en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien![]()
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden![]()
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen)
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren![]()
Zo, dat was mijn dagje gister welEigen schuld gelukkig
Oh dat heb je, datis fok tegenwoordigquote:Op dinsdag 13 november 2012 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nou, er stond een blokje met "dit topic is gesloten" en ernaast een blokje met "kuttopic"
eh... ietsje meer uitleg?quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat heb je, datis fok tegenwoordig
heb je het rekenwerk rond de tarieven al afgerond?quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:31 schreef DriekOplopers het volgende:
Door onderdelengebrek ProRail minder treinen NS. Boze mail aan roRail, informatieverzoek aan NS:
http://www.voorbeterov.nl/121113.php
Groet,
Driek
Tsja driek, Leuk verhaal. Maar wat "jullie' verwijtbaar achten, zal Gout, Schultz, of de slager op de hoek aan hun reet roesten. Dat moeten we constateren.quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:31 schreef DriekOplopers het volgende:
Door onderdelengebrek ProRail minder treinen NS. Boze mail aan roRail, informatieverzoek aan NS:
Groet,
Driek
Krijg je dan ook echt antwoord? Of blijft het bij de standaard mailtjes die je al stapels hoog naast de wc-pot hebt liggen?quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:31 schreef DriekOplopers het volgende:
Groet,
Driek
Oh ze hebben van die knopjes tegenwoordig. "volg topic" en zo. EN verder is het waarschijnlijk ook niet iets wat ECHT belangrijk is toch?quote:
Nou ja, normaal wordt MVBOV wel iets serieuzer genomen dan "Internetgebruiker Surveillance-Fiets" om eens wat te noemen, maar in dit geval heb ik er inderdaad ernstig mijn twijfels over.quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Krijg je dan ook echt antwoord? Of blijft het bij de standaard mailtjes die je al stapels hoog naast de wc-pot hebt liggen?
quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, normaal wordt MVBOV wel iets serieuzer genomen dan "Internetgebruiker Surveillance-Fiets" om eens wat te noemen, maar in dit geval heb ik er inderdaad ernstig mijn twijfels over.
Uiteraard.quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, normaal wordt MVBOV wel iets serieuzer genomen dan "Internetgebruiker Surveillance-Fiets" om eens wat te noemen, maar in dit geval heb ik er inderdaad ernstig mijn twijfels over.
Aan wie stel je de vraag dan?quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Uiteraard.!
Maar wat kan zij haar afdeling communicatie nou zeggen over een ontbrekend onderdeel en de langere intercity's die niet langer zullen zijn. Denk ik dan.
Nou precies. Vandaar mijn vraag of Driek ook echt een antwoord krijgt waar hij iets mee kan.quote:
Ach, dit soort mailtjes zijn tenminste nog netjes opgesteld. Een grotere teringtroep is het op het Forum van mn lokale transporteur http://www.buspeps.fr/forum/ en dan vooral lijn 34. Wie een beetje Frans kan zal op de grond liggen van het lachen, daar word op pas gezeken met een grote Z , over dat de aansluittijden van 4 min overstapte krap zijn, over de de aansluittijden van 6 min overstap te lang zijnquote:Op dinsdag 13 november 2012 23:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Uiteraard.!
Maar wat kan zij haar afdeling communicatie nou zeggen over een ontbrekend onderdeel en de langere intercity's die niet langer zullen zijn. Denk ik dan.
Nee natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Nou precies. Vandaar mijn vraag of Driek ook echt een antwoord krijgt waar hij iets mee kan.
quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Nou precies. Vandaar mijn vraag of Driek ook echt een antwoord krijgt waar hij iets mee kan.
In het algemeen krijgen we van zowel NS als ProRail antwoorden waar we wel wat mee kunnen. Niet altijd bevredigende antwoorden, maar doorgaans geen standaardbrieffies.quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Bezig met de puntjes op de i.quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
heb je het rekenwerk rond de tarieven al afgerond?
Driek echt, ik heb genoeg respect voor de manier waarop jullie in elk gval serieus genomen lijken te worden. Maar ga nooit naast je schoenen lopenquote:Op dinsdag 13 november 2012 23:53 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
[..]
In het algemeen krijgen we van zowel NS als ProRail antwoorden waar we wel wat mee kunnen. Niet altijd bevredigende antwoorden, maar doorgaans geen standaardbrieffies.
Waarom? Allereerst omdat we doorgaans wel zinnige vragen stellen (denk ik), omdat we ook constructief meedenken en het goede ook benoemen (denk ik) en verder ook omdat we daarna wel doorpakken richting ministerie of media (denk ik).
Een enkele keer komt een kopie van een brief van ons per ongeluk bij de klantenservice terecht. Dat is dan wel lachen. Meestal pest ik dan de PA-afdeling daar dan mee.
Dat doen we dus ook niet. Vandaar dat (denk ik) steeds. Je moet in het leven sowieso altijd zien te schipperen tussen bescheiden en zelfbewust.quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Driek echt, ik heb genoeg respect voor de manier waarop jullie in elk gval serieus genomen lijken te worden. Maar ga nooit naast je schoenen lopen![]()
Ik dacht dat het idee was dat ze voorlopig iig tot minder diep in de nacht gingen rijden...quote:Op woensdag 14 november 2012 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Was al minstens een half jaar bekend
Oh, in het artikel waarnaar wordt verwezen staat inderdaad dat het enkel de nachtnettreinen ná 02:00 betreft.quote:
In ieder geval mijn complimenten voor je brief. Voor de reden van de brief denk ik alleen dat je weinig respons kan verwachten. Zij kunnen er bijzonder weinig aan doen dat het puntstuk niet geleverd kan worden.quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:31 schreef DriekOplopers het volgende:
Groet,
Driek
Vrij veel werkwilligen die worden tegengewerkt door (Waalse) stakers. Lees de tweets van @StationschefBMO maar eens.quote:Op woensdag 14 november 2012 06:55 schreef b2py het volgende:
Het is weer zover, er wordt weer gestaakt in België bij de spoorwegen. Niet alles valt uit maar wel een deel.
Met verbijstering de tweets gelezen. Kut fransen.quote:Op woensdag 14 november 2012 07:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vrij veel werkwilligen die worden tegengewerkt door (Waalse) stakers. Lees de tweets van @StationschefBMO maar eens.
Vanuit Roosendaal had je beter naar Breda kunnen reizen en vanaf daar met de Fyra verder... die is vandaag de hele dag toeslagvrij i.v.m. een defect wissel dat niet eens in de buurt van de HSL ligt.quote:Op woensdag 14 november 2012 09:56 schreef ReisT het volgende:
Ja, ik moest bij gebrek aan beter weer met stoppertje naar roosendaal. Had gepland 10 min geleden in amsterdam te zijn maar nu nog niet eens in dordt...
wees maar gerust. Volgend jaar verneuken ze die gewone kaartjes ook nog eensquote:Op woensdag 14 november 2012 10:18 schreef Duvel het volgende:
Ze hebben die automaat zodanig verneukt dat je drie extra stappen moet doen om een normaal kaartje te kopen.
Yay for korte-termijndenken in de politiekquote:Op woensdag 14 november 2012 10:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vanuit Roosendaal had je beter naar Breda kunnen reizen en vanaf daar met de Fyra verder... die is vandaag de hele dag toeslagvrij i.v.m. een defect wissel dat niet eens in de buurt van de HSL ligt.
In other news: de staat Wisconsin heeft een probleempje. De staat had enkele jaren terug subsidie gekregen van de Amerikaanse federale overheid om het railvervoer te verbeteren. De toenmalige staatsoverheid had een order geplaatst bij Talgo voor nieuwe treinen. Echter, Wisconsin heeft nu geen interesse meer in railvervoer (nieuwe gouverneur) en weigert zelfs om Talgo te betalen, terwijl de treinen al gebouwd zijn. Herhaaldelijke pogingen tot onderhandeling zijn op niets uitgelopen, en Talgo sleept Wisconsin nu voor het gerecht.
OK, twee dan.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:43 schreef ReisT het volgende:
Hoe kom jij aan 3? Ik had net 1 overbodige extra stap nodig. Dus dat lijkt nog mee te vallen. De volgorde van de menu's is wel door elkaar gegooid, waarom!?
daarom komt dat land ook niet vooruit, omdat het allemaal op het nu gericht is en niet op de toekomst.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vanuit Roosendaal had je beter naar Breda kunnen reizen en vanaf daar met de Fyra verder... die is vandaag de hele dag toeslagvrij i.v.m. een defect wissel dat niet eens in de buurt van de HSL ligt.
In other news: de staat Wisconsin heeft een probleempje. De staat had enkele jaren terug subsidie gekregen van de Amerikaanse federale overheid om het railvervoer te verbeteren. De toenmalige staatsoverheid had een order geplaatst bij Talgo voor nieuwe treinen. Echter, Wisconsin heeft nu geen interesse meer in railvervoer (nieuwe gouverneur) en weigert zelfs om Talgo te betalen, terwijl de treinen al gebouwd zijn. Herhaaldelijke pogingen tot onderhandeling zijn op niets uitgelopen, en Talgo sleept Wisconsin nu voor het gerecht.
Er zijn genoeg mensen die blij zijn met dergelijke filmpjes, bijvoorbeeld ouderen. Die doen het liever thuis al eens i.p.v. op het station met vijf wachtenden achter ze. Toen de filmpjes voor de vorige versie kaartautomaten van de site waren gehaald, kregen ze daar meermaals vragen/commentaar over.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://www.ns.nl/reizigers/producten/producten/waar-te-koop
Oefenfilmpjes?![]()
Wie denken ze wel dat ze voor zich hebben als gemidelde reiziger? Staatsmongolen?![]()
Ongeloofelijk, dat is of minachting van je Klanten met de hoofdletter K van Kut, of je hebt geen vertrouwen in de usability van je verkooprobots...
Achterlijk gedoe
http://www.volkskrant.nl/(...)kaartje-blijft.dhtmlquote:NS: Treinkaartje blijft
Mensen die maar af en toe met de trein reizen, kunnen gewoon gebruik blijven maken van het treinkaartje. De NS heeft dat laten weten, nadat het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer daarover vragen had gesteld, meldt dagblad Metro.
Bij de balie, in de kaartenautomaat en online blijven de kaartjes voor een enkele reis, dagretour en railrunner dus verkrijgbaar.
Vanaf 2014 worden de papieren kaartjes overigens wel voorzien van een chip waarmee moet worden in- en uitgecheckt.
Declaratiehel? Op OV-chipkaart.nl kun je in een paar seconden een transactieoverzicht in het gewenste bestandsformaat genereren, die je op het werk kunt indienen en voldoen aan de eisen van de Belastingdienst. Gemakkelijker kan haast niet?quote:Op woensdag 14 november 2012 11:11 schreef Duvel het volgende:
Dat snap ik ook niet. Met m'n JTK krijg ik korting, maar dat zou ik dan alleen nog krijgen met reizen op saldo. Ik koop nu alleen treinkaartjes voor dienstreizen, die worden dan dus volle prijs... Ik geloof niet dat ik zin heb in de declaratiehel met OV-chip.
ware het niet dat ze de prijzen van die kaartjes naar chipkaartniveau gaan brengenquote:
Op je Mijn NS-account kun je iedere rit makkelijk markeren als privé of zakelijk, en dan een overzicht van één van beiden krijgen. Weet niet zeker of dat ook op OV-chipkaart.nl kan.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:18 schreef Duvel het volgende:
Dan moet ik daar privéritten uit gaan filteren e.d. Ik vind het een partij gekut, en daarom koop ik kaartjes.
Dat klopt volgens mij niet helemaal. Het dubbel opstaptarief wordt afgeschaft. Het wordt wel zo dat de kilometerbeprijzing van de overige vervoerders in de prijs wordt doorberekend (en dus niet zoals met het papieren kaartje nu dat op de gehele reis het NS-tarief geldt). Maar de totaalprijs voor een reis valt dan volgens mij lager uit dan nu met het probleem van dubbel opstaptarief.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ware het niet dat ze de prijzen van die kaartjes naar chipkaartniveau gaan brengen
Jup, maar onlogisch is de nieuwe situatie op zich niet. Het is immers vreemd als je meerdere vervoerders op het spoor wilt (marktwerking e.d.), maar dan wel het tarief van die ene vervoerder voor de hele reis gebruikt. Da's geen marktwerking.quote:
precies. Dat kan soms behoorlijk wat schelen ...quote:Op woensdag 14 november 2012 11:25 schreef James1988 het volgende:
Reizigers zijn hoe dan ook duurder uit dan in de huidige situatie met een papieren kaartje...
Terug naar de eervorige eeuw!quote:Op woensdag 14 november 2012 11:26 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Jup, maar onlogisch is de nieuwe situatie op zich niet. Het is immers vreemd als je meerdere vervoerders op het spoor wilt (marktwerking e.d.), maar dan wel het tarief van die ene vervoerder voor de hele reis gebruikt. Da's geen marktwerking.
(Laten we dit maar niet uit laten lopen tot een discussie over marktwerking op het spoor)
laat ik het zo zeggen: de tariefstructuur wordt er niet overzichtelijker opquote:Op woensdag 14 november 2012 11:26 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Jup, maar onlogisch is de nieuwe situatie op zich niet. Het is immers vreemd als je meerdere vervoerders op het spoor wilt (marktwerking e.d.), maar dan wel het tarief van die ene vervoerder voor de hele reis gebruikt. Da's geen marktwerking.
(Laten we dit maar niet uit laten lopen tot een discussie over marktwerking op het spoor)
Vorige week nog berekend, op een reis kan je dan zomaar 15% duurder uit zijn.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. Dat kan soms behoorlijk wat schelen ...
In Duitsland en Engeland zijn er gewoon kaartjes te koop voor de hele rit, ook als je met meerdere vervoerders reist.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:26 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
In Engeland word je genaaid doordat de tarieven gedifferentieerd zijn naar tijdstip van reizen en moment van boeken. Heb ik liever het Nederlandse systeem.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vorige week nog berekend, op een reis kan je dan zomaar 15% duurder uit zijn.
[..]
In Duitsland en Engeland zijn er gewoon kaartjes te koop voor de hele rit, ook als je met meerdere vervoerders reist.
Ja, men is in Engeland wat verder met tariefdifferentiatie dan in Nederland. Van mij hoeft dat hier niet te komen. Afgezien daarvan is het wel 'gewoon' mogelijk om een goede reis te krijgen aan een goede prijs, zonder hacky oplossingen zoals het aanpassen van het tariefsysteem zoals hier gaat gebeuren.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
In Engeland word je genaaid doordat de tarieven gedifferentieerd zijn naar tijdstip van reizen en moment van boeken. Heb ik liever het Nederlandse systeem.
Zeer zelden, omdat ik in Breda woon en meestal alleen maar naar NS-gebieden reis. Evenzogoed vind ik het wel krom dat tekortkomingen van de chipkaart op deze manier worden opgelost.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:33 schreef HeavenSmiles het volgende:
Maken jullie veel gebruik van de regionale spoorvervoerders, eigenlijk?
ik reis op dit moment vrijwel alleen met Arriva in het noorden des lands. Zolang je met één vervoerder reist is er weinig aan de hand, maar de kosten gaan fors oplopen als je op een dag van meerdere vervoerders gebruik gaat maken.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:33 schreef HeavenSmiles het volgende:
Maken jullie veel gebruik van de regionale spoorvervoerders, eigenlijk? Ik reis er praktisch nooit mee, dus een lichte prijsstijging op de (niet kostendekkende) regionale lijntjes voelt voor mij sowieso een beetje ver weg.
Het lijkt me dat het technisch mogelijk is om een enkele vorm van tariefberekening te gebruiken, eerlijk gezegd. Was het juist niet de bedoeling om met de invoering van de chipkaart aparte kilometertarieven voor de regionale vervoerders mogelijk te maken?quote:Op woensdag 14 november 2012 11:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zeer zelden, omdat ik in Breda woon en meestal alleen maar naar NS-gebieden reis. Evenzogoed vind ik het wel krom dat tekortkomingen van de chipkaart op deze manier worden opgelost.
Dat is helemaal niet beter want die Fyra komt precies tegelijk met de IC uit Vlissingen in Amsterdam aan.quote:Op woensdag 14 november 2012 10:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vanuit Roosendaal had je beter naar Breda kunnen reizen en vanaf daar met de Fyra verder...
Watskeburt dan?quote:Op woensdag 14 november 2012 12:28 schreef Eenskijken het volgende:
Wat een gezeik bij weesp. Politieagenten en militairen langs de kant, allemaal vertragingen, de borden werken niet en treinen rijden door zonder te stoppen.
top baan lijkt mij datquote:Op woensdag 14 november 2012 13:50 schreef Monopoly het volgende:
Eerste stage dag gehad.
Gereden met DM'90. Fijn materieel. Paar slagjes Tiel - Arnhem gemaakt.
Weinig bijzonderheden behalve een sein in de storing die we vervolgens toch maar zelf konden gaan sleutelen, waarna uiteraard de overwegen te lang dicht lagen, dus die vervolgens in de storing schoten. Aanwijzingf AKI-AHOB-AOB , en maar weer verder.
TPRB zeker?quote:Op woensdag 14 november 2012 13:50 schreef Monopoly het volgende:
Eerste stage dag gehad.
Gereden met DM'90. Fijn materieel. Paar slagjes Tiel - Arnhem gemaakt.
Weinig bijzonderheden behalve een sein in de storing die we vervolgens toch maar zelf konden gaan sleutelen, waarna uiteraard de overwegen te lang dicht lagen, dus die vervolgens in de storing schoten. Aanwijzingf AKI-AHOB-AOB , en maar weer verder.
Wat moest je sleutelen dan? De stop/door-schakeling ofzo?quote:Op woensdag 14 november 2012 14:01 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hoofdspoor. Bediend sein. Bij station Elst net voor de overweg.
Nee, want de overweg lag al dicht.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Wat moest je sleutelen dan? De stop/door-schakeling ofzo?
Waarschijnlijk zit er niet zoveel verder (500 á 600 meter?) een andere overweg met een verkorte aankondiging. Bij Hoog groen zou die overweg ook aan de stop-door gekoppeld worden. Door op Grfl6 te vertrekken blijft die overweg voor het wegverkeer open totdat je in de verkorte aankondiging voor 60 km/h rijdt. Daardoor kan de sluittijd van de overweg zo kort mogelijk gehouden worden.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:12 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee, want de overweg lag al dicht.
Normaal krijg ik bij vertrek Elst naar Arnhem groen knipper met een 6. Waarom weet niemand, want de IC krijgt gewoon hoog groen en knalt 140 daar.
Dat leek mij ook het enige logische. Met een DM'90 knal je overigens al vrij rap naar de 60, maar goed. Ik heb het sporenplan er bij gepakt, even een over weg er bij painten, die staat er niet op.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zit er niet zoveel verder (500 á 600 meter?) een andere overweg met een verkorte aankondiging. Bij Hoog groen zou die overweg ook aan de stop-door gekoppeld worden. Door op Grfl6 te vertrekken blijft die overweg voor het wegverkeer open totdat je in de verkorte aankondiging voor 60 km/h rijdt. Daardoor kan de sluittijd van de overweg zo kort mogelijk gehouden worden.
In Baarn heb je ook zoiets.. Dat is ook voor een tweede overweg al is het daar voor 80 km/h.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:20 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat leek mij ook het enige logische. Met een DM'90 knal je overigens al vrij rap naar de 60, maar goed. Ik heb het sporenplan er bij gepakt, even een over weg er bij painten, die staat er niet op.
Niet echt een verassend antwoord. Maar ProRail kan wel de voorraad willen beoordelen, maar railpro heeft uiteindelijk het laatste woord over de voorraad.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Fles: "Tsja driek, Leuk verhaal. Maar wat "jullie' verwijtbaar achten, zal Gout, Schultz, of de slager op de hoek aan hun reet roesten. Dat moeten we constateren. "
Fiets: "Krijg je dan ook echt antwoord? Of blijft het bij de standaard mailtjes die je al stapels hoog naast de wc-pot hebt liggen?"
Ziehier: per kerende post uitgenodigd voor openhartig gesprek met ProRail-directeur (inclusief publiekelijke erkenning van de verwijtbaaheid!!!) en mail namens NS-baas Ingrid Thijssen:
Geen Paint nodig. Dit komt uit de BVS-tekening:quote:Op woensdag 14 november 2012 14:20 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dat leek mij ook het enige logische. Met een DM'90 knal je overigens al vrij rap naar de 60, maar goed. Ik heb het sporenplan er bij gepakt, even een over weg er bij painten, die staat er niet op.
Nou kijk aan, dan wordt het wel een stuk duidelijker. Dan is de "paddestoel" dus toch voor die overweg gewoon. Waarom het sein dan op groen sprong weet ik nog steeds niet. Want het sein er achter was wel gewoon groen, dus er zat geen spoorbezetting voor ons.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Geen Paint nodig. Dit komt uit de BVS-tekening:
[ afbeelding ]
Overigens is het geen bediend sein, maar een P-sein. Dat verandert de zaak iets.
Dat is inderdaad een vreemde actie. Anyway, hij had de stopdoor-schakeling dus met stop bediend en dan duurt het even voor je P-sein veilig komt vanwege de ingebouwde vertraging. Ik gok dat dat tijdrelais niet helemaal deed wat hij moest doen en je daarom met de hand kon/moest sleutelen.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nou kijk aan, dan wordt het wel een stuk duidelijker. Dan is de "paddestoel" dus toch voor die overweg gewoon. Waarom het sein dan op groen sprong weet ik nog steeds niet. Want het sein er achter was wel gewoon groen, dus er zat geen spoorbezetting voor ons.
Dat een sein gestoord is kan, maar waarom de Trdl dan een aanwijzing STS voor een P-sein wou geven is mij nog steeds een raadsel.
Nou, mooi. Het beste wat je kon hopen eigenlijk. Al wordt de vertraging er geen minuut minder door, maar okee.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Fles: "Tsja driek, Leuk verhaal. Maar wat "jullie' verwijtbaar achten, zal Gout, Schultz, of de slager op de hoek aan hun reet roesten. Dat moeten we constateren. "
Fiets: "Krijg je dan ook echt antwoord? Of blijft het bij de standaard mailtjes die je al stapels hoog naast de wc-pot hebt liggen?"
Ziehier: per kerende post uitgenodigd voor openhartig gesprek met ProRail-directeur (inclusief publiekelijke erkenning van de verwijtbaaheid!!!) en mail namens NS-baas Ingrid Thijssen:
quote:Op woensdag 14 november 2012 14:24 schreef DriekOplopers het volgende:
quote:
Hoeren.quote:Op woensdag 14 november 2012 15:31 schreef dennistd het volgende:
Weekend vrij kost nu maar 25 euro per maand voor het eerste jaar: http://www.ns.nl/reiziger(...)ie-weekend-vrij.html
Op die manier wordt het wel aantrekkelijker, ik was gemiddeld 1 weekend per 2 weken op pad met een actiekaartje, dus 40 euro was dan duurder, maar voor 25 euro denk ik er sterk over om toch maar weekendvrij te nemen.
Dat. Net voor 400 euro een jaar verlengd.quote:Op woensdag 14 november 2012 15:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Hoeren.ik moet nog tot februari met m'n oude weekendvrij.
van 40 euro per maand.
Klopt. Die foto zag ik vanmorgen in de Inktpot ook.quote:Op woensdag 14 november 2012 15:40 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Afbeelding van de scheur in puntstuk te Gouda.
Noodreparatie? Gaan ze een noodlas erin zetten oid?quote:Op woensdag 14 november 2012 15:55 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Klopt. Die foto zag ik vanmorgen in de Inktpot ook.
Overigens blijken ze nu toch een puntstuk te hebben.
het wordt nu:
Noodreparatie vannacht, vervanging puntstuk dit weekend.
Aangepast bericht hier: http://www.voorbeterov.nl/121113.php
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |