ware het niet dat ze de prijzen van die kaartjes naar chipkaartniveau gaan brengenquote:
Op je Mijn NS-account kun je iedere rit makkelijk markeren als privé of zakelijk, en dan een overzicht van één van beiden krijgen. Weet niet zeker of dat ook op OV-chipkaart.nl kan.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:18 schreef Duvel het volgende:
Dan moet ik daar privéritten uit gaan filteren e.d. Ik vind het een partij gekut, en daarom koop ik kaartjes.
Dat klopt volgens mij niet helemaal. Het dubbel opstaptarief wordt afgeschaft. Het wordt wel zo dat de kilometerbeprijzing van de overige vervoerders in de prijs wordt doorberekend (en dus niet zoals met het papieren kaartje nu dat op de gehele reis het NS-tarief geldt). Maar de totaalprijs voor een reis valt dan volgens mij lager uit dan nu met het probleem van dubbel opstaptarief.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ware het niet dat ze de prijzen van die kaartjes naar chipkaartniveau gaan brengen
Jup, maar onlogisch is de nieuwe situatie op zich niet. Het is immers vreemd als je meerdere vervoerders op het spoor wilt (marktwerking e.d.), maar dan wel het tarief van die ene vervoerder voor de hele reis gebruikt. Da's geen marktwerking.quote:
precies. Dat kan soms behoorlijk wat schelen ...quote:Op woensdag 14 november 2012 11:25 schreef James1988 het volgende:
Reizigers zijn hoe dan ook duurder uit dan in de huidige situatie met een papieren kaartje...
Terug naar de eervorige eeuw!quote:Op woensdag 14 november 2012 11:26 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Jup, maar onlogisch is de nieuwe situatie op zich niet. Het is immers vreemd als je meerdere vervoerders op het spoor wilt (marktwerking e.d.), maar dan wel het tarief van die ene vervoerder voor de hele reis gebruikt. Da's geen marktwerking.
(Laten we dit maar niet uit laten lopen tot een discussie over marktwerking op het spoor)
laat ik het zo zeggen: de tariefstructuur wordt er niet overzichtelijker opquote:Op woensdag 14 november 2012 11:26 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Jup, maar onlogisch is de nieuwe situatie op zich niet. Het is immers vreemd als je meerdere vervoerders op het spoor wilt (marktwerking e.d.), maar dan wel het tarief van die ene vervoerder voor de hele reis gebruikt. Da's geen marktwerking.
(Laten we dit maar niet uit laten lopen tot een discussie over marktwerking op het spoor)
Vorige week nog berekend, op een reis kan je dan zomaar 15% duurder uit zijn.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Dat kan soms behoorlijk wat schelen ...
In Duitsland en Engeland zijn er gewoon kaartjes te koop voor de hele rit, ook als je met meerdere vervoerders reist.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:26 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Jup, maar onlogisch is de nieuwe situatie op zich niet. Het is immers vreemd als je meerdere vervoerders op het spoor wilt (marktwerking e.d.), maar dan wel het tarief van die ene vervoerder voor de hele reis gebruikt. Da's geen marktwerking.
(Laten we dit maar niet uit laten lopen tot een discussie over marktwerking op het spoor)
In Engeland word je genaaid doordat de tarieven gedifferentieerd zijn naar tijdstip van reizen en moment van boeken. Heb ik liever het Nederlandse systeem.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vorige week nog berekend, op een reis kan je dan zomaar 15% duurder uit zijn.
[..]
In Duitsland en Engeland zijn er gewoon kaartjes te koop voor de hele rit, ook als je met meerdere vervoerders reist.
Ja, men is in Engeland wat verder met tariefdifferentiatie dan in Nederland. Van mij hoeft dat hier niet te komen. Afgezien daarvan is het wel 'gewoon' mogelijk om een goede reis te krijgen aan een goede prijs, zonder hacky oplossingen zoals het aanpassen van het tariefsysteem zoals hier gaat gebeuren.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
In Engeland word je genaaid doordat de tarieven gedifferentieerd zijn naar tijdstip van reizen en moment van boeken. Heb ik liever het Nederlandse systeem.
Zeer zelden, omdat ik in Breda woon en meestal alleen maar naar NS-gebieden reis. Evenzogoed vind ik het wel krom dat tekortkomingen van de chipkaart op deze manier worden opgelost.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:33 schreef HeavenSmiles het volgende:
Maken jullie veel gebruik van de regionale spoorvervoerders, eigenlijk?
ik reis op dit moment vrijwel alleen met Arriva in het noorden des lands. Zolang je met één vervoerder reist is er weinig aan de hand, maar de kosten gaan fors oplopen als je op een dag van meerdere vervoerders gebruik gaat maken.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:33 schreef HeavenSmiles het volgende:
Maken jullie veel gebruik van de regionale spoorvervoerders, eigenlijk? Ik reis er praktisch nooit mee, dus een lichte prijsstijging op de (niet kostendekkende) regionale lijntjes voelt voor mij sowieso een beetje ver weg.
Het lijkt me dat het technisch mogelijk is om een enkele vorm van tariefberekening te gebruiken, eerlijk gezegd. Was het juist niet de bedoeling om met de invoering van de chipkaart aparte kilometertarieven voor de regionale vervoerders mogelijk te maken?quote:Op woensdag 14 november 2012 11:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zeer zelden, omdat ik in Breda woon en meestal alleen maar naar NS-gebieden reis. Evenzogoed vind ik het wel krom dat tekortkomingen van de chipkaart op deze manier worden opgelost.
Dat is helemaal niet beter want die Fyra komt precies tegelijk met de IC uit Vlissingen in Amsterdam aan.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vanuit Roosendaal had je beter naar Breda kunnen reizen en vanaf daar met de Fyra verder...
Watskeburt dan?quote:Op woensdag 14 november 2012 12:28 schreef Eenskijken het volgende:
Wat een gezeik bij weesp. Politieagenten en militairen langs de kant, allemaal vertragingen, de borden werken niet en treinen rijden door zonder te stoppen.
top baan lijkt mij datquote:Op woensdag 14 november 2012 13:50 schreef Monopoly het volgende:
Eerste stage dag gehad.
Gereden met DM'90. Fijn materieel. Paar slagjes Tiel - Arnhem gemaakt.
Weinig bijzonderheden behalve een sein in de storing die we vervolgens toch maar zelf konden gaan sleutelen, waarna uiteraard de overwegen te lang dicht lagen, dus die vervolgens in de storing schoten. Aanwijzingf AKI-AHOB-AOB , en maar weer verder.
TPRB zeker?quote:Op woensdag 14 november 2012 13:50 schreef Monopoly het volgende:
Eerste stage dag gehad.
Gereden met DM'90. Fijn materieel. Paar slagjes Tiel - Arnhem gemaakt.
Weinig bijzonderheden behalve een sein in de storing die we vervolgens toch maar zelf konden gaan sleutelen, waarna uiteraard de overwegen te lang dicht lagen, dus die vervolgens in de storing schoten. Aanwijzingf AKI-AHOB-AOB , en maar weer verder.
Wat moest je sleutelen dan? De stop/door-schakeling ofzo?quote:Op woensdag 14 november 2012 14:01 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hoofdspoor. Bediend sein. Bij station Elst net voor de overweg.
Nee, want de overweg lag al dicht.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wat moest je sleutelen dan? De stop/door-schakeling ofzo?
Waarschijnlijk zit er niet zoveel verder (500 á 600 meter?) een andere overweg met een verkorte aankondiging. Bij Hoog groen zou die overweg ook aan de stop-door gekoppeld worden. Door op Grfl6 te vertrekken blijft die overweg voor het wegverkeer open totdat je in de verkorte aankondiging voor 60 km/h rijdt. Daardoor kan de sluittijd van de overweg zo kort mogelijk gehouden worden.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:12 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee, want de overweg lag al dicht.
Normaal krijg ik bij vertrek Elst naar Arnhem groen knipper met een 6. Waarom weet niemand, want de IC krijgt gewoon hoog groen en knalt 140 daar.
Dat leek mij ook het enige logische. Met een DM'90 knal je overigens al vrij rap naar de 60, maar goed. Ik heb het sporenplan er bij gepakt, even een over weg er bij painten, die staat er niet op.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zit er niet zoveel verder (500 á 600 meter?) een andere overweg met een verkorte aankondiging. Bij Hoog groen zou die overweg ook aan de stop-door gekoppeld worden. Door op Grfl6 te vertrekken blijft die overweg voor het wegverkeer open totdat je in de verkorte aankondiging voor 60 km/h rijdt. Daardoor kan de sluittijd van de overweg zo kort mogelijk gehouden worden.
In Baarn heb je ook zoiets.. Dat is ook voor een tweede overweg al is het daar voor 80 km/h.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:20 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat leek mij ook het enige logische. Met een DM'90 knal je overigens al vrij rap naar de 60, maar goed. Ik heb het sporenplan er bij gepakt, even een over weg er bij painten, die staat er niet op.
Niet echt een verassend antwoord. Maar ProRail kan wel de voorraad willen beoordelen, maar railpro heeft uiteindelijk het laatste woord over de voorraad.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Fles: "Tsja driek, Leuk verhaal. Maar wat "jullie' verwijtbaar achten, zal Gout, Schultz, of de slager op de hoek aan hun reet roesten. Dat moeten we constateren. "
Fiets: "Krijg je dan ook echt antwoord? Of blijft het bij de standaard mailtjes die je al stapels hoog naast de wc-pot hebt liggen?"
Ziehier: per kerende post uitgenodigd voor openhartig gesprek met ProRail-directeur (inclusief publiekelijke erkenning van de verwijtbaaheid!!!) en mail namens NS-baas Ingrid Thijssen:
http://www.voorbeterov.nl/121113.php
Geen Paint nodig. Dit komt uit de BVS-tekening:quote:Op woensdag 14 november 2012 14:20 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat leek mij ook het enige logische. Met een DM'90 knal je overigens al vrij rap naar de 60, maar goed. Ik heb het sporenplan er bij gepakt, even een over weg er bij painten, die staat er niet op.
Nou kijk aan, dan wordt het wel een stuk duidelijker. Dan is de "paddestoel" dus toch voor die overweg gewoon. Waarom het sein dan op groen sprong weet ik nog steeds niet. Want het sein er achter was wel gewoon groen, dus er zat geen spoorbezetting voor ons.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Geen Paint nodig. Dit komt uit de BVS-tekening:
[ afbeelding ]
Overigens is het geen bediend sein, maar een P-sein. Dat verandert de zaak iets.
Dat is inderdaad een vreemde actie. Anyway, hij had de stopdoor-schakeling dus met stop bediend en dan duurt het even voor je P-sein veilig komt vanwege de ingebouwde vertraging. Ik gok dat dat tijdrelais niet helemaal deed wat hij moest doen en je daarom met de hand kon/moest sleutelen.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nou kijk aan, dan wordt het wel een stuk duidelijker. Dan is de "paddestoel" dus toch voor die overweg gewoon. Waarom het sein dan op groen sprong weet ik nog steeds niet. Want het sein er achter was wel gewoon groen, dus er zat geen spoorbezetting voor ons.
Dat een sein gestoord is kan, maar waarom de Trdl dan een aanwijzing STS voor een P-sein wou geven is mij nog steeds een raadsel.
Nou, mooi. Het beste wat je kon hopen eigenlijk. Al wordt de vertraging er geen minuut minder door, maar okee.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Fles: "Tsja driek, Leuk verhaal. Maar wat "jullie' verwijtbaar achten, zal Gout, Schultz, of de slager op de hoek aan hun reet roesten. Dat moeten we constateren. "
Fiets: "Krijg je dan ook echt antwoord? Of blijft het bij de standaard mailtjes die je al stapels hoog naast de wc-pot hebt liggen?"
Ziehier: per kerende post uitgenodigd voor openhartig gesprek met ProRail-directeur (inclusief publiekelijke erkenning van de verwijtbaaheid!!!) en mail namens NS-baas Ingrid Thijssen:
http://www.voorbeterov.nl/121113.php
quote:Op woensdag 14 november 2012 14:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Fles: "Tsja driek, Leuk verhaal. Maar wat "jullie' verwijtbaar achten, zal Gout, Schultz, of de slager op de hoek aan hun reet roesten. Dat moeten we constateren. "
Fiets: "Krijg je dan ook echt antwoord? Of blijft het bij de standaard mailtjes die je al stapels hoog naast de wc-pot hebt liggen?"
Ziehier: per kerende post uitgenodigd voor openhartig gesprek met ProRail-directeur (inclusief publiekelijke erkenning van de verwijtbaaheid!!!) en mail namens NS-baas Ingrid Thijssen:
http://www.voorbeterov.nl/121113.php
quote:
Hoeren.quote:Op woensdag 14 november 2012 15:31 schreef dennistd het volgende:
Weekend vrij kost nu maar 25 euro per maand voor het eerste jaar: http://www.ns.nl/reiziger(...)ie-weekend-vrij.html
Op die manier wordt het wel aantrekkelijker, ik was gemiddeld 1 weekend per 2 weken op pad met een actiekaartje, dus 40 euro was dan duurder, maar voor 25 euro denk ik er sterk over om toch maar weekendvrij te nemen.
Dat. Net voor 400 euro een jaar verlengd.quote:Op woensdag 14 november 2012 15:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Hoeren.ik moet nog tot februari met m'n oude weekendvrij.
van 40 euro per maand.
Klopt. Die foto zag ik vanmorgen in de Inktpot ook.quote:Op woensdag 14 november 2012 15:40 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Afbeelding van de scheur in puntstuk te Gouda.
Noodreparatie? Gaan ze een noodlas erin zetten oid?quote:Op woensdag 14 november 2012 15:55 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Klopt. Die foto zag ik vanmorgen in de Inktpot ook.
Overigens blijken ze nu toch een puntstuk te hebben.
het wordt nu:
Noodreparatie vannacht, vervanging puntstuk dit weekend.
Aangepast bericht hier: http://www.voorbeterov.nl/121113.php
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |