abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119194913
Maken jullie veel gebruik van de regionale spoorvervoerders, eigenlijk? Ik reis er praktisch nooit mee, dus een lichte prijsstijging op de (niet kostendekkende) regionale lijntjes voelt voor mij sowieso een beetje ver weg.
  woensdag 14 november 2012 @ 11:34:16 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119194928
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:33 schreef HeavenSmiles het volgende:
Maken jullie veel gebruik van de regionale spoorvervoerders, eigenlijk?
Zeer zelden, omdat ik in Breda woon en meestal alleen maar naar NS-gebieden reis. Evenzogoed vind ik het wel krom dat tekortkomingen van de chipkaart op deze manier worden opgelost.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 november 2012 @ 11:35:21 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119194956
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:33 schreef HeavenSmiles het volgende:
Maken jullie veel gebruik van de regionale spoorvervoerders, eigenlijk? Ik reis er praktisch nooit mee, dus een lichte prijsstijging op de (niet kostendekkende) regionale lijntjes voelt voor mij sowieso een beetje ver weg.
ik reis op dit moment vrijwel alleen met Arriva in het noorden des lands. Zolang je met één vervoerder reist is er weinig aan de hand, maar de kosten gaan fors oplopen als je op een dag van meerdere vervoerders gebruik gaat maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119195007
Krijg je ervan als je in het noorden des lands gaat wonen, heb ik meermaals in dit topic gelezen.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zeer zelden, omdat ik in Breda woon en meestal alleen maar naar NS-gebieden reis. Evenzogoed vind ik het wel krom dat tekortkomingen van de chipkaart op deze manier worden opgelost.
Het lijkt me dat het technisch mogelijk is om een enkele vorm van tariefberekening te gebruiken, eerlijk gezegd. Was het juist niet de bedoeling om met de invoering van de chipkaart aparte kilometertarieven voor de regionale vervoerders mogelijk te maken?
pi_119196339
Ik gebruik de regionale vervoerders alleen om mijn landkaart compleet te krijgen. Dichts bijzijnde is voor mij ook CXX bij Amersfoort.. :P
  woensdag 14 november 2012 @ 12:19:21 #68
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_119196575
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Vanuit Roosendaal had je beter naar Breda kunnen reizen en vanaf daar met de Fyra verder...
Dat is helemaal niet beter want die Fyra komt precies tegelijk met de IC uit Vlissingen in Amsterdam aan.
En naar Amstel, waar ik naar toe moest, had het al helemaal geen zin. IC+Sprinter (via Gouda) was de snelste optie.
pi_119196852
Wat een gezeik bij weesp. Politieagenten en militairen langs de kant, allemaal vertragingen, de borden werken niet en treinen rijden door zonder te stoppen.
There are only 151 Pokémon.
  woensdag 14 november 2012 @ 13:14:44 #70
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119198232
Wie heeft zelf in dit gezeten en/of gezien?

Ik wist het 10 minuten geleden zelfs niet dat het bestaan heeft :X

bron: http://www.berliner-verkehrsseiten.de/m-bahn/
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_119198548
Wauw dat is gaaf gedaan :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119199349
Eerste stage dag gehad.
Gereden met DM'90. Fijn materieel. Paar slagjes Tiel - Arnhem gemaakt.

Weinig bijzonderheden behalve een sein in de storing die we vervolgens toch maar zelf konden gaan sleutelen, waarna uiteraard de overwegen te lang dicht lagen, dus die vervolgens in de storing schoten. Aanwijzingf AKI-AHOB-AOB , en maar weer verder.
  woensdag 14 november 2012 @ 13:50:25 #73
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_119199358
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:28 schreef Eenskijken het volgende:
Wat een gezeik bij weesp. Politieagenten en militairen langs de kant, allemaal vertragingen, de borden werken niet en treinen rijden door zonder te stoppen.
Watskeburt dan?

Dat de borden op wit, of zwart, staan is logisch als er geen stoppende trein valt aan te kondigen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_119199416
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:50 schreef Monopoly het volgende:
Eerste stage dag gehad.
Gereden met DM'90. Fijn materieel. Paar slagjes Tiel - Arnhem gemaakt.

Weinig bijzonderheden behalve een sein in de storing die we vervolgens toch maar zelf konden gaan sleutelen, waarna uiteraard de overwegen te lang dicht lagen, dus die vervolgens in de storing schoten. Aanwijzingf AKI-AHOB-AOB , en maar weer verder.
top baan lijkt mij dat
pi_119199436
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

top baan lijkt mij dat
Is het ook :Y
  woensdag 14 november 2012 @ 13:56:10 #76
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_119199554
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:50 schreef Monopoly het volgende:
Eerste stage dag gehad.
Gereden met DM'90. Fijn materieel. Paar slagjes Tiel - Arnhem gemaakt.

Weinig bijzonderheden behalve een sein in de storing die we vervolgens toch maar zelf konden gaan sleutelen, waarna uiteraard de overwegen te lang dicht lagen, dus die vervolgens in de storing schoten. Aanwijzingf AKI-AHOB-AOB , en maar weer verder.
TPRB zeker?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_119199727
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

TPRB zeker?
Hoofdspoor. Bediend sein. Bij station Elst net voor de overweg.
  woensdag 14 november 2012 @ 14:03:40 #78
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_119199762
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:01 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Hoofdspoor. Bediend sein. Bij station Elst net voor de overweg.
Wat moest je sleutelen dan? De stop/door-schakeling ofzo?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_119199995
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Wat moest je sleutelen dan? De stop/door-schakeling ofzo?
Nee, want de overweg lag al dicht.
Normaal krijg ik bij vertrek Elst naar Arnhem groen knipper met een 6. Waarom weet niemand, want de IC krijgt gewoon hoog groen en knalt 140 daar.
Wij stonden klaar voor vertrek, sein bleef in de stand stop, maar de overweg en die daar achter ging al wel dicht.
Trdl Nijmegen gebeld, en die wou eerst aanwijzing STS geven, maar toen begon hij over dat kastje.
Mentor MCN was al zijn TSB etc aan het pakken, en ik probeerde het kastje gewoon, en toen schoot die op hoog groen na het bedienen.

Dus of het kastje deed wonderen, of de Trdl zat te slapen
  woensdag 14 november 2012 @ 14:18:39 #80
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119200194
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:12 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Nee, want de overweg lag al dicht.
Normaal krijg ik bij vertrek Elst naar Arnhem groen knipper met een 6. Waarom weet niemand, want de IC krijgt gewoon hoog groen en knalt 140 daar.
Waarschijnlijk zit er niet zoveel verder (500 á 600 meter?) een andere overweg met een verkorte aankondiging. Bij Hoog groen zou die overweg ook aan de stop-door gekoppeld worden. Door op Grfl6 te vertrekken blijft die overweg voor het wegverkeer open totdat je in de verkorte aankondiging voor 60 km/h rijdt. Daardoor kan de sluittijd van de overweg zo kort mogelijk gehouden worden.
pi_119200248
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zit er niet zoveel verder (500 á 600 meter?) een andere overweg met een verkorte aankondiging. Bij Hoog groen zou die overweg ook aan de stop-door gekoppeld worden. Door op Grfl6 te vertrekken blijft die overweg voor het wegverkeer open totdat je in de verkorte aankondiging voor 60 km/h rijdt. Daardoor kan de sluittijd van de overweg zo kort mogelijk gehouden worden.
Dat leek mij ook het enige logische. Met een DM'90 knal je overigens al vrij rap naar de 60, maar goed. Ik heb het sporenplan er bij gepakt, even een over weg er bij painten, die staat er niet op.
pi_119200382
Fles: "Tsja driek, Leuk verhaal. Maar wat "jullie' verwijtbaar achten, zal Gout, Schultz, of de slager op de hoek aan hun reet roesten. Dat moeten we constateren. "

Fiets: "Krijg je dan ook echt antwoord? Of blijft het bij de standaard mailtjes die je al stapels hoog naast de wc-pot hebt liggen?"

Ziehier: per kerende post uitgenodigd voor openhartig gesprek met ProRail-directeur (inclusief publiekelijke erkenning van de verwijtbaaheid!!!) en mail namens NS-baas Ingrid Thijssen:

http://www.voorbeterov.nl/121113.php
  woensdag 14 november 2012 @ 14:27:03 #83
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119200447
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:20 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat leek mij ook het enige logische. Met een DM'90 knal je overigens al vrij rap naar de 60, maar goed. Ik heb het sporenplan er bij gepakt, even een over weg er bij painten, die staat er niet op.
In Baarn heb je ook zoiets.. Dat is ook voor een tweede overweg al is het daar voor 80 km/h.

Eventueel zou je ook de ATB-code kunnen laten verbeteren op het moment dat de overweg een tijd x dicht ligt zodat je dan harder kan gaan rijden zonder dat je een bordje hoeft af te wachten. Prorail heeft dat alleen nog nooit zo laten bouwen bij mijn weten.
pi_119200566
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Fles: "Tsja driek, Leuk verhaal. Maar wat "jullie' verwijtbaar achten, zal Gout, Schultz, of de slager op de hoek aan hun reet roesten. Dat moeten we constateren. "

Fiets: "Krijg je dan ook echt antwoord? Of blijft het bij de standaard mailtjes die je al stapels hoog naast de wc-pot hebt liggen?"

Ziehier: per kerende post uitgenodigd voor openhartig gesprek met ProRail-directeur (inclusief publiekelijke erkenning van de verwijtbaaheid!!!) en mail namens NS-baas Ingrid Thijssen:

http://www.voorbeterov.nl/121113.php
Niet echt een verassend antwoord. Maar ProRail kan wel de voorraad willen beoordelen, maar railpro heeft uiteindelijk het laatste woord over de voorraad.

Flinke blunder trouwens van de aannemer. Die mag de kosten gaan dragen straks...
  woensdag 14 november 2012 @ 14:33:27 #85
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_119200659
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:20 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat leek mij ook het enige logische. Met een DM'90 knal je overigens al vrij rap naar de 60, maar goed. Ik heb het sporenplan er bij gepakt, even een over weg er bij painten, die staat er niet op.
Geen Paint nodig. Dit komt uit de BVS-tekening:



Overigens is het geen bediend sein, maar een P-sein. Dat verandert de zaak iets.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_119200713
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Geen Paint nodig. Dit komt uit de BVS-tekening:

[ afbeelding ]

Overigens is het geen bediend sein, maar een P-sein. Dat verandert de zaak iets.
Nou kijk aan, dan wordt het wel een stuk duidelijker. Dan is de "paddestoel" dus toch voor die overweg gewoon. Waarom het sein dan op groen sprong weet ik nog steeds niet. Want het sein er achter was wel gewoon groen, dus er zat geen spoorbezetting voor ons.
Dat een sein gestoord is kan, maar waarom de Trdl dan een aanwijzing STS voor een P-sein wou geven is mij nog steeds een raadsel.
  woensdag 14 november 2012 @ 14:41:41 #87
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_119200892
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:35 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Nou kijk aan, dan wordt het wel een stuk duidelijker. Dan is de "paddestoel" dus toch voor die overweg gewoon. Waarom het sein dan op groen sprong weet ik nog steeds niet. Want het sein er achter was wel gewoon groen, dus er zat geen spoorbezetting voor ons.
Dat een sein gestoord is kan, maar waarom de Trdl dan een aanwijzing STS voor een P-sein wou geven is mij nog steeds een raadsel.
Dat is inderdaad een vreemde actie. Anyway, hij had de stopdoor-schakeling dus met stop bediend en dan duurt het even voor je P-sein veilig komt vanwege de ingebouwde vertraging. Ik gok dat dat tijdrelais niet helemaal deed wat hij moest doen en je daarom met de hand kon/moest sleutelen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_119200983
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Fles: "Tsja driek, Leuk verhaal. Maar wat "jullie' verwijtbaar achten, zal Gout, Schultz, of de slager op de hoek aan hun reet roesten. Dat moeten we constateren. "

Fiets: "Krijg je dan ook echt antwoord? Of blijft het bij de standaard mailtjes die je al stapels hoog naast de wc-pot hebt liggen?"

Ziehier: per kerende post uitgenodigd voor openhartig gesprek met ProRail-directeur (inclusief publiekelijke erkenning van de verwijtbaaheid!!!) en mail namens NS-baas Ingrid Thijssen:

http://www.voorbeterov.nl/121113.php
Nou, mooi. Het beste wat je kon hopen eigenlijk. Al wordt de vertraging er geen minuut minder door, maar okee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119201013
Volgens de ProRail Twitter zijn ze nu bezig met het repareren van het wissel te goverwelle. Met een foto erbij. Te vinden op blog.ProRail.nl
  PR/Manusje van alles woensdag 14 november 2012 @ 14:47:40 #90
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_119201073
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Fles: "Tsja driek, Leuk verhaal. Maar wat "jullie' verwijtbaar achten, zal Gout, Schultz, of de slager op de hoek aan hun reet roesten. Dat moeten we constateren. "

Fiets: "Krijg je dan ook echt antwoord? Of blijft het bij de standaard mailtjes die je al stapels hoog naast de wc-pot hebt liggen?"

Ziehier: per kerende post uitgenodigd voor openhartig gesprek met ProRail-directeur (inclusief publiekelijke erkenning van de verwijtbaaheid!!!) en mail namens NS-baas Ingrid Thijssen:

http://www.voorbeterov.nl/121113.php
^O^ netjes. Had ik niet verwacht.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_119201432
De belgen staken weer eens..
  woensdag 14 november 2012 @ 15:03:02 #92
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119201567
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:59 schreef Yreal het volgende:
De belgen Walen staken weer eens..
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport woensdag 14 november 2012 @ 15:31:58 #93
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119202448
Weekend vrij kost nu maar 25 euro per maand voor het eerste jaar: http://www.ns.nl/reiziger(...)ie-weekend-vrij.html
Op die manier wordt het wel aantrekkelijker, ik was gemiddeld 1 weekend per 2 weken op pad met een actiekaartje, dus 40 euro was dan duurder, maar voor 25 euro denk ik er sterk over om toch maar weekendvrij te nemen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')