Zo vaak komt de ultrasoon niet langs. Een stuk spoor of een wissel ziet tenminste niet dagelijks een ultrasoon en meestal ook niet wekelijks. En dan moeten de gegevens ook nog eens verwerkt en geanalyseerd worden en bij een defect wordt er nog eerst ter plaatse met de hand gemeten en gekeken.quote:Op woensdag 14 november 2012 15:58 schreef V2 het volgende:
Wat ik me overigens ook afvraag: ze testen toch regelmatig met zo'n ultrasoontrein? Kan deze het begin van een dergelijke breuk niet opsporen, zodat tijdig een puntstuk geregeld kan worden? Of is er niet een andere vorm van inspectie van dit soort gevoelige puntstukken op kritieke plekken mogelijk, waarbij al vóór het falen een nieuw puntstuk + vervanging wordt ingepland?
Nee, dat was een andere keer, wat langer geleden.quote:Op woensdag 14 november 2012 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
sterker nog. Werd die dag niet het treinverkeer stilgelegd wegens een spoorstaafbreuk? Ik kan me namelijk herinneren dat ik een tijd geleden om die reden tussen Buitenpost en Zuidhorn per bus vervoerd ben.
iets met een man die gezocht werd. er stonden behoorlijk wat militairen langs de rails te zoeken in de bosjes.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:50 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Watskeburt dan?
Dat de borden op wit, of zwart, staan is logisch als er geen stoppende trein valt aan te kondigen.
ah. duidelijkquote:Op woensdag 14 november 2012 19:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee, dat was een andere keer, wat langer geleden.
was een oude man vermist ja, was op hvnlquote:Op woensdag 14 november 2012 19:46 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
iets met een man die gezocht werd. er stonden behoorlijk wat militairen langs de rails te zoeken in de bosjes.
Er wordt sinds 2 november een man vermist die het laatst gezien is rond het naardermeer(auto is daar ook gevonden). De afgelopen dagen zijn er militairen in gezet om ze te vinden. Zag vandaag een f16 vliegen en zag een apache landen. Treintjes reden stap voets!quote:Op woensdag 14 november 2012 19:46 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
iets met een man die gezocht werd. er stonden behoorlijk wat militairen langs de rails te zoeken in de bosjes.
Als hij maar doorrijdt bij Assen (en al die andere dorpen) vind ik het een mooi plan.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:03 schreef James1988 het volgende:
Aan het einde van de dienst gaat het nu naar de Watergraafsmeer waar het spul blijft overnachten. Als je een trein door laat rijden naar Zwolle of Groningen zet je het materieel nuttiger in en trek je mogelijk meer reizigers. Zeker als je de trein ook openstelt voor binnenlandse reizigers.
quote:Op woensdag 14 november 2012 21:27 schreef Peterselieman het volgende:
Almere? Wil je er tuig in hebben ofzo?
Schuld van de NS...quote:
Dat dit kan in Nederland!quote:
Zou dan inderdaad ook voor almere gaan. Als je daar niet stopt zou ik eerder Amersfort aan doen, al kunnen ze dan natuurlijk niet met 200 flevoland doorquote:Op woensdag 14 november 2012 21:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nou, het is een makkelijk bereikbaar regionaal knooppunt met een grote catchment area. Stoppen in Lelystad is uiteraard ook een optie, maar Almere lijkt me interessanter.
Weesp?quote:Op woensdag 14 november 2012 22:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als je daar niet stopt zou ik eerder Amersfort aan doen, al kunnen ze dan natuurlijk niet met 200 flevoland door
dan moet iedereen die je wil bereiken nog overstappen. Voor Almere, amersfoort en verder oostelijk maakt overstappen op weesp of schiphol natuurlijk niet uit.quote:
Mee eens, daarom ook dat ik Almere zeiquote:Op woensdag 14 november 2012 22:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
dan moet iedereen die je wil bereiken nog overstappen. Voor Almere, amersfoort en verder oostelijk maakt overstappen op weesp of schiphol natuurlijk niet uit.
klopt. als de plannen doorgaan dan wordt het een IC-stationquote:Op woensdag 14 november 2012 22:14 schreef b2py het volgende:
Weesp gaat deels weer gesaneerd worden..
Met mega vinex parkeerplaats voor de A1 autobestuurders..quote:Op woensdag 14 november 2012 22:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. als de plannen doorgaan dan wordt het een IC-station
wat?quote:Op woensdag 14 november 2012 22:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hilversum Noord, Leiden lammenschans, Weesp. Intercity-station. Wat snap je daar niet aan?quote:
en dan bij de snelweg een groot bord plaatsen met een grote pijl naar de parkeerplaats en eenquote:Op woensdag 14 november 2012 22:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Met mega vinex parkeerplaats voor de A1 autobestuurders..
BEPAAL JE ROUTE VIA FILEWISSEL.NL, GA NU NAAR WEEPS!quote:Op woensdag 14 november 2012 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en dan bij de snelweg een groot bord plaatsen met een grote pijl naar de parkeerplaats en eenmet de tekst: zij nemen wel de trein
Zeik niet, ik had zes bakken ICMm als IC Utrecht - Den Haag, dus een verdieping minder. Het Rotterdamse deel had zeven bakken, zal ook wel lekker vol zijn geweest. Dit dus om kwart over vijf...quote:Op woensdag 14 november 2012 16:13 schreef b2py het volgende:
Wat een clowns bij NS. We brengen iedere trein op maximale sterkte.
Dat telt dus als, op Den haag C - Utrecht C 6 bakken IRM, op Rotterdam C - Utrecht C 6 bakken IRM. Koppelen en als 12 bakken IRM naar Deventer en verder.
Zo kan je mij ook iets wijs maken. Kut NS.
Dat is toch wat ik later ook voorstel..quote:Op woensdag 14 november 2012 22:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zeik niet, ik had zes bakken ICMm als IC Utrecht - Den Haag, dus een verdieping minder. Het Rotterdamse deel had zeven bakken, zal ook wel lekker vol zijn geweest. Dit dus om kwart over vijf...
NS had toch ook gezegd: in de spits rijden we al met de maximale lengte? (OK, in mijn trein hadden er nog twee bakken bijgekund, maar goed.) Creatiever was het geweest om bijvoorbeeld Den Haag - Utrecht te rijden met de ongesplitste intercity naar Leeuwarden / Groningen (helaas max 12 bakken a.g.v. perronlengte Gouda) en als vleugeltrein een goede vloot VIRM te laten rijden op Rotterdam - Utrecht vv. met crossplatform overstap in Gouda voor mensen die verder moeten dan Utrecht. Rij je in dezelfde paden, alleen bied je tussen Rotterdam/Den Haag en Utrecht wel meer capaciteit aan dan wat vandaag het geval was. Keren in Utrecht kan geen probleem zijn, aangezien spoor 18 vrij is doordat de IC Utrecht - Den Haag geschrapt is.
t gaat hier wel de sopmda kant op hoor, mij ben je kwijt met dit verhaalquote:Op woensdag 14 november 2012 22:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zeik niet, ik had zes bakken ICMm als IC Utrecht - Den Haag, dus een verdieping minder. Het Rotterdamse deel had zeven bakken, zal ook wel lekker vol zijn geweest. Dit dus om kwart over vijf...
NS had toch ook gezegd: in de spits rijden we al met de maximale lengte? (OK, in mijn trein hadden er nog twee bakken bijgekund, maar goed.) Creatiever was het geweest om bijvoorbeeld Den Haag - Utrecht te rijden met de ongesplitste intercity naar Leeuwarden / Groningen (helaas max 12 bakken a.g.v. perronlengte Gouda) en als vleugeltrein een goede vloot VIRM te laten rijden op Rotterdam - Utrecht vv. met crossplatform overstap in Gouda voor mensen die verder moeten dan Utrecht. Rij je in dezelfde paden, alleen bied je tussen Rotterdam/Den Haag en Utrecht wel meer capaciteit aan dan wat vandaag het geval was. Keren in Utrecht kan geen probleem zijn, aangezien spoor 18 vrij is doordat de IC Utrecht - Den Haag geschrapt is.
Ik gebruik niet eens treinnummers of verkortingen...quote:Op woensdag 14 november 2012 22:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
t gaat hier wel de sopmda kant op hoor, mij ben je kwijt met dit verhaal
Treinentopic, beetje diepgang hier mag wel toch?quote:Op woensdag 14 november 2012 22:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
t gaat hier wel de sopmda kant op hoor, mij ben je kwijt met dit verhaal
Nee, daar is het botentopic voor.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Treinentopic, beetje diepgang hier mag wel toch?
Onjuist dat dat "de plannen zijn". Het zijn slechts een paar van de vele varianten die er zijn voor het project SAAL. Alleen loopt een NS-er op Somda telkens te zieken door net te doen alsof een IC-stop te Weesp dé variant is.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het idee voor rondje nederland is geboren in Topic 52 als ik me niet vergisquote:Op woensdag 14 november 2012 23:10 schreef bork het volgende:
Dagkaarten bij de hema, verkrijgbaar 14 t/m 25 november 2012.
Reclametekst is erg herkenbaar [ afbeelding ]
Minimaal volgens mij, je moet ook een museumkaart hebben anders moet je elke keer entree lappen.quote:Op woensdag 14 november 2012 23:14 schreef Bitlord het volgende:
Vanaf vandaag kun je ook in- en uitchecken op Utrecht Maliebaan. Zou het station hierdoor nog een kleine forensenfunctie kunnen vervullen?
Ik denk het niet: Centraal-Maliebaan duurt 15-19 minuten, en de bus is er een stuk sneller volgens mijquote:Op woensdag 14 november 2012 23:14 schreef Bitlord het volgende:
Vanaf vandaag kun je ook in- en uitchecken op Utrecht Maliebaan. Zou het station hierdoor nog een kleine forensenfunctie kunnen vervullen?
Dat hoeft niet: de kaartcontrole staat pas achter de overweg, tot en met het middenperron kun je gewoon komen.quote:Op woensdag 14 november 2012 23:16 schreef bork het volgende:
[..]
Minimaal volgens mij, je moet ook een museumkaart hebben anders moet je elke keer entree lappen.
kan je dan tegenwoordig die oude loks en dat perron gratis bezoeken? alvorens je wereld 4 zelf ingaat?quote:Op woensdag 14 november 2012 23:20 schreef Bitlord het volgende:
Inderdaad ja. Eerlijkheidshalve denk ik dat de functie als OV-station minimaal zal zijn: de trein rijdt niet in de spitsuren, de bewoning en bedrijvigheid zijn minimaal en lijn 3 komt elke 10 minuten erg dicht in de buurt van het station.
Ligt waar je start, halte van lijn 3 is wel een stukje lopen vanaf Maliebaan station, wij hebben wel een keer overwogen om vanaf daar op vakantie te gaanquote:Op woensdag 14 november 2012 23:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik denk het niet: Centraal-Maliebaan duurt 15-19 minuten, en de bus is er een stuk sneller volgens mij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |