mja, ze hebben het hier en daar wel wat flexibeler gemaakt zodat je niet tot op het baken hoeft te rijden om een codewisseling door te krijgen. Met name in de buurt van stations waardoor je lang niet altijd op hoeft te rijden.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:47 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
NG heeft ook nadelen. Het werkt met bakens, in tegenstelling tot EG, dat continu werkt en dus niet alleen op vaste punten codewisselingen kan doorgeven.
Ik mis een reactie van Driek!quote:Op donderdag 26 april 2012 18:57 schreef b2py het volgende:
Schultz al bezig met veiligheid op spoor
Laatste update: 26 april 2012 18:27 info
DEN HAAG - FNV Spoor wil binnen 24 uur toezeggingen van minister Melanie Schultz-van Haegen over betere veiligheid op het spoor. De bewindsvrouw vindt die eis niet nodig.
We waren daar al mee bezig en ik wil op korte termijn duidelijkheid verschaffen, zo liet ze in een reactie weten.
Schultz begrijpt dat er na het ongeluk bij Amsterdam zaterdag discussie is over de veiligheid op het spoor. ''Ik onderschat allerminst de impact van zo'n groot ongeluk onder het treinpersoneel. Een machinist rijdt niet opzettelijk door een rood sein."
"Iedereen wil een zo veilig mogelijk spoor. Daar gaat de discussie nu over, een discussie waarbij ook het spoorpersoneel betrokken moeten worden. En die discussie moeten we open en transparant voeren.''
Schultz wijst er verder op dat ze Prorail op 23 april al om een risico-analyse heeft gevraagd. Ook wil ze van de spoorbeheerder weten welke maatregelen moeten worden genomen en waar de vernieuwde versie van de Automatische Trein Beīnvloeding (ATBvv) noodzakelijk is.
Bron
Rail awayquote:Op donderdag 26 april 2012 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Serie documentaires Vanuit de miljoenenstad Taipei in het noorden van Taiwan, voert het traject oostwaarts over de zogenaamde North-link. Als de trein bij de oostkust is aangekomen, reiken de golven van de Grote Oceaan bijna tot aan de trainrails. De rit langs de kust levert prachtige beelden op, die zowel gefilmd zijn vanuit de trein als vanuit een helikopter boven het water. Het einddoel van het eerste traject is Yilan, een stad die midden tussen het water van de vele rijstvelden ligt. In Sandiaoling nemen we dan de zogenaamde Pinxi-lijn, genoemd naar de stad in dit berggebied. Dit traject naar Jingtong werd een eeuw geleden aangelegd om de steenkool uit de bergen naar de kust te brengen. De mijnen zijn allemaal dicht, maar de Pinxi-lijn wordt door haar prachtige ligging nu jaarlijks door vele duizenden toeristen bezocht. We reizen mee tot het eindpunt Jingtong en zien onderweg nog wat Taiwanezen in een eeuwenoude traditie gemeen hebben met een... lampion!
Wij hadden even onze handen vol aan een veldslag met NS. In diverse kranten morgen onze reactie op ProRail.quote:
Oftewel: "Nee we hebben niet gelogen, dit hoort zo. Ja we hebben gelogen."quote:Op donderdag 26 april 2012 20:12 schreef DriekOplopers het volgende:
h
[..]
Wij hadden even onze handen vol aan een veldslag met NS. In diverse kranten morgen onze reactie op ProRail.
Zie verder http://www.voorbeterov.nl/120425.php
Dat lijkt me een uitermate slecht plan trouwensquote:Op donderdag 26 april 2012 20:34 schreef bork het volgende:
Akkoord en dan de volgende regel toevoegen: per STS-incident 1 ton naar een pot voor het rijdend personeel uit de zakken van die 5 bestuursleden.
Ja, maar ze doen het ook gewoon zo goed!quote:Op donderdag 26 april 2012 20:34 schreef bork het volgende:
http://nos.nl/artikel/366(...)irectie-prorail.html
Salarisverhoging directie ProRail
Dat heeft er denk ik mee te maken dat deze rijtuigen nog in het militairenvervoer reden toen de museumbedrijven in opkomst waren, en dus makkelijk over te nemen waren.quote:Op donderdag 26 april 2012 19:57 schreef Bitlord het volgende:
Niet dat ik lijstjes als deze blijf posten, maar van het oude Mat '24, misschien beter bekend als de Blokkendozen, is ook meer dan 10% bewaard gebleven (28 van de 259 rijtuigen).
Maar btw gaat ook omhoog, moet wel gecompenseerd worden!quote:Op donderdag 26 april 2012 20:34 schreef bork het volgende:
http://nos.nl/artikel/366(...)irectie-prorail.html
Salarisverhoging directie ProRail
President-directeur van ProRail Marion Gout-van Sinderen in 2011
ANP
Toegevoegd: donderdag 26 apr 2012, 19:57
De vijf bestuursleden van spoorbeheerder ProRail krijgen met ingang van volgend jaar 16 procent meer salaris. Dat is het gevolg van het afschaffen van de bonussen voor de directie.
In het jaarverslag van ProRail staat dat de variabele beloning in drie stappen wordt afgeschaft. Op 1 januari 2013 moet de volledige variabele beloning zijn opgenomen in het vaste salaris.
Tot nu toe kregen de bestuurders maximaal 16 procent extra als ze goed hadden gepresteerd. Vanaf volgend jaar krijgen ze dat percentage dus standaard. Het betekent dat de bestuursleden van ProRail dan in feite een bonus krijgen waar ze niets voor hoeven doen.
Akkoord en dan de volgende regel toevoegen: per STS-incident 1 ton naar een pot voor het rijdend personeel uit de zakken van die 5 bestuursleden.
ja, maar voor het personeel is geen greintje over want huu huu het is crisis en bezuinigingen en "wij zijn toch niet verantwoordelijk voor de inflatiequote:Op donderdag 26 april 2012 21:58 schreef Duvel het volgende:
Wat een sukkels om dat op dit moment te besluiten...
Sowieso: we schaffen bonussen af, en ze dan simpelweg incasseren.
NG kent remcurvebewaking met een vrijlaatsnelheid van 15 km/h. Je kunt dus altijd met 15 km/h langs de rode. Het is daarnaast inderdaad geschikt voor hogere snelheden. Het systeem is echter nooit uitontwikkeld tot wat het zou moeten worden omdat ERTMS eraan zou komen. Inmiddels is duidelijk dat ERTMS wel veiligheidsvoordelen heeft en voordelen voor het internationale verkeer maar dat de capaciteitsvoordelen vies tegenvallen.quote:Op donderdag 26 april 2012 18:40 schreef James1988 het volgende:
ATB-NG kent meer snelheidstrappen, kent een hogere maximumsnelheid, en werkt zonder minimumsnelheid. ATB-EG is door regelgeving beperkt tot 140 km/h, bij ATB-NG lopen er snelheidstrappen van 0 km/h tot 200 km/h, in stappen van 10 km/h. NG is ook werkzaam onder 40 km/h, i.t.t. EG zonder ATB-Vv.
Ik zou mij als NS-kopstuk een beetje schamen, geloof ik.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oftewel: "Nee we hebben niet gelogen, dit hoort zo. Ja we hebben gelogen."
Tsja, het is van tweeën één denk ik.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:27 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik zou mij als NS-kopstuk een beetje schamen, geloof ik.
Om nog maar niet te spreken van het maandenlange gekut om het systeem stabiel te krijgen na installatie.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
NG kent remcurvebewaking met een vrijlaatsnelheid van 15 km/h. Je kunt dus altijd met 15 km/h langs de rode. Het is daarnaast inderdaad geschikt voor hogere snelheden. Het systeem is echter nooit uitontwikkeld tot wat het zou moeten worden omdat ERTMS eraan zou komen. Inmiddels is duidelijk dat ERTMS wel veiligheidsvoordelen heeft en voordelen voor het internationale verkeer maar dat de capaciteitsvoordelen vies tegenvallen.
ATB-Vv mag toch formeel ook niet worden afgewongen richting vervoerders?quote:Als het aan mij gelegen had dan hadden we ATB-EG doorontwikkeld met bakens die aan de verschillende codes een specifieke snelheid kunnen meegeven afhankelijk van de plaatselijke wensen met daarnaast een afstand tot het rode sein en het volgende baken. Maarja, dat mag niet meer.![]()
Maar goed, als NS zichzelf nog verder belachelijk wil maken: van mij mag het...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, het is van tweeën één denk ik.
OF je hebt maatschappelijke betrokkenheid, en je schaamt je.
Of je lult maar wat, en.. je lult maar wat.
Je kan niet EN doen alsof je maatschappelijk betrokken bent EN met droge ogen dit kwatsverhaal verkopen en denken dat mensen het geloven.
ProRail-personeel wordt volgens mij uitstekend betaald.quote:Op donderdag 26 april 2012 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, maar voor het personeel is geen greintje over want huu huu het is crisis en bezuinigingen en "wij zijn toch niet verantwoordelijk voor de inflatie"
Misschien is het inmiddels echt wel zo dat de mensen in die toren in Utrecht het contact met de werkvloer volledig kwijt zijn... De keren dat ik in HGB-IV was, had ik niet het idee dat het daar ging om een spoorwegbedrijf, het had bij wijze van spreken ook een bank kunnen zijn, alleen dan met een grappig meetingpoint.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar goed, als NS zichzelf nog verder belachelijk wil maken: van mij mag het...
Vrijstellingen zijn zeker mogelijk. NL en LLB sowieso. LO hoort er helaas gewoon bij, maar met een klas is dat best gezellig.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:38 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
De stof van de railvakken lijkt mij zeer interessant
Echter de algemene vakken Nederlands, Engels, LLB, LO etc. dat heb ik nou wel een keer gezienhet zou natuurlijk ook de zoveelste keer zijn dat ik precies dezelfde stof weer krijg. Op mijn huidige school heb ik er gelukkig vrijstellingen voor (na het maken van een aantal toetsen die je niveau meten), is dat op het STC ook mogelijk?
Ik mag niet klagen.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
ProRail-personeel wordt volgens mij uitstekend betaald.
Wat is LLB en LO?quote:Op vrijdag 27 april 2012 01:24 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Vrijstellingen zijn zeker mogelijk. NL en LLB sowieso. LO hoort er helaas gewoon bij, maar met een klas is dat best gezellig.
Leren, Loopbaan en Burgerschap (LLB) is een soort versimpelde vorm van maatschappijleer. Ik heb zelf toevallig ook Havo/Vwo gedaan alleen dan de C/M versiequote:Op vrijdag 27 april 2012 07:49 schreef DrNick het volgende:
[..]
Wat is LLB en LO?
Welke vakken krijg je allemaal dan? Ik heb,, mocht ik aan de opleiding beginnen, de N/G vakken van VWO afgerond.
Duitsquote:Op vrijdag 27 april 2012 08:54 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Leren, Loopbaan en Burgerschap (LLB) is een soort versimpelde vorm van maatschappijleer. Ik heb zelf toevallig ook Havo/Vwo gedaan alleen dan de C/M versie
LO staat voor Lichamelijke Opvoeding (gym). Mij werd verteld dat je de volgende vakken zou krijgen:
- Nederlands
- LLB
- Engels
- Wiskunde
- LO
- Duits
- En nog 2 vakken over het rail-gebeuren zelf
Voor de eerste drie weet ik vrijwel zeker dat ik vrijstellingen kan krijgen, indien mogelijkMijn wiskunde en Duits echter zijn vreselijk slecht
daar zal ik dus niet aan kunnen ontsnappen
quote:Op vrijdag 27 april 2012 14:39 schreef greavy het volgende:
Net resultaten van psychologisch onderzoek gehoord. Had m nrt niet gehaald, maar zij zeggen dat ik het kan, en zouden mij een herkansing op eigen kosten willen geven.
Ging om het concentratie onderdeel, waar je snel moest kijken voor de juiste combi's.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |