Een sensatiekrant moet verkopen he. Daarbij past enige terughoudendheid niet.quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:20 schreef Fixers het volgende:
[..]
Maar toch had, volgens de collega's van de telegraaf, de machinste al lang strafrechtelijk vervolgd moeten zijn en een fijne cel moeten hebben. Want een fatsoenlijk onderzoek afwachten, dat past niet bij onderbuikgevoelens.
In de praktijk is het gewoon dweilen met de kraan open, al zet je er 500 of 1000 euro boete op. mensen doen het toch.quote:Op zaterdag 28 april 2012 20:49 schreef DrNick het volgende:
[..]
Spoorlopen moet je sowieso niet doen, maar ie boete is wel overdreven hoog!
Tsja. mensen die met zo'n rit meegaan zijn nou eenmaal in overgrote meerderheid sociaal gehandicapt (om het zachtjes uit te drukken). Die moet je echt op command line niveau aansturen. Het is dat de meesten een soort instinct hebben wat ze tot ademhalen aanzet, anders had je ook dat moeten voorschrijven.quote:Op zaterdag 28 april 2012 22:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Hoezo, gevaarlijk? Ik heb géén gevaarlijke momenten ervaren.
De organisatie treed hard toe.
- Doorlopen naar de fotolijn
- Niet voor een andermans beeld staan. Iedereen komt aan beurt! Doorwisselen na je foto!
- Alleen met toestemming organisatie de sporen betreden (de hoofdleider en Mcn staan in verbinding met de TRDL).
- Wanneer er gefloten wordt: naar de trein bevinden, en spoedig instappen.
- Spreek een ander aan als die zich niet aan de regeltjes houdt. Organisatie kan niet alles continu zien!
Wanneer iemand volledig in beeld ging staan, werd die bij wijze van spreke verbaal vermoord... Was op Arlon echt erg. Toen kwam de EC90 daar staan met HLE20. Toen ging iemand prompt in beeld staan voor zo'n 100 fotografen. Die was toen bijna verbaal vermoord...
Maar ik denk over de 18 fotostops dat dit maar 2x voorkwam. Er werd netjes doorgelopen, om een ander gedacht en dergelijke.
quote:Op zondag 29 april 2012 01:43 schreef James1988 het volgende:
De eerste moving block-implementatie, ook wel bekend als "Level 3", van ERTMS is er!
Swedes unveil first ETCS Level 3 application
Ik blijf het een slecht idee vinden om ze maar even het spoor in te sturen.quote:Op zondag 29 april 2012 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja. mensen die met zo'n rit meegaan zijn nou eenmaal in overgrote meerderheid sociaal gehandicapt (om het zachtjes uit te drukken). Die moet je echt op command line niveau aansturen. Het is dat de meesten een soort instinct hebben wat ze tot ademhalen aanzet, anders had je ook dat moeten voorschrijven.
Die mensen kunnen gewoon met geen enkele mogelijkheid zelf nadenken. En het voordeel daarvan is dan weer wel dat ze elke instructie klakkeloos opvolgen, waardoor één en ander nog redelijk te beteugelen is.
Iedere 6 seconden rapporteren waarna er nog wat tijd overheen gaat voordat de autorisatie aan de volgende trein verleent wordt.. 6 seconden is 270 meter bij 160 km/h. Level 2 zal dus al beter presteren bij bloklengtes van 270 meter.quote:Op zondag 29 april 2012 01:43 schreef James1988 het volgende:
De eerste moving block-implementatie, ook wel bekend als "Level 3", van ERTMS is er!
Swedes unveil first ETCS Level 3 application
Although ERTMS Regional is designed for moving block, Trafikverket has specified a ‘virtual fixed block’ application to simplify the changes to its operating rules. Pairs of balises and marker boards are provided at each station, with intermediate balises every 5 km along the line, allowing trains to follow each other through a single line section. Trials with moving block are to be undertaken in the next few months.quote:Op zondag 29 april 2012 09:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Iedere 6 seconden rapporteren waarna er nog wat tijd overheen gaat voordat de autorisatie aan de volgende trein verleent wordt.. 6 seconden is 270 meter bij 160 km/h. Level 2 zal dus al beter presteren bij bloklengtes van 270 meter.
Wat? MVBOV of AT5?quote:Op zondag 29 april 2012 17:32 schreef V2 het volgende:
Het begint zo wel een beetje op de Vereniging voor Sensationele Soundbites te lijken hoor.
We waren wel wat geschokt door het bericht dat er doro een infrastoring minder tussen Shl en Asd reed, ja. Het is dus wat ad-hoc gegaan, en georganiseerd met de MVBOV-adviseurs die net nu vanmiddag even tijd hadden, maar onderstaand probeer ik het hoe en waarom samen te vatten:quote:Op zondag 29 april 2012 18:05 schreef V2 het volgende:
Mja nu ben je puur aan het dramatiseren om de media-aandacht, dat weet je zelf ook heel goed. Ik snap het wel, aandacht is aandacht, maar een beetje suf mag ik het wel vindenWat krijgen we volgende week? Alle treinforenzen op de Zuidas een vrije maandag want ojee Schiphol lag het weekend plat?
Wat is dit voor iets raars?quote:Op zondag 29 april 2012 18:17 schreef DriekOplopers het volgende:
(al is het met flinke tegenzin, want ik vind het ook geen pretje om zoals altijd NS en ProRail vooraf in te lichten; dat zijn moeilijke gesprekken die mij ook niet altijd in de kouwe kleren gaan zitten)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |