Ja en nee. Een machinist weet in principe wel waar gekruist wordt, maar in een sterk verstoorde situatie (veel vertragingen) kan dat natuurlijk op losse schroeven staan. En aangezien op een TPRB-baanvak geen vertragingen worden gemeten, moet je als trdl je tijdwegdiagram verdomd goed op orde houden.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee. Dat gaat tegen het principe van seinwezens in.
Gewoon Procesleiding invoeren voor de TPRB-baanvakken lijkt me al voldoende.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:12 schreef Peterselieman het volgende:
Communicatie met de verkeersleiding van Arriva kan hierbij ook helpen. Zij weten wel waar de treinen uithangen.
Doet me wel afvragen waarom ProRail niet ook gegevens van bijvoorbeeld de GPS uit gaat lezen voor plaatsbepaling van treinen op bepaalde baanvakken
Ik doelde op het stukje "neem aan" en "wel zo snugger".quote:
kan. Kostenplaatje is vaak een punt bij de rustige baanvakkenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Gewoon Procesleiding invoeren voor de TPRB-baanvakken lijkt me al voldoende.
Als je goed kijkt naar de tekst op het onderbord onder het S-bord zie je daar de instructies staan om te sleutelen ("bedien het sein") en vervolgens te wachten tot het sein aan het eind van het perron (sein S1100) uit de stand stop komt voordat de trein het S-bord mag passeren en richting Harlingen vertrekken.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:58 schreef dennistd het volgende:
Maar zolang er dus maar gesleuteld/geschoten wordt voor vertrek is er niks aan de hand bij vertrek van achter het S-bord?
quote:
Ik bedoel dus, zoals je daaronder ook kan lezen, dat ze meer naar de overstappen willen gaan kijken. Voorheen deden ze dat niet, hoewel die regeltjes er wel waren. Nu gaan ze dat dus wél doen.quote:
hangt van het lijntje af.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:55 schreef dennistd het volgende:
Werd er tot nu toe dan juist langer gewacht, of werd er gewoon weggereden zonder de overstap over te nemen?
Het moet niet gekker wordenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:45 schreef greavy het volgende:
de HC was pissig dat ie door ons te laat kon vertrekken.
precies. Met zeven toegankelijke bakken karren kan ook primaquote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Tuurlijk, dat is het makkelijkste. Gewoon opheffen. Doorrijden met 3 afgesloten bakken is uiteraard ondenkbaar.
Tof!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:05 schreef dennistd het volgende:
Alle Arriva-treinen in het noorden zijn nu live te volgen: http://www.treinviewer.nl/
zie ook http://www.lc.nl/frieslan(...)volgen-met-mobieltje
Nee, bakken even uitrangeren kan niet zomaar.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:05 schreef DrNick het volgende:
Bakken achter laten kan niet he, met het stuur-standrijtuig?
Misschien dat de HC vanwege veiligheidsredenen de trein niet wilde laten verderrijden?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:07 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, bakken even uitrangeren kan niet zomaar.
Afsluiten is echter geen probleem.
Dat zeg ik toch de hele tijd?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:09 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Misschien dat de HC vanwege veiligheidsredenen de trein niet wilde laten verderrijden?
had ik een vooruitziende blik eerder vandaag?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:05 schreef dennistd het volgende:
Alle Arriva-treinen in het noorden zijn nu live te volgen: http://www.treinviewer.nl/
zie ook http://www.lc.nl/frieslan(...)volgen-met-mobieltje
De HC is eindverantwoordelijke voor de veiligheid in de trein. Als hij het idee heeft dat hij de veiligheid niet (meer) kan garanderen, dan is het aan hem om de trein op te heffen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:59 schreef greavy het volgende:
Meer reizigers zeiden dat. Maar de HC vond het onverantwoord. Nu rijdt ie leeg achter ons aan. Vanaf Eindhoven is er vervangend materieel. Onbegrijpelijk, want in Schiphol en Amsterdam Zuid kon het wel gewoon. Ze hadden gewoon de bakken moeten afsluiten als je met de veiligheid zit (ivm defecte deuren).
waarachijnlijk eind 2013, bij einde obis inbouw in virmquote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:07 schreef DrNick het volgende:
Oh, alleen Arriva zie ik, wordt het ook beschikbaar voor NS treinen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |