Moet het wel een overweg met middensectie zijn, anders valt er weinig aan te rijden.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:36 schreef greavy het volgende:
[..]
Of de overweg "aanrijden", met een slakkengangetje en toeterend.
Succes. Zorg dat je goed ontbijt.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:39 schreef greavy het volgende:
Ik ga mijn nest in. Morgen de trein van 6:56 naar Rotterdam. Op naar Amersfoort voor deel 1 van de 2 keuringen: de psychische keuring. Volgens de brief duurt het van 9 tot 17 uur. Volgens Monopoly korter. We shall see.
quote:Op woensdag 25 april 2012 21:35 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Als er een "paddenstoel" (knop) is, kan je de overweg activeren.
Is die er niet, dan moet je naar de overweg rijden, stoppen, en een vlag of lamp neerzetten om het wegverkeer te attenderen op jou. Dan de overweg passeren en dan je lamp/vlag weer ophalen, en verder rijden.
Ook moet je dit melden bij de TRDL
quote:Op woensdag 25 april 2012 21:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Moet het wel een overweg met middensectie zijn, anders valt er weinig aan te rijden.
Een open overweg mag je niet over, hij moet dan afgedekt worden met een rode vlag of lamp. En anders blijf je gewoon staan en hebben we een (jawel) gestrande trein.
Wat houdt die test in?quote:Op woensdag 25 april 2012 21:39 schreef greavy het volgende:
Ik ga mijn nest in. Morgen de trein van 6:56 naar Rotterdam. Op naar Amersfoort voor deel 1 van de 2 keuringen: de psychische keuring. Volgens de brief duurt het van 9 tot 17 uur. Volgens Monopoly korter. We shall see.
Nou ik denk dat als je 5 seconden op de tyfoon gaat hangen de mensen wel gaan stoppen.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Moet het wel een overweg met middensectie zijn, anders valt er weinig aan te rijden.
Een open overweg mag je niet over, hij moet dan afgedekt worden met een rode vlag of lamp. En anders blijf je gewoon staan en hebben we een (jawel) gestrande trein.
In de bebouwde kom wel. Maar er zijn ook 80- en 100-wegen met een overweg. Dan wordt het een stuk linker.quote:Op woensdag 25 april 2012 22:19 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Nou ik denk dat als je 5 seconden op de tyfoon gaat hangen de mensen wel gaan stoppen.
quote:Bijna treinbotsing door missen rood sein
DEN HAAG/UTRECHT - Op het spoor bij Utrecht zijn woensdag bijna weer twee treinen tegen elkaar gebotst.
Minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) heeft dat woensdagavond aan de Tweede Kamer gemeld.
Een stoptrein is waarschijnlijk door een rood sein gereden en heeft daarna een wissel kapotgereden die openstond voor een werktrein die vanaf de andere kant naderde. ''Door een noodremming heeft dit gelukkig niet tot een botsing geleid'', aldus het ministerie.
Tsja, als je het wil zou ik het doen. Waarom is dit al je 4e opleiding dan? Vond je de vorige niet leuk?quote:Op donderdag 26 april 2012 00:09 schreef GlenSpey het volgende:
Zo, toch even een slagje Arnhem - Rotterdam gemaakt vandaag, voor de opendag bij het STC. Heb je er trouwens niet gezien Monopoly![]()
Vind het fijn om nu een duidelijk beeld bij de opleiding te hebben, mooi gebouw en locatie ook trouwens. Maar het blijft stof tot nadenken. Zie ik mezelf weer 2 jaar in de klas zitten voor mijn (inmiddels) 4e opleiding...?
Nadat ik ben gestopt met mijn middelbare school een jaar of 7 terug heb ik nooit meer echt mijn draai kunnen vinden op scholen. Ik heb er 3 mbo-opleidingen doorheen gejaagd waarvan er 1 nu nog bezig, maar die vind ik eigelijk niet interessant genoeg. Nummer een idem en die heb ik daarom niet afgemaakt en nummer 2 heb ik wel afgerond, maar ook die richting wou ik niet meer mee verder. Dus het roept allemaal wat twijfels op, zoals of ik nu niet beter voor werkervaring kan gaan dan wéér een andere opleiding uit te kiezen.quote:Op donderdag 26 april 2012 00:11 schreef DrNick het volgende:
[..]
Tsja, als je het wil zou ik het doen. Waarom is dit al je 4e opleiding dan? Vond je de vorige niet leuk?
Ik zit er ook over te denken om over 2 jaar STC te doen, en dan machinist goederenvervoer.
Ik werd op het laatste moment op stage ingepland. Wel jammer want ik had wel zin om even op school wat te vertellen aan geïnteresseerdenquote:Op donderdag 26 april 2012 00:09 schreef GlenSpey het volgende:
Zo, toch even een slagje Arnhem - Rotterdam gemaakt vandaag, voor de opendag bij het STC. Heb je er trouwens niet gezien Monopoly![]()
Vind het fijn om nu een duidelijk beeld bij de opleiding te hebben, mooi gebouw en locatie ook trouwens. Maar het blijft stof tot nadenken. Zie ik mezelf weer 2 jaar in de klas zitten voor mijn (inmiddels) 4e opleiding...?
De opleiding is breed, je leert voor zowel goederen, reizigers en infra. Ze zeggen dat je een keuze kan maken, maar dat is dus niet zo, dat moeten ze nog aanpassen.quote:Op donderdag 26 april 2012 00:11 schreef DrNick het volgende:
[..]
Tsja, als je het wil zou ik het doen. Waarom is dit al je 4e opleiding dan? Vond je de vorige niet leuk?
Ik zit er ook over te denken om over 2 jaar STC te doen, en dan machinist goederenvervoer.
Ik herken hier mijn leven inquote:Op donderdag 26 april 2012 00:26 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nadat ik ben gestopt met mijn middelbare school een jaar of 7 terug heb ik nooit meer echt mijn draai kunnen vinden op scholen. Ik heb er 3 mbo-opleidingen doorheen gejaagd waarvan er 1 nu nog bezig, maar die vind ik eigelijk niet interessant genoeg. Nummer een idem en die heb ik daarom niet afgemaakt en nummer 2 heb ik wel afgerond, maar ook die richting wou ik niet meer mee verder. Dus het roept allemaal wat twijfels op, zoals of ik nu niet beter voor werkervaring kan gaan dan wéér een andere opleiding uit te kiezen.
Dus toch.. dit soorte incidentjes achter elkaar maken de kans op een grote invoer van ATB-VV natuurlijk wel groter. Eigenlijk hadden de treinen elkaar op een haar na moeten raken. Een mooi camerashot en daar gaat de minister weer..quote:
Nu loop je te trollen, toch?quote:Op woensdag 25 april 2012 22:19 schreef DrNick het volgende:
Ik zag net zo'n test: [ afbeelding ]
Wat is hier het correcte antwoord?
En nu is het nog gratis. Als je er straks voor moet betalen, gebruikt niemand het meer. Mijn 3G is meestal nog sneller, en dat zegt wat (T-mobilequote:Op donderdag 26 april 2012 06:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Godver, onbetrouwbaar kut klote wifi in de trein. Nou alWEER 'deze pagina bevat teveel serveromleidingen'
Configureer die crap eens fatsoenlijk stelletje nitwits
De treinen die elkaar op een haar na missen was gister in Utrecht. Dat schijnt echt maar net goedgegaan te zijn.quote:Op donderdag 26 april 2012 03:17 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Dus toch.. dit soorte incidentjes achter elkaar maken de kans op een grote invoer van ATB-VV natuurlijk wel groter. Eigenlijk hadden de treinen elkaar op een haar na moeten raken. Een mooi camerashot en daar gaat de minister weer..
het is om je geduldigheid te testen. Ga je voor snel, snel of voor de veiligheid van de lift?quote:
Dankje. Was iets voor twaalf uur klaar. Heb er zelf wel een goed gevoel bij. Uitslag komt tussen vandaag en volgende week ergens.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Succes. Zorg dat je goed ontbijt.
Klinkt goedquote:Op donderdag 26 april 2012 14:34 schreef greavy het volgende:
[..]
Dankje. Was iets voor twaalf uur klaar. Heb er zelf wel een goed gevoel bij. Uitslag komt tussen vandaag en volgende week ergens.
Begon met een test waar je een bepaalde knop in moet drukken bij het oplichten van iets, of een pedaal indrukken. Je kreeg rondjes die 5 kleuren konden zijn over je scherm, en dan de juiste knop van die kleur indrukken, of via de koptelefoon een hoge of lage toon kreeg je te horen en dan H of L-toets indrukken, of een oplichting dat je een pedaal in moest trappen.quote:Op donderdag 26 april 2012 14:38 schreef DrNick het volgende:
[..]
Klinkt goedWat voor testen waren het?
Ah, ok. Was het wel te doen?quote:Op donderdag 26 april 2012 14:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Begon met een test waar je een bepaalde knop in moet drukken bij het oplichten van iets, of een pedaal indrukken. Je kreeg rondjes die 5 kleuren konden zijn over je scherm, en dan de juiste knop van die kleur indrukken, of via de koptelefoon een hoge of lage toon kreeg je te horen en dan H of L-toets indrukken, of een oplichting dat je een pedaal in moest trappen.
En dat ging steeds sneller.
Daarna kreeg je setjes stipjes, en die moest je doorstrepen als er 4 strepen in zaten. Maar je kon steeds maximaal één terug en één keer corrigeren. Daarna nog getallen van 10 tot 59 in de juiste volgorde plaatsen, maar daarbij het kleur van het getal steeds indrukken. Daarna kwam een erg pittige, dat je steeds bepaalde setjes kleuren moest onderscheiden: Groen-Geel-Rood of 5 rondjes van dezelfde kleur. Als allerlaatst nog ruimtelijke figuren en sommen.
Als Trdl? Krijg je dan dezelfde testen als Mcn?quote:Op donderdag 26 april 2012 15:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Yup, zijn allemaal tests die ik ook heb gehad.
Nee inderdaad. Dan gebruik ik mijn eigen hotspot gewoon natuurlijkquote:Op donderdag 26 april 2012 07:31 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
En nu is het nog gratis. Als je er straks voor moet betalen, gebruikt niemand het meer. Mijn 3G is meestal nog sneller, en dat zegt wat (T-mobile)
Op het traject Gronau - Dortmund zijn volgens mij nog hele stukken met armseinen en staaldraadjes naar sein-posten geregeld volgens mij. Vorig jaar althans welquote:Op donderdag 26 april 2012 16:03 schreef greavy het volgende:
Weet iemand in omgeving NRW nog leuke lijntjes met de klassieke beveiliging?
[ afbeelding ]
De stof van de railvakken lijkt mij zeer interessantquote:Op donderdag 26 april 2012 01:16 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik werd op het laatste moment op stage ingepland. Wel jammer want ik had wel zin om even op school wat te vertellen aan geïnteresseerden
Vond je het wel leuk qua opleidings stof etc?
Het is maar 2 jaartjes, best goed te doen. Stage en excursies etc.![]()
Heb er meerdere die al hun 4e 5e opleiding doen in de klas
Ik ben 23quote:Op donderdag 26 april 2012 01:38 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik herken hier mijn leven in
Hoe oud ben je als ik vragen mag ?
Ik ben nu zelf 25 en ik zit in het 1e jaar van MBO, ik zag hier gewoon tegenop, maar die opleiding is zo leuk, en je merkt het verschil in leeftijd amper. (nu sta ik vrij open en makkelijk in het leven, dus het boeit mij ook niet zo heel veel)
En die 2 jaartjes vliegen voorbij, je leert voor een boeiend vak, de stages zijn geweldig en je leert zo ontzettend veel leuke dingen
En je kan daarna ook gewoon lekker verdienen
...quote:Prorail verhoogt directiesalarissen met 16 procent
AMSTERDAM - Spoorwegbedrijf Prorail gaat de vaste beloning van zijn bestuursleden dit jaar met 16 procent verhogen.
De maatregel vloeit voort uit het afschaffen van de bonussen die directieleden tot nu toe kregen.
De variabele beloning wordt in drie stappen afgeschaft. "Per 1 januari is de volledige variabele beloning opgenomen in het vaste salaris", schrijft het bedrijf in het donderdag gepubliceerde jaarverslag.
De stap is opmerkelijk te noemen, aangezien de vijf bestuurders nu defacto een gratis bonus krijgen. Prorail was donderdagmiddag niet in de gelegenheid om direct te reageren.
Jazeker. De veiligheidstests zijn hetzelfde, de vakspecifieke tests natuurlijk niet.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:50 schreef Cherna het volgende:
[..]
Als Trdl? Krijg je dan dezelfde testen als Mcn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |