Dit jaar heeft school het zelf gedaan (1e keer opleiding).quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:30 schreef DrNick het volgende:
Hoe zorg je eigenlijk voor een stage? Moet je dat zelf doen of wordt er voor je gezocht?
ZIjn er mensen die zo vaak uit Limburg komen dan?quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:32 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dit jaar heeft school het zelf gedaan (1e keer opleiding).
Maar wij konden wel zelf aangeven waar onze voorkeur naar uit ging. Goederen, reizigers aannemerij.
En ze houden wel rekening met je woonplaats. Paar jongens uit Limburg in de klas die bij Veolia aan de slag konden daar. En 2 jongens uit het Noorden bij Arriva.
NSR deed deze periode niet mee met stage, maar wellicht volgende periode wel.
Nee ze hebben via school een kamer geregeldquote:Op vrijdag 27 april 2012 15:35 schreef DrNick het volgende:
[..]
ZIjn er mensen die zo vaak uit Limburg komen dan?
DB Shenker gaat daar vaak heen, maar als je een bedrijf kiest dan kom je bij hun standplaats terecht. Bij DB zou het dus Kijfhoek zijn, en veel andere op de Waalhaven Zuid in Rotterdam.quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:37 schreef DrNick het volgende:
Ik woon naast 't Sloe, een stage daar zou wel top zijn.
Ik dacht al.quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee ze hebben via school een kamer geregeld
STC Loopplank heet hetEn eventueel kan je er soort van "begeleiding" krijgen.
Dit omdat veel jongens die de scheepvaartopleidingen komen doen nog wat jonger zijn en nog niet volwassen genoeg zijn om op hunzelf te wonen.
Dit is optioneel.
Ik heb zelf een appartementje gezocht met een maat van me in Rotterdam.
Het is wel prettig om in de buurt te wonen, elke keer op en neer vanuit Arnhem is pittig, en soms maak je lange dagen.
1e jaar 30 weken theorie, 10 weken stagequote:Op vrijdag 27 april 2012 15:45 schreef DrNick het volgende:
[..]
Ik dacht al.Appartement aldaar is wel handig dan ja, Je hebt toch 30 weken theorie, en dan 20 weken stage?
Ah, dus zo. ZIjn er ook bedrijven met als standplaats Vlissingen en omstreken? (die jij zo weet) Op het sporenplan zie ik in ieder geval een hoop, oa Termphos, Covra en anderen.quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:49 schreef Monopoly het volgende:
[..]
1e jaar 30 weken theorie, 10 weken stage
2e jaar 20 weken theorie, 20 weken stage
En bij wie ligt de schuld?quote:Op vrijdag 27 april 2012 15:48 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren liep alles een beetje in de soep op stage.
Duitsland kent het begrip "Wagenmeester" niet echt. Hierdoor is er een machinist van Kijfhoek naar Emmerich gereden met 3 vastzittende remmen. Niet echt slim natuurlijk. Het resultaat liegt er niet om.
-knip-
Hahahaquote:Op vrijdag 27 april 2012 15:52 schreef b2py het volgende:
En maar zeuren over kwaliteit spoor, eerst die treinen renoveren!![]()
Niet dat ik weet zo uit mijn hoofd, maar die hebben dan wat kleinere diensten neem ik aan. Dan kan je bijv beter naar DB gaan en dan misschien 10 weken wel even klooien met vervoer etc, maar dan kom je ook in Emmerich enzo, en dan maak je een hoop meequote:Op vrijdag 27 april 2012 15:52 schreef DrNick het volgende:
[..]
Ah, dus zo. ZIjn er ook bedrijven met als standplaats Vlissingen en omstreken? (die jij zo weet) Op het sporenplan zie ik in ieder geval een hoop, oa Termphos, Covra en anderen.
Lastig te zeggen.quote:
Ja kloptquote:Op vrijdag 27 april 2012 15:56 schreef b2py het volgende:
RurTahlBahn loop je toch?Stond iig op je vestje
Ja precies, je weet het maar nooit. Heb ook zeker geen kwaad in de zin, maar sommige bedrijven zijn hier nogal huiverig voor.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:11 schreef b2py het volgende:
Maakt toch niet uit? Je vertelt toch enthousiast en niet negatief erover?
Maar ik snap je punt hoor, ik loop ook niet te koop met waar ik stage loop(Ook spoorgerelateerd)
Ik zie het dan wel, het is nog 2,5 jaar wegquote:Op vrijdag 27 april 2012 15:54 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Niet dat ik weet zo uit mijn hoofd, maar die hebben dan wat kleinere diensten neem ik aan. Dan kan je bijv beter naar DB gaan en dan misschien 10 weken wel even klooien met vervoer etc, maar dan kom je ook in Emmerich enzo, en dan maak je een hoop mee
Alles op z'n tijdquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:28 schreef DrNick het volgende:
[..]
Ik zie het dan wel, het is nog 2,5 jaar weg
Ben er zelf ook niet kapot van. Maar misschien is het omdat als je voor bijvoorbeeld goederen kiest je ook redelijk fit moet zijnquote:Op vrijdag 27 april 2012 09:30 schreef DrNick het volgende:
Maar waarom LO? Dat heb je toch niet nodig als machinist? Is daar ook vrijstelling voor te krijgen?
Dat klinkt interessant, is het er ook voor oudere jongeren en dan zonder de begeleiding (voor een vriendelijk prijsjequote:Op vrijdag 27 april 2012 15:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee ze hebben via school een kamer geregeld
STC Loopplank heet hetEn eventueel kan je er soort van "begeleiding" krijgen.
Dit omdat veel jongens die de scheepvaartopleidingen komen doen nog wat jonger zijn en nog niet volwassen genoeg zijn om op hunzelf te wonen.
Dit is optioneel.
Ik heb zelf een appartementje gezocht met een maat van me in Rotterdam.
Het is wel prettig om in de buurt te wonen, elke keer op en neer vanuit Arnhem is pittig, en soms maak je lange dagen.
Jammer, als ik wil sporten doe ik dat zelf wel.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:38 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ben er zelf ook niet kapot van. Maar misschien is het omdat als je voor bijvoorbeeld goederen kiest je ook redelijk fit moet zijn
Denk helaas niet dat er vrijstelling voor te krijgen is.
Als ik daar ga wonen wil ik wel een appartement op mezelf hoor, geen studentenhuis enzoquote:[..]
Dat klinkt interessant, is het er ook voor oudere jongeren en dan zonder de begeleiding (voor een vriendelijk prijsje)?
Of zit ik dan in een gedeelde ruimte met al die kinderen?
Klasgenoot van mij zit voor 400 vlak bij school. Heeft geen begeleiding en een degelijk appartementje voor zichzelf.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:38 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ben er zelf ook niet kapot van. Maar misschien is het omdat als je voor bijvoorbeeld goederen kiest je ook redelijk fit moet zijn
Denk helaas niet dat er vrijstelling voor te krijgen is.
[..]
Dat klinkt interessant, is het er ook voor oudere jongeren en dan zonder de begeleiding (voor een vriendelijk prijsje)?
Of zit ik dan in een gedeelde ruimte met al die kinderen?
Had de brochure al wel gezien ja. Ik ben niet bekend met huurprijzen, is 400 goedkoop/duur/normaal?quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:42 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Klasgenoot van mij zit voor 400 vlak bij school. Heeft geen begeleiding en een degelijk appartementje voor zichzelf.
Voor minder kan je het delen (wel eigen slaapkamer). Maar iets helemaal voor jezelf is altijd wel prettig.
http://www.stc-group.nl/documents/Brochure_2010.pdf
Wel een beetje een kinderlijke folder, maar goed, het idee is duidelijk
Begeleiding is optioneel.
Ik deel een appartement met een vriend van me voor 390 euro kale huur per maand. We hebben een appartement van 95m2 op 4 minuten afstand van Hofplein en 4 minuten afstand van Centraal stationquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:47 schreef DrNick het volgende:
[..]
Had de brochure al wel gezien ja. Ik ben niet bekend met huurprijzen, is 400 goedkoop/duur/normaal?
Goed uitgerust en ontspannen aan je herkansing beginnen dus!quote:Op vrijdag 27 april 2012 14:39 schreef greavy het volgende:
Ging om het concentratie onderdeel, waar je snel moest kijken voor de juiste combi's.
Helder. Een soort begeleid wonen-light dus. Das niks voor mijquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:42 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Klasgenoot van mij zit voor 400 vlak bij school. Heeft geen begeleiding en een degelijk appartementje voor zichzelf.
Voor minder kan je het delen (wel eigen slaapkamer). Maar iets helemaal voor jezelf is altijd wel prettig.
http://www.stc-group.nl/documents/Brochure_2010.pdf
Wel een beetje een kinderlijke folder, maar goed, het idee is duidelijk
Begeleiding is optioneel.
Maakt niet uit, als ze weet dat je machinist word, worden ze helemaal opgewonden. Ik moet de vrouwen van me af slaan tegenwoordig. Gekkenhuis.quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:52 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Helder. Een soort begeleid wonen-light dus. Das niks voor mij
400 euro klinkt best goedkoop. Al komen er natuurlijk nog een hoop extra kosten bij. Moet denk ik maar eens gaan berekenen wat het handigste is wat betreft kosten en haalbaarheid.
Mijn vriendin zal wel niet mee willen. Die studeert in Arnhem![]()
jammer. Hopelijk haal je het de tweede keer welquote:Op vrijdag 27 april 2012 14:39 schreef greavy het volgende:
Net resultaten van psychologisch onderzoek gehoord. Had m nrt niet gehaald, maar zij zeggen dat ik het kan, en zouden mij een herkansing op eigen kosten willen geven.
Ging om het concentratie onderdeel, waar je snel moest kijken voor de juiste combi's.
quote:Op vrijdag 27 april 2012 17:27 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Maakt niet uit, als ze weet dat je machinist word, worden ze helemaal opgewonden. Ik moet de vrouwen van me af slaan tegenwoordig. Gekkenhuis.
Goed verhaal!!quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:58 schreef DriekOplopers het volgende:
Even over het hypocriete geklets vanuit de politiek over de salarissen van de ProRail-top:
http://www.voorbeterov.nl/120427.php
Proost!quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Net twee uur borrel achter de rug bij vestiging Utrecht van mijn werk. Nu in de trein naar vestiging Enschede, waar om acht uur NOG een borrel begint
Driek godver. Lul.quote:Op vrijdag 27 april 2012 18:58 schreef DriekOplopers het volgende:
Even over het hypocriete geklets vanuit de politiek over de salarissen van de ProRail-top:
http://www.voorbeterov.nl/120427.php
Ja, je loopt het beloningsbeleid bij prorail te vergoeilijken met 'het kan NOG erger'.quote:
met een borreltje minder op had je het goed gelezen, Flesquote:Op vrijdag 27 april 2012 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Schultz Verhaegen? Neukt ze met Maxime of wat?
Hoe kom je daar nou bij???quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, je loopt het beloningsbeleid bij prorail te vergoeilijken met 'het kan NOG erger'.
Okee Maxime heet ook niet zo :p maar het staat er verkeerd.quote:Op vrijdag 27 april 2012 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
met een borreltje minder op had je het goed gelezen, Fles
Dat stukje daarnaquote:Op vrijdag 27 april 2012 19:38 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij???
Mag ik even zo ongeveer de helft van mijn verhaal citeren? Ja? Komt 'ie:
"De variabele beloning van een aantal ProRail-directeuren wordt omgezet in een vast salaris. Dat is gek. Want ook als de kwaliteit niet wordt geleverd, krijgen de betrokkenen die bonus dus standaard in de vorm van een vaste loonsverhoging. Dus wel de lusten, maar niet de verantwoordelijkheid.
En gezien de prestaties van ProRail is zelfs een gedeeltelijke bijtelling bij het loon van de betrokkenen onterecht. Want zo geweldig presteert ProRail niet. Bovendien is de timing hoogst ongelukkig. De wissels van ProRail waren onlangs nog volstrekt onvoldoende bestand tegen ons Hollandse winterweer, en mede door het ontbreken van het nieuwe beveiligingssysteem reed zaterdag een trein door rood, met een dodelijk slachtoffer en vele tientallen gewonden als triest resultaat. En woensdag ging het in Utrecht maar op het nippertje goed met een vergelijkbaar incident, waarbij eveneens een trein met passagiers was betrokken. Ook daar was het verbeterde veiligheidssysteem nog niet geīnstalleerd. Op zo’n moment komt de mededeling dat enkele ProRail-directeuren een forse salarisverhoging tegemoet mogen zien, niet erg prettig op mij over. Vandaar dat ik vandaag in de Sp!ts spreek van een klap in het gezicht van de reiziger en van een salariëring onder de noemer ProVeel."
1e keer nietquote:Op vrijdag 27 april 2012 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee Maxime heet ook niet zo :p maar het staat er verkeerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |