quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
welk kaartje? En hoeveel vertraging had je?quote:Op woensdag 25 april 2012 19:14 schreef b2py het volgende:
Waarover?
Hoe gaat het trouwens met geld terug bij vertraging van zaterdag?
Ik heb mijn vriendin opgehaald op Schiphol terwijl ze naar Alkmaar moest. Tot hoe ver kan ik het kaartje terugkrijgen met geld terug bij vertraging? Ze kwam uit R'dam Alexander -> Utrecht -> Alkmaar
treinen te laat enz...quote:Op woensdag 25 april 2012 19:14 schreef b2py het volgende:
Waarover?
Ik heb mijn vriendin opgehaald op Schiphol terwijl ze naar Alkmaar moest. Tot hoe ver kan ik het kaartje terugkrijgen met geld terug bij vertraging? Ze kwam uit R'dam Alexander -> Utrecht -> Alkmaar
Een lurker.quote:
www.imgur.com , daar uploaden en de code hier plakken en dan de [img] en de [/img] gebruikenquote:Op woensdag 25 april 2012 19:45 schreef Fiorano het volgende:
Even compleet OT, hoe upload ik een Gifje op Fok? Want het lukt mij steeds niet
Mij welquote:Op woensdag 25 april 2012 20:04 schreef greavy het volgende:
1 juli is er een opendag bij testcentrum Siemens Wildenrath. Nadere details zijn mij nog onbekend.
kan. Weet ik nietquote:Op woensdag 25 april 2012 20:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Is er op 1 juli niet iets belangrijkers te doen?
Een kleurtjesjatter.quote:
quote:
Donequote:Op woensdag 25 april 2012 20:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Een kleurtjesjatter.
Mag deze trouwens ook in de OP?
Treinentopic #411 Speculeren kun je leren!
En een gestrande trein is een trein die zijn rit niet kan afmaken, meestal door een versperring of een andere trein die defect is.
Moest, nee. Mag, graag.quote:Op woensdag 25 april 2012 19:34 schreef Monopoly het volgende:
[..]
TopThanks! Even de OP een zetje geven. Crientjj moest er ook nog in ofzo ?
Voor één schone deerne doe ik graag watquote:
Ik dank u!quote:Op woensdag 25 april 2012 20:41 schreef JJdJ1984 het volgende:
http://i.fok.nl/usericons/179694/162.gif
[ afbeelding ]
Nee. Het ging over alarmoproepen, niet over gestrande treinen.quote:
Gooi het dan op Wikipedia, dan heeft de rest van NL er ook wat aan.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Meer iets van 'Hoe werkt een alarmoproep' ofzoiets van maken.
Geen sprake van. Die verhalen van mij zijn gewoon uitgebreide antwoorden op vragen van de kliek in dit topic, geen encyclopedische artikelen.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:28 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Gooi het dan op Wikipedia, dan heeft de rest van NL er ook wat aan.
Hoeveel vertraging had je? Aan de hand daarvan 50 of 100% terugvragen. Kopietjes maken voor jezelf. Als ze moeilijk doen, mij effe PMmen.quote:Op woensdag 25 april 2012 19:14 schreef b2py het volgende:
Waarover?
Als er een "paddenstoel" (knop) is, kan je de overweg activeren.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:33 schreef DrNick het volgende:
Stel ik ben machinist, en bij een overweg werken de slagbomen en licht- en geluidswaarschuwingen niet, wat doe ik dan?
Toeteren en heel hard remmen. En alarmoproep?quote:Op woensdag 25 april 2012 21:33 schreef DrNick het volgende:
Stel ik ben machinist, en bij een overweg werken de slagbomen en licht- en geluidswaarschuwingen niet, wat doe ik dan?
Of de overweg "aanrijden", met een slakkengangetje en toeterend.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Als er een "paddenstoel" (knop) is, kan je de overweg activeren.
Is die er niet, dan moet je naar de overweg rijden, stoppen, en een vlag of lamp neerzetten om het wegverkeer te attenderen op jou. Dan de overweg passeren en dan je lamp/vlag weer ophalen, en verder rijden.
Ook moet je dit melden bij de TRDL
Succesquote:Op woensdag 25 april 2012 21:39 schreef greavy het volgende:
Ik ga mijn nest in. Morgen de trein van 6:56 naar Rotterdam. Op naar Amersfoort voor deel 1 van de 2 keuringen: de psychische keuring.
Moet het wel een overweg met middensectie zijn, anders valt er weinig aan te rijden.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Of de overweg "aanrijden", met een slakkengangetje en toeterend.
Succes. Zorg dat je goed ontbijt.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:39 schreef greavy het volgende:
Ik ga mijn nest in. Morgen de trein van 6:56 naar Rotterdam. Op naar Amersfoort voor deel 1 van de 2 keuringen: de psychische keuring. Volgens de brief duurt het van 9 tot 17 uur. Volgens Monopoly korter. We shall see.
quote:Op woensdag 25 april 2012 21:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Als er een "paddenstoel" (knop) is, kan je de overweg activeren.
Is die er niet, dan moet je naar de overweg rijden, stoppen, en een vlag of lamp neerzetten om het wegverkeer te attenderen op jou. Dan de overweg passeren en dan je lamp/vlag weer ophalen, en verder rijden.
Ook moet je dit melden bij de TRDL
quote:Op woensdag 25 april 2012 21:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Moet het wel een overweg met middensectie zijn, anders valt er weinig aan te rijden.
Een open overweg mag je niet over, hij moet dan afgedekt worden met een rode vlag of lamp. En anders blijf je gewoon staan en hebben we een (jawel) gestrande trein.
Wat houdt die test in?quote:Op woensdag 25 april 2012 21:39 schreef greavy het volgende:
Ik ga mijn nest in. Morgen de trein van 6:56 naar Rotterdam. Op naar Amersfoort voor deel 1 van de 2 keuringen: de psychische keuring. Volgens de brief duurt het van 9 tot 17 uur. Volgens Monopoly korter. We shall see.
Nou ik denk dat als je 5 seconden op de tyfoon gaat hangen de mensen wel gaan stoppen.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Moet het wel een overweg met middensectie zijn, anders valt er weinig aan te rijden.
Een open overweg mag je niet over, hij moet dan afgedekt worden met een rode vlag of lamp. En anders blijf je gewoon staan en hebben we een (jawel) gestrande trein.
In de bebouwde kom wel. Maar er zijn ook 80- en 100-wegen met een overweg. Dan wordt het een stuk linker.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:19 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Nou ik denk dat als je 5 seconden op de tyfoon gaat hangen de mensen wel gaan stoppen.
quote:Bijna treinbotsing door missen rood sein
DEN HAAG/UTRECHT - Op het spoor bij Utrecht zijn woensdag bijna weer twee treinen tegen elkaar gebotst.
Minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) heeft dat woensdagavond aan de Tweede Kamer gemeld.
Een stoptrein is waarschijnlijk door een rood sein gereden en heeft daarna een wissel kapotgereden die openstond voor een werktrein die vanaf de andere kant naderde. ''Door een noodremming heeft dit gelukkig niet tot een botsing geleid'', aldus het ministerie.
Tsja, als je het wil zou ik het doen. Waarom is dit al je 4e opleiding dan? Vond je de vorige niet leuk?quote:Op donderdag 26 april 2012 00:09 schreef GlenSpey het volgende:
Zo, toch even een slagje Arnhem - Rotterdam gemaakt vandaag, voor de opendag bij het STC. Heb je er trouwens niet gezien Monopoly![]()
Vind het fijn om nu een duidelijk beeld bij de opleiding te hebben, mooi gebouw en locatie ook trouwens. Maar het blijft stof tot nadenken. Zie ik mezelf weer 2 jaar in de klas zitten voor mijn (inmiddels) 4e opleiding...?
Nadat ik ben gestopt met mijn middelbare school een jaar of 7 terug heb ik nooit meer echt mijn draai kunnen vinden op scholen. Ik heb er 3 mbo-opleidingen doorheen gejaagd waarvan er 1 nu nog bezig, maar die vind ik eigelijk niet interessant genoeg. Nummer een idem en die heb ik daarom niet afgemaakt en nummer 2 heb ik wel afgerond, maar ook die richting wou ik niet meer mee verder. Dus het roept allemaal wat twijfels op, zoals of ik nu niet beter voor werkervaring kan gaan dan wéér een andere opleiding uit te kiezen.quote:Op donderdag 26 april 2012 00:11 schreef DrNick het volgende:
[..]
Tsja, als je het wil zou ik het doen. Waarom is dit al je 4e opleiding dan? Vond je de vorige niet leuk?
Ik zit er ook over te denken om over 2 jaar STC te doen, en dan machinist goederenvervoer.
Ik werd op het laatste moment op stage ingepland. Wel jammer want ik had wel zin om even op school wat te vertellen aan geīnteresseerdenquote:Op donderdag 26 april 2012 00:09 schreef GlenSpey het volgende:
Zo, toch even een slagje Arnhem - Rotterdam gemaakt vandaag, voor de opendag bij het STC. Heb je er trouwens niet gezien Monopoly![]()
Vind het fijn om nu een duidelijk beeld bij de opleiding te hebben, mooi gebouw en locatie ook trouwens. Maar het blijft stof tot nadenken. Zie ik mezelf weer 2 jaar in de klas zitten voor mijn (inmiddels) 4e opleiding...?
De opleiding is breed, je leert voor zowel goederen, reizigers en infra. Ze zeggen dat je een keuze kan maken, maar dat is dus niet zo, dat moeten ze nog aanpassen.quote:Op donderdag 26 april 2012 00:11 schreef DrNick het volgende:
[..]
Tsja, als je het wil zou ik het doen. Waarom is dit al je 4e opleiding dan? Vond je de vorige niet leuk?
Ik zit er ook over te denken om over 2 jaar STC te doen, en dan machinist goederenvervoer.
Ik herken hier mijn leven inquote:Op donderdag 26 april 2012 00:26 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nadat ik ben gestopt met mijn middelbare school een jaar of 7 terug heb ik nooit meer echt mijn draai kunnen vinden op scholen. Ik heb er 3 mbo-opleidingen doorheen gejaagd waarvan er 1 nu nog bezig, maar die vind ik eigelijk niet interessant genoeg. Nummer een idem en die heb ik daarom niet afgemaakt en nummer 2 heb ik wel afgerond, maar ook die richting wou ik niet meer mee verder. Dus het roept allemaal wat twijfels op, zoals of ik nu niet beter voor werkervaring kan gaan dan wéér een andere opleiding uit te kiezen.
Dus toch.. dit soorte incidentjes achter elkaar maken de kans op een grote invoer van ATB-VV natuurlijk wel groter. Eigenlijk hadden de treinen elkaar op een haar na moeten raken. Een mooi camerashot en daar gaat de minister weer..quote:
Nu loop je te trollen, toch?quote:Op woensdag 25 april 2012 22:19 schreef DrNick het volgende:
Ik zag net zo'n test: [ afbeelding ]
Wat is hier het correcte antwoord?
En nu is het nog gratis. Als je er straks voor moet betalen, gebruikt niemand het meer. Mijn 3G is meestal nog sneller, en dat zegt wat (T-mobilequote:Op donderdag 26 april 2012 06:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Godver, onbetrouwbaar kut klote wifi in de trein. Nou alWEER 'deze pagina bevat teveel serveromleidingen'
Configureer die crap eens fatsoenlijk stelletje nitwits
De treinen die elkaar op een haar na missen was gister in Utrecht. Dat schijnt echt maar net goedgegaan te zijn.quote:Op donderdag 26 april 2012 03:17 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Dus toch.. dit soorte incidentjes achter elkaar maken de kans op een grote invoer van ATB-VV natuurlijk wel groter. Eigenlijk hadden de treinen elkaar op een haar na moeten raken. Een mooi camerashot en daar gaat de minister weer..
het is om je geduldigheid te testen. Ga je voor snel, snel of voor de veiligheid van de lift?quote:
Dankje. Was iets voor twaalf uur klaar. Heb er zelf wel een goed gevoel bij. Uitslag komt tussen vandaag en volgende week ergens.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Succes. Zorg dat je goed ontbijt.
Klinkt goedquote:Op donderdag 26 april 2012 14:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Dankje. Was iets voor twaalf uur klaar. Heb er zelf wel een goed gevoel bij. Uitslag komt tussen vandaag en volgende week ergens.
Begon met een test waar je een bepaalde knop in moet drukken bij het oplichten van iets, of een pedaal indrukken. Je kreeg rondjes die 5 kleuren konden zijn over je scherm, en dan de juiste knop van die kleur indrukken, of via de koptelefoon een hoge of lage toon kreeg je te horen en dan H of L-toets indrukken, of een oplichting dat je een pedaal in moest trappen.quote:Op donderdag 26 april 2012 14:38 schreef DrNick het volgende:
[..]
Klinkt goedWat voor testen waren het?
Ah, ok. Was het wel te doen?quote:Op donderdag 26 april 2012 14:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Begon met een test waar je een bepaalde knop in moet drukken bij het oplichten van iets, of een pedaal indrukken. Je kreeg rondjes die 5 kleuren konden zijn over je scherm, en dan de juiste knop van die kleur indrukken, of via de koptelefoon een hoge of lage toon kreeg je te horen en dan H of L-toets indrukken, of een oplichting dat je een pedaal in moest trappen.
En dat ging steeds sneller.
Daarna kreeg je setjes stipjes, en die moest je doorstrepen als er 4 strepen in zaten. Maar je kon steeds maximaal één terug en één keer corrigeren. Daarna nog getallen van 10 tot 59 in de juiste volgorde plaatsen, maar daarbij het kleur van het getal steeds indrukken. Daarna kwam een erg pittige, dat je steeds bepaalde setjes kleuren moest onderscheiden: Groen-Geel-Rood of 5 rondjes van dezelfde kleur. Als allerlaatst nog ruimtelijke figuren en sommen.
Als Trdl? Krijg je dan dezelfde testen als Mcn?quote:Op donderdag 26 april 2012 15:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Yup, zijn allemaal tests die ik ook heb gehad.
Nee inderdaad. Dan gebruik ik mijn eigen hotspot gewoon natuurlijkquote:Op donderdag 26 april 2012 07:31 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
En nu is het nog gratis. Als je er straks voor moet betalen, gebruikt niemand het meer. Mijn 3G is meestal nog sneller, en dat zegt wat (T-mobile)
Op het traject Gronau - Dortmund zijn volgens mij nog hele stukken met armseinen en staaldraadjes naar sein-posten geregeld volgens mij. Vorig jaar althans welquote:Op donderdag 26 april 2012 16:03 schreef greavy het volgende:
Weet iemand in omgeving NRW nog leuke lijntjes met de klassieke beveiliging?
[ afbeelding ]
De stof van de railvakken lijkt mij zeer interessantquote:Op donderdag 26 april 2012 01:16 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik werd op het laatste moment op stage ingepland. Wel jammer want ik had wel zin om even op school wat te vertellen aan geīnteresseerden
Vond je het wel leuk qua opleidings stof etc?
Het is maar 2 jaartjes, best goed te doen. Stage en excursies etc.![]()
Heb er meerdere die al hun 4e 5e opleiding doen in de klas
Ik ben 23quote:Op donderdag 26 april 2012 01:38 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik herken hier mijn leven in
Hoe oud ben je als ik vragen mag ?
Ik ben nu zelf 25 en ik zit in het 1e jaar van MBO, ik zag hier gewoon tegenop, maar die opleiding is zo leuk, en je merkt het verschil in leeftijd amper. (nu sta ik vrij open en makkelijk in het leven, dus het boeit mij ook niet zo heel veel)
En die 2 jaartjes vliegen voorbij, je leert voor een boeiend vak, de stages zijn geweldig en je leert zo ontzettend veel leuke dingen
En je kan daarna ook gewoon lekker verdienen
...quote:Prorail verhoogt directiesalarissen met 16 procent
AMSTERDAM - Spoorwegbedrijf Prorail gaat de vaste beloning van zijn bestuursleden dit jaar met 16 procent verhogen.
De maatregel vloeit voort uit het afschaffen van de bonussen die directieleden tot nu toe kregen.
De variabele beloning wordt in drie stappen afgeschaft. "Per 1 januari is de volledige variabele beloning opgenomen in het vaste salaris", schrijft het bedrijf in het donderdag gepubliceerde jaarverslag.
De stap is opmerkelijk te noemen, aangezien de vijf bestuurders nu defacto een gratis bonus krijgen. Prorail was donderdagmiddag niet in de gelegenheid om direct te reageren.
Jazeker. De veiligheidstests zijn hetzelfde, de vakspecifieke tests natuurlijk niet.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:50 schreef Cherna het volgende:
[..]
Als Trdl? Krijg je dan dezelfde testen als Mcn?
mja, ze hebben het hier en daar wel wat flexibeler gemaakt zodat je niet tot op het baken hoeft te rijden om een codewisseling door te krijgen. Met name in de buurt van stations waardoor je lang niet altijd op hoeft te rijden.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
NG heeft ook nadelen. Het werkt met bakens, in tegenstelling tot EG, dat continu werkt en dus niet alleen op vaste punten codewisselingen kan doorgeven.
Ik mis een reactie van Driek!quote:Op donderdag 26 april 2012 18:57 schreef b2py het volgende:
Schultz al bezig met veiligheid op spoor
Laatste update: 26 april 2012 18:27 info
DEN HAAG - FNV Spoor wil binnen 24 uur toezeggingen van minister Melanie Schultz-van Haegen over betere veiligheid op het spoor. De bewindsvrouw vindt die eis niet nodig.
We waren daar al mee bezig en ik wil op korte termijn duidelijkheid verschaffen, zo liet ze in een reactie weten.
Schultz begrijpt dat er na het ongeluk bij Amsterdam zaterdag discussie is over de veiligheid op het spoor. ''Ik onderschat allerminst de impact van zo'n groot ongeluk onder het treinpersoneel. Een machinist rijdt niet opzettelijk door een rood sein."
"Iedereen wil een zo veilig mogelijk spoor. Daar gaat de discussie nu over, een discussie waarbij ook het spoorpersoneel betrokken moeten worden. En die discussie moeten we open en transparant voeren.''
Schultz wijst er verder op dat ze Prorail op 23 april al om een risico-analyse heeft gevraagd. Ook wil ze van de spoorbeheerder weten welke maatregelen moeten worden genomen en waar de vernieuwde versie van de Automatische Trein Beīnvloeding (ATBvv) noodzakelijk is.
Bron
Rail awayquote:Op donderdag 26 april 2012 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Serie documentaires Vanuit de miljoenenstad Taipei in het noorden van Taiwan, voert het traject oostwaarts over de zogenaamde North-link. Als de trein bij de oostkust is aangekomen, reiken de golven van de Grote Oceaan bijna tot aan de trainrails. De rit langs de kust levert prachtige beelden op, die zowel gefilmd zijn vanuit de trein als vanuit een helikopter boven het water. Het einddoel van het eerste traject is Yilan, een stad die midden tussen het water van de vele rijstvelden ligt. In Sandiaoling nemen we dan de zogenaamde Pinxi-lijn, genoemd naar de stad in dit berggebied. Dit traject naar Jingtong werd een eeuw geleden aangelegd om de steenkool uit de bergen naar de kust te brengen. De mijnen zijn allemaal dicht, maar de Pinxi-lijn wordt door haar prachtige ligging nu jaarlijks door vele duizenden toeristen bezocht. We reizen mee tot het eindpunt Jingtong en zien onderweg nog wat Taiwanezen in een eeuwenoude traditie gemeen hebben met een... lampion!
Wij hadden even onze handen vol aan een veldslag met NS. In diverse kranten morgen onze reactie op ProRail.quote:
Oftewel: "Nee we hebben niet gelogen, dit hoort zo. Ja we hebben gelogen."quote:Op donderdag 26 april 2012 20:12 schreef DriekOplopers het volgende:
h
[..]
Wij hadden even onze handen vol aan een veldslag met NS. In diverse kranten morgen onze reactie op ProRail.
Zie verder http://www.voorbeterov.nl/120425.php
Dat lijkt me een uitermate slecht plan trouwensquote:Op donderdag 26 april 2012 20:34 schreef bork het volgende:
Akkoord en dan de volgende regel toevoegen: per STS-incident 1 ton naar een pot voor het rijdend personeel uit de zakken van die 5 bestuursleden.
Ja, maar ze doen het ook gewoon zo goed!quote:Op donderdag 26 april 2012 20:34 schreef bork het volgende:
http://nos.nl/artikel/366(...)irectie-prorail.html
Salarisverhoging directie ProRail
Dat heeft er denk ik mee te maken dat deze rijtuigen nog in het militairenvervoer reden toen de museumbedrijven in opkomst waren, en dus makkelijk over te nemen waren.quote:Op donderdag 26 april 2012 19:57 schreef Bitlord het volgende:
Niet dat ik lijstjes als deze blijf posten, maar van het oude Mat '24, misschien beter bekend als de Blokkendozen, is ook meer dan 10% bewaard gebleven (28 van de 259 rijtuigen).
Maar btw gaat ook omhoog, moet wel gecompenseerd worden!quote:Op donderdag 26 april 2012 20:34 schreef bork het volgende:
http://nos.nl/artikel/366(...)irectie-prorail.html
Salarisverhoging directie ProRail
President-directeur van ProRail Marion Gout-van Sinderen in 2011
ANP
Toegevoegd: donderdag 26 apr 2012, 19:57
De vijf bestuursleden van spoorbeheerder ProRail krijgen met ingang van volgend jaar 16 procent meer salaris. Dat is het gevolg van het afschaffen van de bonussen voor de directie.
In het jaarverslag van ProRail staat dat de variabele beloning in drie stappen wordt afgeschaft. Op 1 januari 2013 moet de volledige variabele beloning zijn opgenomen in het vaste salaris.
Tot nu toe kregen de bestuurders maximaal 16 procent extra als ze goed hadden gepresteerd. Vanaf volgend jaar krijgen ze dat percentage dus standaard. Het betekent dat de bestuursleden van ProRail dan in feite een bonus krijgen waar ze niets voor hoeven doen.
Akkoord en dan de volgende regel toevoegen: per STS-incident 1 ton naar een pot voor het rijdend personeel uit de zakken van die 5 bestuursleden.
ja, maar voor het personeel is geen greintje over want huu huu het is crisis en bezuinigingen en "wij zijn toch niet verantwoordelijk voor de inflatiequote:Op donderdag 26 april 2012 21:58 schreef Duvel het volgende:
Wat een sukkels om dat op dit moment te besluiten...
Sowieso: we schaffen bonussen af, en ze dan simpelweg incasseren.
NG kent remcurvebewaking met een vrijlaatsnelheid van 15 km/h. Je kunt dus altijd met 15 km/h langs de rode. Het is daarnaast inderdaad geschikt voor hogere snelheden. Het systeem is echter nooit uitontwikkeld tot wat het zou moeten worden omdat ERTMS eraan zou komen. Inmiddels is duidelijk dat ERTMS wel veiligheidsvoordelen heeft en voordelen voor het internationale verkeer maar dat de capaciteitsvoordelen vies tegenvallen.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:40 schreef James1988 het volgende:
ATB-NG kent meer snelheidstrappen, kent een hogere maximumsnelheid, en werkt zonder minimumsnelheid. ATB-EG is door regelgeving beperkt tot 140 km/h, bij ATB-NG lopen er snelheidstrappen van 0 km/h tot 200 km/h, in stappen van 10 km/h. NG is ook werkzaam onder 40 km/h, i.t.t. EG zonder ATB-Vv.
Ik zou mij als NS-kopstuk een beetje schamen, geloof ik.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oftewel: "Nee we hebben niet gelogen, dit hoort zo. Ja we hebben gelogen."
Tsja, het is van tweeën één denk ik.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:27 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik zou mij als NS-kopstuk een beetje schamen, geloof ik.
Om nog maar niet te spreken van het maandenlange gekut om het systeem stabiel te krijgen na installatie.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
NG kent remcurvebewaking met een vrijlaatsnelheid van 15 km/h. Je kunt dus altijd met 15 km/h langs de rode. Het is daarnaast inderdaad geschikt voor hogere snelheden. Het systeem is echter nooit uitontwikkeld tot wat het zou moeten worden omdat ERTMS eraan zou komen. Inmiddels is duidelijk dat ERTMS wel veiligheidsvoordelen heeft en voordelen voor het internationale verkeer maar dat de capaciteitsvoordelen vies tegenvallen.
ATB-Vv mag toch formeel ook niet worden afgewongen richting vervoerders?quote:Als het aan mij gelegen had dan hadden we ATB-EG doorontwikkeld met bakens die aan de verschillende codes een specifieke snelheid kunnen meegeven afhankelijk van de plaatselijke wensen met daarnaast een afstand tot het rode sein en het volgende baken. Maarja, dat mag niet meer.![]()
Maar goed, als NS zichzelf nog verder belachelijk wil maken: van mij mag het...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, het is van tweeën één denk ik.
OF je hebt maatschappelijke betrokkenheid, en je schaamt je.
Of je lult maar wat, en.. je lult maar wat.
Je kan niet EN doen alsof je maatschappelijk betrokken bent EN met droge ogen dit kwatsverhaal verkopen en denken dat mensen het geloven.
ProRail-personeel wordt volgens mij uitstekend betaald.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, maar voor het personeel is geen greintje over want huu huu het is crisis en bezuinigingen en "wij zijn toch niet verantwoordelijk voor de inflatie"
Misschien is het inmiddels echt wel zo dat de mensen in die toren in Utrecht het contact met de werkvloer volledig kwijt zijn... De keren dat ik in HGB-IV was, had ik niet het idee dat het daar ging om een spoorwegbedrijf, het had bij wijze van spreken ook een bank kunnen zijn, alleen dan met een grappig meetingpoint.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar goed, als NS zichzelf nog verder belachelijk wil maken: van mij mag het...
Vrijstellingen zijn zeker mogelijk. NL en LLB sowieso. LO hoort er helaas gewoon bij, maar met een klas is dat best gezellig.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:38 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
De stof van de railvakken lijkt mij zeer interessant
Echter de algemene vakken Nederlands, Engels, LLB, LO etc. dat heb ik nou wel een keer gezienhet zou natuurlijk ook de zoveelste keer zijn dat ik precies dezelfde stof weer krijg. Op mijn huidige school heb ik er gelukkig vrijstellingen voor (na het maken van een aantal toetsen die je niveau meten), is dat op het STC ook mogelijk?
Ik mag niet klagen.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
ProRail-personeel wordt volgens mij uitstekend betaald.
Wat is LLB en LO?quote:Op vrijdag 27 april 2012 01:24 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Vrijstellingen zijn zeker mogelijk. NL en LLB sowieso. LO hoort er helaas gewoon bij, maar met een klas is dat best gezellig.
Leren, Loopbaan en Burgerschap (LLB) is een soort versimpelde vorm van maatschappijleer. Ik heb zelf toevallig ook Havo/Vwo gedaan alleen dan de C/M versiequote:Op vrijdag 27 april 2012 07:49 schreef DrNick het volgende:
[..]
Wat is LLB en LO?
Welke vakken krijg je allemaal dan? Ik heb,, mocht ik aan de opleiding beginnen, de N/G vakken van VWO afgerond.
Duitsquote:Op vrijdag 27 april 2012 08:54 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Leren, Loopbaan en Burgerschap (LLB) is een soort versimpelde vorm van maatschappijleer. Ik heb zelf toevallig ook Havo/Vwo gedaan alleen dan de C/M versie
LO staat voor Lichamelijke Opvoeding (gym). Mij werd verteld dat je de volgende vakken zou krijgen:
- Nederlands
- LLB
- Engels
- Wiskunde
- LO
- Duits
- En nog 2 vakken over het rail-gebeuren zelf
Voor de eerste drie weet ik vrijwel zeker dat ik vrijstellingen kan krijgen, indien mogelijkMijn wiskunde en Duits echter zijn vreselijk slecht
daar zal ik dus niet aan kunnen ontsnappen
quote:Op vrijdag 27 april 2012 14:39 schreef greavy het volgende:
Net resultaten van psychologisch onderzoek gehoord. Had m nrt niet gehaald, maar zij zeggen dat ik het kan, en zouden mij een herkansing op eigen kosten willen geven.
Ging om het concentratie onderdeel, waar je snel moest kijken voor de juiste combi's.
Dit jaar heeft school het zelf gedaan (1e keer opleiding).quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:30 schreef DrNick het volgende:
Hoe zorg je eigenlijk voor een stage? Moet je dat zelf doen of wordt er voor je gezocht?
ZIjn er mensen die zo vaak uit Limburg komen dan?quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:32 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dit jaar heeft school het zelf gedaan (1e keer opleiding).
Maar wij konden wel zelf aangeven waar onze voorkeur naar uit ging. Goederen, reizigers aannemerij.
En ze houden wel rekening met je woonplaats. Paar jongens uit Limburg in de klas die bij Veolia aan de slag konden daar. En 2 jongens uit het Noorden bij Arriva.
NSR deed deze periode niet mee met stage, maar wellicht volgende periode wel.
Nee ze hebben via school een kamer geregeldquote:Op vrijdag 27 april 2012 15:35 schreef DrNick het volgende:
[..]
ZIjn er mensen die zo vaak uit Limburg komen dan?
DB Shenker gaat daar vaak heen, maar als je een bedrijf kiest dan kom je bij hun standplaats terecht. Bij DB zou het dus Kijfhoek zijn, en veel andere op de Waalhaven Zuid in Rotterdam.quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:37 schreef DrNick het volgende:
Ik woon naast 't Sloe, een stage daar zou wel top zijn.
Ik dacht al.quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee ze hebben via school een kamer geregeld
STC Loopplank heet hetEn eventueel kan je er soort van "begeleiding" krijgen.
Dit omdat veel jongens die de scheepvaartopleidingen komen doen nog wat jonger zijn en nog niet volwassen genoeg zijn om op hunzelf te wonen.
Dit is optioneel.
Ik heb zelf een appartementje gezocht met een maat van me in Rotterdam.
Het is wel prettig om in de buurt te wonen, elke keer op en neer vanuit Arnhem is pittig, en soms maak je lange dagen.
1e jaar 30 weken theorie, 10 weken stagequote:Op vrijdag 27 april 2012 15:45 schreef DrNick het volgende:
[..]
Ik dacht al.Appartement aldaar is wel handig dan ja, Je hebt toch 30 weken theorie, en dan 20 weken stage?
Ah, dus zo. ZIjn er ook bedrijven met als standplaats Vlissingen en omstreken? (die jij zo weet) Op het sporenplan zie ik in ieder geval een hoop, oa Termphos, Covra en anderen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:49 schreef Monopoly het volgende:
[..]
1e jaar 30 weken theorie, 10 weken stage
2e jaar 20 weken theorie, 20 weken stage
En bij wie ligt de schuld?quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:48 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren liep alles een beetje in de soep op stage.
Duitsland kent het begrip "Wagenmeester" niet echt. Hierdoor is er een machinist van Kijfhoek naar Emmerich gereden met 3 vastzittende remmen. Niet echt slim natuurlijk. Het resultaat liegt er niet om.
-knip-
Hahahaquote:Op vrijdag 27 april 2012 15:52 schreef b2py het volgende:
En maar zeuren over kwaliteit spoor, eerst die treinen renoveren!![]()
Niet dat ik weet zo uit mijn hoofd, maar die hebben dan wat kleinere diensten neem ik aan. Dan kan je bijv beter naar DB gaan en dan misschien 10 weken wel even klooien met vervoer etc, maar dan kom je ook in Emmerich enzo, en dan maak je een hoop meequote:Op vrijdag 27 april 2012 15:52 schreef DrNick het volgende:
[..]
Ah, dus zo. ZIjn er ook bedrijven met als standplaats Vlissingen en omstreken? (die jij zo weet) Op het sporenplan zie ik in ieder geval een hoop, oa Termphos, Covra en anderen.
Lastig te zeggen.quote:
Ja kloptquote:Op vrijdag 27 april 2012 15:56 schreef b2py het volgende:
RurTahlBahn loop je toch?Stond iig op je vestje
Ja precies, je weet het maar nooit. Heb ook zeker geen kwaad in de zin, maar sommige bedrijven zijn hier nogal huiverig voor.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:11 schreef b2py het volgende:
Maakt toch niet uit? Je vertelt toch enthousiast en niet negatief erover?
Maar ik snap je punt hoor, ik loop ook niet te koop met waar ik stage loop(Ook spoorgerelateerd)
Ik zie het dan wel, het is nog 2,5 jaar wegquote:Op vrijdag 27 april 2012 15:54 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Niet dat ik weet zo uit mijn hoofd, maar die hebben dan wat kleinere diensten neem ik aan. Dan kan je bijv beter naar DB gaan en dan misschien 10 weken wel even klooien met vervoer etc, maar dan kom je ook in Emmerich enzo, en dan maak je een hoop mee
Alles op z'n tijdquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:28 schreef DrNick het volgende:
[..]
Ik zie het dan wel, het is nog 2,5 jaar weg
Ben er zelf ook niet kapot van. Maar misschien is het omdat als je voor bijvoorbeeld goederen kiest je ook redelijk fit moet zijnquote:Op vrijdag 27 april 2012 09:30 schreef DrNick het volgende:
Maar waarom LO? Dat heb je toch niet nodig als machinist? Is daar ook vrijstelling voor te krijgen?
Dat klinkt interessant, is het er ook voor oudere jongeren en dan zonder de begeleiding (voor een vriendelijk prijsjequote:Op vrijdag 27 april 2012 15:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee ze hebben via school een kamer geregeld
STC Loopplank heet hetEn eventueel kan je er soort van "begeleiding" krijgen.
Dit omdat veel jongens die de scheepvaartopleidingen komen doen nog wat jonger zijn en nog niet volwassen genoeg zijn om op hunzelf te wonen.
Dit is optioneel.
Ik heb zelf een appartementje gezocht met een maat van me in Rotterdam.
Het is wel prettig om in de buurt te wonen, elke keer op en neer vanuit Arnhem is pittig, en soms maak je lange dagen.
Jammer, als ik wil sporten doe ik dat zelf wel.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:38 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ben er zelf ook niet kapot van. Maar misschien is het omdat als je voor bijvoorbeeld goederen kiest je ook redelijk fit moet zijn
Denk helaas niet dat er vrijstelling voor te krijgen is.
Als ik daar ga wonen wil ik wel een appartement op mezelf hoor, geen studentenhuis enzoquote:[..]
Dat klinkt interessant, is het er ook voor oudere jongeren en dan zonder de begeleiding (voor een vriendelijk prijsje)?
Of zit ik dan in een gedeelde ruimte met al die kinderen?
Klasgenoot van mij zit voor 400 vlak bij school. Heeft geen begeleiding en een degelijk appartementje voor zichzelf.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:38 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ben er zelf ook niet kapot van. Maar misschien is het omdat als je voor bijvoorbeeld goederen kiest je ook redelijk fit moet zijn
Denk helaas niet dat er vrijstelling voor te krijgen is.
[..]
Dat klinkt interessant, is het er ook voor oudere jongeren en dan zonder de begeleiding (voor een vriendelijk prijsje)?
Of zit ik dan in een gedeelde ruimte met al die kinderen?
Had de brochure al wel gezien ja. Ik ben niet bekend met huurprijzen, is 400 goedkoop/duur/normaal?quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:42 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Klasgenoot van mij zit voor 400 vlak bij school. Heeft geen begeleiding en een degelijk appartementje voor zichzelf.
Voor minder kan je het delen (wel eigen slaapkamer). Maar iets helemaal voor jezelf is altijd wel prettig.
http://www.stc-group.nl/documents/Brochure_2010.pdf
Wel een beetje een kinderlijke folder, maar goed, het idee is duidelijk
Begeleiding is optioneel.
Ik deel een appartement met een vriend van me voor 390 euro kale huur per maand. We hebben een appartement van 95m2 op 4 minuten afstand van Hofplein en 4 minuten afstand van Centraal stationquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:47 schreef DrNick het volgende:
[..]
Had de brochure al wel gezien ja. Ik ben niet bekend met huurprijzen, is 400 goedkoop/duur/normaal?
Goed uitgerust en ontspannen aan je herkansing beginnen dus!quote:Op vrijdag 27 april 2012 14:39 schreef greavy het volgende:
Ging om het concentratie onderdeel, waar je snel moest kijken voor de juiste combi's.
Helder. Een soort begeleid wonen-light dus. Das niks voor mijquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:42 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Klasgenoot van mij zit voor 400 vlak bij school. Heeft geen begeleiding en een degelijk appartementje voor zichzelf.
Voor minder kan je het delen (wel eigen slaapkamer). Maar iets helemaal voor jezelf is altijd wel prettig.
http://www.stc-group.nl/documents/Brochure_2010.pdf
Wel een beetje een kinderlijke folder, maar goed, het idee is duidelijk
Begeleiding is optioneel.
Maakt niet uit, als ze weet dat je machinist word, worden ze helemaal opgewonden. Ik moet de vrouwen van me af slaan tegenwoordig. Gekkenhuis.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:52 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Helder. Een soort begeleid wonen-light dus. Das niks voor mij
400 euro klinkt best goedkoop. Al komen er natuurlijk nog een hoop extra kosten bij. Moet denk ik maar eens gaan berekenen wat het handigste is wat betreft kosten en haalbaarheid.
Mijn vriendin zal wel niet mee willen. Die studeert in Arnhem![]()
jammer. Hopelijk haal je het de tweede keer welquote:Op vrijdag 27 april 2012 14:39 schreef greavy het volgende:
Net resultaten van psychologisch onderzoek gehoord. Had m nrt niet gehaald, maar zij zeggen dat ik het kan, en zouden mij een herkansing op eigen kosten willen geven.
quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:27 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Maakt niet uit, als ze weet dat je machinist word, worden ze helemaal opgewonden. Ik moet de vrouwen van me af slaan tegenwoordig. Gekkenhuis.
Goed verhaal!!quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:58 schreef DriekOplopers het volgende:
Even over het hypocriete geklets vanuit de politiek over de salarissen van de ProRail-top:
http://www.voorbeterov.nl/120427.php
Proost!quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Net twee uur borrel achter de rug bij vestiging Utrecht van mijn werk. Nu in de trein naar vestiging Enschede, waar om acht uur NOG een borrel begint
Driek godver. Lul.quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:58 schreef DriekOplopers het volgende:
Even over het hypocriete geklets vanuit de politiek over de salarissen van de ProRail-top:
http://www.voorbeterov.nl/120427.php
Ja, je loopt het beloningsbeleid bij prorail te vergoeilijken met 'het kan NOG erger'.quote:
met een borreltje minder op had je het goed gelezen, Flesquote:Op vrijdag 27 april 2012 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Schultz Verhaegen? Neukt ze met Maxime of wat?
Hoe kom je daar nou bij???quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, je loopt het beloningsbeleid bij prorail te vergoeilijken met 'het kan NOG erger'.
Okee Maxime heet ook niet zo :p maar het staat er verkeerd.quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
met een borreltje minder op had je het goed gelezen, Fles
Dat stukje daarnaquote:Op vrijdag 27 april 2012 19:38 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij???
Mag ik even zo ongeveer de helft van mijn verhaal citeren? Ja? Komt 'ie:
"De variabele beloning van een aantal ProRail-directeuren wordt omgezet in een vast salaris. Dat is gek. Want ook als de kwaliteit niet wordt geleverd, krijgen de betrokkenen die bonus dus standaard in de vorm van een vaste loonsverhoging. Dus wel de lusten, maar niet de verantwoordelijkheid.
En gezien de prestaties van ProRail is zelfs een gedeeltelijke bijtelling bij het loon van de betrokkenen onterecht. Want zo geweldig presteert ProRail niet. Bovendien is de timing hoogst ongelukkig. De wissels van ProRail waren onlangs nog volstrekt onvoldoende bestand tegen ons Hollandse winterweer, en mede door het ontbreken van het nieuwe beveiligingssysteem reed zaterdag een trein door rood, met een dodelijk slachtoffer en vele tientallen gewonden als triest resultaat. En woensdag ging het in Utrecht maar op het nippertje goed met een vergelijkbaar incident, waarbij eveneens een trein met passagiers was betrokken. Ook daar was het verbeterde veiligheidssysteem nog niet geīnstalleerd. Op zo’n moment komt de mededeling dat enkele ProRail-directeuren een forse salarisverhoging tegemoet mogen zien, niet erg prettig op mij over. Vandaar dat ik vandaag in de Sp!ts spreek van een klap in het gezicht van de reiziger en van een salariëring onder de noemer ProVeel."
1e keer nietquote:Op vrijdag 27 april 2012 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee Maxime heet ook niet zo :p maar het staat er verkeerd.
Dat vergoelijkt het niet, maar dat gaat over het boter op het hoofd van de geachte afgevaardigden. Dat is wat anders.quote:
Wrong. De teruggedraaide 100 miljoen was nog een volgende geplande bezuiniging, bovenop de bezuinigingen die er al waren afgesproken inclusief de diefstal van de G3. Dus er wordt niets teruggedraaid, er gaat alleen een nog ergere bezuiniging niet door.quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Goed verhaal!!
Ik meen mij trouwens te herinneren dat er weer 100 miljoen terug komt naar het OV. Wegens nieuwe regeringsbesluit.. Correct me if wrong
Ja wel, maar het leidt de aandacht af van wat belangrijk is. Hoe hypocriet Melly Stuntkoe en haar vriendjes ook zijn, hier MOETEN ze optreden. En surprisesurprise, dat DOEN ze ook. Daar kun je het alleen maar mee eens zijnquote:Op vrijdag 27 april 2012 19:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat vergoelijkt het niet, maar dat gaat over het boter op het hoofd van de geachte afgevaardigden. Dat is wat anders.
Tuurlijk ben ik het ermee eens als die poppenkast niet doorgaat.quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja wel, maar het leidt de aandacht af van wat belangrijk is. Hoe hypocriet Melly Stuntkoe en haar vriendjes ook zijn, hier MOETEN ze optreden. En surprisesurprise, dat DOEN ze ook. Daar kun je het alleen maar mee eens zijn
Het komt haar goed uit dat ze hiertegen optreedt. Ze heeft de publieke opinie mee na Amsterdam en er komen verkiezingen aan.quote:Op vrijdag 27 april 2012 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja wel, maar het leidt de aandacht af van wat belangrijk is. Hoe hypocriet Melly Stuntkoe en haar vriendjes ook zijn, hier MOETEN ze optreden. En surprisesurprise, dat DOEN ze ook. Daar kun je het alleen maar mee eens zijn
Klinkt als een kalf in een put. Maar goed, in elk geval bediende seinen mogen wel vv krijgen, vind ik.quote:Op vrijdag 27 april 2012 22:48 schreef Peterselieman het volgende:
Schultz wil nu meer plaatsen voorzien van ATB-Vv.
Iig de plaats in Amsterdam waar het ongeval plaatsvond en de plek waar de STS-passage in Utrecht plaatsvond
Ik zal alles doen om te zorgen dat ze het niet electoraal misbruikt.quote:Op vrijdag 27 april 2012 22:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Het komt haar goed uit dat ze hiertegen optreedt. Ze heeft de publieke opinie mee na Amsterdam en er komen verkiezingen aan.
Eensch.quote:En ja: ik vind die verkapte bonussen ook te gek voor woorden.
Waarom dan niet gelijk overgaan naar ERTMS?quote:Op vrijdag 27 april 2012 22:51 schreef Peterselieman het volgende:
denk niet dat zoiets zal gaan gebeuren. Schultz wil dit jaar wel 350 extra seinen van ATB-Vv voorzien, maar de rest ziet ze niet zitten, omdat dit ten koste zou gaan van de invoering van ERTMS.
http://nos.nl/artikel/367403-spoor-amsterdam-wordt-veiliger.html
Tsja, maar uiteindelijk ben je duurder uit als je eerst overgaat naar ATB-Vv, en een aantal jaren later naar ERTMS. Of zit ik nu verkeerd?quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Enorme vervangingskosten en dure systemen die om kunnen gaan met zowel ERTMS als ATB-EG. Feitelijk kan je het alleen op een interessante wijze doen door de afgeschreven beveiliging te vervangen door spul wat geschikt is voor ERTMS en nieuw materieel te verplichten dat aan boord te hebben.
ATB-Vv is op korte termijn in te voeren, waar ERTMS een veel langer traject beslaat (zie Denemarken, waar men sinds 2009 bezig is en men verwacht in 2021 klaar te zijn). Deze toezegging van Schultz moet je dan ook zien als een gebaar richting de vakbonden en het personeel: "We vinden veiligheid zeker belangrijk, we luisteren ook echt naar je."quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:10 schreef DrNick het volgende:
[..]
Tsja, maar uiteindelijk ben je duurder uit als je eerst overgaat naar ATB-Vv, en een aantal jaren later naar ERTMS. Of zit ik nu verkeerd?
Ga er maar vanuit dat ATB-VV goedkoper is dan ERTMS. Zolang je de boel niet binnen een paar jaar vervangt is het dus beter om ATB-vv neer te leggen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:10 schreef DrNick het volgende:
[..]
Tsja, maar uiteindelijk ben je duurder uit als je eerst overgaat naar ATB-Vv, en een aantal jaren later naar ERTMS. Of zit ik nu verkeerd?
Het is stukken goedkoper, sneller aan te leggen, en sneller effectief.quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat ATB-VV goedkoper is dan ERTMS.
Thx voor het delen, kende ik nog niet.quote:Op vrijdag 27 april 2012 23:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
AT
Iets anders:
Op het Transilien-netwerk in de Île-de-France vinden er ieder jaar zo'n 200 aanrijdingen met een suīcidaal persoon plaats. Maar wat gebeurt er nou eigenlijk zoal? Dit filmpje laat in 3 minuten zien welke processen en wat voor gevolgen een aanrijding met een persoon in de Île-de-France heeft.
Dat heb ik hier nog eens (een tikje hardhandiger dan gisteren) aangestipt:quote:Op vrijdag 27 april 2012 22:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En ja: ik vind die verkapte bonussen ook te gek voor woorden.
Ik vind het erg soft hoor, en dat jij meer recht van spreken hebt dan een gekozen volksvertegenwoordiger omdat jij bij een belangengroep zit is ridicuul. Dat is ook nog eufemistisch uitgedrukt.quote:Op zaterdag 28 april 2012 09:57 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dat heb ik hier nog eens (een tikje hardhandiger dan gisteren) aangestipt:
http://frontpage.fok.nl/c(...)en-door-schultz.html
Het YouTube-kanaal van SNCF, www.youtube.com/sncfquote:Op zaterdag 28 april 2012 09:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Thx voor het delen, kende ik nog niet.
Mag ik vragen uit welk blik je dit getrokken hebt, misschien zit er nog meer leuks in
Er zit wel een kern van waarheid in, zeker op een drukbereden netwerk als Transilien. Je hebt al snel heel veel reizigers te pakken, direct of indirect.quote:Zo te zien is het geheel opgenomen op de RER C, (want pauper materieel) en oko hun zijn goed met formules als 1 noodrem is 12 treinen vertraagd is 3 miljoen reizigers geraakt huuu huu
Dat de Thalys toch normaal gesproken op Antwerpen Centraal halteert misschien?quote:
Ah, zo.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat de Thalys toch normaal gesproken op Antwerpen Centraal halteert misschien?
quote:De machinisten en monteurs zijn anoniem omdat ze niet met de pers mogen praten.
Daar kan een probleem liggen, want als het spoor in een boog ligt dan kan het zijn dat je misleid kan worden door de seinen bedoeld voor andere sporen.quote:Op zaterdag 28 april 2012 18:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Misschien moeten ze dan maar vaker op hetzelfde spoor oefenen dan.. #rondjeronddekerk.
Even serieus. Het hele verhaal over seinlocaties is zwaar overdreven en anders echt kul: De lamp zie je over een veel grotere afstand dan het sein zelf.
klopt, maar het is hierdoor geen standaardisering, want er zijn toch redelijk wat punten waar het afwijkt.quote:Seinen die boven de sporen hangen, hangen ook daadwerkelijk boven het spoor waar ze voor gelden en als ze links staan dan is daar een deugdelijke motivatie voor.
absoluut. Gelukkig staan her en der ook hulpseinen en zijn constructies bedacht om aan te geven dat het spoor in die richting veilig bereden kan worden.quote:Dan blijft verblinding over en seinen die ergens in een verstopt hoekje staan. Het klopt dat beide situaties ongewenst zijn maar met LED-lampen voor de ene en duidelijker aankondigingsbordjes voor de andere is het leeuwendeel van de problemen opgelost. Voor de rest kan een iets andere plek voor een sein best helpen.
quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
spoorlopen op 30 april is trouwens af te raden. Er staat die dag een boete van 240 euro op en dat bedrag dient meteen afgerekend te worden als je gesnapt wordt.
mja, in 2010 liep het rond Amsterdam enorm uit de hand door dronken lui, waardoor het hele treinverkeer de rest van de dag verstoord was. Dat willen ze niet weer, omdat je alleen als het goed loopt de mensenmassa kunt verwerken.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:49 schreef DrNick het volgende:
[..]
Spoorlopen moet je sowieso niet doen, maar ie boete is wel overdreven hoog!
Alsof het op andere dagen wel OK is.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
spoorlopen op 30 april is trouwens af te raden. Er staat die dag een boete van 240 euro op en dat bedrag dient meteen afgerekend te worden als je gesnapt wordt.
Wat een fijn stuk. Mobiele seinen, alsof je een kruispunt voorziet van een tijdelijke VRI...quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:54 schreef Peterselieman het volgende:
De Volkskrant nuanceert het verhaal dat de machiniste vorige week in Amsterdam een sein miste en met haar trein botste tegen een IC.
De krant meldt dat het een janboel is met seinen die zich telkens op andere plaatsen bevinden qua plaatsing en dat je hierdoor bij omleidingen over andere dan gebruikelijke sporen verrast kunt worden, terwijl er in de normale situatie geen probleem is.
http://www.volkskrant.nl/(...)ij-machinisten.dhtml
Het moet verboden worden. Gevaarlijk!quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:13 schreef greavy het volgende:
"Attentie Attentie. De volgende stopfoto nadert. Wanneer u de trein wilt verlaten, kunt u er dan rekening mee houden dat u niet aangekomen bent op den station, maar wij in ne weiland stilgestaan zijn zonet. U dient naar de voorzijde van de trein te wandelen in rap tempo, en op verzoek van de organisatie de sporen over te steken. Eerst moet een intercity voorbij passeren."
Iedereen loopt naar voren, staan daar met ca 100 man in de ballast te wachten... IC komt met 140 voorbij denderen, en iedereen word de sporen over gestuurd. En vanaf de andere kant paar klikskes maken, en terug de trein in.
Dat dit gewoon in België kan... Ik denk dat ILENT en al die andere zeurpieten hier gelijk gaan zeuren. Hebben van de 18 fotostops er 14 op de baan gehad, dus vanuit het ballast in/uitstappen. 3 Daarvan waren vanuit de sporen genomen, en de rest was enkel via de ballast lopen en sporen oversteken.
Maar toch had, volgens de collega's van de telegraaf, de machinste al lang strafrechtelijk vervolgd moeten zijn en een fijne cel moeten hebben. Want een fatsoenlijk onderzoek afwachten, dat past niet bij onderbuikgevoelens.quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:54 schreef Peterselieman het volgende:
De Volkskrant nuanceert het verhaal dat de machiniste vorige week in Amsterdam een sein miste en met haar trein botste tegen een IC.
De krant meldt dat het een janboel is met seinen die zich telkens op andere plaatsen bevinden qua plaatsing en dat je hierdoor bij omleidingen over andere dan gebruikelijke sporen verrast kunt worden, terwijl er in de normale situatie geen probleem is.
http://www.volkskrant.nl/(...)ij-machinisten.dhtml
Hoezo, gevaarlijk? Ik heb géén gevaarlijke momenten ervaren.quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:16 schreef DrNick het volgende:
[..]
Het moet verboden worden. Gevaarlijk!
Lang verhaal maar wel erg heftig ja. Kan me er niks bij voorstellen uiteraard maar dat het zo heftig is zeg!quote:Op zaterdag 28 april 2012 21:53 schreef DrNick het volgende:
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=328258#p328258 Dit las ik een poosje terug trouwens, heftig
Ok. Nee, dat is dan wel veilig geregeld gelukkig dan.quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Hoezo, gevaarlijk? Ik heb géén gevaarlijke momenten ervaren.
De organisatie treed hard toe.
- Doorlopen naar de fotolijn
- Niet voor een andermans beeld staan. Iedereen komt aan beurt! Doorwisselen na je foto!
- Alleen met toestemming organisatie de sporen betreden (de hoofdleider en Mcn staan in verbinding met de TRDL).
- Wanneer er gefloten wordt: naar de trein bevinden, en spoedig instappen.
- Spreek een ander aan als die zich niet aan de regeltjes houdt. Organisatie kan niet alles continu zien!
Wanneer iemand volledig in beeld ging staan, werd die bij wijze van spreke verbaal vermoord... Was op Arlon echt erg. Toen kwam de EC90 daar staan met HLE20. Toen ging iemand prompt in beeld staan voor zo'n 100 fotografen. Die was toen bijna verbaal vermoord...
Maar ik denk over de 18 fotostops dat dit maar 2x voorkwam. Er werd netjes doorgelopen, om een ander gedacht en dergelijke.
zeker niet, maar op die dag speelt alcohol ook nog eens meequote:Op zaterdag 28 april 2012 21:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Alsof het op andere dagen wel OK is.
is wel netjes gedaan dus. Dat laatste is in Nederland vrijwel onmogelijk helaasquote:Op zaterdag 28 april 2012 22:23 schreef greavy het volgende:
[..]
- Niet voor een andermans beeld staan. Iedereen komt aan beurt! Doorwisselen na je foto!
- Alleen met toestemming organisatie de sporen betreden (de hoofdleider en Mcn staan in verbinding met de TRDL).
- Spreek een ander aan als die zich niet aan de regeltjes houdt. Organisatie kan niet alles continu zien!
Wanneer iemand volledig in beeld ging staan, werd die bij wijze van spreke verbaal vermoord... Was op Arlon echt erg. Toen kwam de EC90 daar staan met HLE20. Toen ging iemand prompt in beeld staan voor zo'n 100 fotografen. Die was toen bijna verbaal vermoord...
Maar ik denk over de 18 fotostops dat dit maar 2x voorkwam. Er werd netjes doorgelopen, om een ander gedacht en dergelijke.
Een sensatiekrant moet verkopen he. Daarbij past enige terughoudendheid niet.quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:20 schreef Fixers het volgende:
[..]
Maar toch had, volgens de collega's van de telegraaf, de machinste al lang strafrechtelijk vervolgd moeten zijn en een fijne cel moeten hebben. Want een fatsoenlijk onderzoek afwachten, dat past niet bij onderbuikgevoelens.
In de praktijk is het gewoon dweilen met de kraan open, al zet je er 500 of 1000 euro boete op. mensen doen het toch.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:49 schreef DrNick het volgende:
[..]
Spoorlopen moet je sowieso niet doen, maar ie boete is wel overdreven hoog!
Tsja. mensen die met zo'n rit meegaan zijn nou eenmaal in overgrote meerderheid sociaal gehandicapt (om het zachtjes uit te drukken). Die moet je echt op command line niveau aansturen. Het is dat de meesten een soort instinct hebben wat ze tot ademhalen aanzet, anders had je ook dat moeten voorschrijven.quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:23 schreef greavy het volgende:
[..]
quote:Op zondag 29 april 2012 01:43 schreef James1988 het volgende:
De eerste moving block-implementatie, ook wel bekend als "Level 3", van ERTMS is er!
Swedes unveil first ETCS Level 3 application
Ik blijf het een slecht idee vinden om ze maar even het spoor in te sturen.quote:Op zondag 29 april 2012 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja. mensen die met zo'n rit meegaan zijn nou eenmaal in overgrote meerderheid sociaal gehandicapt (om het zachtjes uit te drukken). Die moet je echt op command line niveau aansturen. Het is dat de meesten een soort instinct hebben wat ze tot ademhalen aanzet, anders had je ook dat moeten voorschrijven.
Die mensen kunnen gewoon met geen enkele mogelijkheid zelf nadenken. En het voordeel daarvan is dan weer wel dat ze elke instructie klakkeloos opvolgen, waardoor één en ander nog redelijk te beteugelen is.
Iedere 6 seconden rapporteren waarna er nog wat tijd overheen gaat voordat de autorisatie aan de volgende trein verleent wordt.. 6 seconden is 270 meter bij 160 km/h. Level 2 zal dus al beter presteren bij bloklengtes van 270 meter.quote:Op zondag 29 april 2012 01:43 schreef James1988 het volgende:
De eerste moving block-implementatie, ook wel bekend als "Level 3", van ERTMS is er!
Swedes unveil first ETCS Level 3 application
Although ERTMS Regional is designed for moving block, Trafikverket has specified a ‘virtual fixed block’ application to simplify the changes to its operating rules. Pairs of balises and marker boards are provided at each station, with intermediate balises every 5 km along the line, allowing trains to follow each other through a single line section. Trials with moving block are to be undertaken in the next few months.quote:Op zondag 29 april 2012 09:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Iedere 6 seconden rapporteren waarna er nog wat tijd overheen gaat voordat de autorisatie aan de volgende trein verleent wordt.. 6 seconden is 270 meter bij 160 km/h. Level 2 zal dus al beter presteren bij bloklengtes van 270 meter.
Wat? MVBOV of AT5?quote:Op zondag 29 april 2012 17:32 schreef V2 het volgende:
Het begint zo wel een beetje op de Vereniging voor Sensationele Soundbites te lijken hoor.
We waren wel wat geschokt door het bericht dat er doro een infrastoring minder tussen Shl en Asd reed, ja. Het is dus wat ad-hoc gegaan, en georganiseerd met de MVBOV-adviseurs die net nu vanmiddag even tijd hadden, maar onderstaand probeer ik het hoe en waarom samen te vatten:quote:Op zondag 29 april 2012 18:05 schreef V2 het volgende:
Mja nu ben je puur aan het dramatiseren om de media-aandacht, dat weet je zelf ook heel goed. Ik snap het wel, aandacht is aandacht, maar een beetje suf mag ik het wel vindenWat krijgen we volgende week? Alle treinforenzen op de Zuidas een vrije maandag want ojee Schiphol lag het weekend plat?
Wat is dit voor iets raars?quote:Op zondag 29 april 2012 18:17 schreef DriekOplopers het volgende:
(al is het met flinke tegenzin, want ik vind het ook geen pretje om zoals altijd NS en ProRail vooraf in te lichten; dat zijn moeilijke gesprekken die mij ook niet altijd in de kouwe kleren gaan zitten)
Ik was met Koninginnedag 2001 bij Amsterdam Centraal, mooi cordonnetje ME er omheen. Ze raadden ons aan om maar heel snel uit de buurt van CS te komen omdat er een woedende menigte op het punt stond naar buiten te stormen.quote:Op zondag 29 april 2012 18:02 schreef DriekOplopers het volgende:
En het zal je maar gebeuren, samen met nog een paar duizend aangeschoten feestgangers op weg naar huis: op het station als ratten in de val want geen treinen wegens storing...
Hoewel we soms in de openbaarheid lawaai maken, doen we ook veel in rechtstreekse contacten met vervoerders, infraleveranciers en hun (politieke) opdrachtgevers. Dus moeten we ook zorgen dat we ondanks onze vaak felle kritiek, de relatie wel een beetje goed houden. Persoonlijk ben ik iemand van het open vizier.quote:Op zondag 29 april 2012 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dit voor iets raars?![]()
Jullie doen iedere dag een "Hee sorry hoor, maar we gaan weer afzeiken"uurtje voordat je verhaal op je site komt of zo?
Dat dus.quote:Op zondag 29 april 2012 18:40 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik was met Koninginnedag 2001 bij Amsterdam Centraal, mooi cordonnetje ME er omheen. Ze raadden ons aan om maar heel snel uit de buurt van CS te komen omdat er een woedende menigte op het punt stond naar buiten te stormen.. Feestdag!
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=233PD4KEquote:Op zondag 29 april 2012 18:47 schreef greavy het volgende:
En weet IEMAND wat van verkeersongeval in het station van Lede gebeurt is? Al sinds gister gestremd treinverkeer, maar geen enkele nieuwssite rept ergens over. Prognose is woensdag hervatting...
quote:Vijf dagen geen treinen tussen Aalst en Schellebelle
Te hoog geladen heftruck richt grote ravage aan
LEDE - De buurtbewoners van spooroverweg 18 van de lijn 50 Brussel-Aalst-Gent aan de Kerkevijverstraat in Lede werden vrijdagochtend kort na 6 uur gewekt door een reeks zware ontploffingen.
Als bij wonder vielen er geen gewonden. Brandweer en politie zetten onmiddellijk de buurt af omdat op de afgerukte kabels nog hoogspanningsstroom zat.
Ik was trouwens nog best snel thuis, naar Nieuwmarkt gelopen, metro naar Duivendrecht en vanaf daar al snel een trein richting Amersfoort. Prima ervaring.quote:
Nja, zal dan wel verkeerd gezocht hebben. Dank.quote:Op zondag 29 april 2012 18:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=233PD4KE
2 seconden google
[..]
Whoaaah er zitten plantjes voorquote:Op zondag 29 april 2012 19:30 schreef V2 het volgende:
Die één-na-laatste, vanaf de brug, dat is echt een mooie vind ik. Dat zijn de fotos waar je het voor doet, denk ik dan.
Zeker!quote:Op zondag 29 april 2012 19:31 schreef greavy het volgende:
Vind ik persoonlijk ook de beste foto. Maar ze mogen er allemaal van mij wezen.
quote:Op zondag 29 april 2012 19:31 schreef greavy het volgende:
Vind ik persoonlijk ook de beste foto. Maar ze mogen er allemaal van mij wezen.
Klopt ja die NVBS rit waar ik voor uitgeloot ben.quote:Op zondag 29 april 2012 21:50 schreef James1988 het volgende:
Ik heb begrepen dat morgen de TEE Rheingold op pad gaat. BR 103 voorop, panoramarijtuig erbij en al. Het voorziene uur van vertrek vanuit Venlo is 10:00.
Roodeschool is het meest noordelijk gelegen reizigersstation toch?quote:Op zondag 29 april 2012 22:43 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik stap morgen met de racefiets in de trein naar Roodeschool om dan terug te fietsen. Iedereen is in de stad, dus het platteland is lekker rustig, zo is mijn redenatie.
zekerquote:Op zondag 29 april 2012 22:47 schreef DrNick het volgende:
[..]
Roodeschool is het meest noordelijk gelegen reizigersstation toch?
Op wie doel je?quote:Op zondag 29 april 2012 23:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik dacht altijd dat je vermelding in het stamgastenlijstje in de openingspost verdiend moest worden en niet gevraagd...
Ik doel op niemand, ik dacht altijd dat iemand anders je er inzette, ipv er zelf om te gaan vragen...quote:Op zondag 29 april 2012 23:06 schreef DrNick het volgende:
[..]
Op wie doel je?
Ik wil er anders ook wel in hoor, maar alleen als de rest dat ook goed vind natuurlijk. Ik ben hier immers nog niet zo lang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |