Dat lijkt me alleen in de spitsuren nuttig te zijn. Daarbuiten niet.quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:33 schreef ReisT het volgende:
IC Amsterdam-Haarlem-Dordrecht kan je prima verlengen tot Breda. En er waren toch ook nog steeds plannen voor 4 IC's tussen Breda en Eindhoven?
Daar wordt stiekem wel wat over gefluisterd, maar echt officieel is er niets over bekendquote:Over rijtuigen opknappen: waarom niet gewoon DDM-1 her-reactiveren?
klopt, maar nu is ook duidelijk wanneer. Het is enkele jaren later dan ik had verwacht. Had zelf ingezet op eind 2018, begin 2019quote:Dat is dus geen nieuws, dat was NS al langer van plan.
waarom niet? tot 2012 reden ze toch ook door naar breda?quote:Op vrijdag 27 september 2013 11:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat lijkt me alleen in de spitsuren nuttig te zijn. Daarbuiten niet.
quote:Plannen NS/NMBS voor verbindingen op de HSL
Thalys vanuit Amsterdam groeit naar 14 keer per dag in 2017. Hiervan hebben er twee Lille als begin/eindpunt.
Eurostar vanaf 2017 2 keer per dag; NAAR London in verband met grensformaliteiten met overstap te Brussel Zuid; naar Amsterdam overstapvrij.
Amsterdam Breda 32 keer per dag met Traxxloc en Prio rijtuigen. Vanaf 2021 met IC 200. Toeslag tussen Schiphol en Rotterdam.
Amsterdam Rotterdam groeit naar 32 keer per dag naar beschikbaar komen van materieel. Ook hier volgt later de inzet van IC 200. Toeslag tussen Schiphol en Rotterdam.
Benelux 2014 12 keer per dag Den Haag Roosendaal - Brussel - Zuid met Traxxloc en ICR. Geen reserveren en toeslag.
Benelux 2015 en 2016 16 keer per dag Amsterdam Roosendaal Brussel Zuid met Traxxloc en ICR. Geen reserveren en toeslag.
Benelux 2017 en later 16 keer per dag Amsterdam Rotterdam HSL Zuid (of Dordrecht) Breda - Brussel Nat Luchth - Brussel Zuid met Traxxloc en ICR. Geen reserveren en toeslag. De reistijd Rotterdam Antwerpen zal door de wijziging van het tracé niet (veel) veranderen; kopmaken in Breda kost meer tijd dan een gewoon stationnement èn er wordt ook nog gestopt in Noorderkempen (en Luchtbal???).
Ook de Nederlandse Intercity serie 1900 Den Haag Breda Eindhoven gaat in 2015 of later via de HSL rijden. Ook hier met Traxxloc en Prio rijtuigen. In een later stadium volgt ook hier IC 200.
Tenslotte blijft tussen Roosendaal en Antwerpen alleen de L trein over
okquote:Op vrijdag 27 september 2013 12:02 schreef James1988 het volgende:
Nee, "IC200" is een benaming voor "een nader te definiëren intercity met een Vmax van 200 km/h"
Eindelijk weer een topic-waardige titelquote:Het grote treinentopic #634: Een palet dat geen palet bleek
Ook goedemorgenquote:
Dat de Tweede Kamer geen representatieve afspiegeling van de maatschappij was had geen extra bewijs nodig, wel?quote:Op vrijdag 27 september 2013 14:18 schreef James1988 het volgende:
80% van de ondervraagden bedoel je, ik denk niet dat je 80% meerderheid gaat vinden in de tweede kamer.
je kunt met het slim opstellen van de vraag en de antwoorden de uitkomsten manipuleren, zonder dat de mensen het door hebbenquote:Op vrijdag 27 september 2013 14:34 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat een soortgelijke enquête heel andere resultaten gaat opleveren als je 'm laat invullen door lezers van Trouw of NRC.
twitter:politiek24 twitterde op vrijdag 27-09-2013 om 15:32:36VRIJDAG LIVE: Vanaf 15.45 uur persco @MinPres over #ministerraad op http://t.co/eZ24hzSnPn. Aansl. staatssecretaris Mansveld over #Fyra. reageer retweet
welke is dat?quote:Dit kwam langs in een ander topic hier op FOK!
MEN / [Streetview] Raad de Straat, World Edition #29: Vanuit Polen verderquote:Op vrijdag 27 september 2013 16:09 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
welke is dat?
Fantastisch mooi station, pomp daar eens wat geld in, leer-werk plek, werkloze, dat soort dingen. Kan inspirerend werken lijkt me dunkt...
Het was zelfs een Alert waardquote:Op vrijdag 27 september 2013 16:04 schreef remcoP het volgende:
http://nos.nl/artikel/556023-beneluxtrein-vervangt-fyra.html
Want die heeft natuurlijk wel een oplossing binnen drie jaar voor dit probleem. Puur hypotetisch als ze NS de laan uit weten te krijgen. Ik denk dat die concessie 2025 al afgelopen is voordat kartelvorming rechtszaak is geweest.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:08 schreef DriekOplopers het volgende:
Dat dus.
Voor Beter OV gaat naar Europese Kartelpolitie:
http://www.voorbeterov.nl/130923.php
...kortom vanaf 2016 zijn we eindelijk weer ongeveer terug bij af?quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:21 schreef James1988 het volgende:
Hier een hip plaatje:
[ afbeelding ]
Zo ongeveer wel ja. We hebben een Eurostar erbij, maar dat is het dan ook wel...quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:35 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
...kortom vanaf 2016 zijn we eindelijk weer ongeveer terug bij af?
In dit nieuwe plan niet?quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:39 schreef James1988 het volgende:
Nou, nee.
Eurostar schijnt niet te willen.
Veel gehoorde wens dat hij weer door gaat naar Amsterdam zit er wel in. Wat wil je nou? De benelux terug via Den Haag of Den Haag overslaan en via de HSL?quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:31 schreef James1988 het volgende:
Wat er nu is gepresenteerd is ook niks: de tijdwinst op de noordsectie wordt in z'n geheel niet gebruikt (want die trein gaat via Den Haag) en op de zuidsectie heb je er ook geen kut aan omdat die trein naar Breda gaat om daar te gaan kopmaken.
Hoera enzo.
quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:39 schreef James1988 het volgende:
Nou, nee.
Eurostar schijnt niet te willen.
Voor hoeverre zouden de Belgen daar aandeel in hebben? Als men per se geen concurrerende trein naast de Thalys wil is het snel exit als je samen moet werken. Ik ben het eens dat het prut met peren is. 200 km/h Amsterdam-Schiphol-Rotterdam-Noorderkempen-Antwerpen-Mechelen-Brussel was wat mij betreft prima geweest. Dit plan lijkt vooral de oren te laten hangen naar de Belgen, Den Haag en Breda en niet zozeer naar klantwensen of wat voor NS economisch optimaal is.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:26 schreef James1988 het volgende:
Wat een stel schoften (pardon my french). Amsterdam - Rotterdam via Den Haag en Zaventem om Arriva in de wielen te rijden.
Wat dacht je van gewoon de Beneluxtrein de Beneluxtrein houden, en een aanvullende hoge(re) snelheidstrein via de HSL?quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Veel gehoorde wens dat hij weer door gaat naar Amsterdam zit er wel in. Wat wil je nou? De benelux terug via Den Haag of Den Haag overslaan en via de HSL?
Uh, wat!?quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:39 schreef James1988 het volgende:
Nou, nee.
Eurostar schijnt niet te willen.
twitter:AlexMedia twitterde op vrijdag 27-09-2013 om 16:23:13@jonworth @seatsixtyone @philrichardsuk Here is the proposal for Fyra replacement services from december 2016... http://t.co/sRG7YHBz9v reageer retweet
twitter:jonworth twitterde op vrijdag 27-09-2013 om 16:25:00@AlexMedia @seatsixtyone @philrichardsuk Yeah, great timing on day when @eurostar announces it won’t do any through services! @McWhirterAlex reageer retweet
De HSL is aangelegd om sneller tussen Amsterdam, Rotterdam en België te reizen. Als je de noordsectie niet gebruikt en op de zuidsectie een tussenstop maakt in Breda had je die HSL niet hoeven aanleggen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Veel gehoorde wens dat hij weer door gaat naar Amsterdam zit er wel in. Wat wil je nou? De benelux terug via Den Haag of Den Haag overslaan en via de HSL?
Ah, dus net als in de rood-wit-blauw-oranje brochure is het weer eens een wensbeeld dat op zichzelf al van weinig ambitie getuigt maar dan waarschijnlijk ook nog niet eens door NS daadwerkelijk gerealiseerd kan worden.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:39 schreef James1988 het volgende:
Nou, nee.
Eurostar schijnt niet te willen.
Je beantwoord mijn vraag niet.,quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:45 schreef James1988 het volgende:
twitter:AlexMedia twitterde op vrijdag 27-09-2013 om 16:23:13@jonworth @seatsixtyone @philrichardsuk Here is the proposal for Fyra replacement services from december 2016... http://t.co/sRG7YHBz9v reageer retweet
[..]twitter:jonworth twitterde op vrijdag 27-09-2013 om 16:25:00@AlexMedia @seatsixtyone @philrichardsuk Yeah, great timing on day when @eurostar announces it won’t do any through services! @McWhirterAlex reageer retweet
De HSL is aangelegd om sneller tussen Amsterdam, Rotterdam en België te reizen. Als je de noordsectie niet gebruikt en op de zuidsectie een tussenstop maakt in Breda had je die HSL niet hoeven aanleggen.
De tijdwinst - het argument waar het allemaal mee begon - is dan namelijk zo goed als weg.
Wat ik verwacht is een fatsoenlijk aanbod over de HSL, een fatsoenlijk (regionaal) alternatief over de klassieke route en nog wat leuk speelgoed. Niet zo'n hatseflats-we-doen-wel-wat-omdat-het-toch-niemand-een-kluit-interesseert-alternatief.quote:
Ik heb me gebaseerd op @JonWorth die het meestal wel bij het rechte eind heeft.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Doet James ook geen aanname dan? 'schijnt'
Snelle overstap binnenlandse Fyra op Benelux? Ben je zo weer een half uur sneller.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ik verwacht is een fatsoenlijk aanbod over de HSL, een fatsoenlijk (regionaal) alternatief over de klassieke route en nog wat leuk speelgoed. Niet zo'n hatseflats-we-doen-wel-wat-omdat-het-toch-niemand-een-kluit-interesseert-alternatief.
'Meestal wel bij het rechte eind heeft.' Dudequote:[..]
Ik heb me gebaseerd op @JonWorth die het meestal wel bij het rechte eind heeft.
quote:http://www.businesstravel(...)t-and-add-new-trains
27/09/2013
...
The plan was for Eurostar to expand its services beyond Brussels and Paris to serve new markets in Holland, Germany and Switzerland. This is something for which both leisure and business travellers have long been asking Eurostar to do.
But as Business Traveller revealed in our July/August issue (see Platform), Eurostar has put expansion on the back burner.
Instead, initially at least, says Eurostar's head of global sales Darren Williams, it will deploy the expensive German trains (the 10 sets cost £700 million in total) to provide extra seating between London, Brussels and Paris — a purpose for which this state-of-the-art rolling stock was never intended.
...
Eurostar treinen leasen? Ze gaan vanaf 2015 eruit volgens dat artikel, kan NS ze mooi overnemen om twee maal per dag naar Londen te snellenquote:Op vrijdag 27 september 2013 16:52 schreef Igen het volgende:
Dat van Eurostar zal wel hieruit komen:
[..]
Nee niet, want een aantal alternatieven die VBOV voorstelt zijn juridisch minder haalbaar dan dit plan.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:53 schreef b2py het volgende:
Rover en TTB overwegend positief over treinplannen
vrijdag 27 september 2013 09:54
Rover en TreinTramBus zijn verheugd over de plannen voor de treinverbinding Nederland - België. De organisaties zijn blij met het brede palet aan reismogelijkheden voor de nabije toekomst. De druk van reizigers en van volksvertegenwoordigers heeft tot goede resultaten geleid. Rover en TreinTramBus vinden het jammer dat het herstel van een volledige Intercityuurdienst Amsterdam - Brussel lang duurt.
Bron en meer
Ben benieuwd of VBOV in zijn eentje de concessie plat krijgt..
Niet helemaal, Dordrecht en Roosendaal zijn de sjaak. Breda lijkt de grote winnaar: zij hebben straks treinen over de HSL naar Den Haag, Brussel Zuid, Schiphol, Brussels Airport en Amsterdamquote:Op vrijdag 27 september 2013 17:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dus eigenlijk is alles weer bij het oude? Wel zo overzichtelijk, jammer dat het zoveel geld en kudos moest kosten.
"is"? Naja over dik drie jaar dus, als alles meezit.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Dus eigenlijk is alles weer bij het oude? Wel zo overzichtelijk, jammer dat het zoveel geld en kudos moest kosten.
MVBOV niet, maar de Europese Kartelpolitie mogelijk wel...quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:53 schreef b2py het volgende:
Rover en TTB overwegend positief over treinplannen
vrijdag 27 september 2013 09:54
Rover en TreinTramBus zijn verheugd over de plannen voor de treinverbinding Nederland - België. De organisaties zijn blij met het brede palet aan reismogelijkheden voor de nabije toekomst. De druk van reizigers en van volksvertegenwoordigers heeft tot goede resultaten geleid. Rover en TreinTramBus vinden het jammer dat het herstel van een volledige Intercityuurdienst Amsterdam - Brussel lang duurt.
Bron en meer
Ben benieuwd of VBOV in zijn eentje de concessie plat krijgt..
Om nog maar niet te spreken over de kosten voor de aanleg van een hogesnelheidslijn van 300km/h want dat was echt nodig!!1211! om mee te blijven doen in Europa...quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:14 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
"is"? Naja over dik drie jaar dus, als alles meezit.
4 jaar ellende, en dat allemaal omdat men per se die beneluxtrein moest afschaffen terwijl iedereen op zijn vingers aanvoelde dat het mis zou gaan met de fyra.
Misschien de beloofde frequenties niet maar vrijwel alle verbindingen zitten er wel in. Welke verste verte mis ik?quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:19 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
MVBOV niet, maar de Europese Kartelpolitie mogelijk wel...
Overigens is de conclusie dat ROVER en BTTB in een achterkamertje de reizigersbelangen hebben verkwanseld. "Overwegend positief" over een product dat in de verste verte niet lijkt op de concessie...
Die hele HSL vind ik prima. Alleen die hele invoering van de V250 was zo compleet onzinnig. Iedereen wist dat dat ding niet geschikt was voor een lijndienst, en dan toch gewoon alle andere treinen aan de kant schuiven en cold turkey overstappen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:22 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Om nog maar niet te spreken over de kosten voor de aanleg van een hogesnelheidslijn van 300km/h want dat was echt nodig!!1211! om mee te blijven doen in Europa...
En nu op Thalys na niet wordt gebruikt volgens de beoogde doelstelling. En maar verrast zijn als overheidsfinanciën uit de klauwen lopen...
Wat is het nut nog van de HSL met het aanbod dat er ligt?quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Misschien de beloofde frequenties niet maar vrijwel alle verbindingen zitten er wel in. Welke verste verte mis ik?
Voor het gebruik dat jij omschrijft was de aanleg veel te duur. Had er dan gewoon een spoor van max 200km/h neergelegd met (tol)snelweg A3 ernaast.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:29 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Die hele HSL vind ik prima. Alleen die hele invoering van de V250 was zo compleet onzinnig. Iedereen wist dat dat ding niet geschikt was voor een lijndienst, en dan toch gewoon alle andere treinen aan de kant schuiven en cold turkey overstappen.
Zoals er in 2012 gereden werd was eigenlijk voor iedereen ideaal. Goedkope Benelux-trein, dure Thalys, snel en betaalbaar binnenlands vervoer tussen Breda en Amsterdam. Hadden ze dat gewoon doorgezet en mondjesmaat V160's vervangen door V250's was er niets aan de hand geweest.
Omdat dat ding is aangelegd voor 300km/h. Ik ben het met je eens overigens dat je nu dat dat ding er ligt hem ook moet gebruiken, maar uiteindelijk is en blijft het weggegooid geld.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:36 schreef b2py het volgende:
De ironie dat dit een plan is vanaf 2016, Who knows wat er vanaf 2020 gebruikt wordt.
De aanname die je doet dat Dordrecht straks alleen maar een sprinter heeft met Breda vind ik flauw. Nergens op gestoeld. En vanaf Dordrecht naar Zeeland heb je altijd de IC naar Vlissingen nog hè..
Plus de vraag wat je aan een HSL hebt? Ik vind 80 treinen per dag over de noordsectie per richting nogal wat, en op de zuidsectie ligt dat rond de 60. Hoeveel treinen rijden er per dag over andere HSL's?
Dit is het plan dat NS presenteert als oplossing voor de Fyra-problemen, de 1900 (Den Haag - Venlo) wordt over de HSL gestuurd (vast en zeker met een kleine toeslag?). Maar, toegegeven, misschien rijdt de 2200 (Amsterdam - Dordrecht) straks weer door naar Breda, Tilburg of Eindhoven.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:36 schreef b2py het volgende:
De ironie dat dit een plan is vanaf 2016, Who knows wat er vanaf 2020 gebruikt wordt.
De aanname die je doet dat Dordrecht straks alleen maar een sprinter heeft met Breda vind ik flauw. Nergens op gestoeld.
Leuk, maar vanuit Dordrecht óf Zeeland náár België wordt een heel ander verhaal: langer reizen, overstappen. Een regionaal aanbod zou een prima oplossing zijn voor het gat dat geslagen wordt.quote:En vanaf Dordrecht naar Zeeland heb je altijd de IC naar Vlissingen nog hè..
Ik bedoel ook niet te zeggen dat de HSL nutteloos is, maar zoals het nu wordt opgepakt vind ik uitermate knullig. Die omwegen via Breda en Den Haag zijn gewoon raarquote:Plus de vraag wat je aan een HSL hebt? Ik vind 80 treinen per dag over de noordsectie per richting nogal wat, en op de zuidsectie ligt dat rond de 60. Hoeveel treinen rijden er per dag over andere HSL's?
Na succesvol (gefaseerd) introduceren van- en ervaring op doen met een hogesnelheidstrein, had je dan uiteraard op volle snelheid en over de grens kunnen gaan rijden. Ik ben helemaal geen tegenstander van een beetje ambitieuze investeringen in infrastructuur, als we altijd zouden moeten wachten tot bruggen en tunnels economisch rendabel zijn, zou er nooit meer iets gebouwd worden. Wat hier het probleem is, is dat ondanks alle nieuwe mogelijkheden die gecreëerd zijn van kostbare belastingcenten, het er voor de reiziger alleen maar slechter op geworden is.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:32 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Voor het gebruik dat jij omschrijft was de aanleg veel te duur. Had er dan gewoon een spoor van max 200km/h neergelegd met (tol)snelweg A3 ernaast.
toen men via HSL van Amsterdam naar belgie ging en den haag dus oversloeg stond men op de achterste poten... nu ze het eerste stuk via den haag en dus conventioneel spoor doen is het ook niet goed... kan niet allebei he...quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:41 schreef James1988 het volgende:
Ik bedoel ook niet te zeggen dat de HSL nutteloos is, maar zoals het nu wordt opgepakt vind ik uitermate knullig. Die omwegen via Breda en Den Haag zijn gewoon raar
Vergeet ook de tijd benodigd voor afremmen en optrekken niet. Zou me niet verbazen als de reistijd neerkomt op zo'n 55 minuten, waardoor je nog maar 5 minuten winst hebt.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:46 schreef b2py het volgende:
Je kan je afvragen of het zoveel langer reizen is. Dat ding staat namelijk zeker 7 minuten stil te Breda en dan zal er nog de nodige marge overheen gezet worden.
Er zijn veel betere lijnvoeringen te bedenken dan deze.quote:Door Den Haag en Breda erin te zetten voldoe je wel aan de concessie eisen. Die schrijven namelijk niet voor hoe je de lijnvoering vorm moet geven, alleen frequenties.
Dat kan zeker wel, maar men wíl gewoon niet.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:47 schreef Salatrel het volgende:
[..]
toen men via HSL van Amsterdam naar belgie ging en den haag dus oversloeg stond men op de achterste poten... nu ze het eerste stuk via den haag en dus conventioneel spoor doen is het ook niet goed... kan niet allebei he...
Met getrokken materieel gaat dat niet snel gebeuren, maar je moet hier verder kijken dan je neus lang is.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:53 schreef b2py het volgende:
Heb je wel gedacht aan de hoeveelheid materieel die je daarvoor nodig hebt, plus hoe ga je snel en efficiënt treinen koppelen die allebei bestuurd worden door een loc? Ik zie daar de mogelijkheden echt niet voor te Rotterdam Centraal.
Ik krijg trouwens via Klaasje het bericht dat er gesproken wordt over stuurstanden in het document op rijksoverheid. Dan kan combineren of kort keren interessant worden.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Met getrokken materieel gaat dat niet snel gebeuren, maar je moet hier verder kijken dan je neus lang is.
Als er nu tijdig plannen worden gemaakt en er vaart wordt gezet achter het regelen van al die dingen kun je tegen 2016/2017 beschikken over een vloot waarmee dat wel kan.
Komt omdat Arriva het ook gaat doen. Die willen ze natuurlijk in de weg zitten.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:59 schreef ReisT het volgende:
Frappant dat NS nu precies die verbinding wil gaan aanbieden (Den Haag-Breda-Brussel) die ze eerst totaal niet zagen zitten.
Als ik de plannen goed begrijp verdwijnt de toeslagverplichting tussen Rotterdam en Breda. Toeslag moet je dan dus alleen betalen voor het trajectdeel Rotterdam - Schiphol.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:41 schreef James1988 het volgende:
Dit is het plan dat NS presenteert als oplossing voor de Fyra-problemen, de 1900 (Den Haag - Venlo) wordt over de HSL gestuurd (vast en zeker met een kleine toeslag?).
b2py sprak net over stuurstanden, als dat het geval is moet er materieeltechnisch wat gaan veranderen toch? Zeker is e.e.a. natuurlijk nog niet, maar het zou met de extra keringen wel logisch zijn om met stuurstanden te werken.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:17 schreef Ireyon het volgende:
Maar ik lees nergens iets over ICRm revisie? Dat spul houdt het geen jaren meer vol hoor
Hehe.. Alsof VBOV aan achterbanraadpleging doet.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Voor Beter OV neemt afstand van gesuggereerde betrokkenheid bij schaamlapplan HSL:
http://www.voorbeterov.nl/page5.php
Het verschil in standpunt komt waarschijnlijk vooral doordat de andere verenigingen vooral willen dat de reizigers weer van A naar B kunnen, terwijl MVBOV alleen maar de NS wil zien verdwijnen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:28 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Hehe.. Alsof VBOV aan achterbanraadpleging doet.
Bron?quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:37 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Het verschil in standpunt komt waarschijnlijk vooral doordat de andere verenigingen vooral willen dat de reizigers weer van A naar B kunnen, terwijl MVBOV alleen maar de NS wil zien verdwijnen.
Want eisen dat de NS volgens dezelfde regels speelt als andere marktpartijen is gelijk aan "boehoehoe, ze willen me wegpesten"?quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:37 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Het verschil in standpunt komt waarschijnlijk vooral doordat de andere verenigingen vooral willen dat de reizigers weer van A naar B kunnen, terwijl MVBOV alleen maar de NS wil zien verdwijnen.
Eens.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:49 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik weet dat Driek echt wel het belang van de reiziger vooropstelt. Hij wil echter ook dat het proces goedverloopt. In dit geval heeft de NS behoorlijk hard gefaald, maar de kamer verbind daar geen consequenties aan. Iets wat je best wel mag eisen.
Dit.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:55 schreef Litpho het volgende:
Als er trouwens iets weg moet uit het huidige systeem, is het wel de volslagen tandeloosheid en nonhandhaving van IenM. En dat gaat niet gebeuren zolang MinFin zich als eigenaar "maar het is heus een commercieel bedrijf, hóór" blijft gedragen.
Want de NS bevestigen in "we kunnen toch wel doen wat we willen, Wilma durft toch niets" gaat nooit een negatieve weerslag hebben op het reizigersbelang?quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:59 schreef KomtTijd... het volgende:
Nouja het is lang geleden dat ik MVBOV iets heb zien verkondigen wat niet regelrecht bedoeld is om de NS af te zeiken of aan te vallen. Op zich wel terecht, maar vaak helemaal niet in het belang van de reizigers.
Zinloos?quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:05 schreef dennistd het volgende:
Ze hadden die hele boog van Breda naar Antwerpen gewoon nooit moeten aanleggen... De verbinding bij Zevenhuizen is prima voor Amsterdam-Rotterdam-Breda, maar Breda-Antwerpen is gewoon zinloos volgens mij
Grensoverschrijdend verkeer is een luxe, zegt Jeroen. Dat geld hoort hier tegen 21% uitgegeven te worden, als je tenminste geen landverrader bent.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:14 schreef moddermonster het volgende:
[..]
Zinloos?
Wil jij alle mensen uit Brabant en omstreken via Roosendaal laten reizen om in België komen?
Alsof het nog niet erg genoeg is dat er tussen Breda en Eijsden geen enkele passagierstrein de grens overgaat...
Dan ben ik lekker een landverrader en neem ik wel een bus naar Turnhoutquote:Op vrijdag 27 september 2013 19:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
Grensoverschrijdend verkeer is een luxe, zegt Jeroen. Dat geld hoort hier tegen 21% uitgegeven te worden, als je tenminste geen landverrader bent.
Toch knap dat de NS het voor elkaar krijgt een trein over de hogesnelheidslijn te laten rijden en hem dan vervolgens langer over de rit te laten doenquote:Op vrijdag 27 september 2013 19:18 schreef James1988 het volgende:
De nieuwe 'Benelux-plus' gaat 194 minuten doen over een rit van Amsterdam naar Brussel.
Dat is maarliefst 30 minuten TRAGER dan de oude, rechtstreekse, Beneluxtrein.
Ja. En als die trein via Breda ook maar 1 cent duurder is gaat dat sowieso gebeuren ook. Of men pleurt massaal de auto neer in Essen en reist voor 2 knaken heen- en terug naar Antwerpen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:14 schreef moddermonster het volgende:
[..]
Zinloos?
Wil jij alle mensen uit Brabant en omstreken via Roosendaal laten reizen om in België komen?
Ondersteund door een koor van "zie je wel dat die oude Benelux half leeg moet hebben gezeten"quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ja. En als die trein via Breda ook maar 1 cent duurder is gaat dat sowieso gebeuren ook.
quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:22 schreef Aether het volgende:
Den Haag gaat door met Lage Landen Lijn
De gemeente Den Haag gaat door met haar plannen voor een eigen intercityverbinding met Brussel. De hofstad heeft veel vragen over de verbinding die NS vrijdag aankondigde. "Hoe lang duurt de reis? Wat is het comfort van de treinstellen? Kortom, biedt de nieuwe Beneluxtrein kwaliteit voor de reiziger?'', zei de Haagse wethouder Peter Smit (Verkeer) in een reactie.
Smit voegt eraan toe dat "afhankelijk zijn van een monopolist niet altijd goed uitpakt''. Den Haag had tientallen jaren lang een verbinding met Brussel. Die verdween in december vorig jaar, toen de Fyra ging rijden. Daarop besloot Den Haag om zelf een intercitydienst met de Belgische hoofdstad op poten te zetten, de zogeheten Lage Landen Lijn. Vervoerder Arriva mag de lijn exploiteren.
Den Haag en Arriva kregen vorige maand geen toestemming om in 2014 in België te rijden. Voor 2015 zullen ze een nieuwe aanvraag indienen.
Goede zaak. Welk commercieel bedrijf is nu niet van gezonde competitie groot geworden?quote:
Oud-monopolistenquote:Op vrijdag 27 september 2013 19:40 schreef Litpho het volgende:
[..]
Goede zaak. Welk commercieel bedrijf is nu niet van gezonde competitie groot geworden?
Ziedaar het argument om het plan als onzinnig te bestempelen, want de voorgestelde verbinding is niet in het belang van de reiziger.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:18 schreef James1988 het volgende:
De nieuwe 'Benelux-plus' gaat 194 minuten doen over een rit van Amsterdam naar Brussel.
Dat is maarliefst 30 minuten TRAGER dan de oude, rechtstreekse, Beneluxtrein.
Nee nee, het is onnadenkende NS-aversiequote:Op vrijdag 27 september 2013 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ziedaar het argument om het plan als onzinnig te bestempelen, want de voorgestelde verbinding is niet in het belang van de reiziger.
Gelukkig zijn er reizigersorganisaties met leden, invloed (en dan geen populistische Telegraafinvloeden) en kennis die wel voorzichtig positief zijn.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:22 schreef DriekOplopers het volgende:
Voor Beter OV neemt afstand van gesuggereerde betrokkenheid bij schaamlapplan HSL:
http://www.voorbeterov.nl/page5.php
geen idee, heb volgens mij de trein van 17.19 uur op tijd zien vertrekken.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:46 schreef greavy het volgende:
Iemand een idee wat er mis (geweest) is tussen Leeuwarden en Harlingen? Al voor 14:30 liep alles daar in de vertraging (variërend tussen 3 en 10 minuten), maar vanavond om 19:00 waren er nog steeds vertragingen van minimaal 5 minuten.
VBOV stelt het belang van de reiziger helemaal niet voorop. Laat me niet lachen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 18:49 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik weet dat Driek echt wel het belang van de reiziger vooropstelt. Hij wil echter ook dat het proces goedverloopt. In dit geval heeft de NS behoorlijk hard gefaald, maar de kamer verbind daar geen consequenties aan. Iets wat je best wel mag eisen.
over de eerste jaren ben ik wel voorzichtig positief, over dat HSL gedrocht totaal niet. Puur bedoeld om Arriva in de wielen te rijden en niet om de reiziger de dienenquote:Op vrijdag 27 september 2013 19:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er reizigersorganisaties met leden, invloed (en dan geen populistische Telegraafinvloeden) en kennis die wel voorzichtig positief zijn.
Oké, maarja, als er maar één trein vertraging heb op Leeuwarden - Harlingen gaat het al mis. Daar heb je geen één minuut speling, zelfs niet bij de keerpunten. Soms wordt hij dan opgeheven Harlingen - Harlingen Haven, maar dat gebeurt echt bij grote vertragingen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen idee, heb volgens mij de trein van 17.19 uur op tijd zien vertrekken.
Kwam zelf net uit Groningen, waarbij ik mazzel had dat ik op Noord de vertraagde Delfzijler richting CS nog kon halen. Die uit Roodeschool kwam pas op vertrektijd van de stopper naar Leeuwarden binnen. Daarna richting Leeuwarden nog enkele malen een snelremming gehad, omdat er een leerlingmachinist bezig was die het vak nog moest leren. Hij zette de zesbaks trein op spoor 8 in Leeuwarden ook behoorlijk ver van het juk af. Volgens mij was de vrijbalk van het wissel ook maar net gepasseerd daar.
"Nietusquote:Op vrijdag 27 september 2013 20:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
VBOV stelt het belang van de reiziger helemaal niet voorop. Laat me niet lachen.
klopt, maar als de treindienst in de toekomst onder invloed van de treindienstleider komt kan er wel met kruisingen geschoven gaan worden bij vertragingen en kunnen er meer trucs uitgehaald worden.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Oké, maarja, als er maar één trein vertraging heb op Leeuwarden - Harlingen gaat het al mis. Daar heb je geen één minuut speling, zelfs niet bij de keerpunten. Soms wordt hij dan opgeheven Harlingen - Harlingen Haven, maar dat gebeurt echt bij grote vertragingen.
Voor een 'terug-bij-af treindienst' die er 30 minuten langer over doet dan vroeger? Die hebben zich mooi in de luren laten leggen. Klassieke overheidstruuc om kritiek weg te nemen: Je geeft de partijen met tegengeluid een onderdeel in het proces, ze mogen meedenken met de door jou geleverde middeleninzet en komen gestuurd uit bij de oplossing die jij voor ogen had. Zo hebben ze het (deels) zelf verzonnen en kunnen geen kritiek meer leveren op hun 'eigen oplossing'. Schijnparticipatie heet dat.quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er reizigersorganisaties met leden, invloed (en dan geen populistische Telegraafinvloeden) en kennis die wel voorzichtig positief zijn.
bijsturen is op dit moment daar vrijwel niet mogelijk, ook al zou je wel willenquote:Op vrijdag 27 september 2013 20:11 schreef greavy het volgende:
Ja, daar kan je mee winnen. Maar als dezelfde Mcn terug moet naar Harlingen, en je geen eventuele vervanger beschikbaar hebt ...
Maar nu kan de TRDL toch ook de mcn opdracht geven om de kruising te verplaatsen (trein in Dronrijp niet laten schieten en in Franeker gewoon op tijd laten schieten)?
Zo had de trein op de foto +7 (zelfde bij aankomst op station, vertrok met +9(!). Toen stond de trein in Franeker al 4 minuten te kamperen (die was wel strak op tijd), terwijl die één minuut meer nodig heeft om in Dronrijp te komen. Dan had die trein naar Harlingen +10/11 gehad, en was de andere trein op tijd. Maar ik verbaasde mij erover dat dat niet gebeurde ...
Nu had de trein naar Leeuwarden óók +9 gekregen.
Klopt. BBQ.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
Feestje bij ziggy en co? Stond op het terrein van ProRail in Groningen namelijk een partytent
Klopt. Er wordt nergens gemeten, wij kunnen alleen afgaan op wat de mcn ons vertelt.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:15 schreef dennistd het volgende:
Waarschijnlijk omdat de TRDL helemaal niet weet dat trein X +2 heeft en trein Y +9. Hij merkt het pas als de trein later in Leeuwarden komt dan gepland. Denk ik dan he, als leek
Hm, ik dacht dat de Mcn de TRDL bij zulke vertragingen altijd moet inlichten (en voor vragen of hij door mag of moet wachten). Met die +7 werd overigens ook al uit Leeuwarden vertrokken richting Harlingen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:15 schreef dennistd het volgende:
Waarschijnlijk omdat de TRDL helemaal niet weet dat trein X +2 heeft en trein Y +9. Hij merkt het pas als de trein later in Leeuwarden komt dan gepland. Denk ik dan he, als leek
"Vanwege logistieke problemen rijden er in Groningen en Friesland tot nader order geen treinen."quote:
Niet geweest. Ik heb nachtdienst.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geniet ervan, of is het al weer afgelopen?
Té makkelijk.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:19 schreef greavy het volgende:
[..]
"Vanwege logistieke problemen rijden er in Groningen en Friesland tot nader order geen treinen."
dan zou ik het organisatorische problemen noemenquote:Op vrijdag 27 september 2013 20:19 schreef greavy het volgende:
[..]
"Vanwege logistieke problemen rijden er in Groningen en Friesland tot nader order geen treinen."
Een mcn hoeft op een station waar normaal gekruist wordt geen toestemming te vragen. En met vertragingen is het een hell of a job om de boel bij te houden als trdl. Zeker omdat je ook de baanvakken naar Stavoren, Roodeschool en Delfzijl erbij hebt.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Hm, ik dacht dat de Mcn de TRDL bij zulke vertragingen altijd moet inlichten (en voor vragen of hij door mag of moet wachten). Met die +7 werd overigens ook al uit Leeuwarden vertrokken richting Harlingen.
Maar dat zal wel lastiger gaan als onze gedachte is, TRDL moet het van de Mcn horen, idd.
Onzin.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
VBOV stelt het belang van de reiziger helemaal niet voorop. Laat me niet lachen.
Wie weet wat voor belangen van NMBS er meespelen.... Overigens is het plan overduidelijk een reactie op eerdere kritieken: Te weinig stops, te duur, onvoldoende flexibel. Ik ben bang dat men daarmee een beetje doorgeschoten is. Echter vind ik het wel een zeldzaam goed onderbouwt plan.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
over de eerste jaren ben ik wel voorzichtig positief, over dat HSL gedrocht totaal niet. Puur bedoeld om Arriva in de wielen te rijden en niet om de reiziger de dienen
Even los van je VBOV-aversie, vind je serieus dat Rover hier het reizigersbelang voorop stelt?quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
VBOV stelt het belang van de reiziger helemaal niet voorop. Laat me niet lachen.
Daar heb ik wat twijfels bij maar VBOV zit op het andere uiterste terwijl de kip met de gouden eieren volgens mij een snelle, flexibel bruikbare en betaalbare trein is. Nu krijgen we een trage, flexibel bruikbare goedkope trein.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:33 schreef Litpho het volgende:
[..]
Even los van je VBOV-aversie, vind je serieus dat Rover hier het reizigersbelang voorop stelt?
Ik denk dat VBOV niet veel anders kan dan dit, gegeven dat zowel IenM als NS al meermaals hebben bewezen zich niet bijzonder veel gelegen te laten liggen aan de inspraakmogelijkheden die er zijn. Als je dan inderdaad iets wil veranderen, moet je escaleren. Dat is dus de media opzoeken of bijv. een mededingingsautoriteit er op attent maken.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Daar heb ik wat twijfels bij maar VBOV zit op het andere uiterste terwijl de kip met de gouden eieren volgens mij een snelle, flexibel bruikbare en betaalbare trein is. Nu krijgen we een trage, flexibel bruikbare goedkope trein.
het idee is wel goed, maar inderdaad, ze zijn te ver doorgeschoten en dan komt het de reiziger ook niet ten goede. Je moet een middenweg proberen te vinden om de verbinding aantrekkelijk te krijgen.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:29 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Wie weet wat voor belangen van NMBS er meespelen.... Overigens is het plan overduidelijk een reactie op eerdere kritieken: Te weinig stops, te duur, onvoldoende flexibel. Ik ben bang dat men daarmee een beetje doorgeschoten is. Echter vind ik het wel een zeldzaam goed onderbouwt plan.
VBOV gebruikt rare argumenten als het echt om de reiziger zou gaan. VBOV heeft het over 300 km/h terwijl geen reiziger op het bijbehorende prijskaartje zit te wachten. VBOV zit heel eenzijdig op de tour dat het te laat is terwijl iedere andere oplossing per definitie trager is en het vervoer dan sowieso tijdelijk wegvalt. Uiteindelijk moet de reiziger wel van a naar b komen. Dat is belangrijk. Daar hoor ik VBOV nooit over.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:43 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik denk dat VBOV niet veel anders kan dan dit, gegeven dat zowel IenM als NS al meermaals hebben bewezen zich niet bijzonder veel gelegen te laten liggen aan de inspraakmogelijkheden die er zijn. Als je dan inderdaad iets wil veranderen, moet je escaleren. Dat is dus de media opzoeken of bijv. een mededingingsautoriteit er op attent maken.
Dan kan je het er niet mee eens zijn, maar het alternatief is net zoals Rover af en toe een "kan hier misschien iets beter? Nee? Oh, maar bedankt voor het luisteren" plaatsen.
Ben ik het niet helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Daar heb ik wat twijfels bij maar VBOV zit op het andere uiterste terwijl de kip met de gouden eieren volgens mij een snelle, flexibel bruikbare en betaalbare trein is. Nu krijgen we een trage, flexibel bruikbare goedkope trein.
misschien moet je het wel zo hard spelen om echt iets voor elkaar te krijgen dat in het belang van de reiziger is. Braaf meeknikken gaat in ieder geval niet helpenquote:Op vrijdag 27 september 2013 20:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
VBOV gebruikt rare argumenten als het echt om de reiziger zou gaan. VBOV heeft het over 300 km/h terwijl geen reiziger op het bijbehorende prijskaartje zit te wachten. VBOV zit heel eenzijdig op de tour dat het te laat is terwijl iedere andere oplossing per definitie trager is en het vervoer dan sowieso tijdelijk wegvalt. Uiteindelijk moet de reiziger wel van a naar b komen. Dat is belangrijk. Daar hoor ik VBOV nooit over.
Daar is belastinggeld voor uitgegegeven. Een van de redenen dat er geen treinen rijden is juist dát NSH zich blind staarde op 250. En dan mag je er nu niets van zeggen?quote:Op vrijdag 27 september 2013 20:51 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
VBOV gebruikt rare argumenten als het echt om de reiziger zou gaan. VBOV heeft het over 300 km/h terwijl geen reiziger op het bijbehorende prijskaartje zit te wachten.
Eens, maar het argument dat de NS/MinFin niet beloond moet worden voor hun wanprestaties snijdt ook wel enig hout. Anders wordt het de volgende keer alleen maar nog minder in het reizigersbelang. Nee, ik weet ook niet hoe.quote:VBOV zit heel eenzijdig op de tour dat het te laat is terwijl iedere andere oplossing per definitie trager is en het vervoer dan sowieso tijdelijk wegvalt.
Niet? Ik met regelmaat. Toegegeven, dat is niet hetgene wat met betrekking tot de HSL het meest genoemd wordt.quote:Uiteindelijk moet de reiziger wel van a naar b komen. Dat is belangrijk. Daar hoor ik VBOV nooit over.
Doe maar wel, die krengen leveren een strop op van 225 miljoen and countingquote:Op vrijdag 27 september 2013 20:54 schreef Litpho het volgende:
[..]
Daar is belastinggeld voor uitgegegeven. Een van de redenen dat er geen treinen rijden is juist dát NSH zich blind staarde op 250. En dan mag je er nu niets van zeggen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |