abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110863335
Mooi dat je nog ff mag herkansen ja.
Bij ons in de klas ook 2 die de MO zelfs niet hadden gehaald, maar ook herkansing kregen omdat ze wel gewoon medisch in orde waren.

Vandaag trouwens vrij gekregen omdat ik anders niet aan de rusttijden zou voldoen :')
pi_110864051
Hoe zorg je eigenlijk voor een stage? Moet je dat zelf doen of wordt er voor je gezocht?
pi_110864123
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:30 schreef DrNick het volgende:
Hoe zorg je eigenlijk voor een stage? Moet je dat zelf doen of wordt er voor je gezocht?
Dit jaar heeft school het zelf gedaan (1e keer opleiding).
Maar wij konden wel zelf aangeven waar onze voorkeur naar uit ging. Goederen, reizigers aannemerij. :)
En ze houden wel rekening met je woonplaats. Paar jongens uit Limburg in de klas die bij Veolia aan de slag konden daar. En 2 jongens uit het Noorden bij Arriva.
NSR deed deze periode niet mee met stage, maar wellicht volgende periode wel.
pi_110864238
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:32 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dit jaar heeft school het zelf gedaan (1e keer opleiding).
Maar wij konden wel zelf aangeven waar onze voorkeur naar uit ging. Goederen, reizigers aannemerij. :)
En ze houden wel rekening met je woonplaats. Paar jongens uit Limburg in de klas die bij Veolia aan de slag konden daar. En 2 jongens uit het Noorden bij Arriva.
NSR deed deze periode niet mee met stage, maar wellicht volgende periode wel.
ZIjn er mensen die zo vaak uit Limburg komen dan? :o
pi_110864315
Ik woon naast 't Sloe, een stage daar zou wel top zijn. ^O^
pi_110864325
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:35 schreef DrNick het volgende:

[..]

ZIjn er mensen die zo vaak uit Limburg komen dan? :o
Nee ze hebben via school een kamer geregeld :)
STC Loopplank heet het :) En eventueel kan je er soort van "begeleiding" krijgen.
Dit omdat veel jongens die de scheepvaartopleidingen komen doen nog wat jonger zijn en nog niet volwassen genoeg zijn om op hunzelf te wonen.
Dit is optioneel.
Ik heb zelf een appartementje gezocht met een maat van me in Rotterdam.
Het is wel prettig om in de buurt te wonen, elke keer op en neer vanuit Arnhem is pittig, en soms maak je lange dagen.
pi_110864354
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:37 schreef DrNick het volgende:
Ik woon naast 't Sloe, een stage daar zou wel top zijn. ^O^
DB Shenker gaat daar vaak heen, maar als je een bedrijf kiest dan kom je bij hun standplaats terecht. Bij DB zou het dus Kijfhoek zijn, en veel andere op de Waalhaven Zuid in Rotterdam.
pi_110864492
Leuk om te lezen Mono! En succes Greavy bij de volgende test!
pi_110864501
Speciaal voor Dr_Flash dit plaatje van ouwe meuk geschoten in Emmerich.
Geen idee hoe oud het is, maar gezien de uiterlijke staat, staat die daar al een tijdje :')

pi_110864590
3! draaistellen assen!
pi_110864680
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:37 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Nee ze hebben via school een kamer geregeld :)
STC Loopplank heet het :) En eventueel kan je er soort van "begeleiding" krijgen.
Dit omdat veel jongens die de scheepvaartopleidingen komen doen nog wat jonger zijn en nog niet volwassen genoeg zijn om op hunzelf te wonen.
Dit is optioneel.
Ik heb zelf een appartementje gezocht met een maat van me in Rotterdam.
Het is wel prettig om in de buurt te wonen, elke keer op en neer vanuit Arnhem is pittig, en soms maak je lange dagen.
Ik dacht al. :) Appartement aldaar is wel handig dan ja, Je hebt toch 30 weken theorie, en dan 20 weken stage?
pi_110864766
Gisteren liep alles een beetje in de soep op stage.
Duitsland kent het begrip "Wagenmeester" niet echt. Hierdoor is er een machinist van Kijfhoek naar Emmerich gereden met 3 vastzittende remmen. Niet echt slim natuurlijk. Het resultaat liegt er niet om.

Hier zie je het mooi dat er een stuk is weg gesleten. Dit maakt dus een beste herrie als je over de rails heen rijdt. TAK TAK TAK hoor je dan nogal hard.

Materieelopstuwing wordt dit genoemd. Doordat de wielen vastzitten genereren ze enorm veel warmte. Stukjes staal spatten los en worden daarna "geplakt" tegen de wielen. Als dit afkoelt heb je geen gladde wielen meer.

De kunststof remblokken vonden het ook niet zo fijn. Er was ook één wagon (oud Oostblok materiaal) die gietijzeren remblokken had. Maar die was helaas al weggesleept.

[IMG500]http://i.imgur.com/Riu9H.jpg[/IMG]
pi_110864853
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:45 schreef DrNick het volgende:

[..]

Ik dacht al. :) Appartement aldaar is wel handig dan ja, Je hebt toch 30 weken theorie, en dan 20 weken stage?
1e jaar 30 weken theorie, 10 weken stage :)
2e jaar 20 weken theorie, 20 weken stage :)
pi_110864964
En maar zeuren over kwaliteit spoor, eerst die treinen renoveren! }) ~O>
pi_110864975
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:49 schreef Monopoly het volgende:

[..]

1e jaar 30 weken theorie, 10 weken stage :)
2e jaar 20 weken theorie, 20 weken stage :)
Ah, dus zo. ZIjn er ook bedrijven met als standplaats Vlissingen en omstreken? (die jij zo weet) Op het sporenplan zie ik in ieder geval een hoop, oa Termphos, Covra en anderen.
pi_110865012
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:48 schreef Monopoly het volgende:
Gisteren liep alles een beetje in de soep op stage.
Duitsland kent het begrip "Wagenmeester" niet echt. Hierdoor is er een machinist van Kijfhoek naar Emmerich gereden met 3 vastzittende remmen. Niet echt slim natuurlijk. Het resultaat liegt er niet om.
-knip-
En bij wie ligt de schuld?
pi_110865060
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:52 schreef b2py het volgende:
En maar zeuren over kwaliteit spoor, eerst die treinen renoveren! }) ~O>
Hahaha :D Ja, die shuttletrein is vaker drama. Gaat ook allemaal door naar Tsjechië en dat soort landen. Die wagens worden bij wijze van opgelapt met ductape :')
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:52 schreef DrNick het volgende:

[..]

Ah, dus zo. ZIjn er ook bedrijven met als standplaats Vlissingen en omstreken? (die jij zo weet) Op het sporenplan zie ik in ieder geval een hoop, oa Termphos, Covra en anderen.
Niet dat ik weet zo uit mijn hoofd, maar die hebben dan wat kleinere diensten neem ik aan. Dan kan je bijv beter naar DB gaan en dan misschien 10 weken wel even klooien met vervoer etc, maar dan kom je ook in Emmerich enzo, en dan maak je een hoop mee :)
pi_110865129
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:53 schreef DrNick het volgende:

[..]

En bij wie ligt de schuld?
Lastig te zeggen.
Omdat het bedrijf waar ik stage loop (ik zal/mag geen namen noemen), en die heeft ook een vestiging in Duitsland. Met hun is een soort van vertrouwenscontract afgesloten dat treinen door hun worden gecontroleerd bij aankomst. Dit is dus blijkbaar niet gedaan (of wel maar niet door gecommuniceerd). Erg lastig in ieder geval.
pi_110865165
RurTahlBahn loop je toch? :P Stond iig op je vestje ;)
pi_110865664
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:56 schreef b2py het volgende:
RurTahlBahn loop je toch? :P Stond iig op je vestje ;)
Ja klopt :') Maar ik noem verder niet graag namen, wie weet lezen ze mee :')
pi_110865766
Maakt toch niet uit? Je vertelt toch enthousiast en niet negatief erover? ;)

Maar ik snap je punt hoor, ik loop ook niet te koop met waar ik stage loop :P (Ook spoorgerelateerd)
pi_110866146
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:11 schreef b2py het volgende:
Maakt toch niet uit? Je vertelt toch enthousiast en niet negatief erover? ;)

Maar ik snap je punt hoor, ik loop ook niet te koop met waar ik stage loop :P (Ook spoorgerelateerd)
Ja precies, je weet het maar nooit. Heb ook zeker geen kwaad in de zin, maar sommige bedrijven zijn hier nogal huiverig voor.
pi_110866256
Klopt, alhoewel ik me dat niet kan voorstellen als je je niet negatief erover zou uiten..
pi_110866393
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 april 2012 15:54 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Niet dat ik weet zo uit mijn hoofd, maar die hebben dan wat kleinere diensten neem ik aan. Dan kan je bijv beter naar DB gaan en dan misschien 10 weken wel even klooien met vervoer etc, maar dan kom je ook in Emmerich enzo, en dan maak je een hoop mee :)
Ik zie het dan wel, het is nog 2,5 jaar weg :)
pi_110866404
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:28 schreef DrNick het volgende:

[..]

Ik zie het dan wel, het is nog 2,5 jaar weg :)
Alles op z'n tijd :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')