Om nog maar niet te spreken van het maandenlange gekut om het systeem stabiel te krijgen na installatie.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
NG kent remcurvebewaking met een vrijlaatsnelheid van 15 km/h. Je kunt dus altijd met 15 km/h langs de rode. Het is daarnaast inderdaad geschikt voor hogere snelheden. Het systeem is echter nooit uitontwikkeld tot wat het zou moeten worden omdat ERTMS eraan zou komen. Inmiddels is duidelijk dat ERTMS wel veiligheidsvoordelen heeft en voordelen voor het internationale verkeer maar dat de capaciteitsvoordelen vies tegenvallen.
ATB-Vv mag toch formeel ook niet worden afgewongen richting vervoerders?quote:Als het aan mij gelegen had dan hadden we ATB-EG doorontwikkeld met bakens die aan de verschillende codes een specifieke snelheid kunnen meegeven afhankelijk van de plaatselijke wensen met daarnaast een afstand tot het rode sein en het volgende baken. Maarja, dat mag niet meer.![]()
Maar goed, als NS zichzelf nog verder belachelijk wil maken: van mij mag het...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, het is van tweeën één denk ik.
OF je hebt maatschappelijke betrokkenheid, en je schaamt je.
Of je lult maar wat, en.. je lult maar wat.
Je kan niet EN doen alsof je maatschappelijk betrokken bent EN met droge ogen dit kwatsverhaal verkopen en denken dat mensen het geloven.
ProRail-personeel wordt volgens mij uitstekend betaald.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, maar voor het personeel is geen greintje over want huu huu het is crisis en bezuinigingen en "wij zijn toch niet verantwoordelijk voor de inflatie"
Misschien is het inmiddels echt wel zo dat de mensen in die toren in Utrecht het contact met de werkvloer volledig kwijt zijn... De keren dat ik in HGB-IV was, had ik niet het idee dat het daar ging om een spoorwegbedrijf, het had bij wijze van spreken ook een bank kunnen zijn, alleen dan met een grappig meetingpoint.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar goed, als NS zichzelf nog verder belachelijk wil maken: van mij mag het...
Vrijstellingen zijn zeker mogelijk. NL en LLB sowieso. LO hoort er helaas gewoon bij, maar met een klas is dat best gezellig.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:38 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
De stof van de railvakken lijkt mij zeer interessant
Echter de algemene vakken Nederlands, Engels, LLB, LO etc. dat heb ik nou wel een keer gezienhet zou natuurlijk ook de zoveelste keer zijn dat ik precies dezelfde stof weer krijg. Op mijn huidige school heb ik er gelukkig vrijstellingen voor (na het maken van een aantal toetsen die je niveau meten), is dat op het STC ook mogelijk?
Ik mag niet klagen.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
ProRail-personeel wordt volgens mij uitstekend betaald.
Wat is LLB en LO?quote:Op vrijdag 27 april 2012 01:24 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Vrijstellingen zijn zeker mogelijk. NL en LLB sowieso. LO hoort er helaas gewoon bij, maar met een klas is dat best gezellig.
Leren, Loopbaan en Burgerschap (LLB) is een soort versimpelde vorm van maatschappijleer. Ik heb zelf toevallig ook Havo/Vwo gedaan alleen dan de C/M versiequote:Op vrijdag 27 april 2012 07:49 schreef DrNick het volgende:
[..]
Wat is LLB en LO?
Welke vakken krijg je allemaal dan? Ik heb,, mocht ik aan de opleiding beginnen, de N/G vakken van VWO afgerond.
Duitsquote:Op vrijdag 27 april 2012 08:54 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Leren, Loopbaan en Burgerschap (LLB) is een soort versimpelde vorm van maatschappijleer. Ik heb zelf toevallig ook Havo/Vwo gedaan alleen dan de C/M versie
LO staat voor Lichamelijke Opvoeding (gym). Mij werd verteld dat je de volgende vakken zou krijgen:
- Nederlands
- LLB
- Engels
- Wiskunde
- LO
- Duits
- En nog 2 vakken over het rail-gebeuren zelf
Voor de eerste drie weet ik vrijwel zeker dat ik vrijstellingen kan krijgen, indien mogelijkMijn wiskunde en Duits echter zijn vreselijk slecht
daar zal ik dus niet aan kunnen ontsnappen
quote:Op vrijdag 27 april 2012 14:39 schreef greavy het volgende:
Net resultaten van psychologisch onderzoek gehoord. Had m nrt niet gehaald, maar zij zeggen dat ik het kan, en zouden mij een herkansing op eigen kosten willen geven.
Ging om het concentratie onderdeel, waar je snel moest kijken voor de juiste combi's.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |