enquote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien![]()
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden![]()
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen)
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren![]()
Zo, dat was mijn dagje gister welEigen schuld gelukkig
Volgens mij hebben ze daar een truc toegepast om in Harlingen Haven een trein te splitsen en een deel achter te laten. Het laatste stuk spoor is niet geisoleerd (niet beveiligd, spoorbezetting niet zichtbaar voor de trdl), daar kun je dus "zomaar" een trein achter laten.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 12:30 schreef Peterselieman het volgende:
In Harlingen Haven stopten de Arriva-treinen tot nu toe halverwege het perron ipv bij het stootblok. Dit veroorzaakte echter lawaaioverlast voor de omwonenden, omdat het geluid van de motoren van de GTW resoneerden in een steegje.
De oplossing is, hoe raden jullie het, wél doorrijden tot het stootblok.
Dat het niet gebeurde was volgens mij iets met de beveiliging van het spoor ofzo
quote:
Voor de goederentreinen naar Duitsland worden straks op bestaand spoor drie vaste goederenroutes gecreëerd, naar Oldenzaal, Zevenaar en Venlo. De keuze voor vaste goederencorridors gaat de geluidsoverlast beperken, zegt een woordvoerster van het ministerie van Infrastructuur en Milieu.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:07 schreef bork het volgende:
Veel meer geluidsoverlast door vrachttreinen kopte de Volkskrant vanmorgen.
Nope. HLE 18 is gebaseerd op de EuroSprinter, type ES64U4.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:20 schreef Dr_Flash het volgende:
De rijden in België toch ook al een tijdje?
Ook nee. Ze zijn gebaseerd op de ÖBB Taurus, maar dan met een aangepaste kop om te voldoen aan nieuwe botsnormen e.d.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:22 schreef dennistd het volgende:
Zijn dat geen BR189's met Vectron-uiterlijk?
U = Universeel (reizigers en goederen), F = bedoeld voor goederen (freight)quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:24 schreef dennistd het volgende:
Ah, Taurussen.. Wie noemt twee verschillende locs dan ook ES64U4 en ES64F4...
De details zijn mij niet bekend... maar ik denk dat je een soortgelijk resultaat kunt verwachten als wat we zagen toen die VIRM laatst tegen een SLT botste.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe botst dit beter dan een Taurus eigenlijk?
Ik weet precies hoe het zit... maar dat ga ik niet op mijn mobiel zitten typen. Ik kom er later op terug.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:05 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze daar een truc toegepast om in Harlingen Haven een trein te splitsen en een deel achter te laten. Het laatste stuk spoor is niet geisoleerd (niet beveiligd, spoorbezetting niet zichtbaar voor de trdl), daar kun je dus "zomaar" een trein achter laten.
Volgens mij gebruiken ze verder een soort automatische beveiliging, die in principe toestaat dat als er een trein van Harlingen naar Harlingen Haven vertrokken is, er pas een nieuwe trein die kant op kan als het hele baanvak t/m Harlingen Haven vrij is. Het laatste, ongeisoleerde stukje spoor telt daar niet voor mee.
Waarom je daar dan met een gewone dienst geen gebruik van kunt maken is omdat als je vanaf dat onbeveiligde spoor weer het beveiligde spoor op wilt de trdl bewust / handmatig moet bevestigen dat het spoor tussen Harlingen en Harlingen Haven vrij is en er geen trein richting Haven onderweg is.
Zo ongeveer zit het volgens mij
Super!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 13:31 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik weet precies hoe het zit... maar dat ga ik niet op mijn mobiel zitten typen. Ik kom er later op terug.
het moet wel zo krap, omdat de IC uit Leeuwarden die trein op zijn hielen zitquote:Op vrijdag 22 juni 2012 12:49 schreef dennistd het volgende:
Wel extreem krap (zo niet onmogelijk) gepland: binnenkomst in Zwolle 1 cq. 2 minuten achter de stopper uit Groningen
Dan moeten ze dat DOEN.quote:
het is gewoon een mooie verpakkingquote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan moeten ze dat DOEN.
En niet lullen over strikter kijken.
Nee. Dat gaat tegen het principe van seinwezens in.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:58 schreef dennistd het volgende:
Maar zolang er dus maar gesleuteld/geschoten wordt voor vertrek is er niks aan de hand bij vertrek van achter het S-bord? Ik neem aan dat Arriva zelf wel zo snugger is om bij een geplande kruising bij Harlingen te wachten op de tegentrein (indien die vertraagd is), en niet zo maar te gaan sleutelen om zelf naar Haven te rijden terwijl ie weet dat daar nog een andere trein staat..
Ja en nee. Een machinist weet in principe wel waar gekruist wordt, maar in een sterk verstoorde situatie (veel vertragingen) kan dat natuurlijk op losse schroeven staan. En aangezien op een TPRB-baanvak geen vertragingen worden gemeten, moet je als trdl je tijdwegdiagram verdomd goed op orde houden.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee. Dat gaat tegen het principe van seinwezens in.
Gewoon Procesleiding invoeren voor de TPRB-baanvakken lijkt me al voldoende.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:12 schreef Peterselieman het volgende:
Communicatie met de verkeersleiding van Arriva kan hierbij ook helpen. Zij weten wel waar de treinen uithangen.
Doet me wel afvragen waarom ProRail niet ook gegevens van bijvoorbeeld de GPS uit gaat lezen voor plaatsbepaling van treinen op bepaalde baanvakken
Ik doelde op het stukje "neem aan" en "wel zo snugger".quote:
kan. Kostenplaatje is vaak een punt bij de rustige baanvakkenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Gewoon Procesleiding invoeren voor de TPRB-baanvakken lijkt me al voldoende.
Als je goed kijkt naar de tekst op het onderbord onder het S-bord zie je daar de instructies staan om te sleutelen ("bedien het sein") en vervolgens te wachten tot het sein aan het eind van het perron (sein S1100) uit de stand stop komt voordat de trein het S-bord mag passeren en richting Harlingen vertrekken.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:58 schreef dennistd het volgende:
Maar zolang er dus maar gesleuteld/geschoten wordt voor vertrek is er niks aan de hand bij vertrek van achter het S-bord?
quote:
Ik bedoel dus, zoals je daaronder ook kan lezen, dat ze meer naar de overstappen willen gaan kijken. Voorheen deden ze dat niet, hoewel die regeltjes er wel waren. Nu gaan ze dat dus wél doen.quote:
hangt van het lijntje af.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:55 schreef dennistd het volgende:
Werd er tot nu toe dan juist langer gewacht, of werd er gewoon weggereden zonder de overstap over te nemen?
Het moet niet gekker wordenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:45 schreef greavy het volgende:
de HC was pissig dat ie door ons te laat kon vertrekken.
precies. Met zeven toegankelijke bakken karren kan ook primaquote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Tuurlijk, dat is het makkelijkste. Gewoon opheffen. Doorrijden met 3 afgesloten bakken is uiteraard ondenkbaar.
Tof!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:05 schreef dennistd het volgende:
Alle Arriva-treinen in het noorden zijn nu live te volgen: http://www.treinviewer.nl/
zie ook http://www.lc.nl/frieslan(...)volgen-met-mobieltje
Nee, bakken even uitrangeren kan niet zomaar.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:05 schreef DrNick het volgende:
Bakken achter laten kan niet he, met het stuur-standrijtuig?
Misschien dat de HC vanwege veiligheidsredenen de trein niet wilde laten verderrijden?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, bakken even uitrangeren kan niet zomaar.
Afsluiten is echter geen probleem.
Dat zeg ik toch de hele tijd?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:09 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Misschien dat de HC vanwege veiligheidsredenen de trein niet wilde laten verderrijden?
had ik een vooruitziende blik eerder vandaag?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:05 schreef dennistd het volgende:
Alle Arriva-treinen in het noorden zijn nu live te volgen: http://www.treinviewer.nl/
zie ook http://www.lc.nl/frieslan(...)volgen-met-mobieltje
De HC is eindverantwoordelijke voor de veiligheid in de trein. Als hij het idee heeft dat hij de veiligheid niet (meer) kan garanderen, dan is het aan hem om de trein op te heffen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:59 schreef greavy het volgende:
Meer reizigers zeiden dat. Maar de HC vond het onverantwoord. Nu rijdt ie leeg achter ons aan. Vanaf Eindhoven is er vervangend materieel. Onbegrijpelijk, want in Schiphol en Amsterdam Zuid kon het wel gewoon. Ze hadden gewoon de bakken moeten afsluiten als je met de veiligheid zit (ivm defecte deuren).
waarachijnlijk eind 2013, bij einde obis inbouw in virmquote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:07 schreef DrNick het volgende:
Oh, alleen Arriva zie ik, wordt het ook beschikbaar voor NS treinen?
Klopt, ik zat niet goed te lezen. In dat geval was afsluiten van de defecte bakken wel een optie geweest. Misschien dat hij simpelweg moeite had om buiten de kaders te denken.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch de hele tijd?
Maar als hij de voorste 3 bakken had afgesloten, hadden we er met 7 doorgereden. Was geen capaciteitsprobleem geweest.
Nu werk je het af aan de IC alkmaar-maastricht, die nu een capaciteitsprobleem kreeg.
Ja, maar dat weerhoudt ons er natuurlijk niet van om daar een mening over te hebbenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
De HC is eindverantwoordelijke voor de veiligheid in de trein. Als hij het idee heeft dat hij de veiligheid niet (meer) kan garanderen, dan is het aan hem om de trein op te heffen.
Dus óók als "bakken afsluiten en doorkarren" een optie is, kan de HC anders besluiten.
Ik snap sowieso niet waarom ze mijn studenten-ov per se willen zien als ik toch al verplicht in- en uit moet checkenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:49 schreef greavy het volgende:
Tijdens het instappen zat hij al enorm ongeduldig op zijn fluitje te blazen... Verdient geen schoonheidsprijs.
En nu hebben we van die "reizigersonderzoek" omaatjes in de trein rondlopen. "Mag ik uw kaartje zien?" NEE. "Ja, maar, het is" NEE zei ik.
Gelijk iedereen verder die ze vroeg ook 'Nee'
schandalig. Dat dit kan in Nederland.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Grindtrein ontspoord op Amsterdam Centraal
is inderdaad op werkspoor gebeurdquote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
schandalig. Dat dit kan in Nederland.
Nee, maar alle gekheid op een stokje. Veel vertraging hoeft dit niet veroorzaakt te hebben, omdat het ook op een spoor kan zijn gebeurd waar gewerkt wordt
http://kubus.mailspool.nl/spoorkaart/quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:15 schreef b2py het volgende:
[..]
waarachijnlijk eind 2013, bij einde obis inbouw in virm
Zie ook Deze foto voor de situatie vanaf een ander punt.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:59 schreef greavy het volgende:
Was idd op een buiten dienst gesteld spoor. Veel ongemak had het niet.
Nou ze kunnen er zo nieuwe bielzen en staven overheen leggen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Zie ook Deze foto voor de situatie vanaf een ander punt.
Volgens mij ligt dat dat zoals het bedoeld was, niet als resultaat van de ontsporing.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Nou ze kunnen er zo nieuwe bielzen en staven overheen leggen.
Wel jammer dat net een paar jaar terug de lijnen Hlgh - Lw en Lw - Stv volledig vernieuwd zijn met TPRB. Ombouw naar V-CVL is niet zo heel moeilijk, maar sindsdien is helaas wel een (niet seinwezen-) project voorbijgekomen dat de straatkasten zo vol heeft gezet dat het ombouwen naar een V-CVL qua ruimte niet meer gaat...quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Gewoon Procesleiding invoeren voor de TPRB-baanvakken lijkt me al voldoende.
Intratuin. Bij afname van meer dan 500 stuks krijg je 5% korting. Daarom zie je vaak lange treintjes met bielzen rijden.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:23 schreef Anno1982 het volgende:
Bij welk tuincentrum ga je die bielzen halen?
Wat je overigens rechtsonder ziet branden, is een paalspoorstaafverbinding, afgekort PSV. Dit zorgt ervoor dat de stroom die zoals nu door de bovenleiding portalen loopt afgeleidt wordt naar de spoorstaaf.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:28 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Wel jammer dat net een paar jaar terug de lijnen Hlgh - Lw en Lw - Stv volledig vernieuwd zijn met TPRB. Ombouw naar V-CVL is niet zo heel moeilijk, maar sindsdien is helaas wel een (niet seinwezen-) project voorbijgekomen dat de straatkasten zo vol heeft gezet dat het ombouwen naar een V-CVL qua ruimte niet meer gaat...
Was deze overigens al gepost?
Dat dacht ik ook gelijk toen ik vanmiddag er een mailtje over kreeg.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
had ik een vooruitziende blik eerder vandaag?
Ook je foutenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook gelijk toen ik vanmiddag er een mailtje over kreeg.
Anyway, zo'n beetje mijn complete werk is nu dus live te volgen...
Gokje: Gratis knuffelen?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:58 schreef Guppyfriend het volgende:
Free huggers op Utrecht Centraal? Is er iets te doen?
Jaaa dat snap ikquote:
het kan het voor jou misschien ook iets makkelijker makenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:44 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook gelijk toen ik vanmiddag er een mailtje over kreeg.
Anyway, zo'n beetje mijn complete werk is nu dus live te volgen...
mooi zo. Nu moeten ze nog ervoor zorgen dat ze bij concessies niet te goedkoop inschrijven. XX heeft iets dergelijks ook al aangekondigd, omdat ze bij een aantal concessies onder de kostprijs ingeschreven haddenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:55 schreef dennistd het volgende:
Syntus is gered: http://nos.nl/artikel/387176-syntus-gered-van-faillissement.html
Ik denk dat dat wel meevalt.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het kan het voor jou misschien ook iets makkelijker maken
Godzijdank zie je geen rijwegen...quote:
op je beeldschermen kun je anders weinig zien van een aantal van die trajectenquote:
Je ziet in het filmpje de sein ook van groen naar rood springen. Wat gebeurd er dan allemaal vanaf dat moment? Of komt het sein even later weer op groen?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat je overigens rechtsonder ziet branden, is een paalspoorstaafverbinding, afgekort PSV. Dit zorgt ervoor dat de stroom die zoals nu door de bovenleiding portalen loopt afgeleidt wordt naar de spoorstaaf.
Ik heb nog meer manieren om te weten te komen waar een trein precies is. Het grootste deel van de tijd is het trouwens totaal niet nodig om dat op de meter nauwkeurig te weten, en anders kan een machinist me dat prima vertellen. Als er iets aan de hand is, heb ik die toch al aan de lijn.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op je beeldschermen kun je anders weinig zien van een aantal van die trajecten
wellicht zou dennistd jou kunnen helpen. Ik meen dat hij wel eens iets in die richting had of er mee bezig was.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 21:05 schreef computergirl het volgende:
ik zoek een actueel bestand met GPS coördinaten van alle nederlandse treinstations. Google geeft tot nu toe geen resultaat, heeft iemand een tip?
Zoiets? http://openov.nl/haltes/data/spoorkaart.kmlquote:Op vrijdag 22 juni 2012 21:05 schreef computergirl het volgende:
ik zoek een actueel bestand met GPS coördinaten van alle nederlandse treinstations. Google geeft tot nu toe geen resultaat, heeft iemand een tip?
Bedankt voor de herinnering, ik wilde nog ff gaan kijken, dus gelijk maar ff gedaan. De psv hangt los, omdat waarschijnlijk de dsv ontploft is, getuige ook de brandsporen op de mast. Ook nog even naar boven gekeken, maar aan de bovenleiding is niets te zien.quote:
Ja zoiets idd.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 21:11 schreef DrNick het volgende:
[..]
Zoiets? http://openov.nl/haltes/data/spoorkaart.kml
Yep! Maar bovenin dus geen schade te zien.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Je ziet kort na die enorme flits ook op 2 punten een brandje aan dat portaal. Bovenop en laag aan de zijkant. Die lage is die klappende psv dan lijkt me
wat ik dus ook nog uitlegde :pquote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Wat je overigens rechtsonder ziet branden, is een paalspoorstaafverbinding, afgekort PSV. Dit zorgt ervoor dat de stroom die zoals nu door de bovenleiding portalen loopt afgeleidt wordt naar de spoorstaaf.
Er is geen melding geweest van een seinstoring, dus blijkbaar is ie weer teruggekomen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:35 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Je ziet in het filmpje de sein ook van groen naar rood springen. Wat gebeurd er dan allemaal vanaf dat moment? Of komt het sein even later weer op groen?
Dat wordt alleen gemeld als het daadwerkelijk invloed heeft op het treinverkeer, zoals een versperring of structureel meer dan vijf minuten vertraging. Waarmee ik niet wil zeggen dat dat hier niet het geval zou zijn.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er is geen melding geweest van een seinstoring, dus blijkbaar is ie weer teruggekomen.
Ik heb geen idee, maar ik denk dat als ie echt stuk was geweest, ook de overweg permanent dicht had gelegen. En dat had wel invloed gehad op het treinverkeer.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat wordt alleen gemeld als het daadwerkelijk invloed heeft op het treinverkeer, zoals een versperring of structureel meer dan vijf minuten vertraging. Waarmee ik niet wil zeggen dat dat hier niet het geval zou zijn.
Maar ik gok dat door de retourstroom een spoorbezetting is ontstaan en die na verloop van tijd weer is weggevloeid. Ofzo.
Vanochtend was er tussen Gouda en Moordrecht een overwegstoring, aldus omroep in trein. Alle treinen reden wel, maar echter stapvoets en met 5 minuten vertraging. Verstoring werd ook niet gemeld op ns.nlquote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat wordt alleen gemeld als het daadwerkelijk invloed heeft op het treinverkeer, zoals een versperring of structureel meer dan vijf minuten vertraging. Waarmee ik niet wil zeggen dat dat hier niet het geval zou zijn.
Maar ik gok dat door de retourstroom een spoorbezetting is ontstaan en die na verloop van tijd weer is weggevloeid. Ofzo.
Die website is ontzettend interessant qua inhoud. Jammergenoeg niet altijd even prettig leesbaarquote:Op vrijdag 22 juni 2012 21:24 schreef Duvel het volgende:
http://energievoorziening(...)aaf%20verbinding.htm
Ik heb 'm vanmiddag besteldquote:Op woensdag 2 mei 2012 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
* Ding dong!
Huh?![]()
Na een levertijd van slechts 208 dagen is mijn DB-stationsklok met radio-aansturing gearriveerd![]()
[ afbeelding ]
Ik ben daarmee bezig, met het in te voeren. Is nog niet af.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 21:05 schreef computergirl het volgende:
Niet noodzakelijk.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:44 schreef appleme het volgende:
Wellicht een gevolg hiervan, of praat ik dan onzin?
gr
Ik heb wel een oude, in csv formaat. Maar daar mis ik dus stations als Twello etc. Wil je die hebben?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 04:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik ben daarmee bezig, met het in te voeren. Is nog niet af.
Ah, jij kent de locatie dus. Weet jij ook welk sein?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 21:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
Bedankt voor de herinnering, ik wilde nog ff gaan kijken, dus gelijk maar ff gedaan. De psv hangt los, omdat waarschijnlijk de dsv ontploft is, getuige ook de brandsporen op de mast. Ook nog even naar boven gekeken, maar aan de bovenleiding is niets te zien.
[ afbeelding ]
Ik kon de andere kant niet zien zonder te komen waar ik niet komen mag, dus hier moeten we het helaas mee doen!
Via de NS-API kan je het wel in XML-formaat krijgen dacht ik.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 08:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik heb wel een oude, in csv formaat. Maar daar mis ik dus stations als Twello etc. Wil je die hebben?
De bewuste XML kan ik hier niet posten, is te groot. Ik zal hem even uploaden naar mijn webserver. Niet altijd online, kijk dan even later.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 14:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Via de NS-API kan je het wel in XML-formaat krijgen dacht ik.
http://drnick.nl/fok/ns-api-stations-v2.xmlquote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:41 schreef James1988 het volgende:
Er is inmiddels ook een v2-api die ook afgekorte stationsnamen teruggeeft![]()
Met wat XSLT kun je die XML wel omvormen naar CSV. Of met handwerk. Of met wat code.
deze heeft in ieder geval Nijverdal Westquote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:42 schreef DrNick het volgende:
[..]
http://drnick.nl/fok/ns-api-stations-v2.xml
Ja leuk hequote:
Het hele Duitse netwerk of allen het grensgebied?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
deze heeft in ieder geval Nijverdal West
ook Duitse en Belgische stations![]()
Jawel hoor. Nog leuker is het als dat NAAR DE TYFUS STINKENDE GRAFDING meteen weer opkrastquote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Niets is leuker als je bij binnenkomst in Deventer op het spoor ernaast de afvaltrein uit Apeldoorn VAM vertrekgereed naar Zwolle Rangeer ziet staan.
Ik moest lachenquote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jawel hoor. Nog leuker is het als dat NAAR DE TYFUS STINKENDE GRAFDING meteen weer opkrast
<Kort>Boisheim</Kort>quote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:32 schreef DrNick het volgende:
[..]
Het hele Duitse netwerk of allen het grensgebied?
Als de wind verkeerd staat? Jaquote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Haha hoezo, ruik je dat ding elke dag vanuit je raam
omdat je zo'n plezier aan de trein beleeft kan er een opdracht geregeld worden om deze voor jouw deur te laten ontsporenquote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jawel hoor. Nog leuker is het als dat NAAR DE TYFUS STINKENDE GRAFDING meteen weer opkrast
Och, het was zo geplandquote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar gaat spoorbezettings-detectioneel toch wel iets niet helemaal zoals het hoort, denk je dan
En om geld en om lust en om seks en om een bos radijsjes in de aanbieding en als er ECHT niks anders op zit, ook nog een klein beetje om veiligheidquote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Maar het leven gaat niet om raar uitzien maar om efficiëntie.
Hoe wil je dat beveiligingstechnisch oplossen dan? Hele korte zones?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:16 schreef Zug-Chef het volgende:
Maar het leven gaat niet om raar uitzien maar om efficiëntie.
Geel knipper heeft daar geen last van.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar gaat spoorbezettings-detectioneel toch wel iets niet helemaal zoals het hoort, denk je dan
Officieel mag dit niet.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:47 schreef Peterselieman het volgende:
In Nederland gebeurt het ook wel eens
Elke treinbeweging moet je aanvragen bij de TRDL en je moet opdracht hebben. Als hij ziet dat het sein nog niet is afgereden mag hij de de opdracht eigenlijk niet geven om alvast op te rijden. Stel je voor je voorganger gooit plots het anker uit. Knalt de achterligger er zo bovenop. Dat is trouwens ook een zaak van de Mcn om gewoon te wachten totdat je voorganger het voorgaande sein heeft gepasseerd en dan te vragen aan de TRDL om op te mogen rijden. Sterker nog theoretisch kan van andere zijde zo een trein binnen komen op dat spoor.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Hoe wil je dat beveiligingstechnisch oplossen dan? Hele korte zones?
in het geval van Bergen op Zoom is het treinverkeer daar gewoon goed gemonitord en is er goed contact geweest met de treindienstleider.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:33 schreef Cherna het volgende:
[..]
Elke treinbeweging moet je aanvragen bij de TRDL en je moet opdracht hebben. Als hij ziet dat het sein nog niet is afgereden mag hij de de opdracht eigenlijk niet geven om alvast op te rijden. Stel je voor je voorganger gooit plots het anker uit. Knalt de achterligger er zo bovenop. Dat is trouwens ook een zaak van de Mcn om gewoon te wachten totdat je voorganger het voorgaande sein heeft gepasseerd en dan te vragen aan de TRDL om op te mogen rijden. Sterker nog theoretisch kan van andere zijde zo een trein binnen komen op dat spoor.
Dat is toch beveiligd? Ik dacht dat pas als een trein de hele rijweg totaan het bestemmingsspoor heeft afgereden, een rijweg in tegengestelde richting met geel-knipper naar datzelfde spoor kan worden ingesteld.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:33 schreef Cherna het volgende:
[..]
Sterker nog theoretisch kan van andere zijde zo een trein binnen komen op dat spoor.
Als mijn sein rood toont maar sta nog 300 meter weg van het sein kan van de andere kant iemand met geel knipper zo mijn spoor oprijden. Daarom altijd toestemming om op te mogen rijden tot het sein en zelfs een terugkoppeling te geven wanneer ik weer stil sta.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is toch beveiligd? Ik dacht dat pas als een trein de hele rijweg totaan het bestemmingsspoor heeft afgereden, een rijweg in tegengestelde richting met geel-knipper naar datzelfde spoor kan worden ingesteld.
De situatie in het filmpje is inderdaad vrijwel onmogelijk inderdaad. Dan zou er echt iets fout gaan natuurlijk. Dat dit soort zaken gebeuren zoals in het filmpje is natuurlijk waar. Maar mocht het mis gaan dan kun je je als machinist verantwoorden. Dan trekt de PLPer, TDRL etc , zelfs je baas zijn handen terug.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is toch beveiligd? Ik dacht dat pas als een trein de hele rijweg totaan het bestemmingsspoor heeft afgereden, een rijweg in tegengestelde richting met geel-knipper naar datzelfde spoor kan worden ingesteld.
nou nee, want een rijweg naar bezet spoor moet wel ingelegd worden door de TRDL of in de plannen verwerkt zijn.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:42 schreef Cherna het volgende:
[..]
Als mijn sein rood toont maar sta nog 300 meter weg van het sein kan van de andere kant iemand met geel knipper zo mijn spoor oprijden.
je hebt in principe altijd toestemming op op te mogen rijden tot het sein, tenzij anders afgesprokenquote:Daarom altijd toestemming om op te mogen rijden tot het sein en zelfs een terugkoppeling te geven wanneer ik weer stil sta.
Dat geloof ik graag dat er contact is geweest met de TRDL. Maar hij zal dan zo slim zijn om je met zicht te laten oprijden. Maar als bij de voorganger plots de atb afvalt door een stroring en met met klap stilstaat, en jij klapt erop dan ga je voor de bijl. De TRDL heeft je namelijk ROZ gegeven.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in het geval van Bergen op Zoom is het treinverkeer daar gewoon goed gemonitord en is er goed contact geweest met de treindienstleider.
Bij een willekeurig station op de vrije baan zou dit niet toegestaan zijn
oh ja, maar daarom moet je er ook niet meteen achteraan gaan. Dat heeft bovendien voor die 100 meter die afgelegd moet worden geen zin.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:56 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat geloof ik graag dat er contact is geweest met de TRDL. Maar hij zal dan zo slim zijn om je met zicht te laten oprijden. Maar als bij de voorganger plots de atb afvalt door een stroring en met met klap stilstaat, en jij klapt erop dan ga je voor de bijl. De TRDL heeft je namelijk ROZ gegeven.
Dat is waar. Daarom mag ik dus niet zomaar zonder toestemming naar het rode sein oprijden. Hij heeft namelijk geel knipper gegeven voor mijn tegenligger. Zou ik ook gaan rijden kan een botsing het gevolg zijn. 2 treinen zijn dan namelijk tegenover elkander in beweging.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nou nee, want een rijweg naar bezet spoor moet wel ingelegd worden door de TRDL of in de plannen verwerkt zijn.
[..]
je hebt in principe altijd toestemming op op te mogen rijden tot het sein, tenzij anders afgesproken
het oprijden mag in principe wel, maar in het geval van Bergen op Zoom golden andere afspraken, namelijk het kopmaken langs het perron, waarbij ingepland stond dat er nog een treindeel bijgeplaatst zou worden.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:00 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat is waar. Daarom mag ik dus niet zomaar zonder toestemming naar het rode sein oprijden. Hij heeft namelijk geel knipper gegeven voor mijn tegenligger. Zou ik ook gaan rijden kan een botsing het gevolg zijn. 2 treinen zijn dan namelijk tegenover elkander in beweging.
Okies. Hoe ze het per locatie aanpakken zal me worst wezen. Ik hou gewoon de regelgeving erop na.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het oprijden mag in principe wel, maar in het geval van Bergen op Zoom golden andere afspraken, namelijk het kopmaken langs het perron, waarbij ingepland stond dat er nog een treindeel bijgeplaatst zou worden.
ah zo bedoel je het. Ik denk dat we het over twee verschillende dingen hadden.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:11 schreef Cherna het volgende:
[..]
Okies. Hoe ze het per locatie aanpakken zal me worst wezen. Ik hou gewoon de regelgeving erop na.
Normaal is het zo als ik binnenkom op bezet spoor(geel knipper) staat het treindeel stil waartegen ik moet combineren. Moet er niet aan denken dat iemand plots op me af komt. Anders om kan ook. Ik kom binnen en sta stil. Dan komt een ret mcn met een stel en combineert. En wil ik het goed doen moet ik eigenlijk de TRDL het sein geven dat ik stil sta zodat hij geel knipper kan geven naar bezet spoor om de andere machinist te kunnen laten combineren.
Geen probleem.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ah zo bedoel je het. Ik denk dat we het over twee verschillende dingen hadden.
Leuke foto, beetje jammer alleen van de paal die uit de voorste cabine steekt.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 22:38 schreef dennistd het volgende:
Vanmiddag in Amersfoort was Plan U 115 zelfstandig onderweg van de Bokkeduinen naar zijn plek bij het station:
[ link | afbeelding ]
Nouja, dit stel wel redelijk.. Het is volgens mij het slechtste stel wat er als museumstel is..quote:Op zaterdag 23 juni 2012 22:42 schreef Igen het volgende:
Maar is een rijdende Plan U echt zo bijzonder?Vergeef me als het een domme vraag is.
Oh ik heb nogeens een interessant artikel geschreven over een trein in oorlogstijdquote:Op zaterdag 23 juni 2012 23:17 schreef bork het volgende:
'Sporen naar het front' Is een grote tentoonstelling met treinen uit binnen- en buitenland. 'Sporen naar het front' vertelt het verhaal van treinen in oorlogstijd. De bedoeling is dat er pantsertreinen en hospitaaltreinen uit heel Europa komen. Vanaf maart 2013 in het NSM.
Interresant stukje Flesquote:Op zaterdag 23 juni 2012 23:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ik heb nogeens een interessant artikel geschreven over een trein in oorlogstijd
Serie 600 A'dam-Rotterdam keert op het Oostelijk eiland normaal, als ik mij niet vergis. De 9200 keert op de Meer. Wel beter dat de Benelux weer doorrijdt, maar dan doet omlopen op CS?quote:Op zondag 24 juni 2012 13:12 schreef b2py het volgende:
Was het overigens al gemeld dat vanaf donderdag Fyra weer 2 keer per uur gaat rijden? Ze hebben de tegenhanger van de Benelux Amsterdam - Schiphol - Den Haag HS - Rotterdam Centraal eruit gemikt.
Meldt ProRail. Zou het dan vandaag al verholpen zijn? Of wordt het weer wat anders...quote:Defecte spoorbrug Amsterdam 1 (Asd-Shl)
Tussen Amsterdam Centraal en Schiphol moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 15 tot 30 minuten.
Door een defecte spoorbrug rijden er tussen Amsterdam Centraal en Schiphol minder treinen.
Prognose:
*Naar verwachting tot 16:00 uur.
Op station Breda komen treinen die met die storing te maken hebben. Lijkt me wel logisch dus dat het daar omgeroepen wordt. Op Deventer gelukkig nietquote:Op zondag 24 juni 2012 14:46 schreef Ireyon het volgende:
Alleen zo kansloos dat die storingsmelding blijkbaar relevant is voor elk station in Nederland en het omroepen ervan op station Breda ongeveer 6 minuten in beslag neemt.
"Dat is geen blokafstand, beste vriend."quote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan gewoon man, boejje regeltjesgeneuzel
quote:Op zondag 24 juni 2012 15:18 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
"Dat is geen blokafstand, beste vriend."
Zeker zo'n SOMDA-autist
Nee, die klinken anders. Die klinken alsquote:Op zondag 24 juni 2012 15:18 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Zeker zo'n SOMDA-autist
Zoals die reactie onder het filmpje dus.quote:Op zondag 24 juni 2012 15:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, die klinken anders. Die klinken als
"EN DIT MAG WEL PRORAIL??????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ALLEMAAL KWAAIE MENSEN MET TERRORISTISCHE BEDOELINGEN KUNNEN ZO DOOR DAT HEKJE LOPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! EN ONS GOEDWILLENDE SPOTTERS MOETEN JULLIE KEER OP KEER AFZEIKEN???????????!!!!!!!!!!??????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Dat is Flashquote:Op zondag 24 juni 2012 15:18 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Zeker zo'n SOMDA-autist
Waar vandaan?quote:Op zondag 24 juni 2012 16:21 schreef Pino112 het volgende:
We moeten maandag (2 juli) om 9u op Schiphol zijn.
Mij lijkt dat we sneller met de auto kunnen, maar anderen zeggen dat we beter met de trein kunnen.
Iemand ervaring met auto vs trein?
De omroep is alleen op relevante stations inderdaad, maar als ik in Reisplanner Xtra een route Eindhoven - Amsterdam utistippel kreeg ik de melding dat er een verstoring op het traject is.. nl. geen Fyra's tussen Amsterdam en Schipholquote:Op zondag 24 juni 2012 14:59 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Op station Breda komen treinen die met die storing te maken hebben. Lijkt me wel logisch dus dat het daar omgeroepen wordt. Op Deventer gelukkig niet
Parkeren bij Schiphol vind 'k maar een dure hel vergeleken met relaxt een trein uitstappen en gelijk in Plaza aankomen.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:21 schreef Pino112 het volgende:
We moeten maandag (2 juli) om 9u op Schiphol zijn.
Mij lijkt dat we sneller met de auto kunnen, maar anderen zeggen dat we beter met de trein kunnen.
Iemand ervaring met auto vs trein?
De mooiste elec loc(serie 23) die er bestaat als het mijn keuze zou zijn. De vormgeving is echt mooi. Mooie fotoquote:Op zondag 24 juni 2012 10:58 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
NMBS 2364+PFT-TSP K1A's+NMBS 2365
Op zaterdag 23 juni 2012 werd er een afscheidsrit gereden met de HLE23'en, die (bijna) allemaal aan de kant staan. De 2364 en 2365 zijn rijvaardig gehouden voor de TSP, en kunnen als allerlaatste rit deze afscheidsrit gaan rijden. Hier staat het gezelschap van circa 200 man te Familleureux BK 41,680 voor de eerste fotostop van de dag. Het weer zat vandaag enorm goed mee, er was veel zon. De wolken die er soms waren, hinderden het fotograferen niet,.
Inderdaad, het gaat om de file bij Nijkerk en A'dam enzo.quote:Op zondag 24 juni 2012 16:49 schreef greavy het volgende:
Trein is dan wel makkelijkste gok ik. 1x/u rechtstreekt, andere halfuur met een overstap Amersfoort. Reistijd is dan nog geen anderhalf uur.
Met de auto ben je in reistijd zeker niet sneller, helemaal niet als er een file staat.
Hee zo weet ik ook nog een filmpjequote:Op zondag 24 juni 2012 16:31 schreef Cherna het volgende:
De jankende motoren en uitstraling hebben wel iets.
Sociosquote:Op zondag 24 juni 2012 19:50 schreef Socios het volgende:
Haha, mensen die reizen met een OV-Chipkaart of dat serieus overwegen
Mensen met kladblokjesquote:Op zondag 24 juni 2012 19:50 schreef Socios het volgende:
Haha, mensen die reizen met een OV-Chipkaart of dat serieus overwegen
Oh god...quote:
Misschien dat Uriah Heep er wel chocolade van kan bakken, maar dan is hij ook één van de zeer weinigen.quote:
die foto's zullen er ongetwijfeld wel zijn, maar dat zijn toevalstreffers. Een dergelijke trein vind je namelijk nooit in de aankondigingen terugquote:Op zondag 24 juni 2012 20:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Valt me tegen dat er geen foto van de goederentrein met defensie spul gepost is... Aantal cv90 ... Staat nu op utrecht centraal
Ik vind het juist een best verhelderende uitleg. Ondanks dat het wel aangeeft wat een kutsysteem de OV-chipkaart is.quote:
er staat nog meer klaar bij zeist. Dus voor de liefhebbers..quote:Op zondag 24 juni 2012 21:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die foto's zullen er ongetwijfeld wel zijn, maar dat zijn toevalstreffers. Een dergelijke trein vind je namelijk nooit in de aankondigingen terug
Dat wel.quote:
Gebeurt hier dagelijks in de spits, zo bijzonder is het niet....quote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Kan gewoon man, boejje regeltjesgeneuzel
mja, op RER A is het in de beveiliging opgenomen via de zwevende blokken, bij deze lijnen niet.quote:Op zondag 24 juni 2012 23:19 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Gebeurt hier dagelijks in de spits, zo bijzonder is het niet....
Nou, als ik dat stuk lees van Syntus denk ik daar toch anders over..quote:
In München komt de S-bahn ook nogal rap opvolgend in sommige stations, best grappig om te zien.quote:Op zondag 24 juni 2012 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, op RER A is het in de beveiliging opgenomen via de zwevende blokken, bij deze lijnen niet.
Bepaalde onderdelen moeten nog gemaakt worden, bijvoorbeeld bij een smederij.quote:Op maandag 25 juni 2012 08:09 schreef James1988 het volgende:
Dat gedoe met die stomme brug bij Amsterdam duurt nu al een week, en er is nog geen einde in zicht. Wat is dit voor gefaal?
Bedankt voor de link!quote:Op maandag 25 juni 2012 09:24 schreef greavy het volgende:
Is iemand bekend met de Flickr van Peter Schoeber? Hij is zijn oude dia's aan het digitaliseren en op Flickr aan het plaatsen
Klikje naar zijn Flickr
Ik heb dezequote:Op maandag 25 juni 2012 12:46 schreef James1988 het volgende:
In Brabant hebben we niet eens abonnementen voor de bus. Alleen zo'n gaar voordeelurenabonnement.
Nu zijn het alleen nog die OV-zones waar ze mee stoppen, de volgende stap wordt dat ze de JTK zelf ook afschaffen. Uiterlijk eind 2013 is de nieuwste planning.quote:Op maandag 25 juni 2012 11:17 schreef Duvel het volgende:
Wat? Gaan ze de OV-zones van de JTK schrappen? Wat een mongolen.
Waarom zou je die af willen schaffen?! Het gros van mijn collega's komt met zo'n ding naar het werk.quote:Op maandag 25 juni 2012 13:35 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nu zijn het alleen nog die OV-zones waar ze mee stoppen, de volgende stap wordt dat ze de JTK zelf ook afschaffen. Uiterlijk eind 2013 is de nieuwste planning.
NS wil dat iedereen op saldo gaat reizen.quote:Op maandag 25 juni 2012 13:37 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom zou je die af willen schaffen?! Het gros van mijn collega's komt met zo'n ding naar het werk.
Dat is ook het enige wat conducteurs lijken te snappenquote:Op maandag 25 juni 2012 15:13 schreef ReisT het volgende:
Probleem is dus gewoon dat ze het verkeerde soort rijtuigen gebruiken voor de Fyra.
[..]
NS wil dat iedereen op saldo gaat reizen.
Ja, lekker is dat, ik heb nu al een week extra last van mijn oorsuizen. Heb een gevoelig gehoor doordat ik vroeger een acuut lawaaitrauma heb opgelopen. Ik hoop dat het snel terugzakt anders heb ik nog een appeltje te schillen met NS Hispeed, ben daarom ook benieuwd naar het decibelniveau.quote:Op maandag 25 juni 2012 15:09 schreef dennistd het volgende:
Dat komt door de betonnen onderbouw ipv ballast.. Dat resoneert nogal lekker
Hij doet het niet echt. Tenminste, bijv. van Groningen naar Assen lukt wel, maar als ik probeer te plannen van station Bijlmer of Holendrecht dan krijg ik een witte pagina (heb de stationsnaam uiteraard wel volledig uitgeschreven).quote:Op maandag 25 juni 2012 14:09 schreef dennistd het volgende:
Ben even aan het prutsen geweest om een reisplanner met veel via-stations te maken, om zo makkelijker rondreisjes te kunnen plannen: http://spoornieuws.nl/reisjesplanner
Als er geen overstaptijd opgegeven wordt rekent ie standaard twee minuten
Ze maken het ook onnodig ingewikkeld. Een korte mededeling "Vergeet u niet uit te checken" is al genoeg.quote:Op maandag 25 juni 2012 15:15 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik heb nog nooit een conducteur om horen roepen die vertelde dat je als je ingecheckt bent sowieso maar uit moet checken, of je nou met een abonnement of op saldo reist
Jep die kende ik, maar goed, ik heb NS Hispeed inmiddels een klacht/brief gestuurd. Wil er toch graag opheldering over. Bedankt iigquote:Op maandag 25 juni 2012 15:31 schreef dennistd het volgende:
Wat ik zo kan vinden 105db: http://www.skyscrapercity(...)2509914#post92509914
Het brengt inderdaad reizigers in de war. Reizen op saldo is inderdaad de officiële definitie, maar dat krijg je dus echt niet ingeburgerd. Vind het ook niet zo slim dat ze het reisproduct waarmee je aangeeft of je 2e of 1e klas reist ook zo hebben genoemd...quote:Op maandag 25 juni 2012 15:42 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ze maken het ook onnodig ingewikkeld. Een korte mededeling "Vergeet u niet uit te checken" is al genoeg.
(Verder is het een beetje een definitiekwestie, volgens NS ben je altijd bezig met 'reizen op saldo' als je bent ingecheckt.)
Check van tevoren, wat je keuze ook moge zijn, of een WeekendVrij abonnement te combineren is met een ander abonnement. Volgens mij werkt dat niet altijd feilloos.quote:Op maandag 25 juni 2012 15:58 schreef greavy het volgende:
Wat is het goedkoopste om in de zomervakantie te gaan doen?
* Ik heb mijn opleiding afgerond, en ga een opleiding zonder Stufi en SOV doen (MBO BBL, geen recht daarop).
* In de zomer moet ik 4 dagen per week Dordrecht-Leerdam doen (waarvan één keer heen in de avondspits)
Ik bezit een WeekendVrij.
Ik denk gewoon het 'Uitgestudeerd' aanbod, om ook in de spits korting te ontvangen?
Het is korting, geen abonnement voor een vaste prijs zoals dat in andere regio's (en voorheen ook in Brabant) verkrijgbaar was.quote:
Maar waarom moest het zo nodig iets zijn wat ze nog "hadden staan"? Ze hebben ook locs ingehuurd omdat ze geen geschikte locs hadden staan dus waarom dan geen rijtuigen huren. (En wat is er mis met ICL?)quote:Op maandag 25 juni 2012 16:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
En ja, dat zijn inderdaad de verkeerde rijtuigen. Maar eigenlijk had deze hele situatie niet hoeven bestaan als men een fatsoenlijke leverancier had gekozen. Men had gewoon niks beters staan (nee, ICK en ICL komen niet in aanmerking!)
Dat is natuurlijk mogelijk, maar goed, het idee van de OV-chipkaart is natuurlijk.. Eén kaart voor alle OVquote:Op maandag 25 juni 2012 16:25 schreef greavy het volgende:
@TheSalesMan, ik zou dan dat aanbod op mijn 2e OV-Chipkaart zetten (die ik al heb, maar inmiddels niet meer gebruik nu WeekendVrij en SOV op één kaart kunnen).
Zie ook mijn geposte lijstjes met prioriteitskeuzes van de apparatuur.
Inderdaad, maar goed, als je de trein doorloopt op zoek naar een beschikbaar toilet o.i.d. moet je natuurlijk door die kopdeuren heen. En dan krijg je wel even een flinke dosis (onverwacht) lawaai op je oren meteen. Voor mensen met een bovengemiddeld gevoelig gehoor als ik behoorlijk vervelend.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Over het geluidsniveau in de Fyra: op de balkons is het dusdanig hoog dat je er liever niet zit, maar met de kopdeuren dicht is het nog nét te overleven. Wanneer je echter tussen die kopdeuren staat is het geluidsniveau dusdanig dat je er gehoorschade van kunt krijgen.
Wedje opzetten?quote:Op maandag 25 juni 2012 16:46 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk mogelijk, maar goed, het idee van de OV-chipkaart is natuurlijk.. Eén kaart voor alle OV.
Ik ben inderdaad bekend met de prioriteitskeuzen, maar in sommige gevallen werkt dat niet naar behoren. Dat is meer wat ik bedoelde. Bv. op een OV-chipkaart met studentenreisproduct kun je niet tegelijkertijd een Weekend Vrij-abonnement hebben. Dat werkt niet.
Tegenwoordig wel? Heb ooit van NS Klantenservice gehoord dat dit niet mogelijk zou zijn. Moet toegeven dat ik het nooit geprobeerd heb...quote:
Wat denk je dat dit geintje met die (12?) locs per maand kost? En wat denk je dat een vloot rijtuigen per maand kost?quote:Op maandag 25 juni 2012 16:36 schreef ReisT het volgende:
[..]
Maar waarom moest het zo nodig iets zijn wat ze nog "hadden staan"? Ze hebben ook locs ingehuurd omdat ze geen geschikte locs hadden staan dus waarom dan geen rijtuigen huren. (En wat is er mis met ICL?)
'Ooit'... Ik reis inmiddels al 5,5 maand met die 2 producten gecombineerd (NS Weekend Vrij en SOV Week Vrij). Het werkt gewoon. En dat prioriteitenlijstje klopt daardoor ook gewoon.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:09 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Tegenwoordig wel? Heb ooit van NS Klantenservice gehoord dat dit niet mogelijk zou zijn. Moet toegeven dat ik het nooit geprobeerd heb...
Excuses! Het gaat steeds beter met de OV-chipkaart zeggen we danquote:Op maandag 25 juni 2012 17:21 schreef greavy het volgende:
[..]
'Ooit'. Ik reis inmiddels al 4 maanden met die 2 producten gecombineerd (NS Weekend Vrij en SOV Week Vrij). Het werkt gewoon. En dat prioriteitenlijstje klopt daardoor ook gewoon.
Ohnee? Ga maar eens met de 909 of de 954 mee tussen Rotterdam (909 V Rtd 07:51) en Schiphol (954 V Shl 17:11). Als je een tikkeltje pech hebt, móet je wel daar staan omdat de rest VOL zit.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:33 schreef b2py het volgende:
Lekker boeiend of die rijtuigen in tussencompartimenten herrie maakt. Geen enkele simpele ziel verblijft daar langer dan 5 seconden.
Daar valt het nog enigszins mee, al is het harder dan bij vergelijkbaar materieel op binnenlandse trajecten.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:37 schreef b2py het volgende:
Als de deuren tussen de in/uitstap gedeeltes en rijtuigen dicht zijn, heb je er bijna geen last van.
De Albatros is inmiddels meer dan 5 jaar te laat en iedere deadline die (al dan niet publiek) gegeven wordt, wordt niet gehaald. Ik geloof allang niet meer in "een paar maanden nog", zelfs niet nu een aantal V250-stellen zijn overgedragen aan NS Hispeed.quote:Met de albatros zal je er ook al minder last van hebben. Voor die paar maanden nog...
Exact, ik zal het even wat duidelijker beschrijvenquote:Op maandag 25 juni 2012 17:55 schreef James1988 het volgende:
Als ik het dus goed begrijp heb je 2 OV-chipkaarten:
- Een normale (persoonlijke) kaart zonder kortingsproduct
- Een OV-studentenchipkaart
In dat geval is een reis met de OV-SCK 40% goedkoper dan met de normale kaart.
Precies ! zo'n systeem zocht ik eigenlijk of dat bestondquote:Op maandag 25 juni 2012 18:01 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij wordt er nog gewerkt aan de mogelijkheid om "Samenreiskorting" op je OV-chipkaart te laden. Dan reis je tijdelijk met 40% korting (zoals nu het geval is met papieren kaartjes). Daar kwam een paar weken terug iets over voorbij.
Dat bestaat al hoor. Gewoon als product kopen bij de automaat.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:01 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij wordt er nog gewerkt aan de mogelijkheid om "Samenreiskorting" op je OV-chipkaart te laden. Dan reis je tijdelijk met 40% korting (zoals nu het geval is met papieren kaartjes). Daar kwam een paar weken terug iets over voorbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |