abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:10:13 #31
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_113237258
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee. Dat gaat tegen het principe van seinwezens in.
Ja en nee. Een machinist weet in principe wel waar gekruist wordt, maar in een sterk verstoorde situatie (veel vertragingen) kan dat natuurlijk op losse schroeven staan. En aangezien op een TPRB-baanvak geen vertragingen worden gemeten, moet je als trdl je tijdwegdiagram verdomd goed op orde houden.

TPRB is bij vertragingen of storingen daarom stukken moeilijker en intensiever dan gewone baanvakken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 juni 2012 @ 15:12:18 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113237357
Communicatie met de verkeersleiding van Arriva kan hierbij ook helpen. Zij weten wel waar de treinen uithangen.

Doet me wel afvragen waarom ProRail niet ook gegevens van bijvoorbeeld de GPS uit gaat lezen voor plaatsbepaling van treinen op bepaalde baanvakken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_113237432
2 minuten tussen de treinen is toch amper te doen?
AJAX AMSTERDAM!
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:16:45 #34
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_113237581
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:12 schreef Peterselieman het volgende:
Communicatie met de verkeersleiding van Arriva kan hierbij ook helpen. Zij weten wel waar de treinen uithangen.

Doet me wel afvragen waarom ProRail niet ook gegevens van bijvoorbeeld de GPS uit gaat lezen voor plaatsbepaling van treinen op bepaalde baanvakken
Gewoon Procesleiding invoeren voor de TPRB-baanvakken lijkt me al voldoende.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:17:00 #35
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_113237588
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:10 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ja en nee.
Ik doelde op het stukje "neem aan" en "wel zo snugger". :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 juni 2012 @ 15:18:37 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113237658
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Gewoon Procesleiding invoeren voor de TPRB-baanvakken lijkt me al voldoende.
kan. Kostenplaatje is vaak een punt bij de rustige baanvakken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_113237837
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 14:58 schreef dennistd het volgende:
Maar zolang er dus maar gesleuteld/geschoten wordt voor vertrek is er niks aan de hand bij vertrek van achter het S-bord?
Als je goed kijkt naar de tekst op het onderbord onder het S-bord zie je daar de instructies staan om te sleutelen ("bedien het sein") en vervolgens te wachten tot het sein aan het eind van het perron (sein S1100) uit de stand stop komt voordat de trein het S-bord mag passeren en richting Harlingen vertrekken.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 15:55:14 #38
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113239200
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe doe je dat? Strikt kijken? :?
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 14:28 schreef Peterselieman het volgende:
ze willen gewoon op tijd rijden
Ik bedoel dus, zoals je daaronder ook kan lezen, dat ze meer naar de overstappen willen gaan kijken. Voorheen deden ze dat niet, hoewel die regeltjes er wel waren. Nu gaan ze dat dus wél doen.
  Redactie Sport vrijdag 22 juni 2012 @ 15:55:54 #39
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113239235
Werd er tot nu toe dan juist langer gewacht, of werd er gewoon weggereden zonder de overstap over te nemen?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 22 juni 2012 @ 16:03:34 #40
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113239517
Voorheen was het wat de machinist wilde, maar ook wat de post opdroeg, zegmaar. Er was sowieso geen enkele houvast voor de reiziger.
Nu heeft Arriva afspraken gemaakt met NS en ProRail over over te nemen overstappen. Wanneer een kwartiersdienst is in de richting van Kropswolde ev lukt dat niet, en bestaat er geen aansluitgarantie tussen NS en Arriva. Met de laatste treinen kan dat wel georganiseerd worden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 juni 2012 @ 16:04:57 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113239576
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 15:55 schreef dennistd het volgende:
Werd er tot nu toe dan juist langer gewacht, of werd er gewoon weggereden zonder de overstap over te nemen?
hangt van het lijntje af.

Die van Harlingen vertrekt in principe op tijd. Het traject is namelijk behoorlijk vertragingsgevoelig en een plus van enkele minuten loop je daar niet snel in.

Stavoren/Sneek gaat nu ook redelijk op tijd weg nu er een twintigminutendienst op Sneek is. De marges daar zijn nu ook fors krapper geworden.

Blijft over de stopper Leeuwarden naar Groningen: die kan wel enkele minuten wachten. Dat traject kan het opvangen zonder dat er gelijk grote vertragingen ontstaan.

De stoppers Groningen - Delfzijl/Roodeschool kunnen een kleine plus er wel uitrijden, terwijl de treinen naar Zuidbroek en vanwege het enkelsporig stuk tussen Groningen en iets voorbij Europapark wel vrij strak op tijd moeten rijden.

's avonds kan hier wel wat flexibeler mee omgegaan worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 22 juni 2012 @ 16:23:00 #42
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113240384
Zit nu in een ICRm TD-10 stammetje naar Maastricht, te Utrecht. De voorste zes deuren(eerste 3 bakken) zijn defect. Op dit moment is een storingsmonteur aanwezig.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 16:42:11 #43
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113241078
En de trein is opgeheven, mag nu met de schommelboot door die overvol zit. En de ICR-stam rijdt leeg naar Maastricht.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 16:43:10 #44
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113241115
Tuurlijk, dat is het makkelijkste. Gewoon opheffen. Doorrijden met 3 afgesloten bakken is uiteraard ondenkbaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 22 juni 2012 @ 16:45:14 #45
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113241182
3 Van de 10 bakken zijn de deuren defect. Je kan prima doorlopen, desnoods sluit je die drie bakken af. Maar nee, de HC vond het niet kunnen, haalt een Storingsmonteur erbij die het niet kan oplossen, en voor het gemak wordt de trein opgeheven. Vervolgens mogen de vele reizigers zich in 4 minuten naar spoor 11 haasten, en de HC was pissig dat ie door ons te laat kon vertrekken.
Vanaf Schiphol tot Utrecht hebben wij géén problemen gehad. Ze hadden prima door kunnen rijden ... Haal 'm in Maastricht maar uit dienst, hij zit toch in de onderhoudsomloop.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 16:46:52 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_113241241
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:45 schreef greavy het volgende:
de HC was pissig dat ie door ons te laat kon vertrekken.
Het moet niet gekker worden :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 22 juni 2012 @ 16:49:41 #47
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113241361
Tijdens het instappen zat hij al enorm ongeduldig op zijn fluitje te blazen... Verdient geen schoonheidsprijs.
En nu hebben we van die "reizigersonderzoek" omaatjes in de trein rondlopen. "Mag ik uw kaartje zien?" NEE. "Ja, maar, het is" NEE zei ik.
Gelijk iedereen verder die ze vroeg ook 'Nee' _O-
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 juni 2012 @ 16:54:19 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113241578
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Tuurlijk, dat is het makkelijkste. Gewoon opheffen. Doorrijden met 3 afgesloten bakken is uiteraard ondenkbaar.
precies. Met zeven toegankelijke bakken karren kan ook prima
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 22 juni 2012 @ 16:59:33 #49
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113241798
Meer reizigers zeiden dat. Maar de HC vond het onverantwoord. Nu rijdt ie leeg achter ons aan. Vanaf Eindhoven is er vervangend materieel. Onbegrijpelijk, want in Schiphol en Amsterdam Zuid kon het wel gewoon. Ze hadden gewoon de bakken moeten afsluiten als je met de veiligheid zit (ivm defecte deuren).
  Redactie Sport vrijdag 22 juni 2012 @ 17:05:17 #50
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_113242042
Alle Arriva-treinen in het noorden zijn nu live te volgen: http://www.treinviewer.nl/
zie ook http://www.lc.nl/frieslan(...)volgen-met-mobieltje
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_113242050
Bakken achter laten kan niet he, met het stuur-standrijtuig?
pi_113242071
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 17:05 schreef dennistd het volgende:
Alle Arriva-treinen in het noorden zijn nu live te volgen: http://www.treinviewer.nl/
zie ook http://www.lc.nl/frieslan(...)volgen-met-mobieltje
Tof!
  vrijdag 22 juni 2012 @ 17:07:17 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113242139
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 17:05 schreef DrNick het volgende:
Bakken achter laten kan niet he, met het stuur-standrijtuig?
Nee, bakken even uitrangeren kan niet zomaar.
Afsluiten is echter geen probleem.
pi_113242153
Oh, alleen Arriva zie ik, wordt het ook beschikbaar voor NS treinen?
pi_113242231
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 17:07 schreef greavy het volgende:

[..]

Nee, bakken even uitrangeren kan niet zomaar.
Afsluiten is echter geen probleem.
Misschien dat de HC vanwege veiligheidsredenen de trein niet wilde laten verderrijden?
  vrijdag 22 juni 2012 @ 17:10:23 #56
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113242295
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 17:09 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Misschien dat de HC vanwege veiligheidsredenen de trein niet wilde laten verderrijden?
Dat zeg ik toch de hele tijd?
Maar als hij de voorste 3 bakken had afgesloten, hadden we er met 7 doorgereden. Was geen capaciteitsprobleem geweest.
Nu werk je het af aan de IC alkmaar-maastricht, die nu een capaciteitsprobleem kreeg.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 juni 2012 @ 17:13:50 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_113242423
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 17:05 schreef dennistd het volgende:
Alle Arriva-treinen in het noorden zijn nu live te volgen: http://www.treinviewer.nl/
zie ook http://www.lc.nl/frieslan(...)volgen-met-mobieltje
had ik een vooruitziende blik eerder vandaag? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 22 juni 2012 @ 17:14:16 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_113242435
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 16:59 schreef greavy het volgende:
Meer reizigers zeiden dat. Maar de HC vond het onverantwoord. Nu rijdt ie leeg achter ons aan. Vanaf Eindhoven is er vervangend materieel. Onbegrijpelijk, want in Schiphol en Amsterdam Zuid kon het wel gewoon. Ze hadden gewoon de bakken moeten afsluiten als je met de veiligheid zit (ivm defecte deuren).
De HC is eindverantwoordelijke voor de veiligheid in de trein. Als hij het idee heeft dat hij de veiligheid niet (meer) kan garanderen, dan is het aan hem om de trein op te heffen.

Dus óók als "bakken afsluiten en doorkarren" een optie is, kan de HC anders besluiten.
pi_113242484
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 17:07 schreef DrNick het volgende:
Oh, alleen Arriva zie ik, wordt het ook beschikbaar voor NS treinen?
waarachijnlijk eind 2013, bij einde obis inbouw in virm
  vrijdag 22 juni 2012 @ 17:18:18 #60
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_113242586
Dat klopt, maar dat is altijd maar zo makkelijk beslist, een trein maar weer opheffen. De reizigers help je er niet mee. En door de bakken af te sluiten had het geen probleem geweest qua veiligheid. Want de deuren zaten netjes in de vergrendeling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')