abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 november 2012 @ 11:18:58 #51
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119194480
Dan moet ik daar privéritten uit gaan filteren e.d. Ik vind het een partij gekut, en daarom koop ik kaartjes.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 november 2012 @ 11:20:17 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119194512
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:09 schreef James1988 het volgende:
Niks nieuws onder de zon dus...
ware het niet dat ze de prijzen van die kaartjes naar chipkaartniveau gaan brengen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119194567
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:18 schreef Duvel het volgende:
Dan moet ik daar privéritten uit gaan filteren e.d. Ik vind het een partij gekut, en daarom koop ik kaartjes.
Op je Mijn NS-account kun je iedere rit makkelijk markeren als privé of zakelijk, en dan een overzicht van één van beiden krijgen. Weet niet zeker of dat ook op OV-chipkaart.nl kan.

quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ware het niet dat ze de prijzen van die kaartjes naar chipkaartniveau gaan brengen
Dat klopt volgens mij niet helemaal. Het dubbel opstaptarief wordt afgeschaft. Het wordt wel zo dat de kilometerbeprijzing van de overige vervoerders in de prijs wordt doorberekend (en dus niet zoals met het papieren kaartje nu dat op de gehele reis het NS-tarief geldt). Maar de totaalprijs voor een reis valt dan volgens mij lager uit dan nu met het probleem van dubbel opstaptarief.
  woensdag 14 november 2012 @ 11:25:09 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119194656
Reizigers zijn hoe dan ook duurder uit dan in de huidige situatie met een papieren kaartje...
  woensdag 14 november 2012 @ 11:26:34 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119194697
Wordt leuk als ik buitenlandse vrienden over de vloer heb en we een stukje met de trein moeten...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_119194708
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:25 schreef James1988 het volgende:
.
Jup, maar onlogisch is de nieuwe situatie op zich niet. Het is immers vreemd als je meerdere vervoerders op het spoor wilt (marktwerking e.d.), maar dan wel het tarief van die ene vervoerder voor de hele reis gebruikt. Da's geen marktwerking.

(Laten we dit maar niet uit laten lopen tot een discussie over marktwerking op het spoor :'))
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 november 2012 @ 11:27:04 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119194713
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:25 schreef James1988 het volgende:
Reizigers zijn hoe dan ook duurder uit dan in de huidige situatie met een papieren kaartje...
precies. Dat kan soms behoorlijk wat schelen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 november 2012 @ 11:27:38 #58
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119194731
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:26 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Jup, maar onlogisch is de nieuwe situatie op zich niet. Het is immers vreemd als je meerdere vervoerders op het spoor wilt (marktwerking e.d.), maar dan wel het tarief van die ene vervoerder voor de hele reis gebruikt. Da's geen marktwerking.

(Laten we dit maar niet uit laten lopen tot een discussie over marktwerking op het spoor :'))
Terug naar de eervorige eeuw!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 november 2012 @ 11:28:10 #59
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119194746
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:26 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Jup, maar onlogisch is de nieuwe situatie op zich niet. Het is immers vreemd als je meerdere vervoerders op het spoor wilt (marktwerking e.d.), maar dan wel het tarief van die ene vervoerder voor de hele reis gebruikt. Da's geen marktwerking.

(Laten we dit maar niet uit laten lopen tot een discussie over marktwerking op het spoor :'))
laat ik het zo zeggen: de tariefstructuur wordt er niet overzichtelijker op
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 14 november 2012 @ 11:28:21 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119194751
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies. Dat kan soms behoorlijk wat schelen ...
Vorige week nog berekend, op een reis kan je dan zomaar 15% duurder uit zijn.
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:26 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Jup, maar onlogisch is de nieuwe situatie op zich niet. Het is immers vreemd als je meerdere vervoerders op het spoor wilt (marktwerking e.d.), maar dan wel het tarief van die ene vervoerder voor de hele reis gebruikt. Da's geen marktwerking.

(Laten we dit maar niet uit laten lopen tot een discussie over marktwerking op het spoor :'))
In Duitsland en Engeland zijn er gewoon kaartjes te koop voor de hele rit, ook als je met meerdere vervoerders reist.
  woensdag 14 november 2012 @ 11:30:35 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119194815
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Vorige week nog berekend, op een reis kan je dan zomaar 15% duurder uit zijn.

[..]

In Duitsland en Engeland zijn er gewoon kaartjes te koop voor de hele rit, ook als je met meerdere vervoerders reist.
In Engeland word je genaaid doordat de tarieven gedifferentieerd zijn naar tijdstip van reizen en moment van boeken. Heb ik liever het Nederlandse systeem.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 november 2012 @ 11:33:11 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119194896
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

In Engeland word je genaaid doordat de tarieven gedifferentieerd zijn naar tijdstip van reizen en moment van boeken. Heb ik liever het Nederlandse systeem.
Ja, men is in Engeland wat verder met tariefdifferentiatie dan in Nederland. Van mij hoeft dat hier niet te komen. Afgezien daarvan is het wel 'gewoon' mogelijk om een goede reis te krijgen aan een goede prijs, zonder hacky oplossingen zoals het aanpassen van het tariefsysteem zoals hier gaat gebeuren.
pi_119194913
Maken jullie veel gebruik van de regionale spoorvervoerders, eigenlijk? Ik reis er praktisch nooit mee, dus een lichte prijsstijging op de (niet kostendekkende) regionale lijntjes voelt voor mij sowieso een beetje ver weg.
  woensdag 14 november 2012 @ 11:34:16 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119194928
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:33 schreef HeavenSmiles het volgende:
Maken jullie veel gebruik van de regionale spoorvervoerders, eigenlijk?
Zeer zelden, omdat ik in Breda woon en meestal alleen maar naar NS-gebieden reis. Evenzogoed vind ik het wel krom dat tekortkomingen van de chipkaart op deze manier worden opgelost.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 november 2012 @ 11:35:21 #65
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119194956
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:33 schreef HeavenSmiles het volgende:
Maken jullie veel gebruik van de regionale spoorvervoerders, eigenlijk? Ik reis er praktisch nooit mee, dus een lichte prijsstijging op de (niet kostendekkende) regionale lijntjes voelt voor mij sowieso een beetje ver weg.
ik reis op dit moment vrijwel alleen met Arriva in het noorden des lands. Zolang je met één vervoerder reist is er weinig aan de hand, maar de kosten gaan fors oplopen als je op een dag van meerdere vervoerders gebruik gaat maken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119195007
Krijg je ervan als je in het noorden des lands gaat wonen, heb ik meermaals in dit topic gelezen.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zeer zelden, omdat ik in Breda woon en meestal alleen maar naar NS-gebieden reis. Evenzogoed vind ik het wel krom dat tekortkomingen van de chipkaart op deze manier worden opgelost.
Het lijkt me dat het technisch mogelijk is om een enkele vorm van tariefberekening te gebruiken, eerlijk gezegd. Was het juist niet de bedoeling om met de invoering van de chipkaart aparte kilometertarieven voor de regionale vervoerders mogelijk te maken?
pi_119196339
Ik gebruik de regionale vervoerders alleen om mijn landkaart compleet te krijgen. Dichts bijzijnde is voor mij ook CXX bij Amersfoort.. :P
  woensdag 14 november 2012 @ 12:19:21 #68
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_119196575
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Vanuit Roosendaal had je beter naar Breda kunnen reizen en vanaf daar met de Fyra verder...
Dat is helemaal niet beter want die Fyra komt precies tegelijk met de IC uit Vlissingen in Amsterdam aan.
En naar Amstel, waar ik naar toe moest, had het al helemaal geen zin. IC+Sprinter (via Gouda) was de snelste optie.
pi_119196852
Wat een gezeik bij weesp. Politieagenten en militairen langs de kant, allemaal vertragingen, de borden werken niet en treinen rijden door zonder te stoppen.
There are only 151 Pokémon.
  woensdag 14 november 2012 @ 13:14:44 #70
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119198232
Wie heeft zelf in dit gezeten en/of gezien?

Ik wist het 10 minuten geleden zelfs niet dat het bestaan heeft :X

bron: http://www.berliner-verkehrsseiten.de/m-bahn/
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_119198548
Wauw dat is gaaf gedaan :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119199349
Eerste stage dag gehad.
Gereden met DM'90. Fijn materieel. Paar slagjes Tiel - Arnhem gemaakt.

Weinig bijzonderheden behalve een sein in de storing die we vervolgens toch maar zelf konden gaan sleutelen, waarna uiteraard de overwegen te lang dicht lagen, dus die vervolgens in de storing schoten. Aanwijzingf AKI-AHOB-AOB , en maar weer verder.
  woensdag 14 november 2012 @ 13:50:25 #73
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_119199358
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:28 schreef Eenskijken het volgende:
Wat een gezeik bij weesp. Politieagenten en militairen langs de kant, allemaal vertragingen, de borden werken niet en treinen rijden door zonder te stoppen.
Watskeburt dan?

Dat de borden op wit, of zwart, staan is logisch als er geen stoppende trein valt aan te kondigen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_119199416
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:50 schreef Monopoly het volgende:
Eerste stage dag gehad.
Gereden met DM'90. Fijn materieel. Paar slagjes Tiel - Arnhem gemaakt.

Weinig bijzonderheden behalve een sein in de storing die we vervolgens toch maar zelf konden gaan sleutelen, waarna uiteraard de overwegen te lang dicht lagen, dus die vervolgens in de storing schoten. Aanwijzingf AKI-AHOB-AOB , en maar weer verder.
top baan lijkt mij dat
pi_119199436
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

top baan lijkt mij dat
Is het ook :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')