Pinkindiequote:
Damn, dat is nog eens watquote:Op zondag 16 juni 2013 00:04 schreef Moody het volgende:
[..]
Anders vergeet je The National en Blur enzo
En Asaf Avidan, Vampire Weekend, Sigur Ros, Balthazar, Depeche Mode,....
Bizar zegquote:
Modest Mousequote:Op zondag 16 juni 2013 00:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Bizar zeg
Zo was de lineup van BKS ook wel bizar, maar BS en MM eruit toch wel harde aderlating...
Nieuw album dus dan maar hopen op een tour....quote:
Misschien nog een Little Funny Frog die Cuckoo zegtquote:Op zondag 16 juni 2013 00:07 schreef Norrage het volgende:
[..]
Bizar zeg
Zo was de lineup van BKS ook wel bizar, maar BS en MM eruit toch wel harde aderlating...
quote:Op zondag 16 juni 2013 00:09 schreef Moody het volgende:
[..]
Vind Modest Mouse solo niet geweldig. Zijn werk als producer daarentegen....
Ik denk dat je hem verwart met Danger Mouse. Dat deed je laatst ook al.quote:Op zondag 16 juni 2013 00:09 schreef Moody het volgende:
[..]
Vind Modest Mouse solo niet geweldig. Zijn werk als producer daarentegen....
Waarom zat je überhaupt naar de Handsome Poets en de rest van Pinkpop te kijken?quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:36 schreef Norrage het volgende:
Handsome Poetswat een kútband, ongelooflijk.
Mijn minikick werkte.quote:Op zondag 16 juni 2013 00:05 schreef Norrage het volgende:
Niet meer dood dit topic nu, kerftministet?
?quote:Op zondag 16 juni 2013 00:15 schreef Felagund het volgende:
[..]
Waarom zat je überhaupt naar de Handsome Poets en de rest van Pinkpop te kijken?
Ze zijn in mijn herinnering wel beter dan GBTTZ.
Go Back To The Zoo.quote:
Het mag dan niet heel goed zijn, maar ik wou dat ik zo doorbrakquote:Op zondag 16 juni 2013 00:17 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Niet beter zijn dat dan![]()
Zelfs Peter Beense heeft meer talent.
Zelfde niveau kut. Die zanger van Poets is tenminste nog enigszins sympathiek.quote:Op zondag 16 juni 2013 00:15 schreef Felagund het volgende:
[..]
Waarom zat je überhaupt naar de Handsome Poets en de rest van Pinkpop te kijken?
Ze zijn in mijn herinnering wel beter dan GBTTZ.
Je onderschat Coldplay.quote:Op zondag 16 juni 2013 00:18 schreef Bol_Wan het volgende:
Knap hoor, een slechtere coldplay neerzetten dan coldplay
quote:Op zondag 16 juni 2013 00:19 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zelfde niveau kut. Die zanger van Poets is tenminste nog enigszins sympathiek.
En waarom ik keek: ik laat je graag verassen
steek em in de fik danquote:Op zondag 16 juni 2013 00:19 schreef Norrage het volgende:
[..]
Zelfde niveau kut. Die zanger van Poets is tenminste nog enigszins sympathiek.
En waarom ik keek: ik laat je graag verassen
iPhone typefout sorryquote:
Ik vind laatste album ook wel okequote:Op zondag 16 juni 2013 00:20 schreef Moody het volgende:
Coldplay van 10 jaar geleden was niet verkeerd.
Debuutalbum was inderdaad leuk. Gewoon Radiohead uitgevoerd op een piano, maar wel heel goed. Tweede album is half/half bagger en tof, en daarna wordt het echt dramatisch.quote:Op zondag 16 juni 2013 00:20 schreef Moody het volgende:
Coldplay van 10 jaar geleden was niet verkeerd.
Als dit topic zich zou afspelen in 2001, zouden weinig mensen negatief over Coldplay spreken denk ikquote:Op zondag 16 juni 2013 00:21 schreef Bol_Wan het volgende:
Dit is ook werkelijk het enige indietopic waarin een negatieve uitspraak over coldplay teruggefloten wordt
Mee eens, maar vida la Viva ofzo vond ik primaquote:Op zondag 16 juni 2013 00:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Debuutalbum was inderdaad leuk. Gewoon Radiohead uitgevoerd op een piano, maar wel heel goed. Tweede album is half/half bagger en tof, en daarna wordt het echt dramatisch.
Hot Fuss vind ik nog steeds wel leuk.quote:Op zondag 16 juni 2013 00:22 schreef Moody het volgende:
ooooHooOOOhh The Killers....
Dat is de nummer 1 most hated toch![]()
Tenzij ze elke week bij DWDD zittenquote:Op zondag 16 juni 2013 00:22 schreef Moody het volgende:
[..]
Als dit topic zich zou afspelen in 2001, zouden weinig mensen negatief over Coldplay spreken denk ik
Killers vond ii eerste album ook goed van hoorquote:Op zondag 16 juni 2013 00:22 schreef Moody het volgende:
ooooHooOOOhh The Killers....
Dat is de nummer 1 most hated toch![]()
Dat dan weer wel, Meneer Bloempjes zit er vaak naastquote:
Die man kan helemaal niet zingen man. Wat een drama.quote:Op zondag 16 juni 2013 00:24 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Dat dan weer wel, Meneer Bloempjes zit er vaak naast
All the things that youve done of hoe dat nummer ook heet ook erg vet. Net als meer van Hot Fuss iddquote:Op zondag 16 juni 2013 00:24 schreef Tchock het volgende:
Mr. Brightside is gewoon een fucking vet nummer. Delen van Sams Town zijn ook best leuk.
Zeker, bij verre. Wat een troep.quote:
Sam's Town is ook nog leuk idd, Sawdust is ook nog grappig (compoilatie-album, staat o.a. Tranquilize op waar Lou Reed aan meewerkte en een cover van het nummer Shadowplay). Eigenlijk gaat het mis vanaf Day & Age.quote:Op zondag 16 juni 2013 00:24 schreef Tchock het volgende:
Mr. Brightside is gewoon een fucking vet nummer. Delen van Sams Town zijn ook best leuk.
Dat is ook meteen echt herrie van de onderste plank.quote:Op zondag 16 juni 2013 00:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Sam's Town is ook nog leuk idd, Sawdust is ook nog grappig (compoilatie-album, staat o.a. Tranquilize op waar Lou Reed aan meewerkte en een cover van het nummer Shadowplay). Eigenlijk gaat het mis vanaf Day & Age.
Humanquote:Op zondag 16 juni 2013 00:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Sam's Town is ook nog leuk idd, Sawdust is ook nog grappig (compoilatie-album, staat o.a. Tranquilize op waar Lou Reed aan meewerkte en een cover van het nummer Shadowplay). Eigenlijk gaat het mis vanaf Day & Age.
Ongelooflijk als je erover nadenkt he. Bizar. Als ik terugkijk was het écht een goede band.quote:Op zondag 16 juni 2013 00:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is ook meteen echt herrie van de onderste plank.Hoe kan zo'n veelbelovend bandje het nou zo verprutsen? Te hebberig geworden?
Dat zingt 'ie volgens mij niet.quote:Op zondag 16 juni 2013 00:30 schreef debeterebob het volgende:
[..]
WE AAAAAAAAAAAAAAAAAAAARE JOOOOOOOEEEEMUUN
Or dancer he.....quote:Op zondag 16 juni 2013 00:30 schreef debeterebob het volgende:
[..]
OR AAAARRRE WEEEEE DAAAAANNNSSSEEERSSSSquote:Op zondag 16 juni 2013 00:30 schreef debeterebob het volgende:
[..]
quote:Op zondag 16 juni 2013 00:31 schreef Bol_Wan het volgende:
Vindt Human best geinig eigenlijk, net als Spaceman
Wat een kut nummers, ga je mond spoelenquote:Op zondag 16 juni 2013 00:31 schreef Bol_Wan het volgende:
Ik vind de spotifyreclame eigenlijk beter.quote:Op zondag 16 juni 2013 00:31 schreef Bol_Wan het volgende:
Alternatieve alternatieveling heet zoiets :pquote:
Net als Morrisey a capalla zonder tekst?quote:Op zondag 16 juni 2013 00:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wat een kut nummers, ga je mond spoelenalhoewel zonder tekst kan het nog net denk ik.
Nou ja, ik kan je moeilijk serieus nemen als je zegt dit tof te vinden:quote:Op zondag 16 juni 2013 00:32 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Alternatieve alternatieveling heet zoiets :p
nee. Duh! Als jij een bandje kent kennen wij dat niet. Jij bent de personificatie van indie. Je zou Indy moeten heten ipv Moodyquote:Op zondag 16 juni 2013 00:33 schreef Moody het volgende:
Ik zie Coldplay en The Killers voorbij komen en ik denk aan Thirteen Senses.
Iemand bekend met dit bandje?
Ook pop, maar beter.
Ik weet over welk nummer ik het zelf heb. Ja, dat vind ik een tof nummer, niks mis mee.quote:Op zondag 16 juni 2013 00:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou ja, ik kan je moeilijk serieus nemen als je zegt dit tof te vinden:
Ik durf me dit niet voor te stellenquote:Op zondag 16 juni 2013 00:33 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Net als Morrisey a capalla zonder tekst?
The Killers hadden altijd al van die onzinnige teksten, vind ik overigens niet zo heel erg, al was dit wel één van de opvallendste.quote:Op zondag 16 juni 2013 00:31 schreef Moody het volgende:
[..]
Or dancer he.....
Slaat helemaal nergens op
Volgens mij zou dat precies hetzelfde klinken als normaal?quote:Op zondag 16 juni 2013 00:33 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Net als Morrisey a capalla zonder tekst?
Dit.quote:Op zondag 16 juni 2013 00:39 schreef Moody het volgende:
Geniaal is een groot woord. Ze deden een Bruce imitatie met een pop-sausje.
Even over nagedacht, maar ik vraag me af wat je (op ironische wijze) precies wil zeggen.quote:Op zondag 16 juni 2013 00:34 schreef Norrage het volgende:
[..]
nee. Duh! Als jij een bandje kent kennen wij dat niet. Jij bent de personificatie van indie. Je zou Indy moeten heten ipv Moody
Volgens mij was het goed bedoeld?quote:Op zondag 16 juni 2013 00:46 schreef Moody het volgende:
[..]
Even over nagedacht, maar ik vraag me af wat je (op ironische wijze) precies wil zeggen.
Doe maar
Ik heb vandaag toevallig weer naar Palais Schaumburg geluisterd. Dat is heel wat anders, maar ook ontoegankelijk en nog Duits ook.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 23:42 schreef Kerftminister het volgende:
Iemand trouwens nog een leuke hele ontoegankelijke aanrader? Liefste hele atmosferische muziek zoals Aumgn van Can.
Deze ga ik sowieso morgen eens behandelen, mits ik een linkje kan vinden.quote:Op zondag 16 juni 2013 01:25 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik heb vandaag toevallig weer naar Palais Schaumburg geluisterd. Dat is heel wat anders, maar ook ontoegankelijk en nog Duits ook.
Minimal wave, no wave - dat is een ontoegankelijk maar interessant hoekje van de post-punk. Palais Schaumburg kan ontoegankelijk en toegankelijk (uiterst opzwepend) tegelijk zijn, maar veel staat niet op YouTube. Een van de leden voegde zich later bij het befaamde The Orb (uitvinders van de ambient house), een ander bij Einstürzende Neubauten en nog een werd leraar Duits. En ze zijn nog geestig ook.
Huh? Wat voor sarcasme had ik daar uberhaupt bedoeld kunnen hebben?quote:Op zondag 16 juni 2013 01:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het komt in elk geval behoorlijk sarcastisch over
Je moet Souls of Mischief eens luisteren, inspiratie voor Vampire Weekendquote:Op zondag 16 juni 2013 16:46 schreef Tchock het volgende:
In de volgende stap van mijn hiphopavontuur staat dit aan:
[ afbeelding ]
Ik snap nog niet helemaal waarom zo veel van mijn rockhelden hier inspiratie uit haalden. Yorke, Cobain, Kevin Shields, allemaal vonden ze dit vet.
Het zal natuurlijk kracht verliezen omdat ik geen Amerikaan ben en niet leef in de jaren '80. Maar ik wil gewoon veel luisteren.quote:Op zondag 16 juni 2013 16:58 schreef Norrage het volgende:
Public enemy vind ik niks, gaat te veel om de tekst en te weinig om de muziek. Beetje gedateerd, voor mij
Ooit live gezien op hun tour om hun doorbraakplaat te promoten. Viel me op dat ze eigenlijk gewoon hetzelfde nummer tig keer hadden herschreven. Een gevoel dat ze voor mij met later werk ook niet hebben kunnen afschudden.quote:Op zondag 16 juni 2013 00:38 schreef Norrage het volgende:
Gaslight Anthem ook zon band die ver weggezakt is na geniaal debuut trouwens...niks meer van over, net op PP ook tenenkrommend.
Die mentaliteit bevalt me zeer, heb ik ook.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het zal natuurlijk kracht verliezen omdat ik geen Amerikaan ben en niet leef in de jaren '80. Maar ik wil gewoon veel luisteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga gewoon van iedere artiest van de 100 Greatest volgens Rolling Stone het beste album luisterenDenk dat ik ongeveer de helft al ken.
quote:Op zondag 16 juni 2013 17:13 schreef Tchock het volgende:
Ik heb zelf de Rolling Stone Top 500 songs helemaal doorgespit, staat toch heel wat moois tussen. Duurde wel een tijdje voor ik er doorheen was trouwens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga gewoon van iedere artiest van de 100 Greatest volgens Rolling Stone het beste album luisterenDenk dat ik ongeveer de helft al ken.
![]()
Rolling Stone focust altijd veel te veel op Dylan en de Beatles, vind ik. Tot het irritante toe. En ze zijn super-conservatief en stijfjes. Maar als je daar doorheen kijkt hebben ze toch smaakquote:Op zondag 16 juni 2013 17:15 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik heb zelf de Rolling Stone Top 500 songs helemaal doorgespit, staat toch heel wat moois tussen. Duurde wel een tijdje voor ik er doorheen was trouwens.
Oh, dat is zeker waar. Ik denk dat van beide iets van 15 nummers in de top 500 stonden (The Rolling Stones idem). Maar stiekem stonden Pavement en Weezer er ook in. En erg veel fijne jaren '50 en '60 pop.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Rolling Stone focust altijd veel te veel op Dylan en de Beatles, vind ik. Tot het irritante toe. En ze zijn super-conservatief en stijfjes. Maar als je daar doorheen kijkt hebben ze toch smaak
Die opmerking snap ik niet. Tupac is al twintig jaar doodquote:Op zondag 16 juni 2013 17:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Vind het aan die lijst wel een beetje raar dat het lijkt of er alleen rappers zijn die nog gepresteerd hebben na 2000.
Ja en dat zijn toch 2 rappers? ik zie geen band van de laatste 10 jaar staan iig.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die opmerking snap ik niet. Tupac is al twintig jaar doodRun DMC en Beastie Boys noem ik nou ook niet bepaald namen van de laatste tien jaar. Dan blijven alleen Eminem en Jay-Z over, toch?
Oh, op die manier. Ik las je post verkeerdquote:Op zondag 16 juni 2013 17:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja en dat zijn toch 2 rappers? ik zie geen band van de laatste 10 jaar staan iig.
Die top500 songs kun je volgens mij ook online vinden, dus daar voor had je hem ook niet speciaal hoeven kopen. Of staat er nog interessant commentaar bij?quote:Op zondag 16 juni 2013 17:25 schreef Grobbel het volgende:
Ik heb welgeteld ooit 1 keer een editie van Rolling Stone gekocht, niet geheel toevallig degene waar de Top 500 songs in staat. Volgens mij is dat ding echt voor driekwart gevuld met glossy twee-pagina advertenties, echt bizar. Dan toch veel liever Uncut en Mojo.
Dat staat ook online.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die top500 songs kun je volgens mij ook online vinden, dus daar voor had je hem ook niet speciaal hoeven kopen. Of staat er nog interessant commentaar bij?
Duh.quote:Op zondag 16 juni 2013 17:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die top500 songs kun je volgens mij ook online vinden, dus daar voor had je hem ook niet speciaal hoeven kopen. Of staat er nog interessant commentaar bij?
Ben benieuwdquote:Op zondag 16 juni 2013 15:31 schreef Tchock het volgende:
Hebben jullie net gehoord hoe Will & The People op Pinkpop Where is my Mind? van The Pixies verkrachtten? Inclusief reggae-bridge?
quote:Op zondag 16 juni 2013 17:13 schreef Tchock het volgende:
Hank Williams wilde ik altijd nog een keer aan beginnenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga gewoon van iedere artiest van de 100 Greatest volgens Rolling Stone het beste album luisterenDenk dat ik ongeveer de helft al ken.
![]()
Daarom is het ook lofi opgenomen op albums, dan valt het niet zo op.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:19 schreef Tchock het volgende:
De zanger van Neutral Milk Hotel kan écht niet zingen
Toch zijn ze wel tofquote:Op zondag 16 juni 2013 21:19 schreef Tchock het volgende:
De zanger van Neutral Milk Hotel kan écht niet zingen
Ik kan er absoluut niet van genieten. Maar ik luister het album nu wéér helemaal in de hoop dat het kwartje valt. Nu bezig aan die draak van een track van 8 minutenquote:
Bij welk bandje duurde dat vallen het langst?quote:Op zondag 16 juni 2013 21:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan er absoluut niet van genieten. Maar ik luister het album nu wéér helemaal in de hoop dat het kwartje valt. Nu bezig aan die draak van een track van 8 minuten![]()
Pff. Dat is een goede vraag. Aphex Twin zou ik dan zeggen, al is het daar meer zo dat ik heb leren accepteren dat je tussen de goede nummers pure oortyfus moet doorstaan.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:30 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Bij welk bandje duurde dat vallen het langst?
Die heb ik al eens grotendeels geluisterd. Is meer dan een verzameling grootste hits en dus zeker een aanrader, omdat er dus ook veel onbekender werk in staat.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:39 schreef Z het volgende:
En de Pitchfork 500 dan? Aardig boekje wel, en een mooie lijst waar wel wat te ontdekken valt.
Dat is echt een prachtig boek inderdaad. 1000 pagina's dik voor zo'n ¤30,-, best wel een must-havequote:Op zondag 16 juni 2013 21:44 schreef Bol_Wan het volgende:
1001 albums you have to listen to before you die is ook een prima boek om wat dieper in de muziek te duiken. Verrassende keuzes met een leuke afwisseling van bekender en minder bekend materiaal. Komt elk jaar een nieuwe van ook
In die laatste alleen maar The Smiths, Suede, The Vaccines, etcquote:Op zondag 16 juni 2013 22:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat is echt een prachtig boek inderdaad. 1000 pagina's dik voor zo'n ¤30,-, best wel een must-have
Ik heb de US versie en ik zag een tijdje geleden dat er ook een UK versie is. Weet niet of die veel verschilt
Hm, dan moet ik dus eigenlijk de UK versie hebben....ruilen?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:07 schreef debeterebob het volgende:
[..]
In die laatste alleen maar The Smiths, Suede, The Vaccines, etc
Ik was niet serieusquote:Op zondag 16 juni 2013 22:09 schreef Moody het volgende:
[..]
Hm, dan moet ik dus eigenlijk de UK versie hebben....ruilen?
Kan wel in dat topic over pratende mensen bij concertenquote:Op zondag 16 juni 2013 21:41 schreef Tchock het volgende:
@ 1:20Yorke die iemand even op zijn plaats wijst midden in een nummer
Zit die lijst even door te kijken voor de jaren 2000 ziet hij er wel lekker uit ook zat albums die ik niet ken die er wel vet uitzien.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat is echt een prachtig boek inderdaad. 1000 pagina's dik voor zo'n ¤30,-, best wel een must-have
Ik heb de US versie en ik zag een tijdje geleden dat er ook een UK versie is. Weet niet of die veel verschilt
Ik vind het instrumentaal wel lekker, maar die zanger bij sommige nummers is echt verschrikkelijk ja.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan er absoluut niet van genieten. Maar ik luister het album nu wéér helemaal in de hoop dat het kwartje valt. Nu bezig aan die draak van een track van 8 minuten![]()
Pics or did not happenquote:Op zondag 16 juni 2013 22:27 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik vind het instrumentaal wel lekker, maar die zanger bij sommige nummers is echt verschrikkelijk ja.
Ik zit overigens maar weer eens aan Modest Mouse, RYM ligt er toch niks uit dus kan geen nieuwe albums raten dusja.
Heb trouwens nieuwe nummer 1 op last.fm: QOTSA.
Hoopte van nietquote:Op zondag 16 juni 2013 22:26 schreef Felagund het volgende:
De nieuwe Portugal. The Man klonk op eerste gehoor wel leuk, maar gaat na een paar keer al vervelen. De oude albums zijn toch een stuk beter wat mij betreft.
Staat volgens mij veel Hop Hip in dat ik niet ken. Zo slecht is Frank Ocean toch niet?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:29 schreef Kerftminister het volgende:
[ afbeelding ]
Over algemeen nog niet helemaal tevreden over top 20, maar het wordt al steeds beter. Frank Ocean, Wiz Khalifa en J. Cole mogen eruit opbokken iig. En Daddy Yankee staat er ook maar in op basis van 4 nummers.
Ja het is vooral alles wat ik in 2010/11 luisterde. Black Milk is als rapper niet zo heel sterk, maar heeft echt vette productie. Freddie Gibbs is een van mijn favorieten op dit moment, hele fijne stem en flow. Curren$y heeft mijn favoriete album ooit gemaakt, zo relaxed etc. Big K.R.I.T. vind ik de beste rapper op het moment, kan alles wel. The Roots hoop ik wel dat je die kent, geweldige band en Zo Moeilijk komen uit Nijmegen, niet super ofzo maar was wel lekker mijn stijl.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Staat volgens mij veel Hop Hip in dat ik niet ken. Zo slecht is Frank Ocean toch niet?
Frank is een baasquote:Op zondag 16 juni 2013 22:29 schreef Kerftminister het volgende:
[ afbeelding ]
Over algemeen nog niet helemaal tevreden over top 20, maar het wordt al steeds beter. Frank Ocean, Wiz Khalifa en J. Cole mogen eruit opbokken iig. En Daddy Yankee staat er ook maar in op basis van 4 nummers.
Mja mja, Channel Orange vind ik gewoon een gigantische teleurstelling geweest.quote:
quote:Op zondag 16 juni 2013 22:38 schreef debeterebob het volgende:
Ik heb Arcade Fire op 1 staan met 103 plays
Net in de top 100 sta je dan bij mij. Tussen The Strokes en Placebo.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:38 schreef debeterebob het volgende:
Ik heb Arcade Fire op 1 staan met 103 plays
quote:Op zondag 16 juni 2013 22:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Net in de top 100 sta je dan bij mij. Tussen The Strokes en Placebo.
Ik heb bijna 48.000 plays over 480 artiestenquote:Op zondag 16 juni 2013 22:41 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Heb toch 8600 plays. Ik luister ook heel veel verschillende bands. Niet een die ik kapot draai. 1098 unieke artiesten. Is gemiddeld dus 8 plays per band
Heb dat account een half jaar. Jij 7x zo lang?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb één album meer geluisterd dan jij je hele top 7
Ik had wel naar je gemiddelde per dag gekeken als ik je account kon zien.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:46 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Heb dat account een half jaar. Jij 7x zo lang?
Opschepper.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
129682 plays, wie biedt meer?
Meer dan twee keer zo veel per dag als ik voor bijna twee keer zo lang.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
50 per dag. Niet extreem toch?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik had wel naar je gemiddelde per dag gekeken als ik je account kon zien.28 hier.
Met Ipod kun je toch wel scrobbelen?quote:Op zondag 16 juni 2013 22:51 schreef Tchock het volgende:
Mijn scrobble-aantal lijdt nogal onder mijn niet-scrobblende iPod en mijn platenspeler
quote:Op zondag 16 juni 2013 22:53 schreef debeterebob het volgende:
Ik ben wel beetje scrobbleverslaafd
En soms luister ik bepaalde muziek niet, om te voorkomen dat ze te hoog in mijn lijstje komen
Heb nog een puntje nodig in Thailand op RYM, dus eens doen.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:55 schreef Felagund het volgende:
Heeft iemand het nieuwe album van Dirty Beaches al geluisterd? De aritest komt oorspronkelijk uit Thailand, vrij experimentele lo-fi muziek. Was een tijd terug best new music op Pitchfork. Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden. Het klinkt misschien net wat te pretentieus. Ik heb zijn vorige album ook geluisterd, die vind ik denk ik beter.
Niet per se. Soms wil ik ook eentje niet te ver uit laten lopenquote:Op zondag 16 juni 2013 22:53 schreef Tchock het volgende:
[..]![]()
Dat is niet scrobbleverslaafd, dat is je gewoon schamen voor je smaak.
Waarom zou je dat doenquote:Op zondag 16 juni 2013 22:58 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Niet per se. Soms wil ik ook eentje niet te ver uit laten lopenAlleen daarom niet luisteren.
Volgens mij woont hij nu in Canada, hij is alleen in Thailand geboren.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:57 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Heb nog een puntje nodig in Thailand op RYM, dus eens doen.
Ik wil ook een mooie top50quote:Op zondag 16 juni 2013 22:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doenJe wil toch dat je Last.FM laat zien waar je naar luistert, niet meer niet minder?
Ik heb dat ook wel een klein beetje hoor. Wil de Hip-Hop wat verminderen dus dan luister ik wat minder J. Cole ofzo, mja heb er dan toch geen zin in ofzo.quote:Op zondag 16 juni 2013 22:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doenJe wil toch dat je Last.FM laat zien waar je naar luistert, niet meer niet minder?
Ik vind het echt de grootste onzin ooit. Als je naar hip-hop wil luisteren doe je dat toch lekker, je gaat toch niet muziek luisteren om je last.fm profielquote:Op zondag 16 juni 2013 23:00 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik heb dat ook wel een klein beetje hoor. Wil de Hip-Hop wat verminderen dus dan luister ik wat minder J. Cole ofzo, mja heb er dan toch geen zin in ofzo.
Dirty Beaches komt trouwens uit Taiwan, daar heb ik al wel een puntje volgens mij.
Mja ik realiseer me dan ook, hmm dan kan ik beter naar wat betere muziek luisteren en vind ik uiteindelijk ook wat leuker, ga ik meer opzoek naar dingen enzo.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het echt de grootste onzin ooit. Als je naar hip-hop wil luisteren doe je dat toch lekker, je gaat toch niet muziek luisteren om je last.fm profielWat een omgekeerde wereld.
quote:Op zondag 16 juni 2013 23:01 schreef Tchock het volgende:
Tenzij jullie je gewoon schamen voor de muziek die je luistert maar dan moet je zelfvertrouwen kweken.
123070quote:Op zondag 16 juni 2013 22:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Je hebt gok ik ook de meeste plays (?)quote:Op zondag 16 juni 2013 23:05 schreef Norrage het volgende:
Leuker is: wie heeft last.fm account het allerlangste? Wie is de uber last.fm hipster?
Ik sinds augustus 2006
Ik pas sinds september 2008.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:05 schreef Norrage het volgende:
Leuker is: wie heeft last.fm account het allerlangste? Wie is de uber last.fm hipster?
Ik sinds augustus 2006
Hoe oud was je toen? Ik heb 'm sinds mijn vijftiende in 2009.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:05 schreef Norrage het volgende:
Ik sinds augustus 2006
Ook niet gek met Werchter, Lowlands en BKS die alles beter voor elkaar hebbenquote:Op zondag 16 juni 2013 23:10 schreef Tchock het volgende:
Trouwens, waar Pinkpop vorig jaar nog simpelweg loog dat het uitverkocht was geven ze dit jaar toe dat er maar 60.000 kaarten zijn verkocht![]()
Kan ook niet, wordt bij elkaar opgeteld.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:10 schreef debeterebob het volgende:
Queens of the Stone Age – No One Knows
Depeche Mode – Enjoy the Silence - Single Version;2006 - Remaster
Alice Cooper – Poison
The Shins – Australia
Fleet Foxes – Mykonos
Django Django – Default
Ou Est Le Swimming Pool – Dance The Way I Feel
Of Monsters and Men – Little Talks
Bastille – Pompeii
Zebrahead – Falling Apart
Mijn top10 van liedjes op lastfmGeen enkele dubbele
Queens of the Stone Age - No One Knowsquote:Op zondag 16 juni 2013 23:10 schreef debeterebob het volgende:
Queens of the Stone Age – No One Knows
Depeche Mode – Enjoy the Silence - Single Version;2006 - Remaster
Alice Cooper – Poison
The Shins – Australia
Fleet Foxes – Mykonos
Django Django – Default
Ou Est Le Swimming Pool – Dance The Way I Feel
Of Monsters and Men – Little Talks
Bastille – Pompeii
Zebrahead – Falling Apart
Mijn top10 van liedjes op lastfmGeen enkele dubbele
Dat noem ik dus hierboven. Ik verlies van die rotscholier.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:06 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Je hebt gok ik ook de meeste plays (?)
Ik denk dat hij dubbele artiest bedoeltquote:Op zondag 16 juni 2013 23:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
Kan ook niet, wordt bij elkaar opgeteld.
Ik bedoel dat ik geen dubbele artiesten hebquote:Op zondag 16 juni 2013 23:12 schreef Felagund het volgende:
[..]
Kan ook niet, wordt bij elkaar opgeteld.
Zo heet die band nietquote:Op zondag 16 juni 2013 23:12 schreef Kerftminister het volgende:
Jimi Hendrix - All Along the Watchtower
Mei 2006quote:Op zondag 16 juni 2013 23:05 schreef Norrage het volgende:
Ik sinds augustus 2006
Daar versla je mij dan weer mee. December 2007.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:05 schreef Norrage het volgende:
Ik sinds augustus 2006
Britpop-fanboy gespotquote:Op zondag 16 juni 2013 23:14 schreef Arn0 het volgende:
Heerlijk gevarieerde top tien tracks all-time van mij![]()
[ afbeelding ]
Voor de rest heb ik alleen Helicopter ergens in de top500 staanquote:Op zondag 16 juni 2013 23:12 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Queens of the Stone Age - No One Knows
The Kooks - Mr. Maker
Daddy Yankee - Ven Conmigo (Feat. Prince Royce)
The Kooks - Always Where I Need to Be
Foster the People - Helena Beat
Bloc Party - Helicopter
T-ara - Roly-Poly
Janelle Monáe - Tightrope (Feat. Big Boi)
Jimi Hendrix - All Along the Watchtower
Bloc Party - Flux
Zelfde no. 1.
10889 plays since 15 Nov 2005quote:Op zondag 16 juni 2013 23:05 schreef Norrage het volgende:
Ik sinds augustus 2006
10000 playsquote:Op zondag 16 juni 2013 23:18 schreef ranja het volgende:
[..]
10889 plays since 15 Nov 2005
maar ik heb volgens mij pas een account genomen om bij een fokgroep te kunnen horen dus er zijn meerdere fokkers eerder dan ik
Ik de dag voor kerst of zo. Ik moet eenzaam geweest zijnquote:Op zondag 16 juni 2013 23:22 schreef ranja het volgende:
Fok Muziek Trivia
39 members| 4 shouts
Leader: Sackblabbath
Join Policy: Open
Created on: 8 Jul 2005
Description:
Voor alle vriendjes en vriendinnetjes van Muziek Trivia
op mijn verjaardag ook gewoon
Pas sinds spotify is het aantal scrobbels omhoog gegaanquote:
Norrage?quote:Op zondag 16 juni 2013 23:27 schreef Tchock het volgende:
Ik maakte het aan om dezelfde reden dat ik Hyves, Facebook en Twitter aanmaakte: iemand die ik veel toffer vond dan mijzelf zei dat ik het ook moest doen.
Sowieso, Mijn invloed is ongekend.quote:
Had ik ook, een mede Killers fan zei dat het leuk was, daarom maakte ik een account aan.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:27 schreef Tchock het volgende:
Ik maakte het aan om dezelfde reden dat ik Hyves, Facebook en Twitter aanmaakte: iemand die ik veel toffer vond dan mijzelf zei dat ik het ook moest doen.
Bandje met zangeres en gitariste?quote:Op zondag 16 juni 2013 23:30 schreef ranja het volgende:
French Films klinkt trouwens best leuk, ga ik me wel een poosj ebij vermaken denk ik. Bij BKS dus.
Maximo hoor ik niet echt, maar geen slecht bandje nee. Heb wel erg veel zin in BKS, benieuwd of het een blijvertje wordt, al lijken ze nu wel al zeker voor een tweede editie (in ieder geval qua kaartverkoop)quote:Op zondag 16 juni 2013 23:32 schreef ranja het volgende:
[..]
niet eensmeer springerige britpop, denk Rifles, Maximo Park e.d.
Nou ja ongeveer, qua stijl britpopquote:Op zondag 16 juni 2013 23:37 schreef Bol_Wan het volgende:
Maximo hoor ik niet echt, maar geen slecht bandje nee. Heb wel erg veel zin in BKS, benieuwd of het een blijvertje wordt, al lijken ze nu wel al zeker voor een tweede editie (in ieder geval qua kaartverkoop)
Ga jij je wel goed vermaken dan? Ik neem aan dat je ook niet alle bands op stage 3 gaat bekijken.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:47 schreef ranja het volgende:
Ik ga zaterdag en zondag niet naar podium 1 toe
Tenzij de laatste TBA nog een mustsee is natuurlijk, dat kan nog.
Ik neem aan van welquote:Op maandag 17 juni 2013 00:00 schreef kciR het volgende:
Ga jij je wel goed vermaken dan? Ik neem aan dat je ook niet alle bands op stage 3 gaat bekijken.
Oh, wacht ik las even dat je stage 1 en 2 ging mijden, vandaar dat ik het vroeg. (Dat stond er niet, dus weet niet waarom ik dat las).quote:Op maandag 17 juni 2013 00:04 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik neem aan van welzaterdag begin ik op podium 2 en vanaf de appeltaarten podium 3
Zondag wissel ik 2 en 3 een beetje af Eigenlijk is zondag op papier de minste dag maar die heeft Portishead en dat is buitencategorie (ok Traumahelikopter en No Age zijn ook wel goed, rest worst wat proberen).
"Following the announcement that they were to go on hiatus after the summer's festivals, Bloc Party performed with a drum tech filling in for drummer Matt Tong, who is rumoured to have quit the band last Monday."quote:Op woensdag 12 juni 2013 19:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Zou niet weten waarom ze moeten stoppen eerlijk gezegd.
Tuurlijk het is veel minder dan eerst, maar er zijn nog altijd zat slechtere bands. Daarbij is hun eerste album van een klasse waar sommige bands uberhaupt nooit aan kunnen tippen.
Zal eens niet, dadelijk zeggen die ook nog af voor BKS.quote:Op maandag 17 juni 2013 00:10 schreef Arn0 het volgende:
[..]
"Following the announcement that they were to go on hiatus after the summer's festivals, Bloc Party performed with a drum tech filling in for drummer Matt Tong, who is rumoured to have quit the band last Monday."
Is gewoon om mensen te hypen voor de festivals waar ze spelen deze zomer. Zou immers de laatste keer kunnen zijn dat je ze live kan zien!!quote:Op maandag 17 juni 2013 00:10 schreef Arn0 het volgende:
[..]
"Following the announcement that they were to go on hiatus after the summer's festivals, Bloc Party performed with a drum tech filling in for drummer Matt Tong, who is rumoured to have quit the band last Monday."
Nu ga je wel heel ver om aan je eigen standpunt vast te houden. Een roadie laten spelen om aandacht te genereren heb ik nog nooit van gehoordquote:Op maandag 17 juni 2013 00:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Is gewoon om mensen te hypen voor de festivals waar ze spelen deze zomer. Zou immers de laatste keer kunnen zijn dat je ze live kan zien!!
Ik ook niet daarom is het zo geniaal.quote:Op maandag 17 juni 2013 00:20 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Nu ga je wel heel ver om aan je eigen standpunt vast te houden. Een roadie laten spelen om aandacht te genereren heb ik nog nooit van gehoord
Van mij mag ie er best nog 3 uitbrengen.quote:Op maandag 17 juni 2013 00:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik ook niet daarom is het zo geniaal.
Maar even serieus meer bands zouden hetzelfde moeten doen als LCD Soundsystem. Gewoon een goed album of 3 uitbrengen en daarna stoppen.
Ikara Coltquote:Op maandag 17 juni 2013 00:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik ook niet daarom is het zo geniaal.
Maar even serieus meer bands zouden hetzelfde moeten doen als LCD Soundsystem. Gewoon een goed album of 3 uitbrengen en daarna stoppen.
Tuurlijk dat is ook zo je kan gewoon stoppen met luisteren. Dat was ook de hele rede dat ik zei dat Bloc Party gewoon nog door moest gaan wat mij betreft.quote:Op maandag 17 juni 2013 00:54 schreef Bol_Wan het volgende:
Ik snap dat hele gemiep over te lang doorgaan niet helemaal. Een slecht derde album verminderd toch niet de kwaliteit van het goeie eerste album? Zolang een band door wil gaan, moeten ze het vooral doen. Pas als ze alleen door blijven gaan vanwege het contract gaat het bij mij wringen
Da's inderdaad een plaatje wat ik ook wel erg lekker vond klinken. Één van de leukere dingen die ik de laatste tijd gehoord heb.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:30 schreef ranja het volgende:
French Films klinkt trouwens best leuk, ga ik me wel een poosj ebij vermaken denk ik. Bij BKS dus.
True, en de Kaiser Chiefs hebben zichzelf ook aardig om zeep geholpen met teveel albums en festivaloptredens in korte tijdquote:Op maandag 17 juni 2013 01:43 schreef Bol_Wan het volgende:
White Lies begonnen prima, maar mijn god wat was die tweede belabberd
twitter:Spotify twitterde op vrijdag 14-06-2013 om 09:22:29When we hit 1MM streams of http://t.co/xC5V4gtMfy we will unlock the full catalog #floydcountdown reageer retweet
Volgens mij is september de planning.quote:Op maandag 17 juni 2013 14:53 schreef Felagund het volgende:
Dat kan nog wel even duren toch, of is al een releasedatum bekend?
Dramatisch jaquote:Op maandag 17 juni 2013 01:43 schreef Bol_Wan het volgende:
White Lies begonnen prima, maar mijn god wat was die tweede belabberd
Woei.... Dus jij bent van 1993?quote:Op zondag 16 juni 2013 23:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Daar versla je mij dan weer mee. December 2007.
Toen was ik 14. Ook wel terug te zien.Zoveel muziek uit m'n puberteit.
53770 plays since 9 Jun 2005quote:Op zondag 16 juni 2013 23:18 schreef ranja het volgende:
[..]
10889 plays since 15 Nov 2005
maar ik heb volgens mij pas een account genomen om bij een fokgroep te kunnen horen dus er zijn meerdere fokkers eerder dan ik
Moet je er snel bij zijn. Ze komen bijna nooit en altijd meten uitverkocht.quote:Op zondag 16 juni 2013 23:57 schreef kciR het volgende:
Phoenix gaat per direct op mijn must see lijstje. Klinkt echt goed
Klopt!quote:Op maandag 17 juni 2013 16:00 schreef methodmich het volgende:
[..]
Woei.... Dus jij bent van 1993?
Grappig om die verschillende leeftijden te zien, krijg toch het idee dat er hier nu best veel jonge twintigers posten. Of vergis ik me?
Uiteraard de mensen die hier een jaar of zeven, acht geleden al posten daargelaten, want die zullen allemaal rond de 30 of ouder zijn nu, lijkt me zo.
Nouja ik ben nu 23 ik poste hier niet echt tijdens de eerste topics maar toen ik 16 was begon ik wel indie te waarderen. Eerst met Franz Ferdinand waar ik nota bene kennis mee maakte via MTV. Arctic Monkeys en Bloc Party toen een beetje verder zoeken met Sonic Youth en the Smiths enzovoort.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:00 schreef methodmich het volgende:
[..]
Grappig om die verschillende leeftijden te zien, krijg toch het idee dat er hier nu best veel jonge twintigers posten. Of vergis ik me?
Uiteraard de mensen die hier een jaar of zeven, acht geleden al posten daargelaten, want die zullen allemaal rond de 30 of ouder zijn nu, lijkt me zo.
Ik ben een mid twintiger, 25 jaar oud, maar er zijn idd een redelijk aantal begin 20 of net wat jonger volgens mij.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:00 schreef methodmich het volgende:
[..]
Woei.... Dus jij bent van 1993?
Dat idee kreeg ik ook, daarom vroeg ik het me af.quote:Op maandag 17 juni 2013 16:29 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik ben een mid twintiger, 25 jaar oud, maar er zijn idd een redelijk aantal begin 20 of net wat jonger volgens mij.
31,9... Mooie berekening.quote:Op maandag 17 juni 2013 19:37 schreef Moody het volgende:
31,9 jaar hierAl gedraag ik me soms puberaler dan de meesten hier
Dat eerste komt mij ook bekend voor, dat tweede minder. Ik luister nog steeds veel nieuwe muziek, maar mijn smaak heeft zich nog niet gestabiliseerd. Ik denk dat er in de Jazz/klassieke muziek/elektronische muziek voor mij nog veel te ontdekken valt, in mindere mate ook in hip-hop.quote:Op maandag 17 juni 2013 19:57 schreef Zocalo het volgende:
26 jaar
Merk wel dat ik de muziek van een jaar of 8 geleden in deze topics nog steeds kan waarderen op zijn tijd (Monkeys, Franz Ferdinand, dat soort dingen) vanwege nostalgie oid. Als je me nu een dergelijk bandje voor zou schotelen is de kans dat het er nieuw in komt echter nihil.
Andere discussie, maar merk dat muziek bij mij tegenwoordig sowieso minder blijft hangen (dus muziek nu die ik over 8 jaar nog leuk vindt). Eigenlijk wel jammer, want daardoor blijf je soms erg in het verleden hangen. Komt grotendeels door het grote aanbod en minder tijd die ik heb.
Sterker nog, er zijn bijna geen artiesten waar ik drie albums of meer goed van vindt. En eigenlijk zijn het bijna altijd de eerste twee/drie albums die ik het beste vind.quote:Op maandag 17 juni 2013 00:56 schreef ranja het volgende:
Ik heb wel opvallend veel bands in de kast staan die maar 2 albums hebben uitgebracht![]()
En van de rest is zelden het 3e, 4e of later album hun beste. Paar uitzonderingen natuurlijk.
Grappig om te lezen, op Fok lees je amper iets over hem, maar was altijd wel fan. Het laatste album is echter om te janken.quote:Op maandag 17 juni 2013 01:38 schreef Kerftminister het volgende:
Hebben jullie trouwens dat jullie het bij een act echt zonde vinden dat de muzikale kwaliteit zoooo achteruit is gegaan?
Heb dat zelf alleen bij de rapper Lupe Fiasco, die man had alles in zich. Had een van de beste ooit kunnen worden, is vervolgens door zijn label en cocaïne helemaal verneukt en van die skills zijn niks over. Word gewoon verdrietig ervan als ik naar zijn oude spul luister, zat zoveel meer in.
Ik ben toevallig 112quote:Op maandag 17 juni 2013 20:26 schreef Z het volgende:
Ik zeg pas mijn leeftijd als iemand ouder dan ik dat gedaan heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |