abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 november 2012 @ 23:26:38 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_119186419

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
ToeBeer.gif Duvel, wil graag uit dit lijstje.
geouwehoer.jpg Anno1982, die ook.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
SNCF-Transilien.png Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2012 zijn als volgt: Zondag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 8 april (eerste paasdag), maandag 9 april (tweede paasdag), maandag 30 april (Koninginnedag), zaterdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 17 mei (Hemelvaartsdag), zondag 27 mei (eerste pinksterdag), maandag 28 mei (tweede pinksterdag), dinsdag 25 december (eerste kerstdag), woensdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons aller treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien _O-

- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden :(
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen -O- )
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren _O-
Zo, dat was mijn dagje gister wel -O- Eigen schuld gelukkig :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:28:51 #2
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119186500
Waarom stond er net kuttopic boven het vorige topic?
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:29:47 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119186528
Wat?
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:30:49 #4
200192 Darkwing_Duck
pi_119186571
Nou, er stond een blokje met "dit topic is gesloten" en ernaast een blokje met "kuttopic"
pi_119186579
Door onderdelengebrek ProRail minder treinen NS. Boze mail aan roRail, informatieverzoek aan NS:

http://www.voorbeterov.nl/121113.php

Groet,

Driek
pi_119186594
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nou, er stond een blokje met "dit topic is gesloten" en ernaast een blokje met "kuttopic"
Oh dat heb je, datis fok tegenwoordig :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:32:17 #7
200192 Darkwing_Duck
pi_119186614
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh dat heb je, datis fok tegenwoordig :Y
eh... ietsje meer uitleg?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 november 2012 @ 23:34:03 #8
Maffe Fries
pi_119186664
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:31 schreef DriekOplopers het volgende:
Door onderdelengebrek ProRail minder treinen NS. Boze mail aan roRail, informatieverzoek aan NS:

Groet,

Driek
heb je het rekenwerk rond de tarieven al afgerond? :P
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:34:05 #9
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119186666
Dat je 'm uit je MyAT kunt gooien.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_119186671
quote:

Groet,

Driek
Tsja driek, Leuk verhaal. Maar wat "jullie' verwijtbaar achten, zal Gout, Schultz, of de slager op de hoek aan hun reet roesten. Dat moeten we constateren.
  PR/Manusje van alles dinsdag 13 november 2012 @ 23:34:27 #11
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_119186680
quote:

Groet,

Driek
Krijg je dan ook echt antwoord? Of blijft het bij de standaard mailtjes die je al stapels hoog naast de wc-pot hebt liggen?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_119186706
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

eh... ietsje meer uitleg?
Oh ze hebben van die knopjes tegenwoordig. "volg topic" en zo. EN verder is het waarschijnlijk ook niet iets wat ECHT belangrijk is toch? ;)
pi_119186750
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Krijg je dan ook echt antwoord? Of blijft het bij de standaard mailtjes die je al stapels hoog naast de wc-pot hebt liggen?
Nou ja, normaal wordt MVBOV wel iets serieuzer genomen dan "Internetgebruiker Surveillance-Fiets" om eens wat te noemen, maar in dit geval heb ik er inderdaad ernstig mijn twijfels over.
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:37:45 #14
200192 Darkwing_Duck
pi_119186797
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ja, normaal wordt MVBOV wel iets serieuzer genomen dan "Internetgebruiker Surveillance-Fiets" om eens wat te noemen, maar in dit geval heb ik er inderdaad ernstig mijn twijfels over.
_O-
  PR/Manusje van alles dinsdag 13 november 2012 @ 23:37:52 #15
Toezicht is gezond!
pi_119186802
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Uiteraard. :D!

Maar wat kan zij haar afdeling communicatie nou zeggen over een ontbrekend onderdeel en de langere intercity's die niet langer zullen zijn. Denk ik dan. :P
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_119186854
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Maar wat kan zij haar afdeling communicatie nou zeggen over een ontbrekend onderdeel en de langere intercity's die niet langer zullen zijn. Denk ik dan. :P
Aan wie stel je de vraag dan? :?
  PR/Manusje van alles dinsdag 13 november 2012 @ 23:40:16 #17
Toezicht is gezond!
pi_119186873
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Aan wie stel je de vraag dan? :?
Nou precies. Vandaar mijn vraag of Driek ook echt een antwoord krijgt waar hij iets mee kan. :P
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:41:26 #18
200192 Darkwing_Duck
pi_119186909
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ach, dit soort mailtjes zijn tenminste nog netjes opgesteld. Een grotere teringtroep is het op het Forum van mn lokale transporteur http://www.buspeps.fr/forum/ en dan vooral lijn 34. Wie een beetje Frans kan zal op de grond liggen van het lachen, daar word op pas gezeken met een grote Z , over dat de aansluittijden van 4 min overstapte krap zijn, over de de aansluittijden van 6 min overstap te lang zijn :')
pi_119186955
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Nou precies. Vandaar mijn vraag of Driek ook echt een antwoord krijgt waar hij iets mee kan. :P
Nee natuurlijk.

Melly zegt "hier lieve Driek, heb je een kluitje, en daar is wat riet. Veel plezier!"

En dan? :?
pi_119187364
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

quote:

[..]

In het algemeen krijgen we van zowel NS als ProRail antwoorden waar we wel wat mee kunnen. Niet altijd bevredigende antwoorden, maar doorgaans geen standaardbrieffies.

Waarom? Allereerst omdat we doorgaans wel zinnige vragen stellen (denk ik), omdat we ook constructief meedenken en het goede ook benoemen (denk ik) en verder ook omdat we daarna wel doorpakken richting ministerie of media (denk ik).

Een enkele keer komt een kopie van een brief van ons per ongeluk bij de klantenservice terecht. Dat is dan wel lachen. Meestal pest ik dan de PA-afdeling daar dan mee.
pi_119187435
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

heb je het rekenwerk rond de tarieven al afgerond? :P
Bezig met de puntjes op de i.
pi_119187459
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:53 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

[..]

In het algemeen krijgen we van zowel NS als ProRail antwoorden waar we wel wat mee kunnen. Niet altijd bevredigende antwoorden, maar doorgaans geen standaardbrieffies.

Waarom? Allereerst omdat we doorgaans wel zinnige vragen stellen (denk ik), omdat we ook constructief meedenken en het goede ook benoemen (denk ik) en verder ook omdat we daarna wel doorpakken richting ministerie of media (denk ik).

Een enkele keer komt een kopie van een brief van ons per ongeluk bij de klantenservice terecht. Dat is dan wel lachen. Meestal pest ik dan de PA-afdeling daar dan mee.
Driek echt, ik heb genoeg respect voor de manier waarop jullie in elk gval serieus genomen lijken te worden. Maar ga nooit naast je schoenen lopen :*

Uiteindelijk moet je als reiziger gewoon blij zijn met elke invloed die je hebt, en dat is niet veel.
pi_119187661
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Driek echt, ik heb genoeg respect voor de manier waarop jullie in elk gval serieus genomen lijken te worden. Maar ga nooit naast je schoenen lopen :*
Dat doen we dus ook niet. Vandaar dat (denk ik) steeds. Je moet in het leven sowieso altijd zien te schipperen tussen bescheiden en zelfbewust.

Een voorbeeld: we wilden die Brabantwerpen-expresse toch? Dat kun je met veel poeha op hoge toon eisen dat die ieder uur rijdt, dan weet je zeker dat ze er niet serieus naar kijken. Verzin zelf een haalbare omloop en laat zien dat je het eens per drie uur kan doen zonder verdere belasting op paden en met weinig extra (tractie)materieel, en ze nemen het welwillend mee.

En indien nodig, bijten we hard. Liever niet, maar als het moet, dan moet het. Zie onze klachten bij de NMa. Daar boekten we resultaat.

En dat zeg ik altijd intern, maar nu ook eens hierzo: we worden bijgestaan door een groep zeer bekwame en betrokken adviseurs. Zonder die mensen is MVBOV totaal nergens. Waarvan akte!
pi_119188798
EINDHOVEN - De nachttreinen tussen de Randstad en de Brabant stoppen op 9 december in ieder geval voorlopig met rijden. Provinciale Staten hebben namelijk nog niet besloten of ze willen blijven betalen voor het Nachtnet. Mocht die beslissing op korte termijn toch vallen, dan is het te laat om het spoorboekje aan te passen.

Bron: http://www.omroepbrabant.(...)inen+in+Brabant.aspx
pi_119188869
Was al minstens een half jaar bekend :O
pi_119188917
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 00:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Was al minstens een half jaar bekend :O
Ik dacht dat het idee was dat ze voorlopig iig tot minder diep in de nacht gingen rijden...
pi_119188969
Precies :) Dat staat er toch? :)
pi_119189013
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 00:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Precies :) Dat staat er toch? :)
Oh, in het artikel waarnaar wordt verwezen staat inderdaad dat het enkel de nachtnettreinen ná 02:00 betreft.
pi_119189456
Ik moet eigenlijk een goeie concerttrom kopen
pi_119190131
Het is weer zover, er wordt weer gestaakt in België bij de spoorwegen. Niet alles valt uit maar wel een deel.
pi_119190241
quote:

Groet,

Driek
In ieder geval mijn complimenten voor je brief. Voor de reden van de brief denk ik alleen dat je weinig respons kan verwachten. Zij kunnen er bijzonder weinig aan doen dat het puntstuk niet geleverd kan worden.

Ander detail, de wissels te Hoofddorp liggen al op de klem sinds die grote buitendienststelling van enkele weken terug. De wissels te singelgracht gaan in de nacht van 24/25 nov op de klem.
  woensdag 14 november 2012 @ 07:39:07 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119190365
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 06:55 schreef b2py het volgende:
Het is weer zover, er wordt weer gestaakt in België bij de spoorwegen. Niet alles valt uit maar wel een deel.
Vrij veel werkwilligen die worden tegengewerkt door (Waalse) stakers. Lees de tweets van @StationschefBMO maar eens.
pi_119190428
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 07:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Vrij veel werkwilligen die worden tegengewerkt door (Waalse) stakers. Lees de tweets van @StationschefBMO maar eens.
Met verbijstering de tweets gelezen. Kut fransen.
  woensdag 14 november 2012 @ 09:30:11 #34
200192 Darkwing_Duck
pi_119191741
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 07:48 schreef b2py het volgende:

Kut fransen.
Je haalt iets door elkaar..
  woensdag 14 november 2012 @ 09:35:11 #35
200192 Darkwing_Duck
  woensdag 14 november 2012 @ 09:56:14 #36
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_119192233
Ja, ik moest bij gebrek aan beter weer met stoppertje naar roosendaal. Had gepland 10 min geleden in amsterdam te zijn maar nu nog niet eens in dordt...
  woensdag 14 november 2012 @ 10:09:58 #37
200192 Darkwing_Duck
pi_119192625
http://www.ns.nl/reizigers/producten/producten/waar-te-koop

Oefenfilmpjes? :')

Wie denken ze wel dat ze voor zich hebben als gemidelde reiziger? Staatsmongolen? :')

Ongeloofelijk, dat is of minachting van je Klanten met de hoofdletter K van Kut, of je hebt geen vertrouwen in de usability van je verkooprobots...

Achterlijk gedoe :r
  woensdag 14 november 2012 @ 10:18:54 #38
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119192860
Ze hebben die automaat zodanig verneukt dat je drie extra stappen moet doen om een normaal kaartje te kopen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 november 2012 @ 10:41:45 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119193420
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:56 schreef ReisT het volgende:
Ja, ik moest bij gebrek aan beter weer met stoppertje naar roosendaal. Had gepland 10 min geleden in amsterdam te zijn maar nu nog niet eens in dordt...
Vanuit Roosendaal had je beter naar Breda kunnen reizen en vanaf daar met de Fyra verder... die is vandaag de hele dag toeslagvrij i.v.m. een defect wissel dat niet eens in de buurt van de HSL ligt. :')

In other news: de staat Wisconsin heeft een probleempje. De staat had enkele jaren terug subsidie gekregen van de Amerikaanse federale overheid om het railvervoer te verbeteren. De toenmalige staatsoverheid had een order geplaatst bij Talgo voor nieuwe treinen. Echter, Wisconsin heeft nu geen interesse meer in railvervoer (nieuwe gouverneur) en weigert zelfs om Talgo te betalen, terwijl de treinen al gebouwd zijn. Herhaaldelijke pogingen tot onderhandeling zijn op niets uitgelopen, en Talgo sleept Wisconsin nu voor het gerecht.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 november 2012 @ 10:42:48 #40
Maffe Fries
pi_119193442
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:18 schreef Duvel het volgende:
Ze hebben die automaat zodanig verneukt dat je drie extra stappen moet doen om een normaal kaartje te kopen.
wees maar gerust. Volgend jaar verneuken ze die gewone kaartjes ook nog eens
  woensdag 14 november 2012 @ 10:43:19 #41
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_119193456
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:41 schreef James1988 het volgende:

[..]

Vanuit Roosendaal had je beter naar Breda kunnen reizen en vanaf daar met de Fyra verder... die is vandaag de hele dag toeslagvrij i.v.m. een defect wissel dat niet eens in de buurt van de HSL ligt. :')

In other news: de staat Wisconsin heeft een probleempje. De staat had enkele jaren terug subsidie gekregen van de Amerikaanse federale overheid om het railvervoer te verbeteren. De toenmalige staatsoverheid had een order geplaatst bij Talgo voor nieuwe treinen. Echter, Wisconsin heeft nu geen interesse meer in railvervoer (nieuwe gouverneur) en weigert zelfs om Talgo te betalen, terwijl de treinen al gebouwd zijn. Herhaaldelijke pogingen tot onderhandeling zijn op niets uitgelopen, en Talgo sleept Wisconsin nu voor het gerecht.
Yay for korte-termijndenken in de politiek :(
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 14 november 2012 @ 10:43:22 #42
146033 ReisT
pi_119193458
Hoe kom jij aan 3? Ik had net 1 overbodige extra stap nodig. Dus dat lijkt nog mee te vallen. De volgorde van de menu's is wel door elkaar gegooid, waarom!?
  woensdag 14 november 2012 @ 10:44:45 #43
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119193496
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:43 schreef ReisT het volgende:
Hoe kom jij aan 3? Ik had net 1 overbodige extra stap nodig. Dus dat lijkt nog mee te vallen. De volgorde van de menu's is wel door elkaar gegooid, waarom!?
OK, twee dan.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 november 2012 @ 10:48:25 #44
Maffe Fries
pi_119193586
quote:

[..]

daarom komt dat land ook niet vooruit, omdat het allemaal op het nu gericht is en niet op de toekomst.

Nederland dreigt op diverse terreinen eenzelfde kant op te gaan
pi_119194059
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://www.ns.nl/reizigers/producten/producten/waar-te-koop

Oefenfilmpjes? :')

Wie denken ze wel dat ze voor zich hebben als gemidelde reiziger? Staatsmongolen? :')

Ongeloofelijk, dat is of minachting van je Klanten met de hoofdletter K van Kut, of je hebt geen vertrouwen in de usability van je verkooprobots...

Achterlijk gedoe :r
Er zijn genoeg mensen die blij zijn met dergelijke filmpjes, bijvoorbeeld ouderen. Die doen het liever thuis al eens i.p.v. op het station met vijf wachtenden achter ze. Toen de filmpjes voor de vorige versie kaartautomaten van de site waren gehaald, kregen ze daar meermaals vragen/commentaar over.

Niet zo mierenneuken :P
  woensdag 14 november 2012 @ 11:07:28 #46
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119194154
quote:
NS: Treinkaartje blijft

Mensen die maar af en toe met de trein reizen, kunnen gewoon gebruik blijven maken van het treinkaartje. De NS heeft dat laten weten, nadat het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer daarover vragen had gesteld, meldt dagblad Metro.

Bij de balie, in de kaartenautomaat en online blijven de kaartjes voor een enkele reis, dagretour en railrunner dus verkrijgbaar.

Vanaf 2014 worden de papieren kaartjes overigens wel voorzien van een chip waarmee moet worden in- en uitgecheckt.
http://www.volkskrant.nl/(...)kaartje-blijft.dhtml
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 november 2012 @ 11:09:30 #47
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119194210
Niks nieuws onder de zon dus... alleen snap ik niet waarom mensen met een kortingsformule dan per sé over moeten naar Reizen op Saldo. Ik vind het handig omdat ik veel reis en het mij veel rompslomp bespaart (zeker i.c.m. automatisch opladen) maar incidentele reizigers met een VDU, of bijvoorbeeld gezinnen, zijn hierbij niet gebaat.
  woensdag 14 november 2012 @ 11:11:46 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119194272
Dat snap ik ook niet. Met m'n JTK krijg ik korting, maar dat zou ik dan alleen nog krijgen met reizen op saldo. Ik koop nu alleen treinkaartjes voor dienstreizen, die worden dan dus volle prijs... Ik geloof niet dat ik zin heb in de declaratiehel met OV-chip.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 november 2012 @ 11:15:30 #49
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119194375
Declareren met de OV-chipkaart is juist erg makkelijk: je kunt heel eenvoudig een overzicht krijgen van al je reizen. Ik heb al diverse malen op die manier declaraties gedaan en dat is nooit een probleem geweest.
pi_119194377
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:11 schreef Duvel het volgende:
Dat snap ik ook niet. Met m'n JTK krijg ik korting, maar dat zou ik dan alleen nog krijgen met reizen op saldo. Ik koop nu alleen treinkaartjes voor dienstreizen, die worden dan dus volle prijs... Ik geloof niet dat ik zin heb in de declaratiehel met OV-chip.
Declaratiehel? Op OV-chipkaart.nl kun je in een paar seconden een transactieoverzicht in het gewenste bestandsformaat genereren, die je op het werk kunt indienen en voldoen aan de eisen van de Belastingdienst. Gemakkelijker kan haast niet?
  woensdag 14 november 2012 @ 11:18:58 #51
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119194480
Dan moet ik daar privéritten uit gaan filteren e.d. Ik vind het een partij gekut, en daarom koop ik kaartjes.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 november 2012 @ 11:20:17 #52
Maffe Fries
pi_119194512
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:09 schreef James1988 het volgende:
Niks nieuws onder de zon dus...
ware het niet dat ze de prijzen van die kaartjes naar chipkaartniveau gaan brengen
pi_119194567
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:18 schreef Duvel het volgende:
Dan moet ik daar privéritten uit gaan filteren e.d. Ik vind het een partij gekut, en daarom koop ik kaartjes.
Op je Mijn NS-account kun je iedere rit makkelijk markeren als privé of zakelijk, en dan een overzicht van één van beiden krijgen. Weet niet zeker of dat ook op OV-chipkaart.nl kan.

quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ware het niet dat ze de prijzen van die kaartjes naar chipkaartniveau gaan brengen
Dat klopt volgens mij niet helemaal. Het dubbel opstaptarief wordt afgeschaft. Het wordt wel zo dat de kilometerbeprijzing van de overige vervoerders in de prijs wordt doorberekend (en dus niet zoals met het papieren kaartje nu dat op de gehele reis het NS-tarief geldt). Maar de totaalprijs voor een reis valt dan volgens mij lager uit dan nu met het probleem van dubbel opstaptarief.
  woensdag 14 november 2012 @ 11:25:09 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119194656
Reizigers zijn hoe dan ook duurder uit dan in de huidige situatie met een papieren kaartje...
  woensdag 14 november 2012 @ 11:26:34 #55
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119194697
Wordt leuk als ik buitenlandse vrienden over de vloer heb en we een stukje met de trein moeten...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_119194708
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:25 schreef James1988 het volgende:
.
Jup, maar onlogisch is de nieuwe situatie op zich niet. Het is immers vreemd als je meerdere vervoerders op het spoor wilt (marktwerking e.d.), maar dan wel het tarief van die ene vervoerder voor de hele reis gebruikt. Da's geen marktwerking.

(Laten we dit maar niet uit laten lopen tot een discussie over marktwerking op het spoor :'))
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 november 2012 @ 11:27:04 #57
Maffe Fries
pi_119194713
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:25 schreef James1988 het volgende:
Reizigers zijn hoe dan ook duurder uit dan in de huidige situatie met een papieren kaartje...
precies. Dat kan soms behoorlijk wat schelen ...
  woensdag 14 november 2012 @ 11:27:38 #58
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119194731
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:26 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Jup, maar onlogisch is de nieuwe situatie op zich niet. Het is immers vreemd als je meerdere vervoerders op het spoor wilt (marktwerking e.d.), maar dan wel het tarief van die ene vervoerder voor de hele reis gebruikt. Da's geen marktwerking.

(Laten we dit maar niet uit laten lopen tot een discussie over marktwerking op het spoor :'))
Terug naar de eervorige eeuw!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 november 2012 @ 11:28:10 #59
Maffe Fries
pi_119194746
quote:

[..]

laat ik het zo zeggen: de tariefstructuur wordt er niet overzichtelijker op
  woensdag 14 november 2012 @ 11:28:21 #60
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119194751
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

precies. Dat kan soms behoorlijk wat schelen ...
Vorige week nog berekend, op een reis kan je dan zomaar 15% duurder uit zijn.
quote:

[..]

In Duitsland en Engeland zijn er gewoon kaartjes te koop voor de hele rit, ook als je met meerdere vervoerders reist.
  woensdag 14 november 2012 @ 11:30:35 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_119194815
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Vorige week nog berekend, op een reis kan je dan zomaar 15% duurder uit zijn.

[..]

In Duitsland en Engeland zijn er gewoon kaartjes te koop voor de hele rit, ook als je met meerdere vervoerders reist.
In Engeland word je genaaid doordat de tarieven gedifferentieerd zijn naar tijdstip van reizen en moment van boeken. Heb ik liever het Nederlandse systeem.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 14 november 2012 @ 11:33:11 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119194896
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:30 schreef Duvel het volgende:

[..]

In Engeland word je genaaid doordat de tarieven gedifferentieerd zijn naar tijdstip van reizen en moment van boeken. Heb ik liever het Nederlandse systeem.
Ja, men is in Engeland wat verder met tariefdifferentiatie dan in Nederland. Van mij hoeft dat hier niet te komen. Afgezien daarvan is het wel 'gewoon' mogelijk om een goede reis te krijgen aan een goede prijs, zonder hacky oplossingen zoals het aanpassen van het tariefsysteem zoals hier gaat gebeuren.
pi_119194913
Maken jullie veel gebruik van de regionale spoorvervoerders, eigenlijk? Ik reis er praktisch nooit mee, dus een lichte prijsstijging op de (niet kostendekkende) regionale lijntjes voelt voor mij sowieso een beetje ver weg.
  woensdag 14 november 2012 @ 11:34:16 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119194928
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:33 schreef HeavenSmiles het volgende:
Maken jullie veel gebruik van de regionale spoorvervoerders, eigenlijk?
Zeer zelden, omdat ik in Breda woon en meestal alleen maar naar NS-gebieden reis. Evenzogoed vind ik het wel krom dat tekortkomingen van de chipkaart op deze manier worden opgelost.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 november 2012 @ 11:35:21 #65
Maffe Fries
pi_119194956
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:33 schreef HeavenSmiles het volgende:
Maken jullie veel gebruik van de regionale spoorvervoerders, eigenlijk? Ik reis er praktisch nooit mee, dus een lichte prijsstijging op de (niet kostendekkende) regionale lijntjes voelt voor mij sowieso een beetje ver weg.
ik reis op dit moment vrijwel alleen met Arriva in het noorden des lands. Zolang je met één vervoerder reist is er weinig aan de hand, maar de kosten gaan fors oplopen als je op een dag van meerdere vervoerders gebruik gaat maken.
pi_119195007
Krijg je ervan als je in het noorden des lands gaat wonen, heb ik meermaals in dit topic gelezen.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zeer zelden, omdat ik in Breda woon en meestal alleen maar naar NS-gebieden reis. Evenzogoed vind ik het wel krom dat tekortkomingen van de chipkaart op deze manier worden opgelost.
Het lijkt me dat het technisch mogelijk is om een enkele vorm van tariefberekening te gebruiken, eerlijk gezegd. Was het juist niet de bedoeling om met de invoering van de chipkaart aparte kilometertarieven voor de regionale vervoerders mogelijk te maken?
pi_119196339
Ik gebruik de regionale vervoerders alleen om mijn landkaart compleet te krijgen. Dichts bijzijnde is voor mij ook CXX bij Amersfoort.. :P
  woensdag 14 november 2012 @ 12:19:21 #68
146033 ReisT
pi_119196575
quote:

[..]

Vanuit Roosendaal had je beter naar Breda kunnen reizen en vanaf daar met de Fyra verder...
Dat is helemaal niet beter want die Fyra komt precies tegelijk met de IC uit Vlissingen in Amsterdam aan.
En naar Amstel, waar ik naar toe moest, had het al helemaal geen zin. IC+Sprinter (via Gouda) was de snelste optie.
pi_119196852
Wat een gezeik bij weesp. Politieagenten en militairen langs de kant, allemaal vertragingen, de borden werken niet en treinen rijden door zonder te stoppen.
There are only 151 Pokémon.
  woensdag 14 november 2012 @ 13:14:44 #70
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119198232
Wie heeft zelf in dit gezeten en/of gezien?

Ik wist het 10 minuten geleden zelfs niet dat het bestaan heeft :X

bron: http://www.berliner-verkehrsseiten.de/m-bahn/
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_119198548
Wauw dat is gaaf gedaan :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119199349
Eerste stage dag gehad.
Gereden met DM'90. Fijn materieel. Paar slagjes Tiel - Arnhem gemaakt.

Weinig bijzonderheden behalve een sein in de storing die we vervolgens toch maar zelf konden gaan sleutelen, waarna uiteraard de overwegen te lang dicht lagen, dus die vervolgens in de storing schoten. Aanwijzingf AKI-AHOB-AOB , en maar weer verder.
  woensdag 14 november 2012 @ 13:50:25 #73
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_119199358
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:28 schreef Eenskijken het volgende:
Wat een gezeik bij weesp. Politieagenten en militairen langs de kant, allemaal vertragingen, de borden werken niet en treinen rijden door zonder te stoppen.
Watskeburt dan?

Dat de borden op wit, of zwart, staan is logisch als er geen stoppende trein valt aan te kondigen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_119199416
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:50 schreef Monopoly het volgende:
Eerste stage dag gehad.

Weinig bijzonderheden behalve een sein in de storing die we vervolgens toch maar zelf konden gaan sleutelen, waarna uiteraard de overwegen te lang dicht lagen, dus die vervolgens in de storing schoten. Aanwijzingf AKI-AHOB-AOB , en maar weer verder.
top baan lijkt mij dat
pi_119199436
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

top baan lijkt mij dat
Is het ook :Y
  woensdag 14 november 2012 @ 13:56:10 #76
45532 ziggyziggyziggy
pi_119199554
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:50 schreef Monopoly het volgende:
Eerste stage dag gehad.

TPRB zeker?
pi_119199727
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

TPRB zeker?
Hoofdspoor. Bediend sein. Bij station Elst net voor de overweg.
  woensdag 14 november 2012 @ 14:03:40 #78
45532 ziggyziggyziggy
pi_119199762
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:01 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Hoofdspoor. Bediend sein. Bij station Elst net voor de overweg.
Wat moest je sleutelen dan? De stop/door-schakeling ofzo?
pi_119199995
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Wat moest je sleutelen dan? De stop/door-schakeling ofzo?
Nee, want de overweg lag al dicht.
Normaal krijg ik bij vertrek Elst naar Arnhem groen knipper met een 6. Waarom weet niemand, want de IC krijgt gewoon hoog groen en knalt 140 daar.
Wij stonden klaar voor vertrek, sein bleef in de stand stop, maar de overweg en die daar achter ging al wel dicht.
Trdl Nijmegen gebeld, en die wou eerst aanwijzing STS geven, maar toen begon hij over dat kastje.
Mentor MCN was al zijn TSB etc aan het pakken, en ik probeerde het kastje gewoon, en toen schoot die op hoog groen na het bedienen.

Dus of het kastje deed wonderen, of de Trdl zat te slapen
  woensdag 14 november 2012 @ 14:18:39 #80
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119200194
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:12 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Nee, want de overweg lag al dicht.
Normaal krijg ik bij vertrek Elst naar Arnhem groen knipper met een 6. Waarom weet niemand, want de IC krijgt gewoon hoog groen en knalt 140 daar.
Waarschijnlijk zit er niet zoveel verder (500 á 600 meter?) een andere overweg met een verkorte aankondiging. Bij Hoog groen zou die overweg ook aan de stop-door gekoppeld worden. Door op Grfl6 te vertrekken blijft die overweg voor het wegverkeer open totdat je in de verkorte aankondiging voor 60 km/h rijdt. Daardoor kan de sluittijd van de overweg zo kort mogelijk gehouden worden.
pi_119200248
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zit er niet zoveel verder (500 á 600 meter?) een andere overweg met een verkorte aankondiging. Bij Hoog groen zou die overweg ook aan de stop-door gekoppeld worden. Door op Grfl6 te vertrekken blijft die overweg voor het wegverkeer open totdat je in de verkorte aankondiging voor 60 km/h rijdt. Daardoor kan de sluittijd van de overweg zo kort mogelijk gehouden worden.
Dat leek mij ook het enige logische. Met een DM'90 knal je overigens al vrij rap naar de 60, maar goed. Ik heb het sporenplan er bij gepakt, even een over weg er bij painten, die staat er niet op.
pi_119200382
Fles: "Tsja driek, Leuk verhaal. Maar wat "jullie' verwijtbaar achten, zal Gout, Schultz, of de slager op de hoek aan hun reet roesten. Dat moeten we constateren. "

Fiets: "Krijg je dan ook echt antwoord? Of blijft het bij de standaard mailtjes die je al stapels hoog naast de wc-pot hebt liggen?"

Ziehier: per kerende post uitgenodigd voor openhartig gesprek met ProRail-directeur (inclusief publiekelijke erkenning van de verwijtbaaheid!!!) en mail namens NS-baas Ingrid Thijssen:

woensdag 14 november 2012 @ 14:27:03 #83
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_119200447
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:20 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat leek mij ook het enige logische. Met een DM'90 knal je overigens al vrij rap naar de 60, maar goed. Ik heb het sporenplan er bij gepakt, even een over weg er bij painten, die staat er niet op.
In Baarn heb je ook zoiets.. Dat is ook voor een tweede overweg al is het daar voor 80 km/h.

Eventueel zou je ook de ATB-code kunnen laten verbeteren op het moment dat de overweg een tijd x dicht ligt zodat je dan harder kan gaan rijden zonder dat je een bordje hoeft af te wachten. Prorail heeft dat alleen nog nooit zo laten bouwen bij mijn weten.
pi_119200566
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Fles: "Tsja driek, Leuk verhaal. Maar wat "jullie' verwijtbaar achten, zal Gout, Schultz, of de slager op de hoek aan hun reet roesten. Dat moeten we constateren. "

Fiets: "Krijg je dan ook echt antwoord? Of blijft het bij de standaard mailtjes die je al stapels hoog naast de wc-pot hebt liggen?"

Ziehier: per kerende post uitgenodigd voor openhartig gesprek met ProRail-directeur (inclusief publiekelijke erkenning van de verwijtbaaheid!!!) en mail namens NS-baas Ingrid Thijssen:

Niet echt een verassend antwoord. Maar ProRail kan wel de voorraad willen beoordelen, maar railpro heeft uiteindelijk het laatste woord over de voorraad.

Flinke blunder trouwens van de aannemer. Die mag de kosten gaan dragen straks...
  woensdag 14 november 2012 @ 14:33:27 #85
45532 ziggyziggyziggy
pi_119200659
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:20 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Geen Paint nodig. Dit komt uit de BVS-tekening:

Overigens is het geen bediend sein, maar een P-sein. Dat verandert de zaak iets.
pi_119200713
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Geen Paint nodig. Dit komt uit de BVS-tekening:

[ afbeelding ]

Overigens is het geen bediend sein, maar een P-sein. Dat verandert de zaak iets.
Nou kijk aan, dan wordt het wel een stuk duidelijker. Dan is de "paddestoel" dus toch voor die overweg gewoon. Waarom het sein dan op groen sprong weet ik nog steeds niet. Want het sein er achter was wel gewoon groen, dus er zat geen spoorbezetting voor ons.
Dat een sein gestoord is kan, maar waarom de Trdl dan een aanwijzing STS voor een P-sein wou geven is mij nog steeds een raadsel.
  woensdag 14 november 2012 @ 14:41:41 #87
45532 ziggyziggyziggy
pi_119200892
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:35 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Nou kijk aan, dan wordt het wel een stuk duidelijker. Dan is de "paddestoel" dus toch voor die overweg gewoon. Waarom het sein dan op groen sprong weet ik nog steeds niet. Want het sein er achter was wel gewoon groen, dus er zat geen spoorbezetting voor ons.
Dat een sein gestoord is kan, maar waarom de Trdl dan een aanwijzing STS voor een P-sein wou geven is mij nog steeds een raadsel.
Dat is inderdaad een vreemde actie. Anyway, hij had de stopdoor-schakeling dus met stop bediend en dan duurt het even voor je P-sein veilig komt vanwege de ingebouwde vertraging. Ik gok dat dat tijdrelais niet helemaal deed wat hij moest doen en je daarom met de hand kon/moest sleutelen.
pi_119200983
quote:

Nou, mooi. Het beste wat je kon hopen eigenlijk. Al wordt de vertraging er geen minuut minder door, maar okee.
pi_119201013
Volgens de ProRail Twitter zijn ze nu bezig met het repareren van het wissel te goverwelle. Met een foto erbij. Te vinden op blog.ProRail.nl
  PR/Manusje van alles woensdag 14 november 2012 @ 14:47:40 #90
Toezicht is gezond!
pi_119201073
quote:

^O^ netjes. Had ik niet verwacht.
pi_119201432
De belgen staken weer eens..
  woensdag 14 november 2012 @ 15:03:02 #92
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119201567
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:59 schreef Yreal het volgende:
De belgen Walen staken weer eens..
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport woensdag 14 november 2012 @ 15:31:58 #93
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_119202448
Weekend vrij kost nu maar 25 euro per maand voor het eerste jaar: http://www.ns.nl/reiziger(...)ie-weekend-vrij.html
Op die manier wordt het wel aantrekkelijker, ik was gemiddeld 1 weekend per 2 weken op pad met een actiekaartje, dus 40 euro was dan duurder, maar voor 25 euro denk ik er sterk over om toch maar weekendvrij te nemen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  PR/Manusje van alles woensdag 14 november 2012 @ 15:34:03 #94
Toezicht is gezond!
pi_119202514
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:31 schreef dennistd het volgende:
Weekend vrij kost nu maar 25 euro per maand voor het eerste jaar: http://www.ns.nl/reiziger(...)ie-weekend-vrij.html
Op die manier wordt het wel aantrekkelijker, ik was gemiddeld 1 weekend per 2 weken op pad met een actiekaartje, dus 40 euro was dan duurder, maar voor 25 euro denk ik er sterk over om toch maar weekendvrij te nemen.
Hoeren. :') ik moet nog tot februari met m'n oude weekendvrij. :r van 40 euro per maand. :r
  PR/Manusje van alles woensdag 14 november 2012 @ 15:36:10 #95
Toezicht is gezond!
pi_119202583
Voor 50 euro kan je nu WeekendVrij 1e klas krijgen. :o
pi_119202723

Afbeelding van de scheur in puntstuk te Gouda.
pi_119202754
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:34 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Hoeren. :') ik moet nog tot februari met m'n oude weekendvrij. :r van 40 euro per maand. :r
Dat. Net voor 400 euro een jaar verlengd.
pi_119203276
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:40 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Afbeelding van de scheur in puntstuk te Gouda.
Klopt. Die foto zag ik vanmorgen in de Inktpot ook.

Overigens blijken ze nu toch een puntstuk te hebben.

het wordt nu:

Noodreparatie vannacht, vervanging puntstuk dit weekend.

Aangepast bericht hier: http://www.voorbeterov.nl/121113.php
  woensdag 14 november 2012 @ 15:58:47 #99
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_119203393
Wat ik me overigens ook afvraag: ze testen toch regelmatig met zo'n ultrasoontrein? Kan deze het begin van een dergelijke breuk niet opsporen, zodat tijdig een puntstuk geregeld kan worden? Of is er niet een andere vorm van inspectie van dit soort gevoelige puntstukken op kritieke plekken mogelijk, waarbij al vóór het falen een nieuw puntstuk + vervanging wordt ingepland?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_119203520
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:55 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Klopt. Die foto zag ik vanmorgen in de Inktpot ook.

Overigens blijken ze nu toch een puntstuk te hebben.

het wordt nu:

Noodreparatie vannacht, vervanging puntstuk dit weekend.

Aangepast bericht hier: http://www.voorbeterov.nl/121113.php
Noodreparatie? Gaan ze een noodlas erin zetten oid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')