Uit de oorlog.... Zaten er kogelgaten in dan?quote:Op donderdag 15 november 2012 10:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik quote een tiener in de Plan V: "Wauw, komt deze trein nog uit de oorlog?".
De jeugd van tegenwoordig heeft geen besef meer van het verstrijken van tijd. Voor hen is "de oorlog" zo'n beetje waar de wereld begonnen is. De overtreffende trap van "heel lang geleden". Triest, maar waar.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Uit de oorlog.... Zaten er kogelgaten in dan?
mja, op zich hebben ze nog gelijk ook, want het was de Koude Oorlog die op dat moment gaande wasquote:Op donderdag 15 november 2012 10:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Laten we dan maar eens wat aan het geschiedenisonderwijs gaan doen in Nederland
Leuk.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:31 schreef dennistd het volgende:
Hierbij wat foto's van afgelopen vrijdag, toen ik als één van de prijswinnaars van de Spot de Trein-wedstrijd van Arriva een rondleiding kreeg door de nieuwe werkplaats in Zutphen:
[ Flickr Photoset ]
Die dingen zitten voor geen meter, 2e klasse in een Plan V. Veels te rechtop.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:10 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de luxe verstelbare bankjes van Plan V
Wat had je dan gedacht? Dat ze 't volledig hadden geautomatiseerd?quote:Op donderdag 15 november 2012 13:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat gaat over een ketelrevisie in hoofdwerkplaats Tilburg. Echt heeel veel handwerk
twitter:NS_online twitterde op donderdag 15-11-2012 om 14:17:30Van en naar Schiphol: geen treinen door beperkingen op last van de brandweer. http://t.co/z23egl7C #shl reageer retweet
Jezus, 11 keer per maand is gewoon niet vreemd bij schiphol.. Snap niet dat er continu storingen zijn.. :Squote:Op donderdag 15 november 2012 14:26 schreef Monopoly het volgende:
twitter:NS_online twitterde op donderdag 15-11-2012 om 14:17:30Van en naar Schiphol: geen treinen door beperkingen op last van de brandweer. http://t.co/z23egl7C #shl reageer retweet
Wordt die tunnel wel eens schoongemaakt? Of wordt daar tegenwoordig op bezuinigd? Minder schoonmaken => meer rotzooi. Als je dan hoopjes met een beetje vettig en droog vuil hebt liggen, dan is een klein vonkje voldoende om de zaak een beetje te laten smeulen. De afgelopen periode is het natuurlijk wel enorm veel raak.quote:
Werkzaamheden SAAL.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Misschien gaan ze daarom dit weekend ook wel grondig aan het werk daar in de tunnel? Er rijden in elk geval geen treinen maar bussen van/naar Schiphol..
SAAL?quote:
Ik heb me altijd al afgevraagd waarom Weesp uberhaubt een station heeftquote:Op donderdag 15 november 2012 16:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Een project om op termijn het aantal treinen tussen Schiphol en Almere naar 12 per uur te brengen. (6 IC's, 6 sprinter.)
Voor de middenfase van dat project loopt nu de discussie over het wel of niet stoppen in Weesp met intercity's.
Zelfde verhaal met Lage Zwaluwequote:Op donderdag 15 november 2012 17:28 schreef Duvel het volgende:
Zie ook station Duivendrecht, 5000 inwoners en een joekel van een station.
Tsja, dat ook wat anders gelopen dan ooit de planning was geloof ik.quote:Op donderdag 15 november 2012 17:28 schreef Duvel het volgende:
Zie ook station Duivendrecht, 5000 inwoners en een joekel van een station.
mja, tot de Utrechtboog er was had het een belangrijke functiequote:Op donderdag 15 november 2012 17:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, dat ook wat anders gelopen dan ooit de planning was geloof ik.
Sinds wanneer rijdt er een metro naar Breukelen?quote:Op donderdag 15 november 2012 17:41 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er had een kantorengebied naast het station moeten komen. Ouder Amstel had daar geen zin in, en de Gemeente Amsterdam vond de golfbaan wel mooi omdat ze dan een argument hadden om bij Bijlmer te ontwikkelen. Samen met de Utrechtboog is Duivendrecht alleen nog een overstapmachine voor reizigers uit Flevoland, 't Gooi, Oost en Noord Nederland om naar Amstel en de Bijlmer te komen.
Wat ik overigens wel schraal vind is dat conducteurs daar altijd de overstappen naar Amsterdam CS en Breukelen omroepen maar vergeten dat er zoiets als de metro bestaat. Eilandjesdenken heet dat toch?
Alleen aan jezelf denken noem ik dat. Is in Parijs ook. Je vanuit kan Nederland met een treinverbinding niet de overstap halen naar Hendaye. Je moet dan van Gare du Nord naar Gare Montparnasse dat kan niet met de trein met de metro wel.quote:Op donderdag 15 november 2012 17:41 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Er had een kantorengebied naast het station moeten komen. Ouder Amstel had daar geen zin in, en de Gemeente Amsterdam vond de golfbaan wel mooi omdat ze dan een argument hadden om bij Bijlmer te ontwikkelen. Samen met de Utrechtboog is Duivendrecht alleen nog een overstapmachine voor reizigers uit Flevoland, 't Gooi, Oost en Noord Nederland om naar Amstel en de Bijlmer te komen.
Wat ik overigens wel schraal vind is dat conducteurs daar altijd de overstappen naar Amsterdam CS en Breukelen omroepen maar vergeten dat er zoiets als de metro bestaat. Eilandjesdenken heet dat toch?
Dat kan wel, je neemt RER B naar Saint Michel, dan de RER C naar Versailles Chantiers en vervolgens lijn Nquote:Op donderdag 15 november 2012 18:16 schreef bork het volgende:
[..]
Alleen aan jezelf denken noem ik dat. Is in Parijs ook. Je vanuit kan Nederland met een treinverbinding niet de overstap halen naar Hendaye. Je moet dan van Gare du Nord naar Gare Montparnasse dat kan niet met de trein met de metro wel.
Niet volgens hafas toen ik het de laatste keer probeerde.quote:Op donderdag 15 november 2012 18:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat kan wel, je neemt RER B naar Saint Michel, dan de RER C naar Versailles Chantiers en vervolgens lijn N
http://juniorcity.net/art(...)n_transilien_idf.gifquote:Op donderdag 15 november 2012 18:25 schreef bork het volgende:
[..]
Niet volgens hafas toen ik het de laatste keer probeerde.
Nu wel trouwensquote:Op donderdag 15 november 2012 18:25 schreef bork het volgende:
[..]
Niet volgens hafas toen ik het de laatste keer probeerde.
Zo ruk dat de nieuwe hafas nog niet te downloaden is maar het oude linkje al wel weggehaald is...quote:Op donderdag 15 november 2012 18:27 schreef bork het volgende:
[..]
Nu wel trouwensmaar wel met de metro, die werd een paar weken geleden nog niet aangegeven
veiligheidsregime is er veel hoger.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:10 schreef Dr_Flash het volgende:
veel vaker dan alle andere spoortunnels bij elkaar. Ra ra hoe kan dat?
Zo moeten gewoon weer die klassieke plees installeren; dat bevochtigd zon tunel weer over de hele lengte een bietje...quote:Op donderdag 15 november 2012 18:30 schreef b2py het volgende:
[..]
veiligheidsregime is er veel hoger.
Overigens waren het vastgelopen remmen vandaag..
ja en als ik 's nachts door de tunnel wandel voor inspectie of onderhoud mag ik zeker door de schijt gaan wandelen?quote:Op donderdag 15 november 2012 18:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zo moeten gewoon weer die klassieke plees installeren; dat bevochtigd zon tunel weer over de hele lengte een bietje...[ afbeelding ]
Lieslaarzen?quote:Op donderdag 15 november 2012 18:34 schreef b2py het volgende:
[..]
ja en als ik 's nachts door de tunnel wandel voor inspectie of onderhoud mag ik zeker door de schijt gaan wandelen?
Vooruit alleen urinoirs dan...quote:Op donderdag 15 november 2012 18:34 schreef b2py het volgende:
[..]
ja en als ik 's nachts door de tunnel wandel voor inspectie of onderhoud mag ik zeker door de schijt gaan wandelen?
Ach het gros van de treinen nu heeft nog gewoon een gat, zoveel verschil maken die paar bioreactors nu ook weer niet. Dus je bent het al gewend.quote:Op donderdag 15 november 2012 18:34 schreef b2py het volgende:
[..]
ja en als ik 's nachts door de tunnel wandel voor inspectie of onderhoud mag ik zeker door de schijt gaan wandelen?
Er zijn ook veel buslijnen naar Schiphol, waaronder HOV-buslijnen die zeer geregeld rijden (bv. vanaf Haarlem).quote:Op donderdag 15 november 2012 18:38 schreef Guppyfriend het volgende:
2 december willen we naar Schiphol. We denken er nu over om een dagje eerder te gaan en een hotel op Schiphol/in Amsterdam te pakken. Met al die storingen en alles
Hangt er vanaf, als je het rioolonderhoud werkt bent, of voor een spooraannemer werkt blijkbaar wel.quote:Op donderdag 15 november 2012 18:37 schreef b2py het volgende:
[..]
nee, gewoon niet. Jij loopt toch ook niet door de schijt op je werk?
Zeg dat maar eens tegen ze, verklaren ze je voor gekquote:Op donderdag 15 november 2012 19:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
B2py zijn collega's zijn ook gemaakt voor een kantoorbaantje
Misschien komt daar in de toekomst de Thalys nog bij?quote:Op donderdag 15 november 2012 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
Zo gaat de knoop Zwolle er vanaf 9 december dus op de schermen uit zien:
quote:Als het aan Overijsselse Statenlid Dick Buursink (PvdA) ligt, gaat de Thalys naar Zwolle rijden. Dat meldt Omroep Flevoland.
Buursink vindt dat nu de Hanzelijn tussen Overijssel en Flevoland binnenkort opengaat, de supersnelle trein naar Parijs best over dat traject kan rijden. Zo zouden mensen uit Zwolle binnen 4 uur in de Franse hoofdstad kunnen zijn.
De Hanzelijn is geschikt voor treinen die 200 kilometer per uur kunnen rijden, maar de NS heeft het materieel daar nog niet voor. De Thalys is de beste optie volgens Buursink om toch een snelle verbinding op te zetten. Die zou dan niet stoppen in Flevoland, want dat kost te veel tijd.
Wel Hogesnelheidsluchtfietserij toch minstens vriendquote:Op donderdag 15 november 2012 23:38 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is politieke luchtfietserij
voor deze keer danquote:Op vrijdag 16 november 2012 00:05 schreef Dr_Flash het volgende:
1 minuut en 8 seconden, is dat een record?
Links van de fotograaf is het grote bord en de tunnel naar de sporenquote:Op vrijdag 16 november 2012 00:06 schreef bork het volgende:
[..]
voor deze keer danGoed gedaan hoor, ik kende Hamm niet erg verrassend moet ik zeggen, ik vraag me wel af waar de preekstoel staat
.
fraai hoor.quote:Op vrijdag 16 november 2012 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Links van de fotograaf is het grote bord en de tunnel naar de sporen
[ afbeelding ]
Uit mijn hoofd Rheinland-Pfalz. Stimmtquote:Op vrijdag 16 november 2012 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:
In welke deelstaat is die tweede? Ik denk BaWü of Bayern?
Nou het zal wel, ik zit me helemaal kleurenblind te googlenquote:
"Kies maar zelf in welke sporthal je op een stretcher de nacht wilt doorbrengen"quote:Op vrijdag 16 november 2012 01:30 schreef James1988 het volgende: "Reis naar Dordrecht en stap daar over op de allerlaatste sprinter naar Breda, daar wordt verder voor je gezorgd."
NS moet het regelen, en is dit een vrij normale gang van zaken. Daarbij, die laatste Sprinter gaat na Breda door naar Roosendaal leeg. Ditmaal dus met reizigers.quote:Op vrijdag 16 november 2012 01:30 schreef James1988 het volgende:
Reizigers voor Etten-Leur (alle 2) konden in de sprinter blijven zitten.
Komt daar een tijdelijk perron voor dieseltjes of zo? Of misschien een serviceperron voor Arriva?quote:Op vrijdag 16 november 2012 07:00 schreef MTL het volgende:
Iemand toevallig een idee van de plannen rond Zutphen? Ze zijn nu naast het station rails aan het slopen (waar vroeger de dieselpomp stond, aan de kant van de oude Struktonwerkplaats).
Ik heb ooit gehoord dat ze daar een extra perron willen aanleggen, of is dat alweer van de baan en komt daar nu iets anders?
quote:station voorzijde is verplaatst naar de achterzijde van het station.
quote:Op vrijdag 16 november 2012 08:38 schreef James1988 het volgende:
Het blijft geweldig... bij station Delft is er een bushalte die heet "station Delft voorzijde". Nu zijn ze in Delft al een tijdje aan het verbouwen, en dat heeft dus ook gevolgen voor het OV. 9292 schrijft over "station Delft voorzijde":
[..]
Fucking rednecks leren het ook nooitquote:137 Teletekst vr 16 nov
***************************************
Kort nieuws buitenland
***************************************
` Bij een ongeluk tijdens een parade
van legerveteranen in Midland,Texas,
zijn vier mensen omgekomen.Zestien
deelnemers raakten gewond.De oplegger
waarop de veteranen en hun echtgenotes
zaten,werd op een spoorwegovergang
geramd door een goederentrein.De parade
was georganiseerd om mensen te eren die
in het leger gewond zijn geraakt.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
doen ze goedquote:Op vrijdag 16 november 2012 09:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Fucking rednecks leren het ook nooit
Dat is dus gerust 5 a 10 minuten lopen hehquote:Op vrijdag 16 november 2012 08:38 schreef James1988 het volgende:
Het blijft geweldig... bij station Delft is er een bushalte die heet "station Delft voorzijde". Nu zijn ze in Delft al een tijdje aan het verbouwen, en dat heeft dus ook gevolgen voor het OV. 9292 schrijft over "station Delft voorzijde":
[..]
Maar gelukkig is het maar een tijdelijke situatiequote:Op vrijdag 16 november 2012 09:42 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat is dus gerust 5 a 10 minuten lopen hehEr vanuit gaande dat je geen moeite hebt met traplopen, anders is het uberhaupt niet te belopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |