abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 april 2012 @ 21:41:01 #51
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110789081
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:36 schreef greavy het volgende:

[..]

Of de overweg "aanrijden", met een slakkengangetje en toeterend.
Moet het wel een overweg met middensectie zijn, anders valt er weinig aan te rijden.

Een open overweg mag je niet over, hij moet dan afgedekt worden met een rode vlag of lamp. En anders blijf je gewoon staan en hebben we een (jawel) gestrande trein.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 25 april 2012 @ 21:41:51 #52
45532 ziggyziggyziggy
pi_110789147
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:39 schreef greavy het volgende:
Ik ga mijn nest in. Morgen de trein van 6:56 naar Rotterdam. Op naar Amersfoort voor deel 1 van de 2 keuringen: de psychische keuring. Volgens de brief duurt het van 9 tot 17 uur. Volgens Monopoly korter. We shall see.
Succes. Zorg dat je goed ontbijt.
pi_110790786
quote:
14s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:35 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Als er een "paddenstoel" (knop) is, kan je de overweg activeren.
Is die er niet, dan moet je naar de overweg rijden, stoppen, en een vlag of lamp neerzetten om het wegverkeer te attenderen op jou. Dan de overweg passeren en dan je lamp/vlag weer ophalen, en verder rijden.

Ook moet je dit melden bij de TRDL
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Moet het wel een overweg met middensectie zijn, anders valt er weinig aan te rijden.

Een open overweg mag je niet over, hij moet dan afgedekt worden met een rode vlag of lamp. En anders blijf je gewoon staan en hebben we een (jawel) gestrande trein.
^O^
pi_110790897
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:39 schreef greavy het volgende:
Ik ga mijn nest in. Morgen de trein van 6:56 naar Rotterdam. Op naar Amersfoort voor deel 1 van de 2 keuringen: de psychische keuring. Volgens de brief duurt het van 9 tot 17 uur. Volgens Monopoly korter. We shall see.
Wat houdt die test in?
pi_110791775
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nou ik denk dat als je 5 seconden op de tyfoon gaat hangen de mensen wel gaan stoppen.
pi_110791820
Ik zag net zo'n test:

Wat is hier het correcte antwoord?
  woensdag 25 april 2012 @ 22:21:55 #57
45532 ziggyziggyziggy
pi_110791958
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:19 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Nou ik denk dat als je 5 seconden op de tyfoon gaat hangen de mensen wel gaan stoppen.
In de bebouwde kom wel. Maar er zijn ook 80- en 100-wegen met een overweg. Dan wordt het een stuk linker.

En daarnaast: zo zijn gewoon de voorschriften. Als je je daar niet aan houdt en er gebeurt iets, dan ben je serieus de lul.
  donderdag 26 april 2012 @ 00:07:00 #58
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110799105
quote:
Bijna treinbotsing door missen rood sein

DEN HAAG/UTRECHT - Op het spoor bij Utrecht zijn woensdag bijna weer twee treinen tegen elkaar gebotst.

Minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) heeft dat woensdagavond aan de Tweede Kamer gemeld.

Een stoptrein is waarschijnlijk door een rood sein gereden en heeft daarna een wissel kapotgereden die openstond voor een werktrein die vanaf de andere kant naderde. ''Door een noodremming heeft dit gelukkig niet tot een botsing geleid'', aldus het ministerie.
pi_110799215
Zo, toch even een slagje Arnhem - Rotterdam gemaakt vandaag, voor de opendag bij het STC. Heb je er trouwens niet gezien Monopoly :P

Vind het fijn om nu een duidelijk beeld bij de opleiding te hebben, mooi gebouw en locatie ook trouwens. Maar het blijft stof tot nadenken. Zie ik mezelf weer 2 jaar in de klas zitten voor mijn (inmiddels) 4e opleiding...? :@
pi_110799295
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 00:09 schreef GlenSpey het volgende:
Zo, toch even een slagje Arnhem - Rotterdam gemaakt vandaag, voor de opendag bij het STC. Heb je er trouwens niet gezien Monopoly :P

Vind het fijn om nu een duidelijk beeld bij de opleiding te hebben, mooi gebouw en locatie ook trouwens. Maar het blijft stof tot nadenken. Zie ik mezelf weer 2 jaar in de klas zitten voor mijn (inmiddels) 4e opleiding...? :@
Tsja, als je het wil zou ik het doen. Waarom is dit al je 4e opleiding dan? Vond je de vorige niet leuk?

Ik zit er ook over te denken om over 2 jaar STC te doen, en dan machinist goederenvervoer.
pi_110799837
quote:
2s.gif Op donderdag 26 april 2012 00:11 schreef DrNick het volgende:

[..]

Tsja, als je het wil zou ik het doen. Waarom is dit al je 4e opleiding dan? Vond je de vorige niet leuk?

Ik zit er ook over te denken om over 2 jaar STC te doen, en dan machinist goederenvervoer.
Nadat ik ben gestopt met mijn middelbare school een jaar of 7 terug heb ik nooit meer echt mijn draai kunnen vinden op scholen. Ik heb er 3 mbo-opleidingen doorheen gejaagd waarvan er 1 nu nog bezig, maar die vind ik eigelijk niet interessant genoeg. Nummer een idem en die heb ik daarom niet afgemaakt en nummer 2 heb ik wel afgerond, maar ook die richting wou ik niet meer mee verder. Dus het roept allemaal wat twijfels op, zoals of ik nu niet beter voor werkervaring kan gaan dan wéér een andere opleiding uit te kiezen.
pi_110801044
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 00:09 schreef GlenSpey het volgende:

Ik werd op het laatste moment op stage ingepland. Wel jammer want ik had wel zin om even op school wat te vertellen aan geïnteresseerden :)

Vond je het wel leuk qua opleidings stof etc?
Het is maar 2 jaartjes, best goed te doen. Stage en excursies etc. :)
Heb er meerdere die al hun 4e 5e opleiding doen in de klas :)
pi_110801426
quote:
2s.gif Op donderdag 26 april 2012 00:11 schreef DrNick het volgende:

[..]

De opleiding is breed, je leert voor zowel goederen, reizigers en infra. Ze zeggen dat je een keuze kan maken, maar dat is dus niet zo, dat moeten ze nog aanpassen.

Maar buiten dat, het is goed om het totaalplaatje te krijgen, dat maakt in mijn ogen die opleiding zo leuk. Want als jij intern een opleiding zou doen bij bijvoorbeeld de NS, dan leer je veel minder dan in het totaal plaatje.
Je kan dan na diplomauitreiking de kant op welke je wilt. En als je het in je stages goed doet bij bedrijven kan je ze opbellen en zeggen, ik heb mijn diploma, wanneer kan ik beginnen?
(Plus je kan mooi onderhandelen voor een mooi salaris gezien je kennis ;))

quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 00:26 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Nadat ik ben gestopt met mijn middelbare school een jaar of 7 terug heb ik nooit meer echt mijn draai kunnen vinden op scholen. Ik heb er 3 mbo-opleidingen doorheen gejaagd waarvan er 1 nu nog bezig, maar die vind ik eigelijk niet interessant genoeg. Nummer een idem en die heb ik daarom niet afgemaakt en nummer 2 heb ik wel afgerond, maar ook die richting wou ik niet meer mee verder. Dus het roept allemaal wat twijfels op, zoals of ik nu niet beter voor werkervaring kan gaan dan wéér een andere opleiding uit te kiezen.
Ik herken hier mijn leven in :')
Hoe oud ben je als ik vragen mag ?
Ik ben nu zelf 25 en ik zit in het 1e jaar van MBO, ik zag hier gewoon tegenop, maar die opleiding is zo leuk, en je merkt het verschil in leeftijd amper. (nu sta ik vrij open en makkelijk in het leven, dus het boeit mij ook niet zo heel veel)
En die 2 jaartjes vliegen voorbij, je leert voor een boeiend vak, de stages zijn geweldig en je leert zo ontzettend veel leuke dingen :)
En je kan daarna ook gewoon lekker verdienen :)
pi_110802096
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 00:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dus toch.. dit soorte incidentjes achter elkaar maken de kans op een grote invoer van ATB-VV natuurlijk wel groter. Eigenlijk hadden de treinen elkaar op een haar na moeten raken. Een mooi camerashot en daar gaat de minister weer..
pi_110802512
Godver, onbetrouwbaar kut klote wifi in de trein. Nou alWEER 'deze pagina bevat teveel serveromleidingen' 8)7

Configureer die crap eens fatsoenlijk stelletje nitwits :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110802568
Was ik maar eerder naar bed gegaan ;(

Sterkte vandaag op werk/school/schoonmoederbezoek...!
pi_110802682
quote:
2s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:19 schreef DrNick het volgende:
Ik zag net zo'n test: [ afbeelding ]

Wat is hier het correcte antwoord?
Nu loop je te trollen, toch? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 26 april 2012 @ 07:31:57 #68
155227 crew  Guppy
dus
pi_110802689
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 06:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Godver, onbetrouwbaar kut klote wifi in de trein. Nou alWEER 'deze pagina bevat teveel serveromleidingen' 8)7

Configureer die crap eens fatsoenlijk stelletje nitwits :(
En nu is het nog gratis. Als je er straks voor moet betalen, gebruikt niemand het meer. Mijn 3G is meestal nog sneller, en dat zegt wat (T-mobile :') )
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 april 2012 @ 09:17:59 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110804034
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 03:17 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Dus toch.. dit soorte incidentjes achter elkaar maken de kans op een grote invoer van ATB-VV natuurlijk wel groter. Eigenlijk hadden de treinen elkaar op een haar na moeten raken. Een mooi camerashot en daar gaat de minister weer..
De treinen die elkaar op een haar na missen was gister in Utrecht. Dat schijnt echt maar net goedgegaan te zijn.

Ik acht de kans op een grootschaliger invoer van ATB-VV ook een stuk groter geworden, maar het is slechts een oplossing voor de korte termijn. Nederland heeft zich namelijk gecommitteerd aan ERTMS en het kan best zijn dat de invoer hiervan versneld wordt.

Enige vraag is dan nog even wat er gaat gebeuren met museummaterieel. Dat mag dan niet zomaar meer de hoofdrijbaan op, terwijl dat nu met ATB-E nog wel mag.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 april 2012 @ 09:19:16 #70
Maffe Fries
pi_110804065
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2012 07:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nu loop je te trollen, toch? :')
het is om je geduldigheid te testen. Ga je voor snel, snel of voor de veiligheid van de lift? :P
pi_110804135
Zo, weer thuis :')

Het goederenvervoer, leuker kunnen we het niet maken ^O^
Was wat gedoe met een paar wagens op Emmerich. Moet zo met een andere MCN naar Emmerich toe.
Dienstje EM - WhZ - Em. Thuis rond 21.30
pi_110804564
Hm.....

Moet zaterdag van Maastricht naar Vlaardingen West (dus via Rotterdam Centraal). Ik dacht dat dit altijd via een overstap in Eindhoven ging?

Nu moet ik of via Utrecht centraal of via Den bosch &Tilburg.

Lijkt me allemaal een stuk langer en ingewikkelder... is dit veranderd sinds kort? of zit ik gewoon fout met mn geheugen
pi_110804630
Geplande werkzaamheden het gehele weekend tussen Tilburg en Eindhoven, vandaar een omreisdavies :)
pi_110804685
oh:) thanks.

Jammer, gelukkig is het niet heeeeel veel langer op deze manier.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 april 2012 @ 11:40:18 #75
Maffe Fries
pi_110807999
Het gaat ook niet helemaal goed in de Londense metro:

120426_122036_Botsing.jpg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')