abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 november 2012 @ 13:56:10 #76
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_119199554
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:50 schreef Monopoly het volgende:
Eerste stage dag gehad.
Gereden met DM'90. Fijn materieel. Paar slagjes Tiel - Arnhem gemaakt.

Weinig bijzonderheden behalve een sein in de storing die we vervolgens toch maar zelf konden gaan sleutelen, waarna uiteraard de overwegen te lang dicht lagen, dus die vervolgens in de storing schoten. Aanwijzingf AKI-AHOB-AOB , en maar weer verder.
TPRB zeker?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_119199727
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

TPRB zeker?
Hoofdspoor. Bediend sein. Bij station Elst net voor de overweg.
  woensdag 14 november 2012 @ 14:03:40 #78
45532 ziggyziggyziggy
pi_119199762
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:01 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Hoofdspoor. Bediend sein. Bij station Elst net voor de overweg.
Wat moest je sleutelen dan? De stop/door-schakeling ofzo?
pi_119199995
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Wat moest je sleutelen dan? De stop/door-schakeling ofzo?
Nee, want de overweg lag al dicht.
Normaal krijg ik bij vertrek Elst naar Arnhem groen knipper met een 6. Waarom weet niemand, want de IC krijgt gewoon hoog groen en knalt 140 daar.
Wij stonden klaar voor vertrek, sein bleef in de stand stop, maar de overweg en die daar achter ging al wel dicht.
Trdl Nijmegen gebeld, en die wou eerst aanwijzing STS geven, maar toen begon hij over dat kastje.
Mentor MCN was al zijn TSB etc aan het pakken, en ik probeerde het kastje gewoon, en toen schoot die op hoog groen na het bedienen.

Dus of het kastje deed wonderen, of de Trdl zat te slapen
  woensdag 14 november 2012 @ 14:18:39 #80
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119200194
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:12 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Nee, want de overweg lag al dicht.
Normaal krijg ik bij vertrek Elst naar Arnhem groen knipper met een 6. Waarom weet niemand, want de IC krijgt gewoon hoog groen en knalt 140 daar.
Waarschijnlijk zit er niet zoveel verder (500 á 600 meter?) een andere overweg met een verkorte aankondiging. Bij Hoog groen zou die overweg ook aan de stop-door gekoppeld worden. Door op Grfl6 te vertrekken blijft die overweg voor het wegverkeer open totdat je in de verkorte aankondiging voor 60 km/h rijdt. Daardoor kan de sluittijd van de overweg zo kort mogelijk gehouden worden.
pi_119200248
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zit er niet zoveel verder (500 á 600 meter?) een andere overweg met een verkorte aankondiging. Bij Hoog groen zou die overweg ook aan de stop-door gekoppeld worden. Door op Grfl6 te vertrekken blijft die overweg voor het wegverkeer open totdat je in de verkorte aankondiging voor 60 km/h rijdt. Daardoor kan de sluittijd van de overweg zo kort mogelijk gehouden worden.
Dat leek mij ook het enige logische. Met een DM'90 knal je overigens al vrij rap naar de 60, maar goed. Ik heb het sporenplan er bij gepakt, even een over weg er bij painten, die staat er niet op.
pi_119200382
Fles: "Tsja driek, Leuk verhaal. Maar wat "jullie' verwijtbaar achten, zal Gout, Schultz, of de slager op de hoek aan hun reet roesten. Dat moeten we constateren. "

Fiets: "Krijg je dan ook echt antwoord? Of blijft het bij de standaard mailtjes die je al stapels hoog naast de wc-pot hebt liggen?"

Ziehier: per kerende post uitgenodigd voor openhartig gesprek met ProRail-directeur (inclusief publiekelijke erkenning van de verwijtbaaheid!!!) en mail namens NS-baas Ingrid Thijssen:

http://www.voorbeterov.nl/121113.php
  woensdag 14 november 2012 @ 14:27:03 #83
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119200447
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:20 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat leek mij ook het enige logische. Met een DM'90 knal je overigens al vrij rap naar de 60, maar goed. Ik heb het sporenplan er bij gepakt, even een over weg er bij painten, die staat er niet op.
In Baarn heb je ook zoiets.. Dat is ook voor een tweede overweg al is het daar voor 80 km/h.

Eventueel zou je ook de ATB-code kunnen laten verbeteren op het moment dat de overweg een tijd x dicht ligt zodat je dan harder kan gaan rijden zonder dat je een bordje hoeft af te wachten. Prorail heeft dat alleen nog nooit zo laten bouwen bij mijn weten.
pi_119200566
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Fles: "Tsja driek, Leuk verhaal. Maar wat "jullie' verwijtbaar achten, zal Gout, Schultz, of de slager op de hoek aan hun reet roesten. Dat moeten we constateren. "

Fiets: "Krijg je dan ook echt antwoord? Of blijft het bij de standaard mailtjes die je al stapels hoog naast de wc-pot hebt liggen?"

Ziehier: per kerende post uitgenodigd voor openhartig gesprek met ProRail-directeur (inclusief publiekelijke erkenning van de verwijtbaaheid!!!) en mail namens NS-baas Ingrid Thijssen:

Niet echt een verassend antwoord. Maar ProRail kan wel de voorraad willen beoordelen, maar railpro heeft uiteindelijk het laatste woord over de voorraad.

Flinke blunder trouwens van de aannemer. Die mag de kosten gaan dragen straks...
  woensdag 14 november 2012 @ 14:33:27 #85
45532 ziggyziggyziggy
pi_119200659
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:20 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Geen Paint nodig. Dit komt uit de BVS-tekening:

Overigens is het geen bediend sein, maar een P-sein. Dat verandert de zaak iets.
pi_119200713
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Geen Paint nodig. Dit komt uit de BVS-tekening:

[ afbeelding ]

Overigens is het geen bediend sein, maar een P-sein. Dat verandert de zaak iets.
Nou kijk aan, dan wordt het wel een stuk duidelijker. Dan is de "paddestoel" dus toch voor die overweg gewoon. Waarom het sein dan op groen sprong weet ik nog steeds niet. Want het sein er achter was wel gewoon groen, dus er zat geen spoorbezetting voor ons.
Dat een sein gestoord is kan, maar waarom de Trdl dan een aanwijzing STS voor een P-sein wou geven is mij nog steeds een raadsel.
  woensdag 14 november 2012 @ 14:41:41 #87
45532 ziggyziggyziggy
pi_119200892
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:35 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Nou kijk aan, dan wordt het wel een stuk duidelijker. Dan is de "paddestoel" dus toch voor die overweg gewoon. Waarom het sein dan op groen sprong weet ik nog steeds niet. Want het sein er achter was wel gewoon groen, dus er zat geen spoorbezetting voor ons.
Dat een sein gestoord is kan, maar waarom de Trdl dan een aanwijzing STS voor een P-sein wou geven is mij nog steeds een raadsel.
Dat is inderdaad een vreemde actie. Anyway, hij had de stopdoor-schakeling dus met stop bediend en dan duurt het even voor je P-sein veilig komt vanwege de ingebouwde vertraging. Ik gok dat dat tijdrelais niet helemaal deed wat hij moest doen en je daarom met de hand kon/moest sleutelen.
pi_119200983
quote:

Nou, mooi. Het beste wat je kon hopen eigenlijk. Al wordt de vertraging er geen minuut minder door, maar okee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_119201013
Volgens de ProRail Twitter zijn ze nu bezig met het repareren van het wissel te goverwelle. Met een foto erbij. Te vinden op blog.ProRail.nl
  PR/Manusje van alles woensdag 14 november 2012 @ 14:47:40 #90
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_119201073
quote:

^O^ netjes. Had ik niet verwacht.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_119201432
De belgen staken weer eens..
  woensdag 14 november 2012 @ 15:03:02 #92
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119201567
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:59 schreef Yreal het volgende:
De belgen Walen staken weer eens..
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport woensdag 14 november 2012 @ 15:31:58 #93
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119202448
Weekend vrij kost nu maar 25 euro per maand voor het eerste jaar: http://www.ns.nl/reiziger(...)ie-weekend-vrij.html
Op die manier wordt het wel aantrekkelijker, ik was gemiddeld 1 weekend per 2 weken op pad met een actiekaartje, dus 40 euro was dan duurder, maar voor 25 euro denk ik er sterk over om toch maar weekendvrij te nemen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  PR/Manusje van alles woensdag 14 november 2012 @ 15:34:03 #94
Toezicht is gezond!
pi_119202514
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:31 schreef dennistd het volgende:
Weekend vrij kost nu maar 25 euro per maand voor het eerste jaar: http://www.ns.nl/reiziger(...)ie-weekend-vrij.html
Op die manier wordt het wel aantrekkelijker, ik was gemiddeld 1 weekend per 2 weken op pad met een actiekaartje, dus 40 euro was dan duurder, maar voor 25 euro denk ik er sterk over om toch maar weekendvrij te nemen.
Hoeren. :') ik moet nog tot februari met m'n oude weekendvrij. :r van 40 euro per maand. :r
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
  PR/Manusje van alles woensdag 14 november 2012 @ 15:36:10 #95
Toezicht is gezond!
pi_119202583
Voor 50 euro kan je nu WeekendVrij 1e klas krijgen. :o
pi_119202723

Afbeelding van de scheur in puntstuk te Gouda.
pi_119202754
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Hoeren. :') ik moet nog tot februari met m'n oude weekendvrij. :r van 40 euro per maand. :r
Dat. Net voor 400 euro een jaar verlengd.
pi_119203276
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:40 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Afbeelding van de scheur in puntstuk te Gouda.
Klopt. Die foto zag ik vanmorgen in de Inktpot ook.

Overigens blijken ze nu toch een puntstuk te hebben.

het wordt nu:

Noodreparatie vannacht, vervanging puntstuk dit weekend.

Aangepast bericht hier: http://www.voorbeterov.nl/121113.php
  woensdag 14 november 2012 @ 15:58:47 #99
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_119203393
Wat ik me overigens ook afvraag: ze testen toch regelmatig met zo'n ultrasoontrein? Kan deze het begin van een dergelijke breuk niet opsporen, zodat tijdig een puntstuk geregeld kan worden? Of is er niet een andere vorm van inspectie van dit soort gevoelige puntstukken op kritieke plekken mogelijk, waarbij al vóór het falen een nieuw puntstuk + vervanging wordt ingepland?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_119203520
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:55 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Klopt. Die foto zag ik vanmorgen in de Inktpot ook.

Overigens blijken ze nu toch een puntstuk te hebben.

het wordt nu:

Noodreparatie vannacht, vervanging puntstuk dit weekend.

Aangepast bericht hier: http://www.voorbeterov.nl/121113.php
Noodreparatie? Gaan ze een noodlas erin zetten oid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')