Hierbij alvast een paar foto's. Bediening van stamlijn Zwijndrecht. Ik had de loc al verwacht, maar wou niet voor de losse loc op pad. Toen de losse loc voorbij kwam, ben ik er achteraan gereden.
DBS 6469+afvoer Van Leeuwen Buizen (62525)Het vervoer bij Van Leeuwen Buizen is zeer mondjesmaat op gang gekomen nadat het ruim 51 weken stil heeft gelegen. Een aantal weken geleden was er ook al een klein transport, maar afgelopen Woensdag was er in alle vroegte al wat afgeleverd, en dan word het op vrijdag opgehaald. Betreffen meestal de lege wagens. Ik had mij er al op voorbereid, vroeg mijn nest uit. En dan komen ze pas laat. Rond 11:45 hoorde ik ze langs komen als losse loc, en er direct heen gereden. Om 12:10 werd er dan weer bij Van Leeuwen vertrokken.
DBS 6469+afvoer Van Leeuwen Buizen (62525)Nadat de trein het terrein van Van Leeuwen verlaten heeft, komt het nog langs het kantorenpand, en maakt een bocht naar rechts.
DBS 6469+Afvoer Van Leeuwen Buizen (62525)Nadat de wagens opgehaald zijn bij VLB, word er dan weer vertrokken naar de Kijfhoek. Er schenen problemen te zijn met de radiografische bediening, waardoor de rangeerder vandaag alleen voorop staat. Het personeel heeft genoeg tijd, en geniet van de massale aandacht van 7 fotografen die individueel de achtervolging continu inzetten, en de trein net ingehaald word door een fotograaf op ook een scooter.
DBS 6469+Afvoer Van Leeuwen Buizen (62525)Na de vorige foto is met een bloedgang op de scooter de achtervolging ingezet, maar doordat er niet echt snel gereden word, kon ik hem enkele honderd meters verder weer op de foto zetten.
DBS 6469+Afvoer Van Leeuwen Buizen (62525)Opnieuw werd er een dot gas gegeven, en kon ik de trein op de rangeerspoortjes vastleggen. Na werkzaamheden afgelopen september is hier het derde spoor verwijderd.
DBS 6469+Afvoer Van Leeuwen Buizen (62525)En de reis ging weer verder. Rangeerder en machinist bleven zich verbazen over de grote belangstelling, want iedere keer werd er wel eventjes verbaast gekeken
DBS 6469+Afvoer Van Leeuwen Buizen (62525)En in vervolg van het vertrek bij Van Leeuwen Buizen word er nogmaals bij VLB gepasseerd, ditmaal oa kantorenpanden.
DBS 6469+Afvoer Van Leeuwen Buizen (62525)Ook Unimills word even later gepasseerd, waar de oude straatspooraansluiting nog duidelijk te zien is. Echter is deze niet meer in gebruik, je rijdt zo een bak grind in met daarachter een parkeerplaats.
DBS 6469+Afvoer Van Leeuwen Buizen (62525)
DBS 6469+Afvoer Van Leeuwen Buizen (62525)Unimills kent een tweede spoorse aansluiting. Deze is ook al; tijden niet meer in gebruik, en betreft ook een stukje straatspoor. Hier komt de trein net aan bij de oude aansluiting.
DBS 6469+Afvoer Van Leeuwen Buizen (62525)Nadat Unimills gepasseerd werd, heb ik een race ingezet naar de brug. Ik had amper tijd over, net toen ik boven was, kwam hij aanzetten, en maakt over enkele meters zijn laatste onbewaakte overweg overgang. De laatste overweg is beveiligd met seinen/stoplichten.
DBS 6469+Afvoer Van Leeuwen Buizen (62525)Nadat de rangeerder gesleuteld heeft, springen de stoplichten op rood, en krijgt de trein veilig om over te steken. Dit is tevens de laatste overweg voor hij het hoofdspoor weer gaat betreden, nadat hij de laatste klim heeft gemaakt.