abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 november 2012 @ 23:26:38 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119186419

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
ToeBeer.gif Duvel, wil graag uit dit lijstje.
geouwehoer.jpg Anno1982, die ook.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
SNCF-Transilien.png Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2012 zijn als volgt: Zondag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 8 april (eerste paasdag), maandag 9 april (tweede paasdag), maandag 30 april (Koninginnedag), zaterdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 17 mei (Hemelvaartsdag), zondag 27 mei (eerste pinksterdag), maandag 28 mei (tweede pinksterdag), dinsdag 25 december (eerste kerstdag), woensdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons aller treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien _O-

- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden :(
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen -O- )
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren _O-
Zo, dat was mijn dagje gister wel -O- Eigen schuld gelukkig :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:28:51 #2
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119186500
Waarom stond er net kuttopic boven het vorige topic?
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:29:47 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119186528
Wat?
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:30:49 #4
200192 Darkwing_Duck
pi_119186571
Nou, er stond een blokje met "dit topic is gesloten" en ernaast een blokje met "kuttopic"
pi_119186579
Door onderdelengebrek ProRail minder treinen NS. Boze mail aan roRail, informatieverzoek aan NS:

http://www.voorbeterov.nl/121113.php

Groet,

Driek
pi_119186594
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nou, er stond een blokje met "dit topic is gesloten" en ernaast een blokje met "kuttopic"
Oh dat heb je, datis fok tegenwoordig :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:32:17 #7
200192 Darkwing_Duck
pi_119186614
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh dat heb je, datis fok tegenwoordig :Y
eh... ietsje meer uitleg?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 november 2012 @ 23:34:03 #8
Maffe Fries
pi_119186664
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:31 schreef DriekOplopers het volgende:
Door onderdelengebrek ProRail minder treinen NS. Boze mail aan roRail, informatieverzoek aan NS:

Groet,

Driek
heb je het rekenwerk rond de tarieven al afgerond? :P
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:34:05 #9
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119186666
Dat je 'm uit je MyAT kunt gooien.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_119186671
quote:

Groet,

Driek
Tsja driek, Leuk verhaal. Maar wat "jullie' verwijtbaar achten, zal Gout, Schultz, of de slager op de hoek aan hun reet roesten. Dat moeten we constateren.
  PR/Manusje van alles dinsdag 13 november 2012 @ 23:34:27 #11
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_119186680
quote:

Groet,

Driek
Krijg je dan ook echt antwoord? Of blijft het bij de standaard mailtjes die je al stapels hoog naast de wc-pot hebt liggen?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_119186706
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

eh... ietsje meer uitleg?
Oh ze hebben van die knopjes tegenwoordig. "volg topic" en zo. EN verder is het waarschijnlijk ook niet iets wat ECHT belangrijk is toch? ;)
pi_119186750
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Krijg je dan ook echt antwoord? Of blijft het bij de standaard mailtjes die je al stapels hoog naast de wc-pot hebt liggen?
Nou ja, normaal wordt MVBOV wel iets serieuzer genomen dan "Internetgebruiker Surveillance-Fiets" om eens wat te noemen, maar in dit geval heb ik er inderdaad ernstig mijn twijfels over.
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:37:45 #14
200192 Darkwing_Duck
pi_119186797
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ja, normaal wordt MVBOV wel iets serieuzer genomen dan "Internetgebruiker Surveillance-Fiets" om eens wat te noemen, maar in dit geval heb ik er inderdaad ernstig mijn twijfels over.
_O-
  PR/Manusje van alles dinsdag 13 november 2012 @ 23:37:52 #15
Toezicht is gezond!
pi_119186802
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Uiteraard. :D!

Maar wat kan zij haar afdeling communicatie nou zeggen over een ontbrekend onderdeel en de langere intercity's die niet langer zullen zijn. Denk ik dan. :P
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
pi_119186854
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Maar wat kan zij haar afdeling communicatie nou zeggen over een ontbrekend onderdeel en de langere intercity's die niet langer zullen zijn. Denk ik dan. :P
Aan wie stel je de vraag dan? :?
  PR/Manusje van alles dinsdag 13 november 2012 @ 23:40:16 #17
Toezicht is gezond!
pi_119186873
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Aan wie stel je de vraag dan? :?
Nou precies. Vandaar mijn vraag of Driek ook echt een antwoord krijgt waar hij iets mee kan. :P
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:41:26 #18
200192 Darkwing_Duck
pi_119186909
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ach, dit soort mailtjes zijn tenminste nog netjes opgesteld. Een grotere teringtroep is het op het Forum van mn lokale transporteur http://www.buspeps.fr/forum/ en dan vooral lijn 34. Wie een beetje Frans kan zal op de grond liggen van het lachen, daar word op pas gezeken met een grote Z , over dat de aansluittijden van 4 min overstapte krap zijn, over de de aansluittijden van 6 min overstap te lang zijn :')
pi_119186955
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Nou precies. Vandaar mijn vraag of Driek ook echt een antwoord krijgt waar hij iets mee kan. :P
Nee natuurlijk.

Melly zegt "hier lieve Driek, heb je een kluitje, en daar is wat riet. Veel plezier!"

En dan? :?
pi_119187364
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

quote:

[..]

In het algemeen krijgen we van zowel NS als ProRail antwoorden waar we wel wat mee kunnen. Niet altijd bevredigende antwoorden, maar doorgaans geen standaardbrieffies.

Waarom? Allereerst omdat we doorgaans wel zinnige vragen stellen (denk ik), omdat we ook constructief meedenken en het goede ook benoemen (denk ik) en verder ook omdat we daarna wel doorpakken richting ministerie of media (denk ik).

Een enkele keer komt een kopie van een brief van ons per ongeluk bij de klantenservice terecht. Dat is dan wel lachen. Meestal pest ik dan de PA-afdeling daar dan mee.
pi_119187435
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

heb je het rekenwerk rond de tarieven al afgerond? :P
Bezig met de puntjes op de i.
pi_119187459
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:53 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

[..]

In het algemeen krijgen we van zowel NS als ProRail antwoorden waar we wel wat mee kunnen. Niet altijd bevredigende antwoorden, maar doorgaans geen standaardbrieffies.

Waarom? Allereerst omdat we doorgaans wel zinnige vragen stellen (denk ik), omdat we ook constructief meedenken en het goede ook benoemen (denk ik) en verder ook omdat we daarna wel doorpakken richting ministerie of media (denk ik).

Een enkele keer komt een kopie van een brief van ons per ongeluk bij de klantenservice terecht. Dat is dan wel lachen. Meestal pest ik dan de PA-afdeling daar dan mee.
Driek echt, ik heb genoeg respect voor de manier waarop jullie in elk gval serieus genomen lijken te worden. Maar ga nooit naast je schoenen lopen :*

Uiteindelijk moet je als reiziger gewoon blij zijn met elke invloed die je hebt, en dat is niet veel.
pi_119187661
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Driek echt, ik heb genoeg respect voor de manier waarop jullie in elk gval serieus genomen lijken te worden. Maar ga nooit naast je schoenen lopen :*
Dat doen we dus ook niet. Vandaar dat (denk ik) steeds. Je moet in het leven sowieso altijd zien te schipperen tussen bescheiden en zelfbewust.

Een voorbeeld: we wilden die Brabantwerpen-expresse toch? Dat kun je met veel poeha op hoge toon eisen dat die ieder uur rijdt, dan weet je zeker dat ze er niet serieus naar kijken. Verzin zelf een haalbare omloop en laat zien dat je het eens per drie uur kan doen zonder verdere belasting op paden en met weinig extra (tractie)materieel, en ze nemen het welwillend mee.

En indien nodig, bijten we hard. Liever niet, maar als het moet, dan moet het. Zie onze klachten bij de NMa. Daar boekten we resultaat.

En dat zeg ik altijd intern, maar nu ook eens hierzo: we worden bijgestaan door een groep zeer bekwame en betrokken adviseurs. Zonder die mensen is MVBOV totaal nergens. Waarvan akte!
pi_119188798
EINDHOVEN - De nachttreinen tussen de Randstad en de Brabant stoppen op 9 december in ieder geval voorlopig met rijden. Provinciale Staten hebben namelijk nog niet besloten of ze willen blijven betalen voor het Nachtnet. Mocht die beslissing op korte termijn toch vallen, dan is het te laat om het spoorboekje aan te passen.

Bron: http://www.omroepbrabant.(...)inen+in+Brabant.aspx
pi_119188869
Was al minstens een half jaar bekend :O
pi_119188917
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Was al minstens een half jaar bekend :O
Ik dacht dat het idee was dat ze voorlopig iig tot minder diep in de nacht gingen rijden...
pi_119188969
Precies :) Dat staat er toch? :)
pi_119189013
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 00:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Precies :) Dat staat er toch? :)
Oh, in het artikel waarnaar wordt verwezen staat inderdaad dat het enkel de nachtnettreinen ná 02:00 betreft.
pi_119189456
Ik moet eigenlijk een goeie concerttrom kopen
pi_119190131
Het is weer zover, er wordt weer gestaakt in België bij de spoorwegen. Niet alles valt uit maar wel een deel.
pi_119190241
quote:

Groet,

Driek
In ieder geval mijn complimenten voor je brief. Voor de reden van de brief denk ik alleen dat je weinig respons kan verwachten. Zij kunnen er bijzonder weinig aan doen dat het puntstuk niet geleverd kan worden.

Ander detail, de wissels te Hoofddorp liggen al op de klem sinds die grote buitendienststelling van enkele weken terug. De wissels te singelgracht gaan in de nacht van 24/25 nov op de klem.
  woensdag 14 november 2012 @ 07:39:07 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119190365
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 06:55 schreef b2py het volgende:
Het is weer zover, er wordt weer gestaakt in België bij de spoorwegen. Niet alles valt uit maar wel een deel.
Vrij veel werkwilligen die worden tegengewerkt door (Waalse) stakers. Lees de tweets van @StationschefBMO maar eens.
pi_119190428
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 07:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Vrij veel werkwilligen die worden tegengewerkt door (Waalse) stakers. Lees de tweets van @StationschefBMO maar eens.
Met verbijstering de tweets gelezen. Kut fransen.
  woensdag 14 november 2012 @ 09:30:11 #34
200192 Darkwing_Duck
pi_119191741
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 07:48 schreef b2py het volgende:

Kut fransen.
Je haalt iets door elkaar..
  woensdag 14 november 2012 @ 09:35:11 #35
200192 Darkwing_Duck
  woensdag 14 november 2012 @ 09:56:14 #36
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_119192233
Ja, ik moest bij gebrek aan beter weer met stoppertje naar roosendaal. Had gepland 10 min geleden in amsterdam te zijn maar nu nog niet eens in dordt...
  woensdag 14 november 2012 @ 10:09:58 #37
200192 Darkwing_Duck
pi_119192625
http://www.ns.nl/reizigers/producten/producten/waar-te-koop

Oefenfilmpjes? :')

Wie denken ze wel dat ze voor zich hebben als gemidelde reiziger? Staatsmongolen? :')

Ongeloofelijk, dat is of minachting van je Klanten met de hoofdletter K van Kut, of je hebt geen vertrouwen in de usability van je verkooprobots...

Achterlijk gedoe :r
  woensdag 14 november 2012 @ 10:18:54 #38
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119192860
Ze hebben die automaat zodanig verneukt dat je drie extra stappen moet doen om een normaal kaartje te kopen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 november 2012 @ 10:41:45 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119193420
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:56 schreef ReisT het volgende:
Ja, ik moest bij gebrek aan beter weer met stoppertje naar roosendaal. Had gepland 10 min geleden in amsterdam te zijn maar nu nog niet eens in dordt...
Vanuit Roosendaal had je beter naar Breda kunnen reizen en vanaf daar met de Fyra verder... die is vandaag de hele dag toeslagvrij i.v.m. een defect wissel dat niet eens in de buurt van de HSL ligt. :')

In other news: de staat Wisconsin heeft een probleempje. De staat had enkele jaren terug subsidie gekregen van de Amerikaanse federale overheid om het railvervoer te verbeteren. De toenmalige staatsoverheid had een order geplaatst bij Talgo voor nieuwe treinen. Echter, Wisconsin heeft nu geen interesse meer in railvervoer (nieuwe gouverneur) en weigert zelfs om Talgo te betalen, terwijl de treinen al gebouwd zijn. Herhaaldelijke pogingen tot onderhandeling zijn op niets uitgelopen, en Talgo sleept Wisconsin nu voor het gerecht.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 november 2012 @ 10:42:48 #40
Maffe Fries
pi_119193442
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:18 schreef Duvel het volgende:
Ze hebben die automaat zodanig verneukt dat je drie extra stappen moet doen om een normaal kaartje te kopen.
wees maar gerust. Volgend jaar verneuken ze die gewone kaartjes ook nog eens
  woensdag 14 november 2012 @ 10:43:19 #41
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_119193456
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Vanuit Roosendaal had je beter naar Breda kunnen reizen en vanaf daar met de Fyra verder... die is vandaag de hele dag toeslagvrij i.v.m. een defect wissel dat niet eens in de buurt van de HSL ligt. :')

In other news: de staat Wisconsin heeft een probleempje. De staat had enkele jaren terug subsidie gekregen van de Amerikaanse federale overheid om het railvervoer te verbeteren. De toenmalige staatsoverheid had een order geplaatst bij Talgo voor nieuwe treinen. Echter, Wisconsin heeft nu geen interesse meer in railvervoer (nieuwe gouverneur) en weigert zelfs om Talgo te betalen, terwijl de treinen al gebouwd zijn. Herhaaldelijke pogingen tot onderhandeling zijn op niets uitgelopen, en Talgo sleept Wisconsin nu voor het gerecht.
Yay for korte-termijndenken in de politiek :(
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 14 november 2012 @ 10:43:22 #42
146033 ReisT
pi_119193458
Hoe kom jij aan 3? Ik had net 1 overbodige extra stap nodig. Dus dat lijkt nog mee te vallen. De volgorde van de menu's is wel door elkaar gegooid, waarom!?
  woensdag 14 november 2012 @ 10:44:45 #43
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119193496
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:43 schreef ReisT het volgende:
Hoe kom jij aan 3? Ik had net 1 overbodige extra stap nodig. Dus dat lijkt nog mee te vallen. De volgorde van de menu's is wel door elkaar gegooid, waarom!?
OK, twee dan.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 november 2012 @ 10:48:25 #44
Maffe Fries
pi_119193586
quote:

[..]

daarom komt dat land ook niet vooruit, omdat het allemaal op het nu gericht is en niet op de toekomst.

Nederland dreigt op diverse terreinen eenzelfde kant op te gaan
pi_119194059
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://www.ns.nl/reizigers/producten/producten/waar-te-koop

Oefenfilmpjes? :')

Wie denken ze wel dat ze voor zich hebben als gemidelde reiziger? Staatsmongolen? :')

Ongeloofelijk, dat is of minachting van je Klanten met de hoofdletter K van Kut, of je hebt geen vertrouwen in de usability van je verkooprobots...

Achterlijk gedoe :r
Er zijn genoeg mensen die blij zijn met dergelijke filmpjes, bijvoorbeeld ouderen. Die doen het liever thuis al eens i.p.v. op het station met vijf wachtenden achter ze. Toen de filmpjes voor de vorige versie kaartautomaten van de site waren gehaald, kregen ze daar meermaals vragen/commentaar over.

Niet zo mierenneuken :P
  woensdag 14 november 2012 @ 11:07:28 #46
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119194154
quote:
NS: Treinkaartje blijft

Mensen die maar af en toe met de trein reizen, kunnen gewoon gebruik blijven maken van het treinkaartje. De NS heeft dat laten weten, nadat het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer daarover vragen had gesteld, meldt dagblad Metro.

Bij de balie, in de kaartenautomaat en online blijven de kaartjes voor een enkele reis, dagretour en railrunner dus verkrijgbaar.

Vanaf 2014 worden de papieren kaartjes overigens wel voorzien van een chip waarmee moet worden in- en uitgecheckt.
http://www.volkskrant.nl/(...)kaartje-blijft.dhtml
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 november 2012 @ 11:09:30 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119194210
Niks nieuws onder de zon dus... alleen snap ik niet waarom mensen met een kortingsformule dan per sé over moeten naar Reizen op Saldo. Ik vind het handig omdat ik veel reis en het mij veel rompslomp bespaart (zeker i.c.m. automatisch opladen) maar incidentele reizigers met een VDU, of bijvoorbeeld gezinnen, zijn hierbij niet gebaat.
  woensdag 14 november 2012 @ 11:11:46 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119194272
Dat snap ik ook niet. Met m'n JTK krijg ik korting, maar dat zou ik dan alleen nog krijgen met reizen op saldo. Ik koop nu alleen treinkaartjes voor dienstreizen, die worden dan dus volle prijs... Ik geloof niet dat ik zin heb in de declaratiehel met OV-chip.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 november 2012 @ 11:15:30 #49
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119194375
Declareren met de OV-chipkaart is juist erg makkelijk: je kunt heel eenvoudig een overzicht krijgen van al je reizen. Ik heb al diverse malen op die manier declaraties gedaan en dat is nooit een probleem geweest.
pi_119194377
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:11 schreef Duvel het volgende:
Dat snap ik ook niet. Met m'n JTK krijg ik korting, maar dat zou ik dan alleen nog krijgen met reizen op saldo. Ik koop nu alleen treinkaartjes voor dienstreizen, die worden dan dus volle prijs... Ik geloof niet dat ik zin heb in de declaratiehel met OV-chip.
Declaratiehel? Op OV-chipkaart.nl kun je in een paar seconden een transactieoverzicht in het gewenste bestandsformaat genereren, die je op het werk kunt indienen en voldoen aan de eisen van de Belastingdienst. Gemakkelijker kan haast niet?
  woensdag 14 november 2012 @ 11:18:58 #51
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119194480
Dan moet ik daar privéritten uit gaan filteren e.d. Ik vind het een partij gekut, en daarom koop ik kaartjes.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 november 2012 @ 11:20:17 #52
Maffe Fries
pi_119194512
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:09 schreef James1988 het volgende:
Niks nieuws onder de zon dus...
ware het niet dat ze de prijzen van die kaartjes naar chipkaartniveau gaan brengen
pi_119194567
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:18 schreef Duvel het volgende:
Dan moet ik daar privéritten uit gaan filteren e.d. Ik vind het een partij gekut, en daarom koop ik kaartjes.
Op je Mijn NS-account kun je iedere rit makkelijk markeren als privé of zakelijk, en dan een overzicht van één van beiden krijgen. Weet niet zeker of dat ook op OV-chipkaart.nl kan.

quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ware het niet dat ze de prijzen van die kaartjes naar chipkaartniveau gaan brengen
Dat klopt volgens mij niet helemaal. Het dubbel opstaptarief wordt afgeschaft. Het wordt wel zo dat de kilometerbeprijzing van de overige vervoerders in de prijs wordt doorberekend (en dus niet zoals met het papieren kaartje nu dat op de gehele reis het NS-tarief geldt). Maar de totaalprijs voor een reis valt dan volgens mij lager uit dan nu met het probleem van dubbel opstaptarief.
  woensdag 14 november 2012 @ 11:25:09 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119194656
Reizigers zijn hoe dan ook duurder uit dan in de huidige situatie met een papieren kaartje...
  woensdag 14 november 2012 @ 11:26:34 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119194697
Wordt leuk als ik buitenlandse vrienden over de vloer heb en we een stukje met de trein moeten...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_119194708
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:25 schreef James1988 het volgende:
.
Jup, maar onlogisch is de nieuwe situatie op zich niet. Het is immers vreemd als je meerdere vervoerders op het spoor wilt (marktwerking e.d.), maar dan wel het tarief van die ene vervoerder voor de hele reis gebruikt. Da's geen marktwerking.

(Laten we dit maar niet uit laten lopen tot een discussie over marktwerking op het spoor :'))
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 november 2012 @ 11:27:04 #57
Maffe Fries
pi_119194713
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:25 schreef James1988 het volgende:
Reizigers zijn hoe dan ook duurder uit dan in de huidige situatie met een papieren kaartje...
precies. Dat kan soms behoorlijk wat schelen ...
  woensdag 14 november 2012 @ 11:27:38 #58
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119194731
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:26 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Jup, maar onlogisch is de nieuwe situatie op zich niet. Het is immers vreemd als je meerdere vervoerders op het spoor wilt (marktwerking e.d.), maar dan wel het tarief van die ene vervoerder voor de hele reis gebruikt. Da's geen marktwerking.

(Laten we dit maar niet uit laten lopen tot een discussie over marktwerking op het spoor :'))
Terug naar de eervorige eeuw!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 november 2012 @ 11:28:10 #59
Maffe Fries
pi_119194746
quote:

[..]

laat ik het zo zeggen: de tariefstructuur wordt er niet overzichtelijker op
  woensdag 14 november 2012 @ 11:28:21 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119194751
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies. Dat kan soms behoorlijk wat schelen ...
Vorige week nog berekend, op een reis kan je dan zomaar 15% duurder uit zijn.
quote:

[..]

In Duitsland en Engeland zijn er gewoon kaartjes te koop voor de hele rit, ook als je met meerdere vervoerders reist.
  woensdag 14 november 2012 @ 11:30:35 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119194815
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Vorige week nog berekend, op een reis kan je dan zomaar 15% duurder uit zijn.

[..]

In Duitsland en Engeland zijn er gewoon kaartjes te koop voor de hele rit, ook als je met meerdere vervoerders reist.
In Engeland word je genaaid doordat de tarieven gedifferentieerd zijn naar tijdstip van reizen en moment van boeken. Heb ik liever het Nederlandse systeem.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 november 2012 @ 11:33:11 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119194896
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

In Engeland word je genaaid doordat de tarieven gedifferentieerd zijn naar tijdstip van reizen en moment van boeken. Heb ik liever het Nederlandse systeem.
Ja, men is in Engeland wat verder met tariefdifferentiatie dan in Nederland. Van mij hoeft dat hier niet te komen. Afgezien daarvan is het wel 'gewoon' mogelijk om een goede reis te krijgen aan een goede prijs, zonder hacky oplossingen zoals het aanpassen van het tariefsysteem zoals hier gaat gebeuren.
pi_119194913
Maken jullie veel gebruik van de regionale spoorvervoerders, eigenlijk? Ik reis er praktisch nooit mee, dus een lichte prijsstijging op de (niet kostendekkende) regionale lijntjes voelt voor mij sowieso een beetje ver weg.
  woensdag 14 november 2012 @ 11:34:16 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119194928
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:33 schreef HeavenSmiles het volgende:
Maken jullie veel gebruik van de regionale spoorvervoerders, eigenlijk?
Zeer zelden, omdat ik in Breda woon en meestal alleen maar naar NS-gebieden reis. Evenzogoed vind ik het wel krom dat tekortkomingen van de chipkaart op deze manier worden opgelost.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 november 2012 @ 11:35:21 #65
Maffe Fries
pi_119194956
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:33 schreef HeavenSmiles het volgende:
Maken jullie veel gebruik van de regionale spoorvervoerders, eigenlijk? Ik reis er praktisch nooit mee, dus een lichte prijsstijging op de (niet kostendekkende) regionale lijntjes voelt voor mij sowieso een beetje ver weg.
ik reis op dit moment vrijwel alleen met Arriva in het noorden des lands. Zolang je met één vervoerder reist is er weinig aan de hand, maar de kosten gaan fors oplopen als je op een dag van meerdere vervoerders gebruik gaat maken.
pi_119195007
Krijg je ervan als je in het noorden des lands gaat wonen, heb ik meermaals in dit topic gelezen.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zeer zelden, omdat ik in Breda woon en meestal alleen maar naar NS-gebieden reis. Evenzogoed vind ik het wel krom dat tekortkomingen van de chipkaart op deze manier worden opgelost.
Het lijkt me dat het technisch mogelijk is om een enkele vorm van tariefberekening te gebruiken, eerlijk gezegd. Was het juist niet de bedoeling om met de invoering van de chipkaart aparte kilometertarieven voor de regionale vervoerders mogelijk te maken?
pi_119196339
Ik gebruik de regionale vervoerders alleen om mijn landkaart compleet te krijgen. Dichts bijzijnde is voor mij ook CXX bij Amersfoort.. :P
  woensdag 14 november 2012 @ 12:19:21 #68
146033 ReisT
pi_119196575
quote:

[..]

Vanuit Roosendaal had je beter naar Breda kunnen reizen en vanaf daar met de Fyra verder...
Dat is helemaal niet beter want die Fyra komt precies tegelijk met de IC uit Vlissingen in Amsterdam aan.
En naar Amstel, waar ik naar toe moest, had het al helemaal geen zin. IC+Sprinter (via Gouda) was de snelste optie.
pi_119196852
Wat een gezeik bij weesp. Politieagenten en militairen langs de kant, allemaal vertragingen, de borden werken niet en treinen rijden door zonder te stoppen.
There are only 151 Pokémon.
  woensdag 14 november 2012 @ 13:14:44 #70
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119198232
Wie heeft zelf in dit gezeten en/of gezien?

Ik wist het 10 minuten geleden zelfs niet dat het bestaan heeft :X

bron: http://www.berliner-verkehrsseiten.de/m-bahn/
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_119198548
Wauw dat is gaaf gedaan :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119199349
Eerste stage dag gehad.
Gereden met DM'90. Fijn materieel. Paar slagjes Tiel - Arnhem gemaakt.

Weinig bijzonderheden behalve een sein in de storing die we vervolgens toch maar zelf konden gaan sleutelen, waarna uiteraard de overwegen te lang dicht lagen, dus die vervolgens in de storing schoten. Aanwijzingf AKI-AHOB-AOB , en maar weer verder.
  woensdag 14 november 2012 @ 13:50:25 #73
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_119199358
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:28 schreef Eenskijken het volgende:
Wat een gezeik bij weesp. Politieagenten en militairen langs de kant, allemaal vertragingen, de borden werken niet en treinen rijden door zonder te stoppen.
Watskeburt dan?

Dat de borden op wit, of zwart, staan is logisch als er geen stoppende trein valt aan te kondigen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_119199416
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:50 schreef Monopoly het volgende:
Eerste stage dag gehad.

Weinig bijzonderheden behalve een sein in de storing die we vervolgens toch maar zelf konden gaan sleutelen, waarna uiteraard de overwegen te lang dicht lagen, dus die vervolgens in de storing schoten. Aanwijzingf AKI-AHOB-AOB , en maar weer verder.
top baan lijkt mij dat
pi_119199436
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

top baan lijkt mij dat
Is het ook :Y
  woensdag 14 november 2012 @ 13:56:10 #76
45532 ziggyziggyziggy
pi_119199554
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:50 schreef Monopoly het volgende:
Eerste stage dag gehad.

TPRB zeker?
pi_119199727
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

TPRB zeker?
Hoofdspoor. Bediend sein. Bij station Elst net voor de overweg.
  woensdag 14 november 2012 @ 14:03:40 #78
45532 ziggyziggyziggy
pi_119199762
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:01 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Hoofdspoor. Bediend sein. Bij station Elst net voor de overweg.
Wat moest je sleutelen dan? De stop/door-schakeling ofzo?
pi_119199995
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Wat moest je sleutelen dan? De stop/door-schakeling ofzo?
Nee, want de overweg lag al dicht.
Normaal krijg ik bij vertrek Elst naar Arnhem groen knipper met een 6. Waarom weet niemand, want de IC krijgt gewoon hoog groen en knalt 140 daar.
Wij stonden klaar voor vertrek, sein bleef in de stand stop, maar de overweg en die daar achter ging al wel dicht.
Trdl Nijmegen gebeld, en die wou eerst aanwijzing STS geven, maar toen begon hij over dat kastje.
Mentor MCN was al zijn TSB etc aan het pakken, en ik probeerde het kastje gewoon, en toen schoot die op hoog groen na het bedienen.

Dus of het kastje deed wonderen, of de Trdl zat te slapen
  woensdag 14 november 2012 @ 14:18:39 #80
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119200194
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:12 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Nee, want de overweg lag al dicht.
Normaal krijg ik bij vertrek Elst naar Arnhem groen knipper met een 6. Waarom weet niemand, want de IC krijgt gewoon hoog groen en knalt 140 daar.
Waarschijnlijk zit er niet zoveel verder (500 á 600 meter?) een andere overweg met een verkorte aankondiging. Bij Hoog groen zou die overweg ook aan de stop-door gekoppeld worden. Door op Grfl6 te vertrekken blijft die overweg voor het wegverkeer open totdat je in de verkorte aankondiging voor 60 km/h rijdt. Daardoor kan de sluittijd van de overweg zo kort mogelijk gehouden worden.
pi_119200248
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zit er niet zoveel verder (500 á 600 meter?) een andere overweg met een verkorte aankondiging. Bij Hoog groen zou die overweg ook aan de stop-door gekoppeld worden. Door op Grfl6 te vertrekken blijft die overweg voor het wegverkeer open totdat je in de verkorte aankondiging voor 60 km/h rijdt. Daardoor kan de sluittijd van de overweg zo kort mogelijk gehouden worden.
Dat leek mij ook het enige logische. Met een DM'90 knal je overigens al vrij rap naar de 60, maar goed. Ik heb het sporenplan er bij gepakt, even een over weg er bij painten, die staat er niet op.
pi_119200382
Fles: "Tsja driek, Leuk verhaal. Maar wat "jullie' verwijtbaar achten, zal Gout, Schultz, of de slager op de hoek aan hun reet roesten. Dat moeten we constateren. "

Fiets: "Krijg je dan ook echt antwoord? Of blijft het bij de standaard mailtjes die je al stapels hoog naast de wc-pot hebt liggen?"

Ziehier: per kerende post uitgenodigd voor openhartig gesprek met ProRail-directeur (inclusief publiekelijke erkenning van de verwijtbaaheid!!!) en mail namens NS-baas Ingrid Thijssen:

woensdag 14 november 2012 @ 14:27:03 #83
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119200447
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:20 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat leek mij ook het enige logische. Met een DM'90 knal je overigens al vrij rap naar de 60, maar goed. Ik heb het sporenplan er bij gepakt, even een over weg er bij painten, die staat er niet op.
In Baarn heb je ook zoiets.. Dat is ook voor een tweede overweg al is het daar voor 80 km/h.

Eventueel zou je ook de ATB-code kunnen laten verbeteren op het moment dat de overweg een tijd x dicht ligt zodat je dan harder kan gaan rijden zonder dat je een bordje hoeft af te wachten. Prorail heeft dat alleen nog nooit zo laten bouwen bij mijn weten.
pi_119200566
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Fles: "Tsja driek, Leuk verhaal. Maar wat "jullie' verwijtbaar achten, zal Gout, Schultz, of de slager op de hoek aan hun reet roesten. Dat moeten we constateren. "

Fiets: "Krijg je dan ook echt antwoord? Of blijft het bij de standaard mailtjes die je al stapels hoog naast de wc-pot hebt liggen?"

Ziehier: per kerende post uitgenodigd voor openhartig gesprek met ProRail-directeur (inclusief publiekelijke erkenning van de verwijtbaaheid!!!) en mail namens NS-baas Ingrid Thijssen:

Niet echt een verassend antwoord. Maar ProRail kan wel de voorraad willen beoordelen, maar railpro heeft uiteindelijk het laatste woord over de voorraad.

Flinke blunder trouwens van de aannemer. Die mag de kosten gaan dragen straks...
  woensdag 14 november 2012 @ 14:33:27 #85
45532 ziggyziggyziggy
pi_119200659
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:20 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Geen Paint nodig. Dit komt uit de BVS-tekening:

Overigens is het geen bediend sein, maar een P-sein. Dat verandert de zaak iets.
pi_119200713
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Geen Paint nodig. Dit komt uit de BVS-tekening:

[ afbeelding ]

Overigens is het geen bediend sein, maar een P-sein. Dat verandert de zaak iets.
Nou kijk aan, dan wordt het wel een stuk duidelijker. Dan is de "paddestoel" dus toch voor die overweg gewoon. Waarom het sein dan op groen sprong weet ik nog steeds niet. Want het sein er achter was wel gewoon groen, dus er zat geen spoorbezetting voor ons.
Dat een sein gestoord is kan, maar waarom de Trdl dan een aanwijzing STS voor een P-sein wou geven is mij nog steeds een raadsel.
  woensdag 14 november 2012 @ 14:41:41 #87
45532 ziggyziggyziggy
pi_119200892
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:35 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Nou kijk aan, dan wordt het wel een stuk duidelijker. Dan is de "paddestoel" dus toch voor die overweg gewoon. Waarom het sein dan op groen sprong weet ik nog steeds niet. Want het sein er achter was wel gewoon groen, dus er zat geen spoorbezetting voor ons.
Dat een sein gestoord is kan, maar waarom de Trdl dan een aanwijzing STS voor een P-sein wou geven is mij nog steeds een raadsel.
Dat is inderdaad een vreemde actie. Anyway, hij had de stopdoor-schakeling dus met stop bediend en dan duurt het even voor je P-sein veilig komt vanwege de ingebouwde vertraging. Ik gok dat dat tijdrelais niet helemaal deed wat hij moest doen en je daarom met de hand kon/moest sleutelen.
pi_119200983
quote:

Nou, mooi. Het beste wat je kon hopen eigenlijk. Al wordt de vertraging er geen minuut minder door, maar okee.
pi_119201013
Volgens de ProRail Twitter zijn ze nu bezig met het repareren van het wissel te goverwelle. Met een foto erbij. Te vinden op blog.ProRail.nl
  PR/Manusje van alles woensdag 14 november 2012 @ 14:47:40 #90
Toezicht is gezond!
pi_119201073
quote:

^O^ netjes. Had ik niet verwacht.
pi_119201432
De belgen staken weer eens..
  woensdag 14 november 2012 @ 15:03:02 #92
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119201567
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:59 schreef Yreal het volgende:
De belgen Walen staken weer eens..
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport woensdag 14 november 2012 @ 15:31:58 #93
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119202448
Weekend vrij kost nu maar 25 euro per maand voor het eerste jaar: http://www.ns.nl/reiziger(...)ie-weekend-vrij.html
Op die manier wordt het wel aantrekkelijker, ik was gemiddeld 1 weekend per 2 weken op pad met een actiekaartje, dus 40 euro was dan duurder, maar voor 25 euro denk ik er sterk over om toch maar weekendvrij te nemen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  PR/Manusje van alles woensdag 14 november 2012 @ 15:34:03 #94
Toezicht is gezond!
pi_119202514
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:31 schreef dennistd het volgende:
Weekend vrij kost nu maar 25 euro per maand voor het eerste jaar: http://www.ns.nl/reiziger(...)ie-weekend-vrij.html
Op die manier wordt het wel aantrekkelijker, ik was gemiddeld 1 weekend per 2 weken op pad met een actiekaartje, dus 40 euro was dan duurder, maar voor 25 euro denk ik er sterk over om toch maar weekendvrij te nemen.
Hoeren. :') ik moet nog tot februari met m'n oude weekendvrij. :r van 40 euro per maand. :r
  PR/Manusje van alles woensdag 14 november 2012 @ 15:36:10 #95
Toezicht is gezond!
pi_119202583
Voor 50 euro kan je nu WeekendVrij 1e klas krijgen. :o
pi_119202723

Afbeelding van de scheur in puntstuk te Gouda.
pi_119202754
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Hoeren. :') ik moet nog tot februari met m'n oude weekendvrij. :r van 40 euro per maand. :r
Dat. Net voor 400 euro een jaar verlengd.
pi_119203276
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:40 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Afbeelding van de scheur in puntstuk te Gouda.
Klopt. Die foto zag ik vanmorgen in de Inktpot ook.

Overigens blijken ze nu toch een puntstuk te hebben.

het wordt nu:

Noodreparatie vannacht, vervanging puntstuk dit weekend.

Aangepast bericht hier: http://www.voorbeterov.nl/121113.php
  woensdag 14 november 2012 @ 15:58:47 #99
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_119203393
Wat ik me overigens ook afvraag: ze testen toch regelmatig met zo'n ultrasoontrein? Kan deze het begin van een dergelijke breuk niet opsporen, zodat tijdig een puntstuk geregeld kan worden? Of is er niet een andere vorm van inspectie van dit soort gevoelige puntstukken op kritieke plekken mogelijk, waarbij al vķķr het falen een nieuw puntstuk + vervanging wordt ingepland?
pi_119203520
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:55 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Klopt. Die foto zag ik vanmorgen in de Inktpot ook.

Overigens blijken ze nu toch een puntstuk te hebben.

het wordt nu:

Noodreparatie vannacht, vervanging puntstuk dit weekend.

Aangepast bericht hier: http://www.voorbeterov.nl/121113.php
Noodreparatie? Gaan ze een noodlas erin zetten oid?
pi_119203606
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:31 schreef dennistd het volgende:
Godver. En ik heb me vorig jaar laten lokken voor 35 euro per maand. :(

Overigens pure zwendel want in het weekend rijden er nooit treinen want er zijn altijd overal werkzaamheden godverdomme
pi_119203957
Wat een clowns bij NS. We brengen iedere trein op maximale sterkte.
Dat telt dus als, op Den haag C - Utrecht C 6 bakken IRM, op Rotterdam C - Utrecht C 6 bakken IRM. Koppelen en als 12 bakken IRM naar Deventer en verder.
Zo kan je mij ook iets wijs maken. Kut NS.
  Redactie Sport woensdag 14 november 2012 @ 16:17:59 #103
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119204133
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:13 schreef b2py het volgende:
Dat telt dus als, op Den haag C - Utrecht C 6 bakken IRM, op Rotterdam C - Utrecht C 6 bakken IRM. Koppelen en als 12 bakken IRM naar Deventer en verder.
Daar hadden ze in elk geval 2x IV van kunnen maken ipv 1x VI op een van de twee stukken, 14 bakken geeft ook niks geen problemen..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_119204323
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:17 schreef dennistd het volgende:

[..]

Daar hadden ze in elk geval 2x IV van kunnen maken ipv 1x VI op een van de twee stukken, 14 bakken geeft ook niks geen problemen..
prutsers˛
pi_119204688
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:24 schreef b2py het volgende:

[..]

prutsers˛
Mja, daar gaan we even achteraan qua stukje eveluatie.
pi_119204748
Ze hadden gewoon de rotterdamse tak moet loskoppelen en allebei boeken met 12 bakken IRM. Of vergelijkbaars! :D
pi_119204840
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:39 schreef b2py het volgende:
Ze hadden gewoon de rotterdamse tak moet loskoppelen en allebei boeken met 12 bakken IRM. Of vergelijkbaars! :D
Idioot. Net of ze dat ijzer even ergens uit iemand zijn kontzak trekken he.
pi_119204954
Uit die opgeheven treinseries..
  woensdag 14 november 2012 @ 16:49:57 #109
200192 Darkwing_Duck
pi_119205086
quote:
8s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Godver. En ik heb me vorig jaar laten lokken voor 35 euro per maand. :(

Overigens pure zwendel want in het weekend rijden er nooit treinen want er zijn altijd overal werkzaamheden godverdomme
Weekendvrij is hier gratis voor iedereen die een abbonement heeft!
pi_119205155
quote:
5s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:58 schreef V2 het volgende:
Wat ik me overigens ook afvraag: ze testen toch regelmatig met zo'n ultrasoontrein? Kan deze het begin van een dergelijke breuk niet opsporen, zodat tijdig een puntstuk geregeld kan worden?
Ja, dat kan vast. Maar dan heb je natuurlijk alleen een vermindering in het aantal gevallen dat het toch mis gaat, je kunt het nooit helemaal voorkomen.

Stel je voor dat die ultrasoontrein er niet was: dan had je dit soort problemen waarschijnlijk veel vaker!

Hoeveel van die dingen rijden er trouwens rond door Nederland? Volgens mij maar één toch? Tsja, dan duurt het toch best even voordat die trein het gehele spoornet gehad heeft en opnieuw langskomt. Geen garantie dat je altijd op tijd bent met in de gaten hebben van bijna-problemen...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 november 2012 @ 16:54:01 #111
Maffe Fries
pi_119205227
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Weekendvrij is hier gratis voor iedereen die een abbonement heeft!
hier niet en toch puilen hier de treinen in de weekenden soms meer uit dan op werkdagen :+
pi_119205850
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ja, dat kan vast. Maar dan heb je natuurlijk alleen een vermindering in het aantal gevallen dat het toch mis gaat, je kunt het nooit helemaal voorkomen.

Stel je voor dat die ultrasoontrein er niet was: dan had je dit soort problemen waarschijnlijk veel vaker!

Hoeveel van die dingen rijden er trouwens rond door Nederland? Volgens mij maar één toch? Tsja, dan duurt het toch best even voordat die trein het gehele spoornet gehad heeft en opnieuw langskomt. Geen garantie dat je altijd op tijd bent met in de gaten hebben van bijna-problemen...
4 stuks.
En je hebt nog de handmatige ultrasoon apparaten.
Er worden inspecties gelopen rondom het spoor en vanuit daar zou bijvoorbeeld een vraag kunnen komen naar een ultrasoon meting. Die wordt dan uitgevoerd en vanuit daar kunnen ze controleren hoe erg de schade is en binnen hoeveel tijd deze vervangen dient te worden.
http://www.rolandrail.net/drgl/eur.html
http://www.nicospilt.com/index_Meettreinen.htm

[ Bericht 2% gewijzigd door b2py op 14-11-2012 17:26:09 ]
pi_119206009
Voor wie nog zin heeft: Vanavond rail Away in Griekenland. Het is een herhaling van 24 februari 1996, en ook van 13 augustus 2008 :')
  woensdag 14 november 2012 @ 17:18:40 #114
200192 Darkwing_Duck
pi_119206081
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 17:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Voor wie nog zin heeft: Vanavond rail Away in Griekenland. Het is een herhaling van 24 februari 1996, en ook van 13 augustus 2008 :')
Hou toch op... Ik heb nog steeds 60 gieg cabinetitten er doorheen te jassen, al jarrn
pi_119206473
Oh ja, ik ook :')

Af en toe kijk ik er eens eentje :P
  woensdag 14 november 2012 @ 17:56:12 #116
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119207188
Cabineritten vind ik echt ontzettend slaapverwekkend om naar te kijken. :')
  PR/Manusje van alles woensdag 14 november 2012 @ 17:57:31 #117
Toezicht is gezond!
pi_119207238
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 17:56 schreef James1988 het volgende:
Van leuke lijntjes wil ik ze wel zien. Rondom Amsterdam en zulks. En buitenlandse mooiheid.
pi_119207644
Ik heb heel veel uit Duitsland en Zwitserland, maar ook Noorwegen, Australië, Burma, Frankrijk. En Nederland natuurlijk :)
  woensdag 14 november 2012 @ 18:58:53 #119
45532 ziggyziggyziggy
pi_119209258
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 17:56 schreef James1988 het volgende:
Ik bekijk ze vooral van mijn eigen baanvakken, en dat is op eigen initiatief, maar naar mijn mening wel belangrijk voor mijn werk.

En buitenlandse seingeving vind ik ook wel interessant, vooral Britse en Duitse.
pi_119209350
Seinen en zo let ik nooit op. Ik gebruik ze soms ook als bordjeshuiswerk, ter voorbereiding als ik ergens heen ga :)
  woensdag 14 november 2012 @ 19:03:29 #121
45532 ziggyziggyziggy
pi_119209451
Elk zijn meug. Ik vind het ijzer dat rondrijdt dan weer uiterst oninteressant.
  woensdag 14 november 2012 @ 19:29:56 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119210446
Ik snuffel dan meer rond op Wikipedia en andere website over spoor in het buitenland. Vakliteratuur en -websites is in dat opzicht ook erg interessant om te volgen, zoals Railway Gazette, International Rail Journal en Modern Railways.
  woensdag 14 november 2012 @ 19:33:33 #123
45532 ziggyziggyziggy
pi_119210566
quote:
5s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:58 schreef V2 het volgende:
Wat ik me overigens ook afvraag: ze testen toch regelmatig met zo'n ultrasoontrein? Kan deze het begin van een dergelijke breuk niet opsporen, zodat tijdig een puntstuk geregeld kan worden? Of is er niet een andere vorm van inspectie van dit soort gevoelige puntstukken op kritieke plekken mogelijk, waarbij al vķķr het falen een nieuw puntstuk + vervanging wordt ingepland?
Zo vaak komt de ultrasoon niet langs. Een stuk spoor of een wissel ziet tenminste niet dagelijks een ultrasoon en meestal ook niet wekelijks. En dan moeten de gegevens ook nog eens verwerkt en geanalyseerd worden en bij een defect wordt er nog eerst ter plaatse met de hand gemeten en gekeken.

Ik heb een tijdje geleden meegemaakt dat een ultrasoon een scheurtje in een spoorstaaf had ontdekt, ergens bij Grijpskerk. Hij had in het weekend gemeten en na het weekend kwam er iemand ter plaatse de situatie opnemen. Die belde mij vervolgens direct op voor een snelheidsbeperking ter plaatse.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 november 2012 @ 19:36:58 #124
Maffe Fries
pi_119210691
sterker nog. Werd die dag niet het treinverkeer stilgelegd wegens een spoorstaafbreuk? Ik kan me namelijk herinneren dat ik een tijd geleden om die reden tussen Buitenpost en Zuidhorn per bus vervoerd ben.
  woensdag 14 november 2012 @ 19:43:16 #125
45532 ziggyziggyziggy
pi_119210942
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2012 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
sterker nog. Werd die dag niet het treinverkeer stilgelegd wegens een spoorstaafbreuk? Ik kan me namelijk herinneren dat ik een tijd geleden om die reden tussen Buitenpost en Zuidhorn per bus vervoerd ben.
Nee, dat was een andere keer, wat langer geleden.
pi_119211069
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Watskeburt dan?

Dat de borden op wit, of zwart, staan is logisch als er geen stoppende trein valt aan te kondigen.
iets met een man die gezocht werd. er stonden behoorlijk wat militairen langs de rails te zoeken in de bosjes.
There are only 151 Pokémon.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 november 2012 @ 19:49:03 #127
Maffe Fries
pi_119211192
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 19:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nee, dat was een andere keer, wat langer geleden.
ah. duidelijk
pi_119211261
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 19:46 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

iets met een man die gezocht werd. er stonden behoorlijk wat militairen langs de rails te zoeken in de bosjes.
was een oude man vermist ja, was op hvnl :P
pi_119212406
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 19:46 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

Er wordt sinds 2 november een man vermist die het laatst gezien is rond het naardermeer(auto is daar ook gevonden). De afgelopen dagen zijn er militairen in gezet om ze te vinden. Zag vandaag een f16 vliegen en zag een apache landen. Treintjes reden stap voets!

Er kwam overgens ook nog een treinstel plan V langs *O*
pi_119212854
http://www.destentor.nl/r(...)wolle-doorrijden.ece
Was het James niet die met het idee kwam om wat Fyra ritten door te trekken naar Zwolle? Al denk ik eerlijk gezegd dat deze formule net zo succesvol gaat worden als de Thalys naar Oostende...
  woensdag 14 november 2012 @ 20:37:10 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119213674
Fyra naar Zwolle is iets waarover gesproken wordt i.v.m. het hoofdrailnet vanaf 2015. De Thalys door laten rijden naar Zwolle (of Groningen) vind ik nog niet eens zo'n heel gek idee, het heeft potentie om meer reizigers aan te spreken voor wie "reizen naar Schiphol en dáár overstappen" net een psychologische brug te ver is.

edit: het materieel van de "superintercity" Groningen - Vlissingen zoals die per dienstregeling 2013 gaat rijden wordt zo te zien VIRM. Zelfs ik pas ervoor om daarmee de hele rit uit te zitten. :')

[ Bericht 37% gewijzigd door James1988 op 14-11-2012 20:43:19 ]
  woensdag 14 november 2012 @ 20:59:47 #132
200192 Darkwing_Duck
pi_119214834
Ik vind het zonde om dat Thalys materieel zover een railnet op te sturen terwijl het zoveel meer kan...
  woensdag 14 november 2012 @ 21:03:08 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119215004
Aan het einde van de dienst gaat het nu naar de Watergraafsmeer waar het spul blijft overnachten. Als je een trein door laat rijden naar Zwolle of Groningen zet je het materieel nuttiger in en trek je mogelijk meer reizigers. Zeker als je de trein ook openstelt voor binnenlandse reizigers.
  woensdag 14 november 2012 @ 21:09:47 #134
45532 ziggyziggyziggy
pi_119215323
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:03 schreef James1988 het volgende:
Aan het einde van de dienst gaat het nu naar de Watergraafsmeer waar het spul blijft overnachten. Als je een trein door laat rijden naar Zwolle of Groningen zet je het materieel nuttiger in en trek je mogelijk meer reizigers. Zeker als je de trein ook openstelt voor binnenlandse reizigers.
Als hij maar doorrijdt bij Assen (en al die andere dorpen) vind ik het een mooi plan.
pi_119216090
Als je alle dorpen wilt skippen kun je de trein net zo goed bij Amersfoort rond laten maken toch?
  woensdag 14 november 2012 @ 21:27:19 #136
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119216231
Niet te vaak stoppen: begin in Groningen, rij in één ruk door naar Zwolle, door naar Almere Centrum, en laat 'm in Amsterdam Centraal beginnen aan de dienst naar Parijs. Een snelle trein die niet te veel stopt... en mogelijk zelfs wat binnenlandse reizigers trekt.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 november 2012 @ 21:27:56 #137
Maffe Fries
pi_119216267
Almere? Wil je er tuig in hebben ofzo?
  woensdag 14 november 2012 @ 21:29:24 #138
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119216354
Almere overslaan ja. Met volle snelheid. Als het uberhaupt iets word (acht ik zeer minimaal): Groningen-Zwolle-Amsterdam-ev
  woensdag 14 november 2012 @ 21:29:39 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119216369
quote:
11s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:27 schreef Peterselieman het volgende:
Almere? Wil je er tuig in hebben ofzo?
_O-

Nou, het is een makkelijk bereikbaar regionaal knooppunt met een grote catchment area. Stoppen in Lelystad is uiteraard ook een optie, maar Almere lijkt me interessanter.
pi_119216378
Tsja, wel 190k potentiële reizigers...

[ Bericht 2% gewijzigd door b2py op 14-11-2012 21:35:28 ]
pi_119217754
quote:
Schuld van de NS...
Oeps, foutje ;(
  woensdag 14 november 2012 @ 21:55:19 #143
45532 ziggyziggyziggy
pi_119218009
quote:
Dat dit kan in Nederland!

Hij was hier trouwens al langs gekomen. ;)
pi_119218467
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

_O-

Nou, het is een makkelijk bereikbaar regionaal knooppunt met een grote catchment area. Stoppen in Lelystad is uiteraard ook een optie, maar Almere lijkt me interessanter.
Zou dan inderdaad ook voor almere gaan. Als je daar niet stopt zou ik eerder Amersfort aan doen, al kunnen ze dan natuurlijk niet met 200 flevoland door
  woensdag 14 november 2012 @ 22:11:52 #145
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119219088
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

Als je daar niet stopt zou ik eerder Amersfort aan doen, al kunnen ze dan natuurlijk niet met 200 flevoland door
Weesp?
pi_119219171
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Weesp?
dan moet iedereen die je wil bereiken nog overstappen. Voor Almere, amersfoort en verder oostelijk maakt overstappen op weesp of schiphol natuurlijk niet uit.
pi_119219242
Weesp gaat deels weer gesaneerd worden.. :')
  woensdag 14 november 2012 @ 22:15:02 #148
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119219297
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:13 schreef Yreal het volgende:

[..]

dan moet iedereen die je wil bereiken nog overstappen. Voor Almere, amersfoort en verder oostelijk maakt overstappen op weesp of schiphol natuurlijk niet uit.
Mee eens, daarom ook dat ik Almere zei :Y
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 november 2012 @ 22:15:45 #149
Maffe Fries
pi_119219332
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:14 schreef b2py het volgende:
Weesp gaat deels weer gesaneerd worden.. :')
klopt. als de plannen doorgaan dan wordt het een IC-station :')
pi_119219458
quote:
15s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Met mega vinex parkeerplaats voor de A1 autobestuurders.. :')
pi_119219676
quote:

[..]

wat? :')
pi_119219724
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

Hilversum Noord, Leiden lammenschans, Weesp. Intercity-station. Wat snap je daar niet aan? :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 november 2012 @ 22:23:01 #153
Maffe Fries
pi_119219755
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Met mega vinex parkeerplaats voor de A1 autobestuurders.. :')
en dan bij de snelweg een groot bord plaatsen met een grote pijl naar de parkeerplaats en een :6 met de tekst: zij nemen wel de trein
pi_119219818
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en dan bij de snelweg een groot bord plaatsen met een grote pijl naar de parkeerplaats en een :6 met de tekst: zij nemen wel de trein
BEPAAL JE ROUTE VIA FILEWISSEL.NL, GA NU NAAR WEEPS!
(En ga niet langs start)
pi_119220036
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

U leest het goed.
Weesp wordt naar alle waarschijnlijkheid een intercity station.
pi_119220088
lekker verneukt wel. Dan gaat Naarden-Bussum natuurlijk ook weer zoiets willen etc.
  woensdag 14 november 2012 @ 22:29:39 #157
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119220110
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:13 schreef b2py het volgende:
Zeik niet, ik had zes bakken ICMm als IC Utrecht - Den Haag, dus een verdieping minder. Het Rotterdamse deel had zeven bakken, zal ook wel lekker vol zijn geweest. Dit dus om kwart over vijf...

NS had toch ook gezegd: in de spits rijden we al met de maximale lengte? (OK, in mijn trein hadden er nog twee bakken bijgekund, maar goed.) Creatiever was het geweest om bijvoorbeeld Den Haag - Utrecht te rijden met de ongesplitste intercity naar Leeuwarden / Groningen (helaas max 12 bakken a.g.v. perronlengte Gouda) en als vleugeltrein een goede vloot VIRM te laten rijden op Rotterdam - Utrecht vv. met crossplatform overstap in Gouda voor mensen die verder moeten dan Utrecht. Rij je in dezelfde paden, alleen bied je tussen Rotterdam/Den Haag en Utrecht wel meer capaciteit aan dan wat vandaag het geval was. Keren in Utrecht kan geen probleem zijn, aangezien spoor 18 vrij is doordat de IC Utrecht - Den Haag geschrapt is.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_119220189
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zeik niet, ik had zes bakken ICMm als IC Utrecht - Den Haag, dus een verdieping minder. Het Rotterdamse deel had zeven bakken, zal ook wel lekker vol zijn geweest. Dit dus om kwart over vijf...

NS had toch ook gezegd: in de spits rijden we al met de maximale lengte? (OK, in mijn trein hadden er nog twee bakken bijgekund, maar goed.) Creatiever was het geweest om bijvoorbeeld Den Haag - Utrecht te rijden met de ongesplitste intercity naar Leeuwarden / Groningen (helaas max 12 bakken a.g.v. perronlengte Gouda) en als vleugeltrein een goede vloot VIRM te laten rijden op Rotterdam - Utrecht vv. met crossplatform overstap in Gouda voor mensen die verder moeten dan Utrecht. Rij je in dezelfde paden, alleen bied je tussen Rotterdam/Den Haag en Utrecht wel meer capaciteit aan dan wat vandaag het geval was. Keren in Utrecht kan geen probleem zijn, aangezien spoor 18 vrij is doordat de IC Utrecht - Den Haag geschrapt is.
Dat is toch wat ik later ook voorstel..
  woensdag 14 november 2012 @ 22:32:58 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119220263
Idd, overheen gelezen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 november 2012 @ 22:34:29 #160
200192 Darkwing_Duck
pi_119220331
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

t gaat hier wel de sopmda kant op hoor, mij ben je kwijt met dit verhaal :P
  woensdag 14 november 2012 @ 22:35:17 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119220371
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik gebruik niet eens treinnummers of verkortingen... ;(
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 november 2012 @ 22:36:32 #162
200192 Darkwing_Duck
pi_119220413
Nee , wacht ik heb het nog eens goed gelezen, ik ben weer mee..

Fles is het al 30 december?
pi_119220592
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Treinentopic, beetje diepgang hier mag wel toch? ;)
  woensdag 14 november 2012 @ 22:46:28 #164
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119220830
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Treinentopic, beetje diepgang hier mag wel toch? ;)
Nee, daar is het botentopic voor.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_119221168
quote:
4s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, daar is het botentopic voor.
_O- _O_
  woensdag 14 november 2012 @ 22:58:29 #166
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119221405
quote:

[..]

Onjuist dat dat "de plannen zijn". Het zijn slechts een paar van de vele varianten die er zijn voor het project SAAL. Alleen loopt een NS-er op Somda telkens te zieken door net te doen alsof een IC-stop te Weesp dé variant is.
  woensdag 14 november 2012 @ 23:02:34 #167
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_119221589
Electrische Spurt staat nog steeds op Groningen CS
  woensdag 14 november 2012 @ 23:05:15 #168
270524 Flodder450
pi_119221720
Deze stond dinsdag trouwens ķķk op groningen CS:

(Foto is niet van mij)
  woensdag 14 november 2012 @ 23:10:46 #169
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119221960
Dagkaarten bij de hema, verkrijgbaar 14 t/m 25 november 2012.

Reclametekst is erg herkenbaar
pi_119222097
Vanaf vandaag kun je ook in- en uitchecken op Utrecht Maliebaan. Zou het station hierdoor nog een kleine forensenfunctie kunnen vervullen?
  woensdag 14 november 2012 @ 23:15:49 #171
200192 Darkwing_Duck
pi_119222171
quote:
10s.gif Op woensdag 14 november 2012 23:10 schreef bork het volgende:
Dagkaarten bij de hema, verkrijgbaar 14 t/m 25 november 2012.

Reclametekst is erg herkenbaar [ afbeelding ]
Het idee voor rondje nederland is geboren in Topic 52 als ik me niet vergis
  woensdag 14 november 2012 @ 23:16:12 #172
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119222193
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 23:14 schreef Bitlord het volgende:
Vanaf vandaag kun je ook in- en uitchecken op Utrecht Maliebaan. Zou het station hierdoor nog een kleine forensenfunctie kunnen vervullen?
Minimaal volgens mij, je moet ook een museumkaart hebben anders moet je elke keer entree lappen.
  Redactie Sport woensdag 14 november 2012 @ 23:16:58 #173
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119222229
quote:
Ik denk het niet: Centraal-Maliebaan duurt 15-19 minuten, en de bus is er een stuk sneller volgens mij
PM mij!
  Redactie Sport woensdag 14 november 2012 @ 23:17:58 #174
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119222260
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 23:16 schreef bork het volgende:

[..]

Minimaal volgens mij, je moet ook een museumkaart hebben anders moet je elke keer entree lappen.
Dat hoeft niet: de kaartcontrole staat pas achter de overweg, tot en met het middenperron kun je gewoon komen.
PM mij!
pi_119222355
Inderdaad ja. Eerlijkheidshalve denk ik dat de functie als OV-station minimaal zal zijn: de trein rijdt niet in de spitsuren, de bewoning en bedrijvigheid zijn minimaal en lijn 3 komt elke 10 minuten erg dicht in de buurt van het station.
  woensdag 14 november 2012 @ 23:24:20 #176
200192 Darkwing_Duck
pi_119222531
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 23:20 schreef Bitlord het volgende:
Inderdaad ja. Eerlijkheidshalve denk ik dat de functie als OV-station minimaal zal zijn: de trein rijdt niet in de spitsuren, de bewoning en bedrijvigheid zijn minimaal en lijn 3 komt elke 10 minuten erg dicht in de buurt van het station.
kan je dan tegenwoordig die oude loks en dat perron gratis bezoeken? alvorens je wereld 4 zelf ingaat?
  woensdag 14 november 2012 @ 23:35:02 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119223024
Reden voor een feestje: vandaag is de eerste Vectron-locomotief overhandigd aan de klant, leasemaatschappij Railpool. SAT1 heeft een filmpje.
  woensdag 14 november 2012 @ 23:53:07 #178
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119223931
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 23:16 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik denk het niet: Centraal-Maliebaan duurt 15-19 minuten, en de bus is er een stuk sneller volgens mij
Ligt waar je start, halte van lijn 3 is wel een stukje lopen vanaf Maliebaan station, wij hebben wel een keer overwogen om vanaf daar op vakantie te gaan :) .
pi_119224251
En waar zit je nu liever in, zo'n oude dieselbus of een fabeltastische SLT :D
pi_119225632
Apart eigenlijk, een dieselbus uit 1967 is aftands en kan niet anders dan een museumbus zijn. Tegelijkertijd rijden de treinen uit hetzelfde jaar nog vrolijk rond en wordt er niet écht over geklaagd.
pi_119225662
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 23:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

kan je dan tegenwoordig die oude loks en dat perron gratis bezoeken? alvorens je wereld 4 zelf ingaat?
Jep. De oude trap aan de noordzijde van het station is overigens buiten gebruikmdus je kunt niet op die manier het museum binnensneacken
pi_119225738
Terugkomend op die doorrijdende Thalys naar het noorden: je kunt het gelijk, en om de bezetting wat op te schroeven, er een hoogwaardige Superintercity van maken voor forensen die dagelijks van groningen naar de Randstad rijden.
  donderdag 15 november 2012 @ 08:24:23 #183
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119228570
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 00:56 schreef Bitlord het volgende:
Terugkomend op die doorrijdende Thalys naar het noorden: je kunt het gelijk, en om de bezetting wat op te schroeven, er een hoogwaardige Superintercity van maken voor forensen die dagelijks van groningen naar de Randstad rijden.
Terug naar de 80's.

NS eloc_1101 : Met wegens materieel tekort gehuurde SNCF Corail rijtuigen op de Randstad Expres (Groningen-Den Haag CS)
Utrecht CS dinsdag 04/08/1981

Foto via http://www.stortenbeker.eu. Daar staan me een gave foto's!

[ Bericht 11% gewijzigd door Duvel op 15-11-2012 09:07:28 ]
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_119228980
Is dat den haag c? Kan het helemaal niet zo voor me halen... :s
  donderdag 15 november 2012 @ 09:05:40 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119229025
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:02 schreef b2py het volgende:
Is dat den haag c? Kan het helemaal niet zo voor me halen... :s
Utrecht, fotobijschrift aangepast.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_119229070
Zie ik er ook niet in, straks op school even wat groter bekijken.. :p
  donderdag 15 november 2012 @ 09:10:28 #187
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119229108
Perronkappen negeren, zie de flat in de verte. Da's de Katreinetoren.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_119229178
Wat is het nut van 2 pantografen tegelijk omhoog?
  donderdag 15 november 2012 @ 09:17:16 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119229236
quote:
5s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:14 schreef KomtTijd... het volgende:
Is voorschrift bij rijden met weerstandslocs: die vragen bij aanzet een grote stroom terwijl de snelheid laag is. Door twee stroomafnemers op, heb je een groter contactoppervlak dus kleinere kans op doorbranden van de bovenleiding.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 15 november 2012 @ 09:17:28 #190
200192 Darkwing_Duck
pi_119229239
quote:
5s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:14 schreef KomtTijd... het volgende:
Met wegrijden, de grote stroomlopen verdelen...

Zoiets
  donderdag 15 november 2012 @ 09:22:04 #191
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_119229339
quote:
3s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:10 schreef Duvel het volgende:
Perronkappen negeren, zie de flat in de verte. Da's de Katreinetoren.
Die is ook aardig veranderd dan zeg, in al die jaren!
  donderdag 15 november 2012 @ 09:22:45 #192
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119229357
quote:
11s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:22 schreef V2 het volgende:

[..]

Die is ook aardig veranderd dan zeg, in al die jaren!
http://www.struktonbouw.c(...)htKatreinetoren.aspx
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 15 november 2012 @ 09:24:40 #193
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_119229401
quote:
Ik weet hoe 't er nu uitziet ja ;) kom er bijna wekelijks. Ik wist alleen niet dat 't gebouw een midlife-revisie had ondergaan :D want het ziet er zeker niet uit als een gebouw dat er in de jaren tachtig al stond!
pi_119229493
Ja dat gebouw is echt opgeknapt :P er staat in de buurt nog zo'n flat die niet opgeknapt is. Tenminste, niet zo rigoureus als de Katreinetoren.
  donderdag 15 november 2012 @ 09:30:52 #195
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_119229525
Laag Katreine bedoel je zeker, wat er aan vast zit, en boven het perron is gebouwd?
  donderdag 15 november 2012 @ 09:46:35 #196
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119229969
quote:
14s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:24 schreef V2 het volgende:

[..]

Ik weet hoe 't er nu uitziet ja ;) kom er bijna wekelijks. Ik wist alleen niet dat 't gebouw een midlife-revisie had ondergaan :D want het ziet er zeker niet uit als een gebouw dat er in de jaren tachtig al stond!
Daarom ook dat linkje.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 15 november 2012 @ 09:47:54 #197
146033 ReisT
pi_119230000
quote:
Huh, voor die trein naar het museum is toch een speciaal kaartje nodig, of hebben ze dat nu afgeschaft?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 november 2012 @ 10:07:16 #198
Maffe Fries
pi_119230478
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:47 schreef ReisT het volgende:

[..]

Huh, voor die trein naar het museum is toch een speciaal kaartje nodig, of hebben ze dat nu afgeschaft?
dat kaartje vervalt ja
pi_119231179
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 00:50 schreef Bitlord het volgende:
Apart eigenlijk, een dieselbus uit 1967 is aftands en kan niet anders dan een museumbus zijn. Tegelijkertijd rijden de treinen uit hetzelfde jaar nog vrolijk rond en wordt er niet écht over geklaagd.
Ik hoor toch geregeld geluiden dat Plan V nou niet bepaald het summum van comfort is... Maar dat is inderdaad vooral online, de reguliere reiziger hoor je er niet echt over. Totdat er iets nieuws rijdt. En SGMm wordt al als "nieuw" gezien waar nu alleen Plan V rijdt _0-
pi_119231286
Ik quote een tiener in de Plan V: "Wauw, komt deze trein nog uit de oorlog?".
pi_119231893
quote:
14s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Laten we dan maar eens wat aan het geschiedenisonderwijs gaan doen in Nederland :')
  donderdag 15 november 2012 @ 10:57:47 #202
146033 ReisT
pi_119231953
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:35 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Maar dat is inderdaad vooral online, de reguliere reiziger hoor je er niet echt over. Totdat er iets nieuws rijdt.
Voor de reguliere reiziger kan het niets schelen wat er rijdt, áls er maar wat rijdt. Als er iets nieuws komt te rijden hoor je ze wel, dan is de meest gehoorde klacht dat de treinen te vol zijn.
pi_119232273
en de banken te hard :')
pi_119232349
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:07 schreef Dr_Flash het volgende:
en de banken te hard :')
In tegenstelling tot de luxe verstelbare bankjes van Plan V :D
  donderdag 15 november 2012 @ 11:20:40 #205
200192 Darkwing_Duck
pi_119232685
quote:
14s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Uit de oorlog.... Zaten er kogelgaten in dan?
pi_119232819
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Uit de oorlog.... Zaten er kogelgaten in dan?
De jeugd van tegenwoordig heeft geen besef meer van het verstrijken van tijd. Voor hen is "de oorlog" zo'n beetje waar de wereld begonnen is. De overtreffende trap van "heel lang geleden". Triest, maar waar.
  Redactie Sport donderdag 15 november 2012 @ 11:31:19 #207
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119232986
Hierbij wat foto's van afgelopen vrijdag, toen ik als één van de prijswinnaars van de Spot de Trein-wedstrijd van Arriva een rondleiding kreeg door de nieuwe werkplaats in Zutphen:
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 november 2012 @ 11:33:29 #208
Maffe Fries
pi_119233042
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 10:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Laten we dan maar eens wat aan het geschiedenisonderwijs gaan doen in Nederland :')
mja, op zich hebben ze nog gelijk ook, want het was de Koude Oorlog die op dat moment gaande was :+
pi_119233468
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:31 schreef dennistd het volgende:
Hierbij wat foto's van afgelopen vrijdag, toen ik als één van de prijswinnaars van de Spot de Trein-wedstrijd van Arriva een rondleiding kreeg door de nieuwe werkplaats in Zutphen:
[ Flickr Photoset ]
Leuk.
Die ga ik waarschijnlijk ook rijden vanaf 10 december :)
pi_119236305
Kreeg deze link vorige week van me moeder :) http://dewinkelvandenosta(...)-het-spoor-nederland

Leuk materiaal! Lekker Polygoon-sfeertje, quasi-klassieke kutmuziek eronder, lekker patriottisch gebracht zo vlak na de oorlog :D En toffe footage natuurlijk ^O^
  donderdag 15 november 2012 @ 13:36:06 #211
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_119236708
Herstellingsoord der IJzeren Paarden, haha, hoe briljant!
pi_119236930
Dat gaat over een ketelrevisie in hoofdwerkplaats Tilburg. Echt heeel veel handwerk :X
pi_119236939
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:10 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

In tegenstelling tot de luxe verstelbare bankjes van Plan V :D
Die dingen zitten voor geen meter, 2e klasse in een Plan V. Veels te rechtop.
  donderdag 15 november 2012 @ 13:43:24 #214
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_119236970
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat gaat over een ketelrevisie in hoofdwerkplaats Tilburg. Echt heeel veel handwerk :X
Wat had je dan gedacht? Dat ze 't volledig hadden geautomatiseerd? :P
pi_119237247
Nou ja het is wel grappig om te zien hoe alles toen gingm met commentaar uit die tijd ook.
  Redactie Sport donderdag 15 november 2012 @ 14:15:41 #216
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119238023
In Zwitserland is de Gotthardlinie net als afgelopen zomer weer gestremd door vallende rotsblokken: http://www.20min.ch/schwe(...)nterbrochen-10670778
PM mij!
pi_119238442
NS_online twitterde op donderdag 15-11-2012 om 14:17:30 Van en naar Schiphol: geen treinen door beperkingen op last van de brandweer. http://t.co/z23egl7C #shl reageer retweet

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2012 14:30:02 ]
pi_119238722
quote:
13s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:26 schreef Monopoly het volgende:
NS_online twitterde op donderdag 15-11-2012 om 14:17:30 Van en naar Schiphol: geen treinen door beperkingen op last van de brandweer. http://t.co/z23egl7C #shl reageer retweet
Jezus, 11 keer per maand is gewoon niet vreemd bij schiphol.. Snap niet dat er continu storingen zijn.. :S
pi_119238734
-

[ Bericht 99% gewijzigd door the-it op 15-11-2012 14:35:14 ]
pi_119239523
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:35 schreef the-it het volgende:
-
Wordt die tunnel wel eens schoongemaakt? Of wordt daar tegenwoordig op bezuinigd? Minder schoonmaken => meer rotzooi. Als je dan hoopjes met een beetje vettig en droog vuil hebt liggen, dan is een klein vonkje voldoende om de zaak een beetje te laten smeulen. De afgelopen periode is het natuurlijk wel enorm veel raak.
pi_119239846
veel vaker dan alle andere spoortunnels bij elkaar. Ra ra hoe kan dat? :?
pi_119240102
Misschien gaan ze daarom dit weekend ook wel grondig aan het werk daar in de tunnel? Er rijden in elk geval geen treinen maar bussen van/naar Schiphol..
  donderdag 15 november 2012 @ 16:40:05 #223
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119243235
quote:
7s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Misschien gaan ze daarom dit weekend ook wel grondig aan het werk daar in de tunnel? Er rijden in elk geval geen treinen maar bussen van/naar Schiphol..
Werkzaamheden SAAL.
pi_119243276
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Werkzaamheden SAAL.
SAAL? :? De S zal wel Schiphol zijn, maar verder heb ik daar nog nooit van gehoord...

disclaimer: ik zal wel te ver bij Schiphol vandaan wonen
pi_119243310
Schiphol Amsterdam Almere Lelystad.
  donderdag 15 november 2012 @ 16:43:20 #226
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119243360
Een project om op termijn het aantal treinen tussen Schiphol en Almere naar 12 per uur te brengen. (6 IC's, 6 sprinter.)

Voor de middenfase van dat project loopt nu de discussie over het wel of niet stoppen in Weesp met intercity's.
  donderdag 15 november 2012 @ 16:44:08 #227
200192 Darkwing_Duck
pi_119243384
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Een project om op termijn het aantal treinen tussen Schiphol en Almere naar 12 per uur te brengen. (6 IC's, 6 sprinter.)

Voor de middenfase van dat project loopt nu de discussie over het wel of niet stoppen in Weesp met intercity's.
Ik heb me altijd al afgevraagd waarom Weesp uberhaubt een station heeft
  donderdag 15 november 2012 @ 16:47:40 #228
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119243520
Er is bestaansrecht omdat er ongeveer 8000 in- en uitstappers per dag zijn. De functie van het station is eigenlijk veel meer die van een sprinter-overstapknoop voor Flevoland/Gooi-Amsterdam CS/Schiphol.
  donderdag 15 november 2012 @ 17:28:27 #229
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119244938
Zie ook station Duivendrecht, 5000 inwoners en een joekel van een station.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_119245161
quote:
6s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:28 schreef Duvel het volgende:
Zelfde verhaal met Lage Zwaluwe
pi_119245173
quote:
6s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:28 schreef Duvel het volgende:
Tsja, dat ook wat anders gelopen dan ooit de planning was geloof ik.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 november 2012 @ 17:36:12 #232
Maffe Fries
pi_119245205
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tsja, dat ook wat anders gelopen dan ooit de planning was geloof ik.
mja, tot de Utrechtboog er was had het een belangrijke functie
  donderdag 15 november 2012 @ 17:41:16 #233
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119245377
Er had een kantorengebied naast het station moeten komen. Ouder Amstel had daar geen zin in, en de Gemeente Amsterdam vond de golfbaan wel mooi omdat ze dan een argument hadden om bij Bijlmer te ontwikkelen. Samen met de Utrechtboog is Duivendrecht alleen nog een overstapmachine voor reizigers uit Flevoland, 't Gooi, Oost en Noord Nederland om naar Amstel en de Bijlmer te komen.

Wat ik overigens wel schraal vind is dat conducteurs daar altijd de overstappen naar Amsterdam CS en Breukelen omroepen maar vergeten dat er zoiets als de metro bestaat. Eilandjesdenken heet dat toch?
pi_119245495
Vandaag al de tweede keer dat er een storing is rondom Schiphol. Het gaat van kwaad naar erger.

Vanochtend was er een defecte trein, waardoor ik bijna 2x zo lang over mijn traject deed . Nu is er weer een defecte trein op het spoor. Sinds vandaag is het een stuk kouder en meteen al treinen defect :')
pi_119245599
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:41 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er had een kantorengebied naast het station moeten komen. Ouder Amstel had daar geen zin in, en de Gemeente Amsterdam vond de golfbaan wel mooi omdat ze dan een argument hadden om bij Bijlmer te ontwikkelen. Samen met de Utrechtboog is Duivendrecht alleen nog een overstapmachine voor reizigers uit Flevoland, 't Gooi, Oost en Noord Nederland om naar Amstel en de Bijlmer te komen.

Wat ik overigens wel schraal vind is dat conducteurs daar altijd de overstappen naar Amsterdam CS en Breukelen omroepen maar vergeten dat er zoiets als de metro bestaat. Eilandjesdenken heet dat toch?
Sinds wanneer rijdt er een metro naar Breukelen?
  donderdag 15 november 2012 @ 17:50:24 #236
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119245720
Amstel? Bijlmer? zie de alinea daarboven.
  donderdag 15 november 2012 @ 18:16:37 #237
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119246583
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 17:41 schreef Mr_Klaasje het volgende:

Alleen aan jezelf denken noem ik dat. Is in Parijs ook. Je vanuit kan Nederland met een treinverbinding niet de overstap halen naar Hendaye. Je moet dan van Gare du Nord naar Gare Montparnasse dat kan niet met de trein met de metro wel.
  donderdag 15 november 2012 @ 18:23:27 #238
200192 Darkwing_Duck
pi_119246778
quote:
3s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:16 schreef bork het volgende:

[..]

Alleen aan jezelf denken noem ik dat. Is in Parijs ook. Je vanuit kan Nederland met een treinverbinding niet de overstap halen naar Hendaye. Je moet dan van Gare du Nord naar Gare Montparnasse dat kan niet met de trein met de metro wel.
Dat kan wel, je neemt RER B naar Saint Michel, dan de RER C naar Versailles Chantiers en vervolgens lijn N
  donderdag 15 november 2012 @ 18:25:08 #239
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119246820
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dat kan wel, je neemt RER B naar Saint Michel, dan de RER C naar Versailles Chantiers en vervolgens lijn N
Niet volgens hafas toen ik het de laatste keer probeerde.
  donderdag 15 november 2012 @ 18:26:14 #240
200192 Darkwing_Duck
pi_119246856
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:25 schreef bork het volgende:

[..]

http://juniorcity.net/art(...)n_transilien_idf.gif
  donderdag 15 november 2012 @ 18:27:52 #241
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119246917
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:25 schreef bork het volgende:

[..]

Nu wel trouwens :X maar wel met de metro, die werd een paar weken geleden nog niet aangegeven -O-
  donderdag 15 november 2012 @ 18:29:05 #242
200192 Darkwing_Duck
pi_119246958
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:27 schreef bork het volgende:

[..]

Nu wel trouwens :X maar wel met de metro, die werd een paar weken geleden nog niet aangegeven -O-
Zo ruk dat de nieuwe hafas nog niet te downloaden is maar het oude linkje al wel weggehaald is... :(
pi_119247007
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:10 schreef Dr_Flash het volgende:
veel vaker dan alle andere spoortunnels bij elkaar. Ra ra hoe kan dat? :?
veiligheidsregime is er veel hoger.

Overigens waren het vastgelopen remmen vandaag..
  donderdag 15 november 2012 @ 18:33:10 #244
200192 Darkwing_Duck
pi_119247101
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:30 schreef b2py het volgende:

[..]

veiligheidsregime is er veel hoger.

Overigens waren het vastgelopen remmen vandaag..
Zo moeten gewoon weer die klassieke plees installeren; dat bevochtigd zon tunel weer over de hele lengte een bietje...
pi_119247130
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Zo moeten gewoon weer die klassieke plees installeren; dat bevochtigd zon tunel weer over de hele lengte een bietje...[ afbeelding ]
ja en als ik 's nachts door de tunnel wandel voor inspectie of onderhoud mag ik zeker door de schijt gaan wandelen?
  donderdag 15 november 2012 @ 18:36:21 #246
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119247218
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:34 schreef b2py het volgende:

[..]

ja en als ik 's nachts door de tunnel wandel voor inspectie of onderhoud mag ik zeker door de schijt gaan wandelen?
Lieslaarzen? :o :X
  donderdag 15 november 2012 @ 18:36:22 #247
200192 Darkwing_Duck
pi_119247219
quote:

[..]

Vooruit alleen urinoirs dan... ;)
pi_119247264
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:36 schreef bork het volgende:

[..]

Lieslaarzen? :o :X
nee, gewoon niet. Jij loopt toch ook niet door de schijt op je werk?
  Moderator donderdag 15 november 2012 @ 18:38:21 #249
155227 crew  Guppy
dus
pi_119247281
2 december willen we naar Schiphol. We denken er nu over om een dagje eerder te gaan en een hotel op Schiphol/in Amsterdam te pakken. Met al die storingen en alles -O-
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119247369
Je kan altijd nog wel te amsterdam c komen. En daar dan de bus te pakken. Moet je vroeg of laat vliegen?
  Moderator donderdag 15 november 2012 @ 18:42:25 #251
155227 crew  Guppy
dus
pi_119247399
Vroeg :') op zondag...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_119247420
quote:

[..]

Ach het gros van de treinen nu heeft nog gewoon een gat, zoveel verschil maken die paar bioreactors nu ook weer niet. Dus je bent het al gewend.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:38 schreef Guppyfriend het volgende:
2 december willen we naar Schiphol. We denken er nu over om een dagje eerder te gaan en een hotel op Schiphol/in Amsterdam te pakken. Met al die storingen en alles -O-
Er zijn ook veel buslijnen naar Schiphol, waaronder HOV-buslijnen die zeer geregeld rijden (bv. vanaf Haarlem).
  donderdag 15 november 2012 @ 18:47:13 #253
200192 Darkwing_Duck
pi_119247569
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:37 schreef b2py het volgende:

[..]

nee, gewoon niet. Jij loopt toch ook niet door de schijt op je werk?
Hangt er vanaf, als je het rioolonderhoud werkt bent, of voor een spooraannemer werkt blijkbaar wel.

Waarbij ik niet zeg dat het onder hetzelfde geschaard moet worden, maar het is wel zo
  donderdag 15 november 2012 @ 18:54:29 #254
200192 Darkwing_Duck
pi_119247825
Ik ga m sterker maken, iedere inwoner van Parijs word weleens geconfronteerd met een poepende zwerver, en dat zijn er 2 miljoen, dus waar hebben we het nog over...
pi_119247968
b2py is gemaakt voor een kantoorbaantje :Y
pi_119248315
B2py denkt aan zijn collega's ;)
  donderdag 15 november 2012 @ 19:16:30 #257
200192 Darkwing_Duck
pi_119248664
B2py zijn collega's zijn ook gemaakt voor een kantoorbaantje
pi_119250657
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
B2py zijn collega's zijn ook gemaakt voor een kantoorbaantje
Zeg dat maar eens tegen ze, verklaren ze je voor gek ;)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 november 2012 @ 21:19:02 #259
Maffe Fries
pi_119254214
op Beneluxspoor staat wat over de verlengde Koninklijke Trein. inclusief foto
http://forum.beneluxspoor(...).msg771663#msg771663
  donderdag 15 november 2012 @ 21:25:43 #260
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119254490
Nog wat vakantieplaatjes.

heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 15 november 2012 @ 21:27:04 #261
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119254555
En van het andere station in Como!

heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 15 november 2012 @ 23:13:52 #262
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119259520
Nice Duvel, wanneer was je er?
  donderdag 15 november 2012 @ 23:24:56 #263
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119260026
September.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 november 2012 @ 23:27:43 #264
Maffe Fries
pi_119260173
nice Duvel.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 november 2012 @ 23:28:14 #265
Maffe Fries
pi_119260206
Zo gaat de knoop Zwolle er vanaf 9 december dus op de schermen uit zien:

Redactie Sport / Supervogel donderdag 15 november 2012 @ 23:36:25 #266
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_119260596
quote:
10s.gif Op donderdag 15 november 2012 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
Zo gaat de knoop Zwolle er vanaf 9 december dus op de schermen uit zien:

Misschien komt daar in de toekomst de Thalys nog bij?
http://www.powned.tv/nieu(...)lys_naar_zwolle.html

quote:
Als het aan Overijsselse Statenlid Dick Buursink (PvdA) ligt, gaat de Thalys naar Zwolle rijden. Dat meldt Omroep Flevoland.

Buursink vindt dat nu de Hanzelijn tussen Overijssel en Flevoland binnenkort opengaat, de supersnelle trein naar Parijs best over dat traject kan rijden. Zo zouden mensen uit Zwolle binnen 4 uur in de Franse hoofdstad kunnen zijn.

De Hanzelijn is geschikt voor treinen die 200 kilometer per uur kunnen rijden, maar de NS heeft het materieel daar nog niet voor. De Thalys is de beste optie volgens Buursink om toch een snelle verbinding op te zetten. Die zou dan niet stoppen in Flevoland, want dat kost te veel tijd.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 november 2012 @ 23:38:28 #267
Maffe Fries
pi_119260678
Dat is politieke luchtfietserij
pi_119261222
quote:
10s.gif Op donderdag 15 november 2012 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is politieke luchtfietserij
Wel Hogesnelheidsluchtfietserij toch minstens vriend :7
  vrijdag 16 november 2012 @ 00:04:05 #269
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119261772
Deel 3 van de DB op FB in de serie stations

voorproefje

pi_119261818
Hamm Hbf :Y

Of nou ja, Hamm (Westf) :')
pi_119261833
1 minuut en 8 seconden, is dat een record? :+
  vrijdag 16 november 2012 @ 00:05:52 #272
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119261842
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 november 2012 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Hamm Hbf :Y
Nog eentje dan maar

vrijdag 16 november 2012 @ 00:06:50 #273
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119261872
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 november 2012 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
1 minuut en 8 seconden, is dat een record? :+
voor deze keer dan ^O^ Goed gedaan hoor, ik kende Hamm niet erg verrassend moet ik zeggen, ik vraag me wel af waar de preekstoel staat :o .
pi_119261919
die weet ik zo gauw niet :N
pi_119261936
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 00:06 schreef bork het volgende:

[..]

voor deze keer dan ^O^ Goed gedaan hoor, ik kende Hamm niet erg verrassend moet ik zeggen, ik vraag me wel af waar de preekstoel staat :o .
Links van de fotograaf is het grote bord en de tunnel naar de sporen :)

vrijdag 16 november 2012 @ 00:14:35 #276
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119262162
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Links van de fotograaf is het grote bord en de tunnel naar de sporen :)

[ afbeelding ]
fraai hoor. :Y
pi_119262232
In welke deelstaat is die tweede? Ik denk BaWü of Bayern? :?
  vrijdag 16 november 2012 @ 00:18:05 #278
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119262266
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:
In welke deelstaat is die tweede? Ik denk BaWü of Bayern? :?
Uit mijn hoofd Rheinland-Pfalz. Stimmt :Y
  vrijdag 16 november 2012 @ 00:24:14 #279
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119262448
nog preciezer der Untermosel.
  vrijdag 16 november 2012 @ 00:25:08 #280
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_119262475
Stopzetten automatisch afschrijven tbv OV-chipkaart (in verhullend taalgebruik 'automatisch opladen') blijkt knap lastig.

Brandbrief naar TLS, vervoerders en opdrachtgevers.

http://www.voorbeterov.nl/page13.php

Groeten,

Driek
pi_119262653
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 november 2012 00:24 schreef bork het volgende:
nog preciezer der Untermosel.
Nou het zal wel, ik zit me helemaal kleurenblind te googlen :')
pi_119262896
Cochem (Mosel)
pi_119263047
Benieuwd of je van NL ook zoeen serie van 3 x 8 mooie stations kunt maken. Zal lastig worden.
  vrijdag 16 november 2012 @ 01:30:17 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119263824
Daarstraks een V250 gebruikt als verwarmde wachtruimte. Ik moest een kwartier wachten op Rotterdam Centraal en het ding stond er toch... vervolgens ging het binnendisplay op "LEX GEFELICITEERD MET JE PENSIOEN" :D

En nu we het toch over Fyra hebben: de 978 (Amsterdam V 22:57, A Breda 0:07) is gestrand in de spanningssluis bij Hoofddorp. Te Rotterdam heerste enige tijd onduidelijkheid (+10, +15, onbekende vertraging), NS'ers op het perron begonnen al vrij snel naar Breda te bellen om de aansluitende sprinter naar 's-Hertogenbosch vast te houden.

Toen duidelijk werd dat die Fyra niet meer zou komen werd het advies "Reis naar Dordrecht en stap daar over op de allerlaatste sprinter naar Breda, daar wordt verder voor je gezorgd." Zo gezegd zo gedaan, na Lage Zwaluwe kwam een NS'er met een kladblokje voorbij om de eindbestemmingen van reizigers te noteren. Eenmaal aangekomen in Breda werd de reizigers medegedeeld dat de taxi's al besteld waren. Reizigers voor Etten-Leur (alle 2) konden in de sprinter blijven zitten.

Goed geregeld ^O^
pi_119263841
TTIWWP
pi_119263861
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 01:30 schreef James1988 het volgende: "Reis naar Dordrecht en stap daar over op de allerlaatste sprinter naar Breda, daar wordt verder voor je gezorgd."
"Kies maar zelf in welke sporthal je op een stretcher de nacht wilt doorbrengen" O+
  vrijdag 16 november 2012 @ 05:24:05 #287
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119264874
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 01:30 schreef James1988 het volgende:
Reizigers voor Etten-Leur (alle 2) konden in de sprinter blijven zitten.
NS moet het regelen, en is dit een vrij normale gang van zaken. Daarbij, die laatste Sprinter gaat na Breda door naar Roosendaal leeg. Ditmaal dus met reizigers.
pi_119265091
Iemand toevallig een idee van de plannen rond Zutphen? Ze zijn nu naast het station rails aan het slopen (waar vroeger de dieselpomp stond, aan de kant van de oude Struktonwerkplaats).
Ik heb ooit gehoord dat ze daar een extra perron willen aanleggen, of is dat alweer van de baan en komt daar nu iets anders?
pi_119265500
Wat is dat toch met dat geouwhoer rondom die spanningslussen?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  vrijdag 16 november 2012 @ 08:25:58 #290
200192 Darkwing_Duck
pi_119265653
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 november 2012 01:32 schreef Dr_Flash het volgende:
TTIWWP
:?
  vrijdag 16 november 2012 @ 08:29:23 #291
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119265691
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 07:00 schreef MTL het volgende:
Iemand toevallig een idee van de plannen rond Zutphen? Ze zijn nu naast het station rails aan het slopen (waar vroeger de dieselpomp stond, aan de kant van de oude Struktonwerkplaats).
Ik heb ooit gehoord dat ze daar een extra perron willen aanleggen, of is dat alweer van de baan en komt daar nu iets anders?
Komt daar een tijdelijk perron voor dieseltjes of zo? Of misschien een serviceperron voor Arriva?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 16 november 2012 @ 08:38:05 #292
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119265781
Het blijft geweldig... bij station Delft is er een bushalte die heet "station Delft voorzijde". Nu zijn ze in Delft al een tijdje aan het verbouwen, en dat heeft dus ook gevolgen voor het OV. 9292 schrijft over "station Delft voorzijde":
quote:
station voorzijde is verplaatst naar de achterzijde van het station.
:')
  vrijdag 16 november 2012 @ 09:05:54 #293
270524 Flodder450
pi_119266244
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 08:38 schreef James1988 het volgende:
Het blijft geweldig... bij station Delft is er een bushalte die heet "station Delft voorzijde". Nu zijn ze in Delft al een tijdje aan het verbouwen, en dat heeft dus ook gevolgen voor het OV. 9292 schrijft over "station Delft voorzijde":

[..]

_O-
  vrijdag 16 november 2012 @ 09:12:15 #294
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_119266371
Jaaaaaa Hattrick! 3e dag op rij problemen in de Schiphol tunnel
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_119266657
quote:
137 Teletekst vr 16 nov
Kort nieuws buitenland

` Bij een ongeluk tijdens een parade
van legerveteranen in Midland,Texas,
zijn vier mensen omgekomen.Zestien
deelnemers raakten gewond.De oplegger
waarop de veteranen en hun echtgenotes
zaten,werd op een spoorwegovergang
geramd door een goederentrein.De parade
was georganiseerd om mensen te eren die
in het leger gewond zijn geraakt.
volgende nieuws weer&verkeer sport
Fucking rednecks leren het ook nooit :N
  vrijdag 16 november 2012 @ 09:28:09 #296
270524 Flodder450
pi_119266730
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 november 2012 09:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Fucking rednecks leren het ook nooit :N
doen ze goed :')
pi_119267055
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 08:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is dus gerust 5 a 10 minuten lopen heh :') Er vanuit gaande dat je geen moeite hebt met traplopen, anders is het uberhaupt niet te belopen.
pi_119267141
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 09:42 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat is dus gerust 5 a 10 minuten lopen heh :') Er vanuit gaande dat je geen moeite hebt met traplopen, anders is het uberhaupt niet te belopen.
Maar gelukkig is het maar een tijdelijke situatie O-)
pi_119267179
2015 moest het klaar zijn toch?

Maar ik vind het al met al wel een mooi project hoor. Denk dat Delft er uiteindelijk flink van op zal knappen.
pi_119267272
Ja? Bezig sinds? :?
  vrijdag 16 november 2012 @ 10:10:41 #301
270524 Flodder450
pi_119267784
gisteren was er bij Assen nog iemand onder de trien gekomen,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: