in de rood-wit-blauw-oranje brochure is het weer eens een wensbeeld dat op zichzelf al van weinig ambitie getuigt maar dan waarschijnlijk ook nog niet eens door NS daadwerkelijk gerealiseerd kan worden.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:39 schreef James1988 het volgende:
Nou, nee.
Eurostar schijnt niet te willen.
Je beantwoord mijn vraag niet.,quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:45 schreef James1988 het volgende:
twitter:AlexMedia twitterde op vrijdag 27-09-2013 om 16:23:13@jonworth @seatsixtyone @philrichardsuk Here is the proposal for Fyra replacement services from december 2016... http://t.co/sRG7YHBz9v reageer retweet
[..]twitter:jonworth twitterde op vrijdag 27-09-2013 om 16:25:00@AlexMedia @seatsixtyone @philrichardsuk Yeah, great timing on day when @eurostar announces it won’t do any through services! @McWhirterAlex reageer retweet
De HSL is aangelegd om sneller tussen Amsterdam, Rotterdam en België te reizen. Als je de noordsectie niet gebruikt en op de zuidsectie een tussenstop maakt in Breda had je die HSL niet hoeven aanleggen.
De tijdwinst - het argument waar het allemaal mee begon - is dan namelijk zo goed als weg.
Wat ik verwacht is een fatsoenlijk aanbod over de HSL, een fatsoenlijk (regionaal) alternatief over de klassieke route en nog wat leuk speelgoed. Niet zo'n hatseflats-we-doen-wel-wat-omdat-het-toch-niemand-een-kluit-interesseert-alternatief.quote:
Ik heb me gebaseerd op @JonWorth die het meestal wel bij het rechte eind heeft.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Doet James ook geen aanname dan? 'schijnt'
Snelle overstap binnenlandse Fyra op Benelux? Ben je zo weer een half uur sneller.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ik verwacht is een fatsoenlijk aanbod over de HSL, een fatsoenlijk (regionaal) alternatief over de klassieke route en nog wat leuk speelgoed. Niet zo'n hatseflats-we-doen-wel-wat-omdat-het-toch-niemand-een-kluit-interesseert-alternatief.
'Meestal wel bij het rechte eind heeft.' Dudequote:[..]
Ik heb me gebaseerd op @JonWorth die het meestal wel bij het rechte eind heeft.
quote:http://www.businesstravel(...)t-and-add-new-trains
27/09/2013
...
The plan was for Eurostar to expand its services beyond Brussels and Paris to serve new markets in Holland, Germany and Switzerland. This is something for which both leisure and business travellers have long been asking Eurostar to do.
But as Business Traveller revealed in our July/August issue (see Platform), Eurostar has put expansion on the back burner.
Instead, initially at least, says Eurostar's head of global sales Darren Williams, it will deploy the expensive German trains (the 10 sets cost £700 million in total) to provide extra seating between London, Brussels and Paris — a purpose for which this state-of-the-art rolling stock was never intended.
...
Eurostar treinen leasen? Ze gaan vanaf 2015 eruit volgens dat artikel, kan NS ze mooi overnemen om twee maal per dag naar Londen te snellenquote:Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Igen het volgende:
Dat van Eurostar zal wel hieruit komen:
[..]
Nee niet, want een aantal alternatieven die VBOV voorstelt zijn juridisch minder haalbaar dan dit plan.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:53 schreef b2py het volgende:
Rover en TTB overwegend positief over treinplannen
vrijdag 27 september 2013 09:54
Rover en TreinTramBus zijn verheugd over de plannen voor de treinverbinding Nederland - België. De organisaties zijn blij met het brede palet aan reismogelijkheden voor de nabije toekomst. De druk van reizigers en van volksvertegenwoordigers heeft tot goede resultaten geleid. Rover en TreinTramBus vinden het jammer dat het herstel van een volledige Intercityuurdienst Amsterdam - Brussel lang duurt.
Bron en meer
Ben benieuwd of VBOV in zijn eentje de concessie plat krijgt..
Niet helemaal, Dordrecht en Roosendaal zijn de sjaak. Breda lijkt de grote winnaar: zij hebben straks treinen over de HSL naar Den Haag, Brussel Zuid, Schiphol, Brussels Airport en Amsterdamquote:Op vrijdag 27 september 2013 17:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dus eigenlijk is alles weer bij het oude? Wel zo overzichtelijk, jammer dat het zoveel geld en kudos moest kosten.
"is"? Naja over dik drie jaar dus, als alles meezit.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dus eigenlijk is alles weer bij het oude? Wel zo overzichtelijk, jammer dat het zoveel geld en kudos moest kosten.
MVBOV niet, maar de Europese Kartelpolitie mogelijk wel...quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:53 schreef b2py het volgende:
Rover en TTB overwegend positief over treinplannen
vrijdag 27 september 2013 09:54
Rover en TreinTramBus zijn verheugd over de plannen voor de treinverbinding Nederland - België. De organisaties zijn blij met het brede palet aan reismogelijkheden voor de nabije toekomst. De druk van reizigers en van volksvertegenwoordigers heeft tot goede resultaten geleid. Rover en TreinTramBus vinden het jammer dat het herstel van een volledige Intercityuurdienst Amsterdam - Brussel lang duurt.
Bron en meer
Ben benieuwd of VBOV in zijn eentje de concessie plat krijgt..
Om nog maar niet te spreken over de kosten voor de aanleg van een hogesnelheidslijn van 300km/h want dat was echt nodig!!1211! om mee te blijven doen in Europa...quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:14 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
"is"? Naja over dik drie jaar dus, als alles meezit.
4 jaar ellende, en dat allemaal omdat men per se die beneluxtrein moest afschaffen terwijl iedereen op zijn vingers aanvoelde dat het mis zou gaan met de fyra.
Misschien de beloofde frequenties niet maar vrijwel alle verbindingen zitten er wel in. Welke verste verte mis ik?quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:19 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
MVBOV niet, maar de Europese Kartelpolitie mogelijk wel...
Overigens is de conclusie dat ROVER en BTTB in een achterkamertje de reizigersbelangen hebben verkwanseld. "Overwegend positief" over een product dat in de verste verte niet lijkt op de concessie...
Die hele HSL vind ik prima. Alleen die hele invoering van de V250 was zo compleet onzinnig. Iedereen wist dat dat ding niet geschikt was voor een lijndienst, en dan toch gewoon alle andere treinen aan de kant schuiven en cold turkey overstappen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:22 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Om nog maar niet te spreken over de kosten voor de aanleg van een hogesnelheidslijn van 300km/h want dat was echt nodig!!1211! om mee te blijven doen in Europa...
En nu op Thalys na niet wordt gebruikt volgens de beoogde doelstelling. En maar verrast zijn als overheidsfinanciën uit de klauwen lopen...
Wat is het nut nog van de HSL met het aanbod dat er ligt?quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Misschien de beloofde frequenties niet maar vrijwel alle verbindingen zitten er wel in. Welke verste verte mis ik?
Voor het gebruik dat jij omschrijft was de aanleg veel te duur. Had er dan gewoon een spoor van max 200km/h neergelegd met (tol)snelweg A3 ernaast.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:29 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Die hele HSL vind ik prima. Alleen die hele invoering van de V250 was zo compleet onzinnig. Iedereen wist dat dat ding niet geschikt was voor een lijndienst, en dan toch gewoon alle andere treinen aan de kant schuiven en cold turkey overstappen.
Zoals er in 2012 gereden werd was eigenlijk voor iedereen ideaal. Goedkope Benelux-trein, dure Thalys, snel en betaalbaar binnenlands vervoer tussen Breda en Amsterdam. Hadden ze dat gewoon doorgezet en mondjesmaat V160's vervangen door V250's was er niets aan de hand geweest.
Omdat dat ding is aangelegd voor 300km/h. Ik ben het met je eens overigens dat je nu dat dat ding er ligt hem ook moet gebruiken, maar uiteindelijk is en blijft het weggegooid geld.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:36 schreef b2py het volgende:
De ironie dat dit een plan is vanaf 2016, Who knows wat er vanaf 2020 gebruikt wordt.
De aanname die je doet dat Dordrecht straks alleen maar een sprinter heeft met Breda vind ik flauw. Nergens op gestoeld. En vanaf Dordrecht naar Zeeland heb je altijd de IC naar Vlissingen nog hè..
Plus de vraag wat je aan een HSL hebt? Ik vind 80 treinen per dag over de noordsectie per richting nogal wat, en op de zuidsectie ligt dat rond de 60. Hoeveel treinen rijden er per dag over andere HSL's?
Dit is het plan dat NS presenteert als oplossing voor de Fyra-problemen, de 1900 (Den Haag - Venlo) wordt over de HSL gestuurd (vast en zeker met een kleine toeslag?). Maar, toegegeven, misschien rijdt de 2200 (Amsterdam - Dordrecht) straks weer door naar Breda, Tilburg of Eindhoven.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:36 schreef b2py het volgende:
De ironie dat dit een plan is vanaf 2016, Who knows wat er vanaf 2020 gebruikt wordt.
De aanname die je doet dat Dordrecht straks alleen maar een sprinter heeft met Breda vind ik flauw. Nergens op gestoeld.
Leuk, maar vanuit Dordrecht óf Zeeland náár België wordt een heel ander verhaal: langer reizen, overstappen. Een regionaal aanbod zou een prima oplossing zijn voor het gat dat geslagen wordt.quote:En vanaf Dordrecht naar Zeeland heb je altijd de IC naar Vlissingen nog hè..
Ik bedoel ook niet te zeggen dat de HSL nutteloos is, maar zoals het nu wordt opgepakt vind ik uitermate knullig. Die omwegen via Breda en Den Haag zijn gewoon raarquote:Plus de vraag wat je aan een HSL hebt? Ik vind 80 treinen per dag over de noordsectie per richting nogal wat, en op de zuidsectie ligt dat rond de 60. Hoeveel treinen rijden er per dag over andere HSL's?
Na succesvol (gefaseerd) introduceren van- en ervaring op doen met een hogesnelheidstrein, had je dan uiteraard op volle snelheid en over de grens kunnen gaan rijden. Ik ben helemaal geen tegenstander van een beetje ambitieuze investeringen in infrastructuur, als we altijd zouden moeten wachten tot bruggen en tunnels economisch rendabel zijn, zou er nooit meer iets gebouwd worden. Wat hier het probleem is, is dat ondanks alle nieuwe mogelijkheden die gecreëerd zijn van kostbare belastingcenten, het er voor de reiziger alleen maar slechter op geworden is.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:32 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Voor het gebruik dat jij omschrijft was de aanleg veel te duur. Had er dan gewoon een spoor van max 200km/h neergelegd met (tol)snelweg A3 ernaast.
toen men via HSL van Amsterdam naar belgie ging en den haag dus oversloeg stond men op de achterste poten... nu ze het eerste stuk via den haag en dus conventioneel spoor doen is het ook niet goed... kan niet allebei he...quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:41 schreef James1988 het volgende:
Ik bedoel ook niet te zeggen dat de HSL nutteloos is, maar zoals het nu wordt opgepakt vind ik uitermate knullig. Die omwegen via Breda en Den Haag zijn gewoon raar
Vergeet ook de tijd benodigd voor afremmen en optrekken niet. Zou me niet verbazen als de reistijd neerkomt op zo'n 55 minuten, waardoor je nog maar 5 minuten winst hebt.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:46 schreef b2py het volgende:
Je kan je afvragen of het zoveel langer reizen is. Dat ding staat namelijk zeker 7 minuten stil te Breda en dan zal er nog de nodige marge overheen gezet worden.
Er zijn veel betere lijnvoeringen te bedenken dan deze.quote:Door Den Haag en Breda erin te zetten voldoe je wel aan de concessie eisen. Die schrijven namelijk niet voor hoe je de lijnvoering vorm moet geven, alleen frequenties.
Dat kan zeker wel, maar men wíl gewoon niet.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:47 schreef Salatrel het volgende:
[..]
toen men via HSL van Amsterdam naar belgie ging en den haag dus oversloeg stond men op de achterste poten... nu ze het eerste stuk via den haag en dus conventioneel spoor doen is het ook niet goed... kan niet allebei he...
Met getrokken materieel gaat dat niet snel gebeuren, maar je moet hier verder kijken dan je neus lang is.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:53 schreef b2py het volgende:
Heb je wel gedacht aan de hoeveelheid materieel die je daarvoor nodig hebt, plus hoe ga je snel en efficiënt treinen koppelen die allebei bestuurd worden door een loc? Ik zie daar de mogelijkheden echt niet voor te Rotterdam Centraal.
Ik krijg trouwens via Klaasje het bericht dat er gesproken wordt over stuurstanden in het document op rijksoverheid. Dan kan combineren of kort keren interessant worden.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met getrokken materieel gaat dat niet snel gebeuren, maar je moet hier verder kijken dan je neus lang is.
Als er nu tijdig plannen worden gemaakt en er vaart wordt gezet achter het regelen van al die dingen kun je tegen 2016/2017 beschikken over een vloot waarmee dat wel kan.
Komt omdat Arriva het ook gaat doen. Die willen ze natuurlijk in de weg zitten.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:59 schreef ReisT het volgende:
Frappant dat NS nu precies die verbinding wil gaan aanbieden (Den Haag-Breda-Brussel) die ze eerst totaal niet zagen zitten.
Als ik de plannen goed begrijp verdwijnt de toeslagverplichting tussen Rotterdam en Breda. Toeslag moet je dan dus alleen betalen voor het trajectdeel Rotterdam - Schiphol.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:41 schreef James1988 het volgende:
Dit is het plan dat NS presenteert als oplossing voor de Fyra-problemen, de 1900 (Den Haag - Venlo) wordt over de HSL gestuurd (vast en zeker met een kleine toeslag?).
b2py sprak net over stuurstanden, als dat het geval is moet er materieeltechnisch wat gaan veranderen toch? Zeker is e.e.a. natuurlijk nog niet, maar het zou met de extra keringen wel logisch zijn om met stuurstanden te werken.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:17 schreef Ireyon het volgende:
Maar ik lees nergens iets over ICRm revisie? Dat spul houdt het geen jaren meer vol hoor
Hehe.. Alsof VBOV aan achterbanraadpleging doet.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Voor Beter OV neemt afstand van gesuggereerde betrokkenheid bij schaamlapplan HSL:
http://www.voorbeterov.nl/page5.php
Het verschil in standpunt komt waarschijnlijk vooral doordat de andere verenigingen vooral willen dat de reizigers weer van A naar B kunnen, terwijl MVBOV alleen maar de NS wil zien verdwijnen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:28 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Hehe.. Alsof VBOV aan achterbanraadpleging doet.
Bron?quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:37 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Het verschil in standpunt komt waarschijnlijk vooral doordat de andere verenigingen vooral willen dat de reizigers weer van A naar B kunnen, terwijl MVBOV alleen maar de NS wil zien verdwijnen.
Want eisen dat de NS volgens dezelfde regels speelt als andere marktpartijen is gelijk aan "boehoehoe, ze willen me wegpesten"?quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:37 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Het verschil in standpunt komt waarschijnlijk vooral doordat de andere verenigingen vooral willen dat de reizigers weer van A naar B kunnen, terwijl MVBOV alleen maar de NS wil zien verdwijnen.
Eens.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:49 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik weet dat Driek echt wel het belang van de reiziger vooropstelt. Hij wil echter ook dat het proces goedverloopt. In dit geval heeft de NS behoorlijk hard gefaald, maar de kamer verbind daar geen consequenties aan. Iets wat je best wel mag eisen.
Dit.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:55 schreef Litpho het volgende:
Als er trouwens iets weg moet uit het huidige systeem, is het wel de volslagen tandeloosheid en nonhandhaving van IenM. En dat gaat niet gebeuren zolang MinFin zich als eigenaar "maar het is heus een commercieel bedrijf, hóór" blijft gedragen.
Want de NS bevestigen in "we kunnen toch wel doen wat we willen, Wilma durft toch niets" gaat nooit een negatieve weerslag hebben op het reizigersbelang?quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:59 schreef KomtTijd... het volgende:
Nouja het is lang geleden dat ik MVBOV iets heb zien verkondigen wat niet regelrecht bedoeld is om de NS af te zeiken of aan te vallen. Op zich wel terecht, maar vaak helemaal niet in het belang van de reizigers.
Zinloos?quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:05 schreef dennistd het volgende:
Ze hadden die hele boog van Breda naar Antwerpen gewoon nooit moeten aanleggen... De verbinding bij Zevenhuizen is prima voor Amsterdam-Rotterdam-Breda, maar Breda-Antwerpen is gewoon zinloos volgens mij
Grensoverschrijdend verkeer is een luxe, zegt Jeroen. Dat geld hoort hier tegen 21% uitgegeven te worden, als je tenminste geen landverrader bent.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:14 schreef moddermonster het volgende:
[..]
Zinloos?
Wil jij alle mensen uit Brabant en omstreken via Roosendaal laten reizen om in België komen?
Alsof het nog niet erg genoeg is dat er tussen Breda en Eijsden geen enkele passagierstrein de grens overgaat...
Dan ben ik lekker een landverrader en neem ik wel een bus naar Turnhoutquote:Op vrijdag 27 september 2013 19:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
Grensoverschrijdend verkeer is een luxe, zegt Jeroen. Dat geld hoort hier tegen 21% uitgegeven te worden, als je tenminste geen landverrader bent.
Toch knap dat de NS het voor elkaar krijgt een trein over de hogesnelheidslijn te laten rijden en hem dan vervolgens langer over de rit te laten doenquote:Op vrijdag 27 september 2013 19:18 schreef James1988 het volgende:
De nieuwe 'Benelux-plus' gaat 194 minuten doen over een rit van Amsterdam naar Brussel.
Dat is maarliefst 30 minuten TRAGER dan de oude, rechtstreekse, Beneluxtrein.
Ja. En als die trein via Breda ook maar 1 cent duurder is gaat dat sowieso gebeuren ook. Of men pleurt massaal de auto neer in Essen en reist voor 2 knaken heen- en terug naar Antwerpen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:14 schreef moddermonster het volgende:
[..]
Zinloos?
Wil jij alle mensen uit Brabant en omstreken via Roosendaal laten reizen om in België komen?
Ondersteund door een koor van "zie je wel dat die oude Benelux half leeg moet hebben gezeten"quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ja. En als die trein via Breda ook maar 1 cent duurder is gaat dat sowieso gebeuren ook.
quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:22 schreef Aether het volgende:
Den Haag gaat door met Lage Landen Lijn
De gemeente Den Haag gaat door met haar plannen voor een eigen intercityverbinding met Brussel. De hofstad heeft veel vragen over de verbinding die NS vrijdag aankondigde. "Hoe lang duurt de reis? Wat is het comfort van de treinstellen? Kortom, biedt de nieuwe Beneluxtrein kwaliteit voor de reiziger?'', zei de Haagse wethouder Peter Smit (Verkeer) in een reactie.
Smit voegt eraan toe dat "afhankelijk zijn van een monopolist niet altijd goed uitpakt''. Den Haag had tientallen jaren lang een verbinding met Brussel. Die verdween in december vorig jaar, toen de Fyra ging rijden. Daarop besloot Den Haag om zelf een intercitydienst met de Belgische hoofdstad op poten te zetten, de zogeheten Lage Landen Lijn. Vervoerder Arriva mag de lijn exploiteren.
Den Haag en Arriva kregen vorige maand geen toestemming om in 2014 in België te rijden. Voor 2015 zullen ze een nieuwe aanvraag indienen.
Goede zaak. Welk commercieel bedrijf is nu niet van gezonde competitie groot geworden?quote:
Oud-monopolistenquote:Op vrijdag 27 september 2013 19:40 schreef Litpho het volgende:
[..]
Goede zaak. Welk commercieel bedrijf is nu niet van gezonde competitie groot geworden?
Ziedaar het argument om het plan als onzinnig te bestempelen, want de voorgestelde verbinding is niet in het belang van de reiziger.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:18 schreef James1988 het volgende:
De nieuwe 'Benelux-plus' gaat 194 minuten doen over een rit van Amsterdam naar Brussel.
Dat is maarliefst 30 minuten TRAGER dan de oude, rechtstreekse, Beneluxtrein.
Nee nee, het is onnadenkende NS-aversiequote:Op vrijdag 27 september 2013 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ziedaar het argument om het plan als onzinnig te bestempelen, want de voorgestelde verbinding is niet in het belang van de reiziger.
Gelukkig zijn er reizigersorganisaties met leden, invloed (en dan geen populistische Telegraafinvloeden) en kennis die wel voorzichtig positief zijn.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Voor Beter OV neemt afstand van gesuggereerde betrokkenheid bij schaamlapplan HSL:
http://www.voorbeterov.nl/page5.php
geen idee, heb volgens mij de trein van 17.19 uur op tijd zien vertrekken.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:46 schreef greavy het volgende:
Iemand een idee wat er mis (geweest) is tussen Leeuwarden en Harlingen? Al voor 14:30 liep alles daar in de vertraging (variërend tussen 3 en 10 minuten), maar vanavond om 19:00 waren er nog steeds vertragingen van minimaal 5 minuten.
VBOV stelt het belang van de reiziger helemaal niet voorop. Laat me niet lachen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:49 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik weet dat Driek echt wel het belang van de reiziger vooropstelt. Hij wil echter ook dat het proces goedverloopt. In dit geval heeft de NS behoorlijk hard gefaald, maar de kamer verbind daar geen consequenties aan. Iets wat je best wel mag eisen.
over de eerste jaren ben ik wel voorzichtig positief, over dat HSL gedrocht totaal niet. Puur bedoeld om Arriva in de wielen te rijden en niet om de reiziger de dienenquote:Op vrijdag 27 september 2013 19:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er reizigersorganisaties met leden, invloed (en dan geen populistische Telegraafinvloeden) en kennis die wel voorzichtig positief zijn.
Oké, maarja, als er maar één trein vertraging heb op Leeuwarden - Harlingen gaat het al mis. Daar heb je geen één minuut speling, zelfs niet bij de keerpunten. Soms wordt hij dan opgeheven Harlingen - Harlingen Haven, maar dat gebeurt echt bij grote vertragingen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen idee, heb volgens mij de trein van 17.19 uur op tijd zien vertrekken.
Kwam zelf net uit Groningen, waarbij ik mazzel had dat ik op Noord de vertraagde Delfzijler richting CS nog kon halen. Die uit Roodeschool kwam pas op vertrektijd van de stopper naar Leeuwarden binnen. Daarna richting Leeuwarden nog enkele malen een snelremming gehad, omdat er een leerlingmachinist bezig was die het vak nog moest leren. Hij zette de zesbaks trein op spoor 8 in Leeuwarden ook behoorlijk ver van het juk af. Volgens mij was de vrijbalk van het wissel ook maar net gepasseerd daar.
"Nietusquote:Op vrijdag 27 september 2013 20:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
VBOV stelt het belang van de reiziger helemaal niet voorop. Laat me niet lachen.
klopt, maar als de treindienst in de toekomst onder invloed van de treindienstleider komt kan er wel met kruisingen geschoven gaan worden bij vertragingen en kunnen er meer trucs uitgehaald worden.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Oké, maarja, als er maar één trein vertraging heb op Leeuwarden - Harlingen gaat het al mis. Daar heb je geen één minuut speling, zelfs niet bij de keerpunten. Soms wordt hij dan opgeheven Harlingen - Harlingen Haven, maar dat gebeurt echt bij grote vertragingen.
Voor een 'terug-bij-af treindienst' die er 30 minuten langer over doet dan vroeger? Die hebben zich mooi in de luren laten leggen. Klassieke overheidstruuc om kritiek weg te nemen: Je geeft de partijen met tegengeluid een onderdeel in het proces, ze mogen meedenken met de door jou geleverde middeleninzet en komen gestuurd uit bij de oplossing die jij voor ogen had. Zo hebben ze het (deels) zelf verzonnen en kunnen geen kritiek meer leveren op hun 'eigen oplossing'. Schijnparticipatie heet dat.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er reizigersorganisaties met leden, invloed (en dan geen populistische Telegraafinvloeden) en kennis die wel voorzichtig positief zijn.
bijsturen is op dit moment daar vrijwel niet mogelijk, ook al zou je wel willenquote:Op vrijdag 27 september 2013 20:11 schreef greavy het volgende:
Ja, daar kan je mee winnen. Maar als dezelfde Mcn terug moet naar Harlingen, en je geen eventuele vervanger beschikbaar hebt ...
Maar nu kan de TRDL toch ook de mcn opdracht geven om de kruising te verplaatsen (trein in Dronrijp niet laten schieten en in Franeker gewoon op tijd laten schieten)?
Zo had de trein op de foto +7 (zelfde bij aankomst op station, vertrok met +9(!). Toen stond de trein in Franeker al 4 minuten te kamperen (die was wel strak op tijd), terwijl die één minuut meer nodig heeft om in Dronrijp te komen. Dan had die trein naar Harlingen +10/11 gehad, en was de andere trein op tijd. Maar ik verbaasde mij erover dat dat niet gebeurde ...
Nu had de trein naar Leeuwarden óók +9 gekregen.
Klopt. BBQ.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
Feestje bij ziggy en co? Stond op het terrein van ProRail in Groningen namelijk een partytent
Klopt. Er wordt nergens gemeten, wij kunnen alleen afgaan op wat de mcn ons vertelt.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:15 schreef dennistd het volgende:
Waarschijnlijk omdat de TRDL helemaal niet weet dat trein X +2 heeft en trein Y +9. Hij merkt het pas als de trein later in Leeuwarden komt dan gepland. Denk ik dan he, als leek
Hm, ik dacht dat de Mcn de TRDL bij zulke vertragingen altijd moet inlichten (en voor vragen of hij door mag of moet wachten). Met die +7 werd overigens ook al uit Leeuwarden vertrokken richting Harlingen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:15 schreef dennistd het volgende:
Waarschijnlijk omdat de TRDL helemaal niet weet dat trein X +2 heeft en trein Y +9. Hij merkt het pas als de trein later in Leeuwarden komt dan gepland. Denk ik dan he, als leek
"Vanwege logistieke problemen rijden er in Groningen en Friesland tot nader order geen treinen."quote:
Niet geweest. Ik heb nachtdienst.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geniet ervan, of is het al weer afgelopen?
Té makkelijk.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:19 schreef greavy het volgende:
[..]
"Vanwege logistieke problemen rijden er in Groningen en Friesland tot nader order geen treinen."
dan zou ik het organisatorische problemen noemenquote:Op vrijdag 27 september 2013 20:19 schreef greavy het volgende:
[..]
"Vanwege logistieke problemen rijden er in Groningen en Friesland tot nader order geen treinen."
Een mcn hoeft op een station waar normaal gekruist wordt geen toestemming te vragen. En met vertragingen is het een hell of a job om de boel bij te houden als trdl. Zeker omdat je ook de baanvakken naar Stavoren, Roodeschool en Delfzijl erbij hebt.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Hm, ik dacht dat de Mcn de TRDL bij zulke vertragingen altijd moet inlichten (en voor vragen of hij door mag of moet wachten). Met die +7 werd overigens ook al uit Leeuwarden vertrokken richting Harlingen.
Maar dat zal wel lastiger gaan als onze gedachte is, TRDL moet het van de Mcn horen, idd.
Onzin.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
VBOV stelt het belang van de reiziger helemaal niet voorop. Laat me niet lachen.
Wie weet wat voor belangen van NMBS er meespelen.... Overigens is het plan overduidelijk een reactie op eerdere kritieken: Te weinig stops, te duur, onvoldoende flexibel. Ik ben bang dat men daarmee een beetje doorgeschoten is. Echter vind ik het wel een zeldzaam goed onderbouwt plan.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
over de eerste jaren ben ik wel voorzichtig positief, over dat HSL gedrocht totaal niet. Puur bedoeld om Arriva in de wielen te rijden en niet om de reiziger de dienen
Even los van je VBOV-aversie, vind je serieus dat Rover hier het reizigersbelang voorop stelt?quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
VBOV stelt het belang van de reiziger helemaal niet voorop. Laat me niet lachen.
Daar heb ik wat twijfels bij maar VBOV zit op het andere uiterste terwijl de kip met de gouden eieren volgens mij een snelle, flexibel bruikbare en betaalbare trein is. Nu krijgen we een trage, flexibel bruikbare goedkope trein.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:33 schreef Litpho het volgende:
[..]
Even los van je VBOV-aversie, vind je serieus dat Rover hier het reizigersbelang voorop stelt?
Ik denk dat VBOV niet veel anders kan dan dit, gegeven dat zowel IenM als NS al meermaals hebben bewezen zich niet bijzonder veel gelegen te laten liggen aan de inspraakmogelijkheden die er zijn. Als je dan inderdaad iets wil veranderen, moet je escaleren. Dat is dus de media opzoeken of bijv. een mededingingsautoriteit er op attent maken.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Daar heb ik wat twijfels bij maar VBOV zit op het andere uiterste terwijl de kip met de gouden eieren volgens mij een snelle, flexibel bruikbare en betaalbare trein is. Nu krijgen we een trage, flexibel bruikbare goedkope trein.
het idee is wel goed, maar inderdaad, ze zijn te ver doorgeschoten en dan komt het de reiziger ook niet ten goede. Je moet een middenweg proberen te vinden om de verbinding aantrekkelijk te krijgen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Wie weet wat voor belangen van NMBS er meespelen.... Overigens is het plan overduidelijk een reactie op eerdere kritieken: Te weinig stops, te duur, onvoldoende flexibel. Ik ben bang dat men daarmee een beetje doorgeschoten is. Echter vind ik het wel een zeldzaam goed onderbouwt plan.
VBOV gebruikt rare argumenten als het echt om de reiziger zou gaan. VBOV heeft het over 300 km/h terwijl geen reiziger op het bijbehorende prijskaartje zit te wachten. VBOV zit heel eenzijdig op de tour dat het te laat is terwijl iedere andere oplossing per definitie trager is en het vervoer dan sowieso tijdelijk wegvalt. Uiteindelijk moet de reiziger wel van a naar b komen. Dat is belangrijk. Daar hoor ik VBOV nooit over.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:43 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik denk dat VBOV niet veel anders kan dan dit, gegeven dat zowel IenM als NS al meermaals hebben bewezen zich niet bijzonder veel gelegen te laten liggen aan de inspraakmogelijkheden die er zijn. Als je dan inderdaad iets wil veranderen, moet je escaleren. Dat is dus de media opzoeken of bijv. een mededingingsautoriteit er op attent maken.
Dan kan je het er niet mee eens zijn, maar het alternatief is net zoals Rover af en toe een "kan hier misschien iets beter? Nee? Oh, maar bedankt voor het luisteren" plaatsen.
Ben ik het niet helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Daar heb ik wat twijfels bij maar VBOV zit op het andere uiterste terwijl de kip met de gouden eieren volgens mij een snelle, flexibel bruikbare en betaalbare trein is. Nu krijgen we een trage, flexibel bruikbare goedkope trein.
misschien moet je het wel zo hard spelen om echt iets voor elkaar te krijgen dat in het belang van de reiziger is. Braaf meeknikken gaat in ieder geval niet helpenquote:Op vrijdag 27 september 2013 20:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
VBOV gebruikt rare argumenten als het echt om de reiziger zou gaan. VBOV heeft het over 300 km/h terwijl geen reiziger op het bijbehorende prijskaartje zit te wachten. VBOV zit heel eenzijdig op de tour dat het te laat is terwijl iedere andere oplossing per definitie trager is en het vervoer dan sowieso tijdelijk wegvalt. Uiteindelijk moet de reiziger wel van a naar b komen. Dat is belangrijk. Daar hoor ik VBOV nooit over.
Daar is belastinggeld voor uitgegegeven. Een van de redenen dat er geen treinen rijden is juist dát NSH zich blind staarde op 250. En dan mag je er nu niets van zeggen?quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
VBOV gebruikt rare argumenten als het echt om de reiziger zou gaan. VBOV heeft het over 300 km/h terwijl geen reiziger op het bijbehorende prijskaartje zit te wachten.
Eens, maar het argument dat de NS/MinFin niet beloond moet worden voor hun wanprestaties snijdt ook wel enig hout. Anders wordt het de volgende keer alleen maar nog minder in het reizigersbelang. Nee, ik weet ook niet hoe.quote:VBOV zit heel eenzijdig op de tour dat het te laat is terwijl iedere andere oplossing per definitie trager is en het vervoer dan sowieso tijdelijk wegvalt.
Niet? Ik met regelmaat. Toegegeven, dat is niet hetgene wat met betrekking tot de HSL het meest genoemd wordt.quote:Uiteindelijk moet de reiziger wel van a naar b komen. Dat is belangrijk. Daar hoor ik VBOV nooit over.
Doe maar wel, die krengen leveren een strop op van 225 miljoen and countingquote:Op vrijdag 27 september 2013 20:54 schreef Litpho het volgende:
[..]
Daar is belastinggeld voor uitgegegeven. Een van de redenen dat er geen treinen rijden is juist dát NSH zich blind staarde op 250. En dan mag je er nu niets van zeggen?
Dat je het nut wilt maximaliseren betekent juist dat je niet systeemautistisch aan hogesnelheidstreinen moet vasthouden die zichzelf niet terug gaan verdienen. Reistijdwinst is belangrijk maar slechts zolang meerkosten in verhouding tot de opbrengst staan.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor mensen zonder haast voldoen de oude routes prima. De HSL is een peperduur stuk infrastructuur en hét voordeel is de te behalen tijdswinst door eroverheen te rijden. Om dus het economisch en maatschappelijk rendement van die overheidsinvestering te maximaliseren, moet je dus ervoor zorgen dat je daarvan gebruik maakt en de reiziger ook daadwerkelijk een reistijdwinst kan garanderen, zodat deze reiziger z'n kostbare tijd beter kan benutten en anderzijds de exploitant een toeslag kan vragen.
Nee, het vereist een nuchter plan. Een snelle treindienst met goedkope treinen die er voor de reizigers is. Geen meanderverbinding zoals voorgesteld, geen premiumtrein zoals in de concessie staat en VBOV voorstaat.quote:Dat vereist dus in de eerste plaats snelle en betrouwbare(!) treinen, die ook best duur mogen zijn, want het is immers een premium-product.
Met hard spelen bereik je vooral dat mensen je niet meer serieus nemen. Dat is jammer maar helaas. Ja, het staat wel leuk op tv, een boze Rikus.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
misschien moet je het wel zo hard spelen om echt iets voor elkaar te krijgen dat in het belang van de reiziger is. Braaf meeknikken gaat in ieder geval niet helpen
waarom zou dat een premiumtrein moeten zijn? Als je het voor elkaar kunt krijgen dat de torenhoge vergoeding voor de infrastructuur omlaag gaat dan kun je de reizigers een beter aanbod geven.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat je het nut wilt maximaliseren betekent juist dat je niet systeemautistisch aan hogesnelheidstreinen moet vasthouden die zichzelf niet terug gaan verdienen. Reistijdwinst is belangrijk maar slechts zolang meerkosten in verhouding tot de opbrengst staan.
[..]
Nee, het vereist een nuchter plan. Een snelle treindienst met goedkope treinen die er voor de reizigers is. Geen meanderverbinding zoals voorgesteld, geen premiumtrein zoals in de concessie staat en VBOV voorstaat.
Met jaknikken ook.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Met hard spelen bereik je vooral dat mensen je niet meer serieus nemen.
Ik vind dat je wel heel stellig bent, gezien het feit dat de Thalys het goed doet en we in de binnenlandse dienst hooguit bewijs hebben dat reizigers geen hoge toeslag willen betalen voor een onbetrouwbare, niet zo snelle trein.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat je het nut wilt maximaliseren betekent juist dat je niet systeemautistisch aan hogesnelheidstreinen moet vasthouden die zichzelf niet terug gaan verdienen. Reistijdwinst is belangrijk maar slechts zolang meerkosten in verhouding tot de opbrengst staan.
[..]
Nee, het vereist een nuchter plan. Een snelle treindienst met goedkope treinen die er voor de reizigers is. Geen meanderverbinding zoals voorgesteld, geen premiumtrein zoals in de concessie staat en VBOV voorstaat.
Vind je het echt dat het bedrijf dat de oude Benelux tegen alle adviezen in ophief voordat het (te dure) alternatief getest was het voordeel van de twijfel verdient?quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nee, het vereist een nuchter plan. Een snelle treindienst met goedkope treinen die er voor de reizigers is.
Veel ongelukken op de A10 betekent niet de A10 dichtgooien maar een oplossing verzinnen waarbij je nog steeds van A naar B kan komen. Dát is belangrijk. Ik zeg niet dat deze oplossing ideaal is maar het is heel wat beter dan de concessie intrekken en drie jaar niets.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
misschien moet je het wel zo hard spelen om echt iets voor elkaar te krijgen dat in het belang van de reiziger is. Braaf meeknikken gaat in ieder geval niet helpen
Even simpel uitrekenen.. Fyra V160 is 10 cent per minuut snelheidswinst. Het verschil in kostprijs tussen een trein die dezelfde route rijdt met 200 km/h of 300 km/h is aan de kaartprijskant groter. Uitgaande van het rijden van geen omwegen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik vind dat je wel heel stellig bent, gezien het feit dat de Thalys het goed doet en we in de binnenlandse dienst hooguit bewijs hebben dat reizigers geen hoge toeslag willen betalen voor een onbetrouwbare, niet zo snelle trein.
wie zegt dat er in de tussentijd niets rijdt? De overheid kan dan ook zelf het heft in handen nemen en tot het moment dat de nieuwe concessie ingaat een treindienst onderhouden die vergelijkbaar is met de huidige.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Veel ongelukken op de A10 betekent niet de A10 dichtgooien maar een oplossing verzinnen waarbij je nog steeds van A naar B kan komen. Dát is belangrijk. Ik zeg niet dat deze oplossing ideaal is maar het is heel wat beter dan de concessie intrekken en drie jaar niets.
VBOV wil vooral géén NS als je eens door alles heen kijkt.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:01 schreef James1988 het volgende:
Voor Beter OV wil, als ik zo eens door alles heen kijk, vooral dat de opdrachtgever zich eens als dusdanig gaat gedragen en dat NS zich eens aan de afspraken gaat houden. Dat is tot op heden niet gebeurd, NS heeft een vrijbrief om zich vooral niet aan afspraken te hoeven houden.
De beste aanpak is niet per definitie een 300 km/h HST, in tegendeel. Maar dat is ook niet een meanderende slak die er een half uur langer over doet dan de oude route.
Dat is inderdaad een van de domste dingen die ze ooit hadden kunnen doen, klopt. Wat verwacht je nu, een koekje?quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:01 schreef Litpho het volgende:
[..]
Vind je het echt dat het bedrijf dat de oude Benelux tegen alle adviezen in ophief voordat het (te dure) alternatief getest was het voordeel van de twijfel verdient?
You're a better man than I am, Gunga Din.
ben ik niet met je eens. De reiziger moet serieus worden genomen of het nu Jantje of Pietje is die de dienst uitvoert. Om dit te bereiken moeten verschillende partijen gaan bewegen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
VBOV wil vooral géén NS als je eens door alles heen kijkt.
Dat blijkt niet uit het conitnue roepen dat de concessie ingetrokken moet worden. Dat is door Klaasje eergisteren breed uiteengezet.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ben ik niet met je eens. De reiziger moet serieus worden genomen of het nu Jantje of Pietje is die de dienst uitvoert. Om dit te bereiken moeten verschillende partijen gaan bewegen.
De Fyra is nu ook geen heel betrouwbare trein. Als je die nou echt met een Spaanse of Japanse punctualiteit laat rijden dan kan je vast al een duidelijk hogere toeslag vragen, ik denk zeker wel twee keer zo hoog. Want 10 cent per minuut, dat kan zelfs voor iemand die minimumloon verdient al uit.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Even simpel uitrekenen.. Fyra V160 is 10 cent per minuut snelheidswinst. Het verschil in kostprijs tussen een trein die dezelfde route rijdt met 200 km/h of 300 km/h is aan de kaartprijskant groter. Uitgaande van het rijden van geen omwegen.
Goed plan. Met een kopje thee erbijquote:
toch wel. Ik zie het als een roep om de infraheffing naar beneden te krijgen, zodat het aantrekkelijker wordt om een goed aanbod neer te leggen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat blijkt niet uit het conitnue roepen dat de concessie ingetrokken moet worden. Dat is door Klaasje eergisteren breed uiteengezet.
In het persbericht van de overheid staat nu dat o.a. ook de gederfde dividenden in de toekomst op de begroting van I&M worden gezet. Dus financieel zou het probleem er dan toch eigenlijk niet meer mogen zijn.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch wel. Ik zie het als een roep om de infraheffing naar beneden te krijgen, zodat het aantrekkelijker wordt om een goed aanbod neer te leggen.
Grootste probleem is dat het ministerie de opbrengsten tot 2025 al ingeboekt heeft en bij een aanpassing van de heffing met een gat in de begroting komt te zitten.
De Fyra is inmiddels best een behoorlijk betrouwbare trein. Maar ondanks dat blijft mijn punt wel staan: De prijs voor 300 km/h versus 200 km/h is zeker anderhalf keer zo hoog. Voor een minuutje of 8 winst. Nou, top hoor. Als je het leeuwendeel van de reizigers zou laten kiezen weten ze het wel denk ik.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:11 schreef Igen het volgende:
[..]
De Fyra is nu ook geen heel betrouwbare trein. Als je die nou echt met een Spaanse of Japanse punctualiteit laat rijden dan kan je vast al een duidelijk hogere toeslag vragen, ik denk zeker wel twee keer zo hoog. Want 10 cent per minuut, dat kan zelfs voor iemand die minimumloon verdient al uit.
Bovendien moet je ook de basisprijs van het treinkaartje meerekenen en hoe hoog die effectief is weet ik niet.
jawel, want dit is nog een beperkte daling van de inkomsten. Een nieuwe heronderhandeling zal het ministerie veel minder opleveren dan begroot en slaat daarom een gat in de financiën.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:13 schreef Igen het volgende:
[..]
In het persbericht van de overheid staat nu dat o.a. ook de gederfde dividenden in de toekomst op de begroting van I&M worden gezet. Dus financieel zou het probleem er dan toch eigenlijk niet meer mogen zijn.
Voor de totale overheidsbegroting natuurlijk wel, alleen men is er iets eerlijker over dat I&M dat gedeelte van de begroting moet dragen. Men moet de hand in eigen boezem steken en zich realiseren dat het onrealistische bod van NSH/HSA niet nog jaren lang ingeboekt moet worden. Maar niemand wil daar de verantwoording voor nemen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:13 schreef Igen het volgende:
[..]
In het persbericht van de overheid staat nu dat o.a. ook de gederfde dividenden in de toekomst op de begroting van I&M worden gezet. Dus financieel zou het probleem er dan toch eigenlijk niet meer mogen zijn.
Sorry, ik heb wel koekjes maar verder alleen biertjes, wodka of bacardi.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:11 schreef Litpho het volgende:
[..]
Goed plan. Met een kopje thee erbij.
Of je nou een onrealistisch hoge opbrengst en een tegenvallende dividend inboekt of beide tegen elkaar wegstreept - wat is het verschil?quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
Voor de totale overheidsbegroting natuurlijk wel, alleen men is er iets eerlijker over dat I&M dat gedeelte van de begroting moet dragen. Men moet de hand in eigen boezem steken en zich realiseren dat het onrealistische bod van NSH/HSA niet nog jaren lang ingeboekt moet worden. Maar niemand wil daar de verantwoording voor nemen.
Die infraheffing is ronduit ridicuul. Als die de rest zou zijn als op de rest van het spoorwegnet zouden we voor een tientje naar Brussel kunnen. Maar dat lees ik echt nergens uit hun commentaar.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch wel. Ik zie het als een roep om de infraheffing naar beneden te krijgen, zodat het aantrekkelijker wordt om een goed aanbod neer te leggen.
Grootste probleem is dat het ministerie de opbrengsten tot 2025 al ingeboekt heeft en bij een aanpassing van de heffing met een gat in de begroting komt te zitten.
Het toneelstukje van de teleurstelling elk jaar.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Of je nou een onrealistisch hoge opbrengst en een tegenvallende dividend inboekt of beide tegen elkaar wegstreept - wat is het verschil?
Dat heb je een paar dagen terug ook beweerd, maar dat is niet zo.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De Fyra is inmiddels best een behoorlijk betrouwbare trein.
*dingdingding* we have a winner!quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Of je nou een onrealistisch hoge opbrengst en een tegenvallende dividend inboekt of beide tegen elkaar wegstreept - wat is het verschil?
Hij is sowieso betrouwbaarder dan Schiphol-Utrecht.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat heb je een paar dagen terug ook beweerd, maar dat is niet zo.
Of je eenmalig 200 miljoen wegstreept of 100 miljoen op jaarbasis.. Dat is best een verschil hoor.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Of je nou een onrealistisch hoge opbrengst en een tegenvallende dividend inboekt of beide tegen elkaar wegstreept - wat is het verschil?
Infraheffing en dividend zijn toch beide structureel?quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Of je eenmalig 200 miljoen wegstreept of 100 miljoen op jaarbasis.. Dat is best een verschil hoor.
Lees alle stukken door zou ik zeggen. Het gaat om een eenmalige waardeafschrijving van ongeveer 200 miljoen van NS.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:22 schreef Igen het volgende:
[..]
Infraheffing en dividend zijn toch beide structureel?
de infraheffing mag best hoger zijn dan op de rest van het net, maar het bedrag dat nu betaald wordt moet omlaag. Nu is het een hoog vast bedrag per jaar, waardoor je zo op 30 euro per treinkilometer zit. Dat is veel te hoog, zeker omdat het minimaal een factor 2 met het buitenland scheelt.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die infraheffing is ronduit ridicuul. Als die de rest zou zijn als op de rest van het spoorwegnet zouden we voor een tientje naar Brussel kunnen. Maar dat lees ik echt nergens uit hun commentaar.
er valt wel een oplossing voor te vinden.quote:Ach, ze moeten toch 6mljd bezuinigen, die paar honderd miljoen erbij. Scheelt enkele vliegtuigjes.
Allemaal positief, al is dat laatste misschien wat overkill buiten de spitsurenquote:Op vrijdag 27 september 2013 21:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens.. Iedereen heeft het over de Benelux maar:
- De toeslag vervalt op Rotterdam-Breda.
- Er komt materieel dat 200 km/h rijdt op Amsterdam-Utrecht én de Hanzelijn.
- Breda-Rotterdam wordt 5x per uur een trein over de HSL.
1x per uur.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:50 schreef JDude het volgende:
Mooi nieuws voor Breda. Krijgen we ook nog een trein naar België?
Denk dat het is omdat het ICRm nog niet versleten is en de NS ook gelijk het ICMm lijkt te willen vervangen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 22:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Als je het mij vraagt zijn er twee zaken zwak aan het plan:
De Benelux moet over een snellere route en met sneller materieel. (Echter ben je wel afhankelijk van NMBS)
Het duurt wel erg lang voordat het materieel voor 200 km/h instroomt. Je zou toch mogen verwachten dat die aanbesteding meteen gaat starten.
Amsterdam - Vlissingen via de HSL bijvoorbeeldquote:Ook had er iets sterker gekund:
De integratie tussen de HSL en de rest van het Hoofdrailnet had zeker aan de noordzijde verder uitgewerkt kunnen worden.
Ik had geen tijd om het in details uit te werken (ik had geen zin om op een rangeerterrein uit te komen), maar geef eens wat meer feedback dan?quote:Op vrijdag 27 september 2013 22:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er zitten goede punten in maar je vraagt veel te veel.
Dat het lagere dividend ten laste komt van de aandeelhouder en een lagere infra-afdracht ten laste van de concessieverlener. Dus als je de infra-afdracht verlaagt, dan heeft dat alleen bij de NS een dividendverhogend effect. Als een andere vervoerder er zou rijden zou in hetzelfde geval een verlaging van de infra-heffing een tekort bij de overheid opleveren en minderverlies/meer winst bij de aandeelhouder.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Of je nou een onrealistisch hoge opbrengst en een tegenvallende dividend inboekt of beide tegen elkaar wegstreept - wat is het verschil?
Het is heel veel én én én.. Twee verbindingen over Roosendaal en twee verbindingen over de HSL over de grens is bij elkaar opgeteld wel erg veel. Als je dat rendabel wilt uitvoeren worden dat erg lage frequenties en dat is niet bruikbaar voor reizigers. Veel ritten waar geen reizigers in zitten lijken mij ook geen goed idee. Al denk ik dat je plan voor de Beneluxverbinding in de kern een hele goede is.quote:Op vrijdag 27 september 2013 22:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik had geen tijd om het in details uit te werken (ik had geen zin om op een rangeerterrein uit te komen), maar geef eens wat meer feedback dan?
Nee, vanaf 2016 pas, Benelux, geen HSLquote:Op vrijdag 27 september 2013 21:50 schreef JDude het volgende:
Mooi nieuws voor Breda. Krijgen we ook nog een trein naar België?
Is het eigenlijk al bekend welk materieel dit gaat worden?quote:Op vrijdag 27 september 2013 22:00 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Als je het mij vraagt zijn er twee zaken zwak aan het plan:
De Benelux moet over een snellere route en met sneller materieel. (Echter ben je wel afhankelijk van NMBS)
Het duurt wel erg lang voordat het materieel voor 200 km/h instroomt. Je zou toch mogen verwachten dat die aanbesteding meteen gaat starten.
Ook had er iets sterker gekund:
De integratie tussen de HSL en de rest van het Hoofdrailnet had zeker aan de noordzijde verder uitgewerkt kunnen worden.
Geen hogesnelheidsmaterieel of niet eens over de hogesnelheidslijn?quote:
Bijna zeker Bombardier Twindexx, NS en Bombardier gaan goed samen, Alstom heeft zoiets niet en Siemens zit tot de 22e eeuw vol.quote:Op vrijdag 27 september 2013 22:18 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Is het eigenlijk al bekend welk materieel dit gaat worden?
1equote:Op vrijdag 27 september 2013 22:20 schreef JDude het volgende:
[..]
Geen hogesnelheidsmaterieel of niet eens over de hogesnelheidslijn?
Oh ja. Zuid-Frankrijk. Waar het nooit sneeuwt. Geweldig plan om die treinen te kopen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 22:23 schreef bork het volgende:
[..]
Bijna zeker Bombardier Twindexx, NS en Bombardier gaan goed samen, Alstom heeft zoiets niet en Siemens zit tot de 22e eeuw vol.
[ afbeelding ]
Rijden ook in Zwitserland Flessiequote:Op vrijdag 27 september 2013 22:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja. Zuid-Frankrijk. Waar het nooit sneeuwt. Geweldig plan om die treinen te kopen.
Een gemodificeerde Stadler Kiss kan ook.quote:Op vrijdag 27 september 2013 22:23 schreef bork het volgende:
[..]
Bijna zeker Bombardier Twindexx, NS en Bombardier gaan goed samen, Alstom heeft zoiets niet en Siemens zit tot de 22e eeuw vol.
[ afbeelding ]
Dat kan, een bezoeker vraagt iets en ik geef mijn mening we zullen het over 3 jaar wel zienquote:Op vrijdag 27 september 2013 22:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Een gemodificeerde Stadler Kiss kan ook.
Daar moet ik je gelijk in geven, het zijn veel verbindingen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 22:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is heel veel én én én.. Twee verbindingen over Roosendaal en twee verbindingen over de HSL over de grens is bij elkaar opgeteld wel erg veel. Als je dat rendabel wilt uitvoeren worden dat erg lage frequenties en dat is niet bruikbaar voor reizigers. Veel ritten waar geen reizigers in zitten lijken mij ook geen goed idee.
quote:Al denk ik dat je plan voor de Beneluxverbinding in de kern een hele goede is.
Misschien dat de NS daar een goede beurt mee kan maken bij de reiziger als er goedwerkende airco, stopcontacten en gratis wifi in zit. Stapje hoger dan de V250 dusquote:Op vrijdag 27 september 2013 22:23 schreef bork het volgende:
[..]
Bijna zeker Bombardier Twindexx, NS en Bombardier gaan goed samen, Alstom heeft zoiets niet en Siemens zit tot de 22e eeuw vol.
[ afbeelding ]
Zal wel 200 kunnen, dan moet het die haast wel worden jaquote:Op vrijdag 27 september 2013 22:37 schreef WhiteJoker het volgende:
Het is niet heel duidelijk te zien, maar dit plaatje komt van de Bombardier-site af. Het stond bij Twindexx onder "technical drawings". Zie ik daar nou in de tekst "IC200" staan? Toeval?
[ afbeelding ]
Het te vroeg afschaffen van de Benelux mag je toerekenen aande Belgen. De NMBS wilde absoluut niet dat er tegelijk en Fyra en een Benelux zouden rijden. Ook het rijden met V160 op de HSL hebben ze steeds tegengewerkt want dat inferieure product was het opheffen van de Benelux niet waard.quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:01 schreef Litpho het volgende:
[..]
Vind je het echt dat het bedrijf dat de oude Benelux tegen alle adviezen in ophief voordat het (te dure) alternatief getest was het voordeel van de twijfel verdient?
en toch stemmen ze nu in met een traag product dat er gaat komen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 22:42 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het te vroeg afschaffen van de Benelux mag je toerekenen aande Belgen. De NMBS wilde absoluut niet dat er tegelijk en Fyra en een Benelux zouden rijden. Ook het rijden met V160 hebben ze steeds tegengewerkt want dat inferieure product was het opheffen van de Benelux niet waard.
Ding is ontworpen voor 200, en verder staat dat plaatje al maanden op de Bombardier site.quote:Op vrijdag 27 september 2013 22:37 schreef WhiteJoker het volgende:
Het is niet heel duidelijk te zien, maar dit plaatje komt van de Bombardier-site af. Het stond bij Twindexx onder "technical drawings". Zie ik daar nou in de tekst "IC200" staan? Toeval?
[ afbeelding ]
Ben jij onderdeel van dat clubje ofzo?quote:Op vrijdag 27 september 2013 21:01 schreef James1988 het volgende:
Voor Beter OV wil, als ik zo eens door alles heen kijk, vooral dat de opdrachtgever zich eens als dusdanig gaat gedragen en dat NS zich eens aan de afspraken gaat houden. Dat is tot op heden niet gebeurd, NS heeft een vrijbrief om zich vooral niet aan afspraken te hoeven houden.
De beste aanpak is niet per definitie een 300 km/h HST, in tegendeel. Maar dat is ook niet een meanderende slak die er een half uur langer over doet dan de oude route.
Dit dus. Echt onvoorstelbaar stom dat die clubs zich zo in het pak hebben laten naaien.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:15 schreef Peter het volgende:
[..]
Voor een 'terug-bij-af treindienst' die er 30 minuten langer over doet dan vroeger? Die hebben zich mooi in de luren laten leggen. Klassieke overheidstruuc om kritiek weg te nemen: Je geeft de partijen met tegengeluid een onderdeel in het proces, ze mogen meedenken met de door jou geleverde middeleninzet en komen gestuurd uit bij de oplossing die jij voor ogen had. Zo hebben ze het (deels) zelf verzonnen en kunnen geen kritiek meer leveren op hun 'eigen oplossing'. Schijnparticipatie heet dat.
Erg aardig dat je dat even zegt, op deze inktzwarte dag voor de reiziger. Ook namens onze dik 400 sympathisanten hartelijk dank.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er reizigersorganisaties met leden, invloed (en dan geen populistische Telegraafinvloeden) en kennis die wel voorzichtig positief zijn.
Ondanks een eerdere clash heb ik onlangs de moeite genomen om een serieuze en inhoudelijke discussie met je te voeren.quote:VBOV stelt het belang van de reiziger helemaal niet voorop. Laat me niet lachen.
Als een bedrijf ergens jaar in, jaar uit een bende van maakt en vervolgens ook nog met een ronduit beschamend 'noodplan' komt, dan wordt het tijd om te kijken naar een andere oplossing.quote:Op zaterdag 28 september 2013 00:15 schreef b2py het volgende:
Ik vraag me af welke illusie jij en je mensen hebben dat als we NS eraf trappen het dan goedkoper, sneller en beter te wordt. En vooral dat een andere partij sneller materieel heeft ook, ofzo. Welke partij kan dat regelen en met welk materieel?
Welke vervoerder? Marktconsultatie zal dat duidelijk maken. Nu wordt niet eens een poging gewaagd om die duidelijkheid te krijgen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 00:25 schreef b2py het volgende:
Komt ook maar niet enigzins in een beantwoording van de vragen die ik stelde. Welke vervoerder achtten jullie wel instaat om goedkoper, sneller en beter vervoer te regelen, en vooral ook, met welk materieel? Waar komt dat materieel dan vandaan?
zien rijden toen ik in de nachtnettrein zat bij Bijlmer arenaquote:Op zaterdag 28 september 2013 01:06 schreef Bitlord het volgende:
Ook zometeen weer een instanthoudingsrit met een V250. De trein wordt opgestart.
[ afbeelding ]
Wow. Ik had niet beter kunnen hopen dan zo een bevestiging van wat ik schreef. Dankje <3quote:Op zaterdag 28 september 2013 00:12 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Erg aardig dat je dat even zegt, op deze inktzwarte dag voor de reiziger. Ook namens onze dik 400 sympathisanten hartelijk dank.
Dogmatisch gezever is geen inhoudelijke discussie.quote:Ondanks een eerdere clash heb ik onlangs de moeite genomen om een serieuze en inhoudelijke discussie met je te voeren.
Groetjes aan Annemarie Jorritsma daar in dat hokje.quote:Bovenstaande stoot onder de gordel doet mij besluiten, je voortaan te negeren.
Nee dat begrijp ik niet.quote:Een serieuze discussie kan niet langer worden gevoerd na zo'n schoffering van "mijn mensen" en ikzelf. Ik neem aan dat je dat wel begrijpt.
Het had je gesierd als je had gezegd dat B2PY een punt heeft. Dat dat punt voor jou niet doorslaggevend is om de bovenstaande reden kan prima.quote:Op zaterdag 28 september 2013 00:22 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Als een bedrijf ergens jaar in, jaar uit een bende van maakt en vervolgens ook nog met een ronduit beschamend 'noodplan' komt, dan wordt het tijd om te kijken naar een andere oplossing.
Temeer daar de eigenaar van dat bedrijf (Dijsselbloem) de financiele schade die is veroorzaakt door de falende directie van dat bedrijf doodleuk bij de opdrachtgever (Mansveld) neerlegt, en het gepruts van dat faalbedrijf dus uiteindelijk wordt betaald door de reizigers in het OV van Delfzijl tot Vlissingen.
Ja. Daar hebben mijn club en ik wel een mening over, ja.
Best wel.
Er staat ook dat er een model is wat 230 kan :quote:Op vrijdag 27 september 2013 23:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Ding is ontworpen voor 200, en verder staat dat plaatje al maanden op de Bombardier site.
quote:TWINDEXX Express – This high speed intercity train travels at speeds of up to 230 kilometres per hour and is available in scalable formations from four to eight cars with a maximum 16-car formation. The Swiss Federal Railways (SBB) is our first TWINDEXX Express customer.
Aan de ene kant goed dat je je zo inzet voor 'de reiziger'. Maar ik vraag me nu al een tijdje af: heb je wel eens het idee dat je ook nog ergens iets wint. Dat het zeg maar echt nut heeft. Ik vraag me dat een beetje af. Na zoveel strijden en media opzoeken en dan alsnog gepasseerd worden, ik zou daar zelf gek van worden.quote:Op zaterdag 28 september 2013 00:12 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Erg aardig dat je dat even zegt, op deze inktzwarte dag voor de reiziger. Ook namens onze dik 400 sympathisanten hartelijk dank.
[..]
Ondanks een eerdere clash heb ik onlangs de moeite genomen om een serieuze en inhoudelijke discussie met je te voeren.
Bovenstaande stoot onder de gordel doet mij besluiten, je voortaan te negeren. Een serieuze discussie kan niet langer worden gevoerd na zo'n schoffering van "mijn mensen" en ikzelf. Ik neem aan dat je dat wel begrijpt.
Ja dat is vaak zo bij werkzaamheden op dat traject, tamelijk gigantische overcapaciteit tussen Eindhoven en Maastricht/Heerlen omdat daar gekoppeld wordt gereden en tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch een tekort aan capaciteit... Ik had het er vorige week nog over.quote:Op zaterdag 28 september 2013 10:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Werkzaamheden op station eindhoven dus slechts 2 ic naar utrecht per uur. In plaats van langer materiaal in te zetten gaan ze een stel achterlaten in eindhoven, zodat balkon en gangpad vol staan. Hulde aan de NS
Even voor de goede orde ik neem B2PY serieus en vind hem een prima iemand om even mee van gedachten te wisselen. Het feit dat ik op zijn stelling reageer betekent daarom al dat ik zijn visie respecteer, maar ik zet daar graag onze visie tegenover.quote:Op zaterdag 28 september 2013 08:47 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het had je gesierd als je had gezegd dat B2PY een punt heeft. Dat dat punt voor jou niet doorslaggevend is om de bovenstaande reden kan prima.
Een groot succes is dat we hebben bereikt dat het stopzetten van de automatische incasso bij de OVC van een haast onmogelijke opgave is veranderd in een eenvoudige procedure in de automaat. Dat op ons verzoek in Amsterdam het OM een werkgroep heeft ingesteld rond het zakkenrollen in de trams. Dat we NS fouten hebben laten herstellen zoals het bij uitsnijdingen per ongeluk opheffen van laatste verbindingen. Hoewel we tegen die winterdiensten zijn, hebben we wel bereikt dat de maatregelen minder pijnlijk zijn, dan ze anders zouden zijn geweest.quote:Op zaterdag 28 september 2013 10:15 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Aan de ene kant goed dat je je zo inzet voor 'de reiziger'. Maar ik vraag me nu al een tijdje af: heb je wel eens het idee dat je ook nog ergens iets wint. Dat het zeg maar echt nut heeft. Ik vraag me dat een beetje af. Na zoveel strijden en media opzoeken en dan alsnog gepasseerd worden, ik zou daar zelf gek van worden.
Primaquote:Op zaterdag 28 september 2013 10:23 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Even voor de goede orde ik neem B2PY serieus en vind hem een prima iemand om even mee van gedachten te wisselen. Het feit dat ik op zijn stelling reageer betekent daarom al dat ik zijn visie respecteer, maar ik zet daar graag onze visie tegenover.
Dus om dat misverstand even weg te werken: er is wat mij betreft niets mis met het gedachtengoed van B2PY.
Meen je dat? Heb ik nog nooit gezien. Enige dat ik daar zie is de stoptrein enschede->apeldoorn (denk ik) die daar even parkeert alvorens weer om te draaien en terug te rijden voor de dienst apeldoorn->enschedequote:Op zaterdag 28 september 2013 16:02 schreef AverageJoe het volgende:
Nabij Apeldoorn 'centraal' staan op een spoor welke al jaren niet meer gebruikt wordt 2 mat '64 treinstellen. Iemand enig idee waarom deze daar staan? Zijn deze bestemd voor VSM of zou het dienen als opslag? De treinen staan direct naast het voormalig Centraal Beheer pand.
Niet te verwarren met het spoor waar de stoptrein richting Deventer / Almelo geparkeerd staat.
Welk spoor bedoel je precies? http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/amf-dv.gifquote:Op zaterdag 28 september 2013 16:02 schreef AverageJoe het volgende:
Nabij Apeldoorn 'centraal' staan op een spoor welke al jaren niet meer gebruikt wordt 2 mat '64 treinstellen. Iemand enig idee waarom deze daar staan? Zijn deze bestemd voor VSM of zou het dienen als opslag? De treinen staan direct naast het voormalig Centraal Beheer pand.
Niet te verwarren met het spoor waar de stoptrein richting Deventer / Almelo geparkeerd staat.
Er rijdt daar tegenwoordig weer plan V in de sprinter. 1+1 is waarschijnlijk 2.quote:Op zaterdag 28 september 2013 17:29 schreef dennistd het volgende:
[..]
Welk spoor bedoel je precies? http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/amf-dv.gif
112 is waar de stopper richting Deventer normaal keert, BC is het spoor waarover de IC Berlijn vertrekt richting westen, BB en BA zijn de normale doorgaande sporen dus dan rest eigenlijk alleen 111 nog, helemaal aan de zuidkant
Of allemaal eruit, met je koffers nog steeds naar andere kant van station op Brussel Zuid en daar door de checks.quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:25 schreef James1988 het volgende:
Goede vraag, dat is nog niet helemaal duidelijk geloof ik.
Zie deze tabel met reistijden:
[ afbeelding ]
Amsterdam - Londen staat erin voor 278 minuten, met een opmerking dat de andere kant op de rit 230 minuten is. Ik denk dat de trein in Brussel leeg gaat, iedereen daar gecontroleerd wordt, en iedereen er dan weer in mag. Een andere uitleg voor een verschil van 45 minuten kan ik niet bedenken.
+88 minuten ten opzichte van de afspraken, en dat noemt I&M 'acceptabel'quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:29 schreef dennistd het volgende:
Uit het stuk van I&M blijkt trouwens ook Den Haag-Brussel zelfs nog 2 minuten trager wordt dan nu:
quote:Voor de Beneluxplus trein zullen stuurrijtuigen geschikt worden
gemaakt voor de HSL.
En wat minstens zo erg is, dat noemt Rover acceptabel.quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:32 schreef James1988 het volgende:
+88 minuten ten opzichte van de afspraken, en dat noemt I&M 'acceptabel'
Je ziet het verkeerd.. De reiziger wil geen ambitie maar laagdrempelig vervoer van overal naar overal. Okeu, dan geen snelle trein Amsterdam-Brussel. Zo is het ongeveer gegaan.quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:14 schreef James1988 het volgende:
Er zit echt gewoon geen enkele ambitie in hè?
Rover was niet verteld hoeveel reistijdverlies er zou zijn t.o.v. de oude situatie...quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:36 schreef Litpho het volgende:
[..]
En wat minstens zo erg is, dat noemt Rover acceptabel.
De reiziger de schuld geven? Nou wordt hij helemaal mooi.quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je ziet het verkeerd.. De reiziger wil geen ambitie maar laagdrempelig vervoer van overal naar overal. Okeu, dan geen snelle trein Amsterdam-Brussel. Zo is het ongeveer gegaan.
Voor ambitie hebben wij Thalys en Eurostar.
De oude Benelux was laagdrempelig genoeg. Als "geen overduidelijke verslechtering" al ambitie is...quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je ziet het verkeerd.. De reiziger wil geen ambitie maar laagdrempelig vervoer van overal naar overal. Okeu, dan geen snelle trein Amsterdam-Brussel. Zo is het ongeveer gegaan.
+88 minuten ten opzichte van de afspraken, en dat noemt I&M 'acceptabel'quote:
Ik zeg toch ook niet dat er sprake is van ambitie? Helemaal geen zelfs. Het is zelfs de vraag of NS wel centen kan verdienen aan die verbinding. Waarschijnlijk niet.quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:39 schreef Litpho het volgende:
[..]
De oude Benelux was laagdrempelig genoeg. Als "geen overduidelijke verslechtering" al ambitie is...
De route is ook langer toch?quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:41 schreef dennistd het volgende:
In 2011 deed de Benelux er nog 169 minuten over om van Amsterdam C tot Brussel Z te komen, 25 minuten minder dan nu gepland wordt. De stop in Dordrecht wordt nu Breda, die in Roosendaal wordt nu Noorderkempen, heb je alleen Zaventem als extra stop. Laten we zeggen dat het kopmaken 10 minuten kost. Is de route via Zaventem dan een kwartier langer?
Ja, klopt. Ten opzichte van de oorspronkelijke afspraken.quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:44 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
+88 is dus vergeleken met de V250.
Iets met appels en peren.quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
De route is ook langer toch?
[..]
Ja, klopt. Ten opzichte van de oorspronkelijke afspraken.
Bouwvakker: "Sorry meneer de klant, die dakkapel die ik wilde bouwen kan ik niet leveren omdat de leverancier onbetrouwbaar is. Ik kan wel een dakraampje inbouwen. Is dat ook goed?"
Klant: "Oh ja natuurlijk, prima!"
Het probleem zit met name in Amsterdam-Den Haag. Dat zou 59 minuten gaan kosten, terwijl de 'IC' die ook stopt op Sloterdijk, Lelylaan, Leiden en Laan van NOI het in 48 minuten kan. Of gaat dat ding gewoon een kwartier op Hollands Spoor stilstaan?quote:
Ja, een beetje wel. Maar ik kan wel begrijpen waarom Veolia de messen aan het slijpen is.quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:48 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Iets met appels en peren.
De oorspronkelijke afspraken sluiten niet aan op de reizigersvraag. Dat was al voordat de "bontjassentrein" ging rijden duidelijk. Nu is de vraag of het nieuwe plan wel aansluit op de reizigersvraag, ik denk het niet maar het is overduidelijk wel een verbinding die veel partijen die boos op de FYRA-plannen waren tevereden kan stellen. Niet alle partijen nee.quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ten opzichte van de oorspronkelijke afspraken.
Bouwvakker: "Sorry meneer de klant, die dakkapel die ik wilde bouwen kan ik niet leveren omdat de leverancier onbetrouwbaar is. Ik kan wel een dakraampje inbouwen. Is dat ook goed?"
Klant: "Oh ja natuurlijk, prima!"
Misschien krijgen ze het anders niet ingepast tussen Den Haag en Rotterdam?quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het probleem zit met name in Amsterdam-Den Haag. Dat zou 59 minuten gaan kosten, terwijl de 'IC' die ook stopt op Sloterdijk, Lelylaan, Leiden en Laan van NOI het in 48 minuten kan. Of gaat dat ding gewoon een kwartier op Hollands Spoor stilstaan?
Ik denk.. Dat Veolia ten tijde van het gunnen bij de aanbesteding (NS voldeed niet aan de voorwaarden, te duur) naar de rechter had moeten stappen. Nu is het daarvoor te laat.quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, een beetje wel. Maar ik kan wel begrijpen waarom Veolia de messen aan het slijpen is.
Is dat geen normaal bedrijfsrisico?quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De oorspronkelijke afspraken sluiten niet aan op de reizigersvraag.
Met de oorspronkelijke afspraken waren veel reizigers niet blij, maar met wat er nu ligt heb je pas echt een vlees-noch-vis-oplossing te pakken: de noordelijke HSL wordt niet gebruikt, de zuidsectie wel maar door de omweg bij Breda heb je er alsnog weinig profijt van, en west-Brabant/Zuid-Holland-Zuid/Zeeland vallen weer buiten de boot.quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De oorspronkelijke afspraken sluiten niet aan op de reizigersvraag. Dat was al voordat de "bontjassentrein" ging rijden duidelijk. Nu is de vraag of het nieuwe plan wel aansluit op de reizigersvraag, ik denk het niet maar het is overduidelijk wel een verbinding die veel partijen die boos op de FYRA-plannen waren tevereden kan stellen. Niet alle partijen nee.
Ik denk dat dit gedaan is om het te kunnen verkopen aan Mansveld en de rest, het moet juridisch en volgens de afspraken "kloppen" anders krijgen Veolia/Arriva/Driek echt iets om mee te slaan/vechten.quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met de oorspronkelijke afspraken waren veel reizigers niet blij, maar met wat er nu ligt heb je pas echt een vlees-noch-vis-oplossing te pakken: de noordelijke HSL wordt niet gebruikt, de zuidsectie wel maar door de omweg bij Breda heb je er alsnog weinig profijt van, en west-Brabant/Zuid-Holland-Zuid/Zeeland vallen weer buiten de boot.
Ik snap dat er is geprobeerd om een oplossing te vinden waarmee zoveel mogelijk belangen tegemoet worden gekomen, maar ik vrees dat dit 'm net niet is.
Op een acceptabele tijd in Den Haag HS aankomen zou via Schiphol of Haarlem echt niet gaan lukken?quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien krijgen ze het anders niet ingepast tussen Den Haag en Rotterdam?
dat is helaas een stevig understatement. Mannetje of 150 op Duivendrecht bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 28 september 2013 16:41 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nou... Werkzaamheden, omreizen en mooi weer zijn geen goede combinatie.. Ik heb best wat achterblijvende reizigers gezien vandaag...
Twee minuten langer en je bent in Parijs. Dan kun je met recht zeggen dat de Benelux-Plus trager is dan een slakquote:Op zaterdag 28 september 2013 18:25 schreef James1988 het volgende:
Goede vraag, dat is nog niet helemaal duidelijk geloof ik.
Zie deze tabel met reistijden:
[ afbeelding ]
Amsterdam - Londen staat erin voor 278 minuten, met een opmerking dat de andere kant op de rit 230 minuten is. Ik denk dat de trein in Brussel leeg gaat, iedereen daar gecontroleerd wordt, en iedereen er dan weer in mag. Een andere uitleg voor een verschil van 45 minuten kan ik niet bedenken.
had niet anders verwacht. Alleen zo kun je nog een beetje snel keren.quote:
met een beetje schuiven en masseren moet het wel sneller kunnen. Mooiste oplossing zou zijn dat je de stations Den Haag HSL en Breda HSL aanlegt met goede verbindingen naar beide plaatsenquote:Op zaterdag 28 september 2013 18:50 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het probleem zit met name in Amsterdam-Den Haag. Dat zou 59 minuten gaan kosten, terwijl de 'IC' die ook stopt op Sloterdijk, Lelylaan, Leiden en Laan van NOI het in 48 minuten kan. Of gaat dat ding gewoon een kwartier op Hollands Spoor stilstaan?
Den Haag HSL, bedoel je Zoetermeer?quote:Op zaterdag 28 september 2013 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
met een beetje schuiven en masseren moet het wel sneller kunnen. Mooiste oplossing zou zijn dat je de stations Den Haag HSL en Breda HSL aanlegt met goede verbindingen naar beide plaatsen
ja, maar dit klinkt leukerquote:Op zaterdag 28 september 2013 20:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Den Haag HSL, bedoel je Zoetermeer?
Nou.. Dat aantal klopt pas als je de metroreizigers aftrekt denk ik..quote:Op zaterdag 28 september 2013 20:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is helaas een stevig understatement. Mannetje of 150 op Duivendrecht bijvoorbeeld
Na een kwartier wachten op een bomvol perron op een bomvolle VIRM VI besloten veel mensen toch maar de metro te pakken. Even staan maar wel ruim staan en snel op weg..quote:Op zaterdag 28 september 2013 20:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nou.. Dat aantal klopt pas als je de metroreizigers aftrekt denk ik..
Een kruisstation Breda HSL boven de lijn Rsd - Breda was tof geweest ja.quote:Op zaterdag 28 september 2013 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
met een beetje schuiven en masseren moet het wel sneller kunnen. Mooiste oplossing zou zijn dat je de stations Den Haag HSL en Breda HSL aanlegt met goede verbindingen naar beide plaatsen
Als je het mij vraagt.. Benelux: Amsterdam-Brussel over de snelste route maar wel stoppen te Noorderkempen (geen pendel nodig), Mechelen en evt ook Zaventem.quote:Op zaterdag 28 september 2013 18:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met de oorspronkelijke afspraken waren veel reizigers niet blij, maar met wat er nu ligt heb je pas echt een vlees-noch-vis-oplossing te pakken: de noordelijke HSL wordt niet gebruikt, de zuidsectie wel maar door de omweg bij Breda heb je er alsnog weinig profijt van, en west-Brabant/Zuid-Holland-Zuid/Zeeland vallen weer buiten de boot.
Ik snap dat er is geprobeerd om een oplossing te vinden waarmee zoveel mogelijk belangen tegemoet worden gekomen, maar ik vrees dat dit 'm net niet is.
Goed idee, zo invoeren wat mij betreftquote:Op zaterdag 28 september 2013 22:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als je het mij vraagt.. Benelux: Amsterdam-Brussel over de snelste route maar wel stoppen te Noorderkempen (geen pendel nodig), Mechelen en evt ook Zaventem.
Je mist hiermee wel de boog Breda - Antwerpen. Dat gaat Breda niet leuk vinden, de verbouwing draait zo'n beetje om de snelle verbinding met zowel Amsterdam als Antwerpen.quote:Daarnaast een IC Eindhoven-Roosendaal-Antwerpen.
Het liefst met zo weinig mogelijk hinder voor reizigers. Ofwel: de huidige IC laten rijden via Roosendaal tot er voldoende (nieuw?) materieel beschikbaar is om die diensten te kunnen rijden.quote:Alleen.. Hoe ziet de overbruggingsperiode eruit..?
Beter nog.. Jouw vleugeltrein.quote:Op zaterdag 28 september 2013 22:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Goed idee, zo invoeren wat mij betreft
Je moet wel keuzes maken. En ik betwijfel of er überhaubt wel markt is voor ieder uur een trein over de Breda'se boog. Via Roosendaal zit er iets meer vet op de botten.quote:[..]
Je mist hiermee wel de boog Breda - Antwerpen. Dat gaat Breda niet leuk vinden, de verbouwing draait zo'n beetje om de snelle verbinding met zowel Amsterdam als Antwerpen.
De IC van/naar Eindhoven die je voorstelt zou wat mij betreft beter via de HSL rijden, maar daarmee mis je weer Dordrecht en Roosendaal (al zou de Lage Landen Lijn dat gat kunnen vullen).
Ik denk dat er wel een redelijke markt is voor een snelle verbinding tussen Breda/oost-Brabant en Antwerpen, maar ik weet niet of het 16 treinen per dag rechtvaardigt.quote:Op zaterdag 28 september 2013 22:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je moet wel keuzes maken. En ik betwijfel of er überhaubt wel markt is voor ieder uur een trein over de Breda'se boog. Via Roosendaal zit er iets meer vet op de botten.
Zwolle-Roosendaal heeft toch veen kruisingen en vertragingsgevoeligheid? Bovendien, met welk materiaal?quote:Op zaterdag 28 september 2013 22:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel een redelijke markt is voor een snelle verbinding tussen Breda/oost-Brabant en Antwerpen, maar ik weet niet of het 16 treinen per dag rechtvaardigt.
Een losse pendeltrein laten rijden gaat naar alle waarschijnlijkheid onbetaalbaar worden omdat je hier meer personeel voor nodig hebt, en de trein eigenlijk een groot gedeelte van de tijd stilstaat in Breda en Antwerpen. Daarom suggereerde ik eerder om het aanbod te koppelen aan andere series (zoals de IC Zwolle - Roosendaal).
Datzelfde geldt eigenlijk voor Roosendaal/Dordrecht/Zeeland: de vraag is er en het is voldoende om een treinverbinding te rechtvaardigen, maar als het vervoer vanuit Amsterdam/Schiphol/Den Haag/Rotterdam over de HSL gaat weet ik niet of er genoeg overblijft om 16 treinen per dag te rechtvaardigen.
Lastig zo, zonder beschikking te hebben over daadwerkelijke cijfers.
ICRm met Traxx-locs, denk ik. Je zou er omlooptechnisch voor moeten kunnen zorgen dat je 1x per uur zo'n compositie hebt. Misschien moet die serie dan weer geknipt worden in Arnhem om voldoende materieel beschikbaar te hebben...quote:
Bakkes houwequote:Op zaterdag 28 september 2013 22:23 schreef JDude het volgende:
Meer dan een uit de hand gelopen dorp is Roosendaal niet hoor.
pfff 37 minuten, maintenant non, demain peut etrequote:Op zaterdag 28 september 2013 23:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
SNCF : VOIES À BOUT DE SOUFFLE ?
(SNCF aan het eind van zijn Latijn?)
http://www.france2.fr/emi(...)ut-de-souffle_136753
Verborgen camera programma over het wel en wee van het Huidige SNCF, uitgezonden 3 dagen geleden. We kijken mee naar 12 Lignes Malade (Zieke lijnen) waar 2 en een half jaar geleden beterschap beloofd is, maar waar de statistieken die de reizigers bijhouden (Net zoals hier een aantal doen) en de publicaties van de SNCF toch wel erg ver uiteenlopen; we kijken mee in werkplaatsen, en een bijna ontsporing die verborgen moest blijven...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |