Maar waarom moest het zo nodig iets zijn wat ze nog "hadden staan"? Ze hebben ook locs ingehuurd omdat ze geen geschikte locs hadden staan dus waarom dan geen rijtuigen huren. (En wat is er mis met ICL?)quote:Op maandag 25 juni 2012 16:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
En ja, dat zijn inderdaad de verkeerde rijtuigen. Maar eigenlijk had deze hele situatie niet hoeven bestaan als men een fatsoenlijke leverancier had gekozen. Men had gewoon niks beters staan (nee, ICK en ICL komen niet in aanmerking!)
Dat is natuurlijk mogelijk, maar goed, het idee van de OV-chipkaart is natuurlijk.. Eén kaart voor alle OVquote:Op maandag 25 juni 2012 16:25 schreef greavy het volgende:
@TheSalesMan, ik zou dan dat aanbod op mijn 2e OV-Chipkaart zetten (die ik al heb, maar inmiddels niet meer gebruik nu WeekendVrij en SOV op één kaart kunnen).
Zie ook mijn geposte lijstjes met prioriteitskeuzes van de apparatuur.
Inderdaad, maar goed, als je de trein doorloopt op zoek naar een beschikbaar toilet o.i.d. moet je natuurlijk door die kopdeuren heen. En dan krijg je wel even een flinke dosis (onverwacht) lawaai op je oren meteen. Voor mensen met een bovengemiddeld gevoelig gehoor als ik behoorlijk vervelend.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Over het geluidsniveau in de Fyra: op de balkons is het dusdanig hoog dat je er liever niet zit, maar met de kopdeuren dicht is het nog nét te overleven. Wanneer je echter tussen die kopdeuren staat is het geluidsniveau dusdanig dat je er gehoorschade van kunt krijgen.
Wedje opzetten?quote:Op maandag 25 juni 2012 16:46 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk mogelijk, maar goed, het idee van de OV-chipkaart is natuurlijk.. Eén kaart voor alle OV.
Ik ben inderdaad bekend met de prioriteitskeuzen, maar in sommige gevallen werkt dat niet naar behoren. Dat is meer wat ik bedoelde. Bv. op een OV-chipkaart met studentenreisproduct kun je niet tegelijkertijd een Weekend Vrij-abonnement hebben. Dat werkt niet.
Tegenwoordig wel? Heb ooit van NS Klantenservice gehoord dat dit niet mogelijk zou zijn. Moet toegeven dat ik het nooit geprobeerd heb...quote:
Wat denk je dat dit geintje met die (12?) locs per maand kost? En wat denk je dat een vloot rijtuigen per maand kost?quote:Op maandag 25 juni 2012 16:36 schreef ReisT het volgende:
[..]
Maar waarom moest het zo nodig iets zijn wat ze nog "hadden staan"? Ze hebben ook locs ingehuurd omdat ze geen geschikte locs hadden staan dus waarom dan geen rijtuigen huren. (En wat is er mis met ICL?)
'Ooit'... Ik reis inmiddels al 5,5 maand met die 2 producten gecombineerd (NS Weekend Vrij en SOV Week Vrij). Het werkt gewoon. En dat prioriteitenlijstje klopt daardoor ook gewoon.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:09 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Tegenwoordig wel? Heb ooit van NS Klantenservice gehoord dat dit niet mogelijk zou zijn. Moet toegeven dat ik het nooit geprobeerd heb...
Excuses! Het gaat steeds beter met de OV-chipkaart zeggen we danquote:Op maandag 25 juni 2012 17:21 schreef greavy het volgende:
[..]
'Ooit'. Ik reis inmiddels al 4 maanden met die 2 producten gecombineerd (NS Weekend Vrij en SOV Week Vrij). Het werkt gewoon. En dat prioriteitenlijstje klopt daardoor ook gewoon.
Ohnee? Ga maar eens met de 909 of de 954 mee tussen Rotterdam (909 V Rtd 07:51) en Schiphol (954 V Shl 17:11). Als je een tikkeltje pech hebt, móet je wel daar staan omdat de rest VOL zit.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:33 schreef b2py het volgende:
Lekker boeiend of die rijtuigen in tussencompartimenten herrie maakt. Geen enkele simpele ziel verblijft daar langer dan 5 seconden.
Daar valt het nog enigszins mee, al is het harder dan bij vergelijkbaar materieel op binnenlandse trajecten.quote:Op maandag 25 juni 2012 17:37 schreef b2py het volgende:
Als de deuren tussen de in/uitstap gedeeltes en rijtuigen dicht zijn, heb je er bijna geen last van.
De Albatros is inmiddels meer dan 5 jaar te laat en iedere deadline die (al dan niet publiek) gegeven wordt, wordt niet gehaald. Ik geloof allang niet meer in "een paar maanden nog", zelfs niet nu een aantal V250-stellen zijn overgedragen aan NS Hispeed.quote:Met de albatros zal je er ook al minder last van hebben. Voor die paar maanden nog...
Exact, ik zal het even wat duidelijker beschrijvenquote:Op maandag 25 juni 2012 17:55 schreef James1988 het volgende:
Als ik het dus goed begrijp heb je 2 OV-chipkaarten:
- Een normale (persoonlijke) kaart zonder kortingsproduct
- Een OV-studentenchipkaart
In dat geval is een reis met de OV-SCK 40% goedkoper dan met de normale kaart.
Precies ! zo'n systeem zocht ik eigenlijk of dat bestondquote:Op maandag 25 juni 2012 18:01 schreef James1988 het volgende:
Volgens mij wordt er nog gewerkt aan de mogelijkheid om "Samenreiskorting" op je OV-chipkaart te laden. Dan reis je tijdelijk met 40% korting (zoals nu het geval is met papieren kaartjes). Daar kwam een paar weken terug iets over voorbij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |