Het is in ieder geval wél consistent met andere berichten (die nu #amfzl, #rtdgvc, enz krijgen) en stukken beter dan de eerder bedachte pareltjes als #RotHol (Rotterdam - Schiphol)quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Serieus, denkt iemand dat "#utrtdgvcshl" een gebruikte/volgbare hashtag op twitter is?
Je bedoelt: Het achterliggende IQ stijgt van 0 naar 1.quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is in ieder geval wél consistent met andere berichten (die nu #amfzl, #rtdgvc, enz krijgen) en stukken beter dan de eerder bedachte pareltjes als #RotHol (Rotterdam - Schiphol)
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 22-06-2012 om 00:07:57 Den Haag-Rotterdam: door onverwachte werkzaamheden rijden er tot ca. 6.00 uur geen treinen maar bussen. http://t.co/z23egl7C #rtdgvc reageer retweet
Morgen. Maar ik wil niet iedere week mijn vrijdagse column aan het OV wijden. Nu bekaf. Afgelopen nacht als gast van ProRail-baas Bart Smolders werkbezoek gebracht aan het spooronderhoud in de regio Schiphol. Dinsdag veterstrikdiploma veiligheid langs het spoor gehaald (ik doe braaf alles wat die vent met het *oranje* hesje van mij verlangt). Vannacht van 10 tot 5 rondgezeuld in de regio Hoofddorp/Schiphol. Eerst een toelichtend praatje over knelpunt Hfdo. Toen veiligheidsinstructie. Toen gekeken naar het in het spoor zetten van de spullen op een opzetplaats, vernieuwing van een kapot stuk spoorstaaf gezien, een hogesnelheidswissel bekeken, wisselrevisie gezien (inclusief die beruchte contactvingers), een eind op pad met een bovenleidingsmontagewagen. Veel dingen die ik in theorie wel kende, nu ook in de praktijk gezien. Gesproken met bevlogen mensen die trots zijn op hun ambacht. Die ideeën hebben, soms goede, soms slechte.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar is Driek? Ik verwacht een vernietigend verhaal binnen nu en een uur.
Vandaag naar Den Haag in gezeten. Viel niet tegen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 22:44 schreef Yreal het volgende:
DDZ is helemaal goedgekeurd trouwens.
Ik heb vanmiddag heerlijk op die banken liggen slapen
Doe dan trajecten zodat mensen kunnen filteren op hun vaste traject ( dus #utrtd #utgvc #utshl )quote:Op donderdag 21 juni 2012 23:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Serieus, denkt iemand dat "#utrtdgvcshl" een gebruikte/volgbare hashtag op twitter is?
Zelfs dat zou al een heel stuk beter idee zijn iddquote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:50 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Doe dan trajecten zodat mensen kunnen filteren op hun vaste traject ( dus #utrtd #utgvc #utshl )
In Leerdam stonden de straten letterlijk blank, en stond je tot boven je enkels in het water. En het heeft daar enorm geonweerd en gehoosd, maar ook een enorme wind stak er ineens op. Pik- en pikzwarte luchten.quote:Op donderdag 21 juni 2012 21:05 schreef b2py het volgende:
Het is alweer voorbij, en het heeft hier rondom Alkmaar alleen maar keihard geregend..
Die mensen zijn er best nog bij "het spoor"! Leuk dat je mee kon lopen!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 00:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Gesproken met bevlogen mensen die trots zijn op hun ambacht.
Mooi om te zien hoe de bliksem wordt afgevoerd!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:55 schreef dennistd het volgende:
Via spoorforum.com kwam ik dit filmpje tegen (gisteren bij Moordrecht):
en ook hoe het sein meteen afvaltquote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Mooi om te zien hoe de bliksem wordt afgevoerd!
die borden zijn gebaseerd op een standaardmaat van ongeveer 25 meter per bak, maar het SLeT houdt zich niet aan die regels vanwege de korte bakken, dus daar moeten ze een vuistregel in acht nemen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:31 schreef ArnosL het volgende:
Ah zo. Maar die treinbakken zijn toch niet allemaal even lang? Of is dat per treinsoort per traject zo gemaakt?
Stoer, dan is er toch iets stuk!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en ook hoe het sein meteen afvalt
In Duitsland staan er bordenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:13 schreef V2 het volgende:
Ja, dat zijn die blauwe ruitjes, met 2/4/8 enzo erin. De machinist weet hoeveel bakken zijn trein lang is, en kan dan bij het juiste bordje stoppen
in Nieuwegein was ook al iets stuk. 17.000 huishoudens en bedrijven zonder stroom en de sneltram rijdt daar even nietquote:
Ja, iets met kapotte transformatoren. Zou niet mogen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in Nieuwegein was ook al iets stuk. 17.000 huishoudens en bedrijven zonder stroom en de sneltram rijdt daar even niet
Alsof iemand een neuk geeft om die 4 koeien en een kipquote:Op vrijdag 22 juni 2012 10:58 schreef greavy het volgende:
Vroomshoop-Mariënberg ligt ook al enige uren plat door blikseminslag. Prognose begon met 8:00, toen 10:00 en nu onbekend.
het is het belangrijkste traject van heel Nederlandquote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alsof iemand een neuk geeft om die 4 koeien en een kip
er zijn mensen die dat doen hoor, koeien neuken. Een kip weet ik niet...quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alsof iemand een neuk geeft om die 4 koeien en een kip
ik was geerdijk vergeten KAMERVRAGEN !! HOE KAN DIT DE HOGE HEREN OP HET PLUCHE EN DE GEWONE MAN MAAR OP DE TREIN WACHTENquote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is het belangrijkste traject van heel Nederland
De hogûh herûh denkûh dat de wereld na de randstad ophoudtquote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik was geerdijk vergeten KAMERVRAGEN !! HOE KAN DIT DE HOGE HEREN OP HET PLUCHE EN DE GEWONE MAN MAAR OP DE TREIN WACHTEN
Zouden ze er überhaupt al van op de hoogte zijn? Is hun trein toch niet?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:15 schreef Yreal het volgende:
NS heeft niet eens de moeite genomen om het te twitteren
NS rijdt er dan ook helemaal niet, geeft nergens fatsoenlijke aansluiting op die trein. Dus waarom zouden ze?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:15 schreef Yreal het volgende:
NS heeft niet eens de moeite genomen om het te twitteren
Leuk, kan dat gejammer over "piraterij" weer beginnenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 12:02 schreef greavy het volgende:
Vandaag naar België. Naar een kennis in Tongeren. Vanaf Lombardijen straks naar Schiphol, om daar de IC 3557 Schiphol v. 15:44 -Maastricht met ICRm te nemen. Eindelijk eens met echt IC-mat naar Maastricht
Morgen weer met de TSP een fotorit door het land.
Als er een ei uit kan...quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
er zijn mensen die dat doen hoor, koeien neuken. Een kip weet ik niet...
Bij ons is een botsing trein-trein. Met een object, persoon, voertuig, etc noemen we het een aanrijding.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:20 schreef dennistd het volgende:
Toch heb je bij een ontsporing wel altijd een botsing (van het wiel met de dwarsligger) en bij een botsing niet altijd een ontsporing
Unieke kans voor iemand die eens 100 km non-stop in nederland wil rijdenquote:Op vrijdag 22 juni 2012 12:45 schreef dennistd het volgende:
Klopt, het gaat om deze treinen:
100550 Groningen 13.44 - Zwolle 14.38
100562 Groningen 16.42 - Zwolle 17.39
Beide treinen rijden zonder stop te Assen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |