abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119219676
quote:
15s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt. als de plannen doorgaan dan wordt het een IC-station :')
wat? :')
pi_119219724
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

wat? :')
Hilversum Noord, Leiden lammenschans, Weesp. Intercity-station. Wat snap je daar niet aan? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 november 2012 @ 22:23:01 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119219755
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Met mega vinex parkeerplaats voor de A1 autobestuurders.. :')
en dan bij de snelweg een groot bord plaatsen met een grote pijl naar de parkeerplaats en een :6 met de tekst: zij nemen wel de trein
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119219818
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en dan bij de snelweg een groot bord plaatsen met een grote pijl naar de parkeerplaats en een :6 met de tekst: zij nemen wel de trein
BEPAAL JE ROUTE VIA FILEWISSEL.NL, GA NU NAAR WEEPS!
(En ga niet langs start)
pi_119220036
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

wat? :')
U leest het goed.
Weesp wordt naar alle waarschijnlijkheid een intercity station.
pi_119220088
lekker verneukt wel. Dan gaat Naarden-Bussum natuurlijk ook weer zoiets willen etc.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 14 november 2012 @ 22:29:39 #157
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119220110
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:13 schreef b2py het volgende:
Wat een clowns bij NS. We brengen iedere trein op maximale sterkte.
Dat telt dus als, op Den haag C - Utrecht C 6 bakken IRM, op Rotterdam C - Utrecht C 6 bakken IRM. Koppelen en als 12 bakken IRM naar Deventer en verder.
Zo kan je mij ook iets wijs maken. Kut NS.
Zeik niet, ik had zes bakken ICMm als IC Utrecht - Den Haag, dus een verdieping minder. Het Rotterdamse deel had zeven bakken, zal ook wel lekker vol zijn geweest. Dit dus om kwart over vijf...

NS had toch ook gezegd: in de spits rijden we al met de maximale lengte? (OK, in mijn trein hadden er nog twee bakken bijgekund, maar goed.) Creatiever was het geweest om bijvoorbeeld Den Haag - Utrecht te rijden met de ongesplitste intercity naar Leeuwarden / Groningen (helaas max 12 bakken a.g.v. perronlengte Gouda) en als vleugeltrein een goede vloot VIRM te laten rijden op Rotterdam - Utrecht vv. met crossplatform overstap in Gouda voor mensen die verder moeten dan Utrecht. Rij je in dezelfde paden, alleen bied je tussen Rotterdam/Den Haag en Utrecht wel meer capaciteit aan dan wat vandaag het geval was. Keren in Utrecht kan geen probleem zijn, aangezien spoor 18 vrij is doordat de IC Utrecht - Den Haag geschrapt is.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_119220189
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zeik niet, ik had zes bakken ICMm als IC Utrecht - Den Haag, dus een verdieping minder. Het Rotterdamse deel had zeven bakken, zal ook wel lekker vol zijn geweest. Dit dus om kwart over vijf...

NS had toch ook gezegd: in de spits rijden we al met de maximale lengte? (OK, in mijn trein hadden er nog twee bakken bijgekund, maar goed.) Creatiever was het geweest om bijvoorbeeld Den Haag - Utrecht te rijden met de ongesplitste intercity naar Leeuwarden / Groningen (helaas max 12 bakken a.g.v. perronlengte Gouda) en als vleugeltrein een goede vloot VIRM te laten rijden op Rotterdam - Utrecht vv. met crossplatform overstap in Gouda voor mensen die verder moeten dan Utrecht. Rij je in dezelfde paden, alleen bied je tussen Rotterdam/Den Haag en Utrecht wel meer capaciteit aan dan wat vandaag het geval was. Keren in Utrecht kan geen probleem zijn, aangezien spoor 18 vrij is doordat de IC Utrecht - Den Haag geschrapt is.
Dat is toch wat ik later ook voorstel..
  woensdag 14 november 2012 @ 22:32:58 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119220263
Idd, overheen gelezen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 november 2012 @ 22:34:29 #160
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119220331
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Zeik niet, ik had zes bakken ICMm als IC Utrecht - Den Haag, dus een verdieping minder. Het Rotterdamse deel had zeven bakken, zal ook wel lekker vol zijn geweest. Dit dus om kwart over vijf...

NS had toch ook gezegd: in de spits rijden we al met de maximale lengte? (OK, in mijn trein hadden er nog twee bakken bijgekund, maar goed.) Creatiever was het geweest om bijvoorbeeld Den Haag - Utrecht te rijden met de ongesplitste intercity naar Leeuwarden / Groningen (helaas max 12 bakken a.g.v. perronlengte Gouda) en als vleugeltrein een goede vloot VIRM te laten rijden op Rotterdam - Utrecht vv. met crossplatform overstap in Gouda voor mensen die verder moeten dan Utrecht. Rij je in dezelfde paden, alleen bied je tussen Rotterdam/Den Haag en Utrecht wel meer capaciteit aan dan wat vandaag het geval was. Keren in Utrecht kan geen probleem zijn, aangezien spoor 18 vrij is doordat de IC Utrecht - Den Haag geschrapt is.
t gaat hier wel de sopmda kant op hoor, mij ben je kwijt met dit verhaal :P
  woensdag 14 november 2012 @ 22:35:17 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119220371
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

t gaat hier wel de sopmda kant op hoor, mij ben je kwijt met dit verhaal :P
Ik gebruik niet eens treinnummers of verkortingen... ;(
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 november 2012 @ 22:36:32 #162
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119220413
Nee , wacht ik heb het nog eens goed gelezen, ik ben weer mee..

Fles is het al 30 december?
pi_119220592
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

t gaat hier wel de sopmda kant op hoor, mij ben je kwijt met dit verhaal :P
Treinentopic, beetje diepgang hier mag wel toch? ;)
  woensdag 14 november 2012 @ 22:46:28 #164
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119220830
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Treinentopic, beetje diepgang hier mag wel toch? ;)
Nee, daar is het botentopic voor.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_119221168
quote:
4s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, daar is het botentopic voor.
_O- _O_
  woensdag 14 november 2012 @ 22:58:29 #166
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119221405
quote:
15s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt. als de plannen doorgaan dan wordt het een IC-station :')
Onjuist dat dat "de plannen zijn". Het zijn slechts een paar van de vele varianten die er zijn voor het project SAAL. Alleen loopt een NS-er op Somda telkens te zieken door net te doen alsof een IC-stop te Weesp dé variant is.
  woensdag 14 november 2012 @ 23:02:34 #167
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_119221589
Electrische Spurt staat nog steeds op Groningen CS
  woensdag 14 november 2012 @ 23:05:15 #168
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_119221720
Deze stond dinsdag trouwens ķķk op groningen CS:


(Foto is niet van mij)
  woensdag 14 november 2012 @ 23:10:46 #169
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119221960
Dagkaarten bij de hema, verkrijgbaar 14 t/m 25 november 2012.

Reclametekst is erg herkenbaar
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_119222097
Vanaf vandaag kun je ook in- en uitchecken op Utrecht Maliebaan. Zou het station hierdoor nog een kleine forensenfunctie kunnen vervullen?
  woensdag 14 november 2012 @ 23:15:49 #171
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119222171
quote:
10s.gif Op woensdag 14 november 2012 23:10 schreef bork het volgende:
Dagkaarten bij de hema, verkrijgbaar 14 t/m 25 november 2012.

Reclametekst is erg herkenbaar [ afbeelding ]
Het idee voor rondje nederland is geboren in Topic 52 als ik me niet vergis
  woensdag 14 november 2012 @ 23:16:12 #172
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119222193
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 23:14 schreef Bitlord het volgende:
Vanaf vandaag kun je ook in- en uitchecken op Utrecht Maliebaan. Zou het station hierdoor nog een kleine forensenfunctie kunnen vervullen?
Minimaal volgens mij, je moet ook een museumkaart hebben anders moet je elke keer entree lappen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport woensdag 14 november 2012 @ 23:16:58 #173
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119222229
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 23:14 schreef Bitlord het volgende:
Vanaf vandaag kun je ook in- en uitchecken op Utrecht Maliebaan. Zou het station hierdoor nog een kleine forensenfunctie kunnen vervullen?
Ik denk het niet: Centraal-Maliebaan duurt 15-19 minuten, en de bus is er een stuk sneller volgens mij
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 14 november 2012 @ 23:17:58 #174
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119222260
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 23:16 schreef bork het volgende:

[..]

Minimaal volgens mij, je moet ook een museumkaart hebben anders moet je elke keer entree lappen.
Dat hoeft niet: de kaartcontrole staat pas achter de overweg, tot en met het middenperron kun je gewoon komen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_119222355
Inderdaad ja. Eerlijkheidshalve denk ik dat de functie als OV-station minimaal zal zijn: de trein rijdt niet in de spitsuren, de bewoning en bedrijvigheid zijn minimaal en lijn 3 komt elke 10 minuten erg dicht in de buurt van het station.
  woensdag 14 november 2012 @ 23:24:20 #176
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119222531
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 23:20 schreef Bitlord het volgende:
Inderdaad ja. Eerlijkheidshalve denk ik dat de functie als OV-station minimaal zal zijn: de trein rijdt niet in de spitsuren, de bewoning en bedrijvigheid zijn minimaal en lijn 3 komt elke 10 minuten erg dicht in de buurt van het station.
kan je dan tegenwoordig die oude loks en dat perron gratis bezoeken? alvorens je wereld 4 zelf ingaat?
  woensdag 14 november 2012 @ 23:35:02 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119223024
Reden voor een feestje: vandaag is de eerste Vectron-locomotief overhandigd aan de klant, leasemaatschappij Railpool. SAT1 heeft een filmpje.
  woensdag 14 november 2012 @ 23:53:07 #178
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119223931
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 23:16 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik denk het niet: Centraal-Maliebaan duurt 15-19 minuten, en de bus is er een stuk sneller volgens mij
Ligt waar je start, halte van lijn 3 is wel een stukje lopen vanaf Maliebaan station, wij hebben wel een keer overwogen om vanaf daar op vakantie te gaan :) .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_119224251
En waar zit je nu liever in, zo'n oude dieselbus of een fabeltastische SLT :D
pi_119225632
Apart eigenlijk, een dieselbus uit 1967 is aftands en kan niet anders dan een museumbus zijn. Tegelijkertijd rijden de treinen uit hetzelfde jaar nog vrolijk rond en wordt er niet écht over geklaagd.
pi_119225662
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 23:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

kan je dan tegenwoordig die oude loks en dat perron gratis bezoeken? alvorens je wereld 4 zelf ingaat?
Jep. De oude trap aan de noordzijde van het station is overigens buiten gebruikmdus je kunt niet op die manier het museum binnensneacken
pi_119225738
Terugkomend op die doorrijdende Thalys naar het noorden: je kunt het gelijk, en om de bezetting wat op te schroeven, er een hoogwaardige Superintercity van maken voor forensen die dagelijks van groningen naar de Randstad rijden.
  donderdag 15 november 2012 @ 08:24:23 #183
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119228570
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 00:56 schreef Bitlord het volgende:
Terugkomend op die doorrijdende Thalys naar het noorden: je kunt het gelijk, en om de bezetting wat op te schroeven, er een hoogwaardige Superintercity van maken voor forensen die dagelijks van groningen naar de Randstad rijden.
Terug naar de 80's.


NS eloc_1101 : Met wegens materieel tekort gehuurde SNCF Corail rijtuigen op de Randstad Expres (Groningen-Den Haag CS)
Utrecht CS dinsdag 04/08/1981


Foto via http://www.stortenbeker.eu. Daar staan me een gave foto's!

[ Bericht 11% gewijzigd door Duvel op 15-11-2012 09:07:28 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_119228980
Is dat den haag c? Kan het helemaal niet zo voor me halen... :s
  donderdag 15 november 2012 @ 09:05:40 #185
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119229025
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:02 schreef b2py het volgende:
Is dat den haag c? Kan het helemaal niet zo voor me halen... :s
Utrecht, fotobijschrift aangepast.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_119229070
Zie ik er ook niet in, straks op school even wat groter bekijken.. :p
  donderdag 15 november 2012 @ 09:10:28 #187
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119229108
Perronkappen negeren, zie de flat in de verte. Da's de Katreinetoren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_119229178
Wat is het nut van 2 pantografen tegelijk omhoog?
  donderdag 15 november 2012 @ 09:17:16 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119229236
quote:
5s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:14 schreef KomtTijd... het volgende:
Wat is het nut van 2 pantografen tegelijk omhoog?
Is voorschrift bij rijden met weerstandslocs: die vragen bij aanzet een grote stroom terwijl de snelheid laag is. Door twee stroomafnemers op, heb je een groter contactoppervlak dus kleinere kans op doorbranden van de bovenleiding.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 15 november 2012 @ 09:17:28 #190
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119229239
quote:
5s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:14 schreef KomtTijd... het volgende:
Wat is het nut van 2 pantografen tegelijk omhoog?
Met wegrijden, de grote stroomlopen verdelen...

Zoiets
  donderdag 15 november 2012 @ 09:22:04 #191
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_119229339
quote:
3s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:10 schreef Duvel het volgende:
Perronkappen negeren, zie de flat in de verte. Da's de Katreinetoren.
Die is ook aardig veranderd dan zeg, in al die jaren!
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 15 november 2012 @ 09:22:45 #192
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119229357
quote:
11s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:22 schreef V2 het volgende:

[..]

Die is ook aardig veranderd dan zeg, in al die jaren!
http://www.struktonbouw.c(...)htKatreinetoren.aspx
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 15 november 2012 @ 09:24:40 #193
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_119229401
quote:
Ik weet hoe 't er nu uitziet ja ;) kom er bijna wekelijks. Ik wist alleen niet dat 't gebouw een midlife-revisie had ondergaan :D want het ziet er zeker niet uit als een gebouw dat er in de jaren tachtig al stond!
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_119229493
Ja dat gebouw is echt opgeknapt :P er staat in de buurt nog zo'n flat die niet opgeknapt is. Tenminste, niet zo rigoureus als de Katreinetoren.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 15 november 2012 @ 09:30:52 #195
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_119229525
Laag Katreine bedoel je zeker, wat er aan vast zit, en boven het perron is gebouwd?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 15 november 2012 @ 09:46:35 #196
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119229969
quote:
14s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:24 schreef V2 het volgende:

[..]

Ik weet hoe 't er nu uitziet ja ;) kom er bijna wekelijks. Ik wist alleen niet dat 't gebouw een midlife-revisie had ondergaan :D want het ziet er zeker niet uit als een gebouw dat er in de jaren tachtig al stond!
Daarom ook dat linkje.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 15 november 2012 @ 09:47:54 #197
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_119230000
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 23:14 schreef Bitlord het volgende:
Vanaf vandaag kun je ook in- en uitchecken op Utrecht Maliebaan. Zou het station hierdoor nog een kleine forensenfunctie kunnen vervullen?
Huh, voor die trein naar het museum is toch een speciaal kaartje nodig, of hebben ze dat nu afgeschaft?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 november 2012 @ 10:07:16 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119230478
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:47 schreef ReisT het volgende:

[..]

Huh, voor die trein naar het museum is toch een speciaal kaartje nodig, of hebben ze dat nu afgeschaft?
dat kaartje vervalt ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_119231179
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 00:50 schreef Bitlord het volgende:
Apart eigenlijk, een dieselbus uit 1967 is aftands en kan niet anders dan een museumbus zijn. Tegelijkertijd rijden de treinen uit hetzelfde jaar nog vrolijk rond en wordt er niet écht over geklaagd.
Ik hoor toch geregeld geluiden dat Plan V nou niet bepaald het summum van comfort is... Maar dat is inderdaad vooral online, de reguliere reiziger hoor je er niet echt over. Totdat er iets nieuws rijdt. En SGMm wordt al als "nieuw" gezien waar nu alleen Plan V rijdt _0-
pi_119231286
Ik quote een tiener in de Plan V: "Wauw, komt deze trein nog uit de oorlog?".
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')