wat?quote:Op woensdag 14 november 2012 22:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. als de plannen doorgaan dan wordt het een IC-station
Hilversum Noord, Leiden lammenschans, Weesp. Intercity-station. Wat snap je daar niet aan?quote:
en dan bij de snelweg een groot bord plaatsen met een grote pijl naar de parkeerplaats en eenquote:Op woensdag 14 november 2012 22:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Met mega vinex parkeerplaats voor de A1 autobestuurders..
BEPAAL JE ROUTE VIA FILEWISSEL.NL, GA NU NAAR WEEPS!quote:Op woensdag 14 november 2012 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en dan bij de snelweg een groot bord plaatsen met een grote pijl naar de parkeerplaats en eenmet de tekst: zij nemen wel de trein
Zeik niet, ik had zes bakken ICMm als IC Utrecht - Den Haag, dus een verdieping minder. Het Rotterdamse deel had zeven bakken, zal ook wel lekker vol zijn geweest. Dit dus om kwart over vijf...quote:Op woensdag 14 november 2012 16:13 schreef b2py het volgende:
Wat een clowns bij NS. We brengen iedere trein op maximale sterkte.
Dat telt dus als, op Den haag C - Utrecht C 6 bakken IRM, op Rotterdam C - Utrecht C 6 bakken IRM. Koppelen en als 12 bakken IRM naar Deventer en verder.
Zo kan je mij ook iets wijs maken. Kut NS.
Dat is toch wat ik later ook voorstel..quote:Op woensdag 14 november 2012 22:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zeik niet, ik had zes bakken ICMm als IC Utrecht - Den Haag, dus een verdieping minder. Het Rotterdamse deel had zeven bakken, zal ook wel lekker vol zijn geweest. Dit dus om kwart over vijf...
NS had toch ook gezegd: in de spits rijden we al met de maximale lengte? (OK, in mijn trein hadden er nog twee bakken bijgekund, maar goed.) Creatiever was het geweest om bijvoorbeeld Den Haag - Utrecht te rijden met de ongesplitste intercity naar Leeuwarden / Groningen (helaas max 12 bakken a.g.v. perronlengte Gouda) en als vleugeltrein een goede vloot VIRM te laten rijden op Rotterdam - Utrecht vv. met crossplatform overstap in Gouda voor mensen die verder moeten dan Utrecht. Rij je in dezelfde paden, alleen bied je tussen Rotterdam/Den Haag en Utrecht wel meer capaciteit aan dan wat vandaag het geval was. Keren in Utrecht kan geen probleem zijn, aangezien spoor 18 vrij is doordat de IC Utrecht - Den Haag geschrapt is.
t gaat hier wel de sopmda kant op hoor, mij ben je kwijt met dit verhaalquote:Op woensdag 14 november 2012 22:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zeik niet, ik had zes bakken ICMm als IC Utrecht - Den Haag, dus een verdieping minder. Het Rotterdamse deel had zeven bakken, zal ook wel lekker vol zijn geweest. Dit dus om kwart over vijf...
NS had toch ook gezegd: in de spits rijden we al met de maximale lengte? (OK, in mijn trein hadden er nog twee bakken bijgekund, maar goed.) Creatiever was het geweest om bijvoorbeeld Den Haag - Utrecht te rijden met de ongesplitste intercity naar Leeuwarden / Groningen (helaas max 12 bakken a.g.v. perronlengte Gouda) en als vleugeltrein een goede vloot VIRM te laten rijden op Rotterdam - Utrecht vv. met crossplatform overstap in Gouda voor mensen die verder moeten dan Utrecht. Rij je in dezelfde paden, alleen bied je tussen Rotterdam/Den Haag en Utrecht wel meer capaciteit aan dan wat vandaag het geval was. Keren in Utrecht kan geen probleem zijn, aangezien spoor 18 vrij is doordat de IC Utrecht - Den Haag geschrapt is.
Ik gebruik niet eens treinnummers of verkortingen...quote:Op woensdag 14 november 2012 22:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
t gaat hier wel de sopmda kant op hoor, mij ben je kwijt met dit verhaal
Treinentopic, beetje diepgang hier mag wel toch?quote:Op woensdag 14 november 2012 22:34 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
t gaat hier wel de sopmda kant op hoor, mij ben je kwijt met dit verhaal
Nee, daar is het botentopic voor.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Treinentopic, beetje diepgang hier mag wel toch?
Onjuist dat dat "de plannen zijn". Het zijn slechts een paar van de vele varianten die er zijn voor het project SAAL. Alleen loopt een NS-er op Somda telkens te zieken door net te doen alsof een IC-stop te Weesp dé variant is.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. als de plannen doorgaan dan wordt het een IC-station
Het idee voor rondje nederland is geboren in Topic 52 als ik me niet vergisquote:Op woensdag 14 november 2012 23:10 schreef bork het volgende:
Dagkaarten bij de hema, verkrijgbaar 14 t/m 25 november 2012.
Reclametekst is erg herkenbaar [ afbeelding ]
Minimaal volgens mij, je moet ook een museumkaart hebben anders moet je elke keer entree lappen.quote:Op woensdag 14 november 2012 23:14 schreef Bitlord het volgende:
Vanaf vandaag kun je ook in- en uitchecken op Utrecht Maliebaan. Zou het station hierdoor nog een kleine forensenfunctie kunnen vervullen?
Ik denk het niet: Centraal-Maliebaan duurt 15-19 minuten, en de bus is er een stuk sneller volgens mijquote:Op woensdag 14 november 2012 23:14 schreef Bitlord het volgende:
Vanaf vandaag kun je ook in- en uitchecken op Utrecht Maliebaan. Zou het station hierdoor nog een kleine forensenfunctie kunnen vervullen?
Dat hoeft niet: de kaartcontrole staat pas achter de overweg, tot en met het middenperron kun je gewoon komen.quote:Op woensdag 14 november 2012 23:16 schreef bork het volgende:
[..]
Minimaal volgens mij, je moet ook een museumkaart hebben anders moet je elke keer entree lappen.
kan je dan tegenwoordig die oude loks en dat perron gratis bezoeken? alvorens je wereld 4 zelf ingaat?quote:Op woensdag 14 november 2012 23:20 schreef Bitlord het volgende:
Inderdaad ja. Eerlijkheidshalve denk ik dat de functie als OV-station minimaal zal zijn: de trein rijdt niet in de spitsuren, de bewoning en bedrijvigheid zijn minimaal en lijn 3 komt elke 10 minuten erg dicht in de buurt van het station.
Ligt waar je start, halte van lijn 3 is wel een stukje lopen vanaf Maliebaan station, wij hebben wel een keer overwogen om vanaf daar op vakantie te gaanquote:Op woensdag 14 november 2012 23:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik denk het niet: Centraal-Maliebaan duurt 15-19 minuten, en de bus is er een stuk sneller volgens mij
Jep. De oude trap aan de noordzijde van het station is overigens buiten gebruikmdus je kunt niet op die manier het museum binnensneackenquote:Op woensdag 14 november 2012 23:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
kan je dan tegenwoordig die oude loks en dat perron gratis bezoeken? alvorens je wereld 4 zelf ingaat?
Terug naar de 80's.quote:Op donderdag 15 november 2012 00:56 schreef Bitlord het volgende:
Terugkomend op die doorrijdende Thalys naar het noorden: je kunt het gelijk, en om de bezetting wat op te schroeven, er een hoogwaardige Superintercity van maken voor forensen die dagelijks van groningen naar de Randstad rijden.
Utrecht, fotobijschrift aangepast.quote:Op donderdag 15 november 2012 09:02 schreef b2py het volgende:
Is dat den haag c? Kan het helemaal niet zo voor me halen... :s
Is voorschrift bij rijden met weerstandslocs: die vragen bij aanzet een grote stroom terwijl de snelheid laag is. Door twee stroomafnemers op, heb je een groter contactoppervlak dus kleinere kans op doorbranden van de bovenleiding.quote:Op donderdag 15 november 2012 09:14 schreef KomtTijd... het volgende:
Wat is het nut van 2 pantografen tegelijk omhoog?
Met wegrijden, de grote stroomlopen verdelen...quote:Op donderdag 15 november 2012 09:14 schreef KomtTijd... het volgende:
Wat is het nut van 2 pantografen tegelijk omhoog?
Die is ook aardig veranderd dan zeg, in al die jaren!quote:Op donderdag 15 november 2012 09:10 schreef Duvel het volgende:
Perronkappen negeren, zie de flat in de verte. Da's de Katreinetoren.
http://www.struktonbouw.c(...)htKatreinetoren.aspxquote:Op donderdag 15 november 2012 09:22 schreef V2 het volgende:
[..]
Die is ook aardig veranderd dan zeg, in al die jaren!
Ik weet hoe 't er nu uitziet jaquote:Op donderdag 15 november 2012 09:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
http://www.struktonbouw.c(...)htKatreinetoren.aspx
Daarom ook dat linkje.quote:Op donderdag 15 november 2012 09:24 schreef V2 het volgende:
[..]
Ik weet hoe 't er nu uitziet jakom er bijna wekelijks. Ik wist alleen niet dat 't gebouw een midlife-revisie had ondergaan
want het ziet er zeker niet uit als een gebouw dat er in de jaren tachtig al stond!
Huh, voor die trein naar het museum is toch een speciaal kaartje nodig, of hebben ze dat nu afgeschaft?quote:Op woensdag 14 november 2012 23:14 schreef Bitlord het volgende:
Vanaf vandaag kun je ook in- en uitchecken op Utrecht Maliebaan. Zou het station hierdoor nog een kleine forensenfunctie kunnen vervullen?
dat kaartje vervalt jaquote:Op donderdag 15 november 2012 09:47 schreef ReisT het volgende:
[..]
Huh, voor die trein naar het museum is toch een speciaal kaartje nodig, of hebben ze dat nu afgeschaft?
Ik hoor toch geregeld geluiden dat Plan V nou niet bepaald het summum van comfort is... Maar dat is inderdaad vooral online, de reguliere reiziger hoor je er niet echt over. Totdat er iets nieuws rijdt. En SGMm wordt al als "nieuw" gezien waar nu alleen Plan V rijdt _0-quote:Op donderdag 15 november 2012 00:50 schreef Bitlord het volgende:
Apart eigenlijk, een dieselbus uit 1967 is aftands en kan niet anders dan een museumbus zijn. Tegelijkertijd rijden de treinen uit hetzelfde jaar nog vrolijk rond en wordt er niet écht over geklaagd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |